IBPP2/4441-11/11/ICz

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 18 maja 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP2/4441-11/11/ICz

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

W związku ze skargą z dnia 12 kwietnia 2011 r. (data nadania w Urzędzie Pocztowym 15 kwietnia 2011 r.) do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach na indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego z dnia 15 lutego 2011 r., znak: IBPP2/443-960/10/ICz w przedmiocie podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wykonywanych czynności w ramach programu lojalnościowego: udzielanie rabatów transakcyjnych oraz nieodpłatne przekazanie przez Wnioskodawcę towarów w zamian za posiadane przez jego klienta "złote punkty", Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów, w trybie art. 54 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.) oraz na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja Podatkowa (tekst jedn. Dz. U. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) w związku z § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), uwzględnia skargę w całości, w związku z czym zmienia w całości zaskarżoną indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego z dnia 15 lutego 2011 r. znak: IBPP2/443-960/10/ICz, uznając stanowisko Skarżącej Spółki wyrażone we wniosku z dnia 2 listopada 2010 r. za prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 listopada 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wykonywanych czynności w ramach programu lojalnościowego: udzielanie rabatów transakcyjnych oraz nieodpłatne przekazanie przez Wnioskodawcę towarów w zamian za posiadane przez jego klienta "złote punkty".

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca zajmuje się wysyłkową sprzedażą książek i audiobooków (książek elektronicznych) poprzez portal internetowy. Cały proces sprzedaży odbywa się w sposób zautomatyzowany, każdy kupujący jest identyfikowany w systemie dzięki czemu dokonując zakupów kilkakrotnie ma możliwość skorzystania z programu lojalnościowego. Prowadzony przez Wnioskodawcę program lojalnościowy tzw. YY (dalej zwany programem) skierowany jest wyłącznie do osób fizycznych mających miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest formą sprzedaży premiowej. Uczestnik programu za każdy zakup otrzymuje tzw. X. Za każdą złotówkę wydaną na publikację zakupioną za pośrednictwem Wnioskodawcy, przyznaje on 10 X. Za zebrane punkty można dokonywać kolejnych zakupów z rabatem. Uzyskanie 100 X odpowiada 1 zł. Wnioskodawca nadmienił, że z kupującymi nie łączą go żadne relacje określone w art. 32 ustawy o podatku od towarów i usług oraz że program lojalnościowy jest "otwarty", skierowany do wszystkich osób spełniających jego kryteria.

Regulamin programu dopuszcza sytuację, w której klient:

1.

dokonując kolejnych zakupów zamienia posiadane punkty na rabat transakcyjny, w wyniku czego dochodzi do obniżenia ceny,

2.

zamienia posiadane punkty na towary oferowane przez Wnioskodawcę w sklepie nieodpłatnie (rabat 100%).

Przekazywane towary to głównie książki, audioCD, audiobooki oraz ebooki o wartości maksymalnej 107,00 brutto za szt., a przy nabyciu ww. towarów przysługiwało Wnioskodawcy prawo do odliczenia podatku naliczonego. Jednocześnie Wnioskodawca informuje, że nie prowadzi specjalnej ewidencji umożliwiającej identyfikację tożsamości osób, którym zostały przekazane nieodpłatnie towary, jest jednak w stanie identyfikować je po adresach email lub złożonych zamówieniach.

Aktualnie Spółka rozlicza ww. transakcje w sposób dla siebie niekorzystny, opodatkowując podatkiem VAT wartość wykorzystanych przez klientów punktów.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy proponowany przez Wnioskodawcę sposób rozliczenia podatku od towarów i usług jest zgodny z obowiązującym przepisami.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Wnioskodawca przedstawił sposób rozliczenia podatku od towarów i usług, jaki ma zamiar zastosować do ww. transakcji, które już nastąpiły oraz tych, które dopiero nastąpią.

W pierwszym przypadku na paragonie fiskalnym lub fakturze Wnioskodawca wykazuje kwotę pomniejszoną już o udzielony rabat, który wynika z osiągnięcia przez kupującego określonego poziomu obrotu - co skutkuje odpowiednią liczbą punktów. Na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług w przypadku, gdy wypłacony rabat (zgodnie z umową handlową) związany jest z konkretną dostawą, to powinien być traktowany jako rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy, ponieważ ma bezpośredni wpływ na wartość tej dostawy i w efekcie prowadzi do obniżenia kwoty należnej z tytułu sprzedaży, czyli obrotu (rabat pieniężny zatem udzielany z tytułu zrealizowania konkretnej dostawy ma bezpośredni wpływ na wartość tej transakcji i w konsekwencji prowadzi do obniżenia ceny i tym samym obniżenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług). Potwierdzeniem tego jest między innymi interpretacja indywidualna Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 2 czerwca 2008 r., nr ITPP1/443-310/08/MM, zamieszczona na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.

W drugim przypadku natomiast, w ocenie Wnioskodawcy, nie mamy do czynienia ze sprzedażą lecz z wydaniem rzeczy w wyniku sprzedaży premiowej na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej. Zgodnie z art. 7 ustawy o podatku od towarów i usług czynność taka jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług tylko w sytuacji gdy dochodzi do wydania towarów przez podatnika na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem. Potwierdzeniem tego stanowiska są między innymi wyroki: WSA w Warszawie z 30 października 2007 r., sygn. akt III SA/Wa 599/07, WSA w Rzeszowie z 14 lutego 2008 r., sygn. akt I SA/Rz 875/07, WSA w Łodzi z 20 marca 2008 r., sygn. akt I SA/Łd 1432/07, NSA z dnia 23 marca 2009 r., sygn. akt I FPS 6/08, który zapadł w rozszerzonym składzie i w którym Sąd jednoznacznie orzekł, iż nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT nieodpłatne przekazanie towarów na cele związane z prowadzoną działalnością gospodarczą oraz ostatnio ogłoszony wyrok WSA w Warszawie z 27 maja 2009 r., sygn. akt III SA/Wa 3377/08.

Sąd stwierdził, że nie ma tu znaczenia zapis art. 7 ust. 3 ustawy o VAT. Nie ma też-zdaniem Sądu - sprzeczności pomiędzy ust. 2 i ust. 3 tego przepisu, ponieważ w praktyce mogą występować sytuacje, w których wskazane w ust. 3 towary przekazywane są na cele niezwiązane z działalnością.

W odniesieniu do nagród przekazywanych w ramach sprzedaży premiowej wypowiedział się również NSA w wyroku z 7 lipca 2009 r. (sygn. akt I FSK 1418/08): " (...) niezasadne jest odstępowanie od stanowiska NSA wyrażonego w dotychczas wydanych na tle stanu prawnego obowiązującego od 1 czerwca 2005 r. wyrokach I FSK 600/07 i I FSK 743/07 oraz I FSK 922/08, zgodnie z którymi przekazanie przez podatnika bez wynagrodzenia towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele związane z tym przedsiębiorstwem w świetle art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o VAT (...) nie stanowi dostawy towarów, nawet jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem tych towarów". Powyższe stanowisko jednoznacznie potwierdza argumentacje, że wydanie towarów w ramach sprzedaży premiowej nie jest opodatkowane.

W dniu 15 lutego 2011 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający z upoważnienia Ministra Finansów, wydał dla Wnioskodawcy indywidualną interpretację znak: IBPP2/443-960/10/ICz uznając, że stanowisko w zakresie opodatkowania wykonywanych czynności w ramach programu lojalnościowgo:

1.

udzielanie rabatów transakcyjnych - jest prawidłowe,

2.

nieodpłatne przekazanie przez Wnioskodawcę towarów w zamian za posiadane przez jego klienta "złote punkty" - jest nieprawidłowe.

Wezwanie do usunięcia naruszenia prawa z dnia 22 lutego 2011 r. wpłynęło do tut. organu w dniu 4 marca 2011 r. (data złożenia w Urzędzie Pocztowym 25 lutego 2011 r.).

W odpowiedzi na ww. pismo Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach pismem (Odpowiedź na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa) z dnia 28 marca 2011 r. znak: IBPP2/443W-8/11/ICz stwierdził brak podstaw do zmiany ww. indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 15 lutego 2011 r. znak: IBPP2/443-960/10/ICz.

Wnioskodawca na ww. interpretację indywidualną złożył skargę z dnia 12 kwietnia 2011 r. (data wpływu 18 kwietnia 2011 r.) w której wnosi o:

1.

uchylenie interpretacji indywidualnej jako naruszającej prawo, art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) oraz

2.

zasądzenie kosztów postępowania według norm przepisanych.

Uwzględniając skargę z dnia 12 kwietnia 2011 r., stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

I.

W odniesieniu do kwestii udzielania rabatów transakcyjnych należy wskazać, iż zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do art. 29 ust. 1 ww. ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót (...). Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Natomiast stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Kwestia dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów nie została uregulowana przepisami prawa podatkowego, a więc również przepisami ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z definicją zawartą w słowniku języka polskiego (Słownik Języka Polskiego PWN pod red. M. Szymczaka, Warszawa 1992): rabat - to zniżka, ustępstwo procentowe od ustalonych cen towaru, głównie na rzecz nabywców płacących gotówką, kupujących dużą ilość towaru jednorazowo lub w określonym czasie; skonto - to zniżka ceny towaru objętego sprzedażą kredytową albo ratalną, udzielona nabywcy płacącemu gotówką; opust - to zniżka ceny kupna, przyznawana nabywcy przez sprzedawcę (zwykle przy zakupach hurtowych); bonifikata - to zniżka od ustalonej ceny towaru, zwłaszcza jako forma odszkodowania za poniesioną stratę.

W sytuacji, gdy zastosowany upust, rabat jest związany z konkretną dostawą, nawet jeżeli jest wypłacony po dokonaniu zapłaty, powinien być traktowany jak rabat, o którym mowa w cyt. art. 29 ust. 4 ustawy, ponieważ ma bezpośredni wpływ na wartość tej dostawy i w efekcie prowadzi do obniżenia jej wartości (ceny).

Rabat, jak wskazano wyżej, rozumieć należy, jako zniżkę od ustalonej ceny określonego towaru lub usługi, wyrażoną procentowo lub kwotowo. Rozróżnia się rabaty na przyznane przed ustaleniem ceny oraz udzielane po jej ustaleniu. Rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia - dane dotyczące rabatu znajdą swoje odzwierciedlenie w wystawianej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży. Rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej. W tym przypadku zastosowanie będzie miał przepis § 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337), zgodnie z którym w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca zajmuje się wysyłkową sprzedażą książek i audiobooków (książek elektronicznych) poprzez portal internetowy. Cały proces sprzedaży odbywa się w sposób zautomatyzowany, każdy kupujący jest identyfikowany w systemie dzięki czemu dokonując zakupów kilkakrotnie ma możliwość skorzystania z programu lojalnościowego. Prowadzony przez Wnioskodawcę program lojalnościowy tzw. YY (dalej zwany programem) skierowany jest wyłącznie do osób fizycznych mających miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest formą sprzedaży premiowej. Uczestnik programu za każdy zakup otrzymuje tzw. X. Za każdą złotówkę wydaną na publikację zakupioną za pośrednictwem Wnioskodawcy, przyznaje on 10 X. Za zebrane punkty można dokonywać kolejnych zakupów z rabatem. Uzyskanie 100 X odpowiada 1 zł. Wnioskodawca nadmienił, że z kupującymi nie łączą go żadne relacje określone w art. 32 ustawy o podatku od towarów i usług oraz że program lojalnościowy jest "otwarty", skierowany do wszystkich osób spełniających jego kryteria. Regulamin programu dopuszcza sytuację, w której klient dokonując kolejnych zakupów zamienia posiadane punkty na rabat transakcyjny, w wyniku czego dochodzi do obniżenia ceny.

Mając zatem na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż jeżeli faktycznie, jak wskazano we wniosku, klientowi dokonującemu zakupów u Wnioskodawcy i jednocześnie zamieniającemu na rabat posiadane przez niego złote punkty, uzyskane w ramach programu lojalnościowego, Wnioskodawca obniża w chwili sprzedaży cenę towaru, to udziela mu de facto rabatu transakcyjnego. Zarówno fakt jego udzielenia, a także skutki jego zastosowania, winny zostać uwidocznione na dokumencie sprzedaży (paragonie z kasy fiskalnej czy też fakturze VAT).

W związku z powyższym, stanowisko Wnioskodawcy w powyższej kwestii należało uznać za prawidłowe.

II.

Natomiast w odniesieniu do kwestii nieodpłatnego przekazania przez Wnioskodawcę towarów w zamian za posiadane przez jego klienta "złote punkty" należy mieć na uwadze następujące przepisy.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu tym podatkiem podlega między innymi odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług.

Przepis art. 7 ust. 1 cyt. ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Ustawodawca dla celów podatku od towarów i usług zrównał z odpłatną dostawą towarów niektóre nieodpłatne czynności.

Zgodnie z treścią art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, w szczególności:

1.

przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2.

wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w części.

Jak stanowi art. 7 ust. 3 cyt. ustawy o VAT, przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek.

Wykładnia literalna przepisu art. 7 ust. 2 ustawy o VAT pozwala uznać, że istnieje wyjątek od zasady opodatkowania dostawy towarów, polegający właśnie na tym, że przekazanie towarów należących do przedsiębiorstwa podatnika na cele związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem nie stanowi podlegającej opodatkowaniu dostawy.

Oznacza to, że przepis ten pomija takie nieodpłatne przekazania towarów, które zostały dokonane na cele związane z przedsiębiorstwem prowadzonym przez podatnika. Przepis ust. 3 tego artykułu określa tylko rodzaje towarów, których przekazanie wskazane w ust. 2 - czyli na cele inne niż związane z prowadzonym przedsiębiorstwem - zostało wyłączone z zakresu przedmiotowego opodatkowania - jest to przepis szczególny zawierający wyjątki w stosunku do ust. 2.

Należy zatem uznać, że przekazanie przez podatnika bez wynagrodzenia towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele związane z tym przedsiębiorstwem, w świetle art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o podatku od towarów i usług, nie stanowi dostawy towarów, nawet jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z tym nabyciem.

Ze złożonego wniosku wynika, że Wnioskodawca zajmuje się wysyłkową sprzedażą książek i audiobooków (książek elektronicznych) poprzez portal internetowy. Cały proces sprzedaży odbywa się w sposób zautomatyzowany, każdy kupujący jest identyfikowany w systemie dzięki czemu dokonując zakupów kilkakrotnie ma możliwość skorzystania z programu lojalnościowego. Prowadzony przez Wnioskodawcę program lojalnościowy tzw. Złoty Klub (dalej zwany programem) skierowany jest wyłącznie do osób fizycznych mających miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest formą sprzedaży premiowej. Uczestnik programu za każdy zakup otrzymuje tzw. Złote Punkty. Za każdą złotówkę wydaną na publikację zakupioną za pośrednictwem Wnioskodawcy, przyznaje on 10 Złotych Punktów. Za zebrane punkty można dokonywać kolejnych zakupów z rabatem. Uzyskanie 100 Złotych Punktów odpowiada 1 zł. Wnioskodawca nadmienił, że z kupującymi nie łączą go żadne relacje określone w art. 32 ustawy o podatku od towarów i usług oraz że program lojalnościowy jest "otwarty", skierowany do wszystkich osób spełniających jego kryteria. Regulamin programu dopuszcza sytuację, w której klient zamienia posiadane punkty na towary oferowane przez Wnioskodawcę w sklepie nieodpłatnie (rabat 100%).

Wnioskodawca wyjaśnił, iż przekazywane towary to głównie książki, audioCD, audiobooki oraz ebooki o wartości maksymalnej 107,00 brutto za szt. Wnioskodawcy przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu ww. towarów. Ponadto Wnioskodawca nie prowadzi specjalnej ewidencji umożliwiającej identyfikację tożsamości osób, którym zostały przekazane nieodpłatnie towary, jednak jest w stanie identyfikować je po adresach email lub złożonych zamówieniach.

W świetle powyższego należy uznać, iż w sytuacji gdy ma miejsce przekazywanie przez Wnioskodawcę towarów w zamian za "X" obecnym i potencjalnym klientom na potrzeby promocji przedsiębiorstwa i umocnienia jego dobrego wizerunku, można mówić o przekazaniu towarów na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem.

Mając na uwadze treść przytoczonych wyżej przepisów oraz opisany we wniosku stan faktyczny należy stwierdzić, że przekazanie przez Wnioskodawcę bez wynagrodzenia towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele związane z jego przedsiębiorstwem (na potrzeby reprezentacji lub promocji), w świetle art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o podatku od towarów i usług, nie stanowi dostawy towarów, nawet jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem tych towarów a w konsekwencji czynność ta nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Reasumując, w przedmiotowej sprawie czynność nieodpłatnego przekazania towarów należących do Wnioskodawcy będzie związana z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem.

W konsekwencji powyższego ww. czynność nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług gdyż nie wyczerpuje znamion dostawy towarów (nie mieści się w zakresie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT).

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, iż w tym przypadku nie mamy do czynienia ze sprzedażą lecz z wydaniem rzeczy w wyniku sprzedaży premiowej na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Niniejsza interpretacja indywidualna zachowuje swoją aktualność wg stanu prawnego obowiązującego do 31 marca 2011 r.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl