IBPP4/443-636/10/AŚ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 8 lipca 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/443-636/10/AŚ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 kwietnia 2010 r. (data wpływu 29 kwietnia 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 czerwca 2010 r. (data wpływu 28 czerwca 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "..." - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 kwietnia 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "...".

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25 czerwca 2010 r., będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 18 czerwca 2010 r. znak: IBPP4/443-636/10/AŚ.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

W dniu 28 listopada 2008 r. Wnioskodawca w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Ministerstwo Gospodarki w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 złożył wniosek o dofinansowanie projektu pn. "...".

Beneficjent w oświadczeniu z dnia 9 grudnia 2008 r. zadeklarował, że nie ma prawnej możliwości odzyskania lub odliczenia poniesionego ostatecznie kosztu podatku VAT i koszt ten został uznany jako kwalifikowany. Zgodnie z wymogami Ministerstwa Gospodarki konieczne jest uzyskanie indywidualnej interpretacji w sprawie możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w ramach realizowanego projektu.

Projekt, którego realizacja obejmuje lata 2009 - 2010 polega na przeprowadzeniu szeregu działań studyjno-koncepcyjnych, które pozwolą na ocenę możliwości wprowadzenia na teren inwestorów, w szczególności z sektora nowoczesnych usług. W ramach kosztów kwalifikowanych projektu zostanie opracowana koncepcja zagospodarowania oraz analiza diagnozująca atrakcyjność inwestycyjną (klimat inwestycyjny), przeprowadzone zostaną działania rozpoznawcze, przygotowana zostanie informacja o utworzonym terenie inwestycyjnym oraz opracowane zostanie Studium wykonalności oraz harmonogram procesu inwestycyjnego dla inkubatora przedsiębiorczości i parku naukowo-technologicznego, który zostanie utworzony przez Gminę na teren tzw. Strefy Aktywności Gospodarczej. W ramach kosztów niekwalifikowanych zostanie opracowana Koncepcja utworzenia kompleksu: inkubator nowych technologii wraz z parkiem naukowo-technologicznym, zarówno programowo-organizacyjna jak i architektoniczna.

Projekt pn. "..." realizowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013 jest jedynie elementem przedsięwzięcia mającego na celu przygotowanie terenuinwestycyjnego. Zarówno bezpośrednim celem, jak i rezultatem projektu nie jest sprzedaż nieruchomości gminnej z przeznaczeniem na działalność inwestycyjną a jedynie opracowanie analiz oraz koncepcji, dokonaniu ocen i przeprowadzeniu działań rozpoznawczych, które pozwolą na ocenę możliwości wprowadzenia na teren inwestorów, w szczególności z sektora nowoczesnych usług. W wyniku realizacji projektu powstaną opracowania, które zostaną ewentualnie wykorzystane do podjęcia właściwych decyzji w sprawie dalszego zagospodarowania terenu. W wyniku realizacji projektu (którego przedmiotem jest opracowanie analiz oraz koncepcji) Gmina nie będzie osiadała obrotów ze sprzedaży lub dzierżawy terenów inwestycyjnych, ani też innych obrotów opodatkowanych podatkiem VAT.

Z tytułu wykonania projektu Beneficjent - Wnioskodawca - będzie regulować zobowiązania za wykonane prace na podstawie wystawionych na Urząd Miejski faktur VAT i rachunków. Realizacja projektu odbędzie się zgodnie z obowiązującym prawodawstwem, w szczególności:

* Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,

* ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240),

* Rozporządzeniem w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2004 Nr 257, poz. 2573),

* ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 1994 r. Nr 121, poz. 591 z późn. zm.),

* ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.),

* ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U.2007. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).

Wnioskodawca jest właścicielem terenów inwestycyjnych mieszczących się na terenie Strefy Aktywności Gospodarczej, których dotyczy projekt "....".

Tereny w miejscowych planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczone są na cele inwestycyjne.

W ramach projektu zostaną opracowane dokumenty, które diagnozować będą atrakcyjność inwestycyjną oraz możliwości wykorzystania terenów zlokalizowanych w obszarze na cele inwestycyjne. Przygotowane analizy i koncepcje pomogą Gminie w podjęciu właściwych decyzji w sprawie dalszego sposobu zagospodarowania terenu. Realizacja projektu służy bowiem przedstawieniu możliwych rozwiązań dla terenu, który Gmina chciałaby zagospodarować z korzyścią dla miasta i jego mieszkańców.

Teren inwestycyjny będący przedmiotem projektu jest jedynie własnością Gminy.

Gmina przystępując do realizacji projektu chciała uzyskać kompleksową analizę oraz koncepcje, które pomogą w podjęciu właściwych decyzji w sprawie dalszego sposobu zagospodarowania terenu.

Gmina w ramach projektu otrzymała dofinansowanie na opracowanie dokumentów analityczno-studyjnych, które nie będą przedmiotem sprzedaży a więc czynności opodatkowanej. Gmina zarówno w trakcie realizacji projektu, jak i po jego zakończeniu nie ma możliwości odzyskania w żaden sposób poniesionego kosztu podatku VAT, który został określony we wniosku o dofinansowanie.

Zarówno bezpośrednim celem projektu, który został określony w chwili złożenia wniosku o dofinansowanie nie jest sprzedaż nieruchomości gminnej z przeznaczeniem na działalność inwestycyjną a jedynie opracowanie analiz oraz koncepcji, dokonaniu ocen i przeprowadzeniu działań rozpoznawczych, które pozwolą na ocenę możliwości wprowadzenia na teren inwestorów. Bezpośrednim efektem końcowym projektu unijnego nie jest sprzedaż lub dzierżawa terenu czyli czynność opodatkowana podatkiem VAT, nie mniej jednak zgodnie z przeznaczeniem nieruchomości Gmina w perspektywie przewiduje wprowadzenie inwestorów na teren.

Tereny zlokalizowane w obszarze stanowią własność Gminy i jeżeli w przyszłości znajdzie/znajdą się inwestorzy zainteresowani lokowaniem na nich kapitału to podmiotem, który będzie zawierał z nim/ nimi umowy będzie Gmina.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Gminie - Urząd Miejski przysługuje prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "...." dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Wnioskodawca nie wykorzystuje i nie będzie wykorzystywał przedmiotu projektu do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Gmina - Urząd Miejski będąc inwestorem nie ma możliwości odliczenia podatku VAT od faktur za realizację, gdyż nie jest to wydatek związany ze sprzedażą opodatkowaną.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

W myśl postanowień art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie, w jakim towary są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7 suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Należy również podkreślić, iż możliwość odliczenia podatku naliczonego nie stanowi żadnego przywileju dla podatnika, lecz jest podstawowym i fundamentalnym uprawnieniem, wynikającym z samej konstrukcji podatku od wartości dodanej. Wspólny system podatku od wartości dodanej zapewnia, że jakakolwiek działalność gospodarcza, bez względu na jej cel oraz rezultat, o ile sama jest opodatkowana VAT, jest opodatkowana w sposób całkowicie neutralny. Pozwala to na zachowanie zasady potrącalności, która powinna być na gruncie ustawy o VAT rozumiana możliwie najszerzej. Oznacza to, że zawsze ma ona zastosowanie przy nabyciu towarów dokonanym z zamiarem wykorzystania ich w działalności opodatkowanej.

Ustawa o podatku od towarów i usług ustanawia zasadę tzw. niezwłocznego odliczenia podatku naliczonego. Zasada ta wyraża się tym, że podatnik, aby skorzystać z prawa do odliczenia podatku naliczonego nie musi czekać aż nabyty towar lub usługa zostaną odsprzedane lub efektywnie wykorzystane na potrzeby działalności opodatkowanej.

Istotna jest intencja nabycia - jeśli dany towar ma służyć wykonywaniu czynności opodatkowanych wówczas - po spełnieniu wymienionych w art. 86 ustawy wymogów formalnych - odliczenie jest prawnie dozwolone, oczywiście jeżeli nie wyłączają go inne przepisy ustawy lub aktów wykonawczych.

W każdym więc przypadku należy dokonać oceny, czy intencją określonej czynności, z którą łączą się skutki podatkowo - prawne było wykonywanie czynności opodatkowanych. Z ogólnie przyjętej definicji "zamiaru" wynika, że jest to projekt, plan czy intencja zrealizowania czegoś. Istotą zamiaru są intencje, jakie przyświecają dokonywanym czynnościom, jak i cel, który dana osoba ma osiągnąć dokonując tych czynności.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przepisy art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy o VAT definiują pojęcie dostawy towarów i świadczenia usług za wynagrodzeniem. W myśl tych przepisów przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Podstawowe znaczenie dla kształtu i funkcjonowania wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (podatku od towarów i usług) mają fundamentalne cechy tego podatku, tj.:

1.

powszechność opodatkowania,

2.

faktyczne opodatkowanie konsumpcji,

3.

stosowanie podatku od wartości dodanej na wszystkich etapach obrotu towarami i usługami.

W celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi - art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).

Zgodnie z art. 11a ust. 1 pkt 1 i 2 ww. ustawy o samorządzie gminnym, organami gminy są rada gminy (rada miasta) i wójt (burmistrz, prezydent).

W myśl art. 33 ust. 1 cyt. wyżej ustawy o samorządzie gminnym, Wójt (burmistrz, prezydent miasta) wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy (miasta).

Jak wynika z powyższego, urząd miasta nie jest jednostką organizacyjną w rozumieniu ww. art. 9 ustawy o samorządzie gminnym. Jest wyłącznie zorganizowanym zespołem osób i środków służących do pomocy organowi administracyjnemu. Urząd miasta jest jednostką pomocniczą służącą do wykonywania zadań gminy oraz obsługi techniczno-organizacyjnej gminy. Biorąc pod uwagę nierozerwalne i niepodzielne powiązania podmiotowe gminy i urzędu miasta, również na gruncie podatku od towarów i usług należy stwierdzić, iż nie występuje odrębna od podmiotowości gminy podmiotowość urzędu miasta.

Zatem Urząd Gminy (Miasta) działając w imieniu Gminy (Miasta) realizuje zadania własne Gminy (Miasta), jednakże osobowość prawną oraz zdolność do czynności prawnych ma wyłącznie Gmina.

Z treści wniosku wynika, że w dniu 28 listopada 2008 r. Wnioskodawca w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Ministerstwo Gospodarki w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 złożyła wniosek o dofinansowanie projektu pn. "....".

Projekt, którego realizacja obejmuje lata 2009 - 2010 polega na przeprowadzeniu szeregu działań studyjno-koncepcyjnych, które pozwolą na ocenę możliwości wprowadzenia na teren inwestorów, w szczególności z sektora nowoczesnych usług. W ramach projektu zostanie opracowana koncepcja zagospodarowania oraz analiza diagnozująca atrakcyjność inwestycyjną (klimat inwestycyjny), przeprowadzone zostaną działania rozpoznawcze, przygotowana zostanie informacja o utworzonym terenie inwestycyjnym oraz opracowane zostanie Studium wykonalności oraz harmonogram procesu inwestycyjnego dla inkubatora przedsiębiorczości i parku naukowo-technologicznego, który zostanie utworzony przez Gminę na teren tzw. Strefy Aktywności Gospodarczej. W ramach projektu zostanie opracowana Koncepcja utworzenia kompleksu: inkubator nowych technologii wraz z parkiem naukowo-technologicznym, zarówno programowo-organizacyjną jak i architektoniczna.

Projekt pn. "..." jest jedynie elementem przedsięwzięcia mającego na celu przygotowanie terenu inwestycyjnego. Zarówno bezpośrednim celem, jak i rezultatem projektu nie jest sprzedaż nieruchomości gminnej z przeznaczeniem na działalność inwestycyjną a jedynie opracowanie analiz oraz koncepcji, dokonaniu ocen i przeprowadzeniu działań rozpoznawczych, które pozwolą na ocenę możliwości wprowadzenia na teren inwestorów, w szczególności z sektora nowoczesnych usług. W wyniku realizacji projektu powstaną opracowania, które zostaną ewentualnie wykorzystane do podjęcia właściwych decyzji w sprawie dalszego zagospodarowania terenu. W wyniku realizacji projektu (którego przedmiotem jest opracowanie analiz oraz koncepcji) Gmina nie będzie osiadała obrotów ze sprzedaży lub dzierżawy terenów inwestycyjnych, ani też innych obrotów opodatkowanych podatkiem VAT.

Wnioskodawca jest właścicielem terenów inwestycyjnych mieszczących się na terenie Strefy Aktywności Gospodarczej, których dotyczy projekt "...".

Tereny w miejscowych planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczone są na cele inwestycyjne.

W ramach projektu zostaną opracowane dokumenty, które diagnozować będą atrakcyjność inwestycyjną oraz możliwości wykorzystania terenów zlokalizowanych w obszarze.... na cele inwestycyjne. Przygotowane analizy i koncepcje pomogą Gminie w podjęciu właściwych decyzji w sprawie dalszego sposobu zagospodarowania terenu. Realizacja projektu służy bowiem przedstawieniu możliwych rozwiązań dla terenu, który Gmina chciałaby zagospodarować z korzyścią dla miasta i jego mieszkańców.

Teren inwestycyjny będący przedmiotem projektu jest jedynie własnością Gminy.

Gmina przystępując do realizacji projektu chciała uzyskać kompleksową analizę oraz koncepcje, które pomogą w podjęciu właściwych decyzji w sprawie dalszego sposobu zagospodarowania terenu.

Gmina w ramach projektu otrzymała dofinansowanie na opracowanie dokumentów analityczno-studyjnych, które nie będą przedmiotem sprzedaży a więc czynności opodatkowanej. Gmina zarówno w trakcie realizacji projektu, jak i po jego zakończeniu nie ma możliwości odzyskania w żaden sposób poniesionego kosztu podatku VAT, który został określony we wniosku o dofinansowanie.

Zarówno bezpośrednim celem projektu, który został określony w chwili złożenia wniosku o dofinansowanie nie jest sprzedaż nieruchomości gminnej z przeznaczeniem na działalność inwestycyjną a jedynie opracowanie analiz oraz koncepcji, dokonaniu ocen i przeprowadzeniu działań rozpoznawczych, które pozwolą na ocenę możliwości wprowadzenia na teren inwestorów. Bezpośrednim efektem końcowym projektu unijnego nie jest sprzedaż lub dzierżawa terenu czyli czynność opodatkowana podatkiem VAT, nie mniej jednak zgodnie z przeznaczeniem nieruchomości Gmina w perspektywie przewiduje wprowadzenie inwestorów na teren.

Tereny zlokalizowane w obszarze stanowią własność Gminy i jeżeli w przyszłości znajdzie/znajdą się inwestorzy zainteresowani lokowaniem na nich kapitału to podmiotem, który będzie zawierał z nim/ nimi umowy będzie Wnioskodawca.

Treść wniosku ewidentnie wskazuje, że celem ww. projektu jest opracowanie dokumentacji pozwalającej na przygotowanie terenów inwestycyjnych mieszczących się na terenie Strefy Aktywności Gospodarczej, które to tereny Gmina ma zamiar w końcowym długookresowym efekcie sprzedać lub dzierżawić. Zatem zamiarem Wnioskodawcy jest wykorzystanie efektów projektu (powstałej dokumentacji) do celów komercyjnych.

Komercjalizacja odbywać się będzie poprzez sprzedaż i dzierżawę terenów inwestycyjnych objętych opracowaniem. Na dzień dzisiejszy więc, Wnioskodawca zakłada, że efekty projektu winny być wykorzystane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Nie można więc zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, iż projekt nie będzie służył działalności opodatkowanej. Powstałe w wyniku projektu opracowanie ("narzędzie") chociaż nie będzie przedmiotem czynności zwolnionych czy podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług to będzie niewątpliwie wykorzystane do wykonywania przez Wnioskodawcę czynności opodatkowanych podatkiem VAT, bowiem tylko dzięki tym opracowaniom Wnioskodawca może zrealizować swój zamiar polegający na przygotowaniu i sprzedaży terenów inwestycyjnych. Opracowanie dokumentacji będącej przedmiotem projektu jest wstępną fazą utworzenia i sprzedaży terenów inwestycyjnych, jednakże fazy tej nie można rozpatrywać odrębnie, gdyż powodzenie całego przedsięwzięcia uzależnione jest właśnie od pozytywnego zrealizowania tej fazy.

Zdaniem tut. organu nie jest możliwe dokonanie dychotomicznego podziału towarów i usług nabywanych w celu realizacji ww. projektu, na związane z czynnościami opodatkowanymi albo z czynnościami nieopodatkowanymi, gdyż końcowym - długokresowym celem projektu jest niewątpliwie doprowadzenie do czynności opodatkowanych (sprzedaż lub dzierżawa terenów zainteresowanym podmiotom gospodarczym).

Jak wskazano powyżej, dla określenia prawa do odliczenia, istotny jest zamiar z jakim dokonywany jest zakup towaru lub usługi w momencie nabycia, a w przedmiotowej sprawie projekt realizowany jest z założeniem, że jego efekty zostaną wykorzystane do przygotowania terenów inwestycyjnych, które na podstawie umów zawieranych przez Gminę zostaną przekazane inwestorom zainteresowanym lokowaniem na nich kapitału.

Zatem wszystkie wydatki ponoszone od początku realizacji projektu związane są z przewidywaną sprzedażą i dzierżawą terenów inwestycyjnych.

Sprzedaż oraz dzierżawa gruntów są niewątpliwie czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT jako odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług.

W konsekwencji z uwagi na spełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywaniem w przyszłości czynności opodatkowanych (tekst jedn. sprzedaż lub dzierżawa gruntów), Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją ww. projektu.

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl