IBPP4/443-1345/11/MN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 10 listopada 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/443-1345/11/MN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 29 sierpnia 2011 r. (data wpływu 6 września 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia albo do zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "XXX" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 września 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia albo do zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "XXX".

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Nazwa projektu: "XXX".

Beneficjent: Miasto G.

Nr umowy o dofinansowanie: "yyy".

Okres realizacji: 20 października 2010 r. - 30 marca 2012 r.

Finansowanie: Projekt finansowany w 85% ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013.

Opis projektu:

Projekt "XXX" realizowany jest w ramach działania 1.1 Wzmocnienie atrakcyjności inwestycyjnej regionu, Podziałanie 1.1.2 Promocja inwestycyjna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013.

Projekt dotyczy promocji oferty inwestycyjnej Miasta i składa się z dwóch komponentów:

* udział w targach inwestycyjnych wraz z wykonaniem niezbędnych materiałów promocyjnych

* kampania promocyjna nieruchomości oraz działek planowanych do zbycia przez Miasto.

Zakres zaplanowanych działań podzielono na 5 zadań:

1.

wykonanie prezentacji multimedialnych dla dwóch nieruchomości będących częścią oferty inwestycyjnej Miasta,

2.

wykonanie prezentacji multimedialnej "kompendium wiedzy dla inwestora",

3.

przygotowanie gadżetów promocyjnych oraz materiałów informacyjnych o Mieście,

4.

udział w targach inwestycyjnych,

5.

kampania promocyjna obejmująca bezpośrednią prezentację nieruchomości oraz działek inwestycyjnych Miasta w formie ogłoszeń/reklam/artykułów w prasie.

W ramach tych komponentów przewiduje się promocję 9 terenów inwestycyjnych Miasta.

Cele projektu:

Celem ogólnym projektu jest zwiększenie liczby nowych inwestycji na terenie Miasta G., na który składają się cele szczegółowe promocji inwestycyjnej:

1.

zainteresowanie ofertą inwestycyjną Miasta przedsiębiorców i przedsiębiorstw z terenu całego kraju oraz z zagranicy

2.

zainteresowanie ofertą inwestycyjną Miasta przedsiębiorców i przedsiębiorstw z okolicznych gmin

3.

zachęcenie przedsiębiorców mieszkających w mieście i przedsiębiorstw już w nim istniejących do podejmowania i rozszerzania działalności

4.

informowanie: kto, gdzie, w jakim zakresie może pomóc inwestorom

5.

informowanie o dostępnych zasobach lokalnego środowiska naturalnego oraz możliwościach ich wykorzystania

6.

przedstawienie korzyści wynikających z cech środowiska, działalności gospodarczej miasta i sposobów oraz możliwości ich pozyskania.

Do osiągnięcia celu projektu przyczyni się udział w imprezach targowych oraz zamieszczenie ogłoszeń w różnych tytułach prasowych. Rezultatem tych działań będzie wypromowanie 9 ofert inwestycyjnych Miasta G. Również sama promocja projektu ma na cele wspomóc osiągniecie celów szczegółowych związanych z lokalną społecznością. Podjęcie wymienionych działań przyczyni się bezpośrednio do wzrostu atrakcyjności Miasta oraz realizacji ww. celów poprzez zachęcenie przedsiębiorców do podejmowania działalności na terenie Miasta G., a tym samym na terenie województwa. Wzrost inwestycji przełoży się bezpośrednio na wzrost konkurencyjności gospodarki w regionie.

Zgodnie z umową o dofinansowanie projektu nr: "yyy" z dnia 20 lipca 2011 r. środki będą wypłacane jako refundacja poniesionych wydatków na wyodrębniony rachunek bankowy. Wydatki w projekcie związane są z usługami dotyczącymi przygotowania materiałów promocyjnych, publikacjami prasowymi, przygotowaniem prezentacji multimedialnych, delegacjami służbowymi, udziałem w targach, co zostanie udokumentowane fakturami VAT lub innymi równoważnymi dowodami księgowymi.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w świetle obowiązującego stanu prawnego Miasto ma prawo odliczyć podatek VAT bądź otrzymać zwrot tego podatku w związku z realizacją projektu pn: "XXX", którego opis stanu faktycznego został przedstawiony w poz. 68.

Stanowisko Wnioskodawcy:

W ocenie Wnioskodawcy, mając na uwadze przedstawiony powyżej stan faktyczny oraz wskazane przepisy, Wnioskodawca ma prawo do odliczenia podatku VAT od zakupów dokonanych w związku z realizacją przedmiotowego projektu bądź do zwrotu tego podatku, ponieważ jest spełniony podstawowy warunek umożliwiający podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczanego jakim jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Natomiast stosownie do art. 87 ust. 1 ustawy o VAT w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki: tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, w związku z nabyciem których podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

W ramach realizacji projektu pn. "XXX" wykonując zadania publiczne, Wnioskodawca zamierza przeprowadzić kampanię promocyjną skierowaną do potencjalnych inwestorów oraz mieszkańców Miasta, w celu zwiększenia liczby nowych inwestycji na terenie Miasta G., wzrost których przełoży się bezpośrednio na wzrost konkurencyjności gospodarki w regionie.

Z opisu stanu faktycznego przedstawionego w poz. 68 wynika, że długookresowym - pochodnym celem projektu jest zagospodarowanie terenów inwestycyjnych poprzez ich ewentualną sprzedaż lub dzierżawę, ponieważ projekt obejmuje przeprowadzenie kampanii wizerunkowej ukierunkowanej na promocję inwestycyjną realizowaną w kraju i zagranicą.

Istotne dla możliwości odliczenia podatku naliczonego jest przeznaczenie nabywanego towaru. W naszej ocenie do przyznania prawa do odliczenia podatku naliczonego wystarczający jest zamiar lub intencja odnośnie wykorzystania w przyszłości danego towaru. Zamiarem kampanii promocyjnej jest przedstawienie społeczeństwu zwłaszcza inwestorom, oferty inwestycyjnej terenów Miasta G. Wprawdzie bezpośrednim celem projektu nie jest sprzedaż lub dzierżawa promowanych nieruchomości inwestycyjnych ale realizacja przedmiotowego projektu może przyczynić się do wzrostu inwestycji a w dalszej konsekwencji do wzrostu liczby dzierżawionych lub sprzedawanych terenów inwestycyjnych. Prowadzona promocja inwestycyjna ma na celu przyciągniecie potencjalnych inwestorów krajowych i zagranicznych, co jest bezpośrednio związane z takimi działaniami jak sprzedaż i dzierżawa terenów inwestycyjnych przez Miasto.

Zgodnie z zapisem § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 73, poz. 392) w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Gospodarowanie gruntami w tym sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste oraz dzierżawa terenów inwestycyjnych należy do zadań własnych gminy. Z powyższego wynika, że zwolnienie od podatku VAT jednostek samorządu terytorialnego jest możliwe tylko w odniesieniu do czynności, które nie są wykonywane na podstawie zawartych przez gminę umów cywilnoprawnych. Zatem Miasto G. jako zarejestrowany czynny podatnik podatku VAT dokonując sprzedaży lub dzierżawy gruntów na podstawie umów cywilnoprawnych, osiągać będzie obrót opodatkowany podatkiem VAT. Opis projektu i jego celów wskazuje, że podjęte przez Wnioskodawcę działania mają na celu w końcowym długookresowym efekcie, doprowadzenie do czynności opodatkowanych - sprzedaży lub dzierżawy promowanych terenów.

W ocenie Wnioskodawcy, z uwagi na spełnienie podstawowej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywaniem w przyszłości czynności opodatkowanych, Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego projektu, które w przyszłości mogą generować obrót opodatkowany podatkiem VAT. W myśl powyższych przepisów i przedstawionego stanu faktycznego, skoro nabywane towary i usługi nabywane w ramach realizacji projektu w sposób pośredni służą czynnościom, których celem jest sprzedaż lub wynajem promowanych obiektów inwestycyjnych tzn. czynnościom opodatkowanym, tym samym podatnikowi będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją projektu. W konsekwencji podatnik będzie miał prawo do możliwości ubiegania się o zwrot różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

W myśl postanowień art. 87 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Należy również podkreślić, iż możliwość odliczenia podatku naliczonego nie stanowi żadnego przywileju dla podatnika, lecz jest podstawowym i fundamentalnym uprawnieniem, wynikającym z samej konstrukcji podatku od wartości dodanej. Wspólny system podatku od wartości dodanej zapewnia, że jakakolwiek działalność gospodarcza, bez względu na jej cel oraz rezultat, o ile sama jest opodatkowana VAT, jest opodatkowana w sposób całkowicie neutralny. Pozwala to na zachowanie zasady potrącalności, która powinna być na gruncie ustawy o VAT rozumiana możliwie najszerzej. Oznacza to, że zawsze ma ona zastosowanie przy nabyciu towarów dokonanym z zamiarem wykorzystania ich w działalności opodatkowanej.

Ustawa o podatku od towarów i usług ustanawia zasadę tzw. niezwłocznego odliczenia podatku naliczonego. Zasada ta wyraża się tym, że podatnik, aby skorzystać z prawa do odliczenia podatku naliczonego nie musi czekać aż nabyty towar lub usługa zostaną odsprzedane lub efektywnie wykorzystane na potrzeby działalności opodatkowanej.

Istotna jest intencja nabycia - jeśli dany towar ma służyć wykonywaniu czynności opodatkowanych wówczas - po spełnieniu wymienionych w art. 86 ustawy wymogów formalnych - odliczenie jest prawnie dozwolone, oczywiście jeżeli nie wyłączają go inne przepisy ustawy lub aktów wykonawczych.

W każdym więc przypadku należy dokonać oceny, czy intencją określonej czynności, z którą łączą się skutki podatkowo - prawne było wykonywanie czynności opodatkowanych. Z ogólnie przyjętej definicji "zamiaru" wynika, że jest to projekt, plan czy intencja zrealizowania czegoś. Istotą zamiaru są intencje, jakie przyświecają dokonywanym czynnościom, jak i cel, który dana osoba ma osiągnąć dokonując tych czynności.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 cyt. wyżej ustawy o VAT, opodatkowaniu podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez odpłatną dostawę towarów, zgodnie z art. 7 ust. 1 cytowanej ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Przepisy art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy o VAT definiują pojęcie dostawy towarów i świadczenia usług za wynagrodzeniem. W myśl tych przepisów przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Podstawowe znaczenie dla kształtu i funkcjonowania wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (podatku od towarów i usług) mają fundamentalne cechy tego podatku, tj.:

1.

powszechność opodatkowania,

2.

faktyczne opodatkowanie konsumpcji,

3.

stosowanie podatku od wartości dodanej na wszystkich etapach obrotu towarami i usługami.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca realizuje projekt pod nazwą: "XXX".

Projekt dotyczy promocji oferty inwestycyjnej Miasta G. i składa się z dwóch komponentów.

* udział w targach inwestycyjnych wraz z wykonaniem niezbędnych materiałów promocyjnych,

* kampania promocyjna nieruchomości oraz działek planowanych do zbycia przez Miasto G.

W ramach tych komponentów przewiduje się promocję 9 terenów inwestycyjnych Miasta. Celem ogólnym projektu jest zwiększenie liczby nowych inwestycji na terenie Miasta.

Do osiągnięcia celu projektu przyczyni się udział w imprezach targowych oraz zamieszczenie ogłoszeń w różnych tytułach prasowych. Rezultatem tych działań będzie wypromowanie 9 ofert inwestycyjnych Miasta G.

Wydatki w projekcie związane są z usługami dotyczącymi przygotowania materiałów promocyjnych, publikacjami prasowymi, przygotowaniem prezentacji multimedialnych, delegacjami służbowymi, udziałem w targach, co zostanie udokumentowane fakturami VAT lub innymi równoważnymi dowodami księgowymi.

Treść wniosku ewidentnie wskazuje, że celem ww. projektu jest zainteresowanie ewentualnych przyszłych inwestorów inwestowaniem na terenach Miasta, czyli promocja terenów inwestycyjnych należących do Wnioskodawcy. Już w momencie rozpoczęcia kampanii promocyjnej celem Wnioskodawcy było zwiększenie liczby nowych inwestycji na terenie Miasta poprzez promocję 9 terenów inwestycyjnych Wnioskodawcy przeznaczonych do zbycia. Zatem zamiarem Wnioskodawcy jest osiągniecie jak najszerszego efektu promocyjnego, który przekładał się będzie na osiągnięcie przez Miasto celów komercyjnych. Bezsprzecznie poprzez przygotowanie prezentacji multimedialnych, udział w targach, konferencjach czy organizację w prasie reklamy (ogłoszenia, artykuły), Wnioskodawca dociera z informacją o swoim produkcie do potencjalnych lub obecnych klientów.

Celem projektu jest zachęcanie inwestorów do zakupu promowanych terenów inwestycyjnych. Wnioskodawca wprost wskazał bowiem, że projekt dotyczy promocji terenów miasta przeznaczonych do sprzedaży. Odnosząc się do powyższego tut. organ zauważa, że kampania informacyjna i materiały promocyjne są "narzędziem", dzięki któremu Wnioskodawca może zrealizować swój zamiar tj. przeznaczyć grunty objęte promocją dokonywaną w ramach ww. projektu na inwestycje poprzez pozyskanie inwestora i zagospodarowanie ich poprzez sprzedaż lub dzierżawę.

Należy zauważyć, że długookresowym celem projektu jest niewątpliwie doprowadzenie do czynności opodatkowanych (zbycie terenów). Sama promocja terenów inwestycyjnych jest jedynie jedną z faz mających w końcowym efekcie (pochodnym efekcie projektu) doprowadzenie do czynności opodatkowanych (sprzedaż lub dzierżawa terenów inwestycyjnych), jednakże fazy tej nie można rozpatrywać odrębnie, gdyż powodzenie całego przedsięwzięcia uzależniona jest między innymi od pozytywnego zrealizowania i oddziaływania tej fazy czyli promocji produktu jakim są należące do Miasta tereny inwestycyjne.

Sprzedaż oraz dzierżawa gruntów są niewątpliwie czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT jako odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług.

Tym samym, biorąc pod uwagę przedstawiony przez Wnioskodawcę opis stanu faktycznego należy zauważyć, że w ocenie tut. organu, z uwagi na to, że długookresowym celem projektu jest doprowadzenie do sprzedaży terenów inwestycyjnych, istnieje niewątpliwy związek nabywanych towarów i usług z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT u Wnioskodawcy.

W konsekwencji z uwagi na spełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywaniem w przyszłości czynności opodatkowanych, Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją ww. projektu polegającego na promocji terenów inwestycyjnych, które w przyszłości mogą generować obrót opodatkowany podatkiem VAT dla Wnioskodawcy. Tym samym w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, będzie w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, Wnioskodawca będzie miał prawo do uzyskania zwrotu różnicy podatku na wskazany rachunek bankowy według zasad określonych w art. 87 ust. 2-6 ustawy o VAT.

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualny błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślić wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Należy zatem wskazać, że odpowiedzi na pytanie zawarte we wniosku udzielono przy założeniu, iż faktycznie towary i usługi nabyte na potrzeby realizacji projektu będą związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych (tj. generujących podatek należny dla Wnioskodawcy). Tut. organ oparł się bowiem na wynikającym z treści wniosku opisie stanu faktycznego, z którego wynika, iż efektem realizacji projektu będzie promocja terenów inwestycyjnych Miasta przeznaczonych do zbycia.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl