IBPP1/443-96/10/LSz

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 kwietnia 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-96/10/LSz

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 stycznia 2010 r. (data wpływu 1 lutego 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 1 lutego 2010 r. (data wpływu 4 lutego 2010 r.) oraz pismem z dnia 31 marca 2010 r. (data wpływu z dnia 6 kwietnia 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia przez Wnioskodawcę podatku naliczonego z otrzymanej faktury dokumentującej świadczenie usługi, za którą wypłacana jest premia pieniężna - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 lutego 2010 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek uzupełniony pismami z dnia 1 lutego 2010 r. (data wpływu 4 lutego 2010 r.) oraz z dnia 31 marca 2010 r. (data wpływu z dnia 6 kwietnia 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia przez Wnioskodawcę podatku naliczonego z otrzymanej faktury dokumentującej świadczenie usługi, za którą wypłacana jest premia pieniężna.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest handel hurtowy akumulatorami.

Wnioskodawca zawarł z odbiorcą swoich towarów (kontrahentem X) porozumienie (umowę) dotyczące przyznania premii pieniężnej w przypadku zrealizowania przez kontrahenta X określonego rocznego poziomu zakupów akumulatorów od Wnioskodawcy.

* Premia pieniężna wypłacana jest kontrahentowi w zależności od dokonanych przez niego w danym okresie rozliczeniowym (okres roczny) zakupów wg zasady:

* w przypadku zakupu co najmniej 3000 szt. - premia pieniężna w wysokości 1% wartości netto produktów zakupionych w okresie rozliczeniowym,

* w przypadku zakupu co najmniej 3500 szt. - premia pieniężna w wysokości 1,5% wartości netto produktów zakupionych w okresie rozliczeniowym,

* w przypadku zakupu co najmniej 4000 szt. - premia pieniężna w wysokości 2% wartości netto produktów zakupionych w okresie rozliczeniowym.

Ponadto kontrahent na podstawie przedmiotowej umowy jest zobowiązany do promocji produktów Wnioskodawcy poprzez wydawanie folderów reklamowych, zamieszczanie zewnętrznych reklam, banerów, odpowiednią ekspozycję produktów (intensyfikacja sprzedaży produktów Wnioskodawcy).

Wysokość obrotów uprawniających do otrzymania premii pieniężnej ustala Wnioskodawca na podstawie wystawionych faktur VAT dokumentujących sprzedaż (ilość sztuk oraz wartość netto produktów będących podstawą do wyliczenia premii pieniężnej).

Premia pieniężna nie będzie wypłacona jeżeli kontrahent nie zrealizuje stosownych progów oraz nie będzie wykonywał czynności związanych z intensyfikacją sprzedaży.

Usługi związane z intensyfikacją sprzedaży są monitorowane na bieżąco przez przedstawicieli regionalnych zatrudnionych przez Wnioskodawcę na podstawie umowy o pracę.

Premia pieniężna naliczana jest w ostatnim dniu roku obrotowego od wartości netto zakupionych przez kontrahenta towarów w okresie rozliczeniowym (1 rok).

Płatność następuje w ciągu... dni po wystawieniu przez kontrahenta faktury VAT obciążającej Wnioskodawcę w kwocie wyliczonej premii pieniężnej.

Wypłacane premie pieniężne są związane z wykonywanymi przez Wnioskodawcę czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. Przedmiotowe usługi nie są wymienione w klasyfikacji PKWiU.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca posiada prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej przez kontrahenta z tytułu udzielonej mu premii pieniężnej.

Zdaniem Wnioskodawcy, ma Wnioskodawca prawo odliczyć podatek naliczony wynikający z faktury otrzymanej od kontrahenta z tytułu udzielonej mu premii pieniężnej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 7 ust. 1 tej ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Także art. 24 ust. 1 Dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L 347, s. 1 z późn. zm.) wskazuje, że "świadczenie usług" oznacza każdą transakcję, która nie stanowi dostawy towarów.

Z treści cytowanego wyżej przepisu art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług wynika, iż ustawodawca przyjął generalną zasadę, że usługami są wszelkie odpłatne świadczenia niebędące dostawą towarów. Stąd też stwierdzić należy, iż definicja "świadczenia usług" ma charakter dopełniający definicję "dostawy towarów". Jest ona wyrazem realizacji zasady powszechności opodatkowania podatkiem od towarów i usług transakcji wykonywanych przez podatników w ramach prowadzonej przez nich działalności gospodarczej.

Z powyższego wynika, iż w przepisach powołanej ustawy określeniem "usług" objęto obszerny krąg czynności obejmujący swoim zakresem zarówno czynności określone przez stosowne klasyfikacje statystyczne, jak i cały szereg innych świadczeń nie ujętych w tych klasyfikacjach.

Szczególną uwagę należy zwrócić na zapis art. 8 ust. 1 pkt 2 cyt. ustawy, który przez świadczenie usług nakazuje rozumieć także zobowiązanie do powstrzymania się od dokonywania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji. W związku z powyższym należy uznać, iż pojęcie świadczenia, składającego się na istotę usługi, należy interpretować zgodnie z jego cywilistycznym rozumieniem. W efekcie, przez świadczenie usług należy rozumieć każde zachowanie się na rzecz innej osoby, na które składać się może zarówno działanie (uczynienie, wykonanie czegoś na rzecz innej osoby), jak i zaniechanie (nieczynienie, bądź też tolerowanie, znoszenie określonych stanów rzeczy).

W myśl art. 8 ust. 3 ustawy o VAT usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Z powyższego wynika, że czynności, które podlegają opodatkowaniu (dostawa towarów oraz świadczenie usług) muszą mieć charakter odpłatny. Odpłatność oznacza w tym przypadku wykonanie ich za wynagrodzeniem. Istotną cechą wynagrodzenia jest istnienie bezpośredniego związku pomiędzy dostawą i otrzymaną zapłatą.

Kolejnym czynnikiem decydującym o tym czy mamy do czynienia z wynagrodzeniem jest określenie czy wynagrodzenie takie było należne z tytułu danego świadczenia. Czynność opodatkowana powstaje bowiem wyłącznie w związku z zaistnieniem stosunku prawnego określonego umową między stronami. Zatem wystąpić musi bezpośredni i niezbędny związek pomiędzy wykonywanymi czynnościami i wysokością otrzymanego wynagrodzenia oparty o relacje cywilnoprawne pomiędzy podmiotami i jednocześnie wynagrodzenie to może być wyrażone w pieniądzu.

W związku z powyższym czynność podlega opodatkowaniu jedynie wówczas, gdy wykonywana jest w ramach umowy zobowiązaniowej, a jedna ze stron transakcji może zostać uznana za bezpośredniego beneficjenta tej czynności.

Bezpośredni związek pomiędzy dostawą towarów lub świadczeniem usług, a otrzymanym wynagrodzeniem istnieje wówczas, gdy jest możliwe zidentyfikowanie bezpośredniej i jasno zindywidualizowanej korzyści na rzecz dostawcy towaru lub świadczącego usługę oraz gdy świadczenie wzajemne pozostaje w bezpośrednim związku ze świadczeniem dokonanej czynności.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy.

W myśl art. 29 ust. 4 cyt. ustawy o VAT podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Podstawowa stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.

Wskazać również należy, iż w myśl art. 41 ust. 13 ustawy o VAT, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, niewymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej podlegają opodatkowaniu stawką w wysokości 22%, z wyjątkiem tych, dla których w ustawie lub przepisach wykonawczych określono inną stawkę.

Z przestawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Przedmiotem jego działalności jest handel hurtowy akumulatorami.

Wnioskodawca zawarł z odbiorcą swoich towarów (kontrahentem X) porozumienie (umowę) dotyczące przyznania premii pieniężnej w przypadku zrealizowania przez kontrahenta X określonego rocznego poziomu zakupów akumulatorów od Wnioskodawcy.

Premia pieniężna wypłacana jest kontrahentowi w zależności od dokonanych przez niego w danym okresie rozliczeniowym (okres roczny) zakupów wg zasady:

* w przypadku zakupu co najmniej 3000 szt. - premia pieniężna w wysokości 1% wartości netto produktów zakupionych w okresie rozliczeniowym,

* w przypadku zakupu co najmniej 3500 szt. - premia pieniężna w wysokości 1,5% wartości netto produktów zakupionych w okresie rozliczeniowym,

* w przypadku zakupu co najmniej 4000 szt. - premia pieniężna w wysokości 2% wartości netto produktów zakupionych w okresie rozliczeniowym.

Ponadto kontrahent na podstawie przedmiotowej umowy jest zobowiązany do promocji produktów Wnioskodawcy poprzez wydawanie folderów reklamowych, zamieszczanie zewnętrznych reklam, banerów, odpowiednią ekspozycję produktów (intensyfikacja sprzedaży produktów Wnioskodawcy).

Wysokość obrotów uprawniających do otrzymania premii pieniężnej ustala Wnioskodawca na podstawie wystawionych faktur VAT dokumentujących sprzedaż (ilość sztuk oraz wartość netto produktów będących podstawą do wyliczenia premii pieniężnej).

Premia pieniężna nie będzie wypłacona jeżeli kontrahent nie zrealizuje stosownych progów oraz nie będzie wykonywał czynności związanych z intensyfikacją sprzedaży.

Usługi związane z intensyfikacją sprzedaży są monitorowane na bieżąco przez przedstawicieli regionalnych zatrudnionych przez Wnioskodawcę na podstawie umowy o pracę.

Premia pieniężna naliczana jest w ostatnim dniu roku obrotowego od wartości netto zakupionych przez kontrahenta towarów w okresie rozliczeniowym (1 rok).

Płatność następuje w ciągu... dni po wystawieniu przez kontrahenta faktury VAT obciążającej Wnioskodawcę w kwocie wyliczonej premii pieniężnej.

Wypłacane premie pieniężne są związane z wykonywanymi przez Wnioskodawcę czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. Przedmiotowe usługi nie są wymienione w klasyfikacji PKWiU.

Z powyższego wynika, iż wyliczona według ww. zasad premia pieniężna jest udzielana nabywcy (kontrahentowi X) w zamian za dokonanie przez niego zakupu określonej ilości sztuk towarów Wnioskodawcy oraz za zobowiązanie się do wykonania dodatkowych świadczeń w zakresie promocji produktów Wnioskodawcy poprzez wydawanie folderów reklamowych, zamieszczanie zewnętrznych reklam, banerów, odpowiednią ekspozycję produktów (intensyfikacja sprzedaży produktów Wnioskodawcy).

Zatem z opisu sytuacji jednoznacznie wynika, że prowadzone przez kontrahenta X (odbiorcę) działania promocyjne na rzecz Wnioskodawcy wynikające z przedmiotowej umowy, mają wpływ na wysokość otrzymanej od Wnioskodawcy premii pieniężnej, bowiem ww. umowy przewidują, że premia pieniężna nie będzie wypłacona jeżeli kontrahent nie zrealizuje stosownych progów oraz nie będzie wykonywał czynności związanych z intensyfikacją sprzedaży.

Zatem otrzymana przez nabywcę premia stanowi rodzaj wynagrodzenia za określone zachowanie się nabywcy w stosunku do sprzedawcy, które jest przyznawane za spełnienie określonych warunków.

W przedmiotowej sprawie istnieje element wzajemności, konieczny do uznania, że płatność w formie premii wyliczanej jako zróżnicowany procent wartości obrotu, od wartości netto całego obrotu zakupionych towarów przez nabywców jest wynagrodzeniem za świadczoną usługę, za którą nabywcy wystawiają faktury VAT obciążające Wnioskodawcę.

Mając na uwadze stan faktyczny sprawy oraz stan prawny stwierdzić należy, iż premia pieniężna udzielona w zamian za dokonanie zakupu określonej ilości sztuk towarów z jednoczesnym świadczeniem dodatkowych czynności stanowi świadczenie usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wg stawki 22% zgodnie z art. 41 ust. 13 ustawy o VAT, w myśl którego towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, niewymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej podlegają opodatkowaniu stawką w wysokości 22%, z wyjątkiem tych, dla których w ustawie lub przepisach wykonawczych określono inną stawkę.

Zatem w przypadku, gdy podmiot je otrzymujący jest podatnikiem VAT, powinien je udokumentować - zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy - fakturą VAT.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Odnośnie kwestii prawa do odliczenia przez Wnioskodawcę podatku naliczonego z otrzymanej faktury dokumentującej świadczenie przez konsumenta usługi na rzecz Wnioskodawcy, za które wypłacana jest premia pieniężna stwierdzić należy, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Zgodnie bowiem z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest zatem bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Jeżeli zatem w przedmiotowej sprawie wynagrodzenie jest wypłacane w związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT, to Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących świadczenie usług, za które wypłacane jest wynagrodzenie w postaci premii pieniężnej. Ustawodawca stworzył podatnikom prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez nich zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego, że zakupy towarów i usług będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o VAT, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Zgodnie natomiast z art. 88 ust. 3a pkt 4 lit. a) ustawy o VAT, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy wystawione faktury, faktury korygujące lub dokumenty celne stwierdzają czynności, które nie zostały dokonane - w części dotyczącej tych czynności.

W związku z uznaniem czynności wykonywanych przez nabywców (odbiorców) na rzecz Wnioskodawcy jako świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ustawy o VAT, wyłączenia wskazane w powołanych wyżej przepisach art. 88 ust. 3a pkt 2 oraz art. 88 ust. 3a pkt 4 lit. a) ustawy o VAT nie mają zastosowania. Zatem Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących te premie, na zasadach wskazanych w art. 86 ust. 1, pod warunkiem niezaistnienia innych przesłanek negatywnych określonych w art. 88 ustawy.

Jeżeli zatem w przedmiotowej sprawie premia pieniężna jest udzielana w związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT, to Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury dokumentującej udzieloną kontrahentowi premię pieniężną.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zaznaczyć jednak należy, że niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Niniejsza interpretacja wydana została w indywidualnej sprawie Wnioskodawcy i nie wywołuje żadnych skutków prawnych dla kontrahenta Wnioskodawcy otrzymującego premię pieniężną.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl