IBPP4/443-674/11/AŚ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 czerwca 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/443-674/11/AŚ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 13 kwietnia 2011 r. (data wpływu 18 kwietnia 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 czerwca 2011 r. (data wpływu 20 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją projektu pn. "..." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 kwietnia 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją projektu pn. "...".

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 17 czerwca 2011 r. (data wpływu 20 czerwca 2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu znak: IBPP4/443-674/11/AŚ z dnia 8 czerwca 2011 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Projekt odpowiada na szereg problemów związanych z aktualną i prognozowaną sytuacją gospodarczą w skali regionalnej i globalnej. W roku 2009 nastąpił spadek BIZ w Polsce o ok. 40% (raport 2010), eksport zmniejszył się o ok. 17,1% (GUS). Dzięki względnym (w stosunku do innych krajów UE) pozytywnym wynikom gospodarczym Polski w roku 2009 (wzrost PKB o 1,7%), oraz optymistycznym prognozom na lata 2010-2015 przewidującym m.in. osiągniecie w Polsce do roku 2015 wzrost PKB per captta o 65% należy szczególnie wesprzeć te dziedziny, które wymienia się jako kluczowe dla spełnienia tych oczekiwań: wzrost eksportu, wzrost inwestycji, wzrost wykorzystania funduszy UE oraz wzmocnienie rynku wewnętrznego.

Dane te pozyskiwane są na bieżąco w związku ze współpracą BiM z ośrodkami badawczymi.

Działania w ramach projektu to intensyfikacja promocji inwestycji zagranicznych (udział w krajowych i światowych wydarzeniach dot. inwestycji) oraz wzmocnienie i promocja regionalnej oferty eksportowej. Działania te powodują także mobilizację na rzecz wykorzystania funduszy UE dostępnych w skali regionalnej i krajowej, uznawanych jako zachęta inwestycyjna lub metoda wsparcia gospodarki.

Projekt skierowany jest do odbiorców decydujących o inwestycjach w najważniejszych sektorach gospodarki...: branży..., centra usług wspólnych, transfer wiedzy i technologii,..., bio-technologie, w krajach realizujących aktywną strategię inwestycyjną - odbiorców oferty eksportowej na najbardziej chłonnych rynkach dla oferty towarów i usług.

Utrwalenie znaku.... gospodarki -... - stanowi łącznik z poprzednimi działaniami oraz ułatwienie dla tworzenia skutecznych narzędzi ekspansji gospodarczej oraz osiągnięcia wysokiej pozycji konkurencyjnej regionu na rynku inwestycji i dynamiki wzrostu eksportu.

Warunkiem utrzymania rosnącej pozycji... i... w rankingach najlepiej rozwijających się obszarów Polski i Europy Środkowej jest stałe utrzymywanie bezpośrednich kontaktów z najbardziej dynamicznymi rynkami światowymi i poprzez tego typu działania kierowanie zainteresowania na... potencjał gospodarczy. Działania te mają bezpośredni wpływ na ilość i jakość inwestycji zagranicznych jak i zapotrzebowanie na.... produkty i usługi na rynkach zewnętrznych. To także tworzenie rynku pracy dla absolwentów... uczelni i szkół zawodowych, wspieranie działań na styku ośrodków akademickich i przemysłu, rozwój przedsiębiorczości oraz wprowadzanie międzynarodowych standradów do działalności w ramach marketingu terytorialnego, transferu technologii i nowych metod zarządzania potencjałem gospodarczym i społecznym.

Działania projektowe realizowane będą w 2 kierunkach: promocja potencjału inwest. i eksport...... budowanie marki regionu wg działań: 1. Przygotowanie materiałów inf.-prom: raportów analitycznych dot. potencjału gospodarczego..., (zasoby ludzkie; nieruchomości; sytuacja podatkowa i bankowa w...., sektor... i... w...), publikacji promocyjnej z ofertami branżowymi na... w 2011 i w 2012 oraz na... w 2012, prezentacji multimedialnej, ulotki inform. o działalności..., roll-upów i mat. konferencyjnych). 2. Udział w międzynar. tragach/konf., na których będzie prezentowana.... jako region atrakcyjny dla inwestora i zagr. Kontrahenta. 3. Organizacja wydarzeń typu event na terenie..., promujących potencjał inwestycyjny i eksportowy regionu (cyklicznej imprezy zainaugurowanej w 2009 r. w ramach projektu.... w 2011 i w 2012 r.; dwudniowej konf. eksportowej skupiającej m.in. przedstawicieli wydziałów ekonom, polskich placówek dyplomatycznych za granicą, zagranicznych placówek w Polsce przedsięb.....; konf.... poświęconą sektorowi usług wspólnych (...).

4.

Redakcja..... 5. Aktualizacja oferty eksport..... poprzez m.in. uzupełnianie katalogu inform. nt..... eksporterów, realizacja działań info - prom., bezpośr. spotkania, promowanie... za granicą: zamieszczenie bannerów inform. na www organizatorów targów..., przygotowanie publikacji zawierającej ofertę.... produktów eksport na.... 2010 i 2012 oraz... 2012, przeprowadzenie badania ankietowego obcokrajowców podczas trwania targów. 6. Aktualizacja oferty dla inwestorów zainteresowanych ulokowaniem działalności gosp. w. Zaplanowane działania są powiązane i tworzą spójną i szeroko zakrojoną akcję promocyjną... gosp., mającą na celu poprawę wizerunku na arenie międzynar. W projekcie jest zawarty el. badawczy, weryfikujący poprawność przyjętych założeń i jego efektywność. Skuteczność narzędzi market. zostanie zbadana podczas analizy wykorzystania przygotowanych narządzi market. przeprowadzonej pod koniec 2011 i 2012. Skuteczność podjętych działań badana będzie na podstawie raportów z targów, misji gosp. przygotowywanych przez zespół projektowy. Wnioski z raportów pozwolą na lepsze przygotowanie do uczestnictwa w kolejnych prezentacjach prom. Uczestnicy..., konf. eksport, i konf.... będą wskaźnikiem skuteczności w promowaniu wizerunku.... Wejścia na www zweryfikują skuteczność dotarcia do odbiorców.

Produkty:

* 4 raporty analit/rok (8) - prezentacja multimedialna (1)

* zaktualizowana strona www.... (1)

* misje gosp. 1 targi (9)

* imprezy/eventy promujące potencjał eksp. t inwest..... organizowane w regionie (4)

* raport z badania efektywności wykorzystania narzędzi market, w 2011 i 2012 (2)

* bannery inform. na www organizatorów targów wyświetlane przed i po targach.... 2011 i 2012 (2)

* mat. info-promoc: publikacja na targi - 3 szt - (ulotki info, roll upów - 3szt. i mat. konf. (8)

Wskaźniki produktu i rezultatu

Użyte narzędzia market - 20

Wydarzenia promujące region - 13 (9 za granicą, 4 w regionie) analizy/raporty monitorujące narzędzia market. - 2

L. uczestników imprez/wydarzeń/kampani) promujących region lub uczestników badań market - 750

L. wejść na stronę www.... -1000000

Projekt nie będzie generował jakiekolwiek przychodów opodatkowanych podatkiem VAT, w ramach realizacji projektu Wnioskodawca będzie nie wykonywał jakichkolwiek czynności opodatkowanych podatkiem VAT, wszystkie działania podejmowane w ramach realizacji projektu (prezentacje promocyjne, konferencje) będą świadczone przez Wnioskodawcę nieodpłatnie, wydane raporty analityczne lub inne materiały promocyjne będą ogólnodostępne i nieodpłatne.

Wnioskodawca zgodnie ze swoją misją działa na rzecz rozwoju województwa...: wspiera rozwój technologiczny Województwa..., rozwój przedsiębiorczości, promuje innowacyjność i nowe technologie. Głównym narzędziem pomagającym w spełnieniu misji jest zarządzanie specjalną strefą ekonomiczną co wiąże się z: poszukiwaniem inwestorów, pośrednictwem w zakupie lub dzierżawie terenu, kontrolą nad firmami funkcjonującymi w strefie, najmem powierzchni biurowej - inkubowaniem firm z branży IT. Projekt zakłada promocję gospodarki..., a co za tym idzie oferty Inwestycyjnej specjalnej strefy ekonomicznej zarządzanej przez Wnioskodawcę na forum międzynarodowym. Wszystkie działania partnerów mają na celu wypromowanie zaangażowanych podmiotów oraz ich działalności. W związku z tym usługi są powiązane z działalnością wnioskodawcy, choć nie wprost.

Wnioskodawca jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT i składa deklaracje VAT-7.

Wnioskodawca będzie figurował jako nabywca towarów i usług w fakturach dokumentujących nabywane towary i usługi w ramach realizacji projektu.

Zakres obowiązków podmioty zarządzającego specjalną strefą ekonomiczną wynika z art. 8 i nast ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych z dnia 20 października 1994 r. (Dz. U. Nr 123, poz. 600) tekst jednolity z dnia 14 lutego 2007 r. (Dz. U. Nr 4, poz. 274 z późn. zm.).

W ramach projektu nie jest prowadzona promocja poszczególnych terenów, tylko... jako regionu przyjaznego inwestycjom.

Właścicielami terenów wchodzących w skład... są jednostki samorządu terytorialnego, Skarb Państwa, instytucje Skarbu Państwa, uczelnie wyższe oraz właściciele prywatni.

Przedmiotem promocji nie są poszczególne tereny wchodzące w skład....

Wnioskodawca nie jest właścicielem oferowanych terenów.

W efekcie projektu (promocji) Wnioskodawca nie będzie osiągał obrotów ze sprzedaży lub dzierżawy tych terenów, czy też jakichkolwiek innych obrotów opodatkowanych podatkiem VAT.

Wnioskodawca wynajmuje powierzchnie biurowe we własnym obiekcie podmiotom gospodarczym, powierzchnie znajdują się w strefie, z tym, że jedynie cztery firmy posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności w strefie.

Właściciele terenów położonych na terenie... zgodnie z Regulaminem... w.... ponoszą opłatę z tytułu zarządzania i administrowania strefą. Opłaty przeznaczone są na pokrycie kosztów zarządzania i administrowania strefą. Podstawą dokonania opłaty jest porozumienie zawarte pomiędzy danym podmiotem a zarządzającym... na podstawie, którego wystawione są faktury VAT. Ponadto niezależnie od wykonywania zadań podmiotu zarządzającego specjalną strefą ekonomiczną Wnioskodawca zgodnie z przedmiotem swojej działalności prowadzi działalność w zakresie pośrednictwa nieruchomości, z którego tytułu pobiera wynagrodzenia na podstawie umów i wystawianych faktur VAT.

Celem promocji jest wzrost inwestycji zagranicznych na terenie Województwa.... Wnioskodawca nie jest właścicielem terenów objętych zakresem promocji.

Wnioskodawca nie jest uprawniony do sprzedaży ani dzierżawy tych terenów.

Jeżeli w przyszłości znajdą się inwestorzy zainteresowani lokowaniem kapitału na terenach objętych ww. projektem to właściciele nieruchomości będą zawierali z nimi umowy.

Wnioskodawca jest Partnerem Projektu. Liderem Projektu jest...., a drugim Partnerem jest Urząd Marszałkowski Województwa.... Zakres przedmiotowy i finansowy praw i obowiązków stron wynika z umowy o dofinansowanie projektu z dnia 18 marca 2011 r. oraz wniosku o dofinansowanie stanowiący załącznik do Umowy.

Szczegółowe zasady przekazywania środków określa umowa o dofinansowanie załączoną do niniejszego uzupełnienia. Środki z RPO będą przekazywane na rzecz Konsorcjum poprzez rachunek Lidera, który następnie będzie te środki przekazywał Partnerom zgodnie z budżetem Projektu.

Między partnerami została zawarta umowa partnerska określająca prawa i obowiązki stron. Zgodnie z umową do partnerską do zadań Wnioskodawcy należy:

a.

promocje potencjału inwestycyjnego....,

b.

współorganizacja wydarzeń promocyjnych (eventy, konferencje, spotkania biznesowe - konferencja eksportowa..., konferencja...) oraz współorganizacja uczestnictwa w targach i konferencjach za granicą,

c.

organizacja.... w 2011 i w 2012 r.,

d.

organizacja uczestnictwa w międzynarodowych targach oraz konferencjach za granicą w... (....),...,

e.

opracowywanie skutecznych narzędzi marketingowych promujących działania projektowe,

f.

współuczestniczenie w redagowaniu www....,

g.

badanie efektywności wykorzystanych narzędzi marketingowych w 2011 i w 2012 r..

Faktury będą wystawiane zgodnie z budżetem na poszczególnych Partnerów.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy istnieje możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją przedmiotowego projektu.

Stanowisko Wnioskodawcy, w myśl art. 86 ust. 1 Wnioskodawca nie ma prawa dokonać pomniejszenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od zakupów sfinansowanych z dotacji rozwojowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ww. ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Dokumentem uprawniającym do odliczenia jest faktura VAT, otrzymana przez podatnika z tytułu nabycia przez niego towarów i usług.

Literalne brzmienie cyt. wyżej przepisów wskazuje, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn.:

* odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług,

* towary i usługi, przy nabyciu których podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Z powyższego jednoznacznie wynika, że przepisy ustawy o VAT nie wiążą prawa do odliczenia podatku ze źródłem pochodzenia środków finansowych przeznaczonych na zakup towarów i usług, przy nabyciu których podatek został naliczony. A zatem dla ustalenia prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego bez znaczenia pozostaje źródło pochodzenia środków finansowych na pokrycie ww. wydatków.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca, jako partner uczestniczy we wspólnym projekcie pn. "...".

Wnioskodawca jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT i składa deklaracje VAT-7.

Wnioskodawca będzie figurował jako nabywca towarów i usług w fakturach dokumentujących nabywane towary i usługi w ramach realizacji projektu.

W ramach projektu nie jest prowadzona promocja poszczególnych terenów, tylko... jako regionu przyjaznego inwestycjom.

Właścicielami terenów wchodzących w skład... są jednostki samorządu terytorialnego, Skarb Państwa, instytucje Skarbu Państwa, uczelnie wyższe oraz właściciele prywatni.

Przedmiotem promocji nie są poszczególne tereny wchodzące w skład....

Wnioskodawca nie jest właścicielem oferowanych terenów.

W efekcie projektu (promocji) Wnioskodawca nie będzie osiągał obrotów ze sprzedaży lub dzierżawy tych terenów, czy też jakichkolwiek innych obrotów opodatkowanych podatkiem VAT. Projekt nie będzie generował jakiekolwiek przychodów opodatkowanych podatkiem VAT, wszystkie działania podejmowane w ramach realizacji projektu (prezentacje promocyjne, konferencje) będą świadczone przez Wnioskodawcę nieodpłatnie, wydane raporty analityczne lub inne materiały promocyjne będą ogólnodostępne i nieodpłatne.

Tym samym stwierdzić należy, iż w przedmiotowej sprawie nie znajdzie zastosowania cytowany na wstępie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, bowiem jak już wskazano wyżej obniżenie podatku należnego o podatek naliczony może nastąpić jedynie na ściśle określonych przez ustawodawcę zasadach, a jedną z podstawowych przesłanek pozytywnych jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

W konsekwencji z uwagi na niespełnienie podstawowej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług służących realizacji projektu pn. "...".

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Końcowo tut. organ pragnie również zauważyć, iż granice tego szczególnego postępowania podatkowego, którego celem jest uzyskanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, określa Wnioskodawca występując z konkretnym pytaniem prawnym, wyłącznie w odniesieniu do stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę, co wynika wprost z przepisu art. 14b § 1, 2 i 3 ustawy - Ordynacja podatkowa. Natomiast na podstawie art. 14c § 1 i § 2 tut. organ dokonuje oceny stanowiska Wnioskodawcy.

W związku z powyższym tut. organ zaznacza, że niniejsza interpretacja została wydana wyłącznie dla Wnioskodawcy oraz, że w niniejszej interpretacji odniósł się wyłącznie do prawa do obniżenia przez Wnioskodawcę kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT związanych z realizacją projektu wystawionych dla Wnioskodawcy.

Zgodnie z art. 14b § 3 cyt. w sentencji ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Należy zatem zaznaczyć, że odpowiedzi na pytanie zawarte we wniosku udzielono przy założeniu, iż faktycznie projekt nie będzie generował jakiekolwiek przychodów opodatkowanych podatkiem VAT.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku zdarzeniem przyszłym. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualny błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego. Podkreślić wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty opis zdarzenia przyszłego sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego zdarzenia przyszłego (w szczególności związku efektów zrealizowanego projektu z czynnościami opodatkowanymi tj. generującymi podatek należny), udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Końcowo zaznacza się, że w zakresie opodatkowania dotacji rozwojowej otrzymanej przez Wnioskodawcę wydana zostanie odrębna interpretacja indywidualna.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl