IBPP4/443-100/10/JP - Brak prawa do odliczenia podatku VAT lub otrzymania jego zwrotu przez uczelnię wyższą w związku z realizacją projektu wsparcia bazy dydaktycznej, dofinansowanego środkami unijnymi.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 18 marca 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/443-100/10/JP Brak prawa do odliczenia podatku VAT lub otrzymania jego zwrotu przez uczelnię wyższą w związku z realizacją projektu wsparcia bazy dydaktycznej, dofinansowanego środkami unijnymi.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 grudnia 2009 r. (data wpływu 28 grudnia 2009 r.), uzupełnionym pismami z dnia 26 lutego 2010 r. (data wpływu 1 marca 2010 r.) oraz z dnia 17 marca 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego lub uzyskania jego zwrotu w związku z realizacją projektu pn. "..." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 grudnia 2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego lub uzyskania jego zwrotu w związku z realizacją projektu pn. "...". Ww. wniosek został uzupełniony pismami z dnia 26 lutego 2010 r. oraz z dnia 17 marca 2010 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Politechnika jest beneficjentem dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach projektów dotyczących działalności dydaktycznej i realizowanych zgodnie z zawartymi umowami.

Wnioskodawca został zobowiązany przez instytucje pośredniczące do przysłania zaświadczenia dotyczącego potwierdzenia faktu, że nie ma możliwości odliczania podatku VAT z faktur zakupu dotyczących projektów.

Wnioskodawca zamierza zrealizować projekt pn. "...".

Realizowany przez Wnioskodawcę projekt jest jednym z kilkunastu realizowanych przez uczelnię, które zakładają, że ani na etapie składania wniosku o dofinansowanie ani w trakcie ich realizacji, jak również przez okres 5 lat po ich zakończeniu Wnioskodawca nie będzie wykonywał czynności opodatkowanych związanych z infrastrukturą i sprzętem sfinansowanym w ramach projektów takich jak m.in. wynajem, dzierżawa, odpłatne udostępnianie powierzchni i sprzętu ani też nie będzie wykorzystywał projektów na inne cele opodatkowane VAT.

Ponadto jak wskazał Wnioskodawca w piśmie z dnia 26 lutego 2010 r. wszystkie projekty są całkowicie nieodpłatne, tzn. powstałe w wyniku ich realizacji książki, podręczniki, biuletyny, publikacje naukowe, foldery, ulotki, materiały pomocnicze, materiały dydaktyczne, strony internetowe, bazy danych, platforma, wkładki do gazet, reklama płotowa, itp. są nieodpłatne (z platformy i stron www. nie są czerpane żadne korzyści jak np. ogłoszenia płatne).

Mienie powstałe w wyniku realizacji projektów nie będzie przekazane innemu podmiotowi, właścicielem mienia powstałego w wyniku realizacji projektów pozostanie Politechnika.

W projektach tych nie nastąpi przekazanie efektów powstałych w wyniku realizacji projektów.

Politechnika jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT.

Przedmiotowy projekt będzie realizowany w ramach Priorytetu IV PO Kapitał Ludzki "Szkolnictwo wyższe i nauka", projekt systemowy (realizowany przez MNiSW) Działanie 4.1 "Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy",

Poddziałanie 4.1.2 "Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy".

Okres realizacji projektu to: 21 sierpień 2008 r. - 15 marzec 2012 r.

W wyniku realizacji projektu nastąpi:

1.

podniesienie atrakcyjności kształcenia w Uczelni poprzez podjęcie działań wzbogacających formy procesu dydaktycznego, niefinansowanych w inny sposób z budżetu państwa ani z przychodów własnych Uczelni, na:

*

kierunku: Automatyka i robotyka, specjalność: Technologie informacyjne,

*

kierunku: Mechanika i budowa maszyn, specjalność: Technologie informacyjne,

*

kierunku: Inżynieria środowiska, specjalność: energooszczędne technologie w budownictwie,

2.

wypłacenie 30 (słownie: trzydzieści) stypendiów na kierunkach/specjalnościach zamawianych określonych w pkt 1 w wysokości 1.000 złotych (słownie: tysiąc złotych) miesięcznie przez okres 27 miesięcy,

3.

przeprowadzenie kursów wyrównawczych dla studentów pierwszego roku kierunków/specjalności zamawianych, o których mowa w pkt 1 z przedmiotów matematyka/fizyka w wymiarze godzinowym 120 godzin w wysokości 170 złotych za godzinę, w 3 grupach liczących maksymalnie 20 osób.

Realizacja powyższych zadań wiąże się ze zwiększeniem w Uczelni o 60 osób liczby studentów pierwszego stopnia studentów na kierunkach/specjalnościach studiów, wymienionych w pkt 1 w porównaniu do stanu z dnia 30 listopada 2007 r.

Beneficjentami są studenci Politechniki.

Kształcenie w Politechnice realizowane jest w systemie dwustopniowym. Na niektórych kierunkach studiów funkcjonuje trzeci stopień - studia doktoranckie. Senat politechniki w dniu 17 maja 2006 r., podjął uchwałę dotyczącą zasad rekrutacji na rok akademicki 2008/2009 (na wszystkie kierunki i rodzaje studiów). Rejestracja kandydata na studia w Politechnice odbywa się poprzez system rekrutacja.

W ramach przystąpienia do konkursu systemowego na kształcenie zamawiane, w Politechnice opracowany został regulamin przyznawania stypendium, studentom zamawianych specjalności kierunków technicznych. Ww. regulaminie uwzględniono kryteria MNiSW.

W ramach projektu przewidziany jest zakup podręczników (do biblioteki) i pomocy dydaktycznych, produkcji, emisji filmów reklamowych, reklamy radiowej, ogłoszeń reklamowych, materiałów biurowych do obsługi studentów kierunków zamawianych, zorganizowane zostaną wycieczki edukacyjne.

Ponadto w celu realizacji projektu planowane jest poniesienie kosztów inwestycyjnych (obejmujących wydatki na laboratoria i pracownie dydaktyczne):

Beneficjentami są studenci Politechniki.

Kształcenie w Politechnice realizowane jest w systemie dwustopniowym. Na niektórych kierunkach studiów funkcjonuje trzeci stopień - studia doktoranckie. Senat politechniki w dniu 17 maja 2006 r., podjął uchwałę dotyczącą zasad rekrutacji na rok akademicki 2008/2009 (na wszystkie kierunki i rodzaje studiów). Rejestracja kandydata na studia w Politechnice odbywa się poprzez system rekrutacja.

W ramach przystąpienia do konkursu systemowego na kształcenie zamawiane, w Politechnice opracowany został regulamin przyznawania stypendium, studentom zamawianych specjalności kierunków technicznych. Ww. regulaminie uwzględniono kryteria MNiSW.

W ramach projektu przewidziany jest zakup podręczników (do biblioteki) i pomocy dydaktycznych, produkcji, emisji filmów reklamowych, reklamy radiowej, ogłoszeń reklamowych, materiałów biurowych do obsługi studentów kierunków zamawianych, zorganizowane zostaną wycieczki edukacyjne.

Ponadto w celu realizacji projektu planowane jest poniesienie kosztów inwestycyjnych (obejmujących wydatki na laboratoria i pracownie dydaktyczne):

*

doposażenie laboratorium procesów podstawowych inżynierii procesowej i ochrony środowiska - kierunek inżynieria środowiska:

*

stanowisko komputerowej symulacji procesów mechanicznych i cieplnych,

*

system komputerowych technik pomiaru i audytu energetycznego w budownictwie i inżynierii środowiska,

*

doposażenie i modernizacja laboratorium komputerowych technik wizualizacyjnych i pomiarowych - kierunek mechanika i budowa maszyn - zwiększenie liczby stanowisk w laboratorium technologii informacyjnych w automatyzacji i produkcji,

*

zakup oprogramowania w tym zwiększenie liczby licencji posiadanego oprogramowania komputerowego wspomagania projektowania i symulacji procesowych, oraz jego aktualizacja (upgrade) - wszystkie kierunki objęte wparciem,

*

unowocześnienie laboratorium dydaktycznego Układów i systemów programowalnych automatyki o nowe obiekty sterowania i systemy sterowania komputerowego - dla kierunku automatyka i robotyka,

*

unowocześnienie laboratorium dydaktycznego metrologii elektrycznej i elektronicznej poprzez zakup nowych urządzeń/systemów pomiarowych dla kierunku elektrotechnika.

Ponadto jak wskazał Wnioskodawca w piśmie z dnia 17 marca 2010 r. projekt jest całkowicie nieodpłatny. Z tytułu wycieczek edukacyjnych nie będą pobierane od beneficjentów ostatecznych - studentów Politechniki żadne opłaty. Projekt nie generuje żadnych przychodów dla Wnioskodawcy. Wskazana odpłatność 170 zł za godzinę dotyczy wynagrodzenia dla osób prowadzonych kursy wyrównawcze.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca ma prawo odliczyć podatek VAT od zakupów do projektu bądź otrzymać jego zwrot...

Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów do projektu, ani nie ma możliwości odzyskania zwrotu tego podatku wobec uwarunkowań przedstawionych na wstępie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7 suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca w ramach Priorytetu IV PO Kapitał Ludzki "Szkolnictwo wyższe i nauka", projekt systemowy (realizowany przez MNiSW) Działanie 4.1 "Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy", Poddziałanie 4.1.2 "Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy" zamierza zrealizować projekt pn. "...".

Okres realizacji projektu to: 21 sierpień 2008 r. - 15 marzec 2012 r.

Projekt jest jednym z kilkunastu realizowanych przez uczelnię, które zakładają, że ani na etapie składania wniosku o dofinansowanie ani w trakcie ich realizacji, jak również przez okres 5 lat po ich zakończeniu Wnioskodawca nie będzie wykonywał czynności opodatkowanych związanych z infrastrukturą i sprzętem sfinansowanym w ramach projektów takich jak m.in. wynajem, dzierżawa, odpłatne udostępnianie powierzchni i sprzętu ani też nie będzie wykorzystywał projektów na inne cele opodatkowane VAT.

Wszystkie projekty są całkowicie nieodpłatne, tzn. powstałe w wyniku ich realizacji książki, podręczniki, biuletyny, publikacje naukowe, foldery, ulotki, materiały pomocnicze, materiały dydaktyczne, strony internetowe, bazy danych, platforma, wkładki do gazet, reklama płotowa, itp. są nieodpłatne (z platformy i stron www. nie są czerpane żadne korzyści jak np. ogłoszenia płatne).

Mienie powstałe w wyniku realizacji projektów nie będzie przekazane innemu podmiotowi, właścicielem mienia powstałego w wyniku realizacji projektów pozostanie Politechnika.

W projektach tych nie nastąpi przekazanie efektów powstałych w wyniku realizacji projektów.

W wyniku realizacji projektu nastąpi:

1.

podniesienie atrakcyjności kształcenia w Uczelni poprzez podjęcie działań wzbogacających formy procesu dydaktycznego, niefinansowanych w inny sposób z budżetu państwa ani z przychodów własnych Uczelni, na:

*

kierunku: Automatyka i robotyka, specjalność: Technologie informacyjne,

*

kierunku: Mechanika i budowa maszyn, specjalność: Technologie informacyjne,

*

kierunku: Inżynieria środowiska, specjalność: energooszczędne technologie w budownictwie,

2.

wypłacenie 30 (słownie: trzydzieści) stypendiów na kierunkach/specjalnościach zamawianych określonych w pkt 1 w wysokości 1.000 złotych (słownie: tysiąc złotych) miesięcznie przez okres 27 miesięcy,

3.

przeprowadzenie kursów wyrównawczych dla studentów pierwszego roku kierunków/specjalności zamawianych, o których mowa w pkt 1 z przedmiotów matematyka/fizyka w wymiarze godzinowym 120 godzin w wysokości 170 złotych za godzinę, w 3 grupach liczących maksymalnie 20 osób.

Realizacja powyższych zadań wiąże się ze zwiększeniem w Uczelni o 60 osób liczby studentów pierwszego stopnia na kierunkach/specjalnościach studiów, wymienionych w pkt 1 w porównaniu do stanu z dnia 30 listopada 2007 r.

Beneficjentami są studenci Politechniki.

W ramach projektu przewidziany jest zakup podręczników (do biblioteki) i pomocy dydaktycznych, produkcji, emisji filmów reklamowych, reklamy radiowej, ogłoszeń reklamowych, materiałów biurowych do obsługi studentów kierunków zamawianych, zorganizowane zostaną wycieczki edukacyjne.

Projekt jest całkowicie nieodpłatny, nie generuje żadnych przychodów dla Wnioskodawcy, od studentów z tytułu wycieczek edukacyjnych nie będą pobierane żadne opłaty.

Ponadto w celu realizacji projektu planowane jest poniesienie kosztów inwestycyjnych (obejmujących wydatki na laboratoria i pracownie dydaktyczne):

*

doposażenie laboratorium procesów podstawowych inżynierii procesowej i ochrony środowiska - kierunek inżynieria środowiska:

*

stanowisko komputerowej symulacji procesów mechanicznych i cieplnych,

*

system komputerowych technik pomiaru i audytu energetycznego w budownictwie i inżynierii środowiska,

*

doposażenie i modernizacja laboratorium komputerowych technik wizualizacyjnych i pomiarowych - kierunek mechanika i budowa maszyn - zwiększenie liczby stanowisk w laboratorium technologii informacyjnych w automatyzacji i produkcji,

*

zakup oprogramowania w tym zwiększenie liczby licencji posiadanego oprogramowania komputerowego wspomagania projektowania i symulacji procesowych, oraz jego aktualizacja (upgrade) - wszystkie kierunki objęte wparciem,

*

unowocześnienie laboratorium dydaktycznego Układów i systemów programowalnych automatyki o nowe obiekty sterowania i systemy sterowania komputerowego - dla kierunku automatyka i robotyka,

*

unowocześnienie laboratorium dydaktycznego metrologii elektrycznej i elektronicznej poprzez zakup nowych urządzeń/systemów pomiarowych dla kierunku elektrotechnika.

W oparciu o tak przedstawiony przez Wnioskodawcę opis zdarzenia przyszłego przyjęto, iż wszystkie towary i usługi, nabywane na potrzeby programu pn. "Zamawianie kształcenia na kierunkach technicznych, matematycznych i przyrodniczych - pilotaż" nie mają związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Wnioskodawca w treści wniosku jednoznacznie wskazał, że mienie powstałe w wyniku realizacji projektu nie będzie przekazane innemu podmiotowi, właścicielem mienia powstałego w wyniku realizacji projektu pozostanie Wnioskodawca. Ponadto Wnioskodawca jednoznacznie wskazał, że nie będzie wykonywał czynności opodatkowanych związanych z infrastrukturą i sprzętem sfinansowanym w ramach projektu, a z tytułu wycieczek edukacyjnych nie będą pobierane od beneficjentów ostatecznych - studentów Politechniki żadne opłaty. Projekt nie generuje żadnych przychodów dla Wnioskodawcy.

Mając zatem na uwadze wskazany wyżej przepis art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie nie został spełniony podstawowy warunek uprawniający do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach dokumentujących nabywane towary i usługi - brak związku dokonanych zakupów ze sprzedażą opodatkowaną. Wnioskodawcy nie przysługuje zatem prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących nabycie towarów i usług w ramach realizowania przedmiotowego projektu. Tym samym nie będzie on miał prawa do otrzymania z tego tytułu zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.

Ponadto należy zaznaczyć, iż w przedmiotowej sprawie nie będą miały również zastosowania uregulowania § 21 ust. 1 i 2 obowiązującego od dnia 1 stycznia 2010 r. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799).

Przepisy te przewidują bowiem możliwość zwrotu podatku zarejestrowanym podatnikom jedynie na podstawie umów zawartych przed dniem 1 maja 2004 r.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Zgodnie z art. 14b § 3 cyt. w sentencji ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie zdarzenia przyszłego, z którego wynika, iż zakupy dokonane w związku z realizacją projektu nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do świadczenia czynności opodatkowanych VAT. Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślić wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

Dodatkowo podkreślenia wymaga, iż organ podatkowy nie może przewidzieć jakie nastąpią zmiany w prawie podatkowym w przyszłości (po zakończeniu realizacji projektu) oraz czy nie nastąpią zmiany w przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego np. zakupione w związku z realizacją projektu towary i usługi zostaną wykorzystane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Wobec tego niniejsza interpretacja zachowa swą aktualność tylko w przypadku, gdy nie ulegnie zmianie stan prawny oraz przedstawione przez Wnioskodawcę zdarzenie przyszłe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl