IBPP1/443-839/08/PK (KAN-5695/08) - Zwolnienie podmiotowe od VAT dochodów szkoły z wynajmu pomieszczenia na sklepik szkolny.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 29 sierpnia 2008 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-839/08/PK (KAN-5695/08) Zwolnienie podmiotowe od VAT dochodów szkoły z wynajmu pomieszczenia na sklepik szkolny.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Szkoły, przedstawione we wniosku z dnia 3 czerwca 2008 r. (data wpływu 5 czerwca 2008 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 sierpnia 2008 r. (data wpływu 21 sierpnia 2008.), pismem z dnia 27 sierpnia 2008 r. oraz dwoma pismami z dnia 28 sierpnia 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia wysokości obrotu - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 czerwca 2008 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia wysokości obrotu. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 sierpnia 2008 będącym odpowiedzią na wezwanie tutejszego organu z dnia 12 sierpnia 2008 r. znak IBPP1/443-839/08/PK, pismem z dnia 27 sierpnia 2008 r. oraz dwoma pismami z dnia 28 sierpnia 2008 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Na konto dochodów Wnioskodawcy, będącego jednostką budżetową, wpływają dochody z następujących tytułów:

1.

wynajem pomieszczenia na sklepik szkolny,

2.

wynajem garażu,

3.

zwrot kosztów zużycia wody i odprowadzania ścieków na podstawie podlicznika z sąsiadującego budynku, który jest podłączony do łącza wody Wnioskodawcy,

4.

na podstawie umowy użyczenia zwrot kosztów gazu za centralne ogrzewanie od szkoły zajmującej część budynku Wnioskodawcy,

5.

czynsze z mieszkań służbowych,

6.

zwrot kosztów za obiady dla uczniów gimnazjum Wnioskodawcy, które są w całości finansowane przez MOPS K.. Obiady są gotowane przez pracowników Szkoły Podstawowej Nr xx w K. i są codziennie dowożone i wydawane przez pracownika Wnioskodawcy - pomoc kuchenną. Rachunek za posiłki Wnioskodawca otrzymuje od Szkoły Podstawowej Nr zz, a na rachunek bankowy Wnioskodawcy wpływa z MOPS-u równowartość ww. rachunku.

Na dzień 31 maja 2008 r. kwota obrotu u Wnioskodawcy z wyżej wymienionych źródeł nie przekroczyła kwoty 50.000 - zł.

Umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścisków jest zawarta pomiędzy Zespołem Szkół Nr x w K., która jest zwana Odbiorcą a Rejonowym Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w K. S.A. Faktury za ww. czynności wystawione są na Zespół Szkół Nr x. Ponieważ sąsiedni budynek, którego właścicielem jest spółka I.-P. S.A. nie posiada swojego łącza wody tylko korzysta z łącza Wnioskodawcy - szkoła obciąża ich za zużycie na podstawie odczytów podlicznika znajdującego się w ich budynku stawkami za zużycie wody i odprowadzanie ścieków uchwalonymi przez Radę Miasta K..

Zespół Szkół Nr x z tytułu korzystania ze wspólnej kotłowni lokalnej do ogrzewania budynku szkoły przy ul. G. X, Szkoła Policealna partycypuje w kosztach eksploatacji kotłowni. Rozliczenia są dokonywane na podstawie wskazań zainstalowanych liczników ciepła. W każdym miesiącu rozliczeniowym zużyta ilość ciepła wskazana na liczniku Szkoły Policealnej jest proporcjonalnie przeliczana do całkowitego zużycia ciepła przez kotłownię. Na podstawie tych proporcji jest obliczony procentowy udział w kosztach określonych w otrzymanych fakturach za gaz zasilający kotłownię. W okresie poza sezonem grzewczym procentowy udział w kosztach eksploatacji kotłowni jest naliczany jako średnia udziału w poszczególnych miesiącach sezonu grzewczego. Obliczona w ten sposób średnia określa procentowy udział w kosztach i jest podstawą płatności za faktury wystawiane przez dostawcę gazu w miesiącach poza sezonem grzewczym.

Umowa na dostarczanie gazu jest zawarta pomiędzy Wnioskodawcą a G. S. O. G. Sp. z o.o. Zwrot kosztów dotyczy zapłaty za energię cieplną, jaką szkoła wytwarza do ogrzania budynku. Szkoła obciąża Szkołę Policealną na podstawie odczytów podlicznika przy piecu C.O., Wnioskodawca wystawia rachunki, na podstawie których są dokonywane wpłaty na jego konto.

Dla ww. czynności do rozliczenia za gaz Wnioskodawca podał symbol PKWiU 40.30.

Szkoła Policealna jest jednostką budżetową.

Wnioskodawca wynajmuje mieszkania służbowe dwóm pracownikom szkoły oraz nauczycielom zatrudnionym w jednostkach oświatowych miasta Katowice - są to osoby fizyczne, najemcy nie są podatnikami VAT. Wnioskodawca z każdym najemcą ma zawartą umowę najmu lokalu mieszkalnego.

Dla usługi wynajmu mieszkań Wnioskodawca podał symbol PKWiU 70.20.11 - usługi wynajmowania lub dzierżawy nieruchomości o charakterze mieszkalnym stanowiącym majątek własny.

Wnioskodawca zakupuje posiłki od szkoły podstawowej we własnym imieniu i na własny rachunek. MOPS K. dokonuje przelewów na dochody Zespołu Szkół zgodnie z rozliczeniem posiłków. Rozliczanie posiłków jest unormowane w porozumieniu zawartym między Dyrektorem MOPS K. a jednostkami oświatowymi Miasta K. na temat zasad współdziałania w zakresie dożywiania dzieci na terenie Miasta K..

Zarówno Szkoła Podstawowa Nr xx jak i MOPS K. są jednostkami budżetowymi.

Szkoła Podstawowa Nr xx dostarcza posiłki pod symbolem PKWiU 80 "usługi w zakresie edukacji". Również Wnioskodawca usługi w zakresie wydawania posiłków klasyfikuje pod ww. symbolem PKWiU.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Które z wyżej wymienionych dochodów nie są wliczane do kwoty obrotu uprawniającej do korzystania ze zwolnienia podmiotowego od VAT, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT?

Zdaniem Wnioskodawcy, nie wlicza się do obrotu kwot za: wynajem mieszkań służbowych; obiadów dla uczniów ponieważ podlegają zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) w związku z pozycją 4 i 7 załącznika Nr 4 do tejże ustawy, a także zwrotu kosztów za media. Do obrotu wlicza się: wynajem pomieszczenia na sklepik szkolny i garaż ponieważ jest to jedyna działalność gospodarcza, jaką prowadzi Wnioskodawca.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 113 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim r. podatkowym kwoty 50.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku. Do wartości sprzedaży, o której mowa powyżej, nie wlicza się odpłatnej dostawy towarów oraz odpłatnego świadczenia usług zwolnionych od podatku, a także towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów (art. 2 pkt 22 ustawy o VAT).

Zatem aby ocenić czy dochód z poszczególnych źródeł należy wliczać do wartości sprzedaży o której mowa w art. 113 ust. 1 należy najpierw ustalić, czy czynności które wykonuje Wnioskodawca korzystają ze zwolnienia z podatku VAT, ewentualnie nie podlegają temu podatku czy też są to czynności opodatkowane.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zakres tych czynności został zdefiniowany odpowiednio w art. 7 i art. 8 ustawy. Przepis art. 7 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Przez towary rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty (art. 2 pkt 6 ustawy o VAT).

Natomiast przez świadczenie usług, na mocy art. 8 ust. 1 ustawy, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy o VAT stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Dla towarów i usług, wymienionych w załączniku Nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1 (art. 41 ust. 2 ustawy o VAT).

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku Nr 4 do tejże ustawy.

Na marginesie należy zaznaczyć, że preferencyjne stawki VAT jak również zwolnienia z tego podatku mają zastosowanie w szczególnych przypadkach również na podstawie innych przepisów ustawy o VAT czy też aktów wykonawczych do tej ustawy.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, należy wliczyć sprzedaż, która będzie opodatkowana stawkami 22%, 7% i ewentualnie 0% natomiast do ww. sprzedaży nie wlicza się wartości czynności, które korzystają ze zwolnienia.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca wynajmuje garaż oraz pomieszczenie na sklepik szkolny.

W myśl art. 659 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), przez umowę najmu wynajmujący zobowiązuje się oddać najemcy rzecz do używania przez czas oznaczony, a najemca zobowiązuje się płacić wynajmującemu umówiony czynsz.

Najem jest umową dwustronnie obowiązującą i wzajemną; odpowiednikiem świadczenia wynajmującego, polegającego na oddaniu rzeczy do używania, jest świadczenie najemcy, polegające na płaceniu umówionego czynszu.

Zatem najem stanowi usługę, o której mowa w ww. art. 8 ust. 1 ustawy, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług stosownie do art. 5 ust. 1 pkt 1 tej ustawy. Tym samym kwoty uzyskane z tytułu wynajmu należy wliczyć do wartości sprzedaży, której przekroczenie powoduje utratę zwolnienia podmiotowego z podatku VAT.

Wnioskodawca podaje również, że obciąża podmiot trzeci (Spółkę I.-P. S.A.) kosztami za usługi zaopatrzenia w wodę i odprowadzenie ścieków, według stawek uchwalonych przez Radę Miasta, które to usługi Wnioskodawca nabywa od Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.

W tej sytuacji mamy do czynienia z odsprzedażą wcześniej zakupionych usług. Zarówno przepisy ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisy wykonawcze do tej ustawy nie regulują zagadnienia odsprzedaży. Należy zatem w tym miejscu odwołać się do regulacji zawartych w art. 28 Dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. UE L 06.347.1), zgodnie z którym w przypadku gdy podatnik, działając we własnym imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej, bierze udział w świadczeniu usług, przyjmuje się, że podatnik ten sam otrzymał i wyświadczył te usługi.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż odsprzedaż usług z jaką mamy do czynienia w przedmiotowej sprawie na gruncie podatku VAT jest tożsama z każdą inną sprzedażą i tym samym będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT, a co za tym idzie kwoty uzyskane z tej sprzedaży należy również wliczyć do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.

Kolejnym źródłem dochodu jaki uzyskuje Wnioskodawca jest zwrot kosztów za energię cieplną, jaką Szkoła wytwarza do ogrzania części budynku, która użyczona jest innemu podmiotowi (Szkole Policealnej Województwa Śląskiego Nr x) oraz partycypowanie w kosztach utrzymania kotłowni. Dla tych czynności Wnioskodawca podał symbol PKWiU 40.30.

W tej sytuacji mamy do czynienia ze sprzedażą energii cieplnej (w okresie grzewczym) oraz usługą polegającą na eksploatacji kotłowni (poza okresem grzewczym).

Należy w tym miejscu zauważyć, iż zgodnie z art. 3 pkt 12 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 88, poz. 625 z późn. zm.) przedsiębiorstwo energetyczne to podmiot prowadzący działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania, przetwarzania, magazynowania, przesyłania, dystrybucji paliw albo energii lub obrotu nimi.

W myśl natomiast § 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń z tytułu zaopatrzenia w ciepło (Dz. U. Nr 193, poz. 1423) taki podmiot mieści się również w definicji przedsiębiorstwa ciepłowniczego, którym jest przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się wytwarzaniem ciepła w eksploatowanych przez to przedsiębiorstwo źródłach ciepła, przesyłaniem i dystrybucją oraz sprzedażą ciepła wytworzonego w tych źródłach lub zakupionego od innego przedsiębiorstwa energetycznego.

Jak wskazano wcześniej wszelkie postacie energii na gruncie podatku VAT (zgodnie z art. 2 pkt 6 ustawy o VAT) należy traktować jako towar, w tym również energię cieplną. Zatem mamy tutaj do czynienia z odpłatną dostawą towarów czyli z czynnością opodatkowaną podatkiem VAT, tym samym kwoty uzyskane z tego tytułu również należy wliczyć do wartości sprzedaży o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. Na marginesie należy zaznaczyć, iż uznanie ww. dostawy za opodatkowaną nie ma wpływu fakt, że Wnioskodawca pobiera opłaty pokrywające jedynie koszt wytworzenia energii cieplnej.

Odnośnie usługi eksploatacji kotłowni należy stwierdzić, iż usługa ta będzie korzystała ze zwolnienia z podatku VAT. Zgodnie z przepisem § 8 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.) zwalnia się od podatku usługi świadczone pomiędzy gospodarstwami pomocniczymi jednostek budżetowych, jednostkami budżetowymi i zakładami budżetowymi, z wyjątkiem usług wymienionych w poz. 138 i 153 załącznika Nr 3 do ustawy oraz usług komunikacji miejskiej. Zatem wartość ww. usługi nie jest wliczana do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.

Wnioskodawca podał również, że wynajmuje osobom fizycznym lokale mieszkalne, dla których to czynności podał symbol PKWiU 70.20.11 - usługi wynajmowania lub dzierżawy nieruchomości o charakterze mieszkalnym stanowiącym majątek własny. Jak już wcześniej wskazano wynajem jest usługą podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT. Jednakże wskazano również, że zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku Nr 4 do ustawy o VAT. W poz. 4 ww. załącznika - "Wykaz usług zwolnionych od podatku" - pod symbolem PKWiU ex 70.20.11 zostały wymienione usługi w zakresie wynajmowania lub dzierżawienia nieruchomości o charakterze mieszkalnym na własny rachunek, z wyłączeniem wynajmu lokali w budynkach mieszkalnych na cele inne niż mieszkaniowe.

Należy zatem uznać, że świadczone przez Wnioskodawcę usługi wynajmu mieszkań, sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 70.20.11 będą objęte zwolnieniem z opodatkowania podatkiem VAT i tym samym dochody uzyskane z tego tytułu nie są wliczane do wartości sprzedaży, której przekroczenie powoduje utratę zwolnienia podmiotowego z podatku VAT.

We wniosku Wnioskodawca podał również, że otrzymuje pełny zwrot kosztów z MOPS-u za posiłki które nabywa, we własnym imieniu, od podmiotu trzeciego, a następnie wydaje je uczniom.

Należy w tym miejscu zauważyć, że zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Z powyższej regulacji wynika, że elementem istotnym mającym wpływ na objęcie uzyskanej przez podatnika dotacji, subwencji lub innej dopłaty o podobnym charakterze jako podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług - jest stwierdzenie, czy dotacja udzielana jest w celu sfinansowania czy też dofinansowania dostawy konkretnych towarów lub świadczenia konkretnych usług. Jeżeli dotacja, subwencja lub inna dopłata o podobnym charakterze przekazywana jest przez inny podmiot w celu sfinansowania lub dofinansowania dostawy konkretnych towarów lub świadczenia konkretnych usług (istnieje bezpośredni związek między otrzymaną dopłatą a ceną świadczonych usług), to stanowi ona obrót w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług i podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W analizowanym przypadku mamy do czynienia z dotacją (refundacją) która bezpośrednio wpływa na kwotę należną za wydawane przez Wnioskodawcę posiłki czyli z dotacją przedmiotową.

Jak już wcześniej wspomniano, dotacje nie zostały przez ustawodawcę wymienione w art. 113 ust. 2 ustawy jako kwoty, których nie należy wliczać do limitu uprawniającego do zwolnienia podmiotowego. Jeżeli więc otrzymana dotacja będzie obrotem podlegającym opodatkowaniu VAT, w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, to jej wartość należy uwzględnić przy wyliczaniu limitu zezwalającego na zwolnienie podmiotowe - ale tylko wtedy, gdy ma ona charakter przedmiotowy (dopłaty do ceny sprzedaży towaru lub wykonanej usługi).

Należy zauważyć, że dotacja przedmiotowa podlega opodatkowaniu według stawki właściwej dla danego towaru lub usługi, którego dotyczy.

Dla usług polegających na wydawaniu posiłków dzieciom Wnioskodawca podał symbol PKWiU 80 "usługi w zakresie edukacji". W przywołanym już wyżej w załączniku Nr 4 do ustawy o VAT, w poz. 7 zostały wymienione ww. usługi, czyli są to usługi, które korzystają ze zwolnienia z podatku VAT.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że dotacja (refundacja) przedmiotowa, która pokrywa wartość (cenę) usług korzystających ze zwolnienia nie jest wliczana do wartości sprzedaży, której przekroczenie powoduje utratę zwolnienia podmiotowego z podatku VAT.

Reasumując, Wnioskodawca uzyskuje dochody z następujących źródeł:

1.

wynajem pomieszczenia na sklepik szkolny,

2.

wynajem garażu,

3.

zwrot kosztów zużycia wody i odprowadzania ścieków na podstawie podlicznika z sąsiadującego budynku, który jest podłączony do łącza wody Wnioskodawcy,

4.

na podstawie umowy użyczenia zwrot kosztów gazu za centralne ogrzewanie od szkoły zajmującej część budynku Wioskodawcy,

5.

czynsze z mieszkań służbowych,

6.

zwrot kosztów za obiady dla uczniów gimnazjum Wnioskodawcy, które są w całości finansowane przez MOPS K..

Dochody wymienione w punktach od 1 do 3 oraz w punkcie 4, w zakresie dostawy energii cieplnej, są generowane przez opodatkowaną sprzedaż towarów i usług tym samym kwoty uzyskiwane z tej sprzedaży należy ująć przy obliczaniu kwoty sprzedaży 50.000 zł, której przekroczenie powoduje utratę zwolnienia podmiotowego z podatku VAT. Sprzedaż wymieniona w pkt 4, w zakresie świadczenia usługi eksploatacji kotłowni, oraz w punktach 5 i 6 jest sprzedażą korzystającą ze zwolnienia z podatku VAT tym samym na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy o VAT nie wlicza się jej do ww. kwoty.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy oceniane całościowo należy uznać za nieprawidłowe.

Należy ponadto zauważyć, że niniejsza interpretacja została wydana w oparciu o wskazane przez Wnioskodawcę klasyfikacje statystyczne. Tut. organ podatkowy nie jest bowiem uprawniony do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości przyporządkowania formalnego towarów lub usług do grupowania klasyfikacyjnego. Za prawidłową klasyfikację wyrobu lub usługi jest bowiem odpowiedzialny producent lub podmiot dokonujący dostawy towaru bądź świadczący usługę. W przypadku zaistnienia wątpliwości w tym zakresie, należy zwrócić się o wydanie opinii do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych, Urzędu Statystycznego w Łodzi, ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl