ILPB3/423-151/11-2/MM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 28 czerwca 2011 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB3/423-151/11-2/MM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 22 marca 2011 r. (data wpływu 28 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 marca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: SSE lub Strefa). Podstawą prowadzenia przez Spółkę działalności w SSE jest zezwolenie z dnia 10 maja 2006 r., zmienione decyzją Ministra Gospodarki z dnia 10 lutego 2010 r. (dalej: Pierwsze Zezwolenie).

Warunkiem prowadzenia przez Spółkę działalności gospodarczej na terenie SSE, zgodnie z Pierwszym Zezwoleniem, jest zarówno poniesienie na terenie SSE wydatków Inwestycyjnych w określonej wysokości, jak i zatrudnienie na terenie SSE określonej liczby nowych pracowników, w terminach określonych w Pierwszym Zezwoleniu. Pierwsze Zezwolenie obejmuje prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE, rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie następujących pozycji Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług:

Sekcja D, podsekcja DG, dział 24:

Klasa 24.11 - Gazy techniczne;

Klasa 24.13 - Chemikalia nieorganiczne podstawowe pozostałe;

Klasa 24.14 - Chemikalia organiczne podstawowe pozostałe;

Klasa 24.16 - Tworzywa sztuczne w formach podstawowych;

Klasa 24.66 - Wyroby chemiczne pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane;

Klasa 24.70 - Włókna chemiczne;

Sekcja D, podsekcja DI, Dział 26:

Klasa 26.12 - Szkło płaskie profilowane i poddane dalszej obróbce;

Klasa 26.14 - Włókna szklane;

Sekcja D, podsekcja DL, Dział 31:

Klasa 31.40 - Akumulatory, ogniwa i baterie galwaniczne;

Sekcja D, podsekcja DL, dział 32:

Klasa 32.10 - lampy elektronowe i pozostałe elementy elektroniczne;

Klasa 32.30 - Odbiorniki telewizyjne i radiowe, urządzenia do rejestracji i odtwarzania dźwięku i obrazu oraz akcesoria do nich.

Sekcja D, podsekcja DL, Dział 33:

Klasa 33.40 - Instrumenty optyczne sprzęt fotograficzny;

Sekcja D, podsekcja DN, Dział 37:

Klasa 37.10 - Surowce wtórne metalowe;

Klasa 37.20 - Surowce wtórne niemetalowe;

Sekcja K, podsekcja DN, Dział 73:

Klasa 73.10 - Usługi badawczo - rozwojowe w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych;

Sekcja K, podsekcja DN, Dział 74:

Klasa 74.30 - Usługi w zakresie badań analiz technicznych.

Pierwsze Zezwolenie zostało udzielone do dnia 15 listopada 2017 r.

Z uwagi na planowaną inwestycję, w tym budowę nowych linii produkcyjnych, Spółka zamierza wystąpić o kolejne zezwolenie na prowadzenie działalności w tej samej SSE (dalej: Drugie Zezwolenie). Inwestycja przewidziana do realizacji w ramach Drugiego Zezwolenia jest związana z inwestycją objętą Pierwszym Zezwoleniem, jednakże przewidywany zakres działalności objętej Drugim Zezwoleniem, będzie różnił się do zakresu działalności określonego w Pierwszym Zezwoleniu. Przewiduje się jednak, że zakres działalności na terenie Strefy na podstawie Drugiego Zezwolenia będzie obejmował m.in. pozycje PKD 20.16.Z "Produkcja tworzyw sztucznych w formach podstawowych", przy czym działalność ta będzie obejmowała następujące pozycje Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług:

PKWiU 20.16.54.0 Poliamidy w formach podstawowych;

PKWIU 20.16.20.0 Polimery styrenu w formach podstawowych;

PKWiU 20.16.40.0 Poliacetale, pozostałe polietery i żywice epoksydowe w formach podstawowych; poliwęglany, żywice alkidowe, poliestry allilowe i pozostałe poliestry w formach podstawowych.

Po uzyskaniu Drugiego Zezwolenia, Spółka będzie, przynajmniej przez okres wymagany w Pierwszym Zezwoleniu, wykonywała na terenie SSE jednocześnie działalność na podstawie i w zakresie przewidzianym zarówno w Pierwszym, jak i w Drugim Zezwoleniu.

Spółka nie prowadzi ani nie zamierza prowadzić działalności gospodarczej poza SSE, jak również nie prowadzi, ani nie zamierza prowadzić takiej działalności na terenie SSE, która nie byłaby objęta którymkolwiek z Zezwoleń.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy dla celów obliczenia i zadeklarowania dochodu lub strat z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Pierwszego Zezwolenia oraz na podstawie Drugiego Zezwolenia Spółka powinna prowadzić odrębne ewidencje przychodów umożliwiające odrębne określenie przychodów i kosztów ponoszonych w ramach działalności prowadzonej w Strefie na podstawie tych zezwoleń, w sytuacji, gdy Spółka nie prowadzi działalności poza Strefą.

2.

Czy prowadząc działalność gospodarczą na terenie SSE na podstawie obydwu zezwoleń Spółka będzie uprawniona do skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania całego dochodu osiągniętego w SSE w ramach limitu zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych wynikającego z Pierwszego Zezwolenia, a po jego wyczerpaniu, w ramach limitu zwolnienia podatkowego wynikającego z Drugiego Zezwolenia.

Zdaniem Wnioskodawcy

Ad 1.

W przypadku wykonywania działalności gospodarczej wyłącznie w SSE na podstawie Pierwszego Zezwolenia, Drugiego Zezwolenia lub obydwu Zezwoleń jednocześnie, wystarczające będzie prowadzenie jednej ewidencji rachunkowej (i podatkowej) dla całej działalności prowadzonej na terenie SSE, ponieważ na jej podstawie możliwe będzie określenie łącznego dochodu (straty) z działalności zwolnionej z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. działalności prowadzonej na terenie SSE, a objętej zarówno Pierwszym Zezwoleniem, jak i Drugim Zezwoleniem.

1.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatnicy są obowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia odpisów amortyzacyjnych.

2.

Stosownie do art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 j. t.; dalej: USSE), dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 USSE (a zatem również na podstawie Pierwszego i Drugiego Zezwolenia), przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

3.

Z kolei, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 USSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami. Stosownie do art. 17 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zwolnienie to przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy.

4.

Na podstawie § 5 ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 232, poz. 1548 z późn. zm. dalej: Rozporządzenie SSE), oraz obowiązującego wcześniej § 5 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 listopada 2006 r. w sprawie tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. z 2006 r. Nr 215, poz. 1581), zwolnienia z podatku przysługują wyłącznie z tytułu działalności prowadzonej na terenie danej specjalnej strefy ekonomicznej. W przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej również poza obszarem strefy, działalność prowadzona na terenie strefy musi być wydzielona organizacyjnie, a wielkość zwolnienia określa się w oparciu o dane jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność wyłącznie na terenie strefy.

5.

Spółka wskazuje, iż (i) całość prowadzonej przez Nią działalności gospodarczej jest lub będzie wykonywana w zakresie określonym w Pierwszym i w Drugim Zezwoleniu, a Spółka nie prowadzi innej działalności oraz, że (ii) działalność Spółki w całości będzie prowadzona na terenie SSE. W świetle art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz § 5 ust. 5 Rozporządzenia SSE, Spółka byłaby zobowiązana do wyodrębnienia dochodów uzyskiwanych z działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego (tj. działalności w SSE) oraz z działalności nieobjętej zwolnieniem z podatku dochodowego (której jednak Spółka nie prowadzi). Zarówno wykładnia literalna, jak i celowościowa przepisów prowadzi do wniosku, że obowiązkiem korzystającego ze zwolnienia jest prowadzenie odrębnej ewidencji rachunkowej (w tym podatkowej) dla działalności zwolnionej z opodatkowania oraz działalności nieobjętej zwolnieniem. Ustawodawca nie przewidział z kolei obowiązku wyodrębnienia ewidencyjnego oraz organizacyjnego działalności wyłącznie zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 w zw. z ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. prowadzonej wyłącznie na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie dwóch lub więcej uzyskanych zezwoleń strefowych.

Jak wskazał Minister Finansów w odpowiedzi na interpelację poselską z dnia 19 kwietnia 2006 r. (sygn. SPS-023-2267/06),"Organizacyjne wyodrębnienie, z osoby prawnej - prowadzącej działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, jak i poza nią - jednostki, której wypracowany dochód korzysta ze zwolnienia podatkowego, służy przede wszystkim prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz dochodu podlegającego opodatkowaniu. W związku z tym przedsiębiorca musi zapewnić, by na podstawie prowadzonych ksiąg rachunkowych możliwe było ustalenie wysokości dochodu podlegającego zwolnieniu. A zatem wyodrębnienie organizacyjne służące prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu polega na wyodrębnieniu rachunkowym (w tym majątkowym) oraz kadrowym". Minister Finansów nie wymaga zatem aby wyodrębnienie rachunkowe miało miejsce w przypadku, gdy działalność gospodarcza prowadzona jest wyłącznie w SSE, chociażby na podstawie kilku odrębnych zezwoleń strefowych.

6.

Wymogi dotyczące prowadzenia stosownej ewidencji rachunkowej oraz wyodrębnienia organizacyjnego mają na celu prawidłowe ustalenie dochodu opodatkowanego oraz dochodu zwolnionego z opodatkowania i to pod kątem realizacji tych celów należy oceniać prawidłowość prowadzonej przez podatników ewidencji. Oznacza to, że Spółka mogłaby być ewentualnie zobowiązana do odrębnego ewidencjonowania dochodu opodatkowanego (tj. osiąganego poza zakresem Pierwszego lub Drugiego Zezwolenia lub poza terenem SSE, o ile taki dochód wystąpi) oraz dochodu zwolnionego (tj. osiąganego w ramach obydwu Zezwoleń i na terenie SSE). Jednakże, ani wykładnia literalna, ani celowościowa powołanych przepisów nie prowadzi do wniosku, iż wymagane jest od Spółki wyodrębnianie dochodu osiąganego w ramach zakresów przedmiotowych poszczególnych Zezwoleń, ponieważ dochód ten korzysta w całości ze zwolnienia z podatku dochodowego, bez względu na to, w zakresie, którego z Zezwoleń się mieści.

Należy wziąć również pod uwagę, iż Spółka nie będzie wykonywała działalności gospodarczej poza terenem SSE, ani nie będzie wykonywała działalności gospodarczej wykraczającej poza zakres przedmiotowy Pierwszego i Drugiego Zezwolenia. W praktyce zatem, Spółka nie będzie zobowiązana do wyodrębniania dochodów zwolnionych i opodatkowanych, gdyż całość jej dochodów będzie wyłącznie zwolniona z podatku dochodowego (aż do wyczerpania limitów pomocy publicznej określonych w Zezwoleniach).

7.

Takie stanowisko znalazło potwierdzenie w licznych interpretacjach indywidualnych Ministra Finansów. Przykładowo, w interpretacji indywidualnej z dnia 22 listopada 2010 r. (sygn. IBPBI/2/423-1101/10/SD), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach potwierdził, że: "w przypadku prowadzenia działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, jak i poza nią, Spółka będzie zobowiązana do prowadzenia jednej ewidencji rachunkowej dla celów obliczenia dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy dla wszystkich posiadanych zezwoleń i odrębnej ewidencji rachunkowej dla działalności podlegającej opodatkowaniu". Analogiczne stanowisko organów skarbowych wyrażone zostało także w interpretacji indywidualnej z dnia 8 marca 2010 r., wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach (sygn. lBPBl/2/423-1520/09/MO), czy też interpretacji indywidualnej z dnia 24 września 2010 r. wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie (sygn. IPPB3/423-480/10-4/MS).

Ad 2.

Prowadząc działalność gospodarczą w SSE na podstawie obydwu zezwoleń w ramach jednej ewidencji rachunkowej i podatkowej Spółka będzie uprawniona do skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania całego dochodu osiągniętego w SSE w ramach limitu zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych wynikającego z Pierwszego Zezwolenia, a po jego wyczerpaniu, w ramach limitu zwolnienia podatkowego wynikającego z Drugiego Zezwolenia.

1.

Uprawnienie do zwolnienia podatkowego wynikającego z działalności w SSE uzyskane na podstawie Pierwszego Zezwolenia wygaśnie wcześniej niż analogiczne uprawnienie uzyskane na podstawie Drugiego Zezwolenia. Ponieważ Spółka osiąga dochody wyłącznie z działalności w SSE, które ewidencjonowane będą w jednej ewidencji rachunkowej i podatkowej w odniesieniu do całego osiąganego przychodu i wszystkich ponoszonych kosztów Spółka ma prawo w pierwszej kolejności wykorzystać w odniesieniu do całości dochodów osiągniętych w SSE na podstawie obu Zezwoleń limit zwolnienia podatkowego ustanowiony na podstawie Pierwszego Zezwolenia a następnie na podstawie Drugiego Zezwolenia.

2.

Wartość pomocy publicznej polegającej na zwolnieniu z opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE w ramach obydwu Zezwoleń będzie odpowiadała sumie kwot zwolnień podatkowych przysługujących Wnioskodawcy na podstawie obydwu Zezwoleń. W celu wykorzystania powyższych limitów pomocy publicznej, Spółka nie będzie obowiązana do odrębnego ustalania dochodu (straty) z działalności gospodarczej wykonywanej na podstawie każdego z Zezwoleń, a wystarczające będzie ustalenie łącznego dochodu (straty) osiągniętego z całej działalności strefowej zwolnionej na podstawie obydwu Zezwoleń. W przypadku wielości zezwoleń strefowych, limity zwolnień podatkowych przyznawane podatnikom na podstawie poszczególnych zezwoleń nie są bowiem przypisane do dochodu z działalności określonych w tychże zezwoleniach (którego to dochodu podatnik ponadto nie ma obowiązku wyodrębniać dla każdego z zezwoleń). Z kolei, suma tych limitów zwolnień podatkowych wyznacza globalną wielkość zwolnienia podatkowego dla całości dochodu osiągniętego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

3.

W efekcie, całkowity dochód Spółki z działalności w Strefie, wynikający z realizacji zadań gospodarczych na podstawie zarówno Pierwszego, jak i Drugiego Zezwolenia, może korzystać ze zwolnienia podatkowego w kwocie ustalonej dla Pierwszego Zezwolenia, aż do momentu wyczerpania limitu pomocy publicznej dostępnego na podstawie Pierwszego Zezwolenia, jednak nie dłużej niż do 15 listopada 2017 r. (tj. do momentu wygaśnięcia Pierwszego Zezwolenia). Spółka będzie zatem uprawniona do korzystania w pierwszej kolejności z limitu zwolnienia podatkowego wynikającego z Pierwszego Zezwolenia w odniesieniu do całego dochodu osiągniętego z działalności w SSE. Z kolei, po wyczerpaniu możliwości korzystania z tego zwolnienia podatkowego Spółka będzie mogła korzystać ze zwolnienia podatkowego przyznanego na podstawie Drugiego Zezwolenia w odniesieniu do całości dochodów osiągniętych w SSE, tj. z działalności prowadzonej na podstawie Pierwszego Zezwolenia oraz Drugiego Zezwolenia. W praktyce oznacza to, że Spółka, prowadząc jedną łączną ewidencję księgowo - podatkową dochodów osiągniętych w Strefie na podstawie obydwu Zezwoleń, będzie wykazywać dochód, który będzie korzystał ze zwolnienia podatkowego do wyczerpania limitu wynikającego z Pierwszego Zezwolenia. Po wykorzystaniu limitu z Pierwszego Zezwolenia, Spółka będzie mogła nadal prowadzić działalność określoną w Pierwszym Zezwoleniu (aż do jego wygaśnięcia) oraz w Drugim Zezwoleniu i zwolnić takie dochody z opodatkowania, aż do momentu wyczerpania limitu pomocy publicznej przyznanego na podstawie Drugiego Zezwolenia (jednak nie dłużej niż do momentu wygaśnięcia Drugiego Zezwolenia).

4.

W sytuacji, gdy działalność gospodarcza Spółki wynikająca z obydwu Zezwoleń wykonywana jest w Strefie, nie mają znaczenia różnice w zakresie przedmiotu działalności określone w Pierwszym i Drugim Zezwoleniu. Art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stawia bowiem jedynie ten warunek, aby zwolniony dochód pochodził (i) z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (ii) na podstawie zezwolenia. Do momentu wygaśnięcia któregokolwiek z Zezwoleń warunki te będą spełnione. Przepis art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (ani żaden inny) nie wymaga ustalania odrębnie dochodu zwolnionego dla działalności określonej w każdym z Zezwoleń. Istotne jest przy tym jedynie, że łączna kwota zwolnienia podatkowego w odniesieniu do dochodów realizowanych w Strefie na podstawie obydwu Zezwoleń, bez względu na kolejność wykorzystania tych zwolnień, nie przekroczyła wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami. W związku z powyższym, całość dochodów Spółki osiągnięta z działalności prowadzonej w SSE może korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, aż do wykorzystania łącznej wysokości limitów pomocy publicznej określonych w tych Zezwoleniach i bez względu na kolejność zastosowania limitów zwolnień Dodatkowych wynikających z Pierwszego lub Drugiego Zezwolenia.

5.

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach wyraźnie wskazał w interpretacji indywidualnej z dnia 5 listopada 2010 r. (sygn. IBPBI/2/423-1519/10/MS), że: "spółka korzystająca z kilku zezwoleń uprawniona jest do równoczesnego korzystania ze zwolnienia podatkowego będącego sumą kilku limitów pomocy publicznej. Ani przepisy strefowe, ani ustawy o p.d.o.p. nie wymagają wyodrębnienia wyniku podatkowego dla działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o każde z zezwoleń z osobna - tak, aby odrębnie dla każdego zezwolenia monitorować poziom wykorzystywania dostępnego limitu (...) w konsekwencji, zdaniem tut. Organu, brak jest przeszkód, aby limit wielkości pomocy publicznej w stosunku do nowej inwestycji, został zsumowany z limitem pomocy publicznej określonym dla pierwszej inwestycji i jej rozbudowy, a zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych obliczone w ten sposób objęło cały dochód Spółki uzyskany z działalności strefowej prowadzonej na podstawie wszystkich trzech zezwoleń."

6.

Za słusznością argumentacji prezentowanej powyżej przez Spółkę przemawia również stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, który w interpretacji indywidualnej z dnia 1 lutego 2008 r. (sygn. IP-PB3-423-426/07-3/KB), stwierdził, że "wykładnia gramatyczna powyższych przepisów wskazuje, że poza kryteriami określającymi wielkość pomocy publicznej, udzielanej w formie zwolnienia, wolny od podatku dochodowego od osób prawnych jest każdy dochód uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie przedmiotowym określonym w zezwoleniu i prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej".

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

W odniesieniu do powołanych przez Spółkę interpretacji stwierdzić należy, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl