ILPB3/423-273/11-3/MM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 16 września 2011 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB3/423-273/11-3/MM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 7 czerwca 2011 r. (data wpływu 17 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie licencji dot. systemu wraz z kosztami ich wdrożenia - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek - uzupełniony pismem z datą wpływu 15 września 2011 r. - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie licencji dot. systemu wraz z kosztami ich wdrożenia,

* odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie infrastruktury informatycznej stanowiącej integralną część wdrażanego systemu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca należy do międzynarodowej grupy kapitałowej (dalej: Grupa). Spółka jest firmą świadczącą kompleksowe usługi zarządzania, budżetowania i planowania dla pozostałych spółek z Grupy, za które to usługi Spółka pobiera wynagrodzenie. Z kolei, spółki z Grupy świadczą kompleksowe usługi logistyczne dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw na rynku polskim i rynkach zagranicznych.

Na mocy umowy z niezależną firmą doradczo - wdrożeniową, Wnioskodawca w 2010 r. rozpoczął wdrażanie systemu MIS (ang. Management Information System) klasy EPM (ang. Enterprise Performance Management), opierającego się na hurtowni danych oraz oprogramowaniu O. System MIS stanowi rozwiązanie informatyczne, które służy do budżetowania, analizy i raportowania danych pochodzących ze spółek z Grupy oraz planowania w oparciu o przedmiotowe dane.

Podstawowym celem Wnioskodawcy, towarzyszącym wdrożeniu realizowanej inwestycji, jest usprawnienie procesu planowania, budżetowania i zarządzania wynikami w Grupie oraz usprawnienie procesu tworzenia - poprzez automatyczne generowanie - raportów zarządczych, które to usługi Spółka świadczy na rzecz innych spółek z Grupy. Działanie takie umożliwi z kolei istotną zmianę jakościową w zakresie działalności Wnioskodawcy i Grupy jako całości oraz szybsze podejmowanie decyzji strategicznych i operacyjnych. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia złożonej struktury działalności Grupy, która funkcjonuje w środowisku rozproszonym geograficznie. Jednocześnie, w istniejących warunkach gospodarczych czynnikiem niezbędnym do osiągnięcia sukcesu rynkowego jest posiadanie przewagi konkurencyjnej, m.in. poprzez efektywne zarządzanie, wspomagane szybkim dostępem do danych biznesowych z użyciem technologii informatycznych.

Wdrażane rozwiązanie informatyczne, które składa się m.in. z nabytego przez Wnioskodawcę oprogramowania O., jest budowane i wdrażane w oparciu o złożony zestaw produktów firmy O (dalej: System MIS), są tym w szczególności:

* O. H. P. (narzędzie służące do budżetowania, planowania oraz raportowania realizacji działań w spółkach Grupy),

* O. H. F. M. (narzędzie służące do konsolidacji sprawozdań finansowych, budżetów i ich wykonywania),

* O. B. I. (narzędzie służące do raportowania, dostępne dla szerokiego grona osób uczestniczących w procesie budżetowania oraz raportowania realizacji działań w spółkach Grupy),

* O. W. B. (narzędzie służące do utrzymania spójnej architektury danych dla wszystkich aplikacji w Systemie MIS),

* O. D. (baza danych dla aplikacji służących do raportowania, budżetowania oraz konsolidacji, jak również baza danych dla metadanych potrzebnych w procesie budżetowania i konsolidacji O. D. I., tj. narzędzia służącego do budowy hurtowni danych w Grupie umożliwiającej utworzenie Systemu MIS, który obejmie jednostki organizacyjne Grupy zlokalizowane w rozproszonym geograficznie środowisku, w tym m.in. w Polsce, Niemczech, Holandii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, Ukrainie, Litwie, Łotwie i w Estonii),

* E. (wielowymiarowa baza danych, tzw. hurtownia, przeznaczona do przechowywania danych budżetowych oraz ich wykonania w aplikacji H. P.).

Wymienione aplikacje wspomagane są przez szereg innych aplikacji (niekiedy "niewidocznych" dla użytkowników), które niezbędne są do ich prawidłowego funkcjonowania.

Wdrożony System MIS będzie pobierał dane z różnych systemów finansowo - księgowych oraz systemów operacyjnych używanych w spółkach Grupy i gromadził je we wspomnianej hurtowni danych, która będzie następnie wykorzystywana przez Spółkę dla potrzeb świadczonych przez Nią usług, tj. dla celów zarządzania, budżetowania i planowania. Ponadto, w ramach inwestycji zostanie wdrożonych kilkadziesiąt raportów menedżerskich oraz kompletna sprawozdawczość finansowa obejmująca procesy konsolidacyjne, budżetowania i prognozowania długoterminowego. Kluczową zaletą Systemu MIS jest połączenie poszczególnych obszarów zarządzania w jeden spójny System umożliwiający Spółce zarządzanie rozproszonymi pod względem geograficznym podmiotami gospodarczymi Grupy. System MIS zostanie przez Spółkę oddany do użytkowania do końca 2011 r.

W odniesieniu do Systemu MIS Wnioskodawca uzyskał opinię niezależnej jednostki naukowej (...), w rozumieniu ustawy z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki, zgodnie którą System MIS spełnia warunki uznania go za nową technologię w rozumieniu art. 18b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W szczególności, opinia potwierdza, że technologia wprowadzona w wyniku wdrożenia przedmiotowego Systemu MIS nie była stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat.

Zakup i wdrożenie Systemu MIS pozwoli na znaczące udoskonalenie usług zarządzania, planowania i budżetowania świadczonych przez Spółkę. Co więcej, zwiększona jakość usług świadczonych przez Spółkę wpłynie również istotnie na udoskonalenie usług świadczonych przez pozostałe spółki z Grupy. W szczególności, dzięki wdrożeniu przez Spółkę Systemu MIS:

1.

redukcji ulegnie czas potrzebny obecnie na generowanie raportów dla potrzeb analiz zarządczych, a tym samym System MIS pozwoli na podniesienie produktywności pracowników Spółki oraz całej Grupy, przyczyniając się do oszczędności;

2.

dzięki automatyzacji procesów nastąpi podniesienie produktywności i efektywności pracowników Spółki (i całej Grupy, jako odbiorców usług świadczonych przez Spółkę), co przełoży się na lepszą obsługę klientów Spółki, a także odbiorców usług świadczonych przez Grupę i umożliwi szybsze reagowanie na ich potrzeby;

3.

szybszy dostęp do danych i raportów syntetycznych umożliwi Spółce oraz jej klientom szybkie podejmowanie decyzji i zarządzanie na wszystkich poziomach menedżerskich, a następnie szybkie dostosowanie posiadanych zasobów i ich równie szybką realokację w miarę zapotrzebowania;

4.

hurtownia danych stanowić będzie jedno spójne źródło wiedzy, doświadczeń i danych dostępnych dla Spółki, w oparciu o które będzie ona przygotowywać analizy i raporty dla celów zarządzania, planowania i budżetowania, co pozwoli na podniesienie precyzji i jakości danych przekazywanych klientom Spółki;

5.

możliwe będzie automatyczne generowanie raportów menedżerskich ukierunkowanych na zaspokojenie szerokiego spektrum potrzeb informacyjnych i analitycznych, co umożliwi klientom Spółki uzyskiwanie w krótszym czasie bardziej precyzyjnych danych, zaś Spółce - możliwości bardziej precyzyjnego prognozowania.

Niezależnie od faktu, iż wdrożenie Systemu MIS umożliwi świadczenie przez Spółkę na rzecz jej klientów udoskonalonych usług, skutkiem tego będzie również podniesienie jakości usług świadczonych przez Grupę jako całość. W szczególności:

1.

stworzenie hurtowni danych, bazującej na danych pochodzących z różnych spółek Grupy, pozwoli na wymianę danych i doświadczeń, a tym samym udoskonalenie produktów oraz stworzenie bazy, która umożliwi potencjalne poszerzenie katalogu produktów dostępnych klientom Grupy;

2.

hurtownia danych sprzyjać będzie tym samym daleko idącej specjalizacji w zakresie usług świadczonych przez poszczególne spółki z Grupy, co spowoduje, że usługi te będą wykonywane w najbardziej optymalny sposób, najkorzystniejszy z perspektywy klientów i samej Grupy;

3.

hurtownia danych pozwoli również na zintegrowanie dotychczasowych praktyk biznesowych Grupy (w tym zasad obsługi klientów Grupy) oraz wdrożenie w tym zakresie najlepszych, najbardziej efektywnych praktyk dotyczących obsługi klientów.

Wydatkiem na nabycie nowych technologii w przypadku Wnioskodawcy jest cena zakupu i wdrożenia Systemu MIS. Koszty poniesione przez Spółkę można podzielić na trzy grupy:

1.

koszty nabycia licencji pakietu oprogramowania O., składającego się na System MIS,

2.

koszty wdrożenia, w tym:

* koszty usług świadczonych przez niezależną firmę doradczo-wdrożeniową (w tym zwrot wydatków, których poniesienie jest niezbędne dla przeprowadzenia wdrożenia),

* koszty dedykowanego zespołu Spółki (w tym wynagrodzenia pracowników Spółki zaangażowanych bezpośrednio w pracę nad wdrożeniem Systemu MIS),

* koszty świadczenia usług przez konsultanta zewnętrznego w zakresie zarządzania projektem,

* koszty migracji danych (dostosowania systemów źródłowych do Systemu MIS),

3.

koszty infrastruktury informatycznej stanowiącej integralną część Systemu MIS (w tym koszty serwerów, switchów i macierzy dyskowych).

Pismem uzupełniającym Wnioskodawca wyjaśnił, co następuje:

1.

MIS (Management Information System - technologia będąca przedmiotem wniosku o wydanie interpretacji) - zostanie wprowadzony do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych Spółki w wrześniu lub (najpóźniej) w październiku 2011 r.

2.

Spółka oświadcza, że nie działa i nigdy nie działała na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

3.

Wydatki na budowę i wdrożenie systemu MIS były ponoszone (fakturowane) od maja 2010 r. do chwili obecnej. Wszystkie wydatki były pokrywane (płacone) przez Spółkę na bieżąco. Jednocześnie Spółka informuje, iż budżet MIS wynosi około 5 200 000 zł, przy czym wykonanie budżetu (obejmujące realizację poszczególnych etapów prac, wystawienie faktur oraz zapłata przez Spółkę zafakturowanych kosztów) na dzień 31 sierpnia 2011 r. wynosi 4 685 756 zł.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, w deklaracji podatkowej za 2011 r. wydatków poniesionych na nabycie licencji dotyczących Systemu MIS wraz z kosztami ich wdrożenia (wydatki przedstawione w pkt 1) i 2) powyżej), w wysokości 50% wartości tych wydatków - jako wydatków na nabycie nowych technologii w rozumieniu art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2.

Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych wydatków na nabycie infrastruktury informatycznej stanowiącej integralną część wdrażanego Systemu MIS (wydatki przedstawione w pkt 3) powyżej), w wysokości 50% wartości tych wydatków - jako wydatków na nabycie nowych technologii w rozumieniu art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej jest odpowiedź na pytanie nr 1. Wniosek Spółki w zakresie pytania nr 2 został rozpatrzony odrębną interpretacją indywidualną wydaną w dniu 16 września 2011 r.: nr ILPB3/423-273/11-4/MM.

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z uzyskaniem pozytywnej opinii wydanej przez jednostkę naukową, o której mowa w art. 18b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Wnioskodawcy będzie przysługiwać prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych wydatków poniesionych na nabycie licencji dotyczących Systemu MIS wraz z kosztami ich wdrożenia, w wysokości 50% wartości tych wydatków, w deklaracji podatkowej za 2011 r.

Regulacje dotyczące ulgi na nabycie nowych technologii zostały zawarte w art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Zgodnie z art. 18b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, "od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, odlicza się wydatki poniesione przez podatnika na nabycie nowych technologii".

Z kolei, w art. 18b ust. 2 ustawodawca wskazał, co należy rozumieć przez nową technologię: "Za nowe technologie, w rozumieniu ust. 1, uważa się wiedzę technologiczną w postaci wartości niematerialnych i prawnych, w szczególności wyniki badań i prac rozwojowych, która umożliwia wytwarzanie nowych lub udoskonalonych wyrobów lub usług i która nie jest stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat, co potwierdza opinia niezależnej od podatnika jednostki naukowej w rozumieniu ustawy z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki". Definicję tę uzupełnia art. 18b ust. 2a: "Przez nabycie nowych technologii rozumie się nabycie praw do wiedzy technologicznej, o której mowa w ust. 2, w drodze umowy o ich przeniesienie, oraz o korzystanie z tych praw".

W odniesieniu do przytoczonych wyżej regulacji stwierdzić należy, iż istnieje 5 zasadniczych przesłanek warunkujących możliwość objęcia poniesionych przez podatnika wydatków na nabycie nowych technologii.

Zdaniem Spółki, przesłanki te są następujące:

1.

podatnik nabywa wiedzę technologiczną w drodze umowy o przeniesienie lub o korzystanie z tych praw,

2.

wiedza technologiczna ma postać wartości niematerialnych i prawnych,

3.

nabyta wiedza technologiczna umożliwia wytwarzanie nowych bądź udoskonalonych wyrobów lub usług,

4.

wiedza ta nie jest stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat,

5.

podatnik posiada potwierdzającą powyższe opinię niezależnej od podatnika jednostki naukowej.

Ponadto, Wnioskodawca nie prowadzi (i nie zamierza prowadzić) działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Analizując prawo Wnioskodawcy do skorzystania z ulgi na nowe technologie, o której mowa we wskazanym powyżej art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy zatem rozstrzygnąć, czy w przypadku poniesionych przez Wnioskodawcę wydatków na zakup licencji wraz z wdrożeniem Systemu MIS spełnione zostały wszystkie powyższe przesłanki.

Ad. 1

Jak wskazano w stanie faktycznym, Wnioskodawca nabył licencje wraz z usługą wdrożenia Systemu MIS od podmiotu trzeciego, a zatem zawarta została umowa dotycząca korzystania z praw. W efekcie należy uznać, że pierwsza z przesłanek została spełniona.

Ad. 2

Jak wynika to z art. 16b ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nabyte licencje, nadające się do gospodarczego wykorzystania w dniu przyjęcia do używania, o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika potrzeby związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, stanowią wartości niematerialne i prawne. Jako wartość niematerialna i prawna kwalifikowany będzie również System MIS, od momentu jego oddania do używania.

W związku z podjęciem decyzji o wdrożeniu przedmiotowego Systemu MIS, Wnioskodawca dokonał zakupu licencji na pakiet oprogramowania O. składającego się na System MIS, a także poniósł koszty związane z procesem ich wdrożenia, w tym:

* koszty usług świadczonych przez niezależną firmę doradczo-wdrożeniową (w tym zwrot wydatków, których poniesienie jest niezbędne dla przeprowadzenia wdrożenia),

* koszty dedykowanego zespołu ze strony Spółki,

* koszty świadczenia usług przez konsultanta zewnętrznego w zakresie zarządzania projektem,

* koszty migracji danych (dostosowania systemów źródłowych do Systemu MIS).

Zgodnie z art. 16g ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, "Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-14, uważa się w razie odpłatnego nabycia cenę ich nabycia".

Natomiast na podstawie art. 16g ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, "Za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększoną o koszty związane z zakupem naliczone do dnia przekazania środka trwałego lub wartości niematerialnej prawnej do używania, a w szczególności o koszty transportu, załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze, montażu, instalacji i uruchomienia programów oraz systemów komputerowych, opłat notarialnych, skarbowych i innych, odsetek, prowizji".

W proces wdrożenia systemu MIS zaangażowany był dedykowany zespół zewnętrznej firmy doradczo - wdrożeniowej oraz wewnętrzny zespół pracowników Spółki. Sam proces wdrożenia ma charakter długofalowy, obejmuje on bowiem:

* etap planowania Systemu, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb Spółki, którego efektem jest specyfikacja funkcjonalno - techniczna Systemu,

* etap budowy Systemu, zgodnie z wcześniejszą specyfikacją (przykładowo: prace w poszczególnych podmiotach Grupy nad mapowaniem ich kont lokalnych do planu kont, na którym oparte jest automatyczne raportowanie w Systemie MIS),

* etap wdrożenia.

Realizacja powyższych etapów prac wymaga ścisłej współpracy zespołu firmy wdrożeniowo - doradczej oraz Spółki i jest procesem pracochłonnym, który jest niezbędny dla uruchomienia Systemu, do którego licencje Spółka nabyła.

W związku z powyższym, na wartość początkową wartości niematerialnych i prawnych w postaci licencji dotyczących Systemu MIS składać się powinny także koszty wdrożenia, rozumiane w tym przypadku jako koszty instalacji i uruchomienia pakietu oprogramowania O. oraz innych elementów łącznie składających się na System MIS.

W odniesieniu do przedstawionego stanu faktycznego należy stwierdzić, iż aby przedmiotowe licencje na oprogramowanie nadawały się do gospodarczego wykorzystania (co jest warunkiem koniecznym do uznania ich za wartości niematerialne i prawne zgodnie z art. 16b ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych), niezbędne jest przeprowadzenie szeregu działań związanych z ich wdrożeniem. W innym przypadku bowiem niemożliwe byłoby ich użytkowanie na potrzeby związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, a tym samym nie zostałyby spełnione przesłanki zawarte w powyższym przepisie.

Podobny pogląd wyraził Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, w interpretacji indywidualnej z dnia 29 maja 2009 r. (sygn. ITPB3/423-166/09/DK), w której stwierdził on, iż: "Wdrożenie systemu stanowi pewien proces, mający na celu jego zaadaptowanie na potrzeby jednostki. Będą to wszelkie działania polegające na instalacji oprogramowania oraz mające na celu dostosowanie oprogramowania do potrzeb Spółki, sprawdzenie poprawności działania systemu informatycznego u Podatnika, czy też wprowadzenie ewentualnych poprawek przez firmę udzielającą licencji na użytkowanie systemu. Dopiero jego zakończenie spowoduje, iż Spółka uzyskuje możliwość użytkowania oprogramowania w bieżącej działalności. W konsekwencji do wartości początkowej wartości niematerialnej i prawnej jaką jest licencja na program komputerowy zalicza się nie tylko kwotę należną sprzedającemu, ale także inne wydatki związane z zakupem, naliczone do dnia przekazania składnika majątku do używania".

W związku z powyższym, zdaniem Spółki, wymienione wydatki poniesione w związku z wdrożeniem Systemu MIS, poniesione do momentu jego oddania do używania, powinny powiększać wartość początkową Systemu MIS jako wartości niematerialnej i prawnej.

Tym samym, nabyte przez Wnioskodawcę licencje na pakiet oprogramowania O., wraz z kosztami ich wdrożenia, stanowią wartości niematerialne i prawne w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w związku z czym, spełniona jest druga z wymienionych powyżej przesłanek, przy czym podstawę do ustalenia kwoty odliczeń stanowi wartość początkowa, w tym wartość obejmująca cenę nabycia licencji, jak i koszty poniesione bezpośrednio w związku z wdrożeniem Systemu MIS.

Ad. 3

W odniesieniu do kolejnej przesłanki, Wnioskodawca pragnie podkreślić, iż zgodnie z opisanym stanem faktycznym, zastosowanie Systemu MIS pozwoli Wnioskodawcy na udoskonalenie świadczonych przez Spółkę usług zarządczych poprzez:

* szybsze, bardziej precyzyjne i lepiej dostosowane do potrzeb odbiorców przygotowywanie analiz i raportów zarządczych, sprawne i bardziej precyzyjne prognozowanie zjawisk oraz szybszy proces konsolidacji danych finansowych,

* stworzenie możliwości automatycznego generowania nowych, pełnych raportów menedżerskich, w miejsce raportów, które dotychczas tworzone były samodzielnie poprzez poszczególnych użytkowników,

* szybkie podejmowanie decyzji i zarządzanie na wszystkich poziomach menedżerskich, co wpłynie na zwiększenie elastyczności w zakresie zasobów Grupy, co tym samym ograniczy ryzyko rynkowe ponoszone przez Grupę,

* automatyzację złożonych procesów co wpłynie na podniesienie produktywności i efektywności pracowników Spółki oraz Grupy jako całości, a w konsekwencji pozwoli na szybsze reagowanie na potrzeby klientów.

W odniesieniu do wymienionych powyżej czynników, Wnioskodawca jest zdania, iż w wyniku wdrożenia przedmiotowego Systemu MIS, uzyska możliwość wytwarzania udoskonalonych usług, co potwierdza również otrzymana przez Wnioskodawcę opinia niezależnej jednostki badawczej.

Ad. 4 i 5.

Wskazana powyżej opinia niezależnej jednostki badawczej potwierdza, że technologia wprowadzona w wyniku wdrożenia przedmiotowego Systemu MIS nie była stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat.

Podsumowując powyższą argumentację, Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż w przypadku wydatków poniesionych przez Wnioskodawcę na nabycie licencji oraz wdrożenie Systemu MIS, spełnione zostały wszystkie przesłanki warunkujące objęcie tych wydatków ulgą na nabycie nowych technologii. Tym samym, Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia tych wydatków do wysokości 50% od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych w deklaracji podatkowej za rok 2011, jako wydatków na nabycie nowych technologii w rozumieniu art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Ponadto nadmienia się, iż zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 25 listopada 2010 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 226, poz. 1478), do odliczeń z tytułu ulgi na nowe technologie, o których mowa w (...) art. 18b ust. 2 ustawy wymienionej w art. 2, dokonywanych przed dniem 1 października 2010 r. i po dniu 30 września 2010 r. mają zastosowanie zarówno opinie wydane przez jednostki naukowe w rozumieniu ustawy z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2008 r. Nr 169, poz. 1049), jak i opinie wydane przez jednostki naukowe w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615).

W odniesieniu do powołanych przez Spółkę interpretacji stwierdzić należy, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Powyższej interpretacji udzielono na podstawie stanu faktycznego opisanego w złożonym w dniu 17 czerwca 2011 r. wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej. Dokumenty dołączone do wniosku nie podlegały analizie i weryfikacji celem wydania interpretacji indywidualnej.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl