IBPP3/443-298/11/PK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 czerwca 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-298/11/PK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 23 lutego 2011 r., który wpłynął do tut. Biura 3 marca 2011 r., uzupełnionym pismem z dnia 28 maja 2011 r., (data wpływu 31 maja 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy działalność w zakresie sprzedaży autorskich spektakli kabaretowych i muzycznych może korzystać ze stawki 8% - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 marca 2011 r. wpłynął do tut. Biura wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy działalność w zakresie sprzedaży autorskich spektakli kabaretowych i muzycznych może korzystać ze stawki 8%.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z dnia 19 maja 2011 r. Znak: IBPP3/443-298/11/PK wezwano o ich uzupełnienie. Uzupełnienia wniosku dokonano w dniu 31 maja 2011 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (zdarzenie przyszłe):

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług prowadzącym działalność gospodarczą polegająca przede wszystkim na sprzedaży programów autorskich na koncerty biletowane oraz na współtworzeniu i współorganizowaniu wraz z artystami, programów artystycznych - głównie kabaretowych. Współpraca ta polega na przygotowywaniu m.in. reżyserii programu, tj. przygotowaniu oprawy muzycznej, oświetleniowej; przygotowaniu scenariusza. Wszystkie te działania odbywają się we współpracy z artystami, od strony artystycznej oraz w imieniu i na ich rzecz. Z artystami podpisywane są przede wszystkim umowy o dzieło na zorganizowanie autorskiego spektaklu kabaretowego lub też wystawiane są przez nich rachunki lub faktury. Załącznikami zawartych umów, jak i otrzymywanych innych dokumentów (w tym faktur i rachunków) są upoważnienia artystów do korzystania z przekazanych przez nich praw autorskich, jak i jego przeniesienie.

Sprzedając przygotowany przeze siebie, na rzecz i w imieniu artystów, program artystyczny np. dla Telewizji lub innej jednostki, będącej organizatorem imprez biletowanych lub też bezbiletowanych (np.dla Urzędów Miast, Gmin, Domów Kultury, również na imprezy plenerowe), Wnioskodawca sprzedaje również prawa autorskie. Na tę okoliczność Wnioskodawca wystawia faktury VAT z opisem: "autorski spektakl kabaretowy (muzyczny)" lub "autorski spektakl kabaretowy (muzyczny) wraz z przeniesieniem praw autorskich".

Do tej pory działalność Wnioskodawcy mieściła się w klasyfikacji PKWiU o nr 92.31 (zawartej w załączniku nr 4 poprzedniej ustawy o VAT - jako zwolnione od podatku). Od 2011 r. w związku z późn. zm. wprowadzonymi w ustawie VAT działalność artystyczna została rozbita na 2 stawki, zwolniona wymieniona w art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy, druga wymieniona w załączniku nr 3 do ustawy, poz. 181, która mówi, już nie o indywidualnych twórcach i artystach, ale o usługach twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania.

W uzupełnieniu wniosku, które wpłynęło do tut. Biura w dniu 31 maja 2011 r. wskazano, że:

W świetle art. 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, (tekst jedn. Dz. U. z 2006, nr 90, poz. 631), samo opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie, przeróbka, adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla prawa do utworu pierwotnego.

Jak wynika z ustawy rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od zezwolenia twórcy utworu pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie prawa majątkowe do utworu pierwotnego wygasły. W przypadku baz danych spełniających cechy utworu zezwolenie twórcy jest konieczne także na sporządzenie opracowania.

Oczywiście na egzemplarzach opracowania należy wymienić twórcę i tytuł utworu pierwotnego.

Przygotowanie spektaklu, będzie się wiązało z opracowaniem i przygotowaniem programu artystycznego (samodzielnie i we współpracy z artystami), czyli wyreżyserowaniu go. Na wszystkie rozpowszechniane później programy artystyczne Wnioskodawca będzie posiadać zezwolenia twórców (artystów) w postaci przeniesienia na Wnioskodawcę prawa do przenoszenia praw autorskich na podmioty trzecie.

Realizacja programu obejmuje:

1.

W przypadku dużych przedsięwzięć: czynności związane z przygotowaniem przedstawienia, nadające tekstowi kształt sceniczny, a więc: nadzór autorski nad scenografią (współpraca ze scenografem, reżyserem, kompozytorem motywów muzycznych, choreografem, inspicjentem, suflerem, zespołem technicznym (oprawa oświetleniowa, muzyczna itp.)).

2.

W przypadku małych przedsięwzięć: czynności związane z reżyserią, tj. przygotowanie przedstawienia, poprzez stworzenie scenariusza, dobór oświetlenia, nagłośnienia, prowadzenie prób z artystami.

Za sprzedaż programu, na podstawie zawartych umów i wystawionych faktur Wnioskodawca będzie otrzymywać należne wynagrodzenie, będące wynikiem rozporządzania i korzystania z praw autorskich oraz prawa do artystycznego wykonania.

Czynności związane z przygotowaniem spektakli w zakresie małych przedsięwzięć w większości będą realizowane samodzielnie, natomiast w zakresie dużych przedsięwzięć Wnioskodawca będzie opierać się na pracach zleconych - dotyczy to oprawy oświetleniowej, nagłośnienia, scenografii, reżyserii. Ponieważ Wnioskodawca nie posiada zaplecza technicznego, z usług zespołów technicznych będzie korzystać w każdym przypadku. Natomiast opracowanie scenariusza będzie przygotowywane przez Wnioskodawcę, artystów, albo będzie zlecane. Na prace zlecone będą zawierane umowy pisemne lub ustne, będą dotyczyły konkretnego merytorycznego przygotowania do konkretnego spektaklu.

Sprzedawane prawa autorskie będą wynikać z przeniesienia na Wnioskodawcę, przez artystów biorących udział w spektaklu, prawa do rozporządzania i przenoszenia ich na osoby trzecie i będą realizowane zgodnie z trzema rodzajami umów.

1.

Umowa pośrednictwa - 80% wynagrodzenia (honorarium artysty) będzie bezpośrednio wpłacane przez zleceniodawcę na konto artysty a 20% (prowizja firmy) na konto firmy Wnioskodawcy.

2.

Umowa pośrednictwa - 100% wynagrodzenia będzie wpływało na konto firmy Wnioskodawcy a następnie: 80% będzie przekazane w całości na konto artysty natomiast 20% pozostałe jako wynagrodzenie firmy.

3.

Umowa zawierana we własnym imieniu na rzecz artysty - 100% wartości wynagrodzenia wpływa na konto firmy Wnioskodawcy a następnie 80% (honorarium artysty) zostanie przekazane artystom jako honorarium pozostałe 20% będzie wynagrodzeniem firmy.

4.

Umowa zawierana we własnym imieniu i realizująca usługę artystyczną zgodnie z oczekiwaniami zleceniodawcy - świadczeniu usługi artystycznej.

Kwota należności otrzymywanej za sprzedany spektakl będzie pokrywała: honorarium należne artystom, koszty prac zleconych, tj. koszty scenariusza, scenografii, oświetlenia, oprawy muzycznej, koszty marketingowe tj. koszty produkcji plakatów, bilbordów, biletów, spotów reklamowych programu.

Sprzedażą biletowaną będzie zajmowała się firma Wnioskodawcy, a więc pracownicy. Rozprowadzanie odbędzie się również poprzez portale internetowe, instytucje współpracujące (domy kultury, urzędy miast i gmin i dystrybutorów niezależnych).

Symbol PKWiU z 2008 r. dla usług świadczonych przez firmę Wnioskodawcy mieścił się pod nr 90.02 - Usługi kulturalne i rozrywkowe.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy działalność w zakresie sprzedaży autorskich spektakli kabaretowych i muzycznych, może korzystać ze stawki 8%.

Zdaniem Wnioskodawcy, w świetle przepisów art. 8 ust. 1 pkt 1 oraz art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), sprzedaż programów autorskich, do których Wnioskodawca posiada prawa, korzystałoby z opodatkowania podatkiem VAT w stawce 8%, zgodnie z załącznikiem nr 3 do ustawy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o VAT", opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Na mocy art. 5a ustawy o VAT, obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011 r., towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Z treści art. 41 ust. 1 cyt. ustawy wynika, że stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1, wprowadzonym do ustawy na podstawie art. 19 pkt 5 ustawy z dnia 26 listopada 2010 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. Nr 238, poz. 1578), zmienionym na mocy art. 9 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 257, poz. 1726), w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, przewidują dla niektórych towarów i usług stawki obniżone lub zwolnienie od podatku.

Stosownie do art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT (wprowadzonym do ustawy na zasadach wskazanych wyżej) - w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 do ustawy pod poz. 181, bez względu na symbol PKWiU, wymieniono usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania.

Należy ponadto zauważyć, że zgodnie z objaśnieniami do załącznika nr 3 ustawy o VAT wykaz towarów i usług objętych tym załącznikiem nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka 8%.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego (opisu zdarzenia przyszłego) wynika, że Wnioskodawca świadczy usługi kulturalne i rozrywkowe, polegające na sprzedaży programów autorskich oraz na współtworzeniu i współorganizowaniu wraz z artystami, programów artystycznych - głównie kabaretowych. Wszystkie te działania odbywają się we współpracy z artystami, z którymi podpisywane są przede wszystkim umowy o dzieło na zorganizowanie autorskiego spektaklu kabaretowego lub też wystawiane są przez nich rachunki lub faktury.

W ramach prowadzonej działalności w celu realizacji programu podejmowane są:

1.

W przypadku dużych przedsięwzięć: czynności związane z przygotowaniem przedstawienia, nadające tekstowi kształt sceniczny, a więc: nadzór autorski nad scenografią (współpraca ze scenografem, reżyserem, kompozytorem motywów muzycznych, choreografem, inspicjentem, suflerem, zespołem technicznym (oprawa oświetleniowa, muzyczna itp.)).

2.

W przypadku małych przedsięwzięć: czynności związane z reżyserią, tj. przygotowanie przedstawienia, poprzez stworzenie scenariusza, dobór oświetlenia, nagłośnienia, prowadzenie prób z artystami.

Sprzedając przygotowany program artystyczny Wnioskodawca sprzedaje również prawa autorskie. Na tę okoliczność wystawia faktury VAT z opisem: "autorski spektakl kabaretowy (muzyczny)" lub "autorski spektakl kabaretowy (muzyczny) wraz z przeniesieniem praw autorskich".

Sprzedawane prawa autorskie będą wynikać z przeniesienia na Wnioskodawcę, przez artystów biorących udział w spektaklu, prawa do rozporządzania nimi i przenoszenia ich na osoby trzecie.

Kwota należności otrzymywanej za sprzedany spektakl będzie pokrywała: honorarium należne artystom, koszty prac zleconych, tj. koszty scenariusza, scenografii, oświetlenia, oprawy muzycznej, koszty marketingowe tj. koszty produkcji plakatów, bilbordów, biletów, spotów reklamowych programu.

W związku z tym, że usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania, od dnia 1 stycznia 2011 r. podlegają opodatkowaniu według stawki 8% - zgodnie z art. 41 ust. 2 w związku z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT, jako czynność wymieniona w poz. 181 załącznika nr 3 do ustawy, ustalić należy czy Wnioskodawca w przedstawionym we wniosku stanie faktycznym (zdarzeniu przyszłym) świadczy usługę, o której mowa w poz. 181 ww. załącznika.

Czynności opisane we wniosku obejmujące różnorodne działania związane z przygotowaniem spektaklu w ramach dużych i małych przedsięwzięć wchodzą w skład kompleksowej usługi związanej z organizowaniem widowisk artystycznych (spektakli kabaretowych i muzycznych).

Co do zasady każde świadczenie dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług powinno być traktowane jako odrębne i niezależne, jednak w sytuacji gdy jedna usługa obejmuje z ekonomicznego punktu widzenia kilka świadczeń, usługa ta nie powinna być sztucznie dzielona dla celów podatkowych. Zatem z ekonomicznego punktu widzenia usługi nie powinny być dzielone dla celów podatkowych wówczas, gdy tworzyć będą jedną usługę kompleksową, obejmującą kilka świadczeń pomocniczych.

Usługa kompleksowa zawiera zatem kilka czynności (usług) opodatkowanych różnymi stawkami VAT, z tym że jedna z nich jest usługą główną przeważającą, nadającą danej usłudze jej główny charakter, przy czym wszystkie zmierzają do bezpośredniego zaspokojenia określonej potrzeby zamawiającego wskazanej w umowie. Aby móc wskazać, iż dana usługa jest usługą złożoną, winna składać się ona z różnych świadczeń, których realizacja prowadzi jednak do jednego celu. Na usługę składa się więc kombinacja różnych czynności, prowadzących do realizacji określonego celu - do wykonania świadczenia głównego, na które składają się różne świadczenia pomocnicze. Natomiast, usługę należy uznać za pomocniczą, jeśli nie stanowi ona celu samego w sobie, lecz jest środkiem do pełnego zrealizowania lub wykorzystania usługi zasadniczej. Pojedyncza usługa traktowana jest zatem jak element usługi kompleksowej wówczas, jeżeli cel świadczenia usługi pomocniczej jest zdeterminowany przez usługę główną oraz nie można wykonać lub wykorzystać bez usługi pomocniczej usługi głównej.

Mając zatem na uwadze opisany stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) stwierdzić należy, iż czynności wykonywane przez Wnioskodawcę w ramach realizacji dużych i małych przedsięwzięć wchodzą w zakres usługi kompleksowej związanej z organizowaniem widowisk artystycznych (spektakli kabaretowych i muzycznych), przy czym za usługę główną w przedmiotowej sprawie należy uznać występy artystyczne. Jak Wnioskodawca sam wskazał w uzupełnieniu wniosku należność za ww. usługi obejmuje nie tylko honoraria należne artystom, ale również koszty prac zleconych, tj. koszty scenariusza, scenografii, oświetlenia, oprawy muzycznej, koszty marketingowe tj. koszty produkcji plakatów, bilbordów, biletów, spotów reklamowych programu.

Wskazać w tym miejscu należy, iż zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT - w brzmieniu obowiązującym do 31 marca 2011 r. - podstawę opodatkowania tym podatkiem stanowi obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostawczych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Natomiast zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT - w brzmieniu obowiązującym od 1 kwietnia 2011 r. - podstawę opodatkowania tym podatkiem stanowi obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostawczych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

W świetle powyższego dla kompleksowej usługi związanej z organizacją widowisk artystycznych (spektakli kabaretowych i muzycznych) należy zastosować jednolitą stawkę podatku VAT w odniesieniu do całej otrzymanej należności obejmującej zarówno koszty związane ze świadczeniem podstawowym (tj. honoraria artystów) oraz ze świadczeniem pomocniczym tj. koszty prac zleconych, jak również wynagrodzenie firmy tj. Wnioskodawcy.

Jak wskazano w opisie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) wystawiane są przez Wnioskodawcę faktury VAT z opisem: "autorski spektakl kabaretowy (muzyczny)" lub "autorski spektakl kabaretowy (muzyczny) wraz z przeniesieniem praw autorskich".

Sprzedawane prawa autorskie będą wynikać z przeniesienia na Wnioskodawcę, przez artystów biorących udział w spektaklu, prawa do rozporządzania nimi i przenoszenia ich na osoby trzecie.

Należy zaznaczyć, że fakt nabycia prawa autorskiego lub uzyskania zgody na korzystanie z utworu (licencji) od twórcy nie jest równoznaczne z tym, że sam Wnioskodawca uzyskuje miano twórcy danego utworu. Twórcą utworu nadal pozostaje ten, kto w okolicznościach określonych w art. 1 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych stworzył utwór. Tym samym usługi Wnioskodawcy związane ze sprzedażą praw autorskich nie są objęte zakresem opodatkowania obniżoną stawką podatku VAT 8% określoną w poz. 181 załącznika nr 3 do ustawy o VAT. Ponadto zbycie ww. praw jako usługa pomocnicza do usługi głównej nie przesądza o zastosowaniu obniżonej stawki podatku VAT w wysokości 8% do kompleksowego świadczenia związanego z organizacją widowisk artystycznych (spektakli kabaretowych i muzycznych).

W opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) zawartego we wniosku oraz jego uzupełnieniu (pismo z dnia 28 maja 2011 r.) wynika, że za sprzedaż programu (autorskich spektakli kabaretowych i muzycznych), na podstawie zawartych umów i wystawionych faktur Wnioskodawca będzie otrzymywać należne wynagrodzenie, będące wynikiem rozporządzania i korzystania z praw autorskich oraz prawa do artystycznego wykonania, przy czym jak wskazano wyżej sprzedawane będą prawa autorskie. Z przedstawionych okoliczności nie wynika zatem aby przedmiotem sprzedaży było przekazanie lub udzielenie licencji do praw do artystycznego wykonania utworu. Tym samym kwestia uznania Wnioskodawcy za artystę wykonawcę w oparciu o przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych pozostaje bez znaczenia dla oceny możliwości zastosowania stawki 8% VAT, na podstawie poz. 181 załącznika nr 3 do ustawy o VAT, w sytuacji gdy podmiot nie wykonuje świadczenia określonego ww. przepisem (tzn. nie wykonuje usług polegających na przekazaniu lub udzieleniu licencji do praw do artystycznego wykonania).

Wobec powyższego ww. usługi podlegają opodatkowaniu stawką podstawową VAT w wysokości 23%.

Zaznaczyć należy, że tut. Organ dokonując niniejszego rozstrzygnięcia skupił się ściśle na odpowiedzi na sformułowane we wniosku pytanie, w którym Wnioskodawca poddał w wątpliwość możliwość zastosowania stawki 8% VAT w kontekście konkretnej normy prawnej tj. art. 41 ust. 2 w związku z poz. 181 załącznika nr 3 ustawy o VAT. Także przedmiotowa interpretacja zawęża się jedynie do udzielenia odpowiedzi na pytanie, nie wychodząc poza jego ramy, poprzez dokonanie oceny sytuacji prawnopodatkowej Wnioskodawcy w oparciu o inne niż wskazane w zapytaniu regulacje prawne. Z tych też względów tut. Organ nie odniósł się do kwestii związanej zastosowaniem zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b) ustawy o VAT w przypadku ww. usług oraz kwestii związanej ze sprzedażą biletowaną, którą zajmuje się firma Wnioskodawcy, gdyż nie były one przedmiotem zapytania, jak również Wnioskodawca nie przedstawił w tym zakresie swojego stanowiska.

Mając na uwadze powyższe, stanowisko, iż usługi świadczone przez Wnioskodawcę podlegają 8% stawce podatku od towarów i usług, należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku zdarzenia przyszłego stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu ul. Kośnego 70, 45-372 Opole, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl