IBPP3/4512-869/15/EJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 stycznia 2016 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/4512-869/15/EJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 22 kwietnia 2015 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 17 listopada 2015 r. (data wpływu 23 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji za pomocą kas rejestrujących sprzedaży dokonywanej przy użyciu biletomatów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 listopada 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji za pomocą kas rejestrujących sprzedaży dokonywanej przy użyciu biletomatów.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Z dniem 30 czerwca 2015 r. doszło do połączenia spółki X. S.A. (spółka przejmująca), dalej "Wnioskodawca" lub "spółka" ze spółką Y. S.A. (spółka przejmowana).

W analogicznym stanie faktycznym w dniu 1 grudnia 2014 r. wydana została interpretacja przepisów prawa podatkowego o sygn. IBPP3/443-1388/14/ASz, jednak w związku ze zmianą Wnioskodawcy Spółka zwraca się o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego na jej rzecz.

Wnioskodawca będący czynnym podatnikiem VAT prowadzi działalność gospodarczą w zakresie linowych i linowo - terenowych przewozów osobowych w rejonach górskich. Przewozy realizowane przez Spółkę odbywają się po ustalonej trasie (trasie kolei linowej, linowo - terenowej, wyciągu), zaś wsiadanie i wysiadanie pasażerów odbywa się na z góry wyznaczonych przystankach. Przewozy są realizowane na podstawie ustalonych i podanych do publicznej wiadomości rozkładów jazdy, które wskazują godzinę otwarcia i godzinę zamknięcia kolei lub wyciągu, bądź wskazują godziny otwarcia i zamknięcia kolei lub wyciągu i częstotliwość z którą odbywają one kursy.

Wnioskodawca sprzedając bilety na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych (dalej: "Klient") za pomocą automatów biletowych (dalej "Biletomat") nie ewidencjonuje sprzedaży biletów na kasach rejestrujących.

Klient dokonując zakupu biletu będzie obsługiwał Biletomat samodzielnie (wybiera rodzaj biletu tj. normalny lub ulgowy, trasę przejazdu). Płatność za otrzymany bilet będzie dokonywana wyłącznie bezgotówkowo przy pomocy karty płatniczej (nie będzie możliwości dokonywania płatności w formie gotówkowej).

Transakcja sprzedaży jest obsługiwana przez agenta rozliczeniowego w rozumieniu ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U. z dnia 11 października 2002 r., Nr 169, poz. 1385 z późn. zm.), dalej: "Pośrednik".

W momencie, gdy Klient zamawia bilet przy użyciu Biletomatu, Pośrednik nada transakcji indywidualny numer identyfikacyjny transakcji (ID). Informacje o transakcji przekazywane są automatycznie do systemu księgowego Wnioskodawcy, w którym weryfikowana jest dostępność biletu na wybraną przez Klienta relację przejazdu koleją. Jednocześnie Pośrednik pozyskuje informacje, czy na rachunku bankowym do którego przyporządkowana jest karta płatnicza, znajdują się środki wystarczające do zrealizowania transakcji zakupu biletu. Po zarezerwowaniu w systemie księgowym Wnioskodawcy biletu na wybraną przez Klienta relację przejazdu, Pośrednik zleca bankowi wypłatę kwoty należności za bilet z rachunku Klienta, natomiast Biletomat drukuje i wydaje bilet Klientowi.

Kwoty płatności otrzymywanych od Klienta będą w pierwszej kolejności gromadzone na rachunku rozliczeniowym Pośrednika w banku. Po zakończeniu okresu rozliczeniowego określonego w umowie z Pośrednikiem, Pośrednik dokonuje przelewu środków zgromadzonych na rachunku rozliczeniowym Pośrednika na rachunek Wnioskodawcy w banku. Co do zasady, Pośrednik przekazuje Wnioskodawcy pełną kwotę należnego wynagrodzenia, może jednak w przypadkach określonych w umowie dokonywać stosowanych potrąceń należności przysługujących mu względem Spółki poprzez umniejszenie kwot wypłacanych środków. Dodatkowo Wnioskodawca otrzymuje od Pośrednika do każdej zbiorczej płatności zestawienie, zawierające rozbicie przelanej kwoty wynagrodzenia podzielone wg ID transakcji (dalej: "Zestawienie").

Na podstawie poszczególnych zestawień przekazywanych przez Pośrednika można zidentyfikować numer identyfikacyjny (ID) transakcji i przypisane do tego numeru identyfikacyjnego dane takie jak m.in.:

* data transakcji;

* kwota transakcji;

* rodzaj transakcji (np. sprzedaż, zwrot);

* sześć pierwszych cyfr oraz cztery ostatnie cyfry widniejące na karcie płatniczej nabywcy (jako dane przypisane do karty danej osoby, pozwalające na podstawie danych posiadanych przez bank jednoznacznie zidentyfikować nabywcę).

Numer identyfikacyjny (ID) transakcji ma charakter unikalny i pozwoli na jednoznaczne zidentyfikowanie transakcji i przypisanej do niej kwoty wynagrodzenia należnego Wnioskodawcy. Dane dotyczące płatności, otrzymywane od Pośrednika, są importowane do systemu księgowego Wnioskodawcy.

Wnioskodawca prowadzi ewidencję otrzymywanych płatności z tytułu sprzedaży Biletomatów w formie elektronicznej np. w formie raportu z systemu księgowego, zawierającą dane z zestawienia przekazanego przez Pośrednika.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca jest zwolniony z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży realizowanej przy użyciu biletomatów zgodnie z poz. 38 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z 4 listopada 2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (FiskR).

Stanowisko Wnioskodawcy:

Zdaniem Wnioskodawcy, jest on zwolniony z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży biletów za pomocą biletomatów na podstawie poz. 38 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z 4 listopada 2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (FiskR).

Obowiązek w zakresie prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z art. 111 ustawy o VAT. Zgodnie z ust. 1 tego artykułu, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Powyższy przepis określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.

Z powyższej regulacji wynika, że zasadniczo każda sprzedaż dokonywana przez czynnych podatników VAT na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych wiąże się z obowiązkiem prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Równocześnie, na mocy delegacji ustawowej zawartej w art. 111 ust. 8 ustawy o VAT minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej, o którym mowa w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT.

Na podstawie ww. delegacji ustawowej wydane zostało rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (FiskR). Zgodnie z § 2 ust. 1 FiskR zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 2016 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że w odniesieniu do przedmiotowego stanu faktycznego istnieje możliwość skorzystania również ze zwolnienia przewidzianego w poz. 38 załącznika do FiskR.

W zwolnieniu wymienionym w poz. 38 załącznika do FiskR wymieniono:

"Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli zapłaty za wykonaną czynność dokonano w całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej/odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem, a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła".

Zgodnie z powyższym istnieją trzy podstawowe warunki uprawniające podatnika do skorzystania ze zwolnienia przewidzianego w poz. 38 załącznika do FiskR.

Warunek nr 1: okoliczności transakcji

Pozycja 38 załącznika do FiskR przewiduje, że zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej dotyczy usług świadczonych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.

Wnioskodawca za pośrednictwem Biletomatów dokonuje sprzedaży na rzecz Klientów tj. ww. osób. W związku z tym Wnioskodawca stoi na stanowisku, że przedmiotowy warunek będzie spełniony.

Warunek nr 2: forma dokonywanych płatności.

W odniesieniu do zwolnienia na podstawie poz. 38 załącznika do FiskR, aby został spełniony warunek dotyczący formy płatności, musi ona zostać dokonana w całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (dalej: SKOK) odpowiednio na rachunek Spółki w banku lub na rachunek w SKOK.

W omawianym przypadku Klient dokonuje płatności ze swojego rachunku bankowego przy użyciu karty płatniczej. Płatności Klienta będą gromadzone na rachunku bankowym Pośrednika, który przekazuje Spółce całość należnej jej płatności (po potrąceniu ewentualnych należności, które względem Spółki posiada Pośrednik). Spółka otrzymuje płatność od Pośrednika na rachunek bankowy Spółki, a zatem ww. warunek zastosowania zwolnienia zostaje spełniony.

Dodatkowo, w ocenie Wnioskodawcy nie ma przeszkód by płatność na rachunek Spółki w banku nastąpiła przy udziale Pośrednika z jego rachunku bankowego, na którym gromadzone są płatności od Klientów. Fakt. że w transakcji będzie występował Pośrednik pobierający środki z rachunku bankowego Klientów, nie zmienia faktu, że płatność będzie zrealizowana w całości przy użyciu systemu bankowego (z rachunku Klienta przez rachunek Pośrednika na rachunek Spółki).

Takie stanowisko zostało potwierdzone w interpretacji indywidualnej wydanej w dniu 1 sierpnia 2013 r. przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach (sygn. IBPP3/443-557/13/KG), wydanej w analogicznym stanie prawnym. Organ przyjął wówczas, że: "Zatem w przypadku przelewów elektronicznych realizowanych za pośrednictwem serwisu P.pl (w którym jak wskazał Wnioskodawca uzasadniając stanowisko własne >>klient (...) musi i tak dokonać wyboru formy płatności, którą jest przelew bankowy<

Również dokonanie stosownych potrąceń przysługujących Pośrednikowi względem Spółki z przekazywanego Wnioskodawcy wynagrodzenia za sprzedaż biletów nie stanowi przeszkody do zastosowania omawianego zwolnienia, które wymaga, aby "zapłaty za wykonaną czynność dokonano w całości za pośrednictwem poczty, banku, spółdzielczej kasy oszczędnościowo-rozliczeniowej". W omawianym przypadku Wnioskodawca całość należnych mu kwot wynagrodzenia będzie otrzymywał za pośrednictwem Banku. Nie zmienia tego fakt, że należne Wnioskodawcy wynagrodzenie może być pomniejszone o płatności przysługujące Pośrednikowi względem Wnioskodawcy. Takie stanowisko potwierdza również Dyrektor Izby Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 28 stycznia 2013 r. wydanej w analogicznym stanie prawnym (sygn. IPTPP4/443-761/12-2/UNr).

Ww. interpretacje zostały wydane w poprzednim stanie prawnym, niemniej wnioski z nich płynące znajdują zastosowanie również w analizowanej sprawie.

Reasumując Wnioskodawca będzie otrzymywał całość należnego mu wynagrodzenia za pośrednictwem systemu bankowego, związku z tym, zdaniem Wnioskodawcy, zostanie spełniony warunek wskazany w poz. 38 Załącznika.

Warunek nr 3: ewidencja płatności.

Zastosowanie zwolnienia na podstawie poz. 38 załącznika do FiskR jest uwarunkowane tym aby: "z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynikało, jakiej konkretnie czynności dotyczyła".

Powyższe oznacza konieczność udokumentowania (zaewidencjonowania) płatności wynikającej z danej transakcji w taki sposób, by pozwoliło to na powiązanie jej z konkretną czynnością opodatkowaną.

Mając na uwadze treść interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 12 czerwca 2013 r. (sygn. IBPP3/443-495/13/KG), w sytuacji, w której podatnik ma do dyspozycji informacje dotyczące transakcji takie jak data transakcji, typ operacji (wpłata od klienta, wypłata na własne konto), ID transakcji, kwota operacji, pobrana prowizja, saldo po operacji, opis transakcji (co zakupiono i kto zakupił), wówczas prowadzona przez niego ewidencja spełnia warunki do skorzystania ze zwolnienia. Ww. interpretacja została wydana w nieaktualnym stanie prawnym, niemniej wnioski z niej płynące znajdują zastosowanie również w analizowanej sprawie.

Spółka dysponuje m.in. następującymi danymi: numer identyfikacyjny (ID) transakcji, data transakcji, kwota transakcji, tytuł operacji oraz inne dane pozwalające w sposób jednoznaczny zidentyfikować nabywcę/posiadacza karty płatniczej. Dodatkowo, "numer identyfikacyjny (ID) transakcji" wskazuje, jakiej konkretnie transakcji zakupu biletów dotyczy dana sprzedaż.

W oparciu o zestawienie transakcji przekazywane przez Pośrednika Spółka będzie w stanie rozbić zbiorczą płatność otrzymywaną od Pośrednika na poszczególne transakcje zrealizowane w okresie rozliczeniowym i wykazać jednostkowe transakcje sprzedaży dokonywane na rzecz zindywidualizowanego Klienta.

Ww. dane, które wynikają z zestawienia przesyłanego przez Pośrednika są wystarczające dla powiązania transakcji przez unikalne ID z płatnością i opisem, z którego wynikają dane Klienta tj. posiadacza karty płatniczej.

Ww. zwolnienie nie precyzuje formy, w jakiej ma być prowadzona ewidencja sprzedaży niezbędna dla zastosowania omawianego zwolnienia, dlatego też w ocenie Wnioskodawcy każda wiarygodna forma ewidencji będzie wystarczająca pod warunkiem, że będzie zawierała informacje, o których mowa powyżej. W ocenie Wnioskodawcy, może on w szczególności prowadzić ewidencję w formie elektronicznej np. w formie raportu z systemu księgowego, zawierającego dane z zestawienia przekazanego przez Pośrednika (które będą pozwalały na powiązanie danej sprzedaży z kwotą otrzymanej płatności), co będzie spełniało warunek prowadzenia ewidencji, o której mowa w poz. 38 załącznika.

Reasumując, zdaniem Wnioskodawcy sprzedaż biletów za pomocą biletomatów będzie spełniała warunki do zastosowania zwolnienia, o którym mowa w poz. 38 załącznika.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z art. 111 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT. W myśl ust. 1 tego przepisu, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Kwestie dotyczące między innymi zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, ustawodawca reguluje na mocy wydawanych rozporządzeń w zakresie kas rejestrujących.

Zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących określone zostało w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2014 r. poz. 1544 z późn. zm.), zwanym dalej rozporządzeniem.

Zgodnie z § 2 ust. 1 ww. rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 2016 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

Pod poz. 38 ww. załącznika do cyt. wyżej rozporządzenia wymieniono świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli świadczący usługę otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła.

Aby zatem Wnioskodawca miał prawo do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 38 załącznika do rozporządzenia, muszą zostać spełnione następujące warunki:

* świadczący usługę (podatnika) otrzyma zapłatę za wykonaną czynność w całości za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek podatnika,

* z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę w sposób opisany we wniosku jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła (dane i adres nadawcy, dane i adres odbiorcy oraz numer transakcji).

Niewystąpienie jednego z ww. warunków oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca sprzedaje bilety na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych za pomocą automatów biletowych ("Biletomat"). Płatność za otrzymany bilet dokonywana jest wyłącznie bezgotówkowo przy pomocy karty płatniczej (nie będzie możliwości dokonywania płatności w formie gotówkowej). Transakcja sprzedaży jest obsługiwana przez agenta rozliczeniowego w rozumieniu ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych. W momencie, gdy Klient zamawia bilet przy użyciu biletomatu, pośrednik nadaje transakcji indywidualny numer identyfikacyjny transakcji (ID).

Na podstawie poszczególnych zestawień przekazywanych przez Pośrednika można zidentyfikować numer identyfikacyjny (ID) transakcji i przypisane do tego numeru identyfikacyjnego dane takie jak m.in.:

* data transakcji;

* kwota transakcji;

* rodzaj transakcji (np. sprzedaż, zwrot);

* sześć pierwszych cyfr oraz cztery ostatnie cyfry widniejące na karcie płatniczej nabywcy (jako dane przypisane do karty danej osoby, pozwalające na podstawie danych posiadanych przez bank jednoznacznie zidentyfikować nabywcę).

Numer identyfikacyjny (ID) transakcji ma charakter unikalny i pozwala na jednoznaczne zidentyfikowanie transakcji i przypisanej do niej kwoty wynagrodzenia należnego Wnioskodawcy.

Kwoty płatności otrzymywanych od klienta są w pierwszej kolejności gromadzone na rachunku rozliczeniowym pośrednika w banku. Po zakończeniu okresu rozliczeniowego określonego w umowie z pośrednikiem, pośrednik dokonuje przelewu środków zgromadzonych na rachunku rozliczeniowym pośrednika na rachunek Wnioskodawcy w banku.

Biorąc pod uwagę opis sprawy oraz regulacje prawne wynikające z zacytowanych przepisów należy uznać, że w odniesieniu do sprzedaży, która jest realizowana przez Wnioskodawcę przy użyciu biletomatów:

* za które Wnioskodawca otrzymuje zapłatę bezpośrednio na swój rachunek w banku, z tym że wszystkie płatności w pierwszej kolejności gromadzone są na rachunku bankowym Pośrednika, a po zakończeniu okresu rozliczeniowego są przenoszone na rachunek Wnioskodawcy w banku;

* z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę w sposób opisany we wniosku jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła

spełnione zostają warunki konieczne do zwolnienia tych usług z ewidencji obrotu i kwot podatku należnego za pomocą kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w związku z poz. 38 załącznika.

Zatem sprzedaż biletów dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych za pomocą biletomatów korzysta ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących do dnia 31 grudnia 2016 r. na mocy § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących w powiązaniu z poz. 38 załącznika do tego rozporządzenia.

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego - stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.) Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl