IBPP3/443-211/13/UH

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 27 maja 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-211/13/UH

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 14 lutego 2013 r., (data wpływu w dniu 19 lutego 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 23 maja 2013 r. (data wpływu w dniu 24 maja 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu p.n.: "..." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 lutego 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu p.n.: "...".

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 23 maja 2013 r., będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 14 maja 2013 r. znak: IBPP3/443-211/13/UH.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego:

Miasto... (Wnioskodawca) rozpocznie w 2013 r. realizację projektu pn.: "..." w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa..., Priorytet 1. Badania i rozwój technologiczny, innowacje i przedsiębiorczość; Działanie 1.1 Wzmocnienie atrakcyjności inwestycyjnej regionu; Poddziałanie 1.1.1. Infrastruktura rozwoju gospodarczego. W wyniku realizacji przedmiotowego zadania powstaną w zachodniej części miasta 22 ha uzbrojonego terenu inwestycyjnego, w jego skład wejdzie teren inwestycyjny Przemysłowa I - 14 ha i teren inwestycyjny Przemysłowa II - 8 ha. Projekt jest kontynuacją realizowanego wcześniej przedsięwzięcia..., uznanego za kluczowy dla rozwoju województwa....

Celem projektu jest uzyskanie w miejscu niezagospodarowanych i zdegradowanych przemysłowo obszarów strategicznych..., atrakcyjnych gospodarczo terenów inwestycyjnych o przeznaczeniu przemysłowo - usługowym. Projekt obejmuje powstanie, przede wszystkim budowę podstawowej infrastruktury tj. dróg publicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci energetycznej, teleinformatycznej i wodociągowej. Powstała infrastruktura w ramach zadania będzie ogólnodostępna i będzie realizowana jako zadanie własne Gminy.

Droga ma charakter publiczny i będzie częścią układu komunikacyjnego miasta, a powstała w trakcie realizacji pozostała infrastruktura będzie zlokalizowana w pasie drogowym.

Produktami projektu będą:

* długość wybudowanych dróg: 3,7 km wraz z infrastrukturą towarzyszącą m.in.:

* długość wybudowanej sieci kanalizacji sanitarnej/deszczowej/ogólnospławnej (łącznie z przyłączami): 5,4 km,

* długość wybudowanej sieci wodociągowej: 2,5 km,

* długość wybudowanej sieci energetycznej: 2,9 km

Źródła finansowania:

85% Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

15% budżet Miasta J.

Koszty kwalifikowane projektu:

1.

Opracowanie studium wykonalności

2.

Uzdatnianie podłoża

3.

Branża drogowa

4.

Branża wodno - kanalizacyjna

5.

Branża elektroenergetyczna i teletechniczna

6.

Odszkodowania za nabycie terenu pod budowę pasa drogowego

7.

Nadzór inwestorski

8.

Promocja projektu.

W ramach projektu podatek VAT został uwzględniony jako koszt kwalifikowany zgodnie z wytycznymi programu. Projekt jest realizowany jako zadanie własne miasta na prawach powiatu zgodnie z art. 4 ustawy o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz zadanie własne gminy zgodnie z art. 7 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 3 pkt 3 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego z dnia 16 grudnia 2005 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 267, poz. 2251).

Nabywane towary i usługi nie będą służyły czynnościom opodatkowanym VAT, ponieważ efektem projektu jest ogólnodostępna sieć dróg publicznych.

W piśmie z dnia 22 maja 2013 r. będącym uzupełnieniem opisu zdarzenia przyszłego Wnioskodawca wskazał, iż w ramach przedmiotowego projektu Gmina... ma zamiar zrealizować zadania własne z zakresu gospodarki komunalnej, stwarzając potencjalną możliwość przyszłym inwestorom podłączenia się do technicznej infrastruktury miejskiej. Gmina nie zamierza wykorzystywać powstałych sieci i dróg do prowadzenia działalności opodatkowanej podatkiem VAT, a wytworzone wszystkie środki trwałe w trakcie realizacji przedmiotowego projektu zostaną zaewidencjonowane na majątku gminy i nie będą służyły do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. W szczególności w zakresie sprecyzowanych w wezwaniu pytań Wnioskodawca informuje co następuje:

Infrastruktura drogowa:

Ad. 1. Drogi, o których mowa we wniosku są drogami publicznymi, które są ogólnodostępne i nieodpłatne dla wszystkich uczestników ruchu. Przedmiotowe drogi należą do kategorii dróg gminnych zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 260). Miasto jest właścicielem i zarządcą przedmiotowych dróg.

Ad. 2. Na rzeczową realizację projektu związaną z budową infrastruktury drogowej Wnioskodawca nie poniósł do tej pory żadnych wydatków.

Kanalizacja sanitarna:

Ad.1. Wnioskodawca będzie wykorzystywał powstałą sieć sanitarną do czynności niepodlegających opodatkowaniu.

Ad.2. Kanalizacja sanitarna wytworzona w ramach projektu zostanie zaewidencjonowana na majątku gminy i zostanie nieodpłatnie udostępniona do administrowania przez miejską spółkę, tj. Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Wnioskodawca nie będzie pobierał opłat z tytułu udostępniania i funkcjonowania przedmiotowej kanalizacji.

Kanalizacja deszczowa:

Ad. 1. Wnioskodawca będzie wykorzystywał powstałą kanalizację deszczową do czynności niepodlegających opodatkowaniu. Przedmiotowa kanalizacja deszczowa stanowić będzie element infrastruktury drogowej i będzie służyć jedynie jej odwodnieniu.

Ad. 2. Z tytułu udostępniania i funkcjonowania kanalizacji deszczowej Wnioskodawca nie będzie pobierał żadnych opłat. Wnioskodawca nie będzie świadczył usług odprowadzania wód opadowych do kanalizacji deszczowej i nie będzie zawierał umów cywilno - prawnych. Wybudowana kanalizacja deszczowa służyć będzie jedynie odwodnieniu drogi, a zarządzać tą kanalizacją w tym całym pasem drogowym będzie jednostka budżetowa Miejski Zarząd Dróg i Mostów.

Ad.3. Wnioskodawca nie poniósł żadnych wydatków związanych z budową kanalizacji sanitarnej i deszczowej.

Sieć wodociągowa:

Ad.1. Wnioskodawca będzie wykorzystywał powstałą sieć wodociągową do czynności niepodlegających opodatkowaniu.

Ad. 2. Sieć wodociągowa wytworzona w ramach projektu zostanie zaewidencjonowana na majątku gminy i zostanie nieodpłatnie udostępniona do administrowania przez miejską spółkę, tj. Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Wnioskodawca nie będzie pobierał opłat z tytułu udostępniania i funkcjonowania przedmiotowej sieci.

Ad.3. Wnioskodawca nie poniósł żadnych wydatków związanych z budową sieci wodociągowej.

Sieć energetyczna:

Wnioskodawca w ramach przedmiotowego projektu będzie budował jedynie sieć energetyczną zasilającą oświetlenie uliczne przedmiotowych dróg, a nie sieć energetyczną, służącą komercyjnemu wykorzystywaniu przez przyszłych użytkowników.

Ad.1. Wnioskodawca będzie wykorzystywał przedmiotową sieć energetyczną-oświetleniową do czynności niepodlegających opodatkowaniu.

Ad.2. Wnioskodawca nie będzie pobierał żadnych opłat z tytułu udostępniania lub funkcjonowania sieci energetyczno - oświetleniowej.

Ad.3. Powstała sieć energetyczno - oświetleniowa będzie własnością Gminy oddaną nieodpłatnie zarządcy drogi, tj. Miejskiemu Zarządowi Dróg i Mostów, czyli jednostce budżetowej.

Ad.4. Przedsiębiorstwo energetyczne nie jest partnerem Miasta w realizacji inwestycji i nie przekazało, ani nie przekaże żadnych środków finansowych na realizację projektu, wobec czego nie miało i nie będzie mieć żadnego wkładu finansowego w przyszłej realizacji projektu.

Ad.5. Wnioskodawca nie poniósł żadnych wydatków związanych z budową sieci energetyczno-oświetleniowej.

Sieć teletechniczna:

Wnioskodawca w ramach projektu wykonuje jedynie kanalizację rurową jako element infrastruktury drogi, umożliwiającą potencjalnym zainteresowanym ewentualne umieszczenie w pasie drogowym instalacji teletechnicznych bez konieczności naruszenia nawierzchni.

Ad. I Wnioskodawca będzie wykorzystywać sieć teletechniczną do czynności niepodlegających opodatkowaniu i podobnie, jak w przypadku całego pasa drogowego powierzy nieodpłatnie tę sieć w administrowanie Miejskiemu Zarządowi Dróg i Mostów - jednostce budżetowej miasta.

Ad.2. Wnioskodawca nie będzie pobierał opłat z tytułu udostępniania i funkcjonowania tej kanalizacji i nie przekaże żadnemu przedsiębiorstwu telekomunikacyjnemu wybudowanej kanalizacji teletechnicznej.

Ad.3. Kanalizacja teletechniczna będzie stanowiła własność Gminy.

Ad.4. Żadne przedsiębiorstwo telekomunikacyjne nie przekazało wnioskodawcy wkładu pieniężnego.

Ad.5. Wnioskodawca nie poniósł żadnych wydatków związanych z budową przedmiotowej kanalizacji.

Przyłącza do sieci sanitarnej/deszczowej/ogólnospławnej:

W ramach projektu Wnioskodawca nie wykonuje przyłączy w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858 z późn. zm.) zarówno w zakresie kanalizacji deszczowej (takowe w ogóle w tej kanalizacji nie występują bowiem kanalizacja ta odwadnia jedynie drogę), jak również pozostałych sieci (kanalizacji sanitarnej i wodociągowej). Końcówki tych sieci doprowadzone będą do granic pasa drogowego, umożliwiając podłączenie się potencjalnych właścicieli nieruchomości nie naruszając nawierzchni drogowej.

Ad. I Wnioskodawca nie będzie wykonywał żadnych przyłączy, a w świetle obowiązujących przepisów wykonanie przyłączy i ich sfinansowanie będzie po stronie ubiegającego się o przyłączenie do sieci, które mogą zostać wykonane na wniosek i koszt potencjalnego inwestora po uzyskaniu warunków technicznych od administratora sieci.

Ad.2. Wnioskodawca nie wykonuje żadnych przyłączy i nie będzie wykonywać żadnych czynności opodatkowanych związanych z przedmiotowym projektem realizującym zadania własne gminy.

Ad.3. Odpowiedź jak wyżej.

Ad.4. Odpowiedź jak wyżej wykazano brzmi: nie, Wnioskodawca nie wykonuje przyłączy w rozumieniu ww. ustawy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca ma możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: "....".

Stanowisko Wnioskodawcy:

Wnioskodawca nie ma możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją ww. projektu.

Ponadto Wnioskodawca informuje, że Wnioskodawca nie uzyska żadnych środków finansowych związanych z efektami realizacji projektu, tzn. nie wystąpi związana z tym sprzedaż opodatkowana w gminie.

Jednocześnie Wnioskodawca informuje, że Urząd Miejski w... i Miasto... posiada jeden numer identyfikacji podatkowej i składa jedno rozliczenie VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług, z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Jak wynika z powyższego przepisu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wyłącznie podatnikom podatku od towarów i usług, w sytuacji gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Aby zatem podatnik mógł obniżyć kwotę podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z dokonanych inwestycji, inwestycje te muszą być związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych, przy czym związek ten winien mieć charakter bezsporny.

W związku z powyższym, dla rozstrzygnięcia przedmiotowej sprawy, kluczowym jest ustalenie, z jakimi czynnościami Wnioskodawcy będą związane inwestycje, o których mowa we wniosku.

Z przedstawionego w treści wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca w 2013 r. rozpocznie realizację projektu pn.: "...". W wyniku realizacji przedmiotowego zadania powstaną uzbrojone tereny inwestycyjne, w jego skład wejdzie teren inwestycyjny Przemysłowa I - 14 ha i teren inwestycyjny Przemysłowa II - 8 ha. Celem projektu jest uzyskanie w miejscu niezagospodarowanych i zdegradowanych przemysłowo obszarów strategicznych Miasta, atrakcyjnych gospodarczo terenów inwestycyjnych o przeznaczeniu przemysłowo - usługowym. Projekt obejmuje budowę podstawowej infrastruktury tj. dróg publicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci energetycznej, teleinformatycznej i wodociągowej. Powstała infrastruktura w ramach zadania będzie ogólnodostępna i będzie realizowana jako zadanie własne Gminy. Droga ma charakter publiczny i będzie częścią układu komunikacyjnego Miasta, a powstała w trakcie realizacji pozostała infrastruktura będzie zlokalizowana w pasie drogowym.

W wyniku realizacji projektu powstanie 3, 7 km dróg wraz z infrastrukturą towarzyszącą m.in.: 5,4 km sieci kanalizacji sanitarnej/deszczowej/ogólnospławnej, 2,5 km sieci wodociągowej, 2,9 km sieci energetycznej.

Gmina zamierza stworzyć potencjalną możliwość przyszłym inwestorom podłączenia się do technicznej infrastruktury miejskiej.

Źródła finansowania pochodzą w 85% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz w 15% z budżetu Miasta.

Nabywane towary i usługi nie będą służyły czynnościom opodatkowanym VAT, ponieważ efektem projektu jest ogólnodostępna sieć dróg publicznych.

Gmina nie zamierza wykorzystywać powstałych dróg i sieci do prowadzenia działalności opodatkowanej podatkiem VAT, a wytworzone wszystkie środki trwałe w trakcie realizacji przedmiotowego projektu zostaną zaewidencjonowane na majątku gminy i nie będą służyły do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Drogi, są ogólnodostępne i nieodpłatne dla wszystkich uczestników ruchu, należą do kategorii dróg gminnych.

Kanalizacja sanitarna wytworzona w ramach projektu zostanie zaewidencjonowana na majątku gminy i zostanie nieodpłatnie udostępniona do administrowania przez miejską spółkę, tj. Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Wnioskodawca nie będzie pobierał opłat z tytułu udostępniania i funkcjonowania przedmiotowej kanalizacji.

Wnioskodawca będzie wykorzystywał powstałą sieć sanitarną do czynności niepodlegających opodatkowaniu.

Powstałą kanalizację deszczową Wnioskodawca będzie wykorzystywał do czynności niepodlegających opodatkowaniu. Kanalizacja deszczowa stanowić będzie element infrastruktury drogowej i będzie służyć jedynie jej odwodnieniu.

Z tytułu udostępniania i funkcjonowania kanalizacji deszczowej Wnioskodawca nie będzie pobierał żadnych opłat. Wnioskodawca nie będzie świadczył usług odprowadzania wód opadowych do kanalizacji deszczowej i nie będzie zawierał umów cywilno - prawnych.

Sieć wodociągową Wnioskodawca będzie wykorzystywał do czynności niepodlegających opodatkowaniu.

Sieć wodociągowa wytworzona w ramach projektu zostanie zaewidencjonowana na majątku gminy i zostanie nieodpłatnie udostępniona do administrowania przez miejską spółkę, tj. Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Wnioskodawca nie będzie pobierał opłat z tytułu udostępniania i funkcjonowania przedmiotowej sieci.

Wnioskodawca w ramach przedmiotowego projektu będzie budował jedynie sieć energetyczną zasilającą oświetlenie uliczne przedmiotowych dróg, a nie sieć energetyczną, służącą komercyjnemu wykorzystywaniu przez przyszłych użytkowników.

Wnioskodawca będzie wykorzystywał przedmiotową sieć energetyczną-oświetleniową do czynności niepodlegających opodatkowaniu.

Wnioskodawca nie będzie pobierał żadnych opłat z tytułu udostępniania lub funkcjonowania sieci energetyczno - oświetleniowej.

Powstała sieć energetyczno - oświetleniowa będzie własnością Gminy oddaną nieodpłatnie zarządcy drogi, tj. Miejskiemu Zarządowi Dróg i Mostów, czyli jednostce budżetowej.

Wnioskodawca w ramach projektu wykonuje jedynie kanalizację rurową jako element infrastruktury drogi, umożliwiającą potencjalnym zainteresowanym ewentualne umieszczenie w pasie drogowym instalacji teletechnicznych bez konieczności naruszenia nawierzchni.

Wnioskodawca będzie wykorzystywać sieć teletechniczną do czynności niepodlegających opodatkowaniu i podobnie, jak w przypadku całego pasa drogowego powierzy nieodpłatnie tę sieć w administrowanie Miejskiemu Zarządowi Dróg i Mostów - jednostce budżetowej miasta.

Wnioskodawca nie będzie pobierał opłat z tytułu udostępniania i funkcjonowania tej kanalizacji.

Jak już wskazano na wstępie niniejszej interpretacji podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w cenie nabywanych towarów i usług jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonania odliczenia, czyli sprzedażą generującą po stronie podatnika podatek należny.

Analiza przedmiotowej sprawy wskazuje, że związek taki nie występuje bowiem sieci i drogi jakie powstaną w efekcie zrealizowanego projektu nie będą służyły w jakimkolwiek zakresie czynnościom opodatkowanym realizowanym przez Gminę. Towary i usługi zakupione w celu realizacji projektu związane będą z czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu, bowiem jak jednoznacznie wynika z opisu zdarzenia przyszłego, jedynie do takich czynności będą służyły powstałe środki trwałe.

Zatem w oparciu o przedstawiony opis zdarzenia przyszłego oraz obowiązujący w tym zakresie stan prawny należy stwierdzić, iż w przedmiotowej sprawie nie znajdzie zastosowania cytowany na wstępie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, bowiem o czym już była mowa powyżej, obniżenie podatku należnego o podatek naliczony może nastąpić jedynie na ściśle określonych przez ustawodawcę zasadach, a jedną z podstawowych przesłanek pozytywnych jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

W konsekwencji z uwagi na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego projektu.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl