IBPP2/443-493/09/BW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 8 września 2009 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP2/443-493/09/BW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 czerwca 2009 r. (data wpływu 29 czerwca 2009 r. 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 29 lipca 2009 r. (data wpływu 3 sierpnia 2009 r.) oraz pismem dnia 25 sierpnia 2009 r. (data wpływu 31 sierpnia 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy do wniesienia aportu w postaci budynków i budowli z gruntami można zastosować zwolnienie z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług, natomiast wniesienie aportu w postaci działki niezabudowanej należy opodatkować 22% stawką podatku VAT - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 czerwca 2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy do wniesienia aportu w postaci budynków i budowli z gruntami można zastosować zwolnienie z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług, natomiast wniesienie aportu w postaci działki niezabudowanej należy opodatkować 22% stawką podatku od towarów i usług.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 29 lipca 2009 r. (data wpływu 3 sierpnia 2009 r.) oraz pismem z dnia 25 sierpnia 2009 r. (data wpływu 31 sierpnia 2009 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 21 sierpnia 2009 r. znak: IBPP2/443-493/09/BW.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Uchwałą z dnia 20 maja 2009 r. Rada Miejska wyraziła zgodę na zwiększenie kapitału zakładowego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej sp. zoo. - jednoosobowej spółki Gminy - poprzez objęcie udziałów o podwyższonej wartości nominalnej i wniesienie aportu rzeczowego stanowiącego łączną wartość 282.000,00 zł w postaci: budynku usługowo-magazynowego, budynku magazynowego plus garaż, wiaty magazynowej stalowej, działek o numerach 993/8 o pow. 0,2378 ha, 995/1 o pow. 0,0590 ha, 992/1 o pow. 0,0022 ha. Gmina jest jedynym wspólnikiem Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej sp. z o.o., zarejestrowanej w Krajowym Rejestrze Sądowym KRS, posiadającym 100% udziałów. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. realizuje zadania gminy z zakresu gospodarki wodno - ściekowej. Podstawą przekazania aportu jest uchwała Rady Miejskiej oraz będzie zawarty akt notarialny.

W operacie szacunkowym wyceniono wartość rynkową nieruchomości zabudowanej budynkiem usługowo-magazynowym, budynkiem magazynowym + garaż i wiatą magazynowo-stalową na działkach o numerach 992/1, 995/1 i 993/8 o łącznej powierzchni 0,2990 ha. Wartość rynkową nieruchomości gruntowej o powierzchni łącznej 2.990 metrów kwadratowych wyceniono na kwotę 150.188,00 zł, tj. 50,23 zł za metr kwadratowy powierzchni - w zaokrągleniu do pełnych tysięcy złotych 150.000,00 zł.

Budynki i budowle wyceniono na kwotę:

* budynek usługowo-magazynowy - 69.168,00 zł,

* budynek magazynowy + garaż - 47.176,80 zł.

* wiata magazynowa - stalowa -15.655,20 zł.

Działka o numerze 993/8 oznaczona jest w ewidencji gruntów symbolem "Bi" - tereny zabudowane inne, natomiast działki o numerach 995/1 i 992/1 symbolem "Ł" - łąki trwałe. Gmina nie posiada aktualnego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Przedmiotowe nieruchomości zgodnie z informacją ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy położone są na obszarach objętych symbolem "C", tj. w strefie centralnej miejskiej. Strefa ta obejmuje centrum miasta wraz z jego otoczeniem i skupia obiekty, zespoły i układy zabytkowe, najważniejsze urzędy i instytucje publiczne oraz inne obiekty o funkcjach usługowych, mieszkaniowych i produkcyjnych.

Budynek usługowo-magazynowy i magazynowy + garaż znajdują się na działce nr 993/8, a wiaty na działkach o numerach 993/8 i 995/1. Budynki oraz wiaty są własnością gminy, nabyte z mocy prawa w 1990 r. od Skarbu Państwa (decyzja Wojewody z 30 grudnia 1993 r.), gmina ponosiła niewielkie nakłady na remonty ww. obiektów - wydatki na ulepszenie budynków i budowli były dużo niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów. Dostawa budynków i budowli nie będzie dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia.

W operacie szacunkowym przedstawiony jest opis techniczny wiat. Wiaty posiadają powierzchnię użytkową 334 metry kwadratowe, przylegają do części ściany frontowej budynku magazynowego - garażu. Obiekt składa się z części niskiej i wysokiej. Konstrukcję nośną obiektu stanowi szkielet wykonany z elementów stalowych, posadowionych na płycie żelbetowej, stanowiącej zarazem jego posadzkę. Obłożenie ścian wiaty stanowi blacha trapezowa powlekana. Dach jednospadowy konstrukcji stalowej pokryty blachą trapezową. Część niską stanowią boksy magazynowe zaopatrzone w drzwi z siatki stalowej i bramy dwuskrzydłowe i jednoskrzydłowe typu garażowego konstrukcji metalowej. Część wysoką stanowią boksy garażowe z bramami wjazdowo-wyjazdowymi dwuskrzydłowe o konstrukcji stalowej. Wiata stalowa posiada instalację elektryczną. W rozumieniu przepisów prawa budowlanego powyższa wiata jest budowlą.

Natomiast w piśmie z dnia 25 sierpnia 2009 r., przesłanym w związku z wezwaniem tut. organu z dnia 21 sierpnia 2009 r. znak: IBPP2/443-493/09/BW, Wnioskodawca wskazał, że:

1.

Działka o numerze 993/8 jest zabudowana następującymi obiektami budowlanymi: budynkiem usługowo-magazynowym, budynkiem magazynowym + garaż oraz częścią budowli - wiatą. Działka o numerze 995/1 zabudowana budowlą - wiatą. Działka o numerze 992/1 nie jest zabudowana.

2.

W momencie nabycia budynków i budowli mających być przedmiotem aportu Gminie nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony.

3.

Budynek usługowo-magazynowy znajdujący się na działce o numerze 993/8 nie był ulepszany, niewielkie remonty prowadzone były przez wynajmujących. Budynek był wynajmowany na prowadzenie działalności gospodarczej od 1993 r., w związku z tym były czynności najmu podlegające opodatkowaniu.

4.

Budynek magazynowy + garaż znajdujący się na działce nr 993/8 oraz budowla - wiaty znajdujące się na działce o numerach 993/8 i 995/1 były przedmiotem nieodpłatnej umowy użyczenia od 1990 r. do momentu aportu. Przedmiotowy budynek i budowle były remontowane w 2005 r.. Gmina nie miała prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy od wniesienia aportu w postaci budynków i budowli z gruntami (tj. budynków z nieruchomością gruntową - działka o numerze 993/8; budowli - wiaty-z nieruchomością gruntową - działki o numerach 993/8 i 995/1) można zastosować zwolnienie z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów usług, natomiast wniesienie aportu w postaci działki numer 992/1 należy opodatkować 22% stawką podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina jako osoba prawna jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. W oparciu o art. 2 pkt 6 ustawy o VAT przez towary rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będących przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Zatem wniesienie przez Gminę aportu rzeczowego do spółki - Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej sp. z o.o.- spełnia definicję odpłatnej dostawy towarów a tym samym w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy o VAT, uznawane jest za sprzedaż. Dostawa ta odbywa się za wynagrodzeniem - w formie wyrażonych pieniężnie udziałów, a jej efektem jest przeniesienie na inny podmiot prawa do rozporządzania przedmiotowymi towarami jak właściciel. Art. 7 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art, 122 i art. 129 ust. 1.

Opodatkowaniu podlegają zatem dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku gruntów niezabudowanych - tylko te, których przedmiotem są tereny budowlane lub przeznaczone pod zabudowę.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

W myśl art. 29 ust. 5 cyt. ustawy w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

Wobec powyższych przepisów Gmina wnosząc aportem nieruchomości gruntowe zabudowane powinna zastosować stawkę podatku dla gruntu w takiej samej wysokości, jaka określona jest dla budynku bądź budowli znajdującej się na tym gruncie.

Zdaniem Gminy wniesienie aportem budynków na nieruchomości gruntowej o numerze 993/8 (wraz z nią) oraz budowli na nieruchomości gruntowej o numerach 993/8 i 995/1 (wraz z nimi) podlegać będzie zwolnieniu z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT.

Natomiast wniesienie aportem działki nr 992/1 będzie podlegało opodatkowaniu stawką 22%, gdyż zgodnie ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy działka leży w strefie centralnej miejskiej, i może być przeznaczona pod zabudowę, np. budowli. W związku z tym należny podatek od towarów i usług według stawki 22% należy odprowadzić od kwoty 1105,06 zł (22 metry kwadratowe x 50,23 zł), tj. 243,11 zł.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej również ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...), w tym również oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste i zbycie prawa użytkowania wieczystego gruntu.

Natomiast przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...) - art. 8 ust. 1 ustawy.

Towarami - w myśl art. 2 pkt 6 ustawy - są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej ustawodawca przewidział zwolnienie od podatku lub opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Według art. 43 ust. 7a ustawy, warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b), nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Stosownie jednak do art. 43 ust. 10 ustawy o VAT podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10 i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:

1.

są zarejestrowani jako podatnicy czynni,

2.

złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodnie z oświadczeniem, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.

Przez pierwsze zasiedlenie - zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy - rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

a.

wybudowaniu lub

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Pierwsze zasiedlenie ma zatem miejsce w momencie oddania do użytkowania pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi:

a.

nowo wybudowanego budynku (budowli lub jego części) lub

b.

gruntownie odnowionego (nakłady na odnowienie to co najmniej 30% jego wartości początkowej) budynku (budowli lub jego części)

- w wykonaniu czynności podlegającej opodatkowaniu VAT (np. sprzedaż, najem, dzierżawa, leasing).

Zatem, przez pierwsze zasiedlenie należy rozumieć objęcie we władanie budynku, budowli lub ich części przez pierwszego nabywcę lub pierwszego użytkownika. Przedmiotowa nieruchomość nie musi być faktycznie zamieszkała, lecz winna być przejęta przez nabywcę do użytkowania. Wydanie przedmiotowego obiektu nabywcy winno nastąpić w ramach wykonania przez sprzedającego czynności podlegających opodatkowaniu.

Wówczas, jak wynika z przepisów ustawy, zwolnienie od podatku od towarów i usług stosuje się w odniesieniu do sprzedaży nieruchomości, jeśli jest ona już zasiedlona bądź zamieszkana.

Z zawartego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Gmina zamierza wnieść aportem do Spółki, w której posiada 100% udziałów, następujące nieruchomości:

* działkę o numerze 993/8 zabudowaną budynkiem usługowo-magazynowym, budynkiem magazynowym + garaż oraz częścią budowli wiatą,

* działkę o numerze 995/1 zabudowaną wiatą,

* działkę o numerze 992/1 - niezabudowaną.

Wyżej wymienione budynki (budynek usługowo magazynowy, budynek magazynowy, garaż) oraz wiaty nabyte zostały z mocy prawa w 1990 r. od Skarbu Państwa (decyzja Wojewody).

Budynek usługowo-magazynowy znajdujący się działce o numerze 993/8 nie był ulepszany. Był wynajmowany od 1993 r. Niewielkie remonty prowadzone były przez wynajmujących.

Budynek magazynowy + garaż znajdujący się na działce nr 993/8 oraz budowla wiaty znajdujące się na działce o numerach 993/8 i 995/1 były przedmiotem nieodpłatnej umowy użyczenia od 1990 r. do momentu aportu. Przedmiotowy budynek i budowle były remontowane w 2005 r. Gmina nie miała prawa do obniżenia kwoty podatku należnego.

Mając na względzie wyżej przedstawione zdarzenie przyszłe oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, iż:

* W przypadku budynku usługowo-magazynowego (znajdującego się na działce nr 993/8) mająca mieć miejsce dostawa przedmiotowego budynku usługowo-magazynowego nie będzie dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia (pierwsze zasiedlenie nastąpiło poprzez jego wynajęcie w 1993 r.). Również pomiędzy pierwszym zasiedleniem tegoż budynku (wydaniem budynku dzierżawcy) a mającą mieć miejsce dostawą budynku upłynie okres dłuższy niż 2 lata. Zatem w przypadku przekazania aportem przedmiotowego budynku znajdzie zastosowanie zwolnienie od opodatkowania wskazane w ww. art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT;

* W przypadku budynku magazynowego i garażu (znajdującego się na działce 993/8) oraz wiat (znajdujących się na działce nr 993/8 i 995/1) dostawa będzie wykonana w ramach pierwszego zasiedlenia (przedmiotowy budynek, garaż i wiaty nie zostały bowiem oddane do użytkowania, pierwszemu użytkownikowi, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu). Z uwagi jednak na fakt, że Gmina nie miała prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na przedmiotowe budynki, w przypadku przekazania ich aportem znajdzie zastosowanie zwolnienie z opodatkowania na podstawie ww. art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT.

Należy, tutaj wskazać, że zgodnie z art. 29 ust. 5 ww. ustawy o VAT, w przypadku dostawy budynków, budowli lub ich części trwale związanych z gruntem z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu. W świetle tego przepisu przy sprzedaży budynków i budowli, grunt na którym są one posadowione dzieli byt prawny tych budynków i budowli w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Należy zauważyć, iż chodzi tu o budynki i budowle trwale związane z gruntami.

Mając na względzie powyższe należy stwierdzić, iż wniesienie aportem:

* budynku usługowo-magazynowego wraz z gruntem na którym jest posadowiony (tj. częścią działki 993/8) będzie korzystało ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT,

* budynku magazynowego, garażu, wiat wraz gruntem na których są posadowione (tj. częścią działki 993/8, 995,1) będzie korzystało ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT.

W konsekwencji powyższego stanowisko Wnioskodawcy, że wniesienie aportem budynków na nieruchomości gruntowej o numerze 993/8 (wraz z nią) oraz budowli na nieruchomości gruntowej o numerach 993/8 i 995 (wraz z nimi) podlegać będzie zwolnieniu z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT należy uznać za nieprawidłowe.

W przedmiotowej sprawie należy także wskazać, że zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych, innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę.

Jak wykazano wyżej z opisanego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że przedmiotem aportu ma być również działka nr 992/1 która jest niezabudowana. Działka ta, zgodnie z informacją uzyskaną ze Studium Uwarunkowań i Kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy mieści się na obszarach objętych symbolem "C", tj. w strefie centralnej miejskiej. Strefa ta obejmuje centrum miasta wraz z jego otoczeniem i skupia obiekty, zespoły i układy zabytkowe, najważniejsze urzędy i instytucje publiczne oraz inne obiekty o funkcjach usługowych, mieszkaniowych i produkcyjnych.

W tym stanie rzeczy należy stwierdzić, iż przekazanie aportem przedmiotowej działki (nr 992/1) nie może korzystać ze zwolnienia od podatku określonego ww. przepisem art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT. Zatem dostawa przedmiotowej działki będzie podlegała opodatkowaniu stawką podstawową VAT tj. 22%.

W konsekwencji powyższego stanowisko Wnioskodawcy, że wniesienie aportem działki o nr 992/1 będzie podlegało opodatkowaniu stawka podatku VAT 22%. należy uznać za prawidłowe.

Oceniając jednakże całościowo stanowisko Wnioskodawcy należy uznać je za nieprawidłowe.

W związku z przedstawionym przez Wnioskodawcę opisem technicznym wiat zauważyć należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga, iż wiaty te faktycznie są budowlami. Niniejsza interpretacja nie rozstrzyga również w kwestii podstawy opodatkowania w przypadku działki nr 992/1, ponieważ nie było to przedmiotem zapytania.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl