ILPB1/415-211/10-6/AMN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 18 maja 2010 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB1/415-211/10-6/AMN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 15 lutego 2010 r. (data wpływu 18 lutego 2010 r.), uzupełnionym w dniach: 7, 11 i 12 maja 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dotacji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lutego 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dotacji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni (podatnik), wspólnik spółki jawnej jest beneficjentem pięciu projektów szkoleniowych finansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w oparciu o otrzymane dofinansowanie, na podstawie zawartych umów w 2009 r. z Instytucją Pośredniczącą - Wojewódzkim Urzędem Pracy. Wspólnie z pozostałymi Wspólnikami podpisuje umowy z Wojewódzkim Urzędem Pracy, ustanawia stosowne zabezpieczenia i bezpośrednio realizuje wyznaczone w budżecie projektu zadania związane z organizacją i zarządzaniem przebiegiem projektów.

Zgodnie z poszczególnymi umowami o dofinansowanie projektów, Wnioskodawczyni, wspólnik spółki jawnej, posiada status beneficjenta. Zgodnie z ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (tekst jedn. Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712) "beneficjentem" jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, realizująca projekty finansowane z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych na podstawie decyzji lub umowy o dofinansowanie projektu.

Wnioskodawczyni - beneficjent, na podstawie zawartych umów z Wojewódzkim Urzędem Pracy, realizuje obecnie następujące Projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki:

1.

Projekt "Organizator sprzedaży internetowej - nowy zawód da Ciebie. Projekt adresowany do osób odchodzących z rolnictwa" na podstawie umowy nr POKL XXX z dnia XX.XX 2009 r. oraz w oparciu o Aneks podpisany w 2010 r. przez Wnioskodawczynię dostosowujący umowę do zmian w przepisach ustawy o finansach publicznych obowiązującej od 1 stycznia 2010 r.

1.1. W ramach tego Projektu Wnioskodawczyni pełni rolę koordynatora ds. Monitorowania otrzymując w tego tytułu wynagrodzenie ze środków budżetu projektu na podstawie wystawionej noty księgowej zgodnie z wymogami POKL w wysokości średnio miesięcznie 165000 zł - czasokres 15 miesięcy.

Stan faktyczny w zakresie wynagrodzeń brutto za 2009 rok - 6750 zł; Stan zdarzeń przyszłych w 2010 r. wynagrodzenie łączne za 2010 rok - 18000 zł.

2.

Projekt "Szkolenia i doradztwo dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw z terenu powiatów wągrowieckiego i złotowskiego", na podstawie umowy nr POKL XXX z dnia XX. XX. 2009 r. oraz w oparciu o Aneks podpisany w 2010 r. przez Wnioskodawczynię dostosowujący umowę do zmian w przepisach ustawy o finansach publicznych obowiązującej od 1 stycznia 2010 r.

2.1. W ramach tego Projektu Wnioskodawczyni pełni rolę Kierownika Merytorycznego otrzymując w lego tytułu wynagrodzenie ze środków budżetu Projektu, na podstawie wystawionej noty księgowej zgodnie z wymogami POKL, w wysokości średnio miesięcznie 2000 zł - czasokres 24 miesiące.

Stan faktyczny w zakresie wynagrodzeń brutto za 2009 rok - 12000 zł.

Stan zdarzeń przyszłych w 2010 r. wynagrodzenie łączne 24000 zł, w 2011 r. wynagrodzenie łączne 12000 zł.

3.

Projekt "Akademia aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych - cykl zintegrowanych zajęć, dla kobiet po 45 roku życia zamieszkałych na terenie Powiatu x" na podstawie umowy nr XXX z dnia XX. XX. 2009 r. oraz w oparciu o Aneks podpisany w 2010 r. przez Wnioskodawczynię dostosowujący umowę do zmian w przepisach ustawy o finansach publicznych obowiązującej od 1 stycznia 2010 r.

3.1. W ramach tego Projektu Wnioskodawczyni pełni rolę Kierownika Projektu, otrzymuje z tego tytułu wynagrodzenie ze środków budżetu Projektu, na podstawie wystawionej noty księgowej, zgodnie z wymogami POKL w wysokości średnio miesięcznie 3100 zł: czasokres 11 miesięcy Stan faktyczny w zakresie wynagrodzeń brutto za 2009 rok -18450 zł.

Stan zdarzeń przyszłych w 2010 rok wynagrodzenie łączne - 15750 zł.

4.

Projekt "Dziecko potrafi, program edukacyjno-artystyczny na rzecz rozwoju Przedszkola wiejskiego w XXXw powiecie XXX", na podstawie umowy nr POKL XXX z dnia XX. XX 2009 r. oraz w oparciu o Aneks podpisany w 2010 r. przez Wnioskodawczynię dostosowujący umowę do zmian w przepisach ustawy o finansach publicznych obowiązującej od 1 stycznia 2010 r.

W projekcie tym Wnioskodawczyni nie otrzymuje wynagrodzenia.

5.

Projekt "Ćwiczenia wyobraźni dla dorosłych i dzieci w wieku przedszkolnym. Projekt edukacyjno - artystyczny na rzecz rozwoju przedszkola gminnego w miejscowości XXX w powiecie XXX" na podstawie umowy POKL XXX z dnia XX. XX. 2009 r. oraz w oparciu o Aneks podpisany w 2010 r. przez Wnioskodawczynię dostosowujący umowę do zmian w przepisach ustawy o finansach publicznych obowiązującej od 1 stycznia 2010 r.

W projekcie tym Wnioskodawczyni nie otrzymuje wynagrodzenia.

W 2010 r. - do dnia złożenia wniosku o wydanie interpretacji, Wnioskodawczyni w odpowiedzi na ogłoszone konkursy przez Wojewódzki Urząd Pracy złożyła kolejne osiem wniosków projektowych, które jeśli otrzymają dofinansowanie zawierają w budżetach środki na wynagrodzenia dla właścicieli spółki jawnej z rozliczeniem na podstawie noty księgowej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie w przedmiocie zaistniałego stanu faktycznego.

Czy wynagrodzenie Wnioskodawczyni, osoby fizycznej wspólnika spółki jawnej, jednocześnie bezpośredniego beneficjenta otrzymanego dofinansowania w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, w ramach projektów realizowanych z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, podlega zwolnieniu od podatku dochodowego w zakresie zdarzeń faktycznych (2009 rok) na podstawie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. (tekst jedn. wg stanu prawnego na 1 stycznia 2010 r.).

Zdaniem Wnioskodawczyni, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przyznane dotacje w omawianej sprawie są wolne od podatku dochodowego u jej bezpośrednich beneficjentów, w tym przypadku Wnioskodawczyni w zakresie zdarzeń faktycznych mających miejsce w 2009 r. i (wypłata wynagrodzeń za okres X-XIl 2009 r. na rzecz Wnioskodawczyni na podstawie noty księgowej)

W przedmiotowej sprawie w zakresie zdarzeń przyszłych dofinansowanie składające się z płatności i dotacji celowej przekazywanych przez Bank, otrzymuje Wnioskodawczyni - beneficjent realizujący cele programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy, w tym bezpośrednio realizując wyznaczone zadania w Projekcie.

Wobec powyższego w ocenie Wnioskodawczyni ww. wynagrodzenia, na podstawie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 129 i 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. (tekst jedn. wg stanu prawnego na 1 stycznia 2010 r.) są wolne od podatku dochodowego.

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. ustawy z dnia 26 lipca 1991 r., o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. wg stanu prawnego na 1 stycznia 2010 r.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej, zaniechano poboru podatku.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki jest jednym z programów operacyjnych służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013, który został przyjęty decyzją Komisji Europejskiej nr K (2007) 4547.

Zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (tekst jedn. Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712), sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Począwszy od dnia 1 stycznia 2007 r. programy operacyjne, o których mowa w ustawie o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, były finansowane do 31 grudnia 2009 r. według zasad określonych w przepisach ustawy z dnie 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.), w brzmieniu obowiązującym od dnia 29 grudnia 2006 r.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy - środkami publicznymi są m.in. środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, w tym na podstawie art. 5 ust. 3 pkt 2 środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybołówstwa.

W myśl natomiast art. 106 ust. 1 pkt 1 ustawy o finansach publicznych, wydatkami budżetu państwa są m.in. dotacje, przez które ustawa ta rozumie w szczególności wskazane w art. 106 ust. 2 pkt 3a - podlegające szczególnym zasadom rozliczania wydatki budżetu państwa przeznaczone na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2, lub projektów realizowanych w ramach tych programów, zwane "dotacjami rozwojowymi".

Na podstawie art. 200 ust. 4 ww. ustawy, środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, w tym środki Europejskiego Funduszu Społecznego, po ich przekazaniu w złotych na rachunek dochodów budżetu państwa, stanowiły dochody tego budżetu.

Środki pomocowe pochodzące z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, jak również środki krajowe przeznaczone na realizację programów operacyjnych były, jak już wyżej wskazano, wydatkami budżetu państwa jako tzw. datacje rozwojowe, stad zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przyznane dotacje w omawianej sprawie są wolne od podatku dochodowego u jej bezpośrednich beneficjentów. w tym przypadku Wnioskodawczyni w zakresie zdarzeń faktycznych mających miejsce w 2009 r. (wyplata wynagrodzeń Wnioskodawczyni na podstawie noty księgowej).

Począwszy od dnia 1 stycznia 2010 r. programy operacyjne, o których mowa w ustawie o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, są finansowane według zasad określonych w zmienionych przepisach ustawy o finansach publicznych (ufp) z 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. Nr 157, poz. 1240).

Na gruncie nowej ustawy o finansach publicznych środki przeznaczone na realizację programów operacyjnych, co do zasady nie zostały włączone do budżetu państwa, lecz stanowią jego odrębną część w formie budżetu środków europejskich.

Wydatki na realizację projektów finansowanych z udziałem środków Unii Europejskiej w części odpowiadającej wkładowi środków europejskich - dokonywane są w formie płatności, natomiast W części odpowiadającej wkładowi krajowemu, towarzyszącemu wkładowi środków europejskich, są dokonywane w formie dotacji celowej dla beneficjentów.

W myśl art. 186 ufp środki publiczne (zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ufp) pochodzące z budżetu Unii Europejskiej są przeznaczone na płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Zgodnie z art. 127 ust. 2 pkt 5 ufp w formie dotacji celowej są wydatkowane środki przeznaczone na współfinansowanie w ramach przyznanego beneficjentowi dofinansowania.

W przypadku projektów na realizację których Wnioskodawczyni zawarła umowy z WUP, dofinansowanie jest wypłacane w formie zaliczki, zawiera ono w sobie zarówno wkład UE jak i wkład krajowy w relacji 85%-15%. Współfinansowanie krajowe (15% dofinansowania) przekazywane jest w formie dotacji celowej - zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. (tekst jedn. wg stanu prawnego na 1 stycznia 2010 r.), dotacja celowa wolna jest od podatku dochodowego w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, jako otrzymana z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Część dofinansowania dotycząca wkładu Unii Europejskiej przekazywana w formie płatności na realizację projektów w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich przez Bank (85% dofinansowania), zgodnie z przepisem art. 21 ust. 1 pkt 136 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. (tekst jedn. wg stanu prawnego na 1 stycznia 2010 r.), jest wolna od podatku dochodowego, z wyłączeniem płatności.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 14 ust. 1 ww. ustawy za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

W świetle art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodem z działalności gospodarczej są również: dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

W świetle powyższych przepisów otrzymana dotacja co do zasady stanowi przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Jednakże w myśl art. 21 ust. 1 pkt 129 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

Z informacji zawartych we wniosku wynika, iż Wnioskodawczyni korzysta ze wsparcia z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki jest jednym z programów (Narodowej Strategii Spójności) służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013, który został przyjęty decyzją Komisji Europejskiej nr K (2007) 4547 z dnia 28 września 2007 r. Funkcję Instytucji Zarządzającej pełni minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.

Zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz. 1658 z późn. zm.), sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Począwszy od dnia 1 stycznia 2007 r., programy operacyjne, o których mowa w ustawie o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, są finansowane według zasad określonych w przepisach ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.), w brzmieniu obowiązującym od dnia 29 grudnia 2006 r. Należy zauważyć, iż ustawa powyższa została zastąpiona nową ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240), która (z pewnymi wyjątkami) weszła w życie dnia 1 stycznia 2010 r.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy - środkami publicznymi są m.in. środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, w tym na podstawie art. 5 ust. 3 pkt 2 środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybołówstwa.

W myśl art. 106 ust. 1 pkt 1 ustawy o finansach publicznych wydatkami budżetu państwa są dotacje, przez które ustawa ta rozumie w szczególności wskazane w art. 106 ust. 2 pkt 3a tego aktu prawnego, podlegające szczególnym zasadom rozliczania wydatki budżetu państwa przeznaczone na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2 lub projektów realizowanych w ramach tych programów.

Zgodnie z art. 200 ust. 1 ww. ustawy środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2-4, są gromadzone na wyodrębnionych rachunkach bankowych. Stosownie natomiast do treści art. 202 ust. 2 pkt 2 ustawy o finansach publicznych środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2-4, mogą być wykorzystane na dotacje rozwojowe dla jednostek sektora finansów publicznych oraz innych podmiotów będących beneficjentami tych środków, a także dla podmiotów, którym w ramach programu operacyjnego została powierzona na podstawie porozumienia lub umowy realizacja zadań odnoszących się bezpośrednio do beneficjentów. Ustęp 3 tego artykułu stanowi natomiast, iż dotacje rozwojowe mogą być przekazywane z budżetu państwa w formie zaliczki lub zwrotu wydatków poniesionych na realizację programu operacyjnego finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2, lub projektu w ramach takiego programu.

Na podstawie art. 200 ust. 4 ww. ustawy, środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, w tym środki Europejskiego Funduszu Społecznego, po ich przekazaniu na rachunek dochodów budżetu państwa, stanowią dochody tego budżetu, z którego realizowane są wydatki budżetu państwa na finansowanie programów i projektów, na których wprowadzenie w życie uzyskano te środki. W konsekwencji środki pomocowe pochodzące z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, przeznaczone na realizację programów operacyjnych są wydatkami budżetu państwa jako dotacje.

W konsekwencji środki pomocowe pochodzące z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, przeznaczone na realizację programów operacyjnych są wydatkami budżetu państwa jako dotacje.

Jednocześnie należy zaznaczyć, że na podstawie ustawy o finansach publicznych w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2009 r. środki pochodzące z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, jak również środki krajowe, przeznaczone na realizację programów operacyjnych jako dotacje są wydatkami budżetu państwa i spełniają przesłanki zwolnienia przedmiotowego ujętego w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jednak tylko u jej bezpośredniego beneficjenta, czyli podmiotu, który bezpośrednio realizuje projekty finansowane z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych w oparciu o decyzję lub umowę o dofinansowanie projektu.

Należy w tym miejscu zwrócić uwagę na definicję "beneficjenta" zawartą w przepisach ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, zgodnie z którą beneficjentami mogą być osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, realizujące projekty finansowane z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych na podstawie decyzji lub umowy o dofinansowane projektu.

Dotację rozwojową mogą zatem otrzymać beneficjenci, w tym osoby fizyczne, realizujące projekty finansowane z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych w oparciu o decyzję lub umowę o dofinansowane projektu.

W niniejszej sprawie środki wsparcia z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej otrzymała Wnioskodawczyni jako beneficjent. Otrzymane środki (dotacja) stanowią przychód z prowadzonej przez Wnioskodawczynię działalności gospodarczej, zwolniony jednakże od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Odnosząc się do opodatkowania wynagrodzenia Wnioskodawczyni uzyskanego w związku z realizacją wskazanych we wniosku projektów należy zauważyć, że Zainteresowana realizuje projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach prowadzonej działalność gospodarczej uzyskując przychody w ramach tej działalności, a nie jako zatrudniona do realizacji przedmiotowych projektów. Zatem otrzymane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowanie nie stanowi wynagrodzenia dla Wnioskodawczyni, lecz przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej zwolniony z opodatkowania na podstawie cytowanego powyżej art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Reasumując, w przedmiotowej sprawie dochody Wnioskodawczyni (bezpośredniego beneficjenta otrzymanego dofinansowania), z tytułu pełnienia wskazanych we wniosku funkcji w ramach realizacji projektów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Rozstrzygnięcie w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych w odniesieniu do przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, zawarto w interpretacji indywidualnej z dnia 18 maja 2010 nr ILPB1/415-211/10-7/AMN.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl