IBPP2/443-182/14/BW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 maja 2014 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP2/443-182/14/BW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 21 lutego 2014 r. (data wpływu 24 lutego 2014 r.), uzupełnionym pismem z 8 maja 2014 r. (data wpływu 12 maja 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 8% do świadczonej przez Wnioskodawcę kompleksowej usługi budowlanej polegającej na wyprodukowaniu masy betonowej, transporcie masy betonowej na miejsce świadczenia usługi, pompowaniu masy betonowej na określone długości i wysokości, jej wylanie we wskazanych miejscach - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 lutego 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie

prawa do zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 8% do świadczonej przez Wnioskodawcę kompleksowej usługi budowlanej polegającej na wyprodukowaniu masy betonowej, transporcie masy betonowej na miejsce świadczenia usługi, pompowaniu masy betonowej na określone długości i wysokości, jej wylanie we wskazanych miejscach.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 8 maja 2014 r. (data wpływu 12 maja 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 5 maja 2014 r. znak: IBPP2/443-182/14/BW.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca oświadczył że usługa będzie świadczona w związku z budową, remontem lub przebudową budynków lub ich części zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w rozumieniu art. 41 ust. 12a-12c Ustawy o podatku od towarów i usług.

Natomiast w piśmie z 8 maja 2014 r. Wnioskodawca wskazał:

* Przedmiotem umowy zawieranej z kontrahentem będzie kompleksowa usługa budowlana polegająca na wyprodukowaniu masy betonowej, transporcie masy betonowej na miejsce wykonania usługi, pompowaniu masy betonowej na odpowiednie odległości i wysokości oraz jej wylanie na wskazane przez kontrahenta miejsca w związku z budową, remontem, przebudową budynków lub ich części zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w rozumieniu art. 41 ust. 12a-12c ustawy o podatku od towarów i usług.

* W związku ze świadczeniem kompleksowej usługi budowlanej polegającej na wyprodukowaniu masy betonowej, transporcie masy betonowej na miejsce wykonania usługi, pompowaniu masy betonowej na odpowiednie odległości i wysokości oraz jej wylanie na wskazanych przez kontrahenta miejscach zostaną wykonane takie czynności jak: wyprodukowanie mieszanki betonowej na węźle w ilości wskazanej przez kontrahenta zgodnej z zawartą wcześniej umową, załadowanie masy do betonomieszarki, transport mieszanki na miejsce świadczenia usługi gdzie przeszkoleni pracownicy Wnioskodawcy będący równocześnie kierowcami betonomieszarek rozkładając wymaganą ilość rynien oraz rur przedłużających lub po podłączeniu się do specjalnej pompy w przypadku konieczności podania masy betonowej na odpowiednią wysokość lub znaczną odległość wyleją masę betonową na wskazane przez kontrahenta miejsce, rozprowadzając ją równomiernie według wskazań kontrahenta.

* Cena za wykonanie kompleksowej usługi budowlanej polegającej na wyprodukowaniu masy betonowej, transporcie masy betonowej na miejsce wykonania usługi, pompowaniu masy betonowej na odpowiednie odległości i wysokości, jej wylanie na wskazanych miejscach obejmuje wynagrodzenie za całość wykonanych czynności podczas kompleksowego świadczenia wyżej wskazanej usługi budowlanej takich jak między innymi zużyta energia podczas produkcji, zużyte paliwo podczas transportu oraz rozładunku i pompowania, czas pracy pracowników gdyż nie jest możliwe określenie ceny za poszczególne etapy świadczonej kompleksowej usługi budowlanej a jedynie za całość począwszy od momentu rozpoczęcia produkcji masy betonowej w zamówionej przez kontrahenta ilości a skończywszy na wypompowaniu i wylaniu w określonych przez kontrahenta miejscach mieszanki.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy będąc zakładem produkującym beton towarowy i świadczącym usługi budowlane w sytuacji wykonywania kompleksowej usługi budowlanej polegającej na wyprodukowaniu masy betonowej w ilości zgodnej z umową bądź zamówieniem, transporcie masy betonowej na miejsce wykonania usługi, pompowaniu masy betonowej na odpowiednie odległości i wysokości, jej wylanie we wskazanych przez klienta miejscach, to jest elementach konstrukcyjnych powstałego budynku Wnioskodawca ma prawo do zastosowania obniżonej 8% stawki VAT na wyżej wskazane usługi a także wyprodukowany na ich potrzeby beton.

Natomiast w piśmie z 8 maja 2014 r. Wnioskodawca wskazał, że przedmiotem zapytania jest prawo zastosowania 8% stawki podatku od towarów i usług w przypadku świadczenia przez Wnioskodawcę kompleksowej usługi budowlanej polegającej na wyprodukowaniu masy betonowej, transporcie masy betonowej na miejsce świadczenia usługi, pompowaniu masy betonowej na określone odległości i wysokości, jej wylanie we wskazanych przez kontrahenta miejscach w związku z budową, remontem, przebudową budynków lub ich części zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w rozumieniu art. 41 ust. 12a-12c ustawy o podatku od towarów i usług

Stanowisko Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowane w piśmie z 8 maja 2014 r.):

Wnioskodawca uważa że zastosowanie obniżonej stawki VAT 8% jest właściwe w stosunku do świadczenia przez niego kompleksowej usługi budowlanej polegającej na wyprodukowaniu masy betonowej, transporcie masy betonowej na miejsce świadczenia usługi, pompowaniu masy betonowej na określone odległości i wysokości jej wylanie we wskazanych przez kontrahenta miejscach w związku z budową, remontem, przebudową budynków lub ich części zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w rozumieniu art. 41 ust. 12a-12c ustawy o podatku od towarów i usług

Przedmiotem sprzedaży jest kompleksowa usługa budowlana polegająca na wyprodukowaniu masy betonowej, transporcie masy betonowej na miejsce świadczenia usługi, pompowaniu mieszanki oraz jej wylanie w miejscu wskazanym przez kontrahenta i niemożliwą rzeczą jest wyłączenie z niej poszczególnych elementów a także określenie ich wartości.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Wstępnie Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach zauważa, że w ww. piśmie z 8 maja 2014 r. Wnioskodawca uzupełnił opis sprawy oraz przeredagował własne stanowisko w porównaniu do treści zawartych we wniosku o interpretację indywidualną z 21 lutego 2014 r., a także wyjaśnił co jest przedmiotem zapytania. Ponieważ ww. pismo Wnioskodawcy z 8 maja 2014 r. było konsekwencją wezwania tut. organu z 5 maja 2014 r. znak: IBPP2/443-182/14/BW do uzupełnienia przedmiotowego wniosku, przyjęto, że własne stanowisko Wnioskodawcy, wprowadzone ww. pismem, jest ostateczne i w tej wersji zostało ono przywołane powyżej.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ww. ustawy o VAT przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast stosownie do art. 2 pkt 6 ww. ustawy o VAT przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Z kolei przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się, zgodnie z art. 8 ust. 1 ww. ustawy o VAT, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do przepisu art. 41 ust. 2 wskazanej ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Z tym, że stosownie do art. 146a pkt 1 i 2 ww. ustawy o VAT, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

* stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%,

* stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy wynosi 8%.

Stawkę podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, stosuje się - w myśl art. 41 ust. 12 ww. ustawy o VAT - do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się, w myśl art. 41 ust. 12a ww. ustawy, obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Natomiast w myśl ust. 12b ww. art. 41, do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, określonego w ust. 12a, nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2,

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej ww. limity, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Należy zwrócić uwagę na brzmienie art. 2 pkt 12 ustawy o VAT, zgodnie z którym przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.

Należy w tym miejscu wskazać, że dla celów podatku VAT stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.), która to klasyfikacja stanowi usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych.

Zgodnie z objaśnieniami zawartymi w tej klasyfikacji, budynki to zadaszone obiekty budowlane wraz z wbudowanymi instalacjami i urządzeniami technicznymi, wykorzystywane dla potrzeb stałych.

Natomiast budynki mieszkalne to obiekty budowlane, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. W przypadku, gdy mniej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest na cele mieszkalne, budynek taki klasyfikowany jest jako niemieszkalny, zgodnie z jego przeznaczeniem.

Wg podziału obiektów budowlanych na sekcje i działy w PKOB w dziale 11 mieszczą się budynki mieszkalne, natomiast w dziale 12 budynki niemieszkalne.

Dział 11 PKOB obejmuje trzy grupy:

* Budynki mieszkalne jednorodzinne - 111,

* Budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe - 112,

* Budynki zbiorowego zamieszkania - 113.

Należy zauważyć, że rodzaje usług wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy o VAT, których wykonanie w obiektach budowlanych lub ich częściach zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym daje podstawę do stosowania preferencyjnej stawki podatku od towarów i usług, nie zostały zdefiniowane w tej ustawie. Ustawodawca nie odesłał również w tej materii do stosowania definicji zawartych w innych ustawach, w szczególności w Prawie budowlanym. Dlatego należy przyjąć, że czynności wymienione w art. 41 ust. 12 ustawy o VAT, w tym pojęcie remontu i budowy, zostały wprowadzone do tej ustawy w rozumieniu przyjętym w języku powszechnym.

Według Słownika języka polskiego (Elżbieta Sobol, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 2005, str. 70, kol. 2), przez budowę należy rozumieć m.in. wznoszenie budowli, budowanie (...). Natomiast "budować" to znaczy wznosić budowle, pomieszczenia, ich części lub zespoły.

Natomiast "przebudowa" - zgodnie z ww. Słownikiem języka polskiego (str. 770, kol. 1) - to zmiana istniejącego stanu czegoś na inny; ulepszenie, poprawienie czegoś.

W znaczeniu słownikowym ("Współczesny słownik języka polskiego", red. Bogusław Dunaj, wyd. Langenscheidt Polska Sp. z o.o.), "remont" oznacza zespół czynności, w których wyniku przywraca się sprawność, wartość użytkową jakiegoś obiektu, urządzenia, natomiast "montaż" to składanie, łączenie, ustawianie z poszczególnych części maszyn, urządzeń, budowli; zakładanie instalacji. Z kolei "instalować" oznacza zakładać, montować jakieś urządzenia techniczne.

Zdaniem tut. organu budowa, remont, przebudowa, podobnie jak w przypadku innych wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy czynności, powinny zatem dotyczyć elementów konstrukcyjnych obiektów lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, aby mogły korzystać z preferencyjnej stawki podatku na podstawie art. 41 ust. 12 ustawy o VAT.

Analiza powołanych wyżej przepisów prowadzi do wniosku, że warunkiem zastosowania 8% stawki, na podstawie art. 41 ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług, jest spełnienie dwóch przesłanek. Po pierwsze zakres wykonywanych czynności musi dotyczyć budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy budynków lub ich części. Po drugie, budynki lub ich części, których dotyczą ww. czynności, muszą być zaliczane do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Niespełnienie chociażby jednej z ww. przesłanek powoduje, że transakcja nie może korzystać z preferencyjnej, 8% stawki podatku.

Jak wynika z wniosku, przedmiotem umowy zawieranej przez Wnioskodawcę z kontrahentem będzie kompleksowa usługa budowlana polegająca na wyprodukowaniu masy betonowej, transporcie masy betonowej na miejsce wykonania usługi, pompowanie masy betonowej na odpowiednie odległości i wysokości oraz jej wylanie na wskazane przez kontrahenta miejsca w związku z budową, remontem, przebudową budynków lub ich części zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w rozumieniu art. 41 ust. 12a-12c ustawy o podatku od towarów i usług.

W związku ze świadczeniem ww. kompleksowej usługi budowlanej zostaną wykonane takie czynności jak: wyprodukowanie mieszanki betonowej na węźle w ilości wskazanej przez kontrahenta zgodnej z zawartą wcześniej umową, załadowanie masy do betonomieszarki, transport mieszanki na miejsce świadczenia usługi gdzie przeszkoleni pracownicy Wnioskodawcy będący równocześnie kierowcami betonomieszarek rozkładając wymaganą ilość rynien oraz rur przedłużających lub po podłączeniu się do specjalnej pompy w przypadku konieczności podania masy betonowej na odpowiednią wysokość lub znaczną odległość wyleją masę betonową na wskazane przez kontrahenta miejsce, rozprowadzając ją równomiernie według wskazań kontrahenta.

Cena za wykonanie ww. kompleksowej usługi budowlanej obejmuje wynagrodzenie za całość wykonanych czynności podczas kompleksowego świadczenia wyżej wskazanej usługi budowlanej takich jak między innymi zużyta energia podczas produkcji, zużyte paliwo podczas transportu oraz rozładunku i pompowania, czas pracy pracowników gdyż nie jest możliwe określenie ceny za poszczególne etapy świadczonej kompleksowej usługi budowlanej a jedynie za całość począwszy od momentu rozpoczęcia produkcji masy betonowej w zamówionej przez kontrahenta ilości a skończywszy na wypompowaniu i wylaniu w określonych przez kontrahenta miejscach mieszanki.

Wnioskodawca ma wątpliwości czy do ww. kompleksowej usługi budowlanej ma prawo do zastosowania 8% stawki podatku VAT.

W tym miejscu wskazać należy, że zastosowanie jednej stawki podatku od towarów i usług i opodatkowanie nią zarówno usługi, jak i dostawy materiałów, wykorzystywanych do wykonania tej usługi uwarunkowane jest zakresem, w jakim prowadzona jest działalność gospodarcza oraz przedmiotem umowy zawartej ze zleceniodawcą.

W sytuacji gdy mamy do czynienia ze świadczeniem złożonym - świadczeniem dwóch lub więcej usług, tak ściśle ze sobą powiązanych, że obiektywnie tworzą w aspekcie gospodarczym jedną całość, której rozdzielenie miałoby sztuczny charakter, to wszystkie te świadczenia lub czynności stanowią jedno świadczenie do celów stosowania podatku VAT. Zdarzenie to należy traktować jako jednolite świadczenie, w którym kilka elementów należy uznać za konstytutywne do świadczenia głównego. Zatem należy ustalić charakter świadczonej usługi, a tym samym zidentyfikować dominujące składniki danego świadczenia.

Strony w umowach cywilnoprawnych określają co jest przedmiotem sprzedaży. Przy ustaleniu właściwej stawki podatku VAT decydujące znaczenie ma ustalenie, co jest przedmiotem sprzedaży, czy podatnik dokonuje dostawy towarów czy świadczy usługę, czy czynność wykonywana przez podatnika mieści się w zakresie czynności wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy o VAT (budowa obiektów budowlanych lub ich części, roboty budowlane) oraz czy budynek mieszkalny zaliczony jest do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Wobec powyższego jeżeli przedmiotem sprzedaży ma być konkretna usługa nie powinno się wyodrębniać poszczególnych elementów, które złożyły się na tę usługę i opodatkować ich osobno, ponieważ usługodawca sprzedaje określoną usługę a nie elementy (koszty).

Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej całe świadczenie kompleksowe podlega takim regulacjom opodatkowania VAT, jakie dotyczą świadczenia głównego. Opodatkowanie pozostałych świadczeń, składających się na świadczenie kompleksowe, podlega takim samym regulacjom, jakim podlega świadczenie główne.

Pogląd taki wyrażony został w orzeczeniu TSUE w sprawie C-349/96 Card Protection Plan Ltd. W orzeczeniu tym TSUE stwierdził, że "pojedyncze świadczenie ma miejsce zwłaszcza wtedy, gdy jedną lub więcej części składowych uznaje się za usługę zasadniczą, podczas gdy inny lub inne elementy traktuje się jako usługi pomocnicze, do których stosuje się te same zasady opodatkowania, co do usługi zasadniczej".

Stosowanie tych samych zasad opodatkowania do usługi zasadniczej oraz usług pomocniczych dotyczy również stawki VAT. Oznacza to, że całe świadczenie kompleksowe podlega opodatkowaniu taką stawką VAT, jaka jest właściwa dla świadczenia podstawowego. Stawka VAT dla świadczeń pomocniczych "podąża" za stawką VAT dla świadczenia podstawowego.

W przypadku świadczenia usług, opisanych we wniosku, mamy do czynienia z jedną kompleksową usługą, która obejmuje świadczenie podstawowe, usługę budowlaną związaną z wyprodukowaniem betonu, dostarczeniem go na wskazane miejsce oraz usługą wylania i wypompowania. W zaistniałej sytuacji przedmiotem opodatkowania jest skategoryzowana usługa, nie zaś zbiór wyodrębnionych w jej ramach usług.

Skoro przedmiotem sprzedaży jest kompleksowa usługa budowlana polegająca na:

* wyprodukowaniu masy betonowej,

* transporcie masy betonowej na miejsce świadczenia usługi,

* pompowaniu masy betonowej na określone długości i wysokości,

* jej wylaniu we wskazanych miejscach

wówczas nie można z niej wyłączyć poszczególnych elementów kosztów do odrębnej sprzedaży, ponieważ obrotem podatnika jest uzgodniona kwota za wykonanie określonej usługi, bez względu na jej poszczególne elementy (materiały, robocizna, transport, zużyta energia, narzędzia, itp.). Wyliczenie co składa się na wykonaną usługę ma istotne znaczenie informacyjne przy ustalaniu ceny, jednak nie może uzasadniać odrębnego kwalifikowania poszczególnych elementów zawartych w tym wyliczeniu (dla celów podatkowych).

Ponadto podkreślić należy, że z uwagi na to, że obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy, winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Preferencyjna stawka podatku miała i ma zastosowanie do wskazanych w przepisach czynności związanych z budownictwem mieszkaniowym.

Mając na uwadze przedstawiony stan prawny oraz przedstawiony we wniosku opis sprawy należy stwierdzić, że skoro opisana we wniosku usługa polegająca na produkcji masy betonowej, dostarczeniu jej na wskazane miejsce, wylaniu i wypompowaniu, jest wykonywana w ramach budowy, remontu lub przebudowy budynków objętych społecznym programem mieszkaniowym, której cena obejmuje całość należności za wykonywane czynności od momentu rozpoczęcia produkcji masy betonowej, a skończywszy na wypompowaniu i wylaniu w określonych przez kontrahenta miejscach mieszanki, to jej świadczenie podlega opodatkowaniu stawką podatku VAT w wysokości 8%, zgodnie z art. 41 ust. 12 w związku z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl