IBPP1/443-833/11/ES

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 17 sierpnia 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-833/11/ES

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 maja 2011 r. (data wpływu 17 maja 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia: kto posiada status podatnika podatku od towarów i usług Starostwo czy Powiat, na Powiat czy Starostwo (z czyim numerem NIP) prawidłowo powinny być wystawiane faktury i rachunki dotyczące realizacji umów cywilnoprawnych - jest:

* nieprawidłowe w części dotyczącej stwierdzenia Wnioskodawcy, że w przypadku wszelkich faktur za badania lekarskie profilaktyczne pracowników, wszelkich faktur i rachunków dotyczących przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy należy posługiwać się odrębnym numerem NIP przypisanym do Starostwa Powiatowego.

* prawidłowe w części dotyczącej stwierdzenia Wnioskodawcy, że to Powiat jako osoba prawna, a nie Starostwo Powiatowe jest podatnikiem VAT czynnym, w zakresie czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych bez względu na fakt, który z tych podmiotów zawiera umowę, w związku z powyższym faktury i rachunki dotyczące zawieranych umów cywilnoprawnych powinny być wystawiane na Powiat z przypisanym do niego NIP, a w przypadku wszelkich rozliczeń związanych ze sprawami pracowniczymi z umów o pracę, zlecenia, o dzieło, do których zastosowanie mają przepisy podatku dochodowego od osób fizycznych oraz rozliczeń z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne pracowników należy posługiwać się odrębnym numerem NIP przypisanym do Starostwa Powiatowego.

UZASADNIENIE

W dniu 17 maja 2011 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia: kto posiada status podatnika podatku od towarów i usług Starostwo czy Powiat, na Powiat czy Starostwo (z czyim numerem NIP) prawidłowo powinny być wystawiane faktury i rachunki dotyczące realizacji umów cywilnoprawnych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Powiat jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT czynnym z tytułu m.in. świadczenia usług najmu i dzierżawy pomieszczeń i mediów, składa deklaracje VAT-7 (zgłoszenie z dnia 10 grudnia 2002 r.)

Również Starostwo Powiatowe jest podatnikiem podatku VAT czynnym (zgłoszenie z dnia 22 marca 2000 r.). Starostwo Powiatowe jest zakładem pracy zatrudnionych w Starostwie pracowników, składa deklaracje VAT-7 z tytułu podatku VAT związanego z świadczeniami dla pracowników. Powiat ma osobowość prawną, Starostwo Powiatowe nie posiada osobowości prawnej. Powiat swoje zadania realizuje za pośrednictwem Starostwa Powiatowego. Powiat reprezentowany przez Zarząd Powiatu wykonuje swoje zadania zawierając umowy cywilno-prawne na roboty budowlane, usługi remontowe, drogowe, zakup: energii, mediów i inne, jak również zakupu towarów i innych usług. W fakturach i rachunkach wystawianych za zakupy towarów i usług jako odbiorca wpisane jest Starostwo Powiatowe z numerem NIP przypisanym Starostwu Powiatowemu lub Powiatowi.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Na kogo prawidłowo powinny być wystawiane faktury i rachunki dotyczące realizacji umów cywilnoprawnych zawartych przez powiat w zakresie zakupów towarów, usług, robót budowlanych, usług remontowych, drogowych, zakupu energii, mediów i innych, na Starostwo Powiatowe czy na Powiat i jaki NIP należy stosować w opisanych sytuacjach, chcąc prawidłowo skorzystać z przysługującego prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy np. w przypadku odsprzedaży mediów.

Zdaniem Wnioskodawcy, Powiat jako osoba prawna, a nie Starostwo Powiatowe jest podatnikiem VAT czynnym, w zakresie czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych bez względu na fakt, który z tych podmiotów zawiera umowę, tj. Powiat czy Starostwo Powiatowe. Wszelkie czynności podejmowane przez Starostwo Powiatowe służą realizacji zadań spoczywających na samorządowej osobie prawnej, jaką jest Powiat, Natomiast Starostwo Powiatowe występuje wyłącznie jako aparat pomocniczy działający w imieniu i na rzecz Powiatu, tzn. obsługuje od strony organizacyjno-technicznej Powiat. W związku z powyższym faktury i rachunki dotyczące zawieranych umów cywilnoprawnych powinny być wystawiane na Powiat z przypisanym do niego NIP, zgodnie z decyzją w sprawie nadania NIP. Natomiast w przypadku wszelkich rozliczeń związanych ze sprawami pracowniczymi m.in. z umów o pracę, zlecenia, o dzieło, do których zastosowanie mają przepisy podatku dochodowego od osób fizycznych oraz rozliczeń z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne pracowników, faktur za badania lekarskie profilaktyczne pracowników, wszelkich faktur i rachunków dotyczących przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy należy posługiwać się odrębnym numerem NIP przypisanym do Starostwa Powiatowego, zgodnie z decyzją w sprawie nadania NIP.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego w zakresie stwierdzenia Wnioskodawcy, że:

* w przypadku wszelkich faktur za badania lekarskie profilaktyczne pracowników, wszelkich faktur i rachunków dotyczących przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy należy posługiwać się odrębnym numerem NIP przypisanym do Starostwa Powiatowego, uznaje się za nieprawidłowe.

* to Powiat jako osoba prawna, a nie Starostwo Powiatowe jest podatnikiem VAT czynnym w zakresie czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych bez względu na fakt, który z tych podmiotów zawiera umowę, w związku z powyższym faktury i rachunki dotyczące zawieranych umów cywilnoprawnych powinny być wystawiane na Powiat z przypisanym do niego NIP, a w przypadku wszelkich rozliczeń związanych ze sprawami pracowniczymi z umów o pracę, zlecenia, o dzieło, do których zastosowanie mają przepisy podatku dochodowego od osób fizycznych oraz rozliczeń z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne pracowników należy posługiwać się odrębnym numerem NIP przypisanym do Starostwa Powiatowego, uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), powiat posiada osobowość prawną, wykonując zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Nałożone na powiat jako samorządową osobę prawną, zadania - w myśl art. 33 ww. ustawy - wykonywane są za pośrednictwem starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy.

Z powyższego wynika, że zdolność prawną, jak i zdolność do wykonywania czynności prawnych ma powiat (jednostka samorządu terytorialnego), nie zaś starostwo, które jest aparatem pomocniczym powiatu.

W myśl dyspozycji art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2 ww. przepisu, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie art. 15 ust. 6 powołanej ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Ponadto zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2010 r. sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 246, poz. 1649 z późn. zm.), zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Jednocześnie wskazać należy, iż od dnia 6 kwietnia 2011 r. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 z późn. zm.), w którym tożsama regulacja dotycząca powyższego zwolnienia została zawarta w § 13 ust. 1 pkt 12.

Z powołanych przepisów wynika, że powiat zarówno jako osoba prawna, jak i jednostka samorządu terytorialnego w zakresie czynności o charakterze cywilnoprawnym, posiada status podatnika podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 96 ust. 1 ustawy o VAT, podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług - w brzmieniu obowiązującym do 31 marca 2011 r. - podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Wskazany przepis, na mocy art. 1 pkt 24 lit. a) ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy - Prawo o miarach (Dz. U. Nr 64, poz. 332), z dniem 1 kwietnia 2011 r. uzyskał następujące brzmienie: "Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16".

W myśl § 4 ust. 1 - obowiązującego do dnia 31 marca 2011 r. - rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337 z późn. zm.), zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami "FAKTURA VAT".

Należy wskazać, iż ww. rozporządzenie Ministra Finansów zostało zastąpione obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r. rozporządzeniem z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360), regulującym w sposób tożsamy powyższe kwestie, odpowiednio w § 4 ust. 1.

W efekcie, zarówno wystawiane, jak i otrzymywane faktury VAT, powinny być oznaczone NIP osoby prawnej, w tym przypadku Powiatu.

Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, że Powiat jako osoba prawna, a nie Starostwo Powiatowe, w zakresie czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych jest podatnikiem podatku od towarów i usług, bez względu na fakt, który z tych podmiotów zawiera umowę, gdyż wszelkie czynności, których dokonuje Starostwo w ramach zadań własnych Powiatu jako aparat pomocniczy, dokonuje w imieniu i na rzecz ww. osoby prawnej. Natomiast Starostwo Powiatowe, realizując zadania spoczywające na samorządowej osobie prawnej, występuje wyłącznie jako aparat pomocniczy, działający w imieniu i na rzecz osoby prawnej - Powiatu.

Zatem rejestracji dla potrzeb podatku od towarów i usług powinien dokonać Powiat, który na mocy art. 103 ust. 1 lub 2 powołanej ustawy, jest również podmiotem zobowiązanym do odprowadzania tego podatku.

Starostwo Powiatowe jako jednostka wykonująca jedynie zadania Powiatu nie może być odrębnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Wobec powyższego, wszelkie dokumenty wymagające oznaczenia (numeru) NIP sporządzane przez Starostwo dotyczące czynności przypisanych prawnie Powiatowi, powinny być sygnowane numerem NIP osoby prawnej, w której imieniu wykonywane są te czynności, czyli numerem NIP Powiatu.

Biorąc pod uwagę regulacje prawne wskazane w art. 2 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (tekst jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr 269, poz. 2681 z późn. zm.), stwierdza się, że każdy podmiot, który należy do jednej z wymienionych kategorii, jest obowiązany do złożenia zgłoszenia identyfikacyjnego. Należy podkreślić również, że nie jest prawnie dopuszczalna sytuacja nadania jednego NIP dwóm podmiotom, (z których jeden jest podatnikiem np. podatku od towarów i usług, a drugi płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych), jak również posługiwania się numerem identyfikacji podatkowej nadanym innemu podmiotowi. Numer identyfikacji podatkowej nie może być używany w oderwaniu od nazwy podmiotu, która występuje w decyzji administracyjnej o nadaniu NIP.

Wobec powyższego, podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności (Powiatu i Starostwa Powiatowego) jest wyłącznie Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego, posiadająca osobowość prawną. Dlatego też dla celów podatku od towarów i usług Powiat i Starostwo powinny stosować jednakowe oznaczenie (numer identyfikacji podatkowej) - tj. NIP nadany Powiatowi oraz składać jedno rozliczenie deklaracyjne w podatku od towarów i usług.

Z zapisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128, poz. 861) wynika, że nie ma możliwości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, dotyczącej rozliczeń podatku od towarów i usług dla samorządowych osób prawnych oraz dla ich urzędów, obsługujących od strony techniczno-organizacyjnej te osoby prawne.

Z opisu stanu faktycznego wynika, że Powiat jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT czynnym, składa deklaracje VAT-7 (zgłoszenie z dnia 10 grudnia 2002 r.) i realizuje swoje zadania za pośrednictwem Starostwa Powiatowego.

Również Starostwo Powiatowe jest podatnikiem podatku VAT czynnym (zgłoszenie z dnia 22 marca 2000 r.). Starostwo Powiatowe jest zakładem pracy zatrudnionych w Starostwie pracowników, składa deklaracje VAT-7 z tytułu podatku VAT związanego z świadczeniami dla pracowników. Powiat reprezentowany przez Zarząd Powiatu wykonuje swoje zadania zawierając umowy cywilno-prawne na roboty budowlane, usługi remontowe, drogowe, zakup: energii, mediów i inne, jak również zakupu towarów i innych usług. W fakturach i rachunkach wystawianych za zakupy towarów i usług jako odbiorca wpisane jest Starostwo Powiatowe z numerem NIP przypisanym Starostwu Powiatowemu lub Powiatowi.

Biorąc pod uwagę przedstawiony przez Wnioskodawcę stan faktyczny oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawne stwierdzić należy, iż to Powiat posiada status podatnika podatku od towarów i usług i nie ma możliwości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej - zarówno Powiat, jak i Starostwo Powiatowe, w związku ze swoimi działaniami powinny sporządzać jedno rozliczenie deklaracyjne dla podatku od towarów i usług, a wszelkie dokumenty wymagające oznaczenia (numeru) NIP sporządzane przez Starostwo, dotyczące czynności przypisanych prawnie Powiatowi, powinny być sygnowane Numerem Identyfikacji Podatkowej osoby prawnej, w której imieniu wykonywane są te czynności, czyli NIP Powiatu. Ponadto skoro tylko Powiat będący podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności (Powiatu i Starostwa Powiatowego) może wystawiać i otrzymywać faktury VAT, zatem to NIP-em Powiatu powinny być oznaczone zarówno wystawiane, jak i otrzymywane faktury VAT.

Mając powyższe na względzie, stanowisko Wnioskodawcy, że w przypadku wszelkich faktur za badania lekarskie profilaktyczne pracowników, wszelkich faktur i rachunków dotyczących przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy należy posługiwać się odrębnym numerem NIP przypisanym do Starostwa Powiatowego, należało uznać za nieprawidłowe.

Ponadto należy zauważyć, iż w myśl art. 8 ustawy - Ordynacja podatkowa, płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.), osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, zwane dalej "zakładami pracy", są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakłady pracy, a w spółdzielniach pracy - wypłaty z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej.

Status prawny pracowników samorządowych określają przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.). Stosownie do postanowień tej ustawy, pracownicy samorządowi są zatrudniani m.in. w starostwie powiatowym. Zakładem pracy dla tych osób jest zatem Starostwo Powiatowe i na nim spoczywa obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od dokonywanych wypłat ze stosunku pracy.

Starostwo Powiatowe jest, więc zakładem pracy dla pracowników samorządowych i to na nim spoczywa obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne. W związku z powyższym Starostwo Powiatowe jako płatnik nie może posługiwać się numerem identyfikacji podatkowej Powiatu, ale powinno na potrzeby tych rozliczeń, posiadać swój odrębny NIP.

Biorąc pod uwagę przedstawiony przez Wnioskodawcę stan faktyczny oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawne stwierdzić należy, że dla celów rozliczeń podatku VAT powinien być stosowany NIP nadany Powiatowi, bowiem - jak wskazano wyżej - podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności (Powiatu i Starostwa Powiatowego) jest wyłącznie Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego, posiadająca osobowość prawną.

Zatem, wszelkie dokumenty wymagające oznaczenia (numeru) NIP sporządzane przez Starostwo dotyczące czynności przypisanych prawnie Powiatowi, powinny być sygnowane numerem NIP osoby prawnej, w której imieniu wykonywane są te czynności czyli numerem NIP Powiatu.

Ponieważ jak już wcześniej stwierdzono, podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności jest wyłącznie Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego, posiadająca osobowość prawną, dlatego też dla celów podatku od towarów i usług Powiat i Starostwo Powiatowe powinny składać jedno rozliczenie deklaracyjne w podatku od towarów i usług, jak również tylko Powiat może wystawiać i otrzymywać faktury VAT.

Natomiast na potrzeby rozliczeń w podatku dochodowym od osób fizycznych, czy też składek ZUS, Starostwo Powiatowe jako płatnik powinno stosować swój odrębny NIP.

Mając powyższe na uwadze, stanowisko Wnioskodawcy, że to Powiat jako osoba prawna, a nie Starostwo Powiatowe jest podatnikiem VAT czynnym w zakresie czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych bez względu na fakt, który z tych podmiotów zawiera umowę, w związku z powyższym faktury i rachunki dotyczące zawieranych umów cywilnoprawnych powinny być wystawiane na Powiat z przypisanym do niego NIP, a w przypadku wszelkich rozliczeń związanych ze sprawami pracowniczymi z umów o pracę, zlecenia, o dzieło, do których zastosowanie mają przepisy podatku dochodowego od osób fizycznych oraz rozliczeń z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne pracowników należy posługiwać się odrębnym numerem NIP przypisanym do Starostwa Powiatowego - należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl