IBPP3/443-1224/13/EJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 23 grudnia 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-1224/13/EJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 sierpnia 2013 r. (data wpływu 30 września 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 grudnia 2013 r. (data wpływu 17 grudnia 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją projektu pn. "..." - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 września 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją projektu pn. "...". Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 12 grudnia 2013 r. (data wpływu 17 grudnia 2013 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 5 grudnia 2013 r. nr IBPP3/443-1224/13/EJ.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Beneficjent - Gmina - zawarł umowę z Województwem o dofinansowanie projektu pn. "..." w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013.

Rzeczowa realizacja projektu rozpoczęła się w III kwartale 2012 r., a zakończenie planowane jest w dniu 31 grudnia 2013 r. Podstawowym celem projektu jest podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Gminy oraz przyciągnięcie nowych inwestorów.

Zakres prac obejmuje:

* opracowanie i wykonanie prezentacji multimedialnej prezentującej atrakcyjność inwestycyjną gminy wraz z aktualizacją,

* promocję gminy na terenie portów lotniczych,

* promocję gminy na portalach internetowych

* zaprojektowanie i wykonanie tablic informacyjnych oraz umieszczenie ich na terenach inwestycyjnych, będących własnością gminy,

* zaprojektowanie i wykonanie folderów promocyjnych,

* zorganizowanie dwóch wizyt biznesowych w mieście tzw. "study tour".

Realizacja projektu wykracza poza zadania własne Gminy określone w art. 7 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.). Z tytułu realizacji projektu Wnioskodawca nie będzie osiągał żadnych dochodów. Wydatki ponoszone na towary i usługi w związku z realizacją projektu są udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Wnioskodawcę. Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT. Efekty projektu nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Realizacja projektu jest związana z zadaniami publicznymi, które gmina wykonuje w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność - art. 7 ust. 1 i 18.

W piśmie z 12 grudnia 2013 r. uzupełniającym opis stanu faktycznego Wnioskodawca wskazał, że:

1. Główną korzyścią osiągniętą w wyniku realizacji projektu jest wzrost rozpoznawalności potencjału gospodarczego Gminy oraz promocja gminy w kraju i regionie. W wyniku realizacji przedmiotowego projektu można domniemywać, że przeprowadzone działania promocyjne przyczynią się do większego zainteresowania terenami inwestycyjnymi należącymi do Gminy, a w związku z tym do zwiększenia prawdopodobieństwa ich sprzedaży.

2. Gmina tereny inwestycyjne, wypromowane w ramach realizacji przedmiotowego projektu zamierza udostępnić potencjalnym inwestorom przede wszystkim na podstawie umów sprzedaży. Niemniej jednak Gmina nie wyklucza także innych form tj. dzierżawy czy też wynajmu.

3. Planowano, że efektem realizacji projektu pn. "..." będzie większe zainteresowanie terenami inwestycyjnymi należącymi do Gminy oraz możliwość sprzedaży tych terenów, co może wiązać się z osiągnięciem przez Gminę obrotów ze sprzedaży lub dzierżawy tych terenów.

4. Umowy z potencjalnymi inwestorami zawierać będzie Gmina.

5. Głównym celem przystąpienia do realizacji projektu było promowanie Gminy i terenów inwestycyjnych będących własnością gminy. Gmina dysponuje bogatą ofertą terenów inwestycyjnych, które w tej chwili nie są wykorzystywane do celów inwestycyjnych. Pośrednim celem gminy jest późniejsza sprzedaż lub wynajem tych terenów. W związku z ciągłym poszukiwaniem inwestorów należy uznać, że przeprowadzona promocja projektu miała przyczynić się do zwiększenia zainteresowania tymi terenami i znalezienia inwestorów.

6. Projektem objętych jest 10 ofert inwestycyjnych obejmujących działki należące do Gminy Świętochłowice oraz działki Skarbu Państwa, do których Gmina posiada prawo dysponowania. Jedynym beneficjentem projektu jest Gmina. Wkład własny do projektu pochodzi z budżetu gminy.

7. Skarb Państwa, będący właścicielem trzech działek objętych projektem, nie wnosił oraz nie będzie wnosił w przyszłości opłat za promowanie terenów do niego należących, na rzecz Wnioskodawcy.

Ponadto, Wnioskodawca podkreśla, że zgodnie z zasadami Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach którego realizowany jest projekt, ewentualnej sprzedaży promowanych gruntów nie należy rozpatrywać jako przychodu w projekcie. Dlatego też przychód związany z ewentualną sprzedażą gruntów Wnioskodawca traktuje niezależnie od zakupu usług w związku z realizacją projektu pn. "...".

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Gminie przy realizacji przedmiotowego projektu będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubieganie się o jego zwrot.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Gminie przy realizacji przedmiotowego projektu nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego i do ubiegania się o jego zwrot.

Zgodnie z treścią art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Z treści powyższego przepisu wynika, że odliczenie podatku naliczonego przysługuje podatnikom podatku od towarów i usług w sytuacji, gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Zgodnie z obowiązującym § 12 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799 z późn. zm.) zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zatem w oparciu o przedstawiony opis stanu faktycznego oraz obowiązujący w tym zakresie stan prawny należy stwierdzić, że nabyte towary i usługi związane z realizacją projektu wymienionego w pkt 68 służą wykonywania zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, będą wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez Gminę oraz nie będą służyły czynnościom opodatkowanym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

W myśl postanowień art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie, w jakim towary są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Kwotę podatku naliczonego stanowi, (...) suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług (art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT).

W myśl art. 87 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Powołany art. 86 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, że w zakresie, w jakim towary i usługi wykorzystywane są do celów transakcji opodatkowanych podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia. Ani charakter ani zakres tego związku nie został przez ustawodawcę w jakikolwiek sposób dookreślony. W szczególności żaden przepis nie wyraża wprost zasady, iż związek ten ma być bezpośredni i wyłączny.

Wobec tego, przy ocenie, czy nabyty towar lub usługa związane są z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, należy przede wszystkim zbadać cel wykonania tej czynności lub fakt jej zaistnienia. Cel ten może być zrealizowany przez różne działania, których efektem (nawet potencjalnym) jest "wykreowanie" sprzedaży opodatkowanej, nawet jeśli środkiem do osiągnięcia tego celu jest wykonanie czynności niepodlegającej opodatkowaniu. Ostatecznie bowiem dokonane zakupy towarów lub usług mają związek z czynnością (sprzedażą) opodatkowaną. Związek między zakupami a sprzedażą opodatkowaną nie musi mieć charakteru bezpośredniego. Wystarczające jest ustalenie istnienia związku pośredniego, byleby w końcowym rozrachunku można było stwierdzić jakiekolwiek przełożenie dokonanych zakupów na sprzedaż opodatkowaną np. w postaci chociażby intensyfikacji działalności opodatkowanej danego podmiotu.

Należy również podkreślić, iż możliwość odliczenia podatku naliczonego nie stanowi żadnego przywileju dla podatnika, lecz jest podstawowym i fundamentalnym uprawnieniem, wynikającym z samej konstrukcji podatku od wartości dodanej. Wspólny system podatku od wartości dodanej zapewnia, że jakakolwiek działalność gospodarcza, bez względu na jej cel oraz rezultat, o ile sama jest opodatkowana VAT, jest opodatkowana w sposób całkowicie neutralny. Pozwala to na zachowanie zasady potrącalności, która powinna być na gruncie ustawy o VAT rozumiana możliwie najszerzej. Oznacza to, że zawsze ma ona zastosowanie przy nabyciu towarów i usług dokonanym z zamiarem wykorzystania ich w działalności opodatkowanej.

W każdym więc przypadku należy dokonać oceny, czy intencją określonej czynności, z którą łączą się skutki podatkowo-prawne jest wykonywanie czynności opodatkowanych.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 cyt. wyżej ustawy o VAT, opodatkowaniu podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przepisy art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy o VAT definiują pojęcie dostawy towarów i świadczenia usług za wynagrodzeniem. W myśl tych przepisów przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca realizuje projekt pn. "...". Podstawowym celem projektu jest podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Gminy oraz przyciągnięcie nowych inwestorów. W wyniku realizacji projektu Wnioskodawca domniemywa, że przeprowadzone działania promocyjne przyczynią się do większego zainteresowania terenami inwestycyjnymi należącymi do Gminy i będącymi w jej dyspozycji, a w związku z tym do zwiększenia prawdopodobieństwa ich sprzedaży. Gmina tereny inwestycyjne, wypromowane w ramach projektu, zamierza udostępnić potencjalnym inwestorom na podstawie umów sprzedaży. Niemniej jednak Gmina nie wyklucza także innych form, tj. dzierżawy czy też wynajmu.

Zakres prac obejmuje:

* opracowanie i wykonanie prezentacji multimedialnej prezentującej atrakcyjność inwestycyjną gminy wraz z aktualizacją,

* promocję gminy na terenie portów lotniczych,

* promocję gminy na portalach internetowych,

* zaprojektowanie i wykonanie tablic informacyjnych oraz umieszczenie ich na terenach inwestycyjnych, będących własnością gminy,

* ¬zaprojektowanie i wykonanie folderów promocyjnych,

* zorganizowanie dwóch wizyt biznesowych w mieście tzw. "study tour".

Treść wniosku ewidentnie wskazuje, że celem ww. projektu jest zainteresowanie ewentualnych przyszłych inwestorów inwestowaniem na terenach Gminy (czyli promocja terenów inwestycyjnych należących do Wnioskodawcy oraz będących w jego dyspozycji). Zamiarem Wnioskodawcy jest osiągnięcie jak najszerszego efektu promocyjnego, który przekładał się będzie na osiągnięcie przez Gminę celów komercyjnych. Bezsprzecznie poprzez wykonanie prezentacji multimedialnej prezentującej atrakcyjność inwestycyjną gminy, promocję gminy na terenie portów lotniczych i na portalach internetowych, wykonanie tablic informacyjnych i umieszczenie ich na terenach inwestycyjnych oraz wykonanie folderów promocyjnych, Wnioskodawca dociera z informacją o swoim produkcie do potencjalnych lub obecnych klientów. Przedmiotowy projekt służy więc realizacji celu komercyjnego jakim jest promocja konkretnego "produktu" (należących do Gminy terenów przeznaczonych na cele inwestycyjne).

Jak wskazano na wstępie, na tle przepisu art. 86 ust. 1 ustawy, związek pomiędzy podatkiem naliczonym a czynnościami opodatkowanymi nie ma charakteru absolutnego w tym znaczeniu, że nie zawsze możliwym jest wskazanie na ścisłe powiązanie danego podatku naliczonego z konkretnymi czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez podatnika. W omawianym przypadku, pomimo wskazania Wnioskodawcy, że projekt jest niedochodowy, efekty projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT, a ewentualną sprzedaż gruntów traktuje niezależnie od zakupów związanych z realizacją projektu, niewątpliwie, realizacja projektu jest ukierunkowana na dokonanie czynności opodatkowanych.

Opis stanu faktycznego jednoznacznie wskazuje, że długookresowym - pochodnym celem projektu jest zagospodarowanie terenów inwestycyjnych poprzez ich ewentualną sprzedaż, dzierżawę lub wynajem (czynności opodatkowane podatkiem VAT). Wnioskodawca wskazał, że tereny inwestycyjne, wypromowane w ramach projektu, zamierza udostępnić potencjalnym inwestorom na podstawie umów sprzedaży. Niemniej jednak Gmina nie wyklucza także innych form, tj. dzierżawy czy też wynajmu.

Należy uznać, iż wszystkie czynności promocyjne i informacyjne podejmowane w ramach realizowanego projektu zmierzają do sprzedaży, dzierżawy lub wynajmu terenów inwestycyjnych, również czynności świadczone bez pobierania należności, służą tej sprzedaży. Sprzedaż, dzierżawa lub wynajem gruntów są niewątpliwie czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT jako odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług.

Bezsprzeczne jest, że jednostka samorządu terytorialnego (w omawianym przypadku Gmina) zbywając lub wydzierżawiając, będące jej własnością lub w jej dyspozycji działki inwestycyjne, będzie dokonywała czynności w oparciu o umowy cywilnoprawne. Tym samym z tytułu sprzedaży i dzierżawy gruntów na podstawie umów cywilnoprawnych Gmina osiągać będzie obrót opodatkowany podatkiem VAT.

Zdaniem tut. organu realizacja przedmiotowego projektu (a tym samym dokonane w ramach projektu zakupy) będzie miała związek z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Treść wniosku jednoznacznie wskazuje, że celem projektu jest zachęcanie inwestorów do zakupu lub wydzierżawienia promowanych terenów inwestycyjnych.

Sama promocja terenów inwestycyjnych jest jednym z etapów mających w końcowym efekcie doprowadzić do czynności opodatkowanych, jednakże etapu tego nie można rozpatrywać odrębnie, gdyż powodzenie całego przedsięwzięcia uzależnione jest między innymi od pozytywnego zrealizowania tego etapu czyli promocji produktu jakim są należące do gminy lub będące w jej dyspozycji tereny inwestycyjne.

Także niepodważalny jest fakt, że nawiązane w trakcie trwania projektu kontakty (z zainteresowanymi z zamiarem inwestowania na promowanych terenach inwestorami), będą bezpośrednio wykorzystane przez Wnioskodawcę w celu podpisania umów sprzedaży, dzierżawy lub wynajmu. Promocja realizowana w okresie trwania projektu, będzie także oddziaływała po jego zakończeniu, co pozwoli Wnioskodawcy dotrzeć do potencjalnych klientów z komercyjną ofertą.

Tut. organ zauważa, że kampania informacyjna i materiały promocyjne są "narzędziem", dzięki któremu Wnioskodawca może zrealizować swój zamiar tj. dokonać komercyjnego przeznaczenia gruntów objętych promocją (dokonywaną w ramach ww. projektu) na inwestycje poprzez pozyskanie inwestora i sprzedaż lub dzierżawę.

Nabywane na potrzeby realizacji opisanego we wniosku projektu towary i usług niewątpliwie wiążą się z realizowaną w przyszłości działalnością opodatkowaną, która implikować będzie po stronie Gminy podatek należy - sprzedaż działek, ich dzierżawa lub wynajem. Realizowany projekt, którego przedmiotem jest wypromowanie należących do Gminy terenów inwestycyjnych (działek), a tym samym nabywane na jego rzecz towary i usługi mają ewidentny związek przyczynowo - skutkowy z powstałym w przyszłości obrotem opodatkowanym. Zakup towarów i usług nie przyczynia się bezpośrednio do uzyskania obrotu (przychodu) poprzez sprzedaż np. folderów reklamowych lecz w sposób niewątpliwy przyczynia się do wygenerowania obrotu opodatkowanego z tytułu sprzedaży lub dzierżawy działek inwestycyjnych, bowiem gdyby zintensyfikowane działania promocyjne nie zostały podjęte obrót opodatkowany mógłby nie wystąpić.

Jak wykazano wyżej, warunkiem koniecznym do uzyskania prawa do odliczenia podatku VAT jest związek nabywanych towarów i usług z czynnościami opodatkowanymi, przy czym związek ten musi mieć charakter niewątpliwy, lecz niekoniecznie bezpośredni.

Zatem w przedmiotowej sprawie istnieje bezsporny związek pomiędzy realizacją projektu, a wykonywanymi w przyszłości czynnościami opodatkowanymi - cele komercyjne. Komercjalizacja odbywać się będzie poprzez sprzedaż, dzierżawę lub wynajem terenów inwestycyjnych, których dotyczy realizacja projektu, a więc promocja terenów inwestycyjnych.

W konsekwencji, z uwagi na spełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywaniem w przyszłości czynności opodatkowanych, Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją ww. projektu. W sytuacji gdy kwota podatku naliczonego w danym okresie rozliczeniowym będzie wyższa od kwoty podatku należnego Wnioskodawca będzie miał prawo do uzyskania zwrotu podatku VAT, stosownie do art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl