IBPP2/443-728/13/ICz

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 5 listopada 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP2/443-728/13/ICz

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 sierpnia 2013 r. (data wpływu 6 sierpnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług polegających na zapewnieniu zakwaterowania wraz z wyżywieniem w ośrodku rehabilitacyjno-wypoczynkowym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 sierpnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług polegających na zapewnieniu zakwaterowania wraz z wyżywieniem w ośrodku rehabilitacyjno-wypoczynkowym.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca (dalej również "Spółka") zamierza świadczyć usługi polegające na zapewnieniu zakwaterowania wraz z wyżywieniem. Klientami Spółki będą goście korzystający z kompleksu rehabilitacyjno-wypoczynkowego (dalej: "ośrodek"). Ośrodek będzie składał się z budynku rehabilitacyjnego, budynku apartamentowego oraz budynku restauracyjnego.

Spółka w ramach świadczonych przez siebie usług będzie wykorzystywała budynek apartamentowy i restauracyjny. W oparciu o umowy, które Spółka zamierza zawrzeć z gośćmi korzystającymi z ośrodka, Spółka będzie zobowiązana do:

* udostępnienia w pełni umeblowanych i wyposażonych apartamentów/pokoi (dalej: "apartamenty"),

* zapewnienia wyżywienia,

* zapewnienia obsługi gości przez recepcję budynku, w tym usług typu "concierge" (wysyłanie listów, załatwianie drobnych potrzeb gości, itp.),

* sprzątania apartamentu, wymiany pościeli,

* zapewnienia całodobowego dostępu do Internetu,

* zapewnienia dostawy wszystkich mediów do funkcjonowania apartamentu,

* zapewnienia dostępu do części wspólnych budynku, tj. sali spotkań, biblioteki, sala bilardowa, części garażowej, itp.,

* utrzymania budynku w należytym stanie technicznym.

Umowy będą podpisywane zarówno na okresy kilkudniowe/kilkutygodniowe bądź na okresy dłuższe, w tym także kilkuletnie.

Spółka wyjaśnia, iż posiada klasyfikację statystyczną wydaną przez Urząd Statystyczny w Ł. (pismo z dnia 7 czerwca 2013 r. nr....), odnośnie świadczonych usług, w świetle której "usługi ośrodka (składającego się z budynku apartamentowego oraz budynku restauracyjnego), w którym goście przebywający na podstawie umów zawieranych na okresy kilkudniowe/kilkutygodniowe lub dłuższe mają zapewnione zakwaterowanie w apartamentach wraz z wyżywieniem, sprzątaniem, wymianą pościeli itp. mieszczą się w grupowaniu:

PKWiU 55.10.10.0 "Usługi w zakresie noclegów i usługi towarzyszące świadczone przez hotele, motele, pensjonaty i inne obiekty hotelowe".

Wskazana klasyfikacja statystyczna została wydana zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (dalej "PKWiU") wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy do usług świadczonych przez Spółkę, opisanych we wniosku, polegających na zapewnieniu zakwaterowania wraz z wyżywieniem prawidłowe będzie zastosowanie stawki 8% VAT, przewidzianej dla usług związanych z zakwaterowaniem stosownie do art. 41 ust. 2, załącznika nr 3 poz. 163 do ustawy o VAT oraz w związku z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Spółka stoi na stanowisku, iż usługi opisane we wniosku mieszczą się w kategorii usług wskazanych w załączniku nr 3 poz. 163 do ustawy o VAT - "Usługi związane z zakwaterowaniem".

W konsekwencji, zdaniem Spółki, do usług opisanych we wniosku, polegających na zapewnieniu zakwaterowania wraz z wyżywieniem zastosowanie znajdzie stawka 8% VAT zgodnie z art. 41 ust. 2 oraz załącznika nr 3 poz. 163 do ustawy o VAT w związku z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT.

Poniżej Spółka przedstawia szczegółową argumentację uzasadniającą jej stanowisko.

UZASADNIENIE

a. Klasyfikacja statystyczna wydana na rzecz Spółki

Na wstępie należy podkreślić, iż zgodnie z opisanym stanem faktycznym, Spółka posiada klasyfikację statystyczną Urzędu Statystycznego w Łodzi, wedle której usługi które zamierza świadczyć Spółka, polegające na zapewnieniu zakwaterowania wraz z wyżywieniem mieszczą się w grupowaniu: PKWiU 55.10.10.0 "Usługi w zakresie noclegów i usługi towarzyszące świadczone przez hotele, motele, pensjonaty i inne obiekty hotelowe".

Wskazane powyżej grupowanie PKWiU znajduje się w dziale 55 PKWiU: "Usługi związane z zakwaterowaniem".

W rezultacie, w ocenie Spółki, usługi, które zamierza świadczyć mieszczą się w kategorii usług związanych z zakwaterowaniem, wskazanych w poz. 163 załącznika nr 3 do ustawy o VAT.

b. Usługi świadczone przez Spółkę jako usługi związane z zakwaterowaniem na gruncie ustawy o VAT

W ocenie Spółki, do usług świadczonych przez Spółkę zastosowanie powinna znaleźć stawka podatku VAT w wysokości 8%, o której mowa w art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, gdyż usługi te należą do kategorii usług związanych z zakwaterowaniem, o których mowa w poz. 163 załącznika nr 3 do ustawy o VAT.

W szczególności, w ocenie Spółki, do usług opisanych we wniosku nie ma zastosowania zwolnienie z opodatkowania VAT, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 36 ustawy o VAT. Zgodnie z tym przepisem, zwalnia się od podatku usługi w zakresie wynajmowania lub wydzierżawiania nieruchomości o charakterze mieszkalnym lub części nieruchomości, na własny rachunek, wyłącznie na cele mieszkaniowe.

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę, iż zgodnie z ugruntowaną linią orzeczniczą polskich sądów administracyjnych oraz licznymi interpretacjami Ministra Finansów, zwolnienia stanowią wyjątek od przyjętej zasady powszechności opodatkowania i nie należy ich interpretować rozszerzająco. W związku z tym zwolnienie, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 36 ustawy o VAT powinno być interpretowane ściśle, zgodnie z literalnym brzmieniem przepisów.

Powyższe wskazuje, że zwolnieniu od podatku VAT podlega wyłącznie świadczenie usług w zakresie wynajmowania nieruchomości, po pierwsze o charakterze mieszkalnym, po drugie - na cele mieszkaniowe. Zastosowanie zwolnienia jest więc uzależnione od spełnienia łącznie przesłanek dotyczących charakteru wynajmowanego lokalu (lokal mieszkalny) oraz dotyczących przeznaczenia wynajmowanego lokalu (cel mieszkaniowy).

Odnośnie charakteru wynajmowanego lokalu, należy wyjaśnić, iż ośrodek, w którym Spółka będzie świadczyć usługi będące przedmiotem wniosku o interpretację indywidualną nie ma charakteru mieszkalnego. Ponadto, należy wskazać, iż udostępnienie apartamentów gościom, w związku z pobytem w ośrodku nie będzie miało celu mieszkaniowego. W oparciu o zawierane z gośćmi ośrodka umowy, Spółka będzie świadczyć usługi polegające na zapewnieniu zakwaterowania - udostępnieniu apartamentu do użytkowania w związku z pobytem gościa w ośrodku. Umowy o świadczenie usług pomiędzy Spółką a gośćmi ośrodka nie będą umowami najmu bądź dzierżawy, których istotą byłoby zapewnienie potrzeb mieszkaniowych, ale umowy, w oparciu o które Spółka zobowiązuje się zapewnić gościom nocleg wraz z wyżywieniem w związku z pobytem w ośrodku.

Tym samym, zakwaterowanie w apartamentach udostępnianych przez Spółkę nie będzie celem samym w sobie, ale będzie wiązać się z pobytem w ośrodku, dlatego też w tym przypadku nie można mówić o celu mieszkaniowym świadczonej usługi. Goście decydując się na krótko - bądź długoterminowy pobyt w ośrodku, będą mieli zapewnione zakwaterowanie oraz wyżywienie w ramach tego samego kompleksu, aby możliwie jak najlepiej skorzystać z możliwości oferowanych przez ośrodek, np. z zabiegów zdrowotnych czy rehabilitacyjnych, opieki pielęgniarskiej, wycieczek, itp. Zakwaterowanie w apartamentach Spółki nie będzie więc związane z zaspokojeniem potrzeb mieszkaniowych, czyli z interesem życiowym osób, ale z pobytem w ośrodku.

W opinii Spółki, usługa, która będzie świadczona przez Spółkę jest rodzajem usługi hotelowej istotnie różniącej się od usługi wynajmu lokalu mieszkalnego.

Różnice są m.in. następujące:

* gość ośrodka będzie korzystał z umeblowanego w pełni apartamentu, nie będzie miał możliwości ingerencji w jego wystrój, podczas gdy najemca lokalu mieszkalnego co do zasady ma swobodę w urządzeniu lokalu (ustawienie mebli, kolorystyka mieszkania etc);

* gość ośrodka będzie mógł skorzystać z obsługi w recepcji budynku, będzie miał zapewnione sprzątanie apartamentu, wymianę pościeli, podczas gdy w przypadku wynajmu wynajmujący lokal mieszkalny na cele mieszkaniowe nie zapewnia sprzątania i wymiany pościeli, gdyż jest to pozostawione w gestii najemcy;

* wszelkie media będą wliczone przez Spółkę w koszt usługi zakwaterowania, nie będą odrębnie fakturowane. Apartamenty udostępniane gościom nie będą wyposażone w liczniki. Natomiast w przypadku najmu, powszechną sytuacją jest, iż najemca dokonuje opłat z tytułu zużycia mediów niezależnie od czynszu za najem, na podstawie wskazań liczników;

* na Spółce będzie ciążyć wykonywanie wszelkich prac związanych z konserwacją apartamentu i jego wyposażenia oraz naprawami bieżących usterek, w tym wymiana podstawowych technicznych materiałów eksploatacyjnych (żarówki, uszczelki itp.). Natomiast w przypadku umowy najmu lokalu, Kodeks cywilny reguluje kwestię napraw, które obciążają najemcę i wynajmującego. I tak, zgodnie z art. 681 Kodeksu cywilnego, do drobnych nakładów, które obciążają najemcę lokalu, należą w szczególności: drobne naprawy podłóg, drzwi i okien, malowanie ścian, podłóg oraz wewnętrznej strony drzwi wejściowych, jak również drobne naprawy instalacji i urządzeń technicznych, zapewniających korzystanie ze światła, ogrzewania lokalu, dopływu i odpływu wody. W przypadku usług świadczonych przez Spółkę wszelkie naprawy i konserwacja apartamentów będą obciążać Spółkę.

Reasumując, istotą usługi świadczonej przez Spółkę będzie udostępnianie (nie na podstawie umowy najmu bądź dzierżawy) umeblowanych apartamentów w budynku o charakterze niemieszkalnym wraz z zapewnieniem wyżywienia. Celem tej usługi nie będzie zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych ludności, tylko potrzeb związanych z pobytem w ośrodku.

c. Podsumowanie

Mając na uwadze powyższe, w ocenie Spółki, usługi które Spółka zamierza świadczyć, opisane we wniosku, są usługami związanymi z zakwaterowaniem, mieszczącymi się w poz. 163 załącznika nr 3 do ustawy o VAT, a w konsekwencji zastosowanie do nich znajduje stawka 8% VAT stosownie do art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do art. 5a ustawy o VAT, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Klasyfikacją statystyczną dotyczącą towarów i usług, która ma zastosowanie dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług, od dnia 1 stycznia 2011 r., jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) - (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.).

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Stosownie do treści art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl ust. 2 powołanego artykułu, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Jednakże na podstawie art. 146a pkt 1 i pkt 2 ustawy o VAT, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 do ustawy wymieniono w poz. 163 - usługi związane z zakwaterowaniem (PKWiU 55).

Podkreślić przy tym należy, iż jako odstępstwo od zasady powszechności i równości opodatkowania zastosowanie obniżonej stawki podatku lub zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług możliwe jest jedynie w przypadku wykonywania czynności ściśle określonych w cyt. ustawie o VAT oraz w przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie.

Z opisu sprawy wynika, iż w ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zamierza świadczyć usługi polegające na zapewnieniu zakwaterowania wraz z wyżywieniem. Klientami Spółki będą goście korzystający z kompleksu rehabilitacyjno-wypoczynkowego. Ośrodek będzie składał się z budynku rehabilitacyjnego, budynku apartamentowego oraz budynku restauracyjnego.

Spółka w ramach świadczonych przez siebie usług będzie wykorzystywała budynek apartamentowy i restauracyjny.

W oparciu o umowy, które Spółka zamierza zawrzeć z gośćmi korzystającymi z ośrodka, Spółka będzie zobowiązana do:

* udostępnienia w pełni umeblowanych i wyposażonych apartamentów/pokoi (dalej: "apartamenty"),

* zapewnienia wyżywienia,

* zapewnienia obsługi gości przez recepcję budynku, w tym usług typu "concierge" (wysyłanie listów, załatwianie drobnych potrzeb gości, itp.),

* sprzątania apartamentu, wymiany pościeli,

* zapewnienia całodobowego dostępu do Internetu,

* zapewnienia dostawy wszystkich mediów do funkcjonowania apartamentu,

* zapewnienia dostępu do części wspólnych budynku, tj. sali spotkań, biblioteki, sala bilardowa, części garażowej, itp.,

* utrzymania budynku w należytym stanie technicznym.

Umowy będą podpisywane zarówno na okresy kilkudniowe/kilkutygodniowe bądź na okresy dłuższe, w tym także kilkuletnie.

Spółka wyjaśnia, iż posiada klasyfikację statystyczną wydaną przez Urząd Statystyczny w Ł. (pismo z dnia 7 czerwca 2013 r. nr...), odnośnie świadczonych usług, w świetle której "usługi ośrodka (składającego się z budynku apartamentowego oraz budynku restauracyjnego), w którym goście przebywający na podstawie umów zawieranych na okresy kilkudniowe/kilkutygodniowe lub dłuższe mają zapewnione zakwaterowanie w apartamentach wraz z wyżywieniem, sprzątaniem, wymianą pościeli itp. mieszczą się w grupowaniu: PKWiU 55.10.10.0 "Usługi w zakresie noclegów i usługi towarzyszące świadczone przez hotele, motele, pensjonaty i inne obiekty hotelowe".

W przedmiotowej sprawie najistotniejszym elementem pozwalającym stwierdzić jaka jest właściwa stawka podatku, jest dokonanie prawidłowej klasyfikacji towaru lub usług wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług obowiązującej dla celów podatku od towarów i usług. Tut. Organ nie jest organem uprawnionym do klasyfikowania danych usług lub towarów do odpowiednich symboli PKWiU.

Zgodnie z objaśnieniami do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. Sekcja I obejmuje - działalność związaną z zakwaterowaniem i usługami gastronomicznymi.

Dział 55 "Zakwaterowanie":

Grupa/podklasa 55. 10 - "Hotele i podobne obiekty zakwaterowania" obejmuje zapewnienie zakwaterowania w cyklu dziennym lub tygodniowym.

Podklasa ta obejmuje zapewnienie krótkotrwałego zakwaterowania w:

* hotelach,

* motelach,

* pensjonatach,

* innych obiektach hotelowych.

Podklasa ta nie obejmuje: zapewnienia zakwaterowania w domach, mieszkaniach lub apartamentach, włączając umeblowane, w celu dłuższego pobytu, zazwyczaj w cyklu miesięcznym lub rocznym, sklasyfikowanego w odpowiednich podklasach działu 68.

Dokonując oceny stanowiska w powyższym zakresie należy stwierdzić, że skoro, jak wynika z opisu sprawy, świadczone przez Wnioskodawcę usługi polegające na zapewnieniu zakwaterowania wraz z wyżywieniem w ośrodku rehabilitacyjno-wypoczynkowym, zostały przez niego zaklasyfikowane do grupowania PKWiU 55.10.10.0."Usługi w zakresie noclegów i usługi towarzyszące świadczone przez hotele, motele, pensjonaty i inne obiekty hotelowe", zatem korzystają one z preferencyjnej stawki podatku w wysokości 8% zgodnie z art. 41 ust. 2 w powiązaniu z poz. 163 załącznika nr 3 do ustawy.

Podkreślić także należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności dokonanego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania wskazanych we wniosku usług według PKWiU. Tut. organ nie jest bowiem właściwy do weryfikacji poprawności dokonanej klasyfikacji usług według PKWiU, gdyż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje towary i usługi według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów. Tak więc to Wnioskodawcę obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania ww. usług według PKWiU.

W związku z powyższym, niniejsza interpretacja wydana została w oparciu o wskazaną przez Wnioskodawcę klasyfikację statystyczną dla świadczonych usług.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl