IBPP3/443-349/13/JP - Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia lub zwrotu naliczonego podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 19 czerwca 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-349/13/JP Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia lub zwrotu naliczonego podatku VAT w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 marca 2013 r. (data wpływu 19 marca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 czerwca 2013 r. (data wpływu 5 czerwca 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia lub zwrotu naliczonego podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "..." - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 marca 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia lub zwrotu naliczonego podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "....". Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 3 czerwca 2013 r. (data wpływu 5 czerwca 2013 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 23 maja 2013 r. nr IBPP3/443-349/13/JP.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Projekt pn. "..." polega na podjęciu działań promujących ofertę inwestycyjną Gminy. Promowana oferta inwestycyjna obejmuje 2 tereny zlokalizowane w granicach Miasta:

* oferta 1 - teren o łącznej powierzchni 13,4879 (6 działek),

* oferta 2 - teren o łącznej powierzchni 11,3890 (4 działki).

Rzeczowa realizacja projektu odbywać się będzie po podpisaniu umowy z wykonawcą wyłonionym zgodnie z prawem zamówień publicznych (przetarg nieograniczony, zamówienia poniżej 14 tys. euro) i ma się zakończyć do 16 grudnia 2013 r.

Realizacja projektu obejmuje 3 podstawowe zadania:

1.

uczestnictwo w targach inwestycyjnych (...),

2.

organizację ogólnopolskiej kampanii promocyjnej,

3.

przygotowanie materiałów promocyjnych i gadżetów promocyjnych podnoszących skuteczność zadnia 1 i 2.

Udział w targach inwestycyjnych związany jest z koniecznością zapewnienia/organizacji następujących elementów:

* zakupu usługi merketingu bezpośredniego - wysłanie zaproszeń do potencjalnych inwestorów,

* podroż i pobyt 3 osób związanych bezpośrednio z obsługą stoiska Gminy,

* projekt, wykonanie, dostawa, montaż i demontaż zabudowy stoiska targowego na imprezie targowej.

W ramach kampanii promocyjnej wykonane zostaną bilboardy czasowe, zakupione zostaną bilboardy mobilne, standy CB, zorganizowane zostaną 3 konferencje z przedstawicielami instytucji i świata biznesu, zakupiony będzie mobilny telebim oraz przeprowadzone zostaną działania reklamowe w prasie oraz stacji radiowej.

Planuje się przygotowanie i wykonanie następujących materiałów i gadżetów promocyjnych: film promocyjny, zdjęcia gminy i terenów inwestycyjnych, opracowanie studium potencjału inwestycyjnego, roll-up, folder promocyjno-inwestycyjny, ulotki terenów inwestycyjnych, teczki ofertowe, wizytówki, mapy oraz gadżety (pen drive z nagranym filmem promocyjnym i ofertą inwestycyjną Gminy, koszulki (t-shirt), reklamówki i torby ekologiczne, upominki z kryształu, cukierki z serii "...", breloki, długopisy). Wszystkie te materiały dostępne będą podczas imprezy targowej.

W wyniku realizacji projektu zostaną osiągnięte następujące produkty projektu:

* liczba samorządów uczestniczących w targach inwestycyjnych -1,

* liczba materiałów promocyjnych: 10,

* liczba kampanii promocyjnych zorganizowanych w kraju -1.

Realizacja projektu finansowana będzie ze środków EFRR i środków budżetowych Gminy. Beneficjentem projektu jest Gmina, a faktury dokumentujące realizację projektu będą wystawiane na Gminę, NIP.... Projekt związany jest z czynnościami nieopodatkowanymi. Projekt jest nieodochodowy. Produkty powstałe w wyniku realizacji projektu nie będą związane z wykonywaniem czynności cywilno-prawnych.

Pismem z dnia 3 czerwca 2013 r. Wnioskodawca uzupełnił opis zdarzenia przyszłego wskazując, że okres realizacji projektu to od 10 czerwca 2011 r. (termin poniesienia pierwszego wydatku na przygotowanie projektu) do 27 grudnia 2013 r. (data poniesienia ostatniego wydatku). Podana we wniosku data 16 grudzień 2013 r. to termin rzeczowego zakończenia projektu wskazany we wniosku aplikacyjnym.

Promocja terenów inwestycyjnych wpisuje się w zadania gminy, określone w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 8 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).

W trakcie realizacji projektu Gmina nie będzie osiągała żadnych korzyści. Potencjalny pożytek wystąpi w chwili kiedy pojawi się inwestor i dojdzie do zawarcia umowy kupna-sprzedaży lub dzierżawy terenu albo jego części.

Wypromowane w efekcie realizacji projektu nowe tereny inwestycyjne Gmina w chwili pojawienia się zainteresowanego inwestora udostępni poprzez sprzedaż lub dzierżawę. Konkretna forma zostanie ustalona pomiędzy stronami.

Realizacja projektu ma na celu wypromowanie nowych terenów inwestycyjnych w celu pozyskania inwestora. Jednak Wnioskodawca nie ma gwarancji czy po zakończeniu projektu cel ten zostanie osiągnięty i dojdzie do sprzedaży lub dzierżawy tych terenów.

Umowy z inwestorami zainteresowanymi lokowaniem kapitału na terenach objętych projektem zawierać będzie Gmina a w jej imieniu Burmistrz Miasta i Gminy.

Promocja terenów inwestycyjnych będących własnością Gminy ma na celu znalezienie w przyszłości inwestorów, którzy je zakupią lub wydzierżawią. Promocja obejmuje wyłącznie tereny będące własnością Gminy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Gmina ma możliwość odliczenia lub zwrotu naliczonego podatku VAT w ramach realizacji projektu pn. "..." w ramach RPO W na lata 2007-2013, Priorytet 1. Badania i rozwój technologiczny, innowacje i przedsiębiorczość, Działanie 1.1 Wzmocnienie atrakcyjności inwestycyjnej regionu, Poddziałanie 1.1.2 Promocja inwestycyjna.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Gmina jako podatnik podatku VAT - Gmina NIP... nie ma możliwości zwrotu podatku VAT z tytułu realizacji zadania "...", gdyż przedsięwzięcie wynika z zadań własnych gminy, określonych w art. 7 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001), a zatem nie będzie źródłem przychodów z czynności opodatkowanych, określonych w art. 5 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z 2004 r. z późn. zm) co wyklucza zwrot przedmiotowego podatku.

Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia podatku VAT i uzyskania jego zwrotu w związku z projektem pn. "...".

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

W myśl postanowień art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie, w jakim towary są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Kwotę podatku naliczonego stanowi, (...) suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług (art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT).

W myśl art. 87 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Powołany art. 86 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, że w zakresie, w jakim towary i usługi wykorzystywane są do celów transakcji opodatkowanych podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia. Ani charakter ani zakres tego związku nie został przez ustawodawcę w jakikolwiek sposób dookreślony. W szczególności żaden przepis nie wyraża wprost zasady, iż związek ten ma być bezpośredni i wyłączny.

Wobec tego, przy ocenie, czy nabyty towar lub usługa związane są z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, należy przede wszystkim zbadać cel wykonania tej czynności lub fakt jej zaistnienia. Cel ten może być zrealizowany przez różne działania, których efektem (nawet potencjalnym) jest "wykreowanie" sprzedaży opodatkowanej, nawet jeśli środkiem do osiągnięcia tego celu jest wykonanie czynności niepodlegającej opodatkowaniu. Ostatecznie bowiem dokonane zakupy towarów lub usług mają związek z czynnością (sprzedażą) opodatkowaną. Związek między zakupami a sprzedażą opodatkowaną nie musi mieć charakteru bezpośredniego. Wystarczające jest ustalenie istnienia związku pośredniego, byleby w końcowym rozrachunku można było stwierdzić jakiekolwiek przełożenie dokonanych zakupów na sprzedaż opodatkowaną np. w postaci chociażby intensyfikacji działalności opodatkowanej danego podmiotu.

Należy również podkreślić, iż możliwość odliczenia podatku naliczonego nie stanowi żadnego przywileju dla podatnika, lecz jest podstawowym i fundamentalnym uprawnieniem, wynikającym z samej konstrukcji podatku od wartości dodanej. Wspólny system podatku od wartości dodanej zapewnia, że jakakolwiek działalność gospodarcza, bez względu na jej cel oraz rezultat, o ile sama jest opodatkowana VAT, jest opodatkowana w sposób całkowicie neutralny. Pozwala to na zachowanie zasady potrącalności, która powinna być na gruncie ustawy o VAT rozumiana możliwie najszerzej. Oznacza to, że zawsze ma ona zastosowanie przy nabyciu towarów i usług dokonanym z zamiarem wykorzystania ich w działalności opodatkowanej.

W każdym więc przypadku należy dokonać oceny, czy intencją określonej czynności, z którą łączą się skutki podatkowo - prawne jest wykonywanie czynności opodatkowanych.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 cyt. wyżej ustawy o VAT, opodatkowaniu podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przepisy art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy o VAT definiują pojęcie dostawy towarów i świadczenia usług za wynagrodzeniem. W myśl tych przepisów przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca, w okresie od 10 czerwca 2011 r. (termin poniesienia pierwszego wydatku na przygotowanie projektu) do 27 grudnia 2013 r. (data poniesienia ostatniego wydatku), realizuje projekt pn. "...".

Projekt polega na podjęciu działań promujących ofertę inwestycyjną Gminy, na którą składają się 2 tereny inwestycyjne zlokalizowane w granicach Miasta. Realizacja projektu obejmuje 3 podstawowe zadania:

1.

uczestnictwo w targach inwestycyjnych (...),

2.

organizację ogólnopolskiej kampanii promocyjnej przygotowanie materiałów promocyjnych i gadżetów promocyjnych podnoszących skuteczność zadnia 1 i 2.

Udział w targach inwestycyjnych związany jest z koniecznością zapewnienia/organizacji następujących elementów:

* zakupu usługi merketingu bezpośredniego - wysłanie zaproszeń do potencjalnych inwestorów,

* podroż i pobyt 3 osób związanych bezpośrednio z obsługą stoiska Gminy,

* projekt, wykonanie, dostawa, montaż i demontaż zabudowy stoiska targowego na imprezie targowej.

W trakcie realizacji projektu Gmina nie będzie osiągała żadnych korzyści. Potencjalny pożytek wystąpi w chwili kiedy pojawi się inwestor i dojdzie do zawarcia umowy kupna-sprzedaży lub dzierżawy terenu albo jego części.

Wypromowane w efekcie realizacji projektu nowe tereny inwestycyjne Gmina w chwili pojawienia się zainteresowanego inwestora udostępni poprzez sprzedaż lub dzierżawę. Konkretna forma zostanie ustalona pomiędzy stronami.

Realizacja projektu ma na celu wypromowanie nowych terenów inwestycyjnych w celu pozyskania inwestora. Jednak Wnioskodawca nie ma gwarancji czy po zakończeniu projektu cel ten zostanie osiągnięty i dojdzie do sprzedaży lub dzierżawy tych terenów.

Umowy z inwestorami zainteresowanymi lokowaniem kapitału na terenach objętych projektem zawierać będzie Gmina a w jej imieniu Burmistrz Miasta i Gminy.

Promocja terenów inwestycyjnych będących własnością Gminy ma na celu znalezienie w przyszłości inwestorów, którzy je zakupią lub wydzierżawią.

Treść wniosku ewidentnie wskazuje, że celem ww. projektu jest zainteresowanie ewentualnych przyszłych inwestorów inwestowaniem na terenach Gminy (czyli promocja terenów inwestycyjnych należących do Wnioskodawcy). Zamiarem Wnioskodawcy jest osiągniecie jak najszerszego efektu promocyjnego, który przekładał się będzie na osiągnięcie przez Gminę celów komercyjnych. Bezsprzecznie poprzez uczestnictwo w targach inwestycyjnych, zakup usługi merketingu bezpośredniego, konferencje z przedstawicielami instytucji i świata biznesu, Wnioskodawca dociera z informacją o swoim produkcie do potencjalnych lub obecnych klientów. Przedmiotowy projekt służy więc realizacji celu komercyjnego jakim jest promocja konkretnego "produktu" (należących do Gminy terenów przeznaczonych na cele inwestycyjne).

Jak wskazano na wstępie, na tle przepisu art. 86 ust. 1 ustawy, związek pomiędzy podatkiem naliczonym a czynnościami opodatkowanymi nie ma charakteru absolutnego w tym znaczeniu, że nie zawsze możliwym jest wskazanie na ścisłe powiązanie danego podatku naliczonego z konkretnymi czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez podatnika. W omawianym przypadku, pomimo wskazania Wnioskodawcy, że projekt jest niedochodowy, produkty powstałe w wyniku realizacji projektu nie będą związane z wykonywaniem czynności cywilno-prawnych oraz wskazania we własnym stanowisku, iż projekt nie będzie źródłem przychodów z czynności opodatkowanych, niewątpliwym jest iż realizacja projektu jest ukierunkowana na dokonanie czynności opodatkowanych.

Opis zdarzenia przyszłego jednoznacznie wskazuje, że długookresowym - pochodnym celem projektu jest zagospodarowanie terenów inwestycyjnych poprzez ich ewentualną sprzedaż lub dzierżawę (czynności opodatkowane podatkiem VAT). Wnioskodawca wskazał, że:

* potencjalny pożytek wystąpi w chwili kiedy pojawi się inwestor i dojdzie do zawarcia umowy kupna-sprzedaży lub dzierżawy terenu albo jego części,

* wypromowane w efekcie realizacji projektu nowe tereny inwestycyjne Gmina w chwili pojawienia się zainteresowanego inwestora udostępni poprzez sprzedaż lub dzierżawę,

* realizacja projektu ma na celu wypromowanie nowych terenów inwestycyjnych w celu pozyskania inwestora,

* umowy z inwestorami zainteresowanymi lokowaniem kapitału na terenach objętych projektem zawierać będzie Gmina a w jej imieniu Burmistrz Miasta i Gminy,

* promocja terenów inwestycyjnych będących własnością Gminy ma na celu znalezienie w przyszłości inwestorów, którzy je zakupią lub wydzierżawią.

Należy uznać, iż wszystkie czynności promocyjne i informacyjne podejmowane w ramach realizowanego projektu zmierzają do sprzedaży lub dzierżawy terenów inwestycyjnych, również czynności świadczone bez pobierania należności, służą tej sprzedaży. Sprzedaż i dzierżawa gruntów są niewątpliwie czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT jako odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług.

Sprzedaż i dzierżawa konkretnych terenów inwestycyjnych są działaniami mieszczącym się w zakresie statutowych zadań gminy - gospodarce nieruchomościami. Gospodarowanie gruntami w tym sprzedaż i dzierżawa terenów inwestycyjnych należy do zadań własnych Gminy.

Należy jednak zauważyć, iż zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 12 obowiązującego od dnia 6 kwietnia 2011 r. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 247 z późn. zm.) zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powyższego wynika, że zwolnienie od podatku VAT jednostek samorządu terytorialnego jest możliwe tylko wtedy gdy wykonują one czynności w ramach przypisanych im specyficznych zadań i funkcji samorządowych (publicznych) i tylko w odniesieniu do tych czynności, które nie są wykonywane na podstawie zawartych przez gminę umów cywilnoprawnych.

Bezsprzecznym jest, że jednostka samorządu terytorialnego (w omawianym przypadku Gmina) zbywając lub wydzierżawiając, będące jej własnością działki inwestycyjne, będzie dokonywała czynności w oparciu o umowy cywilnoprawne.

Tym samym z tytułu sprzedaży i dzierżawy gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych Gmina osiągać będzie obrót opodatkowany podatkiem VAT.

Zdaniem tut. organu realizacja przedmiotowego projektu (a tym samym dokonane na jego rzecz zakupy) będzie miała związek z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Treść wniosku jednoznacznie wskazuje, że celem projektu jest zachęcanie inwestorów do zakupu lub wydzierżawienia promowanych terenów inwestycyjnych.

Należy zauważyć, że długookresowym celem projektu jest niewątpliwie doprowadzenie do czynności opodatkowanych. Sama promocja terenów inwestycyjnych jest jednym z etapów mających w końcowym efekcie (pochodnym efekcie projektu) doprowadzenie do czynności opodatkowanych, jednakże etapu tego nie można rozpatrywać odrębnie, gdyż powodzenie całego przedsięwzięcia uzależniona jest między innymi od pozytywnego zrealizowania tego etapu czyli promocji produktu jakim są należące do gminy tereny inwestycyjne.

Także niepodważalny jest fakt, iż nawiązane w trakcie trwania projektu kontakty (z zainteresowanymi z zamiarem inwestowania na promowanych terenach inwestorami), będą bezpośrednio wykorzystane przez Wnioskodawcę w celu podpisania umów sprzedaży lub dzierżawy. Promocja realizowana w okresie trwania projektu, będzie także oddziaływała po jego zakończeniu, co pozwoli Wnioskodawcy dotrzeć do potencjalnych klientów z komercyjną ofertą.

Tut. organ zauważa, że kampania informacyjna i materiały promocyjne są "narzędziem", dzięki któremu Wnioskodawca może zrealizować swój zamiar tj. dokonać komercyjnego przeznaczenia gruntów objętych promocją (dokonywaną w ramach ww. projektu) na inwestycje poprzez pozyskanie inwestora i sprzedaż lub dzierżawę.

Jak wykazano wyżej warunkiem koniecznym do uzyskania prawa do odliczenia podatku VAT jest związek nabywanych towarów i usług z czynnościami opodatkowanymi, przy czym związek ten musi mieć charakter niewątpliwy, lecz niekoniecznie bezpośredni.

Zatem w przedmiotowej sprawie istnieje bezsporny związek pomiędzy realizacją projektu, a wykonywanymi w przyszłości czynnościami opodatkowanymi - cele komercyjne. Komercjalizacja odbywać się będzie poprzez sprzedaż lub dzierżawę terenów inwestycyjnych, których dotyczy realizacja projektu, a więc promocja terenów inwestycyjnych.

Nabywane na potrzeby realizacji opisanego we wniosku projektu towary i usług niewątpliwie wiążą się z realizowaną w przyszłości działalnością opodatkowaną, która implikować będzie po stronie Gminy podatek należy - sprzedaż działek lub ich dzierżawa. Realizowany projekt, którego przedmiotem jest wypromowanie należących do Gminy terenów inwestycyjnych (działek), a tym samym nabywane na jego rzecz towary i usługi mają ewidentny związek przyczynowo - skutkowy z powstałym w przyszłości obrotem opodatkowanym. Zakup towarów i usług nie przyczynia się bezpośrednio do uzyskania obrotu (przychodu) poprzez sprzedaż np. gadżetów czy folderów reklamowych lecz w sposób niewątpliwy przyczynia się do wygenerowania obrotu opodatkowanego z tytułu sprzedaży lub dzierżawy działek inwestycyjnych, bowiem gdyby zintensyfikowane działania promocyjne nie zostały podjęte obrót opodatkowany mógłby nie wystąpić.

W konsekwencji z uwagi na spełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywaniem w przyszłości czynności opodatkowanych, Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją ww. projektu. W sytuacji gdy kwota podatku naliczonego w danym okresie rozliczeniowym będzie wyższa od kwoty podatku należnego Wnioskodawca będzie miał prawo do uzyskania zwrotu podatku VAT, stosownie do art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl