ILPB2/415-254/07-2/ES

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 stycznia 2008 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB2/415-254/07-2/ES

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 19 października 2007 r. (data wpływu 23 października 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie prawidłowości wypełniania formularza podatkowego przez płatnika - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 października 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie prawidłowości wypełniania formularza podatkowego przez płatnika.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca wypłaca wynagrodzenia - do 10 dnia miesiąca następującego po wykonaniu pracy. W związku z powyższym:

nbspnbspnbspnbsp1) jeżeli pracownik pracuje np. od 24 września 2006 r. do 14 lutego 2007 r. to otrzyma od spółki następujące informacje podatkowe:

nbspnbspnbspnbspnbspnbspnbspa) od 10 października 2006 r. do 31 grudnia 2006 r. - dotyczącą wypłat za miesiące od 09.2006 r. do 11.2006 r.

nbspnbspnbspnbspnbspnbspnbspb) od 1 stycznia 2007 r. do 10 marca 2007 r. - dotyczącą wypłat za miesiące pracy od 12.2006 r. do 02.2007 r.

nbspnbspnbspnbsp2) jeżeli pracownik pracuje dłużej niż rok podatkowy to otrzyma informację PIT-11 za okres od 1 stycznia 2006 r. do 31 grudnia 2006 r. dotyczącą wypłat za miesiące pracy od 12.2005 r. do 11.2006 r.

nbspnbspnbspnbsp3) jeżeli pracownik zatrudniony jest tylko parę miesięcy w ciągu roku to na ww. informacji Wnioskodawca wpisuje daty zatrudnienia i zwolnienia, co w Jego ocenie jest bardziej czytelne dla pracownika, a Spółce zgadza się liczba zastosowanych ulg podatkowych i kosztów uzyskania przychodu.

W dniu 20 sierpnia 2007 r. Urząd Skarbowy w Żaganiu zarzucił Wnioskodawcy nieterminowe składanie informacji pracowników zwalnianych w ciągu roku. Np. inf. PIT-11 pracownika, który pracował do 12 czerwca 2007 r. wysłana została 15 sierpnia 2007 r., ponieważ ostatnią wypłatę otrzymał 10 lipca 2007 r., a informację należy złożyć do 15 dnia miesiąca następnego po ostatniej wypłacie. Mimo wyjaśnień Zainteresowanego urząd nakazał dokonania korekt i wpisania w nich dat zatrudnienia i ostatniej wypłaty. Wnioskodawca dokonał takich korekt, pomimo, że w informacji PIT-11 zawarty jest okres np. 6 miesięcy a dotyczą 5 wynagrodzeń, 5 kosztów uzyskania przychodów i 5 ulg podatkowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

1.

Jakie daty Wnioskodawca zobowiązany jest wpisywać w informacji PIT-11.

2.

Czy mają to być daty zatrudnienia i zwolnienia, daty pierwszej i ostatniej wypłaty czy też zatrudnienia i ostatniej wypłaty.

Zdaniem Wnioskodawcy, by informacja PIT-11 była prawidłowa, należy wpisywać daty pierwszej i ostatniej wypłaty, ponieważ są to faktyczne daty uzyskania dochodu i odprowadzenia zaliczki na podatek.

W odniesieniu do osób zatrudnionych dłużej niż rok podatkowy Wnioskodawca uważa, że można wpisywać daty od 01.01. do 31.12. danego roku, ponieważ dochody dotyczą pełnych kolejnych lat.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl