IBPP3/443-1288/13/ASz

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 30 stycznia 2014 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-1288/13/ASz

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 10 października 2013 r., (data wpływu 14 października 2013 r.), uzupełnionym pismem z 20 grudnia 2013 r. (data wpływu 23 grudnia 2013 r.) oraz pismem z 8 stycznia 2014 r. (data wpływu 10 stycznia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług dokonanych w związku z realizacją projektu pn. "..." - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 października 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług dokonanych w związku z realizacją projektu pn. "...".

Wniosek został uzupełniony pismem z 20 października 2013 r., będącym odpowiedzią na wezwanie z 12 grudnia 2013 r. znak: IBPP3/443-1288/13/ASz oraz pismem z 8 stycznia 2013 r. (data wpływu 10 stycznia 2013 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie z 31 grudnia 2013 r. znak: IBPP3/443-1288/13/ASz.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W latach 2013-2014 Miasto C. realizuje projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pn. "", umowa o dofinansowanie nr... z 19 września 2013 r. decyzją instytucji zarządzającej 27 maja 2013 r. (lista rankingowa nr 6.2.2/1/2012) niniejszy projekt został wybrany do dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007-2013, osi priorytetowej 6 - Polska gospodarka na rynku międzynarodowym, poddziałanie 6.2.2 - wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych. Po podpisaniu umowy o dofinansowanie Miasto stało się beneficjentem przedmiotowego projektu, a otrzymane z Ministerstwa Gospodarki środki pieniężne będą wykorzystane zgodnie z zapisami ww. umowy o dofinansowanie.

1. Celem projektu jest zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej trzech terenów zdegradowanych o łącznej powierzchni 51,82 ha, położonych w dzielnicy C., przeznaczonych na inwestycje o charakterze "od podstaw". W wyniku realizacji projektu zostaną przeprowadzone specjalistyczne badania i analizy geotechniczne, które umożliwią wypracowanie skutecznych metod działania, pozwalających na odpowiednie przygotowanie terenu dla celów budowlanych. W ramach projektu zostaną wykonane następujące opracowania: 1) kompleksowe badania geotechniczne, 2) badania związane z zanieczyszczeniem gruntu, 3) ocena stanu infrastruktury technicznej, 4) analiza kosztowa uzbrojenia, 5) opracowanie studium wykonalności, 6) raport o barierach inwestycyjnych, 7) opracowanie informacji o klimacie inwestycyjnym, 8) analiza kosztowa związana z działaniami rewitalizacyjnymi obszarów, 9) opracowanie harmonogramów procesu inwestycyjnego, 10) przygotowanie dokumentacji technicznej i projektowo-budowlanej związanej z zagospodarowaniem terenu pod inwestycje, 11) przygotowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko w stosunku do zaproponowanych rozwiązań inwestycyjnych 12) projektów doradczo-promocyjnych dotyczących możliwości utworzenia terenu inwestycyjnego oraz opracowaniem informacji o terenie.

2. W związku z realizacją projektu Wnioskodawca dokona płatności na podstawie wystawionych przez wykonawcę faktur VAT za następujące zadania projektowe: wykonanie kompleksowych badań geotechnicznych, badań związanych z zanieczyszczeniem gruntu, ocenę stanu infrastruktury technicznej, analizę kosztową uzbrojenia, opracowanie studium wykonalności, opracowanie raportu o barierach inwestycyjnych, opracowanie informacji o klimacie inwestycyjnym analizę, kosztową związaną z działaniami rewitalizacyjnymi obszarów, opracowanie harmonogramu procesu inwestycyjnego, przygotowanie dokumentacji technicznej i projektowo-budowlanej związanej z zagospodarowaniem terenu pod inwestycje, przygotowanie raport oddziaływania na środowisko w stosunku do zaproponowanych działań inwestycyjnych, przygotowanie projektów doradczo-promocyjnych dotyczących możliwości utworzenia terenu inwestycyjnego oraz opracowaniem informacji o terenie, a także za wykonane zadań w ramach promocji projektu.

3. Wszystkie wydatki w ramach projektu zostaną poniesione zgodnie z wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach POIG wydanych przez ministra rozwoju regionalnego oraz zasadami racjonalnej gospodarki finansowej. Wysokość dofinansowania wynosi 85% wydatków kwalifikowanych. Pierwszy wniosek o płatność Wnioskodawca planuje złożyć w I kwartale 2014 r. Refundacja poniesionych kosztów nastąpi na podstawie przedstawionych faktur VAT. Do chwili obecnej beneficjent nie poniósł żadnych kosztów w ramach projektu.

4. Bezpośrednim beneficjentem projektu jest Miasto. Projekt nie generuje dochodu.

5. Realizacja projektu nie jest związana w żadnym zakresie z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem od towarowi usług VAT. W wyniku realizacji projektu beneficjent nie będzie osiągał żadnych przychodów.

W piśmie z 20 grudnia 2013 r. Wnioskodawca wskazał, że:

Tereny zdegradowane będące przedmiotem projektu Gmina przygotowuje pod inwestycje "od podstaw" w celu ich późniejszej sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste. Tereny inwestycyjne zostaną zbyte w ramach przetargu zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami.

Powstałe tereny inwestycyjne zostaną przeznaczone do sprzedaży lub do oddania w użytkowanie wieczyste.

Jeżeli w przyszłości znajdą się inwestorzy zainteresowani lokowaniem kapitału na terenach objętych ww. projektem to tereny te zostaną im sprzedane lub oddane w użytkowanie wieczyste.

Umowy sprzedaży lub użytkowania wieczystego z potencjalnymi inwestorami będzie zawierało Miasto.

Tereny inwestycyjne stanowią własność Miasta.

Powstałe w wyniku realizacji projektu opracowania pozostaną własnością Miasta i nie będą przekazane czy też zbyte innym podmiotom. Ponadto otrzymana dokumentacja nie będzie przekazywania innym podmiotom odpłatnie.

Na fakturach dokumentujących zakupy związane z realizacją projektu jako nabywca będzie figurował Wnioskodawca.

Efekty realizacji projektu - powstałe opracowania wskażą jakie procesy makroniwelacyjne oraz sposoby likwidacji zjawisk termicznych byłyby najkorzystniejsze dla przedmiotowych terenów oraz jak powinno być przygotowane podłoże do wykorzystania dla potrzeb budowlanych umożliwiających posadowienie obiektów budowlanych. W rezultacie Miasto pozyska tereny inwestycyjne o pow. 51,82 ha, co z kolei pozwoli na pozyskanie nowych inwestycji dla Miasta zlokalizowanych na przygotowanych terenach. Planuje się pozyskanie 3 nowopowstałych inwestycji do roku 2019.

Powstałe w wyniku realizacji projektu opracowania będą podstawą do określenia dokładniejszych kosztów planowanych inwestycji sieciowych oraz kubaturowych.

Sporządzone w ramach projektu opracowania bezpośrednio nie posłużą do budowy infrastruktury drogowej oraz niezbędnych inwestycji sieciowych takich jak: sieci energetyczne, wodno-kanalizacyjne, deszczowe oraz telekomunikacyjne, będą natomiast stanowiły pomoc w opracowaniu przyszłego projektu budowlanego, na podstawie którego taka infrastruktura może powstać.

Wnioskodawca jest w stanie dokonać bezpośredniego i obiektywnego przyporządkowania dokonanych w ramach realizacji projektu zakupów (zadań projektowych) do czynności opodatkowanych podatkiem VAT oraz niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy istnieje możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług dokonanych w związku z realizacją projektu.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarowi usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) nie istnieje możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dotyczących prac i usług związanych z realizacją niniejszego projektu przez Wnioskodawcę.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a tej ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług - z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Ustawodawca przyznał zatem podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, tj. zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Jak wynika z art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Wyrazem ścisłej zależności między uprawnionym odliczeniem podatku naliczonego, a wykonywaniem czynności opodatkowanych są regulacje zawarte w art. 90 ustawy, które w sposób technicznoprawny uzupełniają generalną zasadę wyrażoną w wyżej cyt. art. 86 ust. 1 ustawy.

Zgodnie z art. 90 ust. 1 ustawy o VAT, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Jak wynika z powyższego przepisu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wyłącznie podatnikom podatku od towarów i usług, w sytuacji gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca realizuje projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pn. "...". Celem projektu jest zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej trzech terenów zdegradowanych o łącznej powierzchni 51,82 ha, położonych w dzielnicy C, przeznaczonych na inwestycje o charakterze "od podstaw". W wyniku realizacji projektu zostaną przeprowadzone specjalistyczne badania i analizy geotechniczne, które umożliwią wypracowanie skutecznych metod działania, pozwalających na odpowiednie przygotowanie terenu dla celów budowlanych. W ramach projektu zostaną wykonane następujące opracowania: 1) kompleksowe badania geotechniczne, 2) badania związane z zanieczyszczeniem gruntu, 3) ocena stanu infrastruktury technicznej, 4) analiza kosztowa uzbrojenia, 5) opracowanie studium wykonalności, 6) raport o barierach inwestycyjnych, 7) opracowanie informacji o klimacie inwestycyjnym, 8) analiza kosztowa związana z działaniami rewitalizacyjnymi obszarów, 9) opracowanie harmonogramów procesu inwestycyjnego, 10) przygotowanie dokumentacji technicznej i projektowo-budowlanej związanej z zagospodarowaniem terenu pod inwestycje, 11) przygotowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko w stosunku do zaproponowanych rozwiązań inwestycyjnych 12) projektów doradczo-promocyjnych dotyczących możliwości utworzenia terenu inwestycyjnego oraz opracowaniem informacji o terenie.

Tereny zdegradowane będące przedmiotem projektu Gmina przygotowuje pod inwestycje "od podstaw" w celu ich późniejszej sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste. Jeżeli w przyszłości znajdą się inwestorzy zainteresowani lokowaniem kapitału na terenach objętych ww. projektem to tereny te zostaną im sprzedane lub oddane w użytkowanie wieczyste. Umowy sprzedaży lub użytkowania wieczystego z potencjalnymi inwestorami będzie zawierało Miasto.

Tereny inwestycyjne stanowią własność Miasta. Powstałe w wyniku realizacji projektu opracowania pozostaną własnością Miasta i nie będą przekazane czy też zbyte innym podmiotom. Ponadto otrzymana dokumentacja nie będzie przekazywania innym podmiotom odpłatnie. Efekty realizacji projektu - powstałe opracowania wskażą jakie procesy makroniwelacyjne oraz sposoby likwidacji zjawisk termicznych byłyby najkorzystniejsze dla przedmiotowych terenów oraz jak powinno być przygotowane podłoże do wykorzystania dla potrzeb budowlanych umożliwiających posadowienie obiektów budowlanych. W rezultacie Miasto pozyska tereny inwestycyjne o pow. 51,82 ha, co z kolei pozwoli na pozyskanie nowych inwestycji dla Miasta zlokalizowanych na przygotowanych terenach. Planuje się pozyskanie 3 nowopowstałych inwestycji do roku 2019. Powstałe w wyniku realizacji projektu opracowania będą podstawą do określenia dokładniejszych kosztów planowanych inwestycji sieciowych oraz kubaturowych. Sporządzone w ramach projektu opracowania bezpośrednio nie posłużą do budowy infrastruktury drogowej oraz niezbędnych inwestycji sieciowych takich jak: sieci energetyczne, wodno-kanalizacyjne, deszczowe oraz telekomunikacyjne, będą natomiast stanowiły pomoc w opracowaniu przyszłego projektu budowlanego, na podstawie którego taka infrastruktura może powstać.

Jak już wskazano na wstępie podstawowym aspektem, którego spełnienia należy analizować w kontekście prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w cenie nabywanych przez podatnika towarów i usług, jest późniejsze (finalne) wykorzystanie ich w wykonywaniu czynności opodatkowanych.

W rezultacie o prawie do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizowanymi przez Miasto inwestycjami, decyduje sposób wykorzystania przez Miasto powstałego w wyniku realizacji inwestycji mienia, tj. wykorzystanie go do czynności opodatkowanych podatkiem VAT lub do czynności nieopodatkowanych.

Przystępując do analizy możliwości odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących zakupy związane z dokumentacją powstałą w wyniku realizacji projektu, należy zauważyć, że powołany art. 86 ust. 1 ustawy o VAT uzależnia prawo do odliczenia od istnienia związku zakupów z czynnościami opodatkowanymi. Ani charakter ani zakres tego związku nie został przez ustawodawcę w jakikolwiek sposób dookreślony. W szczególności żaden przepis nie wyraża wprost zasady, że związek ten ma być bezpośredni i wyłączny.

O związku bezpośrednim dokonywanych zakupów z działalnością podatnika można mówić wówczas, gdy nabywane towary służą, np. dalszej odsprzedaży (towary handlowe) lub też nabywane towary i usługi są niezbędne do wytworzenia towarów lub usług będących przedmiotem dostawy. Bezpośrednio wiążą się więc z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez podatnika.

Natomiast o pośrednim związku nabywanych towarów i usług z działalnością przedsiębiorcy można mówić wówczas, gdy ponoszone wydatki wiążą się z całokształtem funkcjonowania przedsiębiorstwa - mają pośredni związek z działalnością gospodarczą, a tym samym z osiąganym przez podatnika obrotem opodatkowanym. Aby jednak można było wskazać, że określone zakupy mają chociażby pośredni związek z działalnością podmiotu, istnieć musi związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy dokonanymi zakupami towarów i usług, a powstaniem obrotu. O pośrednim związku dokonanych zakupów z działalnością podatnika można mówić wówczas, gdy zakup towarów i usług nie przyczynia się bezpośrednio do uzyskania obrotu przez podatnika, np. poprzez ich odsprzedaż, lecz poprzez wpływ na ogólne funkcjonowanie przedsiębiorstwa jako całości, przyczynia się do generowania przez podmiot obrotu opodatkowanego podatkiem VAT.

W każdym więc przypadku należy dokonać oceny, czy intencją określonej czynności, z którą łączą się skutki podatkowo - prawne jest wykonywanie czynności opodatkowanych.

Treść wniosku ewidentnie wskazuje, że celem projektu jest profesjonalne przygotowanie pod kątem studyjno-koncepcyjnym, promocyjnym i inwentaryzacyjnym terenu inwestycyjnego. Rezultatami uzyskanymi po zrealizowaniu projektu będą trzy nowe tereny inwestycyjne, co z kolei pozwoli na pozyskanie nowych inwestycji dla Miasta zlokalizowanych na przygotowanych terenach.

Jak wskazano powyżej, na tle przepisu art. 86 ust. 1 ustawy, związek pomiędzy podatkiem naliczonym a czynnościami opodatkowanymi nie ma charakteru absolutnego w tym znaczeniu, że nie zawsze możliwe jest wskazanie na ścisłe powiązanie danego podatku naliczonego z konkretnymi czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez podatnika. W omawianym przypadku, niewątpliwie dokumentacja dotycząca projektu jako całości związana jest z wykonywaniem przez Gminę w przyszłości czynności opodatkowanych podatkiem VAT, tj. sprzedażą lub oddaniem w użytkowanie wieczyste trzech terenów inwestycyjnych. Mimo wskazania Wnioskodawcy, że w wyniku realizacji projektu Beneficjent nie będzie osiągał żadnych przychodów, w rzeczywistości realizacja projektu jest ukierunkowana na dokonanie czynności opodatkowanych. Z przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu stanu faktycznego wynika bowiem, że długookresowym celem projektu będzie sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste trzech terenów inwestycyjnych. Sprzedaż oraz oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste są niewątpliwie czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT jako odpłatna dostawa towarów.

Z tytułu sprzedaży lub oddanie w użytkowanie wieczyste gruntów na podstawie umów cywilnoprawnych Miasto będzie osiągać obrót opodatkowany podatkiem VAT. Natomiast opracowanie ww. dokumentacji jest jednym z etapów mających w końcowym efekcie (pochodnym efekcie projektu) doprowadzenie do utworzenia i sprzedaży terenów inwestycyjnych, czyli do wykonywania czynności opodatkowanych. Jednakże etapu tego nie można rozpatrywać odrębnie, gdyż powodzenie całego przedsięwzięcia uzależnione jest między innymi od pozytywnego zrealizowania tego etapu czyli opracowania odpowiedniej dokumentacji.

Opis sprawy wskazuje, że celem projektu jest sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste terenów przyszłym inwestorom. Oznacza to, że Miasto przewiduje wykorzystanie ww. dokumentacji do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług (dostawa towarów).

Z wniosku wynika również, że Wnioskodawca jest w stanie dokonać bezpośredniego i obiektywnego przyporządkowania dokonanych w ramach realizacji projektu zakupów (zadań projektowych) do czynności opodatkowanych podatkiem VAT oraz niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

Analizując okoliczności sprawy w kontekście obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa stwierdzić należy, że Gmina planuje realizację przedmiotowego projektu z założeniem, że jego efekt (opracowania) zostanie wykorzystany m.in. do przygotowania terenów inwestycyjnych, przeznaczonych na sprzedaż oraz oddania w wieczyste uzytkowanie. Zatem powstałe w wyniku projektu opracowania ("narzędzia") będą niewątpliwie w części wykorzystane do wykonywania przez Gminę czynności opodatkowanych, jakimi jest sprzedaż.

Wobec powyższego, skoro Gmina jest w stanie odrębnie określić kwoty podatku naliczonego wynikające z faktur VAT dotyczących tej części dokumentacji projektowej, która będzie związana z wykonywaniem w przyszłości czynności opodatkowanych (tekst jedn.: sprzedażą gruntów), w zakresie w jakim towary i usługi będą wykorzystywane do tych czynności, będzie jej przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o ile nie zajdą ograniczenia przewidziane w art. 88 ustawy o podatku od towarów i usług. Natomiast nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do pozostałej części dokumentacji, skoro - jak Gmina wskazała - jest w stanie dokonać bezpośredniego i obiektywnego przyporządkowania dokonanych w ramach realizacji projektu zakupów (zadań projektowych) do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

Mając na uwadze opis sprawy oraz treść powołanych przepisów, a w szczególności art. 86 ust. 1 ustawy, należy stwierdzić, że w odniesieniu do zakupów dotyczących wykonania opracowań będących przedmiotem wniosku, Wnioskodawca ma prawo do odliczenia podatku naliczonego w takim zakresie, w jakim zakupione towary i usługi będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy jest nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl