ILPB3/423-137/13-2/AO

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 25 czerwca 2013 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB3/423-137/13-2/AO

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 25 marca 2013 r. (data wpływu 27 marca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości prowadzenia wspólnej ewidencji rachunkowej dla działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie zezwoleń (zwolnionej) oraz odrębnej ewidencji dla działalności podlegającej opodatkowaniu oraz w zakresie ustalenia limitu zwolnienia podatkowego przysługującego w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej na terenie specjalnych stref ekonomicznych na podstawie zezwoleń - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 marca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* możliwości prowadzenia wspólnej ewidencji rachunkowej dla działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie zezwoleń (zwolnionej) oraz odrębnej ewidencji dla działalności podlegającej opodatkowaniu,

* ustalenia limitu zwolnienia podatkowego przysługującego w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej na terenie specjalnych stref ekonomicznych na podstawie zezwoleń.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca prowadzi działalność w branży aluminiowych stopów odlewniczych na terenie (...) Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: (...) SSE) na podstawie dwóch zezwoleń strefowych (dalej: Posiadane Zezwolenia).

W dniu 15 lipca 2008 r. Wnioskodawca uzyskał Zezwolenie nr x (dalej: Pierwsze Zezwolenie) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie (...) SSE.

Pierwsze Zezwolenie zostało udzielone w trakcie obowiązywania rozporządzenia z dnia 5 grudnia 2006 r. w sprawie (...) specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. z 2006 r. Nr 236, poz. 1704 z późn. zm., dalej: Rozporządzenie (...) SSE) i obejmuje działalność produkcyjną, handlową i usługową w zakresie następujących wyrobów i usług według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego (dalej: PKWiU) wytworzonych na terenie (...) SSE:

* Sekcja D. podsekcja DJ, Dział 27, Grupa 27.4, Klasa 27.42 - aluminium i produkty aluminiowe,

* Sekcja D, podsekcja DN, Dział 37, Grupa 37.1, Klasa 37.10 - surowce wtórne metalowe.

Równocześnie, Wnioskodawca prowadzi działalność na podstawie zezwolenia nr xx z dnia 22 marca 2012 r. (dalej: Drugie Zezwolenie), wydanego w trakcie obowiązywania rozporządzenia z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 232, poz. 1548, dalej: Rozporządzenie SSE).

Drugie Zezwolenie obejmuje działalność produkcyjną, handlową i usługową w zakresie wyrobów i usług wytworzonych na terenie (...) SSE określonych w następujących pozycjach PKWiU:

* Sekcja C, Dział 24, Grupa 24.4, Klasa 24.42 - Aluminium,

* Sekcja E. Dział 38, Grupa 38.3 - Usługi w zakresie odzysku surowców z materiałów segregowanych, surowce wtórne.

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.), w związku z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 z późn. zm., dalej: ustawa o SSE), Wnioskodawca kwalifikuje dochody z działalności gospodarczej objętej Posiadanymi Zezwoleniami i prowadzonej na terenie (...) SSE jako zwolnione z opodatkowania.

Jednocześnie Wnioskodawca prowadzi również działalność gospodarczą w zakresie nieobjętym Posiadanymi Zezwoleniami. Dochody z tej działalności podlegają opodatkowaniu.

Wnioskodawca prowadzi ewidencję rachunkową pozwalającą wyodrębnić łączny dochód zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych osiągany w związku z Posiadanymi Zezwoleniami oraz dochód podlegający opodatkowaniu, stosownie do wymagań określonych w art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 tej ustawy.

W chwili obecnej planowane jest połączenie Wnioskodawcy, w trybie art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm., dalej: k.s.h.) z x sp. z o.o. (dalej: Spółka Przejmowana lub łącznie z Wnioskodawcą: Spółki), która prowadzi działalność gospodarczą na terenie (...) Specjalnej Strefy Ekonomicznej (...). (dalej: (...) SSE lub łącznie z (...) SSE: SSE).

W wyniku połączenia, Wnioskodawca w drodze sukcesji uniwersalnej wynikającej z art. 494 § 1 i 2 k.s.h. oraz z art. 93 § 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) wejdzie w posiadanie następujących kolejnych zezwoleń strefowych Spółki Przejmowanej:

* Zezwolenie nr x z dnia 14 lipca 2004 r. (dalej: Trzecie Zezwolenie),

* Zezwolenie nr xx z dnia 1 lipca 2010 r. (dalej: Czwarte Zezwolenie),

* Zezwolenie nr XXX z dnia 8 grudnia 2011 r. (dalej: Piąte Zezwolenie),

zwanych dalej łącznie: Przejmowane Zezwolenia lub łącznie z Posiadanymi Zezwoleniami: Zezwolenia.

Trzecie Zezwolenie zostało wydane w trakcie obowiązywania rozporządzenia z dnia 9 września 1997 r. w sprawie ustanowienia (...) specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. z 1997 r. Nr 135, poz. 907 z późn. zm., dalej: Rozporządzenie (...) SSE).

Natomiast zarówno Czwarte, jak i Piąte Zezwolenie zostało udzielone Spółce Przejmowanej w trakcie obowiązywania Rozporządzenia SSE.

Zakres Trzeciego Zezwolenia obejmuje działalność produkcyjną, handlową i usługową w zakresie następujących wyrobów według PKWiU wytworzonych na terenie (...) SSE:

* Sekcja D, podsekcja DJ, Dział 27, Klasa 27.42 - aluminium i produkty aluminiowe oraz działalności pomocniczej, niezbędnej do realizacji zakresu podstawowego.

Przedmiot działalności Trzeciego Zezwolenia decyzją Nr Y z dnia 6 października 2006 r. został rozszerzony o wyroby i usługi określone w PKWiU:

* Sekcja D, podsekcja DN, Dział 37, Klasa 37.10 - surowce wtórne metalowe.

Równocześnie zakres Czwartego i Piątego Zezwolenia obejmuje działalność produkcyjną, handlową i usługową w zakresie wyrobów i usług wytworzonych na terenie (...) SSE określonych w następujących pozycjach PKWiU:

* Sekcja C, Dział 24, Klasa 24.42 - Aluminium,

* Sekcja E, Dział 38, Klasa 38.32 - Usługi w zakresie odzysku surowców z materiałów segregowanych, surowce wtórne.

Zakresy działalności określonych w Zezwoleniach są tożsame. Rozbieżności w nazewnictwie poszczególnych zakresów wynikają ze zmiany układu i brzmienia PKWiU na dzień wydania poszczególnych Zezwoleń.

Wnioskodawca pragnie również wskazać, że na podstawie właściwych przepisów maksymalna intensywność pomocy regionalnej otrzymanej w ramach Zezwoleń wynosi w każdym przypadku 50% wydatków inwestycyjnych.

Po wejściu w posiadanie Przejmowanych Zezwoleń, Wnioskodawca będzie nadal prowadzić ewidencję księgową w sposób umożliwiający jednoznaczne przyporządkowanie wydatków inwestycyjnych oraz utworzonych nowych miejsc pracy do każdego z zezwoleń strefowych. Ewidencja będzie zatem umożliwiała wyodrębnienie środków trwałych oraz utworzonych nowych miejsc pracy związanych z każdym projektem inwestycyjnym objętym Zezwoleniami. Ewidencja umożliwi rozliczenie projektów z perspektywy wypełnienia warunków określonych w Zezwoleniach oraz ustalenia kosztów kwalifikowanych poniesionych w związku z realizacją tych projektów dla celów kalkulacji przysługującego Wnioskodawcy limitu pomocy publicznej.

Połączenie nie będzie wiązało się z późn. zm. inwestycji objętych Zezwoleniami, w szczególności nie będzie prowadziło do relokacji żadnej z inwestycji, w związku z którymi Zezwolenia zostały wydane. Inwestycje rozumiane jako ogół nabytych przez Spółki środków trwałych oraz stworzone przez nie nowe miejsca pracy pozostaną więc w dotychczasowej lokalizacji, tj. regionie, w jakim inwestycja uzyskała zezwolenie strefowe oraz zgodnie z nim miała zostać zrealizowana i utrzymana.

Spółki są dużymi przedsiębiorcami w rozumieniu rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. (Dz. U.UE.L 214 z dnia 9 sierpnia 2008 r.).

Niniejszy wniosek dotyczy rozliczeń podatkowych Wnioskodawcy dokonywanych w okresie posiadania pięciu Zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w SSE.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1. Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń (zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych), Wnioskodawca może prowadzić wspólną ewidencję dla działalności prowadzonej na podstawie Zezwoleń (zwolnionej) oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej opodatkowaniu.

2. Czy Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do zwolnienia dochodu z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń w łącznej kwocie wynikającej z sumy iloczynów dostępnej intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych dla poszczególnych Zezwoleń, z uwzględnieniem dotychczasowego poziomu wykorzystania puli zwolnienia.

Zdaniem Wnioskodawcy, dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenach SSE na podstawie Zezwoleń (zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych), po uzyskaniu w drodze sukcesji uniwersalnej Przejmowanych Zezwoleń, Wnioskodawca może prowadzić wspólną ewidencję dla działalności prowadzonej na podstawie wszystkich zezwoleń strefowych (działalności zwolnionej) oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej opodatkowaniu, do której Wnioskodawca zaliczy działalność nieobjętą Zezwoleniami.

Po wejściu w posiadanie Przejmowanych Zezwoleń, Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do zwolnienia dochodu z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń w kwocie wynikającej z sumy iloczynów dostępnej intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych dla Zezwoleń, z uwzględnieniem dotychczasowego poziomu wykorzystania puli zwolnienia, dyskontowania oraz okresu ważności Zezwoleń.

UZASADNIENIE

1.

Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatnicy są obowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia odpisów amortyzacyjnych.

Zgodnie natomiast z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się przychodów i kosztów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych lub są wolne od podatku.

Ponadto, w myśl art. 7 ust. 4 ww. ustawy, przy ustalaniu straty nie uwzględnia się przychodów i kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 3 tego artykułu.

Na mocy art. 12 ustawy o SSE, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z § 5 ust. 3 Rozporządzenia (...) SSE, a także § 5 ust. 3 Rozporządzenia (...) SSE oraz § 5 ust. 5 Rozporządzenia SSE, zwolnienia z podatku przysługują wyłącznie z tytułu działalności prowadzonej na terenie danej specjalnej strefy ekonomicznej. W przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej również poza obszarem strefy, działalność prowadzona na terenie strefy musi być wydzielona organizacyjnie, a wielkość zwolnienia określa się w oparciu o dane jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność wyłącznie na terenie strefy.

Artykuł 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowi, że wolne od podatku są dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Zgodnie z powyższym przepisem, wszelkie dochody z działalności gospodarczej prowadzonej przez podatnika na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, w zakresie określonym w zezwoleniu, objęte są zwolnieniem z opodatkowania.

Takie stanowisko zostało potwierdzone m.in. w interpretacji z dnia 1 lutego 2008 r. wydanej w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie (sygn. IP-PB3-423-426/07-3/KB). W piśmie tym stwierdza się, że: "wykładnia gramatyczna powyższych przepisów wskazuje, że poza kryteriami określającymi wielkość pomocy publicznej, udzielanej w formie zwolnienia, wolny od podatku dochodowego od osób prawnych jest każdy dochód uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie przedmiotowym określonym w zezwoleniu i prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej".

W świetle powyższego, wszystkie dochody Wnioskodawcy uzyskane z działalności określonej w Zezwoleniach, prowadzonej na terenach SSE, podlegać będą zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Wnioskodawca ma przy tym zapewnić - na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz § 5 ust. 3 Rozporządzenia (...) SSE, § 5 ust. 3 Rozporządzenia (...).SSE i § 5 ust. 5 Rozporządzenia SSE - możliwość wyodrębnienia dochodów uzyskiwanych z działalności podlegającej zwolnieniu oraz z działalności nieobjętej zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych (pozostającej poza zakresem określonym w Zezwoleniach lub poza terytorialnym obszarem SSE).

Należy zaznaczyć, że ustawodawca nie przewidział określonej formy wyodrębnienia ewidencyjnego oraz organizacyjnego działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Nie jest zatem konieczne tworzenie formalnie wyodrębnionych oddziałów prowadzących oraz nieprowadzących działalności na terenach SSE.

Zarówno wykładnia literalna, jak i celowościowa przepisów wskazuje, że obowiązkiem korzystającego ze zwolnienia jest prowadzenie odrębnej ewidencji rachunkowej dla działalności zwolnionej oraz działalności nieobjętej zwolnieniem.

Powyższe podejście zostało potwierdzone przez Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na interpelację poselską z dnia 19 kwietnia 2006 r. (znak SPS-023-2267/06): "Organizacyjne wyodrębnienie z osoby prawnej - prowadzącej działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, jak i poza nią - jednostki, której wypracowany dochód korzysta ze zwolnienia podatkowego, służy przede wszystkim prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz dochodu podlegającego opodatkowaniu. W związku z tym przedsiębiorca musi zapewnić, by na podstawie prowadzonych ksiąg rachunkowych możliwe było ustalenie wysokości dochodu podlegającego zwolnieniu. A zatem wyodrębnienie organizacyjne służące prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu polega na wyodrębnieniu rachunkowym (w tym majątkowym) oraz kadrowym".

Wcześniej Ministerstwo Finansów zajęło podobne stanowisko w piśmie z dnia 31 października 2003 r. (znak PB4/KGK-8214-2434-319/03) skierowanym do Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, zgodnie z którym: "Zdaniem Ministerstwa Finansów organizacyjne wyodrębnienie, służące prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, polega na wyodrębnieniu rachunkowym (w tym majątkowym) oraz kadrowym".

Jak wynika z powyższego, wymogi dotyczące prowadzenia stosownej ewidencji rachunkowej oraz wyodrębnienia organizacyjnego mają na celu prawidłowe ustalenie dochodu opodatkowanego oraz dochodu zwolnionego z opodatkowania i pod kątem realizacji tych celów należy oceniać prawidłowość prowadzonej przez podatników ewidencji.

Oznacza to, że Wnioskodawca zobowiązany będzie jedynie do odrębnego ewidencjonowania dochodu opodatkowanego (dochodu z działalności nieobjętej Zezwoleniami) oraz dochodu zwolnionego (osiąganego na terenach SSE w ramach posiadanych przez Wnioskodawcę Zezwoleń). Ani wykładnia literalna, ani celowościowa powołanych na wstępie przepisów nie wymaga od Wnioskodawcy wyodrębniania dochodu osiąganego w ramach poszczególnych Zezwoleń (jako że dochód ten korzysta w całości ze zwolnienia, a same deklaracje podatkowe nie przewidują możliwości odrębnego rozliczania dochodu uzyskiwanego w ramach poszczególnych Zezwoleń).

Biorąc powyższe pod uwagę, Wnioskodawca - podobnie jak czyni to obecnie - będzie zobowiązany do wydzielania księgowego dochodów, które podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz dochodów zwolnionych z opodatkowania (osiąganych w SSE z działalności wskazanej w Zezwoleniach łącznie). Innymi słowy, podczas prowadzenia przez Wnioskodawcę działalności na terenie SSE w okresie ważności Zezwoleń, Wnioskodawca będzie prowadzić dwie odrębne ewidencje dochodów: jedną dla działalności opodatkowanej oraz jedną dla działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych.

2.

Po wejściu w posiadanie Przejmowanych Zezwoleń (przy założeniu spełnienia warunków określonych w tych zezwoleniach), Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do zwolnienia dochodu z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń w kwocie wynikającej z sumy iloczynów dostępnej intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych dla Zezwoleń, z uwzględnieniem dotychczasowego poziomu wykorzystania puli zwolnienia, dyskontowania oraz okresu ważności Zezwoleń.

Tak obliczona pula pomocy przysługująca Wnioskodawcy będzie konsumowana przez dochód wolny od podatku, osiągany w zakresie określonym w Zezwoleniach (jak wskazano w stanie faktycznym, Wnioskodawca zapewni odpowiednią ewidencję gwarantującą, że limit dopuszczalnej wysokości pomocy publicznej określony w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie zostanie przekroczony).

Podsumowując - Wnioskodawca stwierdza, że:

* może prowadzić wspólną ewidencję dla działalności prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń (zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych) oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej opodatkowaniu, do której Wnioskodawca zaliczy działalność nieobjętą Zezwoleniami,

* zgodnie z obowiązującymi przepisami, do zwolnienia dochodu z tytułu działalności na terenie SSE na podstawie Zezwoleń może ustalić łączną pulę pomocy publicznej przysługującej Mu w następstwie przejęcia Spółki Przejmowanej, jako sumę iloczynów intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych dla poszczególnych Zezwoleń (uwzględniając dyskontowanie, dotychczasowy poziom wykorzystania puli zwolnienia oraz okres ważności Zezwoleń), na podstawie przepisów właściwych dla każdego Zezwolenia.

Przedstawione stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania pierwszego i drugiego znajduje potwierdzenie w dotychczasowej linii interpretacyjnej organów podatkowych, przykładowo w:

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 31 stycznia 2011 r. (sygn. IBPBI/2/423-1511/10/CzP),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 24 maja 2012 r. (sygn. IBPBI/2/423-198/12/CzP),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 26 lipca 2012 r. (sygn. ILPB3/423-162/12-4/AO),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 28 września 2012 r. (sygn. IBPBI/2/423-929/12/MO),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 28 września 2012 r. (sygn. IBPBI/2/423-788/12/MO),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 21 grudnia 2012 r. (sygn. IBPBI/2/423-1151/12/SD),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 18 października 2012 r. (sygn. IBPBI/2/423-888/12/BG),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 18 października 2012 r. (sygn. IBPBI/2/423-889/12/BG),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 19 września 2012 r. (sygn. ITPB3/423-319/12/MK),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 19 września 2012 r. (sygn. ILPB3/423-664/10/12-S/GC),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 29 kwietnia 2011 r. (sygn. ILPB3/423-46/11-2/MM).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Odnosząc się do powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnych, tut. Organ informuje, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Dąbrowskiego 13, 66-400 Gorzów Wielkopolski po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl