ILPB1/415-210/14-3/TW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 21 maja 2014 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB1/415-210/14-3/TW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani, przedstawione we wniosku z dnia 28 lutego 2014 r. (data wpływu 28 lutego 2014 r.), uzupełnionym w dniu 6 marca 2014 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie przychodów.

W dniu 6 marca 2014 r. do tut. Organu wpłynęło uzupełnienie wniosku.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną (dalej: "Wnioskodawca"), będącą wspólnikiem spółki "A" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością: (dalej: "Spółka"). Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą na: (1) produkcji i sprzedaży żywności dla zwierząt (petfood) oraz (2) zakupie i sprzedaży towarów (bez magazynowania) niezwiązanych z produkcją petfood. Z uwagi na fakt, iż działalność prowadzona przez Spółkę dotyczy dwóch odrębnych branż, uzasadnione jest wyodrębnione w ramach Spółki dwóch organizacyjnych działów, tak aby każdy z działów prowadził działalność w ramach jednej branży. Każdy z powstałych działów będzie posiadał odrębne aktywa (np.: pomieszczenia składowe, biuro obsługi zleceń, flotę samochodową przeznaczoną do transportu produktów) oraz odrębną kadrę pracowników, na czele z osobą kierującą działalnością (Kierownikiem). Pierwszy dział będzie stanowić jednostka zajmująca się zakupem surowców - składników, materiałów, opakowań itp. oraz ich transportem do zakładu i produkcją karmy dla zwierząt domowych w postaci gotowych produktów własnych (petfood) (dalej: "Jednostka PF"). Drugi dział będzie stanowić jednostka zajmująca się handlem towarami obcymi (niezwiązanymi z produkcją petfood), czyli zakupem i sprzedażą towarów (bez magazynowania) niezwiązanych z produkcją petfood (dalej: "Jednostka MK"). Oba opisane działy będą dalej określane jako: "Jednostki". Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej korzysta z jednego systemu księgowo-rachunkowego.

Z uwagi na planowane wyodrębnienie Jednostek, w celu zapewnienia odpowiedniej ewidencji zdarzeń gospodarczych, system księgowo-finansowy Spółki zostanie zmodyfikowany w sposób umożliwiający prowadzenie odrębnej sprawozdawczości finansowej dla każdej z Jednostek (m.in. sporządzenie bilansu i rachunku zysków i strat Jednostki). Dzięki temu działaniu każdej Jednostce będzie można przypisać określone wskaźniki finansowe, w tym zwłaszcza przychody i koszty oraz należności i zobowiązania realizowane przez każdą z Jednostek.

W ramach zakładowego planu kont będzie także możliwe oddzielenie wszelkich składników majątkowych przypadających na każdą z Jednostek. Prowadzona przez Spółkę ewidencja księgowa pozwoli w szczególności na wyodrębnienie: kosztów amortyzacji majątku przypisanego do danej Jednostki; kosztów materiałów (na przykład składników żywności); kosztów wynagrodzeń (z ZUS); kosztów usług obcych związanych z działalnością Jednostki. Dodatkowo Jednostki będą miały odrębne regulaminy organizacyjne, które będą odzwierciedlały odrębność funkcjonalną, majątkową oraz finansową Jednostek. Dodatkowo Jednostki będą w ramach Spółki posiadały odrębne rachunki bankowe przypisane wewnątrz Spółki do poszczególnej Jednostki.

W związku z planami rozwoju działalności związanej z produkcją i sprzedażą żywności dla zwierząt (petfood) planowane jest dokonanie podziału Spółki przez wydzielenie w trybie art. 529 § 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 1030, dalej: "k.s.h."), poprzez przeniesienie Jednostki PF do nowozawiązanej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: "Spółka nowoutworzona"). Planowany podział przez wydzielenie jest uzasadniony potrzebą dywersyfikacji ryzyka związanego z prowadzonymi obecnie przez Spółkę dwoma rodzajami działalności gospodarczej. W ramach podziału do Spółki nowoutworzonej zostaną przeniesione wszystkie zasoby przypisane do Jednostki PF, w tym: nieruchomości, sprzęt komputerowy, maszyny i urządzenia związane z działalnością Jednostki PF. Ponadto do Spółki nowoutworzonej zostaną wniesione również wszystkie przynależne do Jednostki PF zasoby o charakterze materialnym i niematerialnym, takie jak: należności i zobowiązania handlowe, pracownicy świadczący pracę związaną z produkcją i sprzedażą żywności dla zwierząt (petfood), pełna dokumentacja prawna i techniczna związana z działalnością Jednostki PF, umowy z dostawcami mediów i innych usług niezbędnych do prowadzenia działalności. Spółka po dokonaniu podziału przez wydzielenie będzie kontynuować działalność związaną z zakupem i sprzedażą towarów (bez magazynowania) niezwiązanych z produkcją petfood, prowadzoną w ramach Jednostki MK. Spółka pozostanie stroną wszelkich umów związanych z tym rodzajem działalności, wszelkie należności i zobowiązania związane z tą działalnością będą nadal przynależne Spółce.

Konkludując, w wyniku podziału przez wydzielenie, po stronie Spółki pozostanie wyodrębniona organizacyjne działalność związana z zakupem i sprzedażą towarów (bez magazynowania) niezwiązanych z produkcją petfood (Jednostka MK), a Spółka nowoutworzona będzie kontynuować działalność związaną z produkcją i sprzedażą żywności dla zwierząt (petfood), która do tej pory prowadzona była w ramach Jednostki PF.

Wnioskodawca chciałby uzyskać potwierdzenie prawidłowości swojego stanowiska w zakresie skutków, które wystąpią po jego stronie w związku z dokonaniem opisanych powyżej działań, w podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: "podatek PIT").

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy transakcja polegająca na wydzieleniu Jednostki PF w trybie art. 529 § 1 pkt 4 k.s.h. ze Spółki oraz pozostawieniu w Spółce Jednostki MK, będzie neutralna po stronie Wnioskodawcy w zakresie podatku PIT, tj. nie spowoduje powstania przychodu po stronie Wnioskodawcy w podatku PIT, w związku z faktem, iż zarówno zespół składników majątkowych i niemajątkowych związanych z działalnością Jednostki MK pozostałej w Spółce, jak i zespół składników majątkowych i niemajątkowych związanych z działalnością Jednostki PF, która będzie kontynuowana w ramach Spółki nowoutworzonej, będą stanowić zorganizowane części przedsiębiorstwa.

Zdaniem Wnioskodawcy, transakcja polegająca na wydzieleniu Jednostki PF w trybie art. 529 § 1 pkt 4 k.s.h. ze Spółki oraz pozostawieniu w Spółce Jednostki MK, będzie neutralna po stronie Wnioskodawcy w zakresie podatku PIT, tj. nie spowoduje powstania przychodu po stronie Wnioskodawcy w podatku PIT, w związku z faktem, iż zarówno zespół składników majątkowych i niemajątkowych związanych z działalnością Jednostki MK pozostałej w Spółce, jak i zespół składników majątkowych i niemajątkowych związanych z działalnością Jednostki PF, która będzie kontynuowana w ramach Spółki nowoutworzonej, będą stanowić zorganizowane części przedsiębiorstwa.

Zdaniem Wnioskodawcy z uwagi na fakt, iż Jednostki będą spełniać wszelkie przesłanki do uznania ich za zorganizowane części przedsiębiorstwa (dalej: "ZCP"), zgodnie z przepisem art. 5a pkt 4 Ustawy o PIT, po stronie Wnioskodawcy nie powstanie przychód do opodatkowania określony w przepisie art. 24 ust. 5 pkt 7 Ustawy o PIT.

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy.

Zgodnie z art. 5a pkt 4 Ustawy o PIT, ZCP stanowi organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

Z powyższej definicji wynika, iż aby można było uznać wymienione powyżej składniki za ZCP, muszą zostać spełnione łącznie następujące przesłanki: (1) występuje zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, (2) zespół ten jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w ramach istniejącego przedsiębiorstwa, (3) składniki wchodzące w skład zespołu przeznaczone są do realizacji określonych zadań gospodarczych, (4) zespół ten mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące określone zadania gospodarcze. Wydzielony zespół składników majątkowych musi mieć charakter kompleksowy i móc zapewnić zaplecze majątkowe potrzebne do prowadzenia wyodrębnionej działalności w sposób samodzielny.

Poniżej Wnioskodawca zamieszcza argumentację potwierdzającą, iż w przypadku Jednostek spełnione zostaną wszelkie przesłanki do uznania ich za ZCP.

Ad. 1 Zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania.

1.1. Zespół składników materialnych.

Zdaniem Wnioskodawcy, Jednostka PF i Jednostka MK będą stanowić zbiór składników materialnych i niematerialnych służących określonemu rodzajowi działalności. Składniki majątkowe Jednostki PF oraz Jednostki MK będą pozostawać między sobą we wzajemnych interakcjach w taki sposób, że należy je traktować jako zorganizowany, autonomiczny zespół składników powiązanych funkcjonalnie, nie zaś zespół przypadkowych elementów, posiadanych przez jeden podmiot. Nie ulega wątpliwości, iż istnieje wyraźny, funkcjonalny związek pomiędzy składnikami majątkowymi, którymi będzie dysponować dana Jednostka oraz pracownikami a prowadzoną przez tą Jednostkę działalnością. Nie jest to jedynie suma poszczególnych składników, za pomocą których można prowadzić, zorganizować odrębny zakład, lecz zorganizowany zespół tych składników, który stanowi wyodrębnioną organizacyjnie i funkcjonalnie całość, służącą do prowadzenia danego rodzaju działalności handlowej/produkcyjnej. Na tle zaprezentowanego zdarzenia przyszłego należy uznać, iż wyodrębnione Jednostki zostaną wyposażone w składniki materialne, zapewniające bazę do prowadzenia wykonywanego przez nie rodzaju działalności. Posiadać będą one bowiem zaplecze techniczne, wykwalifikowaną kadrę pracowniczą oraz Kierownika, a od strony organizacyjnej będą stanowić samodzielne (niezależne) jednostki w strukturze organizacyjnej Spółki. Uwagi te odnoszą się zarówno do Jednostki PF, jak i do Jednostki MK. Podkreślić należy, iż Jednostki będą dysponować umowami z klientami, które zapewnią ciągłość prowadzenia działalności Jednostek.

1.2. Zespół składników niematerialnych, w tym zobowiązania.

Wskazać należy, iż Jednostki będą posiadać odrębne składniki niematerialne, służące realizacji wyznaczonych im celów gospodarczych. Wśród składników niematerialnych będą znajdować się bowiem, wskazane w zdarzeniu przyszłym niniejszego wniosku, prawa i obowiązki wynikające z umów z klientami, a także wierzytelności i zobowiązania, funkcjonalnie związane z działalnością Jednostek (w szczególności zobowiązania handlowe oraz zobowiązania wynikające z zatrudniania pracowników), a także składniki niematerialne, takie jak wiedza technologiczna czy know-how.

Ad. 2. Wyodrębnienie organizacyjne i finansowe.

2.1. Wyodrębnienie organizacyjne.

Zdaniem Wnioskodawcy Jednostki będą spełniać przesłanki wyodrębnienia organizacyjnego. Ustawa o PIT nie wskazuje, co należy rozumieć przez wyodrębnienie organizacyjne. Jednakże zgodnie z dominującą praktyką organów podatkowych, o wyodrębnieniu organizacyjnym zorganizowanej części ze struktur przedsiębiorstwa powinny świadczyć odpowiednie zapisy statutu, regulaminu, zarządzenia lub innego aktu o podobnym charakterze (np. interpretacja wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 7 listopada 2013 r. sygn. IBPP4/443-388/13/LG, interpretacja wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 11 marca 2013 r. sygn. ITPP2/443-1487/12/PS). Dodatkowo "wyodrębnienie organizacyjne oznacza, że zorganizowana część przedsiębiorstwa ma swoje miejsce w strukturze organizacyjnej podatnika jako dział, oddział, wydział itp." (interpretacja indywidualna z dnia 3 marca 2008 r. sygn. IP-PB3-423-524/07-2/MB).

Poglądy organów podatkowych potwierdzają zatem stanowisko Wnioskodawcy, iż Jednostki w dniu podziału będą stanowić ZCP. Jednostki będą bowiem formalnie wyodrębnionymi działami w ramach struktury organizacyjnej Spółki, co wynikać będzie z ich regulaminów organizacyjnych, zakładowego planu kont oraz polityki rachunkowej Spółki. Do Jednostek będą także przypisani odpowiedni pracownicy. W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawcy, należy uznać, iż Jednostki będą spełniać wszelkie wymogi związane z wyodrębnieniem organizacyjnym w ramach Spółki dla uznania ich za ZCP.

2.2. Wyodrębnienie finansowe.

Zdaniem Wnioskodawcy, Jednostki stanowić będą zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązania) wyodrębniony finansowo, o czym świadczyć będzie m.in. wyodrębnienie do osobnej ewidencji zdarzeń gospodarczych dotyczących każdej z Jednostek. Możliwe będzie również przypisanie do Jednostek określonych wskaźników finansowych, w tym zwłaszcza przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań realizowanych ("osiąganych") przez Jednostki, np. przychodów z tytułu umów z klientami. Takie przypisanie możliwe będzie z uwagi na prowadzenie odrębnych kont dla Jednostek w ramach systemu księgowego Spółki. Należy zauważyć, iż zgodnie z interpretacją Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 8 listopada 2013 r. (sygn. IBPBI/2/423-1003/13/BG): "Wyodrębnienie finansowe nie oznacza co prawda pełnej, całkowitej samodzielności finansowej, ale sytuację, w której poprzez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa." Uznać zatem należy, iż przyjęty dla Jednostek sposób księgowania będzie pozwalał na spełnienie przesłanki wyodrębnienia finansowego Jednostek. Prowadzona przez Spółkę ewidencja księgowa pozwoli na wyodrębnienie kosztów i przychodów w odniesieniu do Jednostek, w szczególności: kosztów amortyzacji majątku przypisanego do danej Jednostki; kosztów materiałów (na przykład składników żywności); kosztów wynagrodzeń (z ZUS), kosztów usług obcych związanych z działalnością Jednostki.

Ad. 3 Realizacja określonych zadań gospodarczych.

Składniki majątkowe wykorzystywane do prowadzenia działalności przez Jednostkę PF oraz przez Jednostkę MK są przeznaczone do realizacji określonych zadań gospodarczych. Mając na uwadze zaprezentowane zdarzenie przyszłe, nie ulega wątpliwości, iż Jednostki będą posiadać składniki majątkowe niezbędne do realizacji powierzonych im zadań: w przypadku Jednostki PF jest to działalność związana z produkcją i sprzedażą żywności dla zwierząt, natomiast w przypadku Jednostki MK jest to działalność polegająca na zakupie i sprzedaży towarów (bez magazynowania) niezwiązanych z produkcją petfood. Jednostki będą posiadać odrębność organizacyjną (wyodrębnione aktywa oraz kadrę pracowników) pozwalającą im na samodzielną realizację powierzonych im zadań gospodarczych.

Ad. 4. Możliwość stanowienia samodzielnego przedsiębiorstwa.

Podkreślić należy, iż ustawodawca w przepisie art. 5a pkt 4 Ustawy o PIT posługuje się trybem przypuszczającym: "zespół składników (...) mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania". Takie brzmienie analizowanego przepisu wskazuje na konieczność przeprowadzenia hipotetycznej analizy, czy istniałaby możliwość samodzielnego działania (funkcjonowania) danej Jednostki jako przedsiębiorstwa. Zespół składników majątkowych, które będą posiadać Jednostki, ma taki stopień zorganizowania, iż mógłby stanowić niezależne, samodzielnie przedsiębiorstwo realizujące określone zadania gospodarcze. Po pierwsze, samodzielność Jednostek uwarunkowana jest prowadzeniem działalności, które są niezależne wobec siebie. Po drugie, Jednostki będą w stanie działać jako niezależne przedsiębiorstwa, prowadzące działalność gospodarczą. Przypisany do Spółki zespół składników - Jednostka MK - będzie miała możliwość samodzielnego działania na rynku jako odrębny podmiot prowadzący działalność w zakresie zakupu i sprzedaży towarów (bez magazynowania) niezwiązanych z produkcją petfood. Również Jednostka PF działająca w ramach Spółki nowoutworzonej, będzie mogła działać na rynku jako odrębny podmiot zajmujący się produkcją i sprzedażą żywności dla zwierząt.

Takie rozumienie kryterium zdolności do niezależnego funkcjonowania, jako odrębne przedsiębiorstwo, znajduje potwierdzenie w licznych interpretacjach prawa podatkowego oraz wyrokach sądów administracyjnych, m.in. w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w dniu 12 maja 2008 r. (sygn. IP-PB3-423-282/08-2/PS), zaś w postanowieniu z dnia 24 maja 2005 r. (sygn. I US.VII/423/709/5/05) Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie wyraził pogląd, że "zorganizowana część mienia przedsiębiorstwa to taki zespół składników materialnych i niematerialnych, który może stanowić odrębnie zakład mogący realizować zadania gospodarcze. Oznacza to, że zorganizowana część przedsiębiorstwa nie jest sumą poszczególnych składników, przy pomocy których w przyszłości będzie można prowadzić odrębny zakład, lecz zorganizowanym zespołem tych składników, przy czym punktem odniesienia jest tutaj rola, jaką składniki majątkowe odgrywają w funkcjonowaniu dotychczasowego przedsiębiorstwa (na ile stanowią w nim wyodrębnioną organizacyjnie i funkcjonalnie całość)". Natomiast w postanowieniu z dnia 6 lutego 2006 r. (sygn. 1471/DPD1/423-111/05/k.k.) Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie stwierdził, że analizując czy w konkretnym stanie faktycznym mamy do czynienia ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa "najbardziej miarodajnym kryterium jest ustalenie, czy nabyto minimum środków, bez których kontynuowanie przez nabywcę działalności realizowanej przed zbyciem nie jest możliwe". Podobne stanowisko w tej kwestii prezentuje orzecznictwo. W wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26 czerwca 1998 r. (sygn. akt SA/Gd 1097/96) wskazano, iż: "Aby część mienia przedsiębiorstwa mogła być uznana za zorganizowaną jego część, musi ona posiadać potencjalną zdolność do niezależnego działania gospodarczego jako samodzielny podmiot gospodarczy. Składniki majątkowe: materialne i niematerialne wchodzące w skład zorganizowanej części przedsiębiorstwa muszą zatem umożliwić nabywcy podjęcie działalności gospodarczej w ramach odrębnego przedsiębiorstwa, np. zakładu, sklepu, czy punktu usługowego". Również w wyroku z dnia 20 kwietnia 2000 r. (sygn. akt I SA/Wr 1/99) Naczelny Sąd Administracyjny wyraźnie podkreślił, iż "za zorganizowaną część przedsiębiorstwa należy rozumieć taki zespół składników materialnych i niematerialnych, który może stanowić odrębne przedsiębiorstwo, a w szczególności zakład, sklep i punkt usługowy".

Podsumowanie.

Podsumowując, w ocenie Wnioskodawcy zespoły składników materialnych i niematerialnych należących do funkcjonujących w ramach Spółki wyodrębnionych Jednostek będą spełniały w dniu podziału przesłanki do uznania ich za zorganizowane części przedsiębiorstwa, zgodnie z przepisem art. 5a pkt 4 Ustawy o PIT. Jednostka PF po dokonaniu podziału będzie stanowić w Spółce nowoutworzonej zorganizowaną część przedsiębiorstwa, również pozostała po wydzieleniu w Spółce Jednostka MK będzie stanowiła zorganizowaną część przedsiębiorstwa. Z uwagi na powyższe, dokonanie podziału Spółki przez wydzielenie będzie dla Wnioskodawcy neutralne podatkowo, nie będzie powodowało u Wnioskodawcy powstania przychodu, o którym stanowi przepis art. 24 ust. 5 pkt 7 Ustawy o PIT. Wskazany przepis art. 24 ust. 5 pkt 7 Ustawy o PIT ma zastosowanie w przypadku podziału spółek, jeżeli majątek przejmowany na skutek podziału, a przy podziale przez wydzielenie także majątek pozostający w spółce, nie stanowi zorganizowanej części przedsiębiorstwa. W przedmiotowej sprawie zarówno wydzielona część - Jednostka PF oraz pozostająca w Spółce - Jednostka MK, stanowić będą zorganizowane części przedsiębiorstwa. Wobec tego, powołany powyżej przepis nie znajdzie w niniejszej sprawie zastosowania.

Powyższe stanowisko Wnioskodawcy ma swoje potwierdzenie w licznych indywidualnych interpretacjach prawa podatkowego, np. w: interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 17 lipca 2012 r. (sygn. IPTPB2/415-264/12-4/AKr); interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 3 stycznia 2013 r. (sygn. ILPB1/415-930/12-4/AG); interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 27 lipca 2012 r. (sygn. IPTPB3/423-137/12-4/MF); interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 17 lipca 2012 r. (sygn. IPTPB2/415-265/12-4/JR).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W odniesieniu do powołanych przez Wnioskodawcę pism organów podatkowych, tut. Organ informuje, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Także powołane w treści wniosku orzeczenia sądów administracyjnych nie mogą wpłynąć na ocenę prawidłowości przedmiotowej kwestii. Nie negując tych orzeczeń, jako cennego źródła w zakresie wskazywania kierunków wykładni norm prawa podatkowego, należy stwierdzić, że zdaniem organu podatkowego tezy badanych rozstrzygnięć nie mają zastosowania w przedmiotowym postępowaniu. Wskazane rozstrzygnięcia zapadły bowiem w innych sprawach i nie mają mocy wiążącej w omawianym przypadku.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl