IBPP2/443-250/13/IK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 27 czerwca 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP2/443-250/13/IK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 marca 2013 r. (data wpływu 18 marca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 4 czerwca 2013 r. (data wpływu 7 czerwca 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usługi w zakresie korzystania z jaccuzi i sauny - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 marca 2013 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług m.in. w zakresie stawki podatku dla usługi w zakresie korzystania z jaccuzi i sauny.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 4 czerwca 2013 r. (data wpływu 7 czerwca 2013 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 27 maja 2013 r. znak: IBPP2/443-250/13/IK.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Ośrodek Sportu i Rekreacji w G. jest jednostką organizacyjną M., działającą w formie samorządowego zakładu budżetowego zgodnie z Uchwałą Rady Miasta z dnia 28 kwietnia 2011 w sprawie przyjęcia Statutu Ośrodka Sportu i Rekreacji w G. OSiR nie posiada osobowości prawnej. Przedmiotem działalności Ośrodka jest udostępnianie bazy sportowo - rekreacyjnej uczniom szkół z terenu Gminy, klubom sportowym i organizacjom kultury fizycznej oraz mieszkańcom Gminy, upowszechnianie kultury fizycznej poprzez organizowanie zajęć sportowych i sportowo-rekreacyjnych, a także tworzenie bazy sportowej i ustalanie zasad jej wykorzystania.

Ośrodek jest czynnym podatnikiem VAT, rozliczającym się miesięcznie do 25 dnia miesiąca następującego po okresie rozliczeniowym.

Ośrodek świadczy usługi dotyczące działalności obiektów sportowych:

1.

z zastosowaniem stawki podatku VAT - 8% tj. hali sportowej, lodowiska, basenu odkrytego, stadionu, wyciągi narciarskie, kryta pływalnia, kompleks boisk do siatkówki plażowej

2.

z zastosowaniem stawki zwolnionej z VAT tj. organizacja imprez sportowych, zawodów i turniejów za odpłatnością poprzez uiszczenie wpisowego oraz nieodpłatna organizacja zawodów międzyszkolnych

3.

z zastosowaniem stawki podatku VAT - 23% tj. sauna, jacuzzi, solarium, wypożyczalnia sprzętu, sprzedaż detaliczna (akcesoria pływackie i kosmetyki - solarium), toaleta, wynajem miejsca pod reklamę, najem pomieszczeń usługowych (bar, salon fryzjerski, sala gimnastyczna), prowadzenie obsługi miejsc postojowych w strefach płatnego parkowania znajdujących się przy drogach gminnych na terenie miasta

Załączniki:

1. Zarządzenie Nr.. Naczelnika Miasta z dnia 27 grudnia 1976 r. w sprawie powołania Ośrodka Sportu i Rekreacji w G.

2. Zaświadczenie o nadaniu numeru identyfikacyjnego REGON z dnia 14 stycznia 2009 r. i 23 kwietnia 2010 r.

3. Uchwała Rady Miasta G. z dnia 28 kwietnia 2011 r. w sprawie przyjęcia Statutu Ośrodka Sportu i Rekreacji w G.

4. Pełnomocnictwo z dnia 2 maja 2011 r.

W ww. piśmie z dnia 4 czerwca 2013 r. Wnioskodawca poinformował, że usługi świadczone przez OSIR są klasyfikowane w następujący sposób wg PKWiU:

93.11.10.0 - dla usług polegających na sprzedaży biletów wstępu na basen

96.04.10.0 - dla usług polegających na sprzedaż biletów wstępu na saunę i jaccuzi

Zdaniem podatnika, skoro usługi udostępniania basenu zostały zaklasyfikowane do PKWiU 93.11.10.0, tym samym będą one korzystały z preferencyjnej 8% stawki podatku zgodnie z poz. 178 załącznika Nr 3 do ustawy VAT, jako usługi związane z działalnością obiektów sportowych. Natomiast w odniesieniu do usług związanych z korzystaniem z sauny i jaccuzi, należy wskazać, iż odpłatny wstęp do tych obiektów powinien być opodatkowany preferencyjną 8% stawką podatku zgodnie z poz. 185 załącznika Nr 3 do ustawy VAT.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy udostępnianie usług wyłącznie w zakresie korzystania z sauny i jaccuzi uzasadnia stosowanie stawki 23% podatku VAT.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Usługi udostępniania pływalni dla osób fizycznych i zakładów pracy (bilety i karnety wstępu) oraz na zajęcia sportowo-rekreacyjne opodatkowuje się według stawki 8%. Na usługi dotyczące udostępniania sauny i jaccuzi Ośrodek nalicza podatek VAT 23% stawki. Kompleks basenowy zawiera pomieszczenia pływalni, jaccuzi i sauny, a pomieszczenia te nie są wyodrębnione od siebie tzn, że klient uprawniony do skorzystania z basenu może skorzystać z sauny i jaccuzi oraz odwrotnie. W związku z tym brak jest możliwości oddzielenia funkcji udostępniania pływalni od udostępniania sauny i jaccuzi. Brak też możliwości technicznych na wyodrębnienie tych usług, a tym samym monitorowania ich faktycznego wykorzystania przez uczestników, o czym przesądzają względy konstrukcyjne i technologiczne obiektu. Jedynie wówczas gdy dana osoba ma zamiar skorzystać wyłącznie z sauny lub jaccuzi - co wyraźnie określi przy zakupie biletu - opłata pobierana będzie z naliczeniem podatku VAT wg stawki 23%.

Prawo do korzystania z usług pływalni otrzymuje klient po zakupie biletu wstępu jednorazowego lub karnetu. Wykupując bilet wstępu do obiektu, klient może skorzystać także z dostępnej w ramach tej usługi sauny lub jaccuzi. Ponieważ pomieszczenia sauny i jaccuzi są udostępniane w ramach usługi kompleksowej z pływalni - usługa udostępniania pływalni jest usługą kompleksową, gdyż zawiera w sobie możliwość skorzystania z sauny i jaccuzi, tym samym świadczenie to powinno być traktowane dla celów opodatkowania podatkiem VAT jako jedna usługa o złożonym charakterze - UDOSTĘPNIANIE BASENU, oferowana w ramach jednego biletu/karnetu i powinna być opodatkowana stawką 8% podatku VAT. Natomiast przy zakupie, gdy klient zgłosi, że ma zamiar korzystać wyłącznie z sauny i jaccuzi należy pobierać opłatę z naliczeniem podatku VAT wg stawki 23%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego dotyczącego opodatkowania usługi w zakresie korzystania z sauny i jaccuzi uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...)

Jak stanowi art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Stosownie do zapisu art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku.

I tak, w myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Na mocy art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W przypadku gdy ani ustawa, ani przepisy wykonawcze nie przewidują dla danego świadczenia obniżonej stawki, bądź zwolnienia należy je opodatkować według 23% stawki podatku.

W załączniku nr 3 do ustawy, stanowiącym wykaz towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, wskazano:

* pod poz. 179, sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU 93.11.10.0 - usługi związane z działalnością obiektów sportowych,

* pod poz. 186, bez względu na symbol PKWiU - pozostałe usługi związane z rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu.

Jak wynika z załącznika do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 251, poz. 1885 z późn. zm.), w sekcji R: "Działalność związana z kulturą, rozrywką i rekreacją" wymieniono dział 93 oznaczony jako "Działalność sportowa, rozrywkowa i rekreacyjna", obejmujący grupy:

- 93.1 - Działalność związana ze sportem,

- 93.2 - Działalność rozrywkowa i rekreacyjna,

* 93.21.Z - Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki,

* 93.29.Z - Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna.

Jednocześnie sekcja S: "Pozostała działalność usługowa" obejmuje "Pozostałą indywidualną działalność usługową" oznaczoną jako dział 96. Dział ten obejmuje m.in. podklasę: 96.04.Z - "Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej".

Natomiast w wyjaśnieniach do PKD - 2007 wskazano, iż podklasa oznaczona jako 93.11.Z - Działalność obiektów sportowych obejmuje:

* działalność obiektów sportowych na otwartym powietrzu lub obiektów sportowych halowych (otwartych, zamkniętych lub zadaszonych, z miejscami siedzącymi dla widzów lub bez), tj.: stadiony do gry w piłkę nożną, stadiony do gry w krykieta, rugby, tory wyścigowe dla samochodów, psów, koni, baseny, stadiony lekkoatletyczne, hale i stadiony przeznaczone dla sportów zimowych, włączając hale do gry w hokeja, hale bokserskie, pola golfowe, tory do gry w kręgle, pozostałe obiekty sportowe;

* organizowanie i przeprowadzanie imprez sportowych dla sportowców zawodowych lub amatorów z wykorzystaniem własnych, otwartych lub zamkniętych obiektów sportowych,

* zarządzanie i zapewnienie pracowników do obsługi tych obiektów.

Podklasa ta nie obejmuje natomiast m.in.:

* działalności obiektów służących poprawie kondycji fizycznej, sklasyfikowanej w 93.13.Z,

* działalności związanej z prowadzeniem parków i plaż, sklasyfikowanej w 93.29.Z.

Jednocześnie wyjaśnić należy, iż podklasa 93.13.Z "Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej" obejmuje m.in. działalność centrów i klubów fitness oraz innych obiektów służących poprawie kondycji fizycznej i kulturystyce, a nie obejmuje m.in. działalności usługowej łaźni tureckich, saun i łaźni parowych, solariów, salonów odchudzających, sklasyfikowanej w 96.04.Z.

Odzwierciedleniem Polskiej Klasyfikacji Działalności jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług.

Zgodnie z § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.), wprowadza się do stosowania w statystyce, ewidencji i dokumentacji oraz rachunkowości, a także w urzędowych rejestrach i systemach informacyjnych administracji publicznej Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU), stanowiącą załącznik do rozporządzenia.

Z przepisów ww. rozporządzenia wynika, iż w sekcji R mieszczą się "Usługi kulturalne, rozrywkowe, sportowe i rekreacyjne".

W dziale 93 "usługi związane ze sportem, rozrywką i rekreacją" mieszczącym się w sekcji R wymienione zostały:

93.1 Usługi związane ze sportem:

a.

93.11 Usługi związane z działalnością obiektów sportowych,

b.

93.12. Usługi związane z działalnością klubów sportowych,

c.

93.13 Usługi związane z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej,

d.

93.19 Pozostałe usługi związane ze sportem.

W dziale 96 "pozostałe usługi indywidualne", mieszczącym się w sekcji S, wymienione zostały - 96.0 Pozostałe usługi indywidualne obejmujące m.in. grupę 96.04 - usługi związane z poprawą kondycji fizycznej.

W tym miejscu należy podkreślić, iż grupowanie 96.04.10.0 (usługi związane z poprawą kondycji fizycznej), mieszczące się w grupie 96.04 obejmuje usługi świadczone przez łaźnie tureckie, sauny i łaźnie parowe, solaria, salony odchudzające, salony masażu (z wyłączeniem masażu leczniczego) i podobne usługi mające na celu poprawę samopoczucia.

Stwierdzić należy, iż w poz. 186 załącznika nr 3 do ustawy zostały wskazane "pozostałe usługi związane z rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu" - bez względu na symbol PKWiU.

Z powołanego wyżej przepisu wynika, iż stawką podatku obniżoną do wysokości 8% objęte zostały pozostałe usługi związane z rekreacją, jednakże wyłącznie w zakresie wstępu.

Zgodnie z art. 32 ust. 1 Rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE.L z 2011 r. Nr 77/1) obowiązującego od dnia 1 lipca 2011 r., usługi wstępu na imprezy kulturalne, artystyczne, sportowe, naukowe, edukacyjne, rozrywkowe lub podobne, o których mowa w art. 53 dyrektywy 2006/112/WE, obejmują świadczenie usług, których podstawową cechą jest przyznawanie prawa wstępu w zamian za bilet lub opłatę, w tym opłatę w formie abonamentu, biletu okresowego lub opłaty okresowej.

Natomiast zgodnie z ust. 2 ww. artykułu, ustęp 1 ma zastosowanie w szczególności do:

a.

prawa wstępu na spektakle, przedstawienia teatralne, występy cyrkowe, targi, do parków rozrywki, na koncerty, wystawy, jak również inne podobne wydarzenia kulturalne;

b.

prawa wstępu na wydarzenia sportowe, takie jak mecze lub zawody;

c.

prawa wstępu na wydarzenia edukacyjne i naukowe, takie jak konferencje i seminaria.

Ustęp 1 nie obejmuje korzystania z obiektów, takich jak sale gimnastyczne i inne, w zamian za opłatę (art. 32 ust. 3 ww. rozporządzenia wykonawczego).

Zatem z ww. przepisów rozporządzenia Rady wynika, że świadczenie usług wstępu, których podstawową cechą jest przyznawanie prawa wstępu w zamian za bilet lub opłatę obejmuje prawo wstępu na spektakle, występy cyrkowe, koncerty, wystawy, mecze, zawody, konferencje, seminaria.

Zatem z ww. przepisów rozporządzenia Rady wynika, że świadczenie usług wstępu, których podstawową cechą jest przyznawanie prawa wstępu w zamian za bilet lub opłatę obejmuje prawo wstępu na spektakle, występy cyrkowe, koncerty, wystawy, mecze, zawody, konferencje, seminaria. Wskazać także należy, iż art. 32 ww. przepisu jest co prawda w Rozdziale V "Miejsce transakcji podlegających opodatkowaniu" w podsekcji 7 czyli "Świadczenie usług w ramach działalności kulturalnej, artystycznej, sportowej, naukowej, edukacyjnej, rozrywkowej lub podobnej". Nie można jednakże utożsamiać go tylko i wyłącznie co do kwestii miejsca świadczenia usług, gdyż Rada Unii Europejskiej we wstępie do niniejszego rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r., uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, dyrektywę Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE.L Nr 347, s. 1 z późn. zm.), w szczególności jej art. 397 oraz uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej, w pkt 27 wskazała, iż "Aby zapewnić jednolite opodatkowanie świadczenia usług kulturalnych, artystycznych, sportowych, naukowych, edukacyjnych, rozrywkowych i podobnych, należy zdefiniować pojęcie wstępu na tego rodzaju wydarzenia i usługi pomocnicze związane z takim wstępem".

Zatem z powyższego wynika, że przepisem tym należy się kierować nie tylko w zakresie ustalenia miejsca świadczenia tychże usług, ale również należy się nim posiłkować w kwestii opodatkowania tych usług w celu zapewnienia jednolitego opodatkowania tych usług.

Ponadto należy zauważyć, iż w przepisach ustawy o podatku od towarów i usług nie definiuje się pojęcia "wstępu". W konsekwencji należy sięgnąć do wykładni językowej, aby poznać jego znaczenie. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego (Wydawnictwo Naukowe PWN S.A., strona internetowa www.sjp.pwn.pl) pod pojęciem tym należy rozumieć "możliwość wejścia gdzieś, prawo uczestniczenia w czymś".

Zgodnie z definicją słownikową "wstęp" należy rozumieć jako możliwość wejścia "gdzieś" co nie jest równoznaczne z możliwością korzystania z dostępnych tam urządzeń. Opłata (bilet, karnet) za wstęp jest opłatą wnoszoną przez np. kibica, co do zasady, za uczestniczenie w imprezie poprzez np. oglądanie (bierne uczestnictwo). Natomiast bilet wstępu, np. do siłowni, sauny czy solarium daje możliwość nie tylko wejścia do obiektu, ale przede wszystkim możliwość czynnego korzystania z dostępnych w tych pomieszczeniach urządzeń.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, udostępnia klientom możliwość korzystania z sauny i jaccuzi, które mieszczą się na terenie kompleksu basenowego. Wnioskodawca sługi te sklasyfikował wg PKWiU 96.04.10.0.

Wątpliwości Wnioskodawcy, na co wskazał w pytaniu, budzi m.in., stawka dla usługi korzystania z sauny i jaccuzi.

Odnosząc opisany we wniosku stan faktyczny do przytoczonych przepisów prawa stwierdzić należy, że opłaty, na podstawie, których klient ma prawo do korzystania z pomieszczeń sauny czy jaccuzi nie jest tożsama z "opłatą w zakresie wstępu". Poniesienie opłaty za skorzystanie z sauny czy jaccuzi, nie spowoduje, iż usługobiorca nabędzie jakiekolwiek "prawo wstępu". W zamian za opłatę klient będzie miał prawo do skorzystania z jakiegoś urządzenia. Zatem wstęp na kompleks basenowy, w ramach którego klient ma możliwość skorzystania z sauny czy jaccuzi nie uprawnia korzystającego do wstępu jedynie w sensie gdzieś, jak to ma miejsce m.in. w przypadku kupienia biletu do kina, lecz obejmuje również czynne korzystanie z pomieszczeń i znajdujących się tam urządzeń. Na tak ścisłą wykładnię pojęcia "wstępu" wskazuje użycie, w poz. 186 załącznika nr 3 do ustawy, słowa "wyłącznie", którego znaczenie odnosi się do tych obiektów i stanów rzeczy, które są w nim wymienione (w przedmiotowej sprawie do "wstępu"). Uiszczona opłata będzie upoważniała klienta do czynnego korzystania urządzeń jaccuzi czy sauny i nie może być uznana za opłatę za wstęp lecz przede wszystkim za możliwość czynnego korzystania z dostępnych urządzeń.

W związku z powyższym, przenosząc powyższe na grunt przedmiotowej sprawy, pobierana opłata za wstęp na hale basenową, w ramach której klient korzysta z sauny i jaccuzi, nie uprawnia korzystającego do wstępu jedynie w sensie wejścia gdzieś, jako to miejsce w przypadku np. kupienia biletu do kina, lecz obejmuje możliwość korzystania z dostępnych w pomieszczeniach urządzeń.

Zatem usługa, za którą pobierana jest opłata za udostępnienie i korzystanie z sauny i jaccuzi opodatkowana jest stawką VAT w wysokości 23%.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy w powyższym zakresie, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy w tym miejscu wyjaśnić, że zgodnie z art. 14b § 3 ww. ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika zatem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego. Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny załączonych do wniosku o interpretację dokumentów.

Dodatkowo wskazać należy, że ocena prawna stanowiska Wnioskodawcy w części dotyczącej stawki dla usługi wstępu na pływalnię z możliwością skorzystania z sauny i jaccuzi (bilety i karnety) została zawarta w odrębnym rozstrzygnięciu.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl