ILPB2/415-671/14-2/WS
Pismo z dnia 3 września 2014 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB2/415-671/14-2/WS
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Fundacji, przedstawione we wniosku z dnia 12 maja 2014 r. (data wpływu 10 czerwca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zasad opodatkowania przyznawanych świadczeń - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zasad opodatkowania przyznawanych świadczeń.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Fundacja jest organizacją pożytku publicznego, działającą na podstawie ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 1991 r. Nr 46, poz. 203), ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536) (dalej: ustawa o OPP) oraz Statutu Fundacji (dalej: Statut). Nadzór nad Fundacją sprawuje Minister Pracy i Polityki Społecznej.
Zgodnie ze Statutem Fundacji, jej głównym celem jest organizowanie i niesienie pomocy dobroczynnej, humanitarnej i rozwojowej oraz przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Ponadto, celami statutowymi Fundacji są działania prowadzone w zakresie:
nauki, edukacji i wychowania,
krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży,
kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji,
upowszechniania kultury fizycznej i sportu,
ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego,
promocji i organizacji wolontariatu,
pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Wnioskodawca realizuje swoje cele poprzez:
pozyskiwanie, zarządzanie i rozdzielanie funduszy, darów materialnych i niematerialnych otrzymywanych przez Fundację na ww. cele,
organizowanie oraz wspieranie za pomocą środków pieniężnych, rzeczowych jak i niematerialnych, przedsięwzięć objętych celami Fundacji,
świadczenie pomocy na rzecz osób chorych, niepełnosprawnych, ubogich oraz z różnych przyczyn zagrożonych wykluczeniem społecznym,
organizowanie, dofinansowanie oraz wspieranie wyjazdów dzieci i młodzieży na kolonie i obozy, a także na leczenie i rehabilitację w kraju i za granicą,
udzielanie stypendiów i ustanawianie nagród,
organizowanie i finansowanie zakupu niezbędnego sprzętu medycznego i środków farmaceutycznych dla ratowania zdrowia lub życia,
organizowanie, wspieranie i dofinansowanie imprez charytatywnych, kulturalno-oświatowych, artystycznych i sportowych,
organizowanie, wspieranie i finansowanie szkoleń, seminariów, konferencji oraz kampanii informacyjnych,
organizowanie pomocy doraźnej, zaspokajającej podstawowe potrzeby ofiar sytuacji nadzwyczajnych, takich jak kataklizmy, katastrofy czy konflikty zbrojne,
organizowanie pomocy wspierającej długofalowy rozwój społeczno-ekonomiczny ubogich regionów świata,
współpracę z osobami fizycznymi i prawnymi oraz jednostkami administracji samorządowej, rządowej i organizacjami pozarządowymi, także zagranicznymi i międzynarodowymi, których działalność wiąże się z celami Fundacji.
Zarząd Fundacji wprowadził regulamin określający kryteria udzielania pomocy społecznej (dalej: Regulamin). Zgodnie z ww. Regulaminem, pomoc udzielana jest osobom fizycznym i ich rodzinom (dalej: Beneficjenci). Przedmiotowe wsparcie ma na celu umożliwienie Beneficjentom przezwyciężenie trudnej sytuacji życiowej, której nie są oni w stanie pokonać wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości. Wsparcie może być przyznawane Beneficjentom, którzy złożą pisemny wniosek o pomoc materialną lub rzeczową, zawierający opis ich sytuacji, oraz spełnią kryteria określone w Regulaminie, dotyczące m.in. przyczyny warunkującej konieczność uzyskania pomocy (w tym przykładowo ubóstwo, sieroctwo, bezdomność, bezrobocie, niepełnosprawność, długotrwała lub ciężka choroba) oraz sytuacji osobistej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej Beneficjenta (tekst jedn.: świadczenie może otrzymać Beneficjent, którego miesięczne dochody nie przekraczają wskazanej w Regulaminie kwoty netto PLN, a w przypadku pomocy udzielanej rodzinom - dochód na osobę w rodzinie nie przekracza określonej w Regulaminie kwoty netto PLN, a brak majątku oraz wysokość uzasadnionych wydatków ponoszonych przez Beneficjenta wskazują na potrzebę udzielenia świadczenia pomocy społecznej). Ponadto, Beneficjent wnioskujący o pomoc zobowiązany jest do złożenia do Fundacji odpowiedniej dokumentacji potwierdzającej jego sytuację życiową, w tym m.in.:
* zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego występowanie choroby lub niepełnosprawności z zaleceniem udzielenia wsparcia, z wyszczególnieniem zakresu udzielenia pomocy i z informacją, czy pomoc może być finansowana z Narodowego Funduszu Zdrowia,
* wstępnego kosztorysu sporządzonego przez instytucję, z której usług będzie korzystał Beneficjent,
* zaświadczenia z Ośrodka Pomocy Społecznej o sytuacji materialno-bytowej Beneficjenta,
* dwóch zaświadczeń lekarskich wystawionych przez niezależnych lekarzy specjalistów, w tym lekarza wojewódzkiego NFZ z informacją o konieczności skierowania Beneficjenta do leczenia poza granicami Polski - w przypadku prośby o pomoc w leczeniu poza granicami Polski.
Zgodnie z Regulaminem, pisemny wniosek Beneficjenta o udzielenie pomocy społecznej podlega rozpatrzeniu przez Zarząd Fundacji, który podejmuje decyzję w sprawie udzielenia pomocy i zawiadamia o niej Beneficjenta.
Pomoc może być przyznawana w formie zapomogi pieniężnej i/lub pomocy rzeczowej.
Zarząd Fundacji może przyznać świadczenie pomocy społecznej z innych przyczyn niż wskazane w Regulaminie, jeżeli ma ona dotyczyć szeroko rozumianej profilaktyki zdrowotnej oraz ochrony zdrowia i życia ludzkiego, bądź innego celu zgodnego z celami do jakich została utworzona Fundacja. Ponadto, Zarząd Fundacji może także przyznać świadczenie pomocy społecznej Beneficjentom z wyższym dochodem niż określony w Regulaminie, jeżeli kwota uzasadnionych wydatków jakie miesięcznie ponosi Beneficjent przekracza kwotę jego dochodu lub w sytuacji, kiedy kwota uzasadnionych wydatków nie przekracza kwoty jego dochodów, ale różnica pomiędzy dochodem a tymi wydatkami jest zbyt mała, by zaspokoić elementarne potrzeby.
Regulamin Fundacji zobowiązuje Beneficjenta do wykorzystania otrzymanego świadczenia zgodnie ze złożoną prośbą. W przeciwnym wypadku Fundacja może zażądać zwrotu przekazanych środków/pomocy rzeczowej.
Fundacja nie będzie zawierać z Beneficjentami umów darowizny, o których mowa w art. 888 Kodeksy cywilnego. Wnioskodawca nie będzie świadczył pomocy społecznej we współpracy z organami administracji rządowej lub samorządowej rozumianej jako realizacja zleconych przez te organy zadań.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.
1. Czy realizowane przez Fundację na rzecz Beneficjenta świadczenie pomocy społecznej w oparciu o Statut oraz Regulamin, będzie korzystało z przedmiotowego zwolnienia od podatku dochodowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361) (dalej: ustawa o PIT), a co za tym idzie na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek sporządzenia i przekazania Beneficjentowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania Beneficjenta, informacji o wysokości przychodów PIT-8C stosownie do postanowień art. 42a ustawy o PIT.
2. Czy, aby świadczenie pomocy społecznej na rzecz Beneficjenta korzystało ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o PIT, a tym samym na Wnioskodawcy nie ciążył obowiązek sporządzenia i przekazania Beneficjentowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania Beneficjenta, informacji o wysokości przychodów PIT-8C stosownie do postanowień art. 42a ustawy o PIT, Fundacja zobowiązana jest świadczyć pomoc społeczną we współpracy z organami administracji rządowej lub samorządowej, rozumianą jako realizacja zleconych przez te organy zadań, zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593) (dalej: ustawa o PS).
Zdaniem Wnioskodawcy:
Ad. 1.
Realizowane przez Fundację świadczenie pomocy na rzecz Beneficjenta w oparciu o Statut oraz Regulamin, będzie korzystało z przedmiotowego zwolnienia od podatku dochodowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o PIT. Zatem na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek sporządzenia i przekazania Beneficjentowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania Beneficjenta, informacji o wysokości przychodów PIT-8C stosownie do postanowień art. 42a ustawy o PIT.
Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy o PIT przepisów ustawy nie stosuje się do przychodów podlegających przepisom o podatku od spadków i darowizn. Tym samym w pierwszej kolejności należy rozstrzygnąć czy świadczenie pomocy społecznej w oparciu o Statut oraz Regulamin, będzie stanowiło przychód objęty przepisami ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (Dz. U. Nr 93, poz. 768) (dalej: ustawa o PSD) czy też będzie stanowiło przychód z tzw. innych źródeł, objęty przepisami ustawy o PIT.
W myśl art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy o PSU, opodatkowaniu podlega nabycie przez osoby fizyczne własności rzeczy znajdujących się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej lub praw majątkowych wykonywanych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, tytułem darowizny. Ustawa o PSD nie definiuje pojęcia "darowizna", stąd należy odnieść się do przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121) (dalej: k.c.) regulujące umowę darowizny. W myśl art. 888 k.c. przez umowę darowizny darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majątku. Z kolei art. 889 k.c. wskazuje, że nie stanowią darowizny bezpłatne przysporzenia wynikające z umowy uregulowanej innymi przepisami kodeksu. Z powołanych przepisów wynika, że nie każde bezpłatne przysporzenie, w tym pomoc świadczona przez organizacje pożytku publicznego na rzecz osoby fizycznej, powinna być traktowana jako darowizna. Decydujące bowiem znaczenie ma kwalifikacja formy prawnej świadczonej pomocy, a zatem treść konkretnej umowy wiążącej strony. Z uwagi na fakt, że pomoc społeczna będzie udzielana przez Fundację Beneficjentom na ich wniosek, podlegający weryfikacji oraz akceptacji w formie decyzji Zarządu Fundacji, a Regulamin zobowiązuje Beneficjenta do wykorzystania otrzymanego świadczenia zgodnie ze złożoną prośbą, uprawniając w przeciwnym wypadku Fundację do żądania zwrotu otrzymanej pomocy, zdaniem Wnioskodawcy pomoc ta nie będzie stanowić darowizny w rozumieniu art. 888 k.c., stąd wszelkie konsekwencje udzielenia pomocy w postaci nieodpłatnego świadczenia należy rozpatrywać na gruncie ustawy o PIT.
Zgodnie z art. 9 ustawy o PIT opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o PIT przychodami są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Zdaniem Wnioskodawcy, świadczenie pomocy społecznej uzyskane przez Beneficjenta w oparciu o Statut oraz Regulamin należy zaliczyć do przychodów z tzw. innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, w myśl którego za przychody z innych źródeł uważa się w szczególności kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.
Zdaniem Wnioskodawcy, przychody uzyskane przez Beneficjenta z tytułu uzyskanej pomocy społecznej nie będą jednak podlegały opodatkowaniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o PIT, w myśl którego wolne od podatku dochodowego są świadczenia z pomocy społecznej. Ustawa o PIT nie zawiera definicji "pomocy społecznej", dlatego też należy odnieść się w tym zakresie do przepisów ustawy o PS.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o PS pomoc społeczna jest instytucją polityki społecznej państwa, mającą na celu umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości. Wspiera ona osoby i rodziny w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwia im życie w warunkach odpowiadających godności człowieka (art. 3 ust. 1 ustawy o PS).
Ponadto, zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o OPP działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie. Sfera zadań publicznych, o której mowa powyżej, obejmuje natomiast zadania m.in. w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób (art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o OPP).
Powyższe, w ocenie Wnioskodawcy oznacza, że organizacje pozarządowe, którymi zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy o OPP są niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, mogą prowadzić działalność w zakresie pomocy społecznej.
W konsekwencji, zdaniem Wnioskodawcy z uwagi na fakt, że zgodnie ze Statutem prowadzi on działalność w zakresie udzielania pomocy społecznej, przedmiotowa pomoc udzielana jest w oparciu o Regulamin, określający zasady przyznawania takiej pomocy (w szczególności określa on kryteria dotyczące przyczyny warunkującej konieczność uzyskania pomocy oraz sytuacji osobistej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej Beneficjenta, obliguje Beneficjenta do przedstawienia określonej dokumentacji), uzyskane przez Beneficjenta świadczenie będzie stanowiło przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o PIT, korzystający jednak ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 79 tej ustawy. Dlatego też, Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do sporządzenia i przekazania Beneficjentowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania Beneficjenta informacji o wysokości przychodów PIT-8C stosownie do postanowień art. 42a ustawy o PIT.
Zgodnie z tym artykułem osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21 - są obowiązani sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika.
Wnioskodawca wskazał, że prezentowane stanowisko znajduje potwierdzenie w licznych interpretacjach indywidualnych organów podatkowych.
Ad. 2.
Wnioskodawca nie będzie zobowiązany świadczyć pomocy społecznej we współpracy z organami administracji rządowej lub samorządowej, rozumianej jako realizacja zleconych przez te organy zadań, żeby świadczenie pomocy społecznej na rzecz Beneficjenta korzystało ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o PIT, a tym samym na Wnioskodawcy nie ciążył obowiązek sporządzenia i przekazania Beneficjentowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania Beneficjenta, informacji o wysokości przychodów PIT-8C stosownie do postanowień art. 42a ustawy o PIT.
Jak wskazano w uzasadnieniu stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1, zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o OPP działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie. Sfera zadań publicznych, o której mowa powyżej, obejmuje natomiast zadania m.in. w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób (art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o OPP). Natomiast organizacjami pozarządowymi są zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy o OPP niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia. Jak wynika natomiast z zakresu przedmiotowego ustawy o OPP, określonego w art. 1 ust. 1 pkt 1 tej ustawy, działalność pożytku publicznego może być prowadzona przez organizacje pozarządowe zarówno samodzielnie, jak i we współpracy z organami administracji publicznej (tak również w Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Komentarz, Piotr Staszczyk, LexisNexis, 2013).
Jednocześnie, w myśl art. 25 ustawy o PS, organy administracji rządowej i samorządowej mogą zlecać realizację zadania z zakresu pomocy społecznej, udzielając dotacji na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zleconego zadania organizacjom pozarządowym, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 tej ustawy, prowadzącym działalność w zakresie pomocy społecznej. Zlecenie realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej odbywa się po uprzednim przeprowadzeniu konkursu ofert. Do zlecania zadań, o których mowa w ust. 1 stosuje się przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Zdaniem Wnioskodawcy, z powołanych wyżej przepisów wynika, że Fundacja, może prowadzić działalność w zakresie pomocy społecznej samodzielnie bądź we współpracy z organami państwowymi lub samorządowymi. Przy czym, jeżeli zadanie w zakresie pomocy społecznej zostałoby zlecone przez organ administracji rządowej lub samorządowej, wówczas współpraca w tym zakresie powinna odbywać się zgodnie z zasadami wynikającymi z art. 25 ustawy o PS oraz art. 5 ustawy o OPP (tekst jedn.:m.in. właściwy organ powinien zapewnić środki pieniężne na realizację zleconego zadania, zlecenie powinno być poprzedzone konkursem ofert, współpraca powinna przyjąć odpowiednią formę wskazaną w ustawie o OPP).
W ocenie Wnioskodawcy powyższe przepisy w żadnej sposób nie ograniczają możliwości Fundacji do samodzielnego prowadzenia działań w zakresie pomocy społecznej. W konsekwencji, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że aby świadczenie pomocy społecznej na rzecz Beneficjenta korzystało ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o PIT, a tym samym na Wnioskodawcy nie ciążył obowiązek sporządzenia i przekazania Beneficjentowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania Beneficjenta, informacji o wysokości przychodów PIT-8C stosownie do postanowień art. 42a ustawy o PIT, Fundacja nie będzie zobowiązana świadczyć pomocy społecznej we współpracy z organami administracji rządowej lub samorządowej, rozumianej jako realizacja zleconych przez te organy zadań zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o PS.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.