IBPP3/443-741/11/IK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 września 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-741/11/IK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 czerwca 2011 r. (data wpływu 24 czerwca 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 września 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie określenia stawki podatku dla nabycia wewnątrzwspólnotowego i dostawy:

* rezonansu magnetycznego, klatki Faradaya - jest prawidłowe,

* agregatu wody lodowej, urządzenia klimatyzacyjnego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 22 września 2011 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie określenia stawki podatku dla nabycia wewnątrzwspólnotowego i dostawy: rezonansu magnetycznego, agregatu wody lodowej, klatki Faradaya, urządzenia klimatyzacyjnego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży wyrobów medycznych w rozumieniu ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107 z dnia 17 czerwca 2010 r., poz. 679). Jest czynnym podatnikiem podatku VAT, jak również jest zarejestrowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych.

W najbliższym czasie Spółka ma zamiar dokonać wewnątrzwspólnotowego nabycia z Niemiec i odsprzedać w Polsce następujące urządzenia:

* rezonans magnetyczny w skład którego wchodzi stół (ruchomy), gantra, konsola do programowania badania, konsola do wykonywania opisów radiologicznych oraz komputer,

* agregat wody lodowej (służy do chłodzenia rezonansu i będzie z nim połączony),

* klatkę faradaya (osłona dla pomieszczenia przed zakłóceniami elektromagnetycznymi, które mogą zniekształcać wyniki badań),

* urządzenie klimatyzacyjne (szafa klimatyzacyjna) służące do utrzymywania odpowiedniej temperatury w pomieszczeniu, w którym znajduje się rezonans.

Wnioskodawca nie będzie dokonywać montażu wyżej wymienionych urządzeń. Prace te wykona inna firma.

Rezonans magnetyczny (MR) jest wyrobem medycznym zaliczonym do II a klasy wyrobów medycznych. Jest systemem do diagnostyki medycznej ciała. Do podłączenia urządzenia MR niezbędne jest zainstalowanie agregatu wody lodowej, klatki Faradaya oraz urządzenia klimatyzacyjnego, gdyż bez tych urządzeń nie ma możliwości uruchomienia i używania RM.

W uzupełnieniu do wniosku wskazano, że niezbędnym wyposażeniem rezonansu magnetycznego jest klatka Faradaya, agregat wody lodowej oraz szafy chłodzącej. Wymienione elementy nie stanowią zestawu, mogą zostać zakupione oddzielnie. Przykładem podobnego działania może być komputer, który bez klawiatury nie może funkcjonować, ale nie musi być zakupiony w komplecie. Rezonans magnetyczny nie może funkcjonować bez klatki Faradaya, ale może zostać zakupiony osobno. Klatka faradaya jest wyposażeniem wyrobu medycznego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Prosimy o prawidłowe zaklasyfikowanie wg stawki podatku VAT 8% lub 23% wewnątrzwspólnotowego nabycia oraz dostawy w Polsce:

* wyrobu medycznego jakim jest rezonans magnetyczny,

* wyposażenia dodatkowego jakim jest agregat wody lodowej, klatka faradaya oraz urządzenie klimatyzacyjne.

Zdaniem Wnioskodawcy, wewnątrzwspólnotowe nabycie i dalsza sprzedaż rezonansu magnetycznego, agregatu wody lodowej, klatki faradaya oraz urządzenia klimatyzacyjnego podlega stawce 8% VAT.

W załączniku nr 3, w poz. 105, w związku z art. 41 ust. 2 i art. 146a, pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług jako opodatkowane stawką VAT w wysokości 8% wykazano wyroby medyczne, w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, inne niż wymienione w pozostałych pozycjach załącznika, bez względu na symbol PKWIU.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 38 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych za wyrób medyczny uznaje się narzędzie, przyrząd, urządzenie, oprogramowanie, materiał lub inny artykuł, stosowany samodzielnie lub w połączeniu, w tym z oprogramowaniem przeznaczonym przez jego wytwórcę do używania specjalnie w celach diagnostycznych lub terapeutycznych i niezbędnym do jego właściwego stosowania, przeznaczony przez wytwórcę do stosowania u ludzi w celu:

a.

diagnozowania, zapobiegania, monitorowania, leczenia lub łagodzenia przebiegu choroby,

b.

diagnozowania, monitorowania, leczenia, łagodzenia lub kompensowania skutków urazu lub upośledzenia,

c.

badania, zastępowania łub modyfikowania budowy anatomicznej lub procesu fizjologicznego,

d.

regulacji poczęć

- których zasadnicze zamierzone działanie w ciele lub na ciele ludzkim nie jest osiągane w wyniku zastosowania środków farmakologicznych, immunologicznych lub metabolicznych, lecz których działanie może być wspomagane takimi środkami.

Rezonans magnetyczny jest wyrobem medycznym i w związku z tym podlega opodatkowaniu stawką 8% VAT.

Z kolei art. 132 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych stanowi, że ilekroć w przepisach odrębnych jest mowa o wyrobach medycznych, należy przez to rozumieć wyroby medyczne, aktywne wyroby medyczne do implantacji, wyroby medyczne do diagnostyki in vitro, wyposażenie wyrobów medycznych, wyposażenie wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro oraz systemy i zestawy zabiegowe złożone z wyrobów medycznych. Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 33 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych za wyposażenie wyrobu medycznego uznaje się artykuł, który, nie będąc wyrobem medycznym, jest specjalnie przeznaczony przez wytwórcę do stosowania łącznie z wyrobem medycznym, w celu umożliwienia jego używania zgodnie z przewidzianym zastosowaniem. Rezonans magnetyczny nie może działać bez agregatu wody lodowej, klatki faradaya oraz szafy klimatyzacyjnej. W związku z tym powyższy osprzęt uznać należy za wyposażenie wyrobu medycznego. Ponieważ wyposażenie wyrobu medycznego, zdefiniowane w ustawie o wyrobach medycznych, traktowane jest na gruncie ustawy o VAT jak wyrób medyczny, (o czym bezsprzecznie stanowi art. 132 ustawy o wyrobach medycznych), to podlega ono opodatkowaniu stawką 8% VAT zgodnie z poz. 105 załącznika nr 3 do ustawy o VAT (bez względu na symbol PKWIU).

W § 45 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73 z dnia 6 kwietnia 2011 r., poz. 392) obniżono stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy do wysokości 8% w okresie do dnia 31 grudnia 2011 r. dla dostawy, wewnątrzwspólnotowego nabycia oraz importu wyrobów medycznych, o których mowa w art. 132 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679), z wyłączeniem systemów i zestawów zabiegowych złożonych z wyrobów medycznych, innych niż wymienione w załączniku nr 3 do ustawy. Jednak, zdaniem Wnioskodawcy, przepis ten nie ma żadnego znaczenia, gdyż wyposażenie wyrobu medycznego jest na podstawie art. 132 ustawy o wyrobach medycznych definiowane w przepisach odrębnych jako wyrób medyczny i w związku z tym podlega obniżonej stawce VAT na podstawie załącznika nr 3, poz. 105 do ustawy o VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

* prawidłowe - w zakresie określenia stawki podatku dla nabycia wewnątrzwspólnotowego i dostawy rezonansu magnetycznego, klatki Faradaya:

* nieprawidłowe - w zakresie określenia stawki podatku dla nabycia wewnątrzwspólnotowego i dostawy agregatu wody lodowej, urządzenia klimatyzacyjnego.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Przez towary w świetle art. 2 pkt 6 ustawy o podatku od towarów i usług rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Zgodnie z brzmieniem art. 41 ust. 1 ustawy o VAT - obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r. - podstawowa stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem art. 41 ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1 ustawy.

W myśl art. 146a pkt 1 ww. ustawy o VAT - w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. - w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. podstawowa stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1

Stosownie do postanowień art. 146a pkt 2 ustawy o VAT w okresie od dnia 11 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy wynosi 8%.

Powyższe oznacza, że wymienioną wyżej stawkę należy stosować, jeżeli brak jest przepisu szczególnego określającego obniżoną stawkę podatku lub zwolnienie od podatku, przy czym przepisy takie zawiera zarówno ustawa, jak też rozporządzenia wykonawcze do ustawy.

Jednakże ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami preferencyjnymi bądź zwolnienie od podatku.

W poz. 105 załącznika nr 3 do ww. ustawy wymienione zostały wyroby medyczne w rozumieniu ustawy wyrobach medycznych dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, inne niż wymienione w pozostałych pozycjach załącznika, bez względu na symbol PKWiU.

Powyższy zapis oznacza, że 8% stawka podatku VAT ma zastosowanie do wyrobów medycznych w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych - innych niż towary wymienione w pozostałych pozycjach załącznika nr 3 do ustawy o VAT.

Natomiast zgodnie z § 45 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 z późn. zm.), stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% w okresie do dnia 31 grudnia 2011 r. dla dostawy, wewnątrzwspólnotowego nabycia oraz importu wyrobów medycznych, o których mowa w art. 132 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679), z wyłączeniem systemów i zestawów zabiegowych złożonych z wyrobów medycznych, innych niż wymienione w załączniku nr 3 do ustawy.

W myśl art. 132 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679), ilekroć w przepisach odrębnych jest mowa o wyrobach medycznych, należy przez to rozumieć wyroby medyczne, aktywne wyroby medyczne do implantacji, wyroby medyczne do diagnostyki in vitro, wyposażenie wyrobów medycznych, wyposażenie wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro oraz systemy i zestawy zabiegowe złożone z wyrobów medycznych.

Natomiast definicję pojęcia wyrób medyczny zawiera art. 2 ust. 1 pkt 38 ww. ustawy o wyrobach medycznych który stanowi, że przez wyrób medyczny należy narzędzie, przyrząd, urządzenie, oprogramowanie, materiał lub inny artykuł, stosowany samodzielnie lub w połączeniu, w tym z oprogramowaniem przeznaczonym przez jego wytwórcę do używania specjalnie w celach diagnostycznych lub terapeutycznych i niezbędnym do jego właściwego stosowania, przeznaczony przez wytwórcę do stosowania u ludzi w celu:

a.

diagnozowania, zapobiegania, monitorowania, leczenia lub łagodzenia przebiegu choroby,

b.

diagnozowania, monitorowania, leczenia, łagodzenia lub kompensowania skutków urazu lub upośledzenia,

c.

badania, zastępowania lub modyfikowania budowy anatomicznej lub procesu fizjologicznego,

d.

regulacji poczęć

- których zasadnicze zamierzone działanie w ciele lub na ciele ludzkim nie jest osiągane w wyniku zastosowania środków farmakologicznych, immunologicznych lub metabolicznych, lecz których działanie może być wspomagane takimi środkami.

Zgodnie zaś z art. 2 ust. 1 pkt 33 ww. ustawy wyposażenie wyrobu medycznego to artykuł, który, nie będąc wyrobem medycznym, jest specjalnie przeznaczony przez wytwórcę do stosowania łącznie z wyrobem medycznym, w celu umożliwienia jego używania zgodnie z przewidzianym zastosowaniem.

Powyższe oznacza, że 8% stawka podatku VAT ma zastosowanie m.in. do dostawy, wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów medycznych, przez które należy rozumieć wyroby medyczne, aktywne wyroby medyczne do implantacji, wyroby medyczne do diagnostyki in vitro, wyposażenie wyrobów medycznych, wyposażenie wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro oraz systemy i zestawy zabiegowe złożone z wyrobów medycznych innych niż towary wymienione w pozostałych pozycjach załącznika nr 3 do ustawy o VAT oraz innych niż systemy i zestawy zabiegowe złożone z wyrobów medycznych, innych niż wymienione w załączniku nr 3 do ustawy.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca ma zamiar dokonać wewnątrzwspólnotowego nabycia a następnie dostawy krajowej:

* wyrobu medycznego w postaci rezonansu magnetyczny, w skład którego wchodzi stół (ruchomy), gantra, konsola do programowania badania, konsola do wykonywania opisów radiologicznych oraz komputer,

* wyposażenia wyrobu medycznego w postaci klatki faradaya (osłona dla pomieszczenia przed zakłóceniami elektromagnetycznymi, które mogą zniekształcać wyniki badań),

* agregatu wody lodowej (służy do chłodzenia rezonansu i będzie z nim połączony),

* urządzenia klimatyzacyjnego (szafa klimatyzacyjna) służącego do utrzymywania odpowiedniej temperatury w pomieszczeniu, w którym znajduje się rezonans.

Niezbędnym wyposażeniem rezonansu magnetycznego jest klatka Faradaya, agregat wody lodowej oraz szafy chłodzące. Wymienione elementy nie stanowią zestawu, mogą zostać zakupione oddzielnie. Rezonans magnetyczny nie może funkcjonować bez klatki Faradaya, ale może zostać zakupiony osobno. Klatka Faradaya jest wyposażeniem wyrobu medycznego.

W świetle opisanego zdarzenia przyszłego oraz przytoczonych powyżej przepisów stwierdzić należy, iż nabycie wewnątrzwspólnotowe oraz dostawa rezonansu magnetycznego będącego wyrobem medycznym oraz klatki Faradaya stanowiącej wyposażenie wyrobu medycznego będzie korzystała z preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 8% na podstawie art. 146a pkt 2 w zw. z poz. 105 załącznika nr 3 do ustawy oraz w zw. z § 45 rozporządzenia.

Natomiast odnośnie nabycia i dostawy agregatu wody lodowej i urządzenia klimatyzującego wskazać, należy że z wniosku nie wynika aby stanowiły wyrób medyczny, czy wyposażenie wyrobu medycznego. Te dwa ww. urządzenia razem z klatką Faradaya jak wskazał Wnioskodawca są niezbędne do uruchomienia i używania rezonansu magnetycznego, jednakże mogą zostać zakupione oddzielnie.

Odnosząc się zatem do opodatkowania nabycia wewnatrzwspólnotowego oraz dostawy agregatu wody lodowej oraz urządzenia klimatyzującego (szafy chłodzącej) stwierdzić należy, iż zgodnie z ww. przepisami opodatkowaniu stawką 8% objęty został jedynie, będący wyrobem medycznym rezonans magnetyczny oraz będąca wyposażeniem wyrobu medycznego klatka Faradaya. Jeśli zatem dla pewnych ściśle wskazanych towarów zostały przewidziane szczególne zasady opodatkowania w zakresie stawki podatku, to zasady określone w tych przepisach odnosić się mogą jedynie do obrotu tymi towarami. Natomiast, w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz dostawy rezonansu magnetycznego, będącego wyrobem medycznym, klatki Faradaya, stanowiącej wyposażenie wyrobu medycznego, agregatu wody lodowej oraz urządzenia klimatyzującego, które takimi wyrobami nie są, nie ma podstaw do rozciągania regulacji dotyczących wyrobów medycznych na inne wyroby.

Wskazać bowiem należy, że każdy z towarów zarówno rezonans magnetyczny wraz klatką Faradaya, urządzenie chłodzące, jak i agregat wody lodowej jest towarem samoistnym, występuje w obrocie oddzielnie i może funkcjonować prawidłowo bez siebie - zakup rezonansu magnetycznego wraz z klatką Faradaya nie wymaga jednoczesnego zakupu konkretnego, odrębnego od pozostałych modelu urządzenia klimatyzacyjnego i agregatu wody lodowej. Urządzenie klimatyzacyjne i agregat wody lodowej będące przedmiotem wniosku spełni swoje funkcje w połączeniu z innymi urządzeniami nie koniecznie z rezonansem magnetycznym.

Towary te nie stanowią nierozłącznej merytorycznie i funkcjonalnie całości, która nie może funkcjonować oddzielnie. Urządzenie klimatyzacyjne i agregat wody lodowej nie są więc częścią składową rezonansu magnetycznego.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego należy stwierdzić, iż dostawa rezonansu magnetycznego, klatki Faradaya, urządzenia klimatyzacyjnego oraz agregatu wody lodowej nie stanowi z gospodarczego punktu widzenia jednej transakcji. Przedstawiona we wniosku sytuacja wiąże się z kilkoma zdarzeniami gospodarczymi, dla których ustawodawca przewidział różne stawki podatkowe. Zatem w rozpatrywanym przypadku stawkę podatku należy ustalać osobno w odniesieniu do każdego z powyższych produktów.

Zatem wewnątrzwspólnotowe nabycie i dostawa agregatu wody lodowej i urządzenia klimatyzującego na podstawie art. 41 ust. 1 w zw., z art. 146a pkt 1 będzie opodatkowana stawką podatku w wysokości 23%.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za:

* prawidłowe - w zakresie określenia stawki podatku dla nabycia wewnątrzwspólnotowego i dostawy rezonansu magnetycznego, klatki Faradaya:

* nieprawidłowe - w zakresie określenia stawki podatku dla nabycia wewnątrzwspólnotowego i dostawy agregatu wody lodowej, urządzenia klimatyzacyjnego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W przedmiotowej sprawie podkreślenia wymaga fakt, że analiza przepisów ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych nie mieści się w zakresie określonym przez art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym, w kompetencji Ministra Finansów nie leży dokonywanie oceny, czy towary wskazane w przedmiotowym wniosku spełniają zawartą w ustawie z dnia 20 maja 2010 r. definicję wyrobu medycznego. W świetle przytoczonych przepisów ustawy o wyrobach medycznych, nie powinno budzić wątpliwości, że to wytwórca decyduje, czy towar jest wyrobem medycznym, czy też nie jest, zgodnie z jego przewidywanym zastosowaniem. Ustawa o wyrobach medycznych nie jest elementem prawa podatkowego, a więc przepisy tej ustawy nie mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej. Interpretacja taka wykraczałaby poza zakres interpretacji przepisów prawa podatkowego, do której uprawniony jest Minister Finansów w trybie art. 14b § 1 Ordynacja podatkowa.

Zatem niniejsza interpretacja nie ocenia prawidłowości zakwalifikowania czy też niezakwalifikowania przez Wnioskodawcę towarów wskazanych we wniosku do wyrobów medycznych. W związku z tym niniejszej odpowiedzi udzielono wyłącznie w oparciu o wskazaną przez Wnioskodawcę kwalifikację, z której wynika, że rezonans magnetyczny stanowi wyrób medyczny, klatka Faradaya stanowi wyposażenie wyroby medycznego, natomiast agregat wody lodowej i urządzenie klimatyzacyjne nie stanowią wyrobów medycznych czy też wyposażenia wyrobów medycznych.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi -Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl