ILPB2/415-671/14-2/WS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 3 września 2014 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB2/415-671/14-2/WS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Fundacji, przedstawione we wniosku z dnia 12 maja 2014 r. (data wpływu 10 czerwca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zasad opodatkowania przyznawanych świadczeń - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zasad opodatkowania przyznawanych świadczeń.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Fundacja jest organizacją pożytku publicznego, działającą na podstawie ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 1991 r. Nr 46, poz. 203), ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536) (dalej: ustawa o OPP) oraz Statutu Fundacji (dalej: Statut). Nadzór nad Fundacją sprawuje Minister Pracy i Polityki Społecznej.

Zgodnie ze Statutem Fundacji, jej głównym celem jest organizowanie i niesienie pomocy dobroczynnej, humanitarnej i rozwojowej oraz przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Ponadto, celami statutowymi Fundacji są działania prowadzone w zakresie:

1.

nauki, edukacji i wychowania,

2.

krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży,

3.

kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji,

4.

upowszechniania kultury fizycznej i sportu,

5.

ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego,

6.

promocji i organizacji wolontariatu,

7.

pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.

Wnioskodawca realizuje swoje cele poprzez:

1.

pozyskiwanie, zarządzanie i rozdzielanie funduszy, darów materialnych i niematerialnych otrzymywanych przez Fundację na ww. cele,

2.

organizowanie oraz wspieranie za pomocą środków pieniężnych, rzeczowych jak i niematerialnych, przedsięwzięć objętych celami Fundacji,

3.

świadczenie pomocy na rzecz osób chorych, niepełnosprawnych, ubogich oraz z różnych przyczyn zagrożonych wykluczeniem społecznym,

4.

organizowanie, dofinansowanie oraz wspieranie wyjazdów dzieci i młodzieży na kolonie i obozy, a także na leczenie i rehabilitację w kraju i za granicą,

5.

udzielanie stypendiów i ustanawianie nagród,

6.

organizowanie i finansowanie zakupu niezbędnego sprzętu medycznego i środków farmaceutycznych dla ratowania zdrowia lub życia,

7.

organizowanie, wspieranie i dofinansowanie imprez charytatywnych, kulturalno-oświatowych, artystycznych i sportowych,

8.

organizowanie, wspieranie i finansowanie szkoleń, seminariów, konferencji oraz kampanii informacyjnych,

9.

organizowanie pomocy doraźnej, zaspokajającej podstawowe potrzeby ofiar sytuacji nadzwyczajnych, takich jak kataklizmy, katastrofy czy konflikty zbrojne,

10.

organizowanie pomocy wspierającej długofalowy rozwój społeczno-ekonomiczny ubogich regionów świata,

11.

współpracę z osobami fizycznymi i prawnymi oraz jednostkami administracji samorządowej, rządowej i organizacjami pozarządowymi, także zagranicznymi i międzynarodowymi, których działalność wiąże się z celami Fundacji.

Zarząd Fundacji wprowadził regulamin określający kryteria udzielania pomocy społecznej (dalej: Regulamin). Zgodnie z ww. Regulaminem, pomoc udzielana jest osobom fizycznym i ich rodzinom (dalej: Beneficjenci). Przedmiotowe wsparcie ma na celu umożliwienie Beneficjentom przezwyciężenie trudnej sytuacji życiowej, której nie są oni w stanie pokonać wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości. Wsparcie może być przyznawane Beneficjentom, którzy złożą pisemny wniosek o pomoc materialną lub rzeczową, zawierający opis ich sytuacji, oraz spełnią kryteria określone w Regulaminie, dotyczące m.in. przyczyny warunkującej konieczność uzyskania pomocy (w tym przykładowo ubóstwo, sieroctwo, bezdomność, bezrobocie, niepełnosprawność, długotrwała lub ciężka choroba) oraz sytuacji osobistej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej Beneficjenta (tekst jedn.: świadczenie może otrzymać Beneficjent, którego miesięczne dochody nie przekraczają wskazanej w Regulaminie kwoty netto PLN, a w przypadku pomocy udzielanej rodzinom - dochód na osobę w rodzinie nie przekracza określonej w Regulaminie kwoty netto PLN, a brak majątku oraz wysokość uzasadnionych wydatków ponoszonych przez Beneficjenta wskazują na potrzebę udzielenia świadczenia pomocy społecznej). Ponadto, Beneficjent wnioskujący o pomoc zobowiązany jest do złożenia do Fundacji odpowiedniej dokumentacji potwierdzającej jego sytuację życiową, w tym m.in.:

* zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego występowanie choroby lub niepełnosprawności z zaleceniem udzielenia wsparcia, z wyszczególnieniem zakresu udzielenia pomocy i z informacją, czy pomoc może być finansowana z Narodowego Funduszu Zdrowia,

* wstępnego kosztorysu sporządzonego przez instytucję, z której usług będzie korzystał Beneficjent,

* zaświadczenia z Ośrodka Pomocy Społecznej o sytuacji materialno-bytowej Beneficjenta,

* dwóch zaświadczeń lekarskich wystawionych przez niezależnych lekarzy specjalistów, w tym lekarza wojewódzkiego NFZ z informacją o konieczności skierowania Beneficjenta do leczenia poza granicami Polski - w przypadku prośby o pomoc w leczeniu poza granicami Polski.

Zgodnie z Regulaminem, pisemny wniosek Beneficjenta o udzielenie pomocy społecznej podlega rozpatrzeniu przez Zarząd Fundacji, który podejmuje decyzję w sprawie udzielenia pomocy i zawiadamia o niej Beneficjenta.

Pomoc może być przyznawana w formie zapomogi pieniężnej i/lub pomocy rzeczowej.

Zarząd Fundacji może przyznać świadczenie pomocy społecznej z innych przyczyn niż wskazane w Regulaminie, jeżeli ma ona dotyczyć szeroko rozumianej profilaktyki zdrowotnej oraz ochrony zdrowia i życia ludzkiego, bądź innego celu zgodnego z celami do jakich została utworzona Fundacja. Ponadto, Zarząd Fundacji może także przyznać świadczenie pomocy społecznej Beneficjentom z wyższym dochodem niż określony w Regulaminie, jeżeli kwota uzasadnionych wydatków jakie miesięcznie ponosi Beneficjent przekracza kwotę jego dochodu lub w sytuacji, kiedy kwota uzasadnionych wydatków nie przekracza kwoty jego dochodów, ale różnica pomiędzy dochodem a tymi wydatkami jest zbyt mała, by zaspokoić elementarne potrzeby.

Regulamin Fundacji zobowiązuje Beneficjenta do wykorzystania otrzymanego świadczenia zgodnie ze złożoną prośbą. W przeciwnym wypadku Fundacja może zażądać zwrotu przekazanych środków/pomocy rzeczowej.

Fundacja nie będzie zawierać z Beneficjentami umów darowizny, o których mowa w art. 888 Kodeksy cywilnego. Wnioskodawca nie będzie świadczył pomocy społecznej we współpracy z organami administracji rządowej lub samorządowej rozumianej jako realizacja zleconych przez te organy zadań.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

1. Czy realizowane przez Fundację na rzecz Beneficjenta świadczenie pomocy społecznej w oparciu o Statut oraz Regulamin, będzie korzystało z przedmiotowego zwolnienia od podatku dochodowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361) (dalej: ustawa o PIT), a co za tym idzie na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek sporządzenia i przekazania Beneficjentowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania Beneficjenta, informacji o wysokości przychodów PIT-8C stosownie do postanowień art. 42a ustawy o PIT.

2. Czy, aby świadczenie pomocy społecznej na rzecz Beneficjenta korzystało ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o PIT, a tym samym na Wnioskodawcy nie ciążył obowiązek sporządzenia i przekazania Beneficjentowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania Beneficjenta, informacji o wysokości przychodów PIT-8C stosownie do postanowień art. 42a ustawy o PIT, Fundacja zobowiązana jest świadczyć pomoc społeczną we współpracy z organami administracji rządowej lub samorządowej, rozumianą jako realizacja zleconych przez te organy zadań, zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593) (dalej: ustawa o PS).

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1.

Realizowane przez Fundację świadczenie pomocy na rzecz Beneficjenta w oparciu o Statut oraz Regulamin, będzie korzystało z przedmiotowego zwolnienia od podatku dochodowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o PIT. Zatem na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek sporządzenia i przekazania Beneficjentowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania Beneficjenta, informacji o wysokości przychodów PIT-8C stosownie do postanowień art. 42a ustawy o PIT.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy o PIT przepisów ustawy nie stosuje się do przychodów podlegających przepisom o podatku od spadków i darowizn. Tym samym w pierwszej kolejności należy rozstrzygnąć czy świadczenie pomocy społecznej w oparciu o Statut oraz Regulamin, będzie stanowiło przychód objęty przepisami ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (Dz. U. Nr 93, poz. 768) (dalej: ustawa o PSD) czy też będzie stanowiło przychód z tzw. innych źródeł, objęty przepisami ustawy o PIT.

W myśl art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy o PSU, opodatkowaniu podlega nabycie przez osoby fizyczne własności rzeczy znajdujących się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej lub praw majątkowych wykonywanych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, tytułem darowizny. Ustawa o PSD nie definiuje pojęcia "darowizna", stąd należy odnieść się do przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121) (dalej: k.c.) regulujące umowę darowizny. W myśl art. 888 k.c. przez umowę darowizny darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majątku. Z kolei art. 889 k.c. wskazuje, że nie stanowią darowizny bezpłatne przysporzenia wynikające z umowy uregulowanej innymi przepisami kodeksu. Z powołanych przepisów wynika, że nie każde bezpłatne przysporzenie, w tym pomoc świadczona przez organizacje pożytku publicznego na rzecz osoby fizycznej, powinna być traktowana jako darowizna. Decydujące bowiem znaczenie ma kwalifikacja formy prawnej świadczonej pomocy, a zatem treść konkretnej umowy wiążącej strony. Z uwagi na fakt, że pomoc społeczna będzie udzielana przez Fundację Beneficjentom na ich wniosek, podlegający weryfikacji oraz akceptacji w formie decyzji Zarządu Fundacji, a Regulamin zobowiązuje Beneficjenta do wykorzystania otrzymanego świadczenia zgodnie ze złożoną prośbą, uprawniając w przeciwnym wypadku Fundację do żądania zwrotu otrzymanej pomocy, zdaniem Wnioskodawcy pomoc ta nie będzie stanowić darowizny w rozumieniu art. 888 k.c., stąd wszelkie konsekwencje udzielenia pomocy w postaci nieodpłatnego świadczenia należy rozpatrywać na gruncie ustawy o PIT.

Zgodnie z art. 9 ustawy o PIT opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o PIT przychodami są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zdaniem Wnioskodawcy, świadczenie pomocy społecznej uzyskane przez Beneficjenta w oparciu o Statut oraz Regulamin należy zaliczyć do przychodów z tzw. innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, w myśl którego za przychody z innych źródeł uważa się w szczególności kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Zdaniem Wnioskodawcy, przychody uzyskane przez Beneficjenta z tytułu uzyskanej pomocy społecznej nie będą jednak podlegały opodatkowaniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o PIT, w myśl którego wolne od podatku dochodowego są świadczenia z pomocy społecznej. Ustawa o PIT nie zawiera definicji "pomocy społecznej", dlatego też należy odnieść się w tym zakresie do przepisów ustawy o PS.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o PS pomoc społeczna jest instytucją polityki społecznej państwa, mającą na celu umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości. Wspiera ona osoby i rodziny w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwia im życie w warunkach odpowiadających godności człowieka (art. 3 ust. 1 ustawy o PS).

Ponadto, zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o OPP działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie. Sfera zadań publicznych, o której mowa powyżej, obejmuje natomiast zadania m.in. w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób (art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o OPP).

Powyższe, w ocenie Wnioskodawcy oznacza, że organizacje pozarządowe, którymi zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy o OPP są niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, mogą prowadzić działalność w zakresie pomocy społecznej.

W konsekwencji, zdaniem Wnioskodawcy z uwagi na fakt, że zgodnie ze Statutem prowadzi on działalność w zakresie udzielania pomocy społecznej, przedmiotowa pomoc udzielana jest w oparciu o Regulamin, określający zasady przyznawania takiej pomocy (w szczególności określa on kryteria dotyczące przyczyny warunkującej konieczność uzyskania pomocy oraz sytuacji osobistej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej Beneficjenta, obliguje Beneficjenta do przedstawienia określonej dokumentacji), uzyskane przez Beneficjenta świadczenie będzie stanowiło przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o PIT, korzystający jednak ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 79 tej ustawy. Dlatego też, Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do sporządzenia i przekazania Beneficjentowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania Beneficjenta informacji o wysokości przychodów PIT-8C stosownie do postanowień art. 42a ustawy o PIT.

Zgodnie z tym artykułem osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21 - są obowiązani sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika.

Wnioskodawca wskazał, że prezentowane stanowisko znajduje potwierdzenie w licznych interpretacjach indywidualnych organów podatkowych.

Ad. 2.

Wnioskodawca nie będzie zobowiązany świadczyć pomocy społecznej we współpracy z organami administracji rządowej lub samorządowej, rozumianej jako realizacja zleconych przez te organy zadań, żeby świadczenie pomocy społecznej na rzecz Beneficjenta korzystało ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o PIT, a tym samym na Wnioskodawcy nie ciążył obowiązek sporządzenia i przekazania Beneficjentowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania Beneficjenta, informacji o wysokości przychodów PIT-8C stosownie do postanowień art. 42a ustawy o PIT.

Jak wskazano w uzasadnieniu stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1, zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o OPP działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie. Sfera zadań publicznych, o której mowa powyżej, obejmuje natomiast zadania m.in. w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób (art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o OPP). Natomiast organizacjami pozarządowymi są zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy o OPP niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia. Jak wynika natomiast z zakresu przedmiotowego ustawy o OPP, określonego w art. 1 ust. 1 pkt 1 tej ustawy, działalność pożytku publicznego może być prowadzona przez organizacje pozarządowe zarówno samodzielnie, jak i we współpracy z organami administracji publicznej (tak również w Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Komentarz, Piotr Staszczyk, LexisNexis, 2013).

Jednocześnie, w myśl art. 25 ustawy o PS, organy administracji rządowej i samorządowej mogą zlecać realizację zadania z zakresu pomocy społecznej, udzielając dotacji na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zleconego zadania organizacjom pozarządowym, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 tej ustawy, prowadzącym działalność w zakresie pomocy społecznej. Zlecenie realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej odbywa się po uprzednim przeprowadzeniu konkursu ofert. Do zlecania zadań, o których mowa w ust. 1 stosuje się przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Zdaniem Wnioskodawcy, z powołanych wyżej przepisów wynika, że Fundacja, może prowadzić działalność w zakresie pomocy społecznej samodzielnie bądź we współpracy z organami państwowymi lub samorządowymi. Przy czym, jeżeli zadanie w zakresie pomocy społecznej zostałoby zlecone przez organ administracji rządowej lub samorządowej, wówczas współpraca w tym zakresie powinna odbywać się zgodnie z zasadami wynikającymi z art. 25 ustawy o PS oraz art. 5 ustawy o OPP (tekst jedn.:m.in. właściwy organ powinien zapewnić środki pieniężne na realizację zleconego zadania, zlecenie powinno być poprzedzone konkursem ofert, współpraca powinna przyjąć odpowiednią formę wskazaną w ustawie o OPP).

W ocenie Wnioskodawcy powyższe przepisy w żadnej sposób nie ograniczają możliwości Fundacji do samodzielnego prowadzenia działań w zakresie pomocy społecznej. W konsekwencji, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że aby świadczenie pomocy społecznej na rzecz Beneficjenta korzystało ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o PIT, a tym samym na Wnioskodawcy nie ciążył obowiązek sporządzenia i przekazania Beneficjentowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania Beneficjenta, informacji o wysokości przychodów PIT-8C stosownie do postanowień art. 42a ustawy o PIT, Fundacja nie będzie zobowiązana świadczyć pomocy społecznej we współpracy z organami administracji rządowej lub samorządowej, rozumianej jako realizacja zleconych przez te organy zadań zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o PS.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl