IBPP4/443-699/11/MN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 lipca 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/443-699/11/MN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2011 r. (data wpływu 22 kwietnia 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone w związku z realizacją projektu pod nazwą: "XXX" - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 kwietnia 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone w związku z realizacją projektu pod nazwą: "XXX".

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie doprecyzowane w piśmie z dnia 2 czerwca 2011 r.):

Miasto otrzymało dofinansowanie dla projektu pn. "XXX" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013.

Całkowita wartość projektu wynosi 1.420.440,98 zł, natomiast wartość dofinansowania wynosi 1.169.532,83 zł, co stanowi 85% kosztów kwalifikowanych.

W ramach projektu przewidziane są następujące zadania:

* wykreowanie koncepcji wizerunkowej kampanii promocyjnej (wydatek niekwalifikowany),

* udział w targach w C. (Francja),

* udział w konferencji i targach outsourcingowych Gartner Outsourcing Vendor Management Summit (USA),

* udział w targach w M. (Niemcy),

* reklama w zagranicznych i krajowych mediach telewizyjnych,

* reklama w zagranicznych i krajowych mediach drukowanych,

* reklama w mediach internetowych,

* aktualizacja i rozbudowa strony internetowej Miasta przeznaczonej dla inwestorów.

Realizacja przedmiotowego projektu nie ma w jakimkolwiek zakresie związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT oraz w wyniku realizacji projektu Wnioskodawca nie będzie osiągać żadnych przychodów.

W uzupełnieniu do wniosku wskazano, iż na fakturach dokumentujących nabywane towary i usługi w ramach realizacji projektu będzie figurował Wydział Promocji, Urząd Miasta. Przedmiotem projektu jest promocja terenów inwestycyjnych należących do Miasta.

Celem bezpośrednim projektu jest budowanie spójnego wizerunku i marki miasta na międzynarodowym i krajowym rynku ofert inwestycyjnych, przy umiejętnym wykorzystaniu istniejących potencjałów społeczno-gospodarczych, na rzecz przyciągania inwestorów nowej gospodarki opartej na wiedzy i usługach. Zatem celem jest zainteresowanie ewentualnych przyszłych inwestorów inwestowaniem na terenach Miasta. Projekt dotyczy promocji inwestycyjnej Miasto. Jest to zadanie gminy wyszczególnione w art. 7 ust. 1 pkt 18 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Przedmiotem projektu nie jest więc sprzedaż lub dzierżawa gruntów lecz promocja Miasta. W przeciwnym wypadku nazwa projektu powinna brzmieć "XXX".

Tereny te w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczone są na cele inwestycyjne.

Miasto przystępując do realizacji projektu miało na uwadze niedostateczne wykorzystanie potencjału inwestycyjnego - w tym gospodarczego, demograficznego, infrastrukturalnego i naukowego - Miasta oraz Aglomeracji "X" oraz niewystarczające eksponowanie jego walorów na rzecz budowania nowej gospodarki opartej na wiedzy i usługach. Cel bezpośredni projektu to: budowanie spójnego wizerunku i marki Miasta na międzynarodowym i krajowym rynku ofert inwestycyjnych, przy umiejętnym wykorzystaniu istniejących potencjałów społeczno-gospodarczych, na rzecz przyciągania inwestorów nowej gospodarki opartej na wiedzy i usługach.

W efekcie realizacji projektu (promocja inwestycyjna Miasta) ewentualne zainteresowanie przyszłych inwestorów terenami inwestycyjnymi Miasta może zaskutkować osiąganiem dochodów przez Miasto. Nie jest to jednak przedmiotem projektu.

Efekty przedmiotowego projektu będą służyły:

* wzmacnianiu pozytywnego wizerunku miasta w zakresie skutecznego konkurowania o inwestorów z silnymi ośrodkami miejskimi w kraju, w tym skupieniu działań promocyjnych na branżach nowoczesnej gospodarki - BPO (Business Process Outsourcing), ITO (Information Technology Outsourcing), RD (Research Development), SSC (Shared Senece Center);

* nawiązywaniu bezpośrednich kontaktów z Inwestorami poprzez konsekwentną obecność miasta na prestiżowych międzynarodowych imprezach targowych, podnosząca wiarygodność oferty Inwestycyjnej miasta i czyniąc z Wnioskodawcy poważnego partnera dla biznesu międzynarodowego i krajowego;

* umiędzynarodowieniu działań promocyjnych, w tym wielojęzycznego dostępu do informacji na temat ofert inwestycyjnych Miasta;

* budowaniu korzystnego publicity miasta na temat Jego ofert inwestycyjnych poprzez konsekwentną obecność w mediach telewizyjnych, drukowanych, internetowych o zasięgu międzynarodowym i krajowym.

Ewentualne zainteresowanie przyszłych inwestorów terenami inwestycyjnymi Miasta może zaskutkować osiąganiem dochodów przez Miasto. Nie jest to jednak przedmiot projektu.

Jeżeli w przyszłości znajdzie/znajdą się inwestorzy zainteresowani lokowaniem kapitału na terenach objętych ww. projektem to Miasto będzie zawierało z nimi umowy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z realizacją przedmiotowego projektu.

Stanowisko Wnioskodawcy (ostatecznie doprecyzowane w piśmie z dnia 2 czerwca 2011 r.):

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że realizacja przedmiotowego projektu nie ma związku z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT - Wnioskodawca nie będzie osiągał z tego tytułu żadnych przychodów.

Realizacja projektu jest związana z zadaniami gminy w zakresie promocji gminy zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 18 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).

Wobec powyższego mając na uwadze art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) Wnioskodawca uważa, że nie posiada prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy realizacji powyższego projektu.

Ponadto w uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca wskazał, że jeśli przedmiotem projektu jest promocja inwestycyjna Miasta (w wyniku, której bezpośrednio nie dokonuje się sprzedaży opodatkowanej VAT), a nie sprzedaż czy też wydzierżawianie nieruchomości - Urzędowi Miasta - podatnikowi VAT nie przysługuje obniżenie podatku naliczonego w fakturach zakupu towarów lub usług związanych z promocją Miasta od podatku VAT należnego odprowadzanego do Urzędu Skarbowego od swojej działalności opodatkowanej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

W myśl postanowień art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie, w jakim towary są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7 suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Należy również podkreślić, iż możliwość odliczenia podatku naliczonego nie stanowi żadnego przywileju dla podatnika, lecz jest podstawowym i fundamentalnym uprawnieniem, wynikającym z samej konstrukcji podatku od wartości dodanej. Wspólny system podatku od wartości dodanej zapewnia, że jakakolwiek działalność gospodarcza, bez względu na jej cel oraz rezultat, o ile sama jest opodatkowana VAT, jest opodatkowana w sposób całkowicie neutralny. Pozwala to na zachowanie zasady potrącalności, która powinna być na gruncie ustawy o VAT rozumiana możliwie najszerzej. Oznacza to, że zawsze ma ona zastosowanie przy nabyciu towarów dokonanym z zamiarem wykorzystania ich w działalności opodatkowanej.

Ustawa o podatku od towarów i usług ustanawia zasadę tzw. niezwłocznego odliczenia podatku naliczonego. Zasada ta wyraża się tym, że podatnik, aby skorzystać z prawa do odliczenia podatku naliczonego nie musi czekać aż nabyty towar lub usługa zostaną odsprzedane lub efektywnie wykorzystane na potrzeby działalności opodatkowanej.

Istotna jest intencja nabycia - jeśli dany towar ma służyć wykonywaniu czynności opodatkowanych wówczas - po spełnieniu wymienionych w art. 86 ustawy wymogów formalnych - odliczenie jest prawnie dozwolone, oczywiście jeżeli nie wyłączają go inne przepisy ustawy lub aktów wykonawczych.

W każdym więc przypadku należy dokonać oceny, czy intencją określonej czynności, z którą łączą się skutki podatkowo - prawne było wykonywanie czynności opodatkowanych. Z ogólnie przyjętej definicji "zamiaru" wynika, że jest to projekt, plan czy intencja zrealizowania czegoś. Istotą zamiaru są intencje, jakie przyświecają dokonywanym czynnościom, jak i cel, który dana osoba ma osiągnąć dokonując tych czynności.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 cyt. wyżej ustawy o VAT, opodatkowaniu podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez odpłatną dostawę towarów, zgodnie z art. 7 ust. 1 cytowanej ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Przepisy art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy o VAT definiują pojęcie dostawy towarów i świadczenia usług za wynagrodzeniem. W myśl tych przepisów przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Podstawowe znaczenie dla kształtu i funkcjonowania wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (podatku od towarów i usług) mają fundamentalne cechy tego podatku, tj.:

1.

powszechność opodatkowania,

2.

faktyczne opodatkowanie konsumpcji,

3.

stosowanie podatku od wartości dodanej na wszystkich etapach obrotu towarami i usługami.

Z treści wniosku wynika, że Miasto otrzymało dofinansowanie dla projektu pn. "XXX" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013.

W ramach projektu przewidziane są następujące zadania:

* wykreowanie koncepcji wizerunkowej kampanii promocyjnej (wydatek niekwalifikowany),

* udział w targach w C. (Francja),

* udział w konferencji i targach outsourcingowych Gartner Outsourcing Vendor Management Summit (USA),

* udział w targach w M. (Niemcy),

* reklama w zagranicznych i krajowych mediach telewizyjnych,

* reklama w zagranicznych i krajowych mediach drukowanych,

* reklama w mediach internetowych,

* aktualizacja i rozbudowa strony internetowej Miasta przeznaczonej dla inwestorów.

Realizacja przedmiotowego projektu nie ma w jakimkolwiek zakresie związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT oraz w wyniku realizacji projektu Wnioskodawca nie będzie osiągać żadnych przychodów.

W uzupełnieniu do wniosku wskazano, iż na fakturach dokumentujących nabywane towary i usługi w ramach realizacji projektu będzie figurował Wydział Promocji, Urząd Miasta. Przedmiotem projektu jest promocja terenów inwestycyjnych należących do Miasta.

Celem bezpośrednim projektu jest budowanie spójnego wizerunku i marki Miasta na międzynarodowym i krajowym rynku ofert inwestycyjnych, przy umiejętnym wykorzystaniu istniejących potencjałów społeczno-gospodarczych, na rzecz przyciągania inwestorów nowej gospodarki opartej na wiedzy i usługach. Zatem celem jest zainteresowanie ewentualnych przyszłych inwestorów inwestowaniem na terenach Miasta. Projekt dotyczy promocji inwestycyjnej Wnioskodawcy. Jest to zadanie gminy wyszczególnione w art. 7 ust. 1 pkt 18 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Przedmiotem projektu nie jest więc sprzedaż lub dzierżawa gruntów lecz promocja Miasta. W przeciwnym wypadku nazwa projektu powinna brzmieć "XXX".

Tereny te w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczone są na cele inwestycyjne.

Miasto przystępując do realizacji projektu miało na uwadze niedostateczne wykorzystanie potencjału inwestycyjnego - w tym gospodarczego, demograficznego, infrastrukturalnego i naukowego - Wnioskodawcy oraz Aglomeracji "X" oraz niewystarczające eksponowanie jego walorów na rzecz budowania nowej gospodarki opartej na wiedzy i usługach. Cel bezpośredni projektu to: budowanie spójnego wizerunku i marki Miasta na międzynarodowym i krajowym rynku ofert inwestycyjnych, przy umiejętnym wykorzystaniu istniejących potencjałów społeczno-gospodarczych, na rzecz przyciągania inwestorów nowej gospodarki opartej na wiedzy i usługach.

W efekcie realizacji projektu (promocja inwestycyjna Miasta) ewentualne zainteresowanie przyszłych inwestorów terenami inwestycyjnymi Miasta może zaskutkować osiąganiem dochodów przez Miasto. Nie jest to jednak przedmiotem projektu.

Efekty przedmiotowego projektu będą służyły:

* wzmacnianiu pozytywnego wizerunku miasta w zakresie skutecznego konkurowania o inwestorów z silnymi ośrodkami miejskimi w kraju, w tym skupieniu działań promocyjnych na branżach nowoczesnej gospodarki - BPO (Business Process Outsourcing), ITO (Information Technology Outsourcing), RD (Research Development), SSC (Shared Senece Center);

* nawiązywaniu bezpośrednich kontaktów z Inwestorami poprzez konsekwentną obecność miasta na prestiżowych międzynarodowych imprezach targowych, podnosząca wiarygodność oferty Inwestycyjnej miasta i czyniąc z Wnioskodawcy poważnego partnera dla biznesu międzynarodowego i krajowego;

* umiędzynarodowieniu działań promocyjnych, w tym wielojęzycznego dostępu do informacji na temat ofert inwestycyjnych Miasta;

* budowaniu korzystnego publicity miasta na temat jego ofert inwestycyjnych poprzez konsekwentną obecność w mediach telewizyjnych, drukowanych, internetowych o zasięgu międzynarodowym i krajowym.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż ewentualne zainteresowanie przyszłych inwestorów terenami inwestycyjnymi Miasta może zaskutkować osiąganiem dochodów przez Miasto. Nie jest to jednak przedmiot projektu.

Jeżeli w przyszłości znajdzie/znajdą się inwestorzy zainteresowani lokowaniem kapitału na terenach objętych ww. projektem to Miasto będzie zawierało z nimi umowy.

Treść wniosku ewidentnie wskazuje, że celem ww. projektu jest zainteresowanie ewentualnych przyszłych inwestorów inwestowaniem na terenach Miasta, czyli promocja terenów inwestycyjnych należących do Wnioskodawcy. Tereny te w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczone są na cele inwestycyjne. Wnioskodawca już w momencie rozpoczęcia kampanii promocyjnej przewiduje, że jeżeli w przyszłości znajdzie/znajdą się inwestorzy zainteresowani lokowaniem kapitału na terenach inwestycyjnych promowanych w ramach ww. projektu to Miasto będzie zawierało z nimi umowy. Zatem zamiarem Wnioskodawcy jest osiągniecie jak najszerszego efektu promocyjnego który przekładał się będzie na osiągnięcie przez Miasto celów komercyjnych. Bezsprzecznie poprzez udział w targach, konferencjach czy organizację w zagranicznych i krajowych mediach telewizyjnych, drukowanych, czy internetowych reklamy, Wnioskodawca dociera z informacją o swoim produkcie do potencjalnych lub obecnych klientów.

Nie można więc zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, iż projekt nie będzie służył działalności opodatkowanej i będzie związany z wykonywaniem zadań własnych gminy, polegających na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty m.in. poprzez wykonywanie zadań w zakresie promocji gminy (art. 7 ust. 1 pkt 18 cyt. ustawy o samorządzie gminnym).

Z treści przepisu art. 7 ust. 1 pkt 18 u.s.g. wynika, iż "Zaspokajanie potrzeb zbiorowych wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy promocji gminy".

Przez pojecie "promocja" według "Nowego Słownika Języka Polskiego", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 r., s. 755 rozumie się reklamowanie, upowszechnianie, propagowanie. W kontekście zadań gminy chodzi zatem o reklamowanie czy propagowanie gminy. Tymczasem w wyniku realizacji przedmiotowego projektu Wnioskodawca nie reklamuje, czy propaguje gminę (Miasto), lecz pewien produkt: "tereny przeznaczone w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na cele inwestycyjne".

Przedmiotowy projekt służy więc realizacji celu komercyjnego i nie mieści się w pojęciu "promocji gminy". Jak wskazano powyżej efektem, realizowanego projektu nie będzie promocja gminy, lecz konkretnego "produktu" (terenów przeznaczonych na cele inwestycyjne).

Zdaniem tut. organu realizacja przedmiotowego projektu będzie miała związek z wykonywaniem czynności opodatkowanych Treść wniosku bowiem jednoznacznie wskazuje, że celem projektu jest zachęcanie inwestorów do zakupu promowanych terenów inwestycyjnych. Wnioskodawca wprost wskazał bowiem, że "zainteresowanie przyszłych inwestorów terenami inwestycyjnymi Miasta może zaskutkować osiąganiem dochodów przez Miasto. Jeżeli w przyszłości znajdzie/znajdą się inwestorzy zainteresowani lokowaniem kapitału na terenach objętych ww. projektem to Miasto będzie zawierało z nimi umowy." Odnosząc się do powyższego tut. organ zauważa, że kampania informacyjna i materiały promocyjne są "narzędziem", dzięki któremu Wnioskodawca może zrealizować swój zamiar tj. przeznaczenie gruntów objętych promocją dokonywaną w ramach ww. projektu na inwestycje poprzez pozyskanie inwestora i zagospodarowanie ich zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego poprzez sprzedaż lub dzierżawę.

Należy zauważyć, że długookresowym celem projektu jest niewątpliwie doprowadzenie do czynności opodatkowanych (sprzedaż lub dzierżawa terenów). Sama promocja terenów inwestycyjnych jest jedynie jedną z faz mających w końcowym efekcie (pochodnym efekcie projektu) doprowadzenie do czynności opodatkowanych (sprzedaż lub dzierżawa terenów inwestycyjnych), jednakże fazy tej nie można rozpatrywać odrębnie, gdyż powodzenie całego przedsięwzięcia uzależniona jest między innymi od pozytywnego zrealizowania i oddziaływania tej fazy czyli promocji produktu jakim są należące do gminy tereny inwestycyjne.

Sprzedaż oraz dzierżawa gruntów są niewątpliwie czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT jako odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług.

Tym samym, biorąc pod uwagę przedstawiony przez Wnioskodawcę opis zdarzenia przyszłego należy zauważyć, że w ocenie tut. organu, z uwagi na to, że długookresowym celem projektu jest niewątpliwie doprowadzenie do sprzedaży lub dzierżawy terenów inwestycyjnych, istnieje niewątpliwy związek nabywanych towarów i usług z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT u Wnioskodawcy.

W konsekwencji z uwagi na spełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywaniem w przyszłości czynności opodatkowanych, Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją ww. projektu polegającego na promocji terenów inwestycyjnych, które w przyszłości mogą generować obrót opodatkowany podatkiem VAT dla Wnioskodawcy.

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl