ILPB1/415-340/08-2/IM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 sierpnia 2008 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB1/415-340/08-2/IM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, reprezentowanej przez Pana, przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2008 r. (data wpływu 19 maja 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia wartości początkowej nieruchomości wniesionych do spółki komandytowej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 maja 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia wartości początkowej nieruchomości wniesionych do spółki komandytowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest właścicielem nieruchomości składającej się z 3 działek gruntu i położonych na nich 8 budynków/budowli (dalej: Nieruchomość).

Spółka zamierza zawiązać spółkę osobową (np. komandytową), której przedmiotem działalności będzie m.in. zarządzenie nieruchomościami, i w której zostanie komandytariuszem. Jako wkład do spółki komandytowej Spółka zamierza wnieść Nieruchomość. Wartość wnoszonej przez Spółkę Nieruchomości określona zostanie w umowie spółki/uchwale aportowej w wysokości równej ich wartości rynkowej określonej przez niezależnego rzeczoznawcę majątkowego na dzień wniesienia wkładu. Spółka przewiduje, że wartość rynkowa Nieruchomości określona na dzień wniesienia jej do spółki komandytowej będzie wyższa od wartości netto Nieruchomości (ceny nabycia powiększonej o wydatki na ulepszenie Nieruchomości, pomniejszonej o dokonane przez Spółkę odpisy amortyzacyjne).

Spółka zawarła z podmiotem niepowiązanym przedwstępną umowę sprzedaży Nieruchomości (dalej: Umowa). Po wniesieniu Nieruchomości do spółki komandytowej Spółka zamierza dokonać cesji Umowy na rzecz spółki komandytowej. Postanowienia Umowy dopuszczają dokonanie cesji, jak również przeniesienie przez Spółkę własności Nieruchomości na rzecz spółki komandytowej w formie aportu. Zgodnie z postanowieniami Umowy własność Nieruchomości powinna zostać przeniesiona na nabywcę nie później niż 31 grudnia 2008 r. W związku z wykonaniem tego postanowienia Umowy spółka komandytowa sprzeda Nieruchomość na rzecz nabywcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy wniesienie przez Spółkę Nieruchomości jako wkładu niepieniężnego do spółki komandytowej spowoduje powstanie po stronie Spółki obowiązku zapłaty podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu dokonania tej czynności.

2.

W jaki sposób powinna zostać ustalona wartość wniesionych do spółki komandytowej Nieruchomości.

3.

W jaki sposób powinien zostać ustalony dochód (przychód i koszt) w przypadku późniejszej sprzedaży przez spółkę komandytową wniesionych do niej Nieruchomości. W szczególności Spółka chciałaby uzyskać odpowiedź na pytanie, w jaki sposób powinny zostać w takim przypadku ustalone koszty uzyskania przychodu.

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie nr 2.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.), przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, z zastrzeżeniem art. 1 ust. 3, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy i praw majątkowych łączy się z przychodami każdego wspólnika proporcjonalnie do posiadanego udziału. Natomiast zgodnie z art. 5 ust. 2 ww. ustawy zasadę tą stosuje się odpowiednio do rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów, zwolnień i ulg podatkowych oraz obniżenia dochodu, podstawy opodatkowania lub podatku. Przepisy te są sformułowaniem zasady transparentności podatkowej spółek osobowych, zgodnie z którą ich przychody i koszty zostają, w odpowiedniej proporcji, przypisane bezpośrednio do ich wspólników.

Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie zawiera przepisów, które określają wartości, po której składniki majątkowe powinny zostać zaliczone do majątku spółki komandytowej.

W szczególności ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie określa sposobu ustalenia wartości początkowej wkładów wnoszonych do spółki osobowej. Zdaniem Spółki w takim wypadku odpowiednie zastosowanie powinna mieć metoda określona w art. 16g ust. 1 pkt 4 ww. ustawy, zgodnie z którą za wartość początkową wniesionych w ramach wkładu niepieniężnego do spółki kapitałowej lub udziału w spółdzielni środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (dalej łącznie: środki trwałe), uważa się ustaloną przez podatnika na dzień wniesienia wkładu lub udziału wartość poszczególnych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, nie wyższą jednak od ich wartości rynkowej. Przepis ten nie ma jednak bezpośrednio zastosowania w rozpatrywanej sytuacji, gdyż nie obejmuje on wnoszenia wkładu do spółki osobowej. Spółka uważa jednak, iż ze względu na brak odpowiedniej regulacji w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, jak również biorąc pod uwagę fakt, że kwestia ustalenia wartości początkowej wkładów wnoszonych do spółek osobowych przez osoby fizyczne została uregulowana w sposób analogiczny przez art. 22g ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, powołany wyżej przepis ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych może być zastosowany odpowiednio w przypadku gdy wkład wnoszony jest do spółki osobowej.

Powyższe stanowisko jest również reprezentowane przez organy podatkowe, czego wyrazem są wydawane przez nie interpretacje prawa podatkowego. Można wśród nich wymienić:

* interpretację indywidualną wydaną w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu ILPB3/423-5/08-4/HS z dnia 5 marca 2008 r. zgodnie z którą "Z uwagi na brak unormowań dotyczących sposobu określenia wartości początkowej składników majątkowych wnoszonych przez osoby prawne będące wspólnikami spółki komandytowej, zastosowanie znajdzie odpowiednio metoda określona w art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.). Przepis ten stanowi, iż za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2 - 14, uważa się w razie nabycia w postaci wkładu niepieniężnego (aportu) wniesionego do spółki kapitałowej, a także udziału w spółdzielni - ustalaną przez podatnika na dzień wniesienia wkładu lub udziału wartość poszczególnych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, nie wyższą jednak od ich wartości rynkowej. Natomiast zgodnie z art. 16g ust. 8 ww. ustawy, w razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika, wartość początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji jego wartości, w jakiej pozostaje udział podatnika we własności tego składnika majątku Art. 5 ust. 1 ustawy stosuje się odpowiednio. W związku z powyższym, dla potrzeb ewidencji środków trwałych należy zatem przyjąć, jako wartość początkową, wartość nieruchomości i praw autorskich określoną przez wspólników w umowie spółki komandytowej, pod warunkiem, że wartość określona w umowie odpowiada kryteriom wartości rynkowej w rozumieniu art. 14 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych";

* nterpretację indywidualną wydaną w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie IP-PB3-423-322/07-4/MS z dnia 8 lutego 2008 r. zgodnie, z którą "W związku z powyższym w zakresie sposobu określenia wartości początkowej składników majątkowych wnoszonych przez osoby prawne będące wspólnikami spółki komandytowej, zastosowanie powinna znaleźć odpowiednio metoda określona w art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dotycząca wnoszenia wkładów niepieniężnych do spółki kapitałowej. W myśl przywołanego przepisu za wartość początkową środków trwałych uważa się ustaloną przez podatnika na dzień wniesienia wkładu lub udziału wartość poszczególnych środków trwałych, nie wyższą od ich wartości rynkowej z dnia wniesienia wkładu. Dla potrzeb ewidencji środków trwałych należy zatem przyjąć, jako wartość początkową, wartość nieruchomości określoną przez Wspólników w umowie spółki komandytowej, pod warunkiem, że wartość określona w umowie odpowiada kryteriom wartości rynkowej w rozumieniu art. 14 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych";

* interpretację indywidualną wydaną w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie IP-PB3-423-211/07-4/MS z dnia 12 grudnia 2007 r. zgodnie, z którą "w zakresie sposobu określenia wartości początkowej składników majątkowych wnoszonych przez osoby prawne będące wspólnikami spółki komandytowej, zastosowanie powinna znaleźć odpowiednio metoda określona w art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dotycząca wnoszenia wkładów niepieniężnych do spółki kapitałowej. W myśl przywołanego przepisu za wartość początkową środków trwałych uważa się ustaloną przez podatnika na dzień wniesienia wkładu lub udziału wartość poszczególnych środków trwałych, nie wyższą od ich wartości rynkowej z dnia wniesienia wkładu. Dla potrzeb ewidencji środków trwałych należy zatem przyjąć, jako wartość początkową, wartość nieruchomości określoną przez Wspólników w umowie spółki komandytowej, pod warunkiem, że wartość określona w umowie odpowiada kryteriom wartości rynkowej w rozumieniu art. 14 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych";

* postanowienie Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie 1471/DPR2/423-40/07/AB z dnia 25 czerwca 2007 r. gdzie stwierdził on, iż "z uwagi na brak unormowań dotyczących sposobu określenia wartości początkowej składników majątkowych wnoszonych przez osoby prawne będące wspólnikami spółki komandytowej, zdaniem tut. organu podatkowego, zastosowanie powinna znaleźć odpowiednio metoda określona w art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dotycząca wnoszenia wkładów niepieniężnych do spółki kapitałowej. W myśl przywołanego przepisu za wartość początkową środków trwałych uważa się ustaloną przez podatnika na dzień wniesienia wkładu lub udziału wartość poszczególnych środków trwałych, nie wyższą od ich wartości rynkowej z dnia wniesienia wkładu. Dla potrzeb ewidencji środków trwałych należy zatem przyjąć, jako wartość początkową, wartość nieruchomości określoną przez Wspólników w umowie spółki komandytowej, pod warunkiem, że wartość określona w umowie odpowiada kryteriom wartości rynkowej w rozumieniu art. 14 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Z tego też względu również stanowisko Spółki w kwestii będącej przedmiotem drugiego pytania, tj. sposobu określenia wartości początkowej wnoszonej nieruchomości dla potrzeb ewidencji środków trwałych w spółce komandytowej, należy uznać za prawidłowe";

* postanowienie Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie 1472/ROP1/423-122/219/06/DP z dnia 7 lipca 2006 r. w którym stwierdził on, że " Z uwagi na brak unormowań dotyczących sposobu określenia wartości początkowej składników majątkowych wnoszonych przez osoby prawne będące wspólnikami spółki komandytowej, zdaniem tut. organu podatkowego zastosowanie powinna znaleźć odpowiednio metoda określona w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dotycząca wnoszenia wkładów niepieniężnych do spółki kapitałowej (art. 16g ust. 1 pkt 4). W myśl przywołanego przepisu za wartość początkową środków trwałych uważa się ustaloną przez podatnika na dzień wniesienia wkładu lub udziału wartość poszczególnych środków trwałych, nie wyższą od ich wartości rynkowej z dnia wniesienia wkładu. Dla celów podatkowych, tj. dla potrzeb ewidencji środków trwałych należy przyjąć jako wartość początkową wartość nieruchomości określoną przez wspólników, nie wyższą od wartości rynkowej. Będzie to zatem też wartość rynkowa określona w umowie spółki komandytowej (przyjmując, że cena określona w umowie odpowiada kryteriom wartości rynkowej w rozumieniu art. 14 ust. 2 ww. ustawy)";

* postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Piotrkowie Trybunalskim US.I/l-423/lc/2006 z dnia 29 marca 2006 r., w którym stwierdził on, że w rozpatrywanej sytuacji powinny mieć zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych które, jak zostało wcześniej powiedziane są pod tym względem analogiczne: "Przepis art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.), określa, że za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-14, uważa się w razie nabycia w postaci wkładu niepieniężnego (aportu) wniesionego do spółki kapitałowej, a także udziału w spółdzielni - ustaloną przez podatnika na dzień wniesienia wkładu lub udziału, wartość poszczególnych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, nie wyższą jednak od ich wartości rynkowej. Powyższy przepis nie definiuje jednak sposobu ustalenia wartości początkowej w przypadku wniesienia przez spółkę kapitałową aportu do spółki osobowej. Definicja taka jest zawarta w art. 22g ust. 1 pkt 4 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.), zgodnie z którym za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18 uważa się w razie nabycia w postaci wkładu niepieniężnego (aportu) wniesionego do spółki cywilnej lub osobowej spółki handlowej - ustaloną przez wspólników na dzień wniesienia wkładu lub udziału, wartość poszczególnych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, nie wyższą jednak od ich wartości rynkowej, z dnia wniesienia wkładu".

Zdaniem Spółki, także w przypadku gdyby nieruchomość nie została zaliczona do środków trwałych spółki komandytowej, jej wartość powinna zostać ustalona na poziomie wartości wynikającej z umowy spółki/uchwały aportowej.

Spółka pragnie w tym kontekście raz jeszcze podkreślić, że ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie zawiera przepisów regulujących wartość zgodnie z którą aktywa otrzymane przez spółkę osobową w ramach wkładu niepieniężnego powinny zostać zaliczone do majątku spółki komandytowej. Spółka uważa, że w celu ustalenia tej wartości można przez analogię odwołać się do przepisów dotyczących ustalania wartości początkowej środków trwałych.

Zgodnie ze stanowiskiem zaprezentowanym przez Spółkę powyżej, w przypadku otrzymania przez spółkę komandytową wkładu niepieniężnego wartość początkowa środków trwałych może być ustalona, poprzez odpowiednie zastosowanie art. 16g ust. 1 pkt 4, w wysokości ustalonej przez podatnika na dzień wniesienia wkładu lub udziału wartość poszczególnych środków trwałych, nie wyższą jednak od ich wartości rynkowej. Analogicznie, w przypadku wniesienia w formie aportu innych składników majątkowych wydatki na ich nabycie mogą być przyjęte w wysokości ustalonej przez podatnika na dzień wniesienia wkładu wartości tych składników majątkowych, nie wyższej jednak niż ich wartość rynkowa.

Za tym, by na gruncie przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych wniesione do spółki komandytowej składniki majątkowe nie będące środkami trwałymi traktowane były analogicznie do środków trwałych przemawia również fakt, że dysponowanie tymi składnikami majątkowymi niesie ze sobą, co do zasady, identyczne skutki podatkowe jak dysponowanie środkami trwałymi. Jedynym aspektem różnicującym podatkowe spojrzenie na inne składniki majątkowe od środków trwałych jest amortyzacja. W związku z powyższym zasadne wydaje się, aby wartość po której powinny zostać zaliczone do aktywów spółki komandytowej składniki majątkowe inne niż środki trwałe nabyte w drodze aportu była ustalana na analogicznych zasadach jak w przypadku nabycia środków trwałych.

Równocześnie pogląd zgodnie z którym składniki majątkowe nie będące środkami trwałymi wniesione w formie aportu do spółek, których dochody są opodatkowane ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych powinny być wyceniane na analogicznych zasadach jak środki trwałe, to znaczy w kwocie ustalonej przez Spółkę nie wyżej od wartości rynkowej zostało potwierdzone w szeregu interpretacji prawa podatkowego, wśród których Spółka pragnie wymienić:

* interpretację indywidualną wydaną w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie IP-PB3-423-9/08-2/MS z dnia 13 marca 2008 r., zgodnie z którą "składniki majątkowe inne niż środki trwale i wartości niematerialne i prawne powinny być wycenione w wartości ustalonej przez Spółkę na dzień wniesienia aportu, nie wyższej od ich wartości rynkowej.";

* interpretację indywidualną wydaną w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie IP-PB3-423-411/07-4/AG z dnia 30 stycznia 2008 r., w której uznał za prawidłowe stanowisko spółki zgodnie z którym "w wyniku braku regulacji w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, odnoszących się wprost do wyceny innych niż środki trwale składników majątkowych przedsiębiorstwa wnoszonego aportem do Spółki i bezpośrednim odwołaniu się do ustawy o rachunkowości w art. 4a pkt 2 ww. ustawy, w analizowanej sytuacji do ewidencji dla potrzeb podatkowych, Spółka powinna wprowadzić składniki majątkowe w wartości nieprzekraczającej ich wartości rynkowej, analogicznie do rozwiązań proponowanych w ustawie o rachunkowości (...). Jedynym aspektem różnicującym podatkowe spojrzenie na inne składniki majątkowe od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych jest amortyzacja. Należy zatem przyjąć w jej opinii, iż ustawodawca skłania się ku identycznemu podatkowemu traktowaniu wyceny pozostałych składników majątkowych jak i środków trwałych (z wyjątkami szczególnie wskazanymi w ustawie, np. w przypadku wystąpienia ujemnej wartości firmy art. 16g ust. 10 pkt 2). Tym samym wartość początkową pozostałych składników majątkowych przedsiębiorstwa wnoszonego tytułem wkładu niepieniężnego powinna być ustalona zgodnie z powyżej zaprezentowanym stanowiskiem Spółki, w wartości rynkowej."

Reasumując, zdaniem Spółki wartość, po której spółka komandytowa powinna zaliczyć do swojego majątku nieruchomości otrzymane w formie wkładu niepieniężnego będzie równa ich wartości określonej w umowie spółki/uchwale aportowej, nie wyższa jednak niż ich wartość rynkowa z dnia wniesienia wkładu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Jednakże tut. Organ pragnie zaznaczyć, że spółka komandytowa nie jest podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych ani podatku dochodowego od osób prawnych, bowiem podatnikami są poszczególni wspólnicy.

Jak wynika z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jej regulacje prawne mają zastosowanie m.in. do jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, z wyjątkiem spółek niemających osobowości prawnej. Natomiast na podstawie art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wartość początkową aportu ustala się wyłącznie w sytuacji wniesienia wkładu niepieniężnego do spółki kapitałowej. W przypadku spółki komandytowej mamy natomiast do czynienia ze spółką osobową.

Biorąc pod uwagę rozwiązania prawne w wymienionych ustawach podatkowych, podstawę do ustalenia wartości początkowej wkładu niepieniężnego wnoszonego do spółki komandytowej powinny stanowić przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zatem w przedmiotowej sprawie zastosowanie znajdzie - odpowiadający co do treści i zasady przepisowi zawartemu w art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - cytowany w interpretacji przepis art. 22g ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja dotyczy zaistniałego zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Odnosząc się do powołanych przez Wnioskodawcę pism urzędowych tut. Organ informuje, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Wniosek w części dotyczącej:

* podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia dochodu ze sprzedaży wniesionych do spółki komandytowej nieruchomości, został rozstrzygnięty odrębną interpretacją z dnia 14 sierpnia 2008 r. nr ILPB1/415-340/08-3/IM,

* podatku dochodowego od osób prawnych, został rozstrzygnięty odrębną interpretacja z dnia 14 sierpnia 2008 r. nr ILPB3/423-307/08-2/HS.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl