IBPP1/4512-818/15/BM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 stycznia 2016 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/4512-818/15/BM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 6 października 2015 r. (data wpływu 12 października 2015 r.), uzupełnionym pismem z 4 stycznia 2016 r. (data wpływu 7 stycznia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy prętów żebrowanych prostych zakwalifikowanych do grupowania PKWiU 25.11.23.0 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 października 2015 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy prętów żebrowanych prostych zakwalifikowanych do grupowania PKWiU 25.11.23.0.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 4 stycznia 2016 r. (data wpływu 7 stycznia 2016 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 18 grudnia 2015 r. znak: IBPP1/4512-818/15/BM.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca zamierza kupić pręty żebrowane, proste, wymienione w załączniku nr 11 do ustawy o podatku od towarów i usług, do których zastosowanie ma mechanizm tzw. "odwrotnego obciążenia" z ustawy o podatku od towarów i usług.

W związku z tym sprzedawca wystawi Wnioskodawcy fakturę bez stawki i kwoty podatku i zamieści na niej oznaczenie "odwrotne obciążenie".

Następnie Wnioskodawca zleci zbrojarni przerobienie zakupionych prętów na zbrojenie budowlane. Z tytułu usługi przerobienia prętów zbrojarnia wystawi Wnioskodawcy fakturę VAT ze stawką podatku 23% i kwotą podatku.

Następnie Wnioskodawca sprzeda zbrojenie swojemu klientowi.

Zagadnienie prawne sprowadza się do odpowiedzi na pytanie jaką stawkę VAT powinien zastosować Wnioskodawca sprzedając zbrojenie:

* Stawkę 23% podatku od towarów i usług, przyjmując, że zbrojenie nie jest objęte mechanizmem tzw. "odwrotnego obciążenia",

* Czy powinien wystawić fakturę bez stawki i kwoty podatku, z uwagi na fakt, że Wnioskodawca nie jest zbrojarnią i w zakresie własnej działalności gospodarczej nie będzie przerabiać prętów na zbrojenie.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że:

1. Wnioskodawca jako podmiot dokonujący dostawy towarów będących przedmiotem wniosku jest podatnikiem o którym mowa w art. 15 ustawy o VAT niekorzystającym ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT.

2. Kontrahenci nabywający od Wnioskodawcy wyroby są podatnikami, o których mowa w art. 15 ustawy o VAT, zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

3. Dostawa przez Wnioskodawcę wyrobów, o których mowa we wniosku nie jest objęta zwolnieniem na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 122 ustawy o VAT.

4. Na pytanie tyt. Organu: "Na czym konkretnie będzie polegała usługa przerobienia przez zbrojarnię zakupionych przez Wnioskodawcę prętów żebrowanych na zbrojenie budowlane", Wnioskodawca odpowiedział, że przerób prętów żebrowanych prostych polegać będzie na poddaniu ww. obróbce poprzez: ciecie, wyginanie, ciągnienie, spawanie do uzyskania wymaganych poprzez projekt budowlany kształtów.

5. Na pytanie tyt. Organu: "Jaki będzie symbol Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług właściwy dla wyrobu (zbrojenia budowlanego) będącego przedmiotem sprzedaży przez Wnioskodawcę (powstałego w wyniku usługi przerobienia przez zbrojarnię zakupionych przez Wnioskodawcę prętów żebrowanych), zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.)", Wnioskodawca odpowiedział: "(...) PKWiU dla prostych 25.11.23.0."

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1. Czy transakcja sprzedaży zbrojenia przez Wnioskodawcę objęta jest podatkiem VAT.

2. Jeżeli transakcja sprzedaży zbrojenia jest objęta podatkiem VAT, jaką stawkę podatku VAT powinien zastosować Wnioskodawca sprzedając zbrojenie.

3. Czy transakcja sprzedaży przez Wnioskodawcę zbrojenia (przerobionego przez zbrojarnię z prętów żebrowanych prostych) objęta jest mechanizmem tzw. "odwrotnego obciążenia".

Zdaniem Wnioskodawcy, skoro wobec sprzedawanego zbrojenia nie stosuje się mechanizmu tzw. "odwrotnego obciążenia", to na fakturze VAT z tytułu sprzedaży ww. zbrojenia powinna być ujęta stawka VAT w wysokości 23% i kwota podatku.

Wątpliwości co do zastosowania do sprzedawanego zbrojenia stawki VAT w wysokości 23% nasuwa fakt, że Wnioskodawca nie jest zbrojarnią i w zakresie własnej działalności gospodarczej nie przerabia prętów na zbrojenie, co mogłoby uzasadniać objęcie sprzedaży zbrojenia przerobionego przez zbrojarnię mechanizmem tzw. "odwrotnego obciążenia" i wystawieniem faktury VAT bez stawki i kwoty podatku z oznaczeniem "odwrotnego obciążenia".

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Pod pojęciem sprzedaży - w myśl art. 2 pkt 22 ustawy o VAT - rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Przez dostawę towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

W myśl art. 5a ustawy - towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zatem dla prawidłowego określenia stawki podatku od towarów i usług od czynności, których przedmiotem są poszczególne towary lub usługi, ustawodawca odsyła do klasyfikacji statystycznych wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, powołując w przepisach dotyczących obniżonych stawek podatku oraz w załącznikach do ustawy symbole PKWiU.

Klasyfikacją, do której odwołują się przepisy ustawy, jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.), którą dla celów podatku od towarów i usług stosuje się od dnia 1 stycznia 2011 r.

Według art. 15 ust. 1 ustawy - podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych - art. 15 ust. 2 ustawy.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od 1 lipca 2015 r., podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, z zastrzeżeniem ust. 1c, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

a.

dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9,

b.

nabywcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15, zarejestrowany jako podatnik VAT czynny,

c.

dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 122.

W myśl przepisu art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT - zwalnia się od podatku dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Wysokość opodatkowania regulują przepisy Działu VIII ww. ustawy (art. 41-85). Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Zgodnie z obowiązującymi od 1 lipca 2015 r. przepisami art. 17 ust. 1c ustawy o VAT, w przypadku dostaw towarów wymienionych w poz. 28a-28c załącznika nr 11 do ustawy przepis ust. 1 pkt 7 stosuje się, jeżeli łączna wartość tych towarów w ramach jednolitej gospodarczo transakcji obejmującej te towary, bez kwoty podatku, przekracza kwotę 20.000 zł.

Zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy o VAT, w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.

W załączniku nr 11 stanowiącym "Wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 lipca 2015 r., zostały wymienione następujące towary:

Poz. Symbol PKWiU Nazwa towaru (grupy towarów)

1.

24.10.12.0 Żelazostopy,

2.

24.10.14.0 Granulki i proszek z surówki, surówki zwierciadlistej lub stali,

3.

24.10.31.0 Wyroby płaskie walcowane na gorąco, o szerokości >= 600 mm, ze stali niestopowej,

4.

24.10.32.0 Wyroby płaskie walcowane na gorąco, o szerokości < 600 mm, ze stali niestopowej,

5.

24.10.35.0 Wyroby płaskie walcowane na gorąco, o szerokości >= 600 mm, z pozostałej stali stopowej, z wyłączeniem wyrobów ze stali krzemowej elektrotechnicznej,

6.

24.10.36.0 Wyroby płaskie walcowane na gorąco, o szerokości < 600 mm, z pozostałej stali stopowej z wyłączeniem wyrobów ze stali krzemowej elektrotechnicznej,

7.

24.10.41.0 Wyroby płaskie walcowane na zimno, o szerokości >= 600 mm, ze stali niestopowej,

8.

24.10.43.0 Wyroby płaskie walcowane na zimno, o szerokości >= 600 mm, z pozostałej stali stopowej, z wyłączeniem wyrobów ze stali krzemowej elektrotechnicznej,

9.

24.10.51.0 Wyroby płaskie walcowane, o szerokości >= 600 mm, ze stali niestopowej, platerowane, powlekane lub pokrywane,

10.

24.10.52.0 Wyroby płaskie walcowane, o szerokości >= 600 mm, z pozostałej stali stopowej, platerowane, powlekane lub pokrywane,

11.

24.10.61.0 Pręty walcowane na gorąco, w nieregularnie zwijanych kręgach, ze stali niestopowej,

12.

24.10.62.0 Pozostałe pręty ze stali, nieobrobione więcej niż kute, na gorąco walcowane, ciągnione lub wyciskane, włączając te, które po walcowaniu zostały skręcone,

13.

24.10.65.0 Pręty walcowane na gorąco, w nieregularnie zwijanych kręgach, z pozostałej stali stopowej,

14.

24.10.66.0 Pozostałe pręty z pozostałej stali stopowej, nieobrobione więcej niż kute, na gorąco walcowane, ciągnione lub wyciskane, włączając te, które po walcowaniu zostały skręcone,

15.

24.10.71.0 Kształtowniki otwarte, nieobrobione więcej niż walcowane na gorąco, ciągnione na gorąco lub wyciskane, ze stali niestopowej,

16.

24.10.73.0 Kształtowniki otwarte, nieobrobione więcej niż walcowane na gorąco, ciągnione na gorąco lub wyciskane, z pozostałej stali stopowej,

17.

24.31.10.0 Pręty ciągnione na zimno oraz kątowniki, kształtowniki i profile, ze stali niestopowej,

18.

24.31.20.0 Pręty ciągnione na zimno oraz kątowniki, kształtowniki i profile, z pozostałej stali stopowej,

19.

24.32.10.0 Wyroby płaskie walcowane na zimno, ze stali, o szerokości < 600 mm, niepokrywane,

20.

24.32.20.0 Wyroby płaskie walcowane na zimno, ze stali, o szerokości < 600 mm, platerowane, powlekane lub pokrywane,

21.

24.33.11.0 Kształtowniki otwarte, formowane lub profilowane na zimno, ze stali niestopowej,

21a. 24.33.20.0 Arkusze żeberkowane ze stali niestopowej,

22. 24.34.11.0 Drut ciągniony na zimno, ze stali niestopowej,

22a. ex 24.41.20.0 Złoto nieobrobione plastycznie lub w postaci półproduktu, lub w postaci proszku

22b. bez względu na symbol PKWiU Złoto inwestycyjne w rozumieniu art. 121 ustawy,

22c. ex 24.41.50.0 Metale nieszlachetne platerowane srebrem oraz metale nieszlachetne, srebro lub złoto, platerowane platyną, nieobrobione inaczej niż do stanu półproduktu

22d. 24.42.11.0 Aluminium nieobrobione plastycznie,

22e. 24.43.11.0 Ołów nieobrobiony plastycznie,

22f. 24.43.12.0 Cynk nieobrobiony plastycznie,

22g 24.43.13.0 Cyna nieobrobiona plastycznie,

23.

24.44.12.0 Miedź nierafinowana; anody miedziane do rafinacji elektrolitycznej,

24.

24.44.13.0 Miedź rafinowana i stopy miedzi, nieobrobione plastycznie; stopy wstępne miedzi,

25.

24.44.21.0 Proszki i płatki z miedzi i jej stopów,

26.

24.44.22.0 Płaskowniki, pręty, kształtowniki i walcówka, z miedzi i jej stopów,

27.

24.44.23.0 Druty z miedzi i jej stopów,

27a. 24.45.11.0 Nikiel nieobrobiony plastycznie,

28. ex 24.45.30.0 Pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich; cermetale; popiół i pozostałości zawierające metale i związki metali

28a. ex 26.20.11.0 Przenośne maszyny do automatycznego przetwarzania danych, o masie <= 10 kg, takie jak: laptopy i notebooki; komputery kieszonkowe (np. notesy komputerowe) i podobne

28b. ex 26.30.22.0 Telefony dla sieci komórkowych lub dla innych sieci bezprzewodowych

28c. ex 26.40.60.0 Konsole do gier wideo (w rodzaju stosowanych z odbiornikiem telewizyjnym lub samodzielnym ekranem) i pozostałe urządzenia do gier zręcznościowych lub hazardowych z elektronicznym wyświetlaczem

28d. ex 32.12.13.0 Biżuteria i jej części oraz pozostałe wyroby jubilerskie i ich części, ze złota i srebra lub platerowane metalem szlachetnym

29.

38.11.49.0 Wraki przeznaczone do złomowania inne niż statki i pozostałe konstrukcje pływające,

30.

38.11.51.0 Odpady szklane,

31.

38.11.52.0 Odpady z papieru i tektury,

32.

38.11.54.0 Pozostałe odpady gumowe,

33.

38.11.55.0 Odpady z tworzyw sztucznych,

34.

38.11.58.0 Odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal,

35.

38.12.26.0 Niebezpieczne odpady zawierające metal,

36.

38.12.27 Odpady i braki ogniw i akumulatorów elektrycznych; zużyte ogniwa i baterie galwaniczne oraz akumulatory elektryczne,

37.

38.32.2 Surowce wtórne metalowe,

38.

38.32.31.0 Surowce wtórne ze szkła,

39.

38.32.32.0 Surowce wtórne z papieru i tektury,

40.

38.32.33.0 Surowce wtórne z tworzyw sztucznych,

41.

38.32.34.0 Surowce wtórne z gumy.

Z przedstawionych okoliczności sprawy wynika, że Wnioskodawca zamierza kupić pręty żebrowane, proste, wymienione w załączniku nr 11 do ustawy o podatku od towarów i usług, do których zastosowanie ma mechanizm tzw. "odwrotnego obciążenia" z ustawy o podatku od towarów i usług.

W związku z tym sprzedawca wystawi Wnioskodawcy fakturę bez stawki i kwoty podatku i zamieści na niej oznaczenie "odwrotne obciążenie".

Następnie Wnioskodawca zleci zbrojarni przerobienie zakupionych prętów na zbrojenie budowlane. Z tytułu usługi przerobienia prętów zbrojarnia wystawi Wnioskodawcy fakturę VAT ze stawką podatku 23% i kwotą podatku.

Następnie Wnioskodawca sprzeda zbrojenie swojemu klientowi.

Wnioskodawca jako podmiot dokonujący dostawy towarów będących przedmiotem wniosku jest podatnikiem o którym mowa w art. 15 ustawy o VAT niekorzystającym ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT.

Kontrahenci nabywający od Wnioskodawcy wyroby są podatnikami, o których mowa w art. 15 ustawy o VAT, zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Dostawa przez Wnioskodawcę wyrobów, o których mowa we wniosku nie jest objęta zwolnieniem na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 122 ustawy o VAT.

Na pytanie tyt. Organu: "Na czym konkretnie będzie polegała usługa przerobienia przez zbrojarnię zakupionych przez Wnioskodawcę prętów żebrowanych na zbrojenie budowlane", Wnioskodawca odpowiedział, że przerób prętów żebrowanych prostych polegać będzie na poddaniu ww. obróbce poprzez: ciecie, wyginanie, ciągnienie, spawanie do uzyskania wymaganych poprzez projekt budowlany kształtów.

Na pytanie tyt. Organu: "Jaki będzie symbol Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług właściwy dla wyrobu (zbrojenia budowlanego) będącego przedmiotem sprzedaży przez Wnioskodawcę (powstałego w wyniku usługi przerobienia przez zbrojarnię zakupionych przez Wnioskodawcę prętów żebrowanych), zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.)", Wnioskodawca odpowiedział: "PKWiU dla prostych 25.11.23.0.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy wskazać należy, iż towary, które sprzedaje Wnioskodawca sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 25.11.23.0 "Pozostałe konstrukcje i ich części; płyty, pręty, kątowniki, kształtowniki itp. z żeliwa, stali lub aluminium" nie zostały wymienione w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, zawierającym katalog towarów, do których stosuje się mechanizm odwrotnego obciążenia.

Tym samym w analizowanym przypadku nie znajduje zastosowania przepis art. 17 ust. 2 ustawy o VAT.

Oznacza to, że podmiotem zobowiązanym do rozliczenia podatku należnego z tytułu dostawy prętów żebrowanych prostych zakwalifikowanych do grupowania PKWiU 25.11.23.0, które nie zostały wymienione w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, jest sprzedawca tych towarów. Zatem dostawę ww. towarów Wnioskodawca winien rozliczać na zasadach ogólnych, tj. poprzez naliczenie i rozliczenie przez siebie - jako sprzedawcę - podatku należnego.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, że na fakturze VAT z tytułu sprzedaży ww. towarów powinna być ujęta stawka VAT w wysokości 23% i kwota podatku, należało uznać za prawidłowe.

Przy czym należy zauważyć, że bez znaczenia dla objęcia sprzedaży zbrojenia przerobionego przez zbrojarnię mechanizmem "odwrotnego obciążenia" pozostaje fakt, że Wnioskodawca nie jest zbrojarnią i w zakresie własnej działalności gospodarczej nie przerabia prętów na zbrojenie.

W przedmiotowej sprawie istotnym jest to że towary, które sprzedaje Wnioskodawca, jak wskazał we wniosku zaklasyfikowane są pod symbolem PKWiU 25.11.23.0, a zatem nie zostały wymienione w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, zawierającym katalog towarów, do których stosuje się mechanizm odwrotnego obciążenia.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Dodać należy, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym bądź zdarzeniem przyszłym. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem sprawy podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Wobec powyższego, niniejsza interpretacja wydana została w oparciu o grupowanie PKWiU wskazane przez Wnioskodawcę.

Jednocześnie wskazuje się, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga prawidłowości klasyfikacji wyrobów w świetle PKWiU. Wobec tego została ona wydana przy założeniu, że Wnioskodawca poprawnie zakwalifikował sprzedawane przez siebie wyroby do grupowania PKWiU 25.11.23.0. Należy bowiem zauważyć, że tut. organ nie jest uprawniony, w ramach określonych w art. 14b § 1 ww. ustawy - Ordynacja podatkowa, do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego.

Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania, informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1 poz. 11), zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej i to jego obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu błędnego zaklasyfikowania towarów i usług.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

W niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w zakresie opodatkowania dostawy przez Wnioskodawcę prętów żebrowanych prostych zakwalifikowanych do grupowania PKWiU 25.11.23.0. Natomiast wniosek dotyczący opodatkowania dostawy przez Wnioskodawcę prętów żebrowanych giętych został objęty odrębnym rozstrzygnięciem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl