ILPB2/415-156/08-2/PW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 maja 2008 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB2/415-156/08-2/PW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 21 lutego 2008 r. (data wpływu 26 lutego 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie powstania przychodu z tytułu wniesienia przez spółkę komandytowo - akcyjną będących w jej posiadaniu akcji do Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 lutego 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie powstania przychodu z tytułu wniesienia przez spółkę komandytowo - akcyjną będących w jej posiadaniu akcji do Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca, będący osobą fizyczną (dalej: "Inwestor"), posiada akcje w spółce akcyjnej.

Zgodnie z przyjętą strategią biznesową prowadzenia inwestycji część przedmiotowych akcji zostanie wniesiona przez Inwestora jako wkład niepieniężny do spółki komandytowo-akcyjnej (dalej: "SKA"). Wyceny wnoszonych akcji do SKA dokona doradca inwestycyjny lub inny podmiot specjalizujący się w wycenie akcji i udziałów. Dla potrzeb dokonania wyceny ekspert użyje przynajmniej dwóch metod, które zwykle są wykorzystywane dla określenia wartości rynkowej akcji (udziałów) spółki. Dokonana wycena akcji posłuży Inwestorowi do określenia wartości wnoszonego wkładu niepieniężnego w postaci tych akcji do SKA. Spółka komandytowo - akcyjna wyda Inwestorowi swoje akcje o wartości nominalnej nie przenoszącej wartości rynkowej wnoszonych akcji i udziałów. Zainteresowany wyjaśnia, że spółka ta, będąc właścicielem akcji i udziałów prawdopodobnie wniesie je do istniejącego/utworzonego Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego (dalej: "FIZ") i otrzyma w związku z tym certyfikaty inwestycyjne. Spółka komandytowo-akcyjna może także dokonać odpłatnego zbycia wniesionych do niej akcji i udziałów. Fundusz Inwestycyjny Zamknięty stanie się właścicielem przedmiotowych akcji i udziałów i będzie dokonywał transakcji na przedmiotowych akcjach i udziałach.

Ponadto Wnioskodawca wyjaśnia, że ze względu na fakt podatkowej transparentności Spółki komandytowo-akcyjnej, będąc akcjonariuszem spółki komandytowo-akcyjnej jest On podatnikiem podatku dochodowego w przypadku dochodów (zysków) realizowanych i wypłacanych przez/z SKA.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie w zakresie powstania przychodu z tytułu wniesienia przez spółkę komandytowo - akcyjną będących w jej posiadaniu akcji do Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego.

Czy wniesienie przez Spółkę komandytowo-akcyjną będących w jej posiadaniu akcji do Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego powoduje powstanie przychodu do opodatkowania na moment wniesienia akcji.

Zdaniem Wnioskodawcy, wniesienie przez SKA akcji i udziałów do FIZ nie powoduje powstania przychodu do opodatkowania. Czynność ta jest bowiem neutralna podatkowo.

Zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 146, poz. 1546 z późn. zm.), dalej "uofi", uczestnikami funduszu inwestycyjnego są osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Spółka komandytowo-akcyjna jako należąca do kategorii jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej może być uczestnikiem funduszu inwestycyjnego.

W ocenie Zainteresowanego, analizując przedmiot zapytania istotnym jest wskazanie na następujące regulacje uofi:

Artykuł 7 o treści:

1.

Wpłaty do funduszu inwestycyjnego są dokonywane w formie pieniężnej.

2.

Do funduszu inwestycyjnego mogą być wniesione:

- zdematerializowane papiery wartościowe-jeżeli statut funduszu tak stanowi lub

- inne niż zdematerializowane papiery wartościowe, lub udziały w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością-jeżeli ustawa oraz statut funduszu tak stanowią.

4.

Ilekroć w ustawie jest mowa o wpłatach, rozumie się przez to również wniesienie do funduszu papierów wartościowych lub udziałów w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością, o których mowa w ust. 2.

Artykuł 28 o treści:

1.

Wpłaty do funduszu inwestycyjnego są dokonywane na wydzielony rachunek bankowy lub rachunek papierów wartościowych towarzystwa prowadzony przez depozytariusza, z zastrzeżeniem ust. 2.

2.

W przypadku wpłat do funduszu inwestycyjnego, dokonywanych w innych niż zdematerializowane papierach wartościowych lub udziałach w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością, osoba zapisująca się na certyfikaty inwestycyjne przenosi, w drodze umowy, zgodnie z odrębnymi przepisami, prawa z tych papierów lub udziałów na towarzystwo oraz składa u depozytariusza kopię tej umowy, a w przypadku papierów wartościowych, także te papiery lub, jeżeli papiery wartościowe nie mają formy dokumentu, dokument potwierdzający ich posiadanie wydany na podstawie właściwych przepisów.

Wnioskodawca jest zdania, iż z literalnej interpretacji powyżej wskazanych przepisów ustawy o funduszach inwestycyjnych wynika, że ustawodawca zrównał czynność wniesienia papierów wartościowych i udziałów do FIZ z wpłatą gotówkową, obie te czynności należy więc w obrocie prawnym traktować jako wpłatę.

Dokonując klasyfikacji czynności wpłaty (wniesienia papierów wartościowych i udziałów do funduszu inwestycyjnego) istotnym jest, że kwalifikacja tej czynności musi być dokonana z punktu widzenia tak SKA jak i Inwestora, gdyż ze względu na transparentny podatkowo charakter SKA opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wspólnicy (akcjonariusze i komplementariusze). Ze względu na to, iż Inwestor (akcjonariusz) jest osobą fizyczną, kwalifikacja powyższej czynności winna być dokonana na gruncie ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.), dalej "u.p.d.o.f.

Zgodnie z art. 9 u.p.d.o.f. zasadą generalną jest, że opodatkowaniu podlegają dochody ze źródła przychodów z zastrzeżeniem jednak, że opodatkowaniu podlegać może w sytuacjach zdefiniowanych w ustawie także przychód. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych na potrzeby określenia obowiązku podatkowego definiuje w art. 10 tzw. źródła przychodów.

Z punktu widzenia analizowanej transakcji wniesienia przez SKA papierów wartościowych i udziałów do FIZ istotnym jest dokonanie kwalifikacji tej transakcji na gruncie art. 10 ww. ustawy. W powyższym artykule ustawodawca wskazał 9 rodzajów źródeł przychodów. W przypadku transakcji dotyczących papierów wartościowych i udziałów (praw majątkowych) kwalifikowane są one do źródła określonego w art. 10 ust. 1 pkt 7, tj. kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c).

Doprecyzowaniem powyżej wskazanej regulacji jest art. 17 u.p.d.o.f., w którym określono, że za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się między innymi:

* przychody z udziału w funduszach kapitałowych,

* należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, przychody z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz papierów wartościowych,

* nominalna wartość udziałów (akcji) w spółce mającej osobowość prawną albo wkładów w spółdzielni objętych w zamian za wkład niepieniężny.

Oceniając czynność wpłaty, o której mowa w art. 7 uofi, na gruncie powyższych przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy wskazać, że ustawodawca wprowadzając definicję wpłaty w uofi i zrównując wpłatę gotówki z wniesieniem papierów wartościowych (w tym akcji) i udziałów do funduszu inwestycyjnego dokonał tego nieprzypadkowo (regulacja ta ma charakter systemowy). W związku z tym faktem oraz mając na uwadze spójność systemu prawa czynność wniesienia papierów wartościowych i udziałów do funduszu inwestycyjnego interpretowana być winna na gruncie u.p.d.o.f. tak jak wpłata gotówki, czyli jako nierodząca skutków podatkowych, gdyż jest niewymieniona w art. 10, jak i 17 u.p.d.o.f.

Wpłata do funduszu inwestycyjnego nie może być bowiem kwalifikowana jako przychód w rozumieniu u.p.d.o.f., gdyż nie jest to ani:

* przychód z udziału w funduszach inwestycyjnych - przychód ten powstaje bowiem w ściśle określonych w u.p.d.o.f. przypadkach, tj. umorzenia, odkupienia,

* należny przychód z odpłatnego zbycia - albowiem mamy w tym przypadku do czynienia z wpłatą, czyli czynnością prawną odmienną od odpłatnego zbycia.

Celem transakcji jest bowiem opłacenie wydawanych certyfikatów inwestycyjnych, a nie realizacja przychodu (zysku) z danego papieru wartościowego (akcji) lub udziału. Celem nie jest uzyskanie zapłaty, a jedynie opłacenie wydanych w zamian certyfikatów inwestycyjnych. Ewentualna realizacja dochodów (zysków) z tego tytułu nastąpi bowiem w przypadku sprzedaży bądź umorzenia certyfikatów inwestycyjnych.

W ocenie Wnioskodawcy, wpłata nie może być utożsamiana z odpłatnym zbyciem, gdyż są to dwie odrębnie funkcjonujące instytucje prawne. Gdyby ustawodawca chciał opodatkować taką czynność to dałby temu wyraz uzupełniając katalog przychodów wymienionych w art. 17 u.p.d.o.f., tak jak to uczynił np. w przypadku wkładów niepieniężnych - czynność wniesienia wkładu niepieniężnego ma zbliżony efekt do wpłaty albowiem w zamian za wkład w postaci np. akcji otrzymuje się inne prawo majątkowe. W przypadku tak wkładu niepieniężnego jak i wpłaty czynność ta nie może być utożsamiana z odpłatnym zbyciem czemu wyraz dał ustawodawca regulując odrębnie opodatkowanie wkładów niepieniężnych (uzupełniając art. 17 u.p.d.o.f.). Interpretacja rozszerzająca lub per analogia byłyby w zakresie wpłat niczym nieuzasadniona, a wręcz sprzeczna z literą i duchem ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wpłata do funduszu nie może być także utożsamiana z wkładem niepieniężnym do spółki mającej osobowość prawną, gdyż jest to odrębna instytucja prawna regulowana w Kodeksie spółek handlowych. Wpłata regulowana jest zaś w uofi. Nie jest więc możliwe zastosowanie analogii w tym zakresie.

Mając na uwadze powyższe rozważania, zdaniem Wnioskodawcy, czynność wpłaty (wniesienie papierów wartościowych i udziałów (a w przypadku Inwestora akcji), jak też wpłata gotówkowa) do funduszu inwestycyjnego nie rodzi skutków podatkowych na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Czynność nieobjęta przepisami ustawy nie może bowiem powodować skutków podatkowych, a stosowanie analogii w prawie podatkowym i rozciąganie obowiązku podatkowego na czynności niezdefiniowane jest niedopuszczalne, co potwierdza zarówno orzecznictwo jak i doktryna. Należy więc stwierdzić, że wniesienie przez SKA do FIZ akcji w zamian za certyfikaty (wpłata) nie rodzi skutków podatkowych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie powstania przychodu z tytułu wniesienia przez spółkę komandytowo - akcyjną będących w jej posiadaniu akcji do Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 125 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.), spółka komandytowo-akcyjna jest spółką osobową mającą na celu prowadzenie przedsiębiorstwa pod własną firmą, w której za zobowiązania spółki wobec wierzycieli co najmniej jeden wspólnik odpowiada bez ograniczeń (komplementariusz), a co najmniej jeden wspólnik, jest akcjonariuszem.

Stosownie do art. 147 § 1 ww. ustawy, komplementariusz oraz akcjonariusz uczestniczą w zysku spółki proporcjonalnie do ich wkładów wniesionych do spółki, chyba że statut stanowi inaczej. Spółka komandytowo-akcyjna nie jest podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, gdyż w ustawie tej brak jest uregulowań prawnych nadających jej podmiotowość podatkową. Podatnikiem w zakresie dochodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej prowadzonej przez spółkę komandytowo-akcyjną będzie natomiast Wnioskodawca jako wspólnik tej spółki.

Z kolei przepis art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. Nr 146, poz. 1546 z późn. zm.) reguluje, że fundusz inwestycyjny jest osobą prawną, której wyłącznym przedmiotem działalności jest lokowanie środków pieniężnych zebranych w drodze publicznego, a w przypadkach określonych w ustawie również niepublicznego, proponowania nabycia jednostek uczestnictwa albo certyfikatów inwestycyjnych, w określone w ustawie papiery wartościowe, instrumenty rynku pieniężnego i inne prawa majątkowe.

Jak wynika z przepisu art. 7 ust. 1 ustawy o funduszach inwestycyjnych, wpłaty do funduszu inwestycyjnego dokonywane są w formie pieniężnej. Stosownie zaś do art. 7 ust. 2 ww. ustawy do funduszu inwestycyjnego mogą być wniesione:

1.

zdematerializowane papiery wartościowe - jeżeli statut funduszu tak stanowi lub

2.

inne niż zdematerializowane papiery wartościowe, lub udziały w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością - jeżeli ustawa oraz statut funduszu tak stanowią.

Przy czym, ilekroć w ustawie jest mowa o wpłatach, rozumie się przez to również wniesienie do funduszu papierów wartościowych lub udziałów w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością, o których mowa w ust. 2 (art. 7 ust. 4 ustawy o funduszach inwestycyjnych).

Zgodnie natomiast z art. 28 ust. 2 ustawy o funduszach inwestycyjnych, w przypadku wpłat do funduszu inwestycyjnego, dokonywanych w innych niż zdematerializowane papierach wartościowych lub w udziałach w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością, osoba zapisująca się na certyfikaty inwestycyjne przenosi, w drodze umowy, zgodnie z odrębnymi przepisami, prawa z tych papierów lub udziałów na towarzystwo oraz składa u depozytariusza kopię tej umowy, a w przypadku papierów wartościowych, także te papiery lub, jeżeli papiery wartościowe nie mają formy dokumentu, dokument potwierdzający ich posiadanie wydany na podstawie właściwych przepisów.

Analiza powyższych regulacji uprawnia do wnioskowania, iż w zaprezentowanym zdarzeniu przyszłym, w momencie dokonania wpłaty, w postaci akcji spółek akcyjnych lub udziałów w spółkach z o.o., za certyfikaty inwestycyjne, następuje odpłatne przeniesienie tytułu własności tychże papierów wartościowych na rzecz funduszu.

Definicja legalna papierów wartościowych została zawarta (o czym traktuje art. 2 pkt 34 ustawy o funduszach inwestycyjnych),w art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz. U. Nr 183, poz. 1538 z późn. zm.).

Stosownie do tego przepisu przez papiery wartościowe - rozumie się:

* akcje, prawa poboru w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037, z późn. zm.), prawa do akcji, warranty subskrypcyjne, kwity depozytowe, obligacje, listy zastawne, certyfikaty inwestycyjne i inne zbywalne papiery wartościowe, w tym inkorporujące prawa majątkowe odpowiadające prawom wynikającym z akcji lub z zaciągnięcia długu, wyemitowane na podstawie właściwych przepisów prawa polskiego lub obcego,

* inne zbywalne prawa majątkowe, które powstają w wyniku emisji, inkorporujące uprawnienie do nabycia lub objęcia papierów wartościowych określonych w lit. a), lub wykonywane poprzez dokonanie rozliczenia pieniężnego (prawa pochodne).

Na gruncie prawa podatkowego transakcja wniesienia przez spółkę komandytowo-akcyjną - a więc pośrednio przez Wnioskodawcę - papierów wartościowych do funduszu inwestycyjnego zamkniętego oznacza odpłatne zbycie tych papierów. Przez pojęcie "odpłatnego zbycia" należy rozumieć wszystkie przypadki, w których następuje zmiana właściciela udziałów (akcji).

Zgodnie z przepisem art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) do źródeł przychodów zalicza się kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c).

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) ww. ustawy, za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, przychody z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz papierów wartościowych.

Przychód z odpłatnego zbycia powstaje zatem już w momencie przeniesienia tytułu własności akcji lub udziałów na ich nabywcę - niezależnie od daty faktycznej zapłaty.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż wniesienie przez spółkę komandytowo-akcyjną papierów wartościowych (akcji) do funduszu inwestycyjnego zamkniętego jest równoznaczne z ich odpłatnym zbyciem. Następuje bowiem przeniesienie własności wnoszonych akcji, a wnoszący otrzymuje certyfikaty inwestycyjne określonej wartości. Wartość otrzymanych certyfikatów inwestycyjnych, odpowiadająca wartości wnoszonych papierów wartościowych, stanowi dla celów podatkowych podlegający opodatkowaniu przychód, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Natomiast wg regulacji zawartych w art. 8 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych u każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa w udziale w zysku oraz, z zastrzeżeniem ust. 1a, łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu, według skali o której mowa w art. 27 ust. 1. W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku są równe.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 ww. ustawy, zasady wyrażone w ust. 1 stosuje się odpowiednio do:

1.

rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów i strat,

2.

ulg podatkowych związanych z prowadzoną działalnością w formie spółki niebędącej osobą prawną.

Natomiast na mocy art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. W myśl zaś art. 9 ust. 2 wyżej wymienionej ustawy, dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 nie stanowią inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Z kolei, zgodnie z art. 30b ust. 1 ww. ustawy, od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia papierów wartościowych lub pochodnych instrumentów finansowych, i z realizacji praw z nich wynikających oraz z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz z tytułu objęcia udziałów (akcji) w spółkach mających osobowość prawną albo wkładów w spółdzielniach w zamian za wkład niepieniężny w postaci innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część, podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.

Wskazanie co do sposobu obliczenia dochodu z odpłatnego zbycia akcji, udziałów zawiera art. 30b ust. 2 powyższej ustawy. Oblicza się go jako różnicę między sumą przychodów uzyskanych z tytułu odpłatnego zbycia, a kosztami uzyskania przychodów, określonymi w zależności od sposobu nabycia akcji (w zamian za aport lub za gotówkę) odpowiednio na podstawie art. 22 ust. 1f lub ust. 1g oraz art. 23 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W przypadku odpłatnego zbycia akcji w spółce objętych przed dniem 1 stycznia 2001 r. w zamian za wkład niepieniężny, koszt uzyskania przychodów określa się na podstawie przepisów obowiązujących w roku objęcia tych akcji - art. 7 ust. 9 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 104, poz. 1104 z późn. zm.).

Dochody, o których mowa powyżej Wnioskodawca zobowiązany jest wykazać - na zasadach określonych w art. 45 ust. 1a pkt 1 ustawy o podatku dochodowym - w odrębnym zeznaniu, które należy złożyć w urzędzie skarbowym do 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym, jednocześnie uiszczając należny podatek.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto informuje się, że w przedmiocie udzielenia pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodu akcjonariuszy i komandytariusza w przypadku odpłatnego zbycia przez spółkę komandytowo - akcyjną akcji wniesionych w formie wkładu niepieniężnego, w dniu 26 maja 2008 r. została wydana interpretacja indywidualna nr ILPB2/415-156/08-3/PW

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl