ILPB3/423-532/13-2/PR - Możliwość uznania za przychód w ujęciu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nadwyżki powstałej w wyniku poniesienia przez stowarzyszenie mniejszych wydatków na usługi dotyczące szkoleń z języka niemieckiego i angielskiego niż kwota otrzymanej dotacji.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 4 lutego 2014 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB3/423-532/13-2/PR Możliwość uznania za przychód w ujęciu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nadwyżki powstałej w wyniku poniesienia przez stowarzyszenie mniejszych wydatków na usługi dotyczące szkoleń z języka niemieckiego i angielskiego niż kwota otrzymanej dotacji.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Stowarzyszenia przedstawione we wniosku sygnowanym datą 28 października 2013 r. (data wpływu 4 listopada 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

We wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.

Stowarzyszenie powstało w listopadzie 2011 r. i swoje główne cele statutowe realizuje poprzez m.in prowadzenie działalności gospodarczej jako osoba prawna w zakresie edukacji i szkoleń, a przeważającą działalnością według PKD jest - Pozostałe pozaszkolne formy edukacji "gdzie indziej niesklasyfikowane (8559 B). Zapisy księgowe dokonywane są na podstawie Ksiąg Handlowych w oparciu o ustawę z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości. Stowarzyszenie nie jest czynnym podatnikiem VAT. W ramach działalności gospodarczej między innymi realizowane są projekty finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 (EFS POKL). W realizowanych projektach realizowane są szkolenia językowe (czas realizacji projektów to rok 2013, 2014, 2015). Celem szkoleń językowych jest podwyższenie znajomości języków obcych, pewności, płynności i poprawności przy dalszym wzbogaceniu słownictwa oraz doskonalenie umiejętności komunikacyjnych oraz zawodowych. Na realizację tych projektów instytucje pośredniczące przyznają dofinansowanie w formie dotacji rozwojowej w wartości stanowiącej nie więcej niż 100% całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu. Finansowanie powyższych projektów odbywa się ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego wypłacanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego (85% kosztów kwalifikowanych) i budżetu państwa (15% kosztów kwalifikowanych). Realizacja projektów nie prowadzi do powstania bądź zwiększenia sprzedaży opodatkowanej zarówno z tytułu dokonania świadczeń na rzecz uczestników projektu, jak również w ramach całej działalności gospodarczej. Obecnie Stowarzyszenie jest realizatorem następujących projektów:

1. Tytuł projektu "Języki branżowe (...)", priorytet xx Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, działanie 9.6 Upowszechnienie uczenia się dorosłych, poddziałanie 9.6.2 Podwyższanie kompetencji osób dorosłych w zakresie ITC i znajomości języków obcych, (czas realizacji projektu 01.09.2013-30.06.2015) - umowa

2. Tytuł projektu "Szkolenia dla Branży Turystycznej", priorytet xx Regionalne kadry gospodarki, działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, poddziałanie 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw (czas realizacji 01.08.2013-31.07.2014) - umowa.

Zgodnie z zawartymi umowami na realizację projektów koszty bezpośrednie na szkolenia językowe (z niemieckiego i angielskiego) będą rozliczane za pomocą stawek jednostkowych. W myśl art. 11 rozporządzenia nr 1081/2006 w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego obok kwot ryczałtowych koszty bezpośrednie w projektach można rozliczać na podstawie z góry określonych stawek jednostkowych. Wysokość stawek jednostkowych została wskazana w załączniku nr 2 do Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL (Wytyczne). Stawka jednostkowa dotyczy usługi o wystandaryzowanym zakresie obejmującym: 60 godzin lekcyjnych jednej osoby przy liczebności grupy nieprzekraczającej 12 osób oraz koszty wykładowcy i sali. W przypadku realizacji szkolenia językowego w wymiarze będącym wielokrotnością wymiaru objętego ww. standaryzacją (np. 120 godzin) rozliczenie kosztów następuje w oparciu o odpowiednią wielokrotność stawki jednostkowej wynikającej ze wspomnianego załącznika nr 2 do Wytycznych (dwukrotność stawki w przypadku 120 godzin). Koszt kwalifikowany ze szkolenia językowego, w ramach projektu nie jest ustalany w oparciu o faktycznie poniesione wydatki, a jedynie w wyniku przemnożenia ustalonej stawki dla danej usługi przez liczbę usług faktycznie realizowanych. Przy rozliczeniu projektu nie ma znaczenia faktycznie poniesiony wydatek na realizację usługi tylko ilość zrealizowanych usług. Beneficjent jest zobowiązany udokumentować faktyczne wykonanie liczby usług objętych stawką jednostkową, którą należy wykazać we wniosku o płatność rozliczającym dotację. Dowodem wykonania usługi przy stawkach jednostkowych na szkolenia językowe może być np. certyfikat ukończenia szkolenia lub zdania egzaminu, oraz lista obecności na szkoleniu.

W Rozdziale 4 Podrozdziale 2 Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 1 lipca 2013 r. wskazano, że koszty bezpośrednie mogą być rozliczane ryczałtem w oparciu o kwoty ryczałtowe lub stawki jednostkowe. Koszty bezpośrednie rozliczane ryczałtem traktowane są jako wydatki poniesione. Nie ma obowiązku zbierania ani opisywania dowodów księgowych w ramach projektu na potwierdzenie poniesionych wydatków, które zostały wskazane jako wydatki bezpośrednie rozliczane ryczałtem, w związku z tym nie podlegają kontroli. Kontroli natomiast podlegają odpowiednie, określone w umowie o dofinansowanie projektu, dokumenty potwierdzające wykonanie rezultatów, produktów lub zadań zgodnie z uzgodnionym wnioskiem o dofinansowanie projektu np. zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

Zasady rozliczania stawki jednostkowej w realizowanych projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa są takie same dla wszystkich projektów, w których usługi dotyczące szkoleń językowych rozliczane są w oparciu o stawkę jednostkową ustaloną dla tych usług. Projekty ze stawką jednostkową, które obecnie realizuje Stowarzyszenie i zamierza realizować w przyszłości są w 100% dofinansowane przez Instytucję Pośredniczącą/Wdrażającą w formie dotacji celowej z budżetu państwa i ze środków Unii Europejskiej. Finansowanie tych projektów odbywa się ze środków EFS wypłacanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego w wysokości 85% kosztów kwalifikowanych oraz 15% kosztów kwalifikowanych z budżetu państwa, w których uczestnicy projektów nie wnoszą opłat za uczestnictwo w szkoleniu. W przyszłości również Stowarzyszenie zamierza realizować projekty rozliczane w oparciu o stawki jednostkowe. W przypadku poniesienia mniejszych wydatków na określoną liczbę usług niż kwota otrzymanej dotacji na taką samą liczbę usług wynikającą z przemnożenia ilości usług i stawki jednostkowej - nadwyżka dotacji stanowić będzie środki własne Stowarzyszenia.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy przychód (nadwyżka) powstała w wyniku poniesienia mniejszych wydatków na usługi dotyczące szkoleń z języka niemieckiego i angielskiego (wynikająca z niższych cen usług) niż kwota otrzymanej dotacji za tą samą ilość usług przemnożonych przez stawkę jednostkową, pozostająca w Stowarzyszeniu jako środki własne, będzie stanowić dla Stowarzyszenia przychód zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zwolnione z podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Natomiast w myśl art. 17 ust. 1 pkt 52 wolne od podatku dochodowego są płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, otrzymane z Banku Gospodarstwa Krajowego, z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wykonawców.

W ramach działalności Stowarzyszenia realizowane są projekty finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, w których to projektach organizowane są szkolenia językowe (język niemiecki i angielski).

Na podstawie art. 200 ust. 4 ustawy o finansach publicznych, środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, w tym środki Europejskiego Funduszu Społecznego, po ich przekazaniu na rachunek dochodów budżetu państwa, stanowią dochód tego budżetu, z którego realizowane są wydatki budżetu państwa na finansowanie programów i projektów, na których wprowadzenie w życie uzyskano te środki. W konsekwencji środki pomocowe pochodzące z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, przeznaczone na realizację programów operacyjnych są wydatkami państwa jako dotacje. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego w piśmie z dnia 22 listopada 2012 r. stwierdza, że w indywidualnych przypadkach może wystąpić rozliczenie w projekcie kwot mniejszych lub większych niż wydatki rzeczywiście poniesione przez Beneficjenta. Jednak nie może mieć to wpływu na poprawność realizacji projektu. Instytucja Zarządzająca PO KL we wspomnianym piśmie wyjaśnia, że w przypadku niższej wartości rzeczywiście poniesionych wydatków, niż wartość stawki jednostkowej lub kwoty ryczałtowej, powstała różnica nie stanowi oszczędności w projekcie, a sposób jej zaksięgowania zależy od polityki rachunkowej Beneficjenta.

Jeśli zatem Stowarzyszenie jest beneficjentem środków otrzymanych na realizację wcześniej wspomnianych projektów w ramach PO KL finansowanych ze środków Unii Europejskiej z budżetu państwa, Stowarzyszenie uważa, że kwota stanowiąca różnicę wynikającą z mniejszego kosztu realizowania określonej liczby usług niż to wynika z przemnożenia tej samej liczby usług przez stawkę jednostkową wykazaną w załączniku nr 2 do Wytycznych, stanowi dla Stowarzyszenia przychód zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych. Cała kwota otrzymanej dotacji jest zwolniona z opodatkowania podatkiem od osób prawnych, nie ma zatem znaczenia wysokość poniesionych wydatków na realizację projektu i dlatego nadwyżka powstała w wyniku poniesienia mniejszych wydatków na usługi niż kwota otrzymanej dotacji i stanowiąca dla Stowarzyszenia środki własne jest również przychodem zwolnionym z opodatkowania na mocy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych art. 17 ust. 1 pkt 47 oraz pkt 52.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.) z dniem 1 stycznia 2010 r. wprowadziła szereg zmian w zakresie przepływu środków przeznaczonych na finansowanie programów operacyjnych.

Zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych, ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich - rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4.

W myśl art. 5 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, środkami publicznymi są środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

Stosownie do art. 5 ust. 3 pkt 1 tej ustawy, do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b.

W tym miejscu wskazać należy, że funduszami strukturalnymi są fundusze tworzone w budżecie Wspólnoty Europejskiej umożliwiające pomoc w restrukturyzacji i modernizacji gospodarki krajów członkowskich drogą interwencji w kluczowych sektorach i regionach (poprawa struktury). Są one wskazane w rozporządzeniu Rady (WE) Nr 1083/2006 z 11 lipca 2006 r. ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającym rozporządzenie (WE) Nr 1260/1999 (Dz.Urz.UE.L 210 z 31 lipca 2006 r., s. 25 z późn. zm.).

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca realizuje projekty finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013.

Mając na uwadze powyższe zauważyć należy, że 28 września 2007 r. Komisja Europejska wydała decyzję w sprawie przyjęcia do realizacji Programu Kapitał Ludzki, który jest jednym z programów służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013 i obejmuje całość interwencji Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce. Program Operacyjny Kapitał Ludzki wpisuje się w jeden z głównych celów Narodowej Strategii Spójności 2007-2013, tj. wzrost zatrudnienia poprzez rozwój kapitału ludzkiego i społecznego. Program Kapitał Ludzki realizowany jest ze środków krajowych oraz środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, a więc środków pochodzących z funduszu strukturalnego, o którym stanowi art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych.

Na podstawie art. 111 pkt 16 ustawy o finansach publicznych, dochodami podatkowymi i niepodatkowymi budżetu państwa są środki europejskie (...), po ich przekazaniu na rachunek dochodów budżetu państwa.

Z kolei na mocy art. 112 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy, wydatki budżetu państwa są przeznaczone w szczególności na wkład krajowy na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich (...).

Zgodnie z art. 117 ust. 1 omawianej ustawy, budżet środków europejskich jest rocznym planem dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem środków przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej oraz środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 4 lit. b tiret drugie.

W budżecie środków europejskich ujmuje się:

1.

dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich;

2.

wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich w części podlegającej refundacji (art. 117 ust. 2 ww. ustawy).

Dochody i wydatki budżetu środków europejskich ujmuje się w ustawie budżetowej.

Programy finansowane z udziałem środków europejskich są ujmowane w załączniku do ustawy budżetowej (art. 121 ust. 1 ustawy o finansach publicznych).

W myśl art. 124 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, wydatki budżetu państwa dzielą się m.in. na dotacje i subwencje (pkt 1) oraz wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, w tym wydatki budżetu środków europejskich (pkt 6).

Dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych (art. 126 ustawy o finansach publicznych). Z kolei, dotacjami celowymi są środki przeznaczone m.in. na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich (art. 127 ust. 2 pkt 5 ww. ustawy).

Zgodnie z art. 186 ustawy o finansach publicznych, wydatki na realizację programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, mogą być przeznaczone na:

1.

realizację projektów przez jednostki budżetowe;

2.

płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich;

3.

dotacje celowe dla beneficjentów;

4.

realizację projektów finansowanych w ramach Programu Środki Przejściowe;

5.

realizację Wspólnej Polityki Rolnej zgodnie z odrębnymi ustawami.

Zgodnie z art. 187 ww. ustawy o finansach publicznych, za obsługę płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, zwanych dalej "płatnościami", odpowiada Minister Finansów. Przepis art. 200 ust. 1 tej ustawy stanowi, iż obsługę bankową płatności prowadzi Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach umowy rachunku bankowego zawartej z Ministrem Finansów.

Na mocy art. 188 ust. 1 wskazanej ustawy, podstawą dokonania płatności na rzecz beneficjenta jest zlecenie płatności wystawione przez instytucję, z którą beneficjent zawarł umowę o dofinansowanie projektu, oraz pisemna zgoda dysponenta części budżetowej na dokonanie płatności, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy projekt realizuje instytucja zarządzająca lub instytucja pośrednicząca będąca zarządem województwa lub przez zarząd województwa upoważniona, zlecenia płatności są wystawiane przez zarząd województwa.

Instytucja, o której mowa w ust. 1, informuje właściwego dysponenta części budżetowej o zleceniach płatności przekazywanych do Banku Gospodarstwa Krajowego, a w przypadku programów finansowanych z udziałem środków europejskich, dla których instytucją zarządzającą lub pośredniczącą jest zarząd województwa, także zarząd województwa (art. 188 ust. 4 ww. ustawy).

Zgodnie z art. 192 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, Minister Finansów przekazuje na rachunki w Banku Gospodarstwa Krajowego środki na płatności na rzecz beneficjentów, a w przypadku Wspólnej Polityki Rolnej - na rzecz agencji płatniczych, o których mowa w odrębnych ustawach.

W opisie sprawy Wnioskodawca wskazał, że w ramach działalności gospodarczej między innymi realizowane są projekty finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 (EFS POKL). W realizowanych projektach realizowane są szkolenia językowe (czas realizacji projektów to rok 2013, 2014, 2015). Celem szkoleń językowych jest podwyższenie znajomości języków obcych, pewności, płynności i poprawności przy dalszym wzbogaceniu słownictwa oraz doskonalenie umiejętności komunikacyjnych oraz zawodowych. Na realizację tych projektów instytucje pośredniczące przyznają dofinansowanie w formie dotacji rozwojowej w wartości stanowiącej nie więcej niż 100% całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu. Finansowanie powyższych projektów odbywa się ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego wypłacanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego (85% kosztów kwalifikowanych) i dotacji celowej z budżetu państwa (15% kosztów kwalifikowanych). Realizacja projektów nie prowadzi do powstania bądź zwiększenia sprzedaży opodatkowanej zarówno z tytułu dokonania świadczeń na rzecz uczestników projektu jak również w ramach całej działalności gospodarczej. Zgodnie z zawartymi umowami na realizację projektów koszty bezpośrednie na szkolenia językowe (z niemieckiego i angielskiego) będą rozliczane za pomocą stawek jednostkowych.

Mając na uwadze powyższe, wskazać należy, że ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.) nie zawiera definicji przychodu podatkowego. Ustawodawca ograniczył się w tym zakresie do wskazania w art. 12 ust. 1 przykładowych przysporzeń, zaliczanych do tej kategorii.

I tak, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania "otrzymane" oznacza, że momentem powstania przychodu pieniężnego jest moment otrzymania, czyli wpływu bezpośrednio do majątku podatnika wymienionych środków, skutkującego powstaniem po stronie podatnika możliwości dysponowania tymi środkami. O zaliczeniu danego przysporzenia majątkowego do przychodów decyduje definitywny jego charakter w tym sensie, że w sposób ostateczny faktycznie powiększa ono aktywa podatnika. Otrzymane świadczenie może być uznane za przychód, jeżeli ma ono charakter definitywny, ostateczny oraz pewny w tym znaczeniu, że podatnik uzyskuje swobodę dysponowania określonym świadczeniem lub środkami pieniężnymi.

Zatem otrzymana przez Stowarzyszenie kwota dotacji stanowić będzie przychód podatkowy Wnioskodawcy. Przychód ten korzystać będzie w całości ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 47 i art. 17 ust. 1 pkt 52 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w myśl których wolne od podatku są odpowiednio:

* dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach;

* płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, otrzymane z Banku Gospodarstwa Krajowego, z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wykonawców.

Podsumowując, nadwyżka powstała w wyniku poniesienia mniejszych wydatków na usługi dotyczące szkoleń z języka niemieckiego i angielskiego (wynikająca z niższych cen usług) niż kwota otrzymanej dotacji za tą samą ilość usług przemnożonych przez stawkę jednostkową, pozostająca w Stowarzyszeniu jako środki własne, będzie stanowić dla Stowarzyszenia przychód zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych. Zwolnieniu podlega bowiem cała kwota otrzymanej dotacji na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 i 52 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Jednocześnie wskazać należy, że tut. organ uznał powołanie przez Wnioskodawcę we własnym stanowisku przepisu art. 200 ust. 4 ustawy o finansach publicznych, który został uchylony przez art. 85 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) z dniem 1 stycznia 2010 r., za niemające wpływu na rozstrzygnięcie w opisanej sprawie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Dąbrowskiego 13, 66-400 Gorzów Wielkopolski, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl