IBPP3/443-459/09/PK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 sierpnia 2009 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-459/09/PK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 czerwca 2009 r. (data wpływu 4 czerwca 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 sierpnia 2009 r. (data wpływu 6 sierpnia 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym wyrobu o kodzie CN 3820 i 3814 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 czerwca 2009 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego opodatkowania podatkiem akcyzowym wyrobu o kodzie CN 3820 i 3814. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 3 sierpnia 2009 r. będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 28 lipca 209 r. znak: IBPP3/443-459/09/PK

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca zamierza nabywać wewnątrzwspólnotowo, importować lub nabywać od polskiego producenta/sprzedawcy wyrób o kodzie CN 3820 - środki zapobiegające zamarzaniu i gotowe płyny przeciwoblodzeniowe z zawartością alkoholu etylowego oraz o kodzie CN 3814 - organiczne złożone rozpuszczalniki i rozcieńczalniki, gdzie indziej niewymienione ani niewyłączone; gotowe zmywacze do farb i lakierów z zawartością alkoholu etylowego. Wyroby te będą wyprodukowane na bazie alkoholu etylowego skażonego w sposób określony w Rozporządzeniu MF w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy. Wyroby te Wnioskodawca będzie nabywał w cysternach lub innych mniejszych opakowaniach i sprzedawał w niezmienionej postaci, lub przetwarzał w inne wyroby nieakcyzowe i nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi. Przetwarzanie nie będzie miało wpływu na skażenie alkoholu etylowego. Wyroby te Wnioskodawca będzie oferował polskim, wewnątrzwspólnotowym i spoza Unii odbiorcom w opakowaniach o pojemności od 0,1 L do 1000 L, bądź luzem.

Wnioskodawca nie posiada zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, nie jest zarejestrowanym; niezarejestrowanym handlowcem, nie jest podmiotem pośredniczącym.

Uwaga generalna:

* wyroby o kodach CN 3820 i CN 3814 wskazane w niniejszym stanie faktycznym, pytaniach i stanowisku podatnika, zawierają alkohol etylowy skażony zgodnie z normami określonymi w rozporządzeniu MF w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy nabycie wewnątrzwspólnotowe, import, nabycie od polskiego producenta/sprzedawcy wyrobu o kodzie CN 3820 i 3814 jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach.

2.

Czy dalsza odsprzedaż, konfekcjonowanie wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 jest opodatkowana podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach.

3.

Czy przetwarzanie wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach.

4.

Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym przy obrocie wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814.

5.

Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym przy przetwarzaniu wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814.

6.

W jakich procedurach i z jaką dokumentacją należy przemieszczać wyroby o kodzie CN 3820 i 3814 wyroby uzyskane z przetworzenia tego wyrobu w obrocie wewnątrzwspólnotowym, imporcie, obrocie krajowym.

7.

Czy ma znaczenie miejsce pochodzenia wyrobów wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego, oraz miejsce przeznaczenia towaru.

8.

Czy należy prowadzić ewidencję obrotu, przetwarzania wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 jeśli tak, to jaką.

9.

Czy należy uzyskać decyzję w sprawie norm zużycia i ubytków od ww. wyrobów.

10.

Czy są nałożone dodatkowe obciążenia, wymagania związane z obrotem, przetwarzaniem ww. wyrobów, jeśli tak to jakie.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 3 sierpnia 2009 r. Wnioskodawca wskazał, iż pytanie dotyczące dodatkowych obciążeń, wymaganych związku z obrotem, przetwarzaniem ww. wyrobów (pytanie nr. 10) dotyczy podatku akcyzowego.

Zdaniem Wnioskodawcy

1.

Nabycie wewnątrzwspólnotowe, import, nabycie od polskiego producenta/sprzedawcy wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 nie jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, ponieważ wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi. Również zawarty w tych wyrobach alkohol etylowy nie podlega opodatkowaniu, gdyż ze względu na skażenie jest zwolniony z podatku akcyzowego.

2.

Dalsza odsprzedaż, konfekcjonowanie wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 nie jest opodatkowana podatkiem akcyzowym, gdyż wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi, a zawarty w nich alkohol etylowy jest zwolniony z podatku akcyzowego ze względu na jego skażenie.

3.

Przetwarzanie wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, nie jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi.

4.

Przy obrocie wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 nie jest wymagane zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub bycie zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym, wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi, więc nie podlegają przepisom ustawy akcyzowej.

5.

Przy przetwarzaniu wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, nie jest wymagane zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub bycie zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym. Wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi.

6.

Wyroby o kodach CN 3820 i 3814 i wyroby uzyskane z ich przetworzenia ponieważ nie są wyrobami akcyzowymi, więc nie podlegają przepisom o podatku akcyzowym, stąd poza zwykłymi dokumentami handlowymi nie są wymagane dodatkowe dokumenty.

7.

Nie ma znaczenia miejsce wyprodukowania wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814, miejsce pochodzenia tych wyrobów, oraz miejsce ich przeznaczenia.

8.

Nie jest wymagane prowadzenie ewidencji obrotu, przetwarzania wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 ponieważ wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi.

9.

Nie ma potrzeby uzyskania decyzji w sprawie norm zużycia i ubytków od wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 ponieważ wyroby te nie podlegają regulacjom podatku akcyzowego.

10.

Nie ma dodatkowych obciążeń (poza podatkiem dochodowym i VAT), wymagań związanych z obrotem, przetwarzaniem wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11) wyroby akcyzowe oznaczają - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Pod poz. 17 tego załącznika został wymieniony alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone - o kodzie CN 2207.

W myśl art. 93 ust. 1 ww. ustawy do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się:

1.

wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;

2.

wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22% objętości;

3.

napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ww. ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest, m.in.:

1.

produkcja wyrobów akcyzowych;

2.

wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;

3.

import wyrobów akcyzowych;

4.

nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;

5.

wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3.

W myśl art. 2 pkt 1 ww. ustawy nabywane przez Wnioskodawcę wyroby o kodzie CN 3814 oraz 3820 nie są wyrobami akcyzowymi. Jednakże, zgodnie z definicją alkoholu etylowego, regulacją ustawy o podatku akcyzowym objęty jest alkohol etylowy zawarty w przedmiotowych wyrobach.

Należy zauważyć, że stosownie do art. 30 ust. 9 pkt 2 i 3 ww. ustawy zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy:

* zawarty w nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, skażony środkami skażającymi dopuszczonymi przez państwo członkowskie Wspólnoty Europejskiej pochodzenia wyrobu;

* zawarty w importowanych wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, skażony środkami skażającymi, o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2.

W tym miejscu należy zwrócić uwagę na § 4 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 32, poz. 228) w myśl którego dla celów stosowania zwolnienia określonego w art. 30 ust. 9 pkt 2 ustawy przyjmuje się, że alkohol etylowy zawarty w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi nabywany wewnątrzwspólnotowo został skażony środkami skażającymi dopuszczonymi przez państwa członkowskie Wspólnoty Europejskiej pochodzenia wyrobu, o ile wyroby te były przedmiotem legalnego obrotu w jednym z państw członkowskich Wspólnoty Europejskiej przed ich przywozem na terytorium kraju.

Dokumentami potwierdzającymi dokonanie legalnego obrotu handlowego w państwach członkowskich Wspólnoty Europejskiej wyrobami, o których mowa powyżej, są w szczególności faktury w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.) lub dokumenty przewozowe stosowane w transakcjach pomiędzy przedsiębiorcami dokonującymi obrotu tymi wyrobami.

Ponadto w myśl art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie również alkohol etylowy skażony środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. Nr 31, poz. 353, z 2002 r. Nr 166, poz. 1362 oraz z 2004 r. Nr 29, poz. 257 i Nr 173, poz. 1808) i wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi - wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub 8, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13.

Powyższy przepis ma zastosowanie w przypadku:

* dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego lub

* zużycia wyrobów przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający.

Zauważyć należy, że przedmiotowe zwolnienie odnosi się nie tylko do przypadku, gdy alkohol ten jest zużywany w składzie podatkowym, ale także w sytuacji wymienionej w art. 32 ust. 3 pkt 1 ustawy, tj. dostarczenia go ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego.

Z powyższego wynika, iż nabycie wyrobów o kodzie CN 3814 oraz 3820, jako wyrobów innych niż akcyzowe, nie podlega akcyzie. Natomiast alkohol zawarty w ww. wyrobach, skażony środkami dopuszczonymi do skażenia alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego, będzie korzystał ze zwolnienia w przypadku:

1.

wewnątrzwspólnotowego nabycia tych wyrobów na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 2 ustawy pod warunkiem, że był przedmiotem legalnego obrotu w jednym z państw członkowskich przed ich przywozem na terytorium kraju,

2.

importu tych wyrobów na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 3,

3.

nabycia krajowego na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2.

Jak zauważono powyżej przedmiotowe wyroby nie są wyrobami akcyzowymi ponadto alkohol zawarty w tych wyrobach korzysta ze zwolnienia, tym samym dalsza sprzedaż wyrobów o kodzie CN 3814 oraz 3820 nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

Z powyższych też powodów przetwarzanie wyrobów o kodzie CN 3814 oraz 3820 w inny wyrób nieakcyzowy bez wytrącania skażalników nie będzie podlegało podatkowi akcyzowemu.

W tym miejscu należy zwrócić uwagę na definicje legalne niżej wymienionych pojęć zawartych w art. 2 pkt 10 - 14 oraz pkt 23 ww. ustawy o podatku akcyzowym

* skład podatkowy - miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są: produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane - z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; w przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego;

* podmiot prowadzący skład podatkowy - podmiot, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego;

* procedura zawieszenia poboru akcyzy - procedurę stosowaną podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych, w trakcie której, gdy są spełnione warunki określone w przepisach niniejszej ustawy i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe;

* zarejestrowany handlowiec - podmiot, któremu wydano zezwolenie na nabywanie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych wysłanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej;

* niezarejestrowany handlowiec - podmiot, któremu wydano zezwolenie na jednorazowe nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych wysłanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej;

* podmiot pośredniczący - podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju, inny niż podmiot prowadzący skład podatkowy, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na dostarczaniu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego, a w przypadku wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 32 ust. 1, pochodzących również z importu.

Należy zauważyć, że zarówno działalność podmiotu prowadzącego skład podatkowy jak i też działalność handlowca zarejestrowanego, czy też niezarejestrowanego ściśle wiąże się z obrotem wyrobami akcyzowymi. Mając na uwadze, iż działalność Wnioskodawcy, w zakresie przedstawionym we wniosku, nie polega na produkcji czy obrocie wyrobami akcyzowymi to tym samym Wnioskodawca nie ma obowiązku prowadzenia składu podatkowego, ani też uzyskania statusu jako handlowiec zarejestrowany lub niezarejestrowany. Natomiast jak wynika z cyt. wyżej art. 32 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy w odniesieniu do alkoholu etylowego skażonego nie ma również zastosowania instytucja podmiotu pośredniczącego, o której mowa w art. 2 pkt 23 ustaw o podatku akcyzowym.

Jak wskazano wyżej procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych. Mając na uwadze, iż przedmiotem powyższych czynności nie będą wyroby akcyzowe nie znajdzie zatem w przedmiotowej sytuacji zastosowanie ww. procedura. W konsekwencji przemieszczanie tych wyrobów nie będzie wymagało administracyjnego dokumentu towarzyszącego czyli dokumentu, na którego podstawie przemieszcza się wyroby akcyzowe z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy (art. 2 pkt 15 ustawy), jak też uproszczonego dokumentu towarzyszącego czyli dokumentu, na którego podstawie przemieszcza się, w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej lub nabycia wewnątrzwspólnotowego, wyroby akcyzowe z zapłaconą akcyzą oraz alkohol etylowy całkowicie skażony środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (Dz. Urz. WE L 288 z 23.11.1993, str. 12, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 9, t. 1, str. 249, z późn. zm.) - art. 2 pkt 16 ustawy o podatku akcyzowy.

Miejsce wyprodukowania wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 oraz miejsce pochodzenia tych wyrobów ma o tyle znaczenie, że w zależności od miejsca (kraju) z którego będą pochodzić te wyroby nabywane wewnątrzwspólnotową znajdzie zastosowanie odpowiednia podstawa prawna w zakresie zwolnienia alkoholu zawartego w tym wyrobie o czym była mowy we wcześniejszej części niniejszej interpretacji (art. 30 ust. 9 pkt ustawy). Natomiast, na gruncie podatku akcyzowego, bez znaczenia jest miejsce przeznaczenia tych wyrobów.

Z art. 32 ust. 5 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym wynika, iż warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie jest również prowadzenie ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem przez podmiot prowadzący skład podatkowy, zarejestrowanego handlowca, podmiot pośredniczący oraz podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie.

Jak wynika z powyższego do prowadzenia ww. ewidencji są zobligowane podmioty które korzystają ze zwolnienia przy dostawie lub zużyciu wyrobów akcyzowych. Przy czym jak wskazano powyżej Wnioskodawca nie będzie dokonywał dostawy wyrobów akcyzowych i tym samym powyższy przepis nie będzie miał nie będzie miał do niego zastosowania.

Stosownie do art. 85 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym właściwy naczelnik urzędu celnego ustala, w drodze decyzji, dla poszczególnych podmiotów, na ich wniosek:

1.

normy dopuszczalnych ubytków wyrobów akcyzowych;

2.

dopuszczalne normy zużycia napojów alkoholowych:

a)

objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w przypadku ich użycia do produkcji innych wyrobów,

b)

o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 3, w przypadku ich użycia przez podmiot zużywający.

Ze względu na fakt, iż w przedmiotowej sprawie nie zachodzą okoliczności przewidziane w ww. przepisie nie ma podstawy do występowania do właściwego naczelnika urzędu celnego w celu ustalenia norm zużycia i ubytków.

Jak już stwierdzono niejednokrotnie wyroby o kodzie CN 3820 i 3814 nie są wyrobami akcyzowymi w związku tym, w sytuacji opisanej we wniosku, przetwarzanie oraz obrót tymi wyrobami nie są objęte regulucją przepisów o podatku akcyzowym i tym samym przepisy te nie nakładają na Wnioskodawcę żadnych obciążeń czy wymagań w tym zakresie.

Reasumując:

1.

nabycie wewnątrzwspólnotowe, import, nabycie od polskiego producenta/sprzedawcy wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 nie jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, ponieważ wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi. Zawarty w tych wyrobach alkohol etylowy ze względu na skażenie jest zwolniony z podatku akcyzowego,

2.

dalsza odsprzedaż, konfekcjonowanie wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 oraz alkoholu w nich zawartego nie jest opodatkowana podatkiem akcyzowym,

3.

przetwarzanie wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, nie jest opodatkowane podatkiem akcyzowym,

4.

przy obrocie wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 nie jest wymagane zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub bycie zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym,

5.

przy przetwarzaniu wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, nie jest wymagane zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub bycie zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym,

6.

przemieszczanie wyrobów o kodach CN 3820 i 3814 nieakcyzowych wyrobów uzyskanych z ich przetworzenia nie podlega przepisom o podatku akcyzowym, w konsekwencji nie będą one przemieszczane w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy, a tym samym ich przemieszczanie nie wymaga wystawienia ADT czy UDT.

7.

miejsce wyprodukowania wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 oraz miejsce pochodzenia tych wyrobów ma o tyle znaczenie, że w zależności od miejsca (kraju) z którego będą pochodzić te wyroby znajdzie zastosowanie odpowiednia podstawa prawna w zakresie zwolnienia alkoholu zawartego w tym wyrobie o którym mowa w art. 30 ust. 9 pkt 2 ustawy. Natomiast, na gruncie podatku akcyzowego, bez znaczenia jest miejsce przeznaczenia tych wyrobów.

8.

dla celów podatku akcyzowego nie jest wymagane prowadzenie ewidencji obrotu, przetwarzania wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814 ponieważ wyroby te nie są wyrobami akcyzowymi,

9.

nie ma potrzeby uzyskania decyzji w sprawie norm zużycia i ubytków od wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814,

10.

nie ma dodatkowych obciążeń czy wymagań, na gruncie podatku akcyzowego, związanych z obrotem, przetwarzaniem wyrobów o kodzie CN 3820 i 3814.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, oceniane całościowo, należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl