IBPP1/443-950/11/ES

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 września 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-950/11/ES

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 25 maja 2011 r. (data wpływu 3 czerwca 2011 r.), uzupełnionym pismem, które wpłynęło do tut. organu w dniu 23 sierpnia 2011 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia:

* czy w sytuacji, gdy wypłacana premia pieniężna jest wynagrodzeniem za realizowanie obrotów w danym okresie rozliczeniowym stanowi ona odpłatne świadczenie usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i powinna być dokumentowana fakturą VAT wystawianą przez beneficjenta premii - jest prawidłowe,

* czy ww. premia stanowi rabat obniżający wartość dokonanych dostaw w danym okresie czasu zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT i powinna być dokumentowana wystawianymi przez Wnioskodawcę fakturami korygującymi - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 czerwca 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnych.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem, które wpłynęło do tut. organu w dniu 23 sierpnia 2011 r., będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 8 sierpnia 2011 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą. Podstawowym przedmiotem działalności jest produkcja pozostałego sprzętu elektrycznego. Z niektórymi odbiorcami Wnioskodawca zawiera umowy mające na celu intensyfikację sprzedaży towarów, w efekcie których wypłaca tzw. premie pieniężne nabywcom.

Umowa taka stanowi, że w trakcie jej trwania będzie wypłacana premia pieniężna odbiorcy w wysokości 3% od wartości netto zakupionych w danym okresie towarów, które zostały w całości zapłacone. Premie będą wypłacane na podstawie faktur VAT wystawionych każdorazowo przez odbiorcę. Premie naliczane są cztery razy w ciągu roku kalendarzowego.

Uzgodniony okres rozliczeniowy dla potrzeb zapłaty premii wynosi jeden kwartał. Należność zostanie powiększona o podatek od towarów i usług. Warunkiem dokonania wypłaty premii jest terminowe regulowanie przez odbiorcę płatności za dostarczony towar.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazuje, iż:

Jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT.

Kontrahenci nie wykonywali na rzecz Wnioskodawcy żadnych czynności, które miały na celu zwiększenie poziomu sprzedaży jego towarów, ani żadnych innych usług.

Umowy z kontrahentami nie określają żadnych działań jakie musi podjąć kontrahent w celu otrzymania premii. Określają jedynie, że Wnioskodawca wypłaca premię pieniężną odbiorcy w określonym procencie od wartości netto zakupionych przez niego towarów w danym okresie czasu. Jedynym warunkiem wypłacenia premii jest dokonanie jakiegoś obrotu w danym kwartale i otrzymanie przez Wnioskodawcę zapłaty za kupione towary.

Jeśli kontrahent nie dokonał w danym kwartale żadnego zakupu towarów premia nie była wypłacana.

Premia pieniężna obliczana jest w stałym procencie określonym w umowie (w wysokości 3%) od wartości netto dokonanych przez odbiorcę zakupów w danym okresie rozliczeniowym. Nie ma określonego żadnego progu obrotów.

Wysokość obrotów Wnioskodawca ustalał na podstawie wystawionych faktur sprzedaży w danym kwartale. Po zakończeniu kwartału i sprawdzeniu czy były uregulowane należności, sumował wartość netto wszystkich zapłaconych faktur sprzedaży wystawionych w danym okresie na danego kontrahenta. Obliczał 3% z otrzymanej sumy i tak otrzymywał wysokość premii.

Premia wypłacana przez Wnioskodawcę za dany kwartał jest związana z dostawami towaru dokonanymi tylko w tym kwartale, bez względu na rodzaj towaru, który został sprzedany.

O wysokości premii Wnioskodawca informował swojego kontrahenta faxem, który na tej podstawie wystawiał fakturę VAT doliczając podatek od towarów i usług. Premia wypłacana była w terminie 60 dni po otrzymaniu faktury.

W związku z powyższym zadano następujące pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu, które wpłynęło do tut. organu w dniu 23 sierpnia 2011 r.):

Czy w sytuacji, gdy wypłacana premia pieniężna jest wynagrodzeniem za realizowanie obrotów w danym okresie rozliczeniowym stanowi ona odpłatne świadczenie usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 uptu i powinna być dokumentowana fakturą VAT wystawianą przez beneficjenta premii.

Czy ww. premia stanowi rabat obniżający wartość dokonanych dostaw w danym okresie czasu zgodnie z art. 29 ust. 4 uptu i powinna być dokumentowana wystawianymi przez Wnioskodawcę fakturami korygującymi.

Zdaniem Wnioskodawcy, premia pieniężna, którą wypłaca z tytułu realizowania obrotów w danym okresie czasu nie rodzi obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług po stronie beneficjenta premii, bowiem w takim przypadku nie dochodzi do świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 uptu. Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie usług, musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym wynagrodzeniem.

Wypłacane przez Wnioskodawcę wynagrodzenie nie jest powiązane z uzyskaniem przez niego żadnego świadczenia wzajemnego od kontrahenta, bo za takie nie można uznać zrealizowanego przez odbiorcę pułapu obrotów w danym okresie rozliczeniowym. W takiej sytuacji beneficjent premii nie ma prawa ani obowiązku dokumentowania przedmiotowej czynności fakturą VAT.

Według Wnioskodawcy premia przyznana kontrahentowi stanowi w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw dokonanych w ściśle określonym okresie czasu, udokumentowanych poszczególnymi fakturami zgodnie z art. 29 ust. 4 uptu - zmniejszający podstawę opodatkowania. W konsekwencji Wnioskodawca zobowiązany jest do wystawienia faktur korygujących w stosunku do sprzedanych towarów objętych rabatem.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

* prawidłowe - w zakresie określenia czy w sytuacji, gdy wypłacana premia pieniężna jest wynagrodzeniem za realizowanie obrotów w danym okresie rozliczeniowym stanowi ona odpłatne świadczenie usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i powinna być dokumentowana fakturą VAT wystawianą przez beneficjenta premii,

* prawidłowe - w zakresie określenia czy ww. premia stanowi rabat obniżający wartość dokonanych dostaw w danym okresie czasu zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT i powinna być dokumentowana wystawianymi przez Wnioskodawcę fakturami korygującymi.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm., a od dnia 26 sierpnia 2011 r. tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177 poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Zatem "świadczenie usług" oznacza każdą transakcję, która nie stanowi dostawy towarów. Uwzględniając powołane wyżej przepisy art. 5 i art. 8 cyt. ustawy, wskazać należy, iż każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu, czy określonym zachowaniu mieści się w definicji usługi. Usługa, to transakcja gospodarcza, co oznacza, iż stosunek prawny łączący strony musi wiązać się ze świadczeniem wzajemnym. By uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie usług, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi zatem istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Podstawą opodatkowania - według art. 29 ust. 1 ustawy o VAT (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 marca 2011 r.) - jest obrót z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Natomiast w myśl art. 29 ust. 1 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r., podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są nabywcom tzw. premie pieniężne. Skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, m.in. od ustalenia, za co faktycznie premie te zostały wypłacone, tzn. czy podatnik otrzymuje je w związku z zachowaniem, stanowiącym usługę w rozumieniu wskazanych wyżej przepisów.

W praktyce występują sytuacje, w których premia pieniężna jest wypłacana np. z tytułu dokonywania przez nabywcę nabyć o określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie. W takim przypadku, działania kontrahentów nie wypełniają definicji świadczenia usług i wypłacenie w takiej sytuacji premii pieniężnej nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Osiąganie bowiem określonego pułapu obrotów z danym dostawcą nie może być uznane za usługę w świetle art. 8 ust. 1 ustawy o VAT. Premia jest wyliczana w oparciu o osiągane obroty, lecz samo osiąganie obrotów nie stanowi usługi.

Wskazać należy, iż w sytuacji, gdy wypłacona premia będzie związana z konkretną dostawą (dostawami) i nie wiąże się z wykonywaniem na rzecz sprzedawcy dodatkowych czynności (zobowiązanie do prowadzenia akcji o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc.), to nawet jeżeli będzie ona wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy o VAT.

Rabat rozumieć należy, jako zniżkę od ustalonej ceny określonego towaru lub usługi, wyrażoną procentowo lub kwotowo. Rozróżnia się rabaty na przyznane przed ustaleniem ceny oraz udzielane po jej ustaleniu. Rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia - dane dotyczące rabatu znajdą swoje odzwierciedlenie w wystawionej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży. Rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej, zgodnie z uregulowaniami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360 z późn. zm.).

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca (zarejestrowany czynny podatnik podatku VAT) prowadzi działalność gospodarczą, polegającą głównie na produkcji pozostałego sprzętu elektrycznego. Z niektórymi odbiorcami Wnioskodawca zawiera umowy, w efekcie których wypłaca tzw. premie pieniężne. Umowa taka stanowi, że w trakcie jej trwania będzie wypłacana premia pieniężna odbiorcy w wysokości 3% od wartości netto zakupionych w danym okresie towarów, które zostały w całości zapłacone. Premie będą wypłacane na podstawie faktur VAT wystawionych każdorazowo przez odbiorcę. Premie naliczane są cztery razy w ciągu roku kalendarzowego. Uzgodniony okres rozliczeniowy dla potrzeb zapłaty premii wynosi jeden kwartał. Należność zostanie powiększona o podatek od towarów i usług. Warunkiem dokonania wypłaty premii jest terminowe regulowanie przez odbiorcę płatności za dostarczony towar.

Kontrahenci nie wykonywali na rzecz Wnioskodawcy żadnych czynności, które miały na celu zwiększenie poziomu sprzedaży jego towarów, ani żadnych innych usług. Umowy nie określają żadnych działań jakie musi podjąć kontrahent w celu otrzymania premii. Określają jedynie, że Wnioskodawca wypłaca premię pieniężną odbiorcy w określonym procencie od wartości netto zakupionych przez niego towarów w danym okresie czasu. Jedynym warunkiem wypłacenia premii jest dokonanie jakiegoś obrotu w danym kwartale i otrzymanie przez Wnioskodawcę zapłaty za kupione towary. Jeśli kontrahent nie dokonał w danym kwartale żadnego zakupu towarów premia nie była wypłacana.

Premia pieniężna obliczana jest w stałym procencie określonym w umowie (w wysokości 3%) od wartości netto dokonanych przez odbiorcę zakupów w danym okresie rozliczeniowym. Nie ma określonego żadnego progu obrotów. Wysokość obrotów Wnioskodawca ustalał na podstawie wystawionych faktur sprzedaży w danym kwartale. Po zakończeniu kwartału i sprawdzeniu czy były uregulowane należności, Wnioskodawca sumował wartość netto wszystkich zapłaconych faktur sprzedaży wystawionych w danym okresie na danego kontrahenta. Obliczał 3% z otrzymanej sumy i tak otrzymywał wysokość premii. Premia wypłacana przez Wnioskodawcę za dany kwartał jest związana z dostawami towaru dokonanymi tylko w tym kwartale, bez względu na rodzaj towaru, który został sprzedany. O wysokości premii Wnioskodawca informował swojego kontrahenta faxem, który na tej podstawie wystawiał fakturę VAT doliczając podatek od towarów i usług. Premia wypłacana była w terminie 60 dni po otrzymaniu faktury.

Odnosząc się do powyższego, można stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie premię wypłacaną przez Wnioskodawcę, można przyporządkować do konkretnych dostaw, gdyż obrót uprawniający do uzyskania gratyfikacji pieniężnych ustalany jest na podstawie wielkości faktycznie zrealizowanych zakupów (rzeczywistego obrotu), dokonanych przez nabywcę w konkretnie określonym przedziale czasowym.

Aby ustalić wysokość rabatu należnego nabywcy, u Wnioskodawcy zsumowane muszą zostać poszczególne faktury dokumentujące konkretne dostawy, na podstawie których dokonywane jest obliczenie należnej gratyfikacji, stanowiącej w efekcie obniżenie wartości tychże poszczególnych dostaw, w całym okresie (kwartale) objętym premią w postaci przyznanych rabatów.

Skoro Wnioskodawca jest w stanie ustalić, że nabywca osiągnął określony poziom obrotów, czy też upłynął przewidziany w umowie okres rozliczeniowy to znaczy, że analizuje wystawione przez siebie faktury dokumentujące dostawy na rzecz konkretnego kontrahenta. Oznacza to również, że jest w stanie ustalić, jakich faktur dotyczy udzielany rabat, a w konsekwencji także, jakich dostaw dotyczą te faktury.

Ponadto - jak wynika z wniosku - w przedmiotowej sprawie brak jest jakichkolwiek usług, w zamian za które premia była wypłacana, bowiem nabywca nie był w żaden sposób zobowiązany do wykonywania na rzecz Wnioskodawcy jakichkolwiek innych ekwiwalentnych czynności.

Zatem, zawarty we wniosku opis sprawy, pozwala na stwierdzenie, iż nabywca nie wykonuje żadnych dodatkowych czynności poza zakupem towarów od Wnioskodawcy i rozliczeniu się z nim na podstawie zrealizowanego obrotu (zakupów, które zostały w całości zapłacone). Tym samym oznacza to, że nabywca nie świadczy wobec Wnioskodawcy usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy, gdyż nie wykonuje on takich działań, które byłyby czynnościami dodatkowymi do jakich byłby zobligowany postanowieniami wynikającymi z umowy dotyczącej otrzymywania premii.

Mając powyższe na uwadze należy uznać, że przedmiotowe premie nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jako świadczenie usług, po stronie nabywcy (kontrahenta Wnioskodawcy). Otrzymane przez nabywcę premie stanowią w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami - zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT - zmniejszający podstawę opodatkowania po stronie Wnioskodawcy dokonującego dostawy.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (...).

Skoro jak już wskazano powyżej nabywca towarów nie świadczy wobec Wnioskodawcy usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy, gdyż nie wykonuje on takich działań, które byłyby czynnościami dodatkowymi do jakich byłby zobligowany postanowieniami wynikającymi z umowy dotyczącej otrzymywania premii, tym samym nie jest obowiązany do wystawienia faktury VAT z tytułu otrzymania premii, stanowiących w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw towarów Wnioskodawcy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, iż premia pieniężna, którą wypłaca z tytułu realizowania obrotów w danym okresie czasu nie rodzi obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług po stronie beneficjenta premii, bowiem w takim przypadku nie dochodzi do świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, a beneficjent premii nie ma prawa ani obowiązku dokumentowania przedmiotowej czynności fakturą VAT, należało uznać za prawidłowe.

Należy ponadto wskazać, ze regulacje dotyczące szczegółowych zasad wystawiania faktur oraz danych, jakie powinny zawierać faktury zostały określone, na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 106 ust. 8 ustawy o VAT, w treści rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Zgodnie z § 13 ust. 1 ww. rozporządzenia, w przypadku, gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą.

W myśl § 13 ust. 3 powyżej cytowanego rozporządzenia w przypadku gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów lub usług dokonanych dla jednego odbiorcy w danym okresie, faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:

1.

numer kolejny oraz datę jej wystawienia;

2.

dane określone § 5 ust. 1 pkt 1 i 2;

3.

okres, do którego odnosi się udzielany rabat;

4.

kwotę udzielonego rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Zatem premie pieniężne wypłacane przez Wnioskodawcę, stanowiące rabat obniżający wartość nabyć dokonanych w określonym przedziale czasowym i zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy zmniejszający podstawę opodatkowania - na podstawie wyżej cytowanego § 13 ust. 1 i 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r., obligują Wnioskodawcę udzielającego premię do wystawienia faktury korygującej.

Mając powyższe na uwadze, stanowisko Wnioskodawcy, iż premia przyznana kontrahentowi stanowi w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw dokonanych w ściśle określonym okresie czasu, udokumentowanych poszczególnymi fakturami zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT - zmniejszający podstawę opodatkowania, a w konsekwencji Wnioskodawca zobowiązany jest do wystawienia faktur korygujących w stosunku do sprzedanych towarów objętych rabatem, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zaznaczyć należy, że niniejsza interpretacja indywidualna traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Tut. organ pragnie również zauważyć, iż granice tego szczególnego postępowania podatkowego, którego celem jest uzyskanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, określa Wnioskodawca występując z konkretnym pytaniem prawnym, wyłącznie w odniesieniu do stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę, co wynika wprost z przepisu art. 14b § 1, 2 i 3 ustawy - Ordynacja podatkowa. Natomiast na podstawie art. 14c § 1 i § 2 tut. organ dokonuje oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Niniejsza interpretacja skierowana jest tylko do Wnioskodawcy i nie odnosi się do wskazanych we wniosku kontrahentów Wnioskodawcy, otrzymujących premie pieniężne, bowiem każdą czynność, z którą mogą być związane skutki podatkowo-prawne należy rozstrzygać indywidualnie.

Nadmienia się, iż zgodnie z art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, na pisemny wniosek zainteresowanego i w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną) wydaje Minister właściwy do spraw finansów publicznych. W związku z powyższym niniejsza interpretacja indywidualna odnosi się jednie do Wnioskodawcy.

Natomiast jeżeli wymienieni we wniosku kontrahenci Wnioskodawcy, otrzymujący premie pieniężne zainteresowani są otrzymaniem interpretacji indywidualnych mogą złożyć odrębne wnioski, przedstawić odpowiedni dla nich stan faktyczny (zdarzenie przyszłe), zapytanie i własne stanowisko w sprawie oraz wnieść odrębną opłatę.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl