ILPB1/4511-1-359/16-4/AK - Opodatkowanie dochodów z tytułu najmu lub dzierżawy nieruchomości rolnych.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 30 czerwca 2016 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB1/4511-1-359/16-4/AK Opodatkowanie dochodów z tytułu najmu lub dzierżawy nieruchomości rolnych.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2016 r. (data wpływu 4 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:

* opodatkowania dochodów z tytułu najmu lub dzierżawy nieruchomości rolnych - jest prawidłowe,

* źródeł przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 kwietnia 2016 r. został złożony ww. wniosek - uzupełniony pismem z dnia 14 czerwca 2016 r. (data wpływu 17 czerwca 2016 r.) - o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:

* opodatkowania dochodów z tytułu najmu lub dzierżawy nieruchomości rolnych,

* źródeł przychodów.

Ponadto w dniu 13 czerwca 2016 r. Wnioskodawca uiścił brakującą opłatę od wniosku.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości rolnych, które otrzymał od rodziców w darowiźnie. Powierzchnia poszczególnych nieruchomości przekracza 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy. Wnioskodawca planuje, w ramach zarządu mieniem osobistym, wydzierżawić te nieruchomości osobom prowadzącym działalność rolniczą, na cele rolnicze, z wyłączeniem działów specjalnych produkcji rolnej.

Przewiduje się, że umowy będą zawierane na czas określony 10 lat. Wnioskodawca planuje zawrzeć umowę z kilkoma podmiotami, w liczbie od 2 do 4. Przewiduje się, że jednocześnie może być zawartych do 4 umów dzierżawy. Wnioskodawca planuje oddać w dzierżawę nieruchomości o łącznej powierzchni ok. 300 hektarów. W zawieranych umowach dzierżawy zawarte będą postanowienia, z których będzie wynikało, że dzierżawa dotyczyć będzie gruntów przeznaczonych wyłącznie na cele rolnicze.

Posiadane przez Wnioskodawcę grunty rolne będące przedmiotem przyszłej dzierżawy spełniają definicję gospodarstw rolnych, określoną przepisem art. 2 ust. 1 ustawy o podatku rolnym - z uwagi na fakt, że stanowią one własność osoby fizycznej oraz ich powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy. Nie są one też zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza. Jeżeli w skład nieruchomości będą wchodzić działki oznaczone w ewidencji gruntów jako nieużytki "N", nie będą stanowić one przedmiotu umów dzierżawy, co zostanie wskazane w treści tychże umów.

Wnioskodawca nie prowadzi działalności gospodarczej oraz nie jest wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.

Wnioskodawca jest udziałowcem oraz członkiem zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, która prowadzi działalność m.in. w zakresie najmu powierzchni biurowej (dalej Spółka). Spółka nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie najmu lub dzierżawy nieruchomości rolnych.

Nieruchomości rolne wskazane w pierwszym akapicie należą do majątku osobistego Wnioskodawcy, nie służą do prowadzenia działalności gospodarczej, nie są ujęte w ewidencji środków trwałych przedsiębiorstwa Spółki. Wydzierżawianie nieruchomości rolnych nie będzie prowadzone w ramach działalności gospodarczej, o której mowa w art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej u.p.d.o.f.).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych.

1. Czy w związku z uzyskiwaniem dochodu z tytułu najmu lub dzierżawy nieruchomości rolnych osobom prowadzącym działalność rolniczą, na cele rolnicze, z wyłączeniem działów specjalnych produkcji rolnej, powstanie obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych z tego tytułu.

2. Czy jeśli podatnik posiada i oddaje w najem lub dzierżawę nieruchomości rolne niezwiązane z prowadzoną działalnością gospodarczą, tj. niestanowiące składnika przedsiębiorstwa oraz nieujęte w ewidencji środków trwałych, może wyodrębnić dwa źródła przychodów - pierwsze zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 2 i 7) u.p.d.o.f. działalność wykonywana osobiście oraz przychód z kapitałów pieniężnych, w ramach których rozlicza przychody z uczestnictwa w Spółce oraz odrębne, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 6) u.p.d.o.f: najem, podnajem, dzierżawa, w ramach której rozlicza przychody z najmu nieruchomości rolnych niezwiązanych z działalnością gospodarczą.

Zdaniem Wnioskodawcy, w odniesieniu do pytania oznaczonego nr 1, zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1381, z późn. zm.), za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, o których mowa w art. 1 tej ustawy, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

Grunty będące przedmiotem przyszłej dzierżawy spełniają definicję gospodarstw rolnych, określoną przepisem art. 2 ust. 1 ustawy o podatku rolnym z uwagi na fakt, że stanowią one własność osoby fizycznej oraz, że ich powierzchnia przekracza 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy. Nie są one też zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.

Zgodnie z przepisem art. 10 ust. 1 pkt 6 u.p.d.o.f, źródłami przychodów są najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą.

Przy określaniu zakresu wspomnianego wyżej wyłączenia z katalogu źródeł przychodów należy uwzględnić treść definicji gospodarstwa rolnego, sformułowanej w ustawie o podatku rolnym. Zgodnie bowiem z art. 2 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ilekroć w tej ustawie jest mowa o gospodarstwie rolnym, oznacza to gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym. Za gospodarstwo rolne, w myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 1381), uważa się obszar gruntów, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

Brzmienie tego przepisu wskazuje, iż jeśli przedmiotem dzierżawy są gospodarstwa rolne lub ich składniki, które wykorzystywane będą przez dzierżawców na cele rolnicze, i składniki te nie stanowią majątku związanego z działalnością gospodarczą, to przychody uzyskane z tego tytułu nie stanowią przychodów ze źródła określonego wyżej wymienionym przepisem, a jako niewymienione w pozostałych źródłach przychodów, o których mowa w art. 10 ust. 1 ww. ustawy, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zdaniem Wnioskodawcy, przychody pochodzące z czynszu dzierżawnego za wydzierżawione grunty rolne (własne) nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Powyższe stanowisko podzielił m.in. Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy w interpretacji indywidualnej z dnia 23 września 2014 r. nr ITPB1/415-713/14/AK; Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z dnia 16 czerwca 2015 r. nr ILPB1/4511-1-472/15-2/AN.

Zdaniem Wnioskodawcy, w odniesieniu do pytania oznaczonego nr 2, przychody z najmu lub dzierżawy mogą być kwalifikowane do dwóch źródeł przychodów, tj. pozarolniczej działalności gospodarczej oraz najmu lub dzierżawy jako samodzielnego źródła przychodów (chyba że objęte są wyłączeniem, o którym mowa w pkt ad. 1 niniejszego wniosku).

Podstawowe kryterium ich rozróżnienia stanowić powinien przedmiot dzierżawy lub najmu, a więc to czy przedmiot ten stanowi składnik majątku związany z działalnością gospodarczą, czy stanowi majątek prywatny niezwiązany z prowadzoną działalnością gospodarczą. W przypadku, gdy dzierżawa dotyczy składnika majątku związanego z działalnością gospodarczą, przychody uzyskane z tego tytułu powinno kwalifikować się do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, zaś w sytuacji, gdy najem nie dotyczy takiego składnika, przychód z tego tytułu należy kwalifikować do źródła przychodów z dzierżawy lub najmu.

Kwalifikacja takiego przychodu do jednego źródła przychodów (art. 10 ust. 1 pkt 6) u.p.d.o.f.) wyłącza jego kwalifikowanie do drugiego (art. 10 ust. 1 pkt 3) u.p.d.o.f.), stąd Wnioskodawca uważa, że skoro ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych w art. 5a pkt 6) u.p.d.o.f. określa, że działalność gospodarcza oznacza działalność zarobkową:

1.

wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

2.

polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

3.

polegającą na wykorzystywania rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9, a dzierżawa lub najem z majątku prywatnego jest wymieniony, jako odrębne źródło przychodów, w art. 10 ust. 1 pkt 6 u.p.d.o.f.

W związku z powyższym przy wydzierżawianiu nieruchomości rolnych, nabytych w drodze darowizny, które nie służą do prowadzenia działalności gospodarczej, nie stanowią majątku przedsiębiorstwa Wnioskodawcy lub Spółki i nie zostały ujęte jako środek trwały, Wnioskodawca będzie mógł zachować wyodrębnienie dwóch źródeł przychodów, tj. z uczestnictwa w Spółce oraz odrębnie z najmu, podnajmu, dzierżawy dla nieruchomości prowadzonej nie w formie działalności gospodarczej. Przychody z najmu, dzierżawy nieruchomości rolnych, uzyskiwane poza działalnością gospodarczą, będą podlegać zatem opodatkowaniu albo nie będą podlegać opodatkowaniu jak wskazano w pkt ad. 1 powyżej, niezależnie od innych dochodów uzyskiwanych przez Wnioskodawcę.

Powyższe stanowisko podzielił m.in. Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z dnia 9 stycznia 2015 r. nr ILPB1/415-1177/14-2/AP; Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi w interpretacji indywidualnej z dnia 19 sierpnia 2014 r. nr IPTPB1/415-291/14-3/KO, a także Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z dnia 4 września 2015 r. (sygn. akt II FSK 1557/13) oraz w wyroku z dnia 2 czerwca 2015 r. (sygn. akt I SA/Gl 1187/12).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie:

* opodatkowania dochodów z tytułu najmu lub dzierżawy nieruchomości rolnych - jest prawidłowe,

* źródeł przychodów - jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.): źródłem przychodów jest najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą.

Jak wynika z powyższego, do przychodów z najmu, podnajmu, dzierżawy i poddzierżawy ustawodawca zalicza między innymi dzierżawę gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej. Nie stanowi jednak źródła przychodów, w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, najem i dzierżawa gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele rolnicze.

Przy określaniu zakresu wspomnianego wyżej wyłączenia z katalogu źródeł przychodów należy uwzględnić treść definicji gospodarstwa rolnego, sformułowanej w ustawie o podatku rolnym.

Zgodnie bowiem z art. 2 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od fizycznych: ilekroć w ustawie jest mowa o gospodarstwie rolnym, oznacza to gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym.

Za gospodarstwo rolne, w myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 617), uważa się obszar gruntów, o których mowa w art. 1, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

Tak więc, aby przychód z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze nie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych to przedmiotem najmu, dzierżawy musi być gospodarstwo rolne lub jego składniki i przedmiot ten musi być w wyniku zawartej umowy wykorzystywany na cele rolnicze.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości rolnych. Powierzchnia poszczególnych nieruchomości przekracza 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy. Wnioskodawca planuje, w ramach zarządu mieniem osobistym, wydzierżawić te nieruchomości osobom prowadzącym działalność rolniczą, na cele rolnicze, z wyłączeniem działów specjalnych produkcji rolnej. Wnioskodawca planuje oddać w dzierżawę nieruchomości o łącznej powierzchni ok. 300 hektarów. W zawieranych umowach dzierżawy zawarte będą postanowienia, z których będzie wynikało, że dzierżawa dotyczyć będzie gruntów przeznaczonych wyłącznie na cele rolnicze. Posiadane przez Wnioskodawcę grunty rolne będące przedmiotem przyszłej dzierżawy spełniają definicję gospodarstw rolnych, określoną przepisem art. 2 ust. 1 ustawy o podatku rolnym.

Odnosząc przeanalizowane uprzednio przepisy do opisanego zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, że w związku z uzyskiwaniem dochodu z tytułu najmu lub dzierżawy nieruchomości rolnych - spełniających definicję gospodarstw rolnych i niebędących składnikami majątku związanymi z działalnością gospodarczą - osobom prowadzącym działalność rolniczą, na cele rolnicze, z wyłączeniem działów specjalnych produkcji rolnej, po stronie Wnioskodawcy nie powstanie obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie opodatkowania dochodów z tytułu najmu lub dzierżawy nieruchomości rolnych jest prawidłowe.

W odniesieniu do zakwalifikowania uzyskiwanych przez Wnioskodawcę przychodów, będących przedmiotem zapytania oznaczonego nr 2, do odpowiedniego źródła przychodów, tut. Organ stwierdza co następuje.

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych wyraźnie rozróżnia źródła przychodów oraz sposób opodatkowania dochodów z poszczególnych źródeł.

Stosownie do przepisów tej ustawy, odrębnymi źródłami przychodów są określone w art. 10 ust. 1 pkt 2, 6 i 7:

* działalność wykonywana osobiście,

* najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą,

* kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

W myśl art. 13 pkt 7 cyt. ustawy: za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.

Zgodnie natomiast z art. 17 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy: za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się dywidendy i inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych faktycznie uzyskane z tego udziału.

Z przedstawionych informacji wynika, że Wnioskodawca będzie otrzymywać przychody z tytułu najmu lub dzierżawy nieruchomości. Wnioskodawca nie prowadzi działalności gospodarczej. Ponadto Wnioskodawca jest także udziałowcem oraz członkiem zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, która prowadzi działalność m.in. w zakresie najmu powierzchni biurowej. Spółka nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie najmu lub dzierżawy nieruchomości rolnych.

Mając zatem na uwadze informacje przestawione we wniosku oraz przytoczone powyżej przepisy prawa należy stwierdzić, że w przypadku, gdy najem lub dzierżawa dotyczy gospodarstwa rolnego wydzierżawianego na cele rolnicze, przychody uzyskane z zawartych umów nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Jednakże należy wskazać, że jeżeli Wnioskodawca będzie oddawał w najem lub dzierżawę nieruchomości rolne niezwiązane z prowadzoną działalnością gospodarczą na cele nierolnicze, wówczas może wyodrębnić źródło przychodu zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy. Należy zauważyć, że źródło to dotyczy m.in. najmu lub dzierżawy gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze.

Ponadto Wnioskodawca będzie również uzyskiwał przychody z kapitałów pieniężnych (jako udziałowiec spółki z ograniczoną odpowiedzialnością) na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz z działalności wykonywanej osobiście (jako członek zarządu tej spółki) na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 13 pkt 7 ww. ustawy.

Zatem, Wnioskodawca może wyodrębnić następujące źródła przychodów:

* z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - z tytułu pełnienia funkcji członka zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,

* z kapitałów pieniężnych, wskazanych w art. 10 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy - jako uzyskiwane przez udziałowca spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz

* przychody ze źródła wskazanego w art. 10 ust. 1 pkt 6 cyt. ustawy, w ramach którego należy rozliczać przychody z najmu lub dzierżawy nieruchomości rolnych na cele nierolnicze niezwiązane z działalnością gospodarczą.

Natomiast najem lub dzierżawa na cele rolnicze nie będą stanowiły źródła przychodów określonego w art. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jak wskazano w uzasadnieniu stanowiska w odniesieniu do pytania oznaczonego nr 1.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie źródeł przychodów jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Odnosząc się do powołanych przez Wnioskodawcę pism co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, tut. Organ informuje, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Natomiast w odniesieniu do powołanych przez Wnioskodawcę wyroków sądów administracyjnych tut. Organ informuje, że w myśl zasady wyrażonej w art. 153 ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi zostały one wydane w indywidualnych sprawach i dotyczą wyłącznie tych spraw, w których zapadły.

Jednocześnie tut. Organ informuje, że wniosek w części dotyczącej podatku od towarów i usług został rozstrzygnięty odrębnym pismem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2016 r. poz. 718). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl