IBPP4/443-251/08/KG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 16 lutego 2009 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/443-251/08/KG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 15 grudnia 2008 r. (data wpływu do tut. organu 19 grudnia 2008 r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 lutego 2009 r. (data wpływu do tut. organu 12 lutego 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego, zawartego w cenach towarów i usług w związku z realizacją projektu pn. "Wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Gminie W." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 grudnia 2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego, zawartego w cenach towarów i usług w związku z realizacją projektu pn. "Wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Gminie W.". Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 9 lutego 2009 r. (data wpływu do tut. organu 12 lutego 2009 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu nr IBPP4/443-251/08/KG z dnia 3 lutego 2009 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina W. o numerze identyfikacji podatkowej XXX, z tytułu przekroczenia wartości sprzedaży opodatkowanej w 1998 r. jest czynnym podatnikiem podatku VAT od grudnia 1998 r. i składa miesięczne deklaracje VAT-7.

W grudniu 2008 r. Gmina W. zawarła umowę z Województwem, reprezentowanym przez Zarząd Województwa o dofinansowanie projektu pn. "Wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Gminie W." w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013 Priorytet II - "Społeczeństwo informacyjne Działanie 2.2 "Rozwój elektronicznych usług publicznych".

Okres realizacji projektu ustalony został na przedział czasowy między 1 marca 2009 r. a 31 grudnia 2009 r.

Celem inwestycji realizowanej w ramach projektu pn. "Wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Gminie W." będzie przede wszystkim stworzenie profesjonalnych warunków i dostarczenie narzędzi pracy (w szczególności zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem) pracownikom zatrudnionym w Urzędzie Gminy W, którzy w ramach swoich obowiązków realizują żądania własne gminy. A więc efekty powstałe w wyniku inwestycji wykorzystywane będą do realizacji wszystkich zadań własnych gminy W, gdyż 1 zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2O01 r. nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), Wójt wykonuje zadania właśnie przy pomocy urzędu gminy. Realizacja projektu umożliwi wprowadzenie technologii informacyjnych i komunikacyjnych, co ułatwi i przyspieszy przebieg informacji pomiędzy urzędem a jego klientami (społeczeństwem).

Wartość projektu określona została na kwotę 241 078,10 zł (łącznie z podatkiem VAT) z czego dofinansowanie przyznane przez instytucję zarządzającą RPO W wynosi 204 916,38 zł (85 % wartości projektu, są to środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego), a wkład własny Gminy wznosi 36 161,72 zł (15 % wartości projektu). Wysokość przyznanej pomocy uzależniona jest od kwalifikowalności podatku od towarów i usługo kosztów objętych dofinansowaniem.

W związku z realizacją projektu zrealizowane zostaną następujące zakupy:

* serwer komunikacyjny - 1 szt.

* urządzenie HSM - 1 szt.

* komputery stacjonarne (stanowiska robocze) - 10 szt

* laptop - 1 szt.

* zestawy do popisu elektronicznego - 4szt.

* Skaner - 1 szt.

* router - 1 szt.

* serwer z UPS - 1 szt.

* switch - 1 szt.

* modernizacja serwerowni (drzwi antywłamaniowe. klimatyzator, system kontroli dostępu klasy SA-3)

* oprogramowanie do Systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów (SEOD) - 20 szt.

* oprogramowanie antywirusowe - 11 szt.

* oprogramowanie serwera komunikacyjnego - 1 szt.

Ponadto w ramach wydatków kwalifikowanych zrealizowane zostaną szkolenia wdrożeniowe SEOD, przeprowadzona zostanie akcja promocyjna (ulotki, tablice, naklejki, itp.), zatrudniony zostanie Inżynier projektu.

Wydatki poniesione na realizację ww. projektu zostaną udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Urząd Gminy W.

Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz wyposażenie nabyte w wyniku realizacji projektu będą po jego zakończeniu wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności związanych z działalnością mieszaną oraz przeznaczone do pracy we wszystkich referatach urzędu, do wykonywania bieżących czynności urzędniczych przez pracowników urzędu (a więc zarówno do sporządzania sprawozdań finansowych, sporządzania decyzji administracyjnych, opracowywania projektów uchwał, jak również wystawiania faktur VAT, dokumentujących wynajem składników mienia).

Nie jest możliwe ustalenie stopnia wykorzystania tych zakupów do działań związanych z czynnościami opodatkowanymi. Zakupy te nie będą miały bezpośredniego związku ze sprzedażą opodatkowaną podatkiem VAT (np. w formie udostępnienia możliwości korzystania z komputerów osobom trzecim za odpłatnością).

Oświadczamy, że proporcja o której mowa w 90 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, nie przekroczy wartości 2 %.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa Urząd Gminy ma możliwość obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego, zawartego w cenach towarów i usług jakie Urząd Gminy zamierza nabyć w związku z realizacją projektu pn. "Wdrożenie elektronicznych usług publicznych w gminie W.".

Zdaniem Wnioskodawcy, nie przysługuje mu prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony lub uzyskania zwrotu w drodze rozliczenia z Urzędem Skarbowym.

Zadania jakie będą realizowane w remach ww. projektu nie mają żadnego związku ze sprzedażą opodatkowaną, gdyż ani Gmina ani Urząd nie wykonują czynności (sprzedaży) opodatkowanych związanych ze świadczeniem usług elektronicznych.

W związku z tym nie istnieje przesłanka do korzystania z prawa do określonego w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Zakupiony w ramach projektu sprzęt i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Efekty projektu wykorzystane zostaną jedynie do wykonywania zadań publicznych nałożonych na gminę i obsługujący jej organy - Urząd Gminy odrębnymi ustawami, w tym w szczególności ustawą o samorządzie gminnym, ustawą o podpisie elektronicznym, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Mając powyższe na uwadze, VAT zawarty w kosztach projektu jest w pełni kwalifikowalny w ramach projektu, gdyż nie ma możliwości jego zwrotu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Do zadań własnych gminy - na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym - należy m.in. zaspokojenie zbiorowych potrzeb wspólnoty.

Zgodnie z przepisem w § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336), zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Należy nadmienić, iż wyżej cytowane uregulowanie jest powtórzeniem w tym samym brzmieniu unormowania zawartego w § 8 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.), obowiązującym do dnia 30 listopada 2008 r.

Zwolnienie od podatku VAT jednostek samorządu terytorialnego jest zatem możliwe tylko wtedy gdy wykonują one czynności w ramach przypisanych im specyficznych zadań i funkcji samorządowych (publicznych).

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm., ostatnia zmiana Dz. U. z 2008 r. Nr 209, poz. 1320), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika.

W myśl postanowień art. 87 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Jak wynika z powyższego, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wyłącznie podatnikom podatku od towarów i usług, w sytuacji gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

W przypadku natomiast gdy towary i usługi wykorzystywane są przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego - art. 90 ust. 1 ustawy o VAT.

Jeżeli natomiast nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1 ww. artykułu, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10 (art. 90 ust. 2 ustawy o VAT), a sposób obliczenia proporcji regulują dalsze przepisy art. 90 ustawy o VAT. Jak stanowi ust. 3 tego artykułu proporcję, o której mowa w ust. 2, ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.

Zgodnie z art. 90 ust. 4, 5 i 6 ustawy o VAT proporcję, o której mowa w ust. 3, określa się procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy, w odniesieniu do którego jest ustalana proporcja. Proporcję tę zaokrągla się w górę do najbliższej liczby całkowitej. Do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się obrotu uzyskanego z dostawy towarów, o których mowa w art. 87 ust. 3, używanych przez podatnika na potrzeby jego działalności. Do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się również obrotu uzyskanego z tytułu transakcji dotyczących nieruchomości lub usług wymienionych w załączniku nr 4 do ustawy w poz. 3, w zakresie, w jakim czynności te są dokonywane sporadycznie. W myśl art. 90 ust. 8 ustawy o VAT podatnicy, którzy w poprzednim roku podatkowym nie osiągnęli obrotu, o którym mowa w ust. 3, lub u których obrót ten w poprzednim roku podatkowym był niższy niż 30.000 zł, do obliczenia kwoty podatku naliczonego podlegającej odliczeniu od kwoty podatku należnego przyjmują proporcję wyliczoną szacunkowo, według prognozy uzgodnionej z naczelnikiem urzędu skarbowego, w formie protokołu. Jak stanowi ust. 9 art. 90 ww. przepis stosuje się również, gdy podatnik uzna, że w odniesieniu do niego kwota obrotu, o której mowa w tym przepisie, byłaby niereprezentatywna.

Jak wynika z art. 90 ust. 10 ustawy o VAT w przypadku, gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8:

1.

przekroczyła 98% - podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2;

2.

nie przekroczyła 2% - podatnik nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2.

Powyższe oznacza, iż w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8, nie przekroczyła 2% - podatnik nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Należy również podkreślić, że czynności niepodlegające opodatkowaniu nie są w ogóle objęte regulacją ustawy o podatku od towarów i usług. W rezultacie odliczanie podatku naliczonego związanego z tymi czynnościami stanowiłoby nieuprawnione rozszerzenie zakresu stosowania ustawy na sferę, której ta ustawa w ogóle nie dotyczy. Ponadto brak jest w ustawie przepisów, które dopuszczałby możliwość odliczenia w rozpatrywanej sytuacji.

Jeżeli zatem podatnik wykonuje czynności, które nie podlegają opodatkowaniu (znajdują się poza zakresem ustawy o VAT) oraz zwolnione i opodatkowane zobowiązany jest do zastosowania dwuetapowego sposobu obliczenia podatku naliczonego. Najpierw należy obliczyć jaka część podatku naliczonego jest wykorzystywana do wykonywania czynności objętych podatkiem VAT (tj. czynności opodatkowanych i zwolnionych) i dopiero w odniesieniu do wyodrębnionej w ten sposób kwoty podatku naliczonego należy zastosować proporcję ustaloną zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy o VAT celem przyporządkowania podatku naliczonego czynnościom dającym prawo do odliczenia.

Z treści wniosku wynika, że środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz wyposażenie nabyte w wyniku realizacji projektu będą po jego zakończeniu wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności związanych z działalnością mieszaną oraz przeznaczone do pracy we wszystkich referatach urzędu, do wykonywania bieżących czynności urzędniczych przez pracowników urzędu (a więc zarówno do sporządzania sprawozdań finansowych, sporządzania decyzji administracyjnych, opracowywania projektów uchwał, jak również wystawiania faktur VAT, dokumentujących wynajem składników mienia).

Realizowana inwestycja będzie więc wykorzystywana częściowo na cele działalności opodatkowanej podatkiem VAT, jednakże wskaźnik proporcji, o którym mowa w art. 90 ustawy, w omawianym przypadku nie przekroczy 2%. Należy zatem uznać, iż Wnioskodawca nie ma możliwości obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, związanego z nabyciem towarów i usług wykorzystanych w ramach opisanej inwestycji, gdyż proporcja określona zgodnie z ust. 2-8 nie przekroczyła 2%. Tym samym Wnioskodawca nie będzie miał prawa do otrzymania z tego tytułu zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.

Ponadto należy zaznaczyć, iż w przedmiotowej sprawie nie znajdą zastosowania uregulowania § 22 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z którymi zarejestrowanym podatnikom, którzy dokonują nabycia towarów i usług lub importu towarów za środki finansowe bezpośrednio im przekazane na odrębny rachunek bankowy, na którym są ulokowane wyłącznie środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w § 8 ust. 3 i 4, przysługuje zwrot podatku naliczonego. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do zarejestrowanych podatników dokonujących bezpośrednio nabycia towarów i usług lub importu towarów za środki finansowe, przekazane z rachunku bankowego, na którym są ulokowane środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, przekazane przez podatnika, o którym mowa w ust. 1.

Przepisy ww. rozporządzenia przewidują możliwość zwrotu kwoty podatku naliczonego zarejestrowanym podatnikom, którzy dokonują nabycia towarów i usług (w całości lub w części) za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o której mowa w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w szczególności przedakcesyjnych środków Unii Europejskiej (PHARE). W przypadku finansowania programów, realizowanych w ramach Programów Ramowych Unii Europejskiej oraz innych programów wspólnotowych Unii Europejskiej, warunkiem uzyskania zwrotu jest zawarcie umowy na realizację projektu przed dniem 1 maja 2004 r.

Zauważyć ponadto należy, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Mogą one jedynie dokonać oceny czy podatek naliczony przy nabyciu towarów i usług, w okolicznościach wskazanych przez samego podatnika, może zostać przez niego odliczony lub zwrócony w trybie przewidzianym przepisami ustawy o podatku od towarów i usług, co też w przedmiotowej sprawie tut. organ uczynił. Pojęcie kosztu kwalifikowanego należy rozumieć zgodnie z przepisami regulującymi zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu kwalifikacji, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Dodatkowo podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna rozstrzyga tylko w kwestii wyczerpująco przedstawionego we wniosku, zaistniałego stanu faktycznego i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym. Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa cyt. w sentencji, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.

Zaznaczyć zatem należy, że niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany, któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44 -101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl