ILPP1/443-406/10-2/AT

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 czerwca 2010 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP1/443-406/10-2/AT

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 31 marca 2010 r. (data wpływu 6 kwietnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 kwietnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest generalnym wykonawcą obiektów budownictwa mieszkaniowego (PKOB 11). W ramach umów zawartych z Inwestorami, wykonuje roboty budowlane z instalacjami wewnętrznymi i sieciami zewnętrznymi wraz z zagospodarowaniem terenu i wykonaniem małej architektury.

Zgodnie z treścią jednej z zawartych umów, od 2008 r. realizowane jest zadanie pod nazwą "Renowacja i modernizacja wielkomiejskiej zabudowy mieszkaniowej na nieruchomości wraz z adaptacją jej części na funkcje gospodarcze, a także zagospodarowanie przyległego otoczenia".

Ze względu na zły stan techniczny budynek mieszkalny (kamienica w kształcie litery U) został poddany daleko idącej przebudowie.

Zakres robót obejmuje między innymi rozbiórkę części budynku.

W budynku wykonywane są roboty budowlano-instalacyjne, między innymi wymiana wszystkich stropów i nadbudowa ostatniej kondygnacji, rozbiórka istniejącego, a wykonanie nowego dachu, wymiana instalacji wewnętrznych, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, ścian wewnętrznych, schodów, a co za tym idzie konieczność wykonania prac wykończeniowych, tj.: tynki, wylewki, podłogi, malowanie itp.

Oprócz tego wykonywana jest elewacja budynku oraz zagospodarowany będzie teren przy budynku (podwórko z małą architekturą i zielenią, plac manewrowy i zjazd publiczny z chodnikami i zielenią). Przebudowane będzie przyłącze wodno-kanalizacyjne i przyłącze kanalizacji deszczowej. Przyłącza te będą realizowane poza budynkiem. Po wykonaniu przebudowy, rozbudowy i nadbudowy w budynku w kształcie litery L, pomieszczenia mieszkalne stanowić będą 53,27% powierzchni, natomiast pomieszczenia usługowe i handlowe stanowić będą 46,73% powierzchni. Zatem obiekt sklasyfikowany jest do PKOB 11. Części robót wykonują podwykonawcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

Jaką stawką podatku od towarów i usług należy opodatkować:

1.

roboty rozbiórkowe części budynku.

2.

roboty budowlano-instalacyjne związane z nadbudową, przebudową i rozbudową budynku wykonywane przez generalnego wykonawcę.

3.

roboty budowlano-instalacyjne związane z nadbudową, przebudową i rozbudową budynku wykonywane przez podwykonawców na rzecz generalnego wykonawcy.

4.

wykonanie przyłącza wodno-kanalizacyjnego i przyłącza kanalizacji deszczowej, które będą na zewnątrz budynku oraz zagospodarowanie terenu przy budynku (podwórko z małą architekturą i zielenią, plac manewrowy i zjazd publiczny z chodnikami i zielenią).

Zdaniem Wnioskodawcy, roboty rozbiórkowe winny być opodatkowane obniżoną 7% stawką podatku od towarów i usług, gdyż stanowią integralną część zadania inwestycyjnego, którego przedmiotem jest obiekt budownictwa mieszkaniowego, a przesądzającym o zastosowaniu tej stawki jest rodzaj realizowanej inwestycji.

Roboty budowlano-instalacyjne dotyczące przebudowy, nadbudowy i rozbudowy budynku mieszkalnego sklasyfikowane są zgodnie z Polską Klasyfikacją Obiektów Budowlanych do działu 11, gdyż ponad 50% powierzchni stanowić będą pomieszczenia mieszkalne. Zatem, cały zakres rzeczowy tych robót związanych z kubaturą budynku winien być opodatkowany obniżoną 7% stawką podatku od towarów i usług.

Taką samą stawką podatku od towarów i usług winny być opodatkowane powyższe roboty wykonywane przez podwykonawców na rzecz generalnego wykonawcy.

Roboty zewnętrzne realizowane przez generalnego wykonawcę jak i wykonywane przez podwykonawców, tj. przyłącze wodno-kanalizacyjne i przyłącze kanalizacji deszczowej oraz zagospodarowanie terenu przy budynku (podwórko z małą architekturą i zielenią, plac manewrowy i zjazd publiczny z chodnikami i zielenią), winny być opodatkowane stawką podstawową wynoszącą 22%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Artykuł 7 ust. 1 ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast przez świadczenie usług rozumie się, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119 - art. 8 ust. 3 ustawy.

Podstawowa stawka podatku VAT, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści ustawy jak i w przepisach wykonawczych do ustawy, przewidziano opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi, tj.: 7%, 3% i 0%.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Stosownie do art. 41 ust. 12 ustawy, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym - zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy - rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Artykuł 41 ust. 12b ustawy stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m 2,

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m 2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej - art. 41 ust. 12c ustawy.

Ponadto, na mocy § 37 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799 z późn. zm.), w okresie do dnia 31 grudnia 2010 r. stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7% w odniesieniu do:

1.

robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych,

2.

obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

nbspnbspnbsp - w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy.

Z treści art. 2 pkt 12 ustawy wynika, iż przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.

Z unormowań zawartych w przytoczonych przepisach wynika zatem, iż 7% stawka podatku od towarów i usług ma zastosowanie w całym budownictwie mieszkaniowym, zarówno objętym społecznym programem mieszkaniowym, jak i nieobjętym tym programem.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest generalnym wykonawcą obiektów budownictwa mieszkaniowego (PKOB 11). W ramach umów zawartych z Inwestorami wykonuje roboty budowlane z instalacjami wewnętrznymi i sieciami zewnętrznymi wraz zagospodarowaniem terenu i wykonaniem małej architektury.

Zainteresowany realizuje zadanie pod nazwą "Renowacja i modernizacja wielkomiejskiej zabudowy mieszkaniowej na nieruchomości wraz z adaptacją jej części na funkcje gospodarcze, a także zagospodarowanie przyległego otoczenia".

Ze względu na zły stan techniczny, budynek mieszkalny (kamienica w kształcie litery U) został poddany daleko idącej przebudowie.

Zakres robót obejmuje między innymi rozbiórkę części budynku.

W budynku wykonywane są roboty budowlano-instalacyjne, między innymi wymiana wszystkich stropów i nadbudowa ostatniej kondygnacji, rozbiórka istniejącego, a wykonanie nowego dachu, wymiana instalacji wewnętrznych, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, ścian wewnętrznych, schodów, a co za tym idzie konieczność wykonania prac wykończeniowych, tj.: tynki, wylewki, podłogi, malowanie itp.

Oprócz tego wykonywana jest elewacja budynku oraz zagospodarowany będzie teren przy budynku (podwórko z małą architekturą i zielenią, plac manewrowy i zjazd publiczny z chodnikami i zielenią). Przebudowane będzie przyłącze wodno-kanalizacyjne i przyłącze kanalizacji deszczowej. Przyłącza te będą realizowane poza budynkiem. Po wykonaniu przebudowy, rozbudowy i nadbudowy w budynku w kształcie litery L pomieszczenia mieszkalne stanowić będą 53,27% powierzchni, natomiast pomieszczenia usługowe i handlowe stanowić będą 46,73% powierzchni. Zatem obiekt sklasyfikowany jest do PKOB 11. Części robót wykonują podwykonawcy.

Zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.), budynki to zadaszone obiekty budowlane wraz z wbudowanymi instalacjami i urządzeniami technicznymi, wykorzystywane dla potrzeb stałych. Budynki mieszkalne są to obiekty budowlane, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. W przypadku, gdy mniej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest na cele mieszkalne, budynek taki klasyfikowany jest jako niemieszkalny, zgodnie z jego przeznaczeniem. Budynki niemieszkalne są to obiekty budowlane wykorzystywane głównie dla potrzeb niemieszkalnych. Część "mieszkaniowa" budynku mieszkalnego obejmuje pomieszczenia mieszkalne (kuchnie, pokoje wypoczynkowe, sypialnie, pomieszczenia pomocnicze, piwnice oraz pomieszczenia ogólnego użytkowania, np. wózkarnie, suszarnie).

Wnioskodawca wskazał, że pomieszczenia mieszkalne w przedmiotowej nieruchomości stanowić będą 53,27% powierzchni a pomieszczenia usługowe i handlowe stanowić będą 46,73% powierzchni. W związku z tym obiekt ten jest sklasyfikowany do PKOB 11, a zatem spełnia on definicję obiektu budownictwa mieszkaniowego, zgodnie z powołanym art. 2 pkt 14 ustawy.

Natomiast z uregulowań zawartych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) wynika, że pod pojęciem obiektu budowlanego rozumie się budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi. Budynkiem zaś jest taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach (art. 3 pkt 1 lit. a) i pkt 2 cyt. ustawy).

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.), do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2010 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264 z późn. zm.).

Stosownie do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, określoną rozporządzeniem z dnia 18 marca 1997 r. obowiązującym dla celów podatku VAT, w dziale 45 mieszczą się roboty budowlane. Dział ten obejmuje:

1.

prace polegające na wznoszeniu nowych budynków mieszkalnych i niemieszkalnych oraz budowli, począwszy od przygotowania terenu przez zróżnicowany zakres robót ziemnych, fundamentowych (stan zerowy), wykonywanie elementów nośnych, przegród budowlanych, układanie i pokrywanie dachów (stan surowy) do robót montażowych, instalacyjnych i wykończeniowych,

2.

prace związane z przebudową, rozbudową, nadbudową, modernizacją, rozbiórką, odbudową, remontem i konserwacją już istniejących budynków mieszkalnych i niemieszkalnych oraz budowli, prace związane z inżynierią lądową i wodną,

3.

instalowanie budynków i budowli z prefabrykatów, instalowanie konstrukcji stalowych.

Zastosowanie prawidłowej stawki podatku uzależnione jest od postanowień umowy na wykonanie robót budowlanych. Jeżeli przedmiotem umowy są roboty budowlane w budynkach mieszkalnych (PKOB 11) jako całości - to należna stawka wynosi 7%. Jeżeli jednak w umowie jest wskazane, iż roboty budowlane dotyczą poszczególnych części budynku, tj. powierzchni mieszkalnych i odrębnie powierzchni niemieszkalnych wówczas w odniesieniu do usług wykonywanych w części mieszkalnej zastosowanie ma 7% stawka podatku, natomiast do usług wykonywanych w części niemieszkalnej - 22% stawka podatku.

Zadanie, które wykonuje Wnioskodawca polega na świadczeniu robót budowlano instalacyjnych, na podstawie zawartej z Inwestorem umowy. Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzić należy, iż przedmiotowe roboty są wykonywane w całym obiekcie sklasyfikowanym do PKOB 11, a nie w poszczególnych jego pomieszczeniach. Zatem, przedmiotem zlecanych robót budowlanych są wszelkie prace, których realizacja jest konieczna do oddania obiektu do użytkowania, jako całości (wraz z instalacjami wewnętrznymi, realizowanymi zarówno w części usługowej oraz handlowej jak i mieszkalnej budynku).

Dodatkowo Wnioskodawca wskazał, że zagospodarowany będzie teren przy budynku (podwórko z małą architekturą i zielenią, plac manewrowy i zjazd publiczny z chodnikami i zielenią).

Zatem Zainteresowany wykona także usługi związane z infrastrukturą towarzyszącą budownictwu mieszkaniowemu.

Z powołanych przepisów w sposób jednoznaczny wynika, że preferencyjna 7% stawka podatku VAT ma zastosowanie tylko i wyłącznie do robót budowlanych i budowlano-montażowych wykonywanych w obiekcie zaliczanym do budownictwa mieszkaniowego, zatem nie znajdzie ona zastosowania do robót wykonywanych poza budynkiem (dotyczących np. infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu).

Biorąc pod uwagę opisany stan faktyczny oraz powołane przepisy należy stwierdzić, że:

Ad. 1

W stosunku do robót rozbiórkowych dotyczących części budynku zaklasyfikowanego w PKOB w dziale 11, będących częścią realizowanego zadania zastosowanie ma preferencyjna 7% stawka podatku VAT.

Ad. 2 i Ad. 3

W przypadku wykonywania robót budowlano-instalacyjnych związanych z nadbudową, przebudową i rozbudową budynku zaklasyfikowanego w dziale 11 klasyfikacji PKOB, tj. w obiekcie budownictwa mieszkaniowego w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy, zastosowanie znajdzie także 7% obniżona stawka podatku VAT. Nie jest ważne, że w przedmiotowym budynku oprócz pomieszczeń mieszkalnych znajdują się także pomieszczenia usługowe i handlowe, ponieważ Zainteresowany wykonuje roboty budowlano-instalacyjne zgodnie z zawartą z Inwestorem umową na całym budynku mieszkalnym a nie w poszczególnych, wydzielonych jego częściach.

Ponadto nie jest również istotny w tej sytuacji fakt wykonywania części przedmiotowych robót przez podwykonawców na rzecz generalnego wykonawcy. W sprawie będącej przedmiotem wniosku, o zastosowaniu 7% stawki podatku VAT decyduje klasyfikacja budynku, w którym te roboty są wykonywane nie zaś przez kogo są one faktycznie wykonywane (przez Spółkę lub podwykonawcę).

Ad. 4

W przypadku wykonania przyłączy wodno-kanalizacyjnych i przyłącza kanalizacji deszczowej, które będą na zewnątrz budynku oraz zagospodarowania terenu przy budynku (podwórka z małą architekturą i zielenią, placu manewrowego i zjazdu publicznego z chodnikami i zielenią) zastosowanie znajdzie podstawowa stawka podatku, tj. 22%, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Dodatkowo podkreślić należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności dokonanego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania wskazanego we wniosku budynku według PKOB. Należy bowiem zauważyć, że tut. Organ nie jest właściwy do weryfikacji poprawności dokonanej klasyfikacji budynków według PKOB, gdyż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje towary i usługi według zasad określonych w klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych zainteresowany podmiot może zwrócić się o udzielenie informacji w tym zakresie do Urzędu Statystycznego. Tak więc to Zainteresowanego obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania ww. obiektu według PKOB, a w razie wątpliwości może on w tym zakresie zwrócić się do Urzędu Statystycznego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl