IBPP3/443-460/09/MM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 25 sierpnia 2009 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-460/09/MM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 czerwca 2009 r. (data wpływu 4 czerwca 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 sierpnia 2009 r. (data wpływu 6 sierpnia 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy alkoholu etylowego o kodzie CN 2207 20 całkowicie skażonego przeznaczonego do dalszej sprzedaży w stanie niezmienionym lub wytwarzania wyrobów nieakcyzowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 czerwca 2009 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy alkoholu etylowego o kodzie CN 2207 20 całkowicie skażonego przeznaczonego do dalszej sprzedaży w stanie niezmienionym lub wytwarzania wyrobów nieakcyzowych. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 3 sierpnia 2009 r. (data wpływu 6 sierpnia 2009 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 8 lipca 2009 r., znak IBPP3/443-460/09/DG.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka) zamierza nabywać wewnątrzwspólnotowo, importować lub nabywać od polskiego producenta/sprzedawcy wyrób o kodzie CN 2207 20 - alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone. Wyrób ten będzie skażony w sposób określony w Rozporządzeniu Komisji WE 3199/93 jakiegokolwiek państwa. Wyrób ten Wnioskodawca będzie nabywał w cysternach lub innych mniejszych opakowaniach i sprzedawał w niezmienionej postaci, lub przetwarzał w wyroby nieakcyzowe takie jak produkty zapachowe do saun i inne wyroby nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi. Przetwarzanie nie będzie miało wpływu na skażenie alkoholu etylowego. Wyrób o kodzie CN 2207 20, jak i wyroby powstałe w wyniku jego przetworzenia Wnioskodawca będzie oferował polskim, wewnątrzwspólnotowym i spoza unii odbiorcom w opakowaniach o pojemności od 0,1 L do 1000 L, bądź luzem.

Spółka nie posiada zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, nie jest zarejestrowanym, niezarejestrowanym handlowcem, nie jest podmiotem pośredniczącym.

Wnioskodawca zauważa, że:

* alkohol etylowy określany, jako wyrób o kodzie CN 2207 20, wskazany w niniejszym stanie faktycznym, pytaniach i stanowisku podatnika jest alkoholem skażonym zgodnie z normami określonymi w rozporządzeniu Komisji WE 3199/93,

* wyroby uzyskane z przetworzenia wyrobu o kodzie CN 2207 20 w opisanym stanie faktycznym, pytaniach i stanowisku podatnika zawsze oznaczają wyroby powstałe z przetworzenia alkoholu etylowego całkowicie skażonego zgodnie z normami określonymi w rozporządzeniu Komisji WE 3199/93 i są to produkty zapachowe do saun i inne wyroby nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi.

Wnioskodawca stwierdza, że przedmiot interpretacji dotyczy podatku akcyzowego oraz innych warunków, dokumentów lub zwolnień z nim związanych, aby zwolnić produkt z obciążeń podatkowych lub nie i jakie warunki należy spełnić ażeby takie zwolnienie mogło obowiązywać.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy nabycie wewnątrzwspólnotowe, import, nabycie od polskiego producenta/sprzedawcy wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach.

2.

Czy dalsza odsprzedaż, konfekcjonowanie wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) jest opodatkowana podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach.

3.

Czy przetwarzanie wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, jest opodatkowana podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach.

4.

Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym przy obrocie wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego).

5.

Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym przy przetwarzaniu wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego).

6.

W jakich procedurach i z jaką dokumentacją należy przemieszczać wyrób o kodzie CN 2207 20 (alkohol etylowy skażony) i wyroby uzyskane z przetworzenia tego wyrobu w obrocie wewnątrzwspólnotowym, imporcie, obrocie krajowym.

7.

Czy jedynymi warunkami zwolnienia z podatku akcyzowego jest skażenie alkoholu etylowego.

8.

Czy jedynymi warunkami zwolnienia z podatku akcyzowego wyrobów powstałych z przetworzenia alkoholu etylowego skażonego jest jego skażenie.

9.

Czy ma znaczenie miejsce skażenia alkoholu etylowego, miejsce pochodzenia wyrobów wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego, oraz miejsce przeznaczenia towaru.

10.

Czy należy prowadzić ewidencję obrotu, przetwarzania wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) i wyrobów z zawartością tego alkoholu jeśli tak, to jakią.

11.

Czy należy uzyskać decyję w sprawie norm zużycia i ubytków od ww. wyrobów.

12.

Czy są nałożone dodatkowe obciążenia, wymagania związane z obrotem, przetwarzaniem ww. wyrobów, jeśli tak to jakie.

Zdaniem Wnioskodawcy:

1.

Nabycie wewnątrzwspólnotowe, import, nabycie od polskiego producenta/sprzedawcy wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) nie jest opodatkowane podatkiem akcyzowym. Sposób skażenia alkoholu etylowego powoduje, że zgodnie z art. 30 ust. 9 ustawy akcyzowej, alkohol ten jest zwolniony z podatku akcyzowego bez względu na przeznaczenie i bez konieczności spełniania dodatkowych warunków.

2.

Dalsza odsprzedaż, konfekcjonowanie wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) nie jest opodatkowana podatkiem akcyzowym. Sam sposób skażenia alkoholu etylowego powoduje, że jest on zwolniony z podatku akcyzowego bez względu na przeznaczenie.

3.

Przetwarzanie wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) w wyrób nieakcyzowy, nie przeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, nie jest opodatkowane podatkiem akcyzowym. Skażenie alkoholu etylowego powoduje, że bez względu na jego dalsze przetwarzanie jest on zwolniony z podatku akcyzowego,

4.

Przy obrocie wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) nie jest wymagane zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub bycie zarejestrowanym/ niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym. Skażenie alkoholu powoduje, że jest to wyrób zwolniony od akcyzy, więc nie podlega procedurze zawieszonego poboru akcyzy.

5.

Przy przetwarzaniu wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi nie jest wymagane zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub bycie zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym. Skażenie alkoholu powoduje, że wyroby będące wynikiem jego przetworzenia będą wyrobami z zawartością alkoholu zwolnionego z podatku akcyzowego, więc nie podlegają procedurze zawieszonego poboru akcyzy.

6.

Wyrób o kodzie CN 2207 20 (alkohol etylowy skażony) i wyroby uzyskane z jego przetworzenia są przemieszczane poza procedurą zawieszonego poboru akcyzy, są zwolnione z podatku akcyzowego, stąd poza zwykłymi dokumentami handlowymi nie są wymagane dodatkowe dokumenty. W przemieszczaniu wewnątrzwspólnotowym wyrobu o kodzie CN 2207 20 dodatkowym wymogiem jest dołączenie do tego wyrobu dokumentu UDT.

7.

Jedynymi warunkami zwolnienia z podatku akcyzowego alkoholu etylowego jest jego skażenie.

8.

Jedynymi warunkami zwolnienia z podatku akcyzowego wyrobów powstałych z przetworzenia wyrobu o kodzie CN 2207 20 jest zawartość w nich skażonego alkoholu etylowego.

9.

Nie ma znaczenia miejsce skażenia alkoholu etylowego, miejsce pochodzenia wyrobów wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego, oraz miejsce przeznaczenia towaru w sytuacji zastosowania skażenia zgodnego z rozporządzeniem WE 3199/93. Zgodnie z treścią rozporządzenia WE Państwa Członkowskie są zobowiązane zwolnić z podatku akcyzowego alkohole, które zostały całkowicie skażone zgodnie z wymogami jakiegokolwiek Państwa Członkowskiego.

10.

Nie jest wymagane prowadzenie ewidencji obrotu, przetwarzania wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) i wyrobów z zawartością tego alkoholu ponieważ sposób skażenia powoduje zwolnienie tych wyrobów z podatku akcyzowego bez względu na przeznaczenie.

11.

Nie ma potrzeby uzyskania decyzji w sprawie norm zużycia i ubytków od wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) i wyrobów z zawartością tego alkoholu ponieważ wyroby te podlegają zwolnieniu z podatku akcyzowego bez względu na przeznaczenie.

12.

Nie ma dodatkowych obciążeń (poza podatkiem dochodowym i VAT), wymagań związanych z obrotem, przetwarzaniem wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) i wyrobów z zawartością tego alkoholu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11) wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, napoje alkoholowe, oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Pod poz. 17 tego załącznika został wymieniony alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone - o kodzie CN 2207.

Ponadto stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej.

Zgodnie z powyższym nabywany przez Wnioskodawcę wyrób o kodzie CN 2207 20 jest wyrobem akcyzowym podlegającym przepisom dotyczącym podatku akcyzowego.

Na podstawie art. 93 ust. 4 ww. ustawy stawka akcyzy na alkohol etylowy wynosi 4960 zł od 1 hektolitra alkoholu etylowego 100% vol. zawartego w gotowym wyrobie.

Jednocześnie w myśl art. 30 ust. 9 pkt 1 cyt. ustawy o podatku akcyzowym zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy całkowicie skażony, importowany, nabywany wewnątrzwspólnotowo albo produkowany na terytorium kraju, wskazanymi przez dowolne państwo członkowskie Wspólnoty Europejskiej, środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji WE nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, w tym zawarty w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

W przepisach ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym jak i przepisach zawartych w rozporządzeniach wykonawczych do ww. ustawy prawodawca nie zawarł dodatkowych warunków dla zastosowania zwolnienia z akcyzy na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 1. Jedynymi warunkami dla zastosowania tego zwolnienia są warunki zawarte w treści cyt. przepisu art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy. W związku z powyższym zarówno obrót ww. alkoholem skażonym jak i wytwarzanie z tego alkoholu wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi nie jest objęte na gruncie ustawy o podatku akcyzowym obowiązkiem prowadzenia ewidencji.

W sytuacji, o której tu mowa, obowiązujące przepisy prawa nie przewidują obowiązku prowadzenia ewidencji przeznaczenia wyrobów akcyzowych całkowicie skażonych zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) 3199/09. Jednakże warto zauważyć, że ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne. Wobec powyższego Wnioskodawca dla celów dowodowych, np. w toku kontroli lub prowadzonego postępowania, powinien posiadać dokumentację potwierdzającą powyższe przeznaczenie ww. alkoholu.

W świetle powyższego stwierdzić należy, iż nabywany przez Wnioskodawcę wyrób o kodzie CN 2207 20 jest w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym alkoholem etylowym podlegającym opodatkowaniu akcyzą, który jeżeli jest całkowicie skażony środkami dopuszczonymi do skażenia alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji WE nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego i nie jest przeznaczony do spożycia przez ludzi, podlega zwolnieniu z podatku akcyzowego.

Wyrób o kodzie CN 2207 20 ujęty jest w poz. 17 załącznika nr 2 do ustawy zawierającym wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym.

Zgodnie z art. 47 ust. 1 produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym.

Zgodnie z art. 93 ust. 2 ww. ustawy produkcją alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie, przetwarzanie, oczyszczanie, skażanie lub odwadnianie alkoholu etylowego, a także jego rozlew.

W świetle powyższego skażanie alkoholu etylowego odbywać się może wyłącznie w składzie podatkowym. Natomiast wytwarzanie wyrobów nie będących wyrobami akcyzowymi, w tym również wytwarzanych ze zwolnionego alkoholu etylowego całkowicie skażonego, o którym mowa w art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym nie jest objęte przepisami ustawy o podatku akcyzowym dotyczącymi składu podatkowego. W świetle powyższego na gruncie przepisów o podatku akcyzowym nie ma znaczenia miejsce pochodzenia wyrobów wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego oraz miejsce przeznaczenia tych wyrobów.

Wnioskodawca wskazał iż dokonuje wewnątrzwspólnotowego nabycia, importu oraz nabycia na terytorium kraju alkoholu etylowego całkowicie skażonego środkami dopuszczonymi do skażenia na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. i dokonuje jego odsprzedaży w stanie niezmienionym. Nabyty (importowany) alkohol etylowy całkowicie skażony jest również wykorzystywany do produkcji wyrobów nieakcyzowych takich jak produkty zapachowe do saun i inne wyroby nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi.

Dodatkowo wskazano we wniosku, iż proces przetwarzania nie będzie skutkował wytrąceniem skażalników z nabywanego przez Wnioskodawcę alkoholu etylowego a powstały produkt będzie wyrobem nieakcyzowym.

Zauważyć należy, iż w art. 30 ust. 9 pkt 1 ww. ustawy zawarte zostało obligatoryjne zwolnienie alkoholu etylowego całkowicie skażonego zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) 3199/93 niezależnie od przeznaczenia wyrobów. Powyższe zwolnienie dotyczy również alkoholu etylowego zawartego w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

Należy jednak podkreślić, że zgodnie z § 5 Rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3649/92 z dnia 17 grudnia 1992 r. w sprawie uproszczonego dokumentu towarzyszącego w wewnątrzwspólnotowym przepływie produktów objętych podatkiem akcyzowym, przeznaczonych do konsumpcji w Państwie Członkowskim wysyłki (Dz. U. UE L Nr 369, poz. 17) uproszczony dokument towarzyszący jest także stosowany w przepływie wewnątrzwspólnotowym w przypadku przewozu alkoholu całkowicie denaturowanego przewidzianego w art. 27 ust. 1 lit. a) dyrektywy Rady 92/83/EWG.

Natomiast w przypadku importu alkoholu etylowego zwolnienie z akcyzy na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy jak również eksportu wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, w których zawarty jest ww. alkohol skażony, stosowane są dokumenty celne zgodnie z przepisami prawa celnego.

W tym miejscu należy zwrócić uwagę na definicje zawarte w art. 2 pkt 10-14 i 23 ww. ustawy o podatku akcyzowym:

* skład podatkowy - miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są: produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane - z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; w przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego;

* podmiot prowadzący skład podatkowy - podmiot, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego;

* procedura zawieszenia poboru akcyzy - procedurę stosowaną podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych, w trakcie której, gdy są spełnione warunki określone w przepisach niniejszej ustawy i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe;

* zarejestrowany handlowiec - podmiot, któremu wydano zezwolenie na nabywanie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych wysłanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej;

* niezarejestrowany handlowiec - podmiot, któremu wydano zezwolenie na jednorazowe nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych wysłanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej;

* podmiot pośredniczący - podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju, inny niż podmiot prowadzący skład podatkowy, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na dostarczaniu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego, a w przypadku wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 32 ust. 1, pochodzących również z importu.

Należy zauważyć że zarówno działalność podmiotu prowadzącego skład podatkowy jak i działalność zarejestrowanego i niezarejestrowanego handlowca ściśle wiąże się z procedurą zawieszenia poboru akcyzy i wyrobami akcyzowymi.

Ponieważ Wnioskodawca nabywa alkohol etylowy całkowicie skażony na mocy art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy, który następnie bądź odsprzedaje w stanie niezmienionym bądź wytwarza z niego wyroby niebędące wyrobami akcyzowymi, tym samym do przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego nie mają zastosowania ww. instytucje składu podatkowego, procedury zawieszenia poboru akcyzy, zarejestrowanego i niezarejestrowanego handlowca.

Natomiast status podmiotu pośredniczącego nie ma zastosowania do zwolnienia, o którym mowa w art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy.

Stosownie do art. 85 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym właściwy naczelnik urzędu celnego ustala, w drodze decyzji, dla poszczególnych podmiotów, na ich wniosek:

1.

normy dopuszczalnych ubytków wyrobów akcyzowych;

2.

dopuszczalne normy zużycia napojów alkoholowych:

a)

objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w przypadku ich użycia do produkcji innych wyrobów,

b)

o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 3, w przypadku ich użycia przez podmiot zużywający.

Ze względu na fakt, iż w przedmiotowej sprawie nie zachodzą okoliczności przewidziane w ww. przepisie nie ma podstawy do występowania do właściwego naczelnika urzędu celnego w celu ustalenia norm zużycia i ubytków.

Jak już stwierdzono niejednokrotnie wyrób o kodzie CN 2207 20 jest wyrobem akcyzowym obligatoryjnie zwolnionym z podatku akcyzowego na mocy art. 30 ust. 9 pkt 1 w związku tym, w sytuacji opisanej we wniosku, przetwarzanie (w wyroby nieakcyzowe) oraz obrót tymi wyrobami nie są objęte regulacją przepisów o podatku akcyzowym i tym samym przepisy te nie nakładają na Wnioskodawcę żadnych obciążeń czy wymagań w tym zakresie.

Mając powyższe na uwadze stanowisko Wnioskodawcy oceniane całościowo należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl