IBPP1/443-731/10/AL - Uznanie oddziału zajmującego się wynajmem za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz brak opodatkowania podatkiem VAT przekazania tego oddziału w formie aportu do spółki cywilnej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 5 listopada 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-731/10/AL Uznanie oddziału zajmującego się wynajmem za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz brak opodatkowania podatkiem VAT przekazania tego oddziału w formie aportu do spółki cywilnej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 sierpnia 2010 r. (data wpływu 9 sierpnia 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 28 września 2010 r. (data wpływu 8 października 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania oddziału zajmującego się wynajmem za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz braku opodatkowania podatkiem VAT przekazania w formie aportu tego oddziału do nowoutworzonej spółki - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 sierpnia 2010 r. wpłynął do tutejszego organu wniosek z dnia 4 sierpnia 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania oddziału zajmującego się wynajmem za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz braku opodatkowania podatkiem VAT przekazania w formie aportu tego oddziału do nowoutworzonej spółki.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 28 września 2010 r. (data wpływu 8 października 2010 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu Nr IBPP1/443-731/10/AL z dnia 22 września 2010 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą działalność w zakresie handlu hurtowego meblami i innymi artykułami wyposażenia wnętrz. Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. W międzyczasie Wnioskodawca zakupił wraz z małżonką (pozostaje z nią we wspólności majątkowej) kilka nieruchomości oraz jedną nieruchomość wybudowali wspólnie. Wnioskodawca rozszerzył działalność o najem, wprowadził zakupione nieruchomości do ewidencji środków trwałych oraz wyodrębnił w swojej firmie oddział zajmujący się jedynie wynajmem nieruchomości. Przychody uzyskane z najmu Wnioskodawca rozlicza w ramach swojej działalności gospodarczej.

Wnioskodawca ma zamiar rozdzielić swoją dotychczasową działalność handlową od najmu. W związku z tym planuje z małżonką założyć spółkę cywilną, która zajmowałaby się jedynie wynajmem nieruchomości będących ich współwłasnością. Do spółki zostałby wniesiony aportem cały oddział wraz ze związanymi z nim składnikami materialnymi, umowami najmu, umowami o pracę, sprzętem komputerowym, należnościami i zobowiązaniami.

Wnioskodawca wskazał, iż wynajem stanowi u niego w firmie odrębny oddział i charakteryzuje się takimi cechami jak:

* prowadzony jest w innej miejscowości niż pozostała działalność,

* posiada wydzielone zobowiązania oraz należności,

* zatrudnia pracownika jako zarządcę nieruchomości,

* posiada osobną kasą gotówkową,

* sporządza osobno, dla celów controllingu, sprawozdania finansowe,

* faktury najmu wystawiane są z osobnego programu, z odrębną numeracją,

* przychody z najmu ewidencjonowane są w osobnym rejestrze VAT,

* każdy budynek ma osobną kartotekę w ewidencji środków trwałych.

W uzupełnieniu do wniosku z dnia 28 września 2010 r. Wnioskodawca wskazał, iż oddział zajmujący się wynajmem nieruchomości stanowi wyodrębniony organizacyjnie i finansowo zespół składników materialnych. Oddział posiada cztery budynki magazynowe, wyszczególnione w ewidencji środków trwałych, które wykorzystywane są jedynie pod wynajem. Oddział zajmujący się wynajmem, posiada również nowo wybudowany budynek handlowy, który został już wynajęty, chociaż jego budowa jeszcze nie została zakończona.

Wyodrębnienie oddziału przejawia się tym, iż prowadzony jest osobny rejestr sprzedaży dla najmu, z osobną numeracją faktur sprzedaży, jest osobna kasa gotówkowa oraz oddział zatrudnia jednego pracownika zajmującego się koordynacją działań oddziału.

Ponadto ewidencja zdarzeń gospodarczych pozwala bezpośrednio przyporządkować przychody i koszty do oddziału zajmującego się wynajmem nieruchomości. Przychody z tytułu wynajmu księgowane są w osobnym rejestrze księgowym (posiada również odrębny rejestr dla podatku VAT), koszty ewidencjonowane są na osobnych kontach zespołu 4, gdzie księguje się jedynie zdarzenia gospodarcze związane z wynajmem. Możliwe jest również wyodrębnienie należności i zobowiązań związanych z oddziałem zajmującym się wynajmem.

Oddział samodzielnie realizuje określone zadania gospodarcze, polegające w tym przypadku na wynajmie nieruchomości oraz zarządzaniu nimi.

Oddział posiada nieruchomości, które wykorzystane są pod wynajem, zatrudnia pracownika, posiada komputer oraz program komputerowy do ewidencji zdarzeń gospodarczych. Oddział w oparciu o posiadany zespół składników majątkowych mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania gospodarcze polegające na wynajmowaniu powierzchni biurowych i handlowych innym podmiotom gospodarczym.

Zasoby personalne oraz infrastruktura techniczna umożliwiają samodzielne funkcjonowanie oddziału w postaci niezależnego przedsiębiorstwa samodzielnie realizującego zadania gospodarcze.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy oddział zajmujący się wynajmem nieruchomości spełnia definicję zorganizowanej części przedsiębiorstwa zawartą w art. 2 pkt 27e ustawy, a co za tym idzie, czy może być wyłączony spod działania przepisów ustawy o VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy.

Zdaniem Wnioskodawcy ponieważ działalność najmu wydzielona jest w jego firmie zarówno organizacyjnie, finansowo jak i funkcjonalnie, możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa, możliwe jest również jej samodzielne funkcjonowanie w obrocie gospodarczym dlatego oddział zajmujący się w firmie Wnioskodawcy wynajmem nieruchomości posiada cechy wymienione w art. 2 pkt 27e ustawy o VAT, w związku z tym mieści się w pojęciu zorganizowanej części przedsiębiorstwa. W konsekwencji czynność przekazania go w formie aportu do nowo utworzonej spółki będzie wyłączona spod działania przepisów ustawy o VAT, na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Przez towary - w świetle art. 2 pkt 6 ustawy o VAT- rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę w jakiej dokonano czynności prawnej.

Przy czym usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119 (art. 8 ust. 3 ustawy o VAT).

Natomiast, w świetle art. 6 pkt 1 ustawy o VAT, przepisów ustawy o VAT nie stosuje się do transakcji zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

W niniejszej sprawie kwestią wymagającą interpretacji jest ustalenie istnienia lub nieistnienia podstaw do zastosowania przepisu art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.

Pojęcie "transakcji zbycia" należy rozumieć w sposób zbliżony do terminu "dostawy towarów" w ujęciu art. 7 ust. 1 ustawy, tzn. "zbycie" obejmuje wszelkie czynności, w ramach których następuje przeniesienie prawa do rozporządzania przedmiotem zbycia jak właściciel, np. sprzedaż, zamianę, darowiznę, nieodpłatne przekazanie, przeniesienie własności w formie wkładu niepieniężnego, czyli aportu.

Przepisy ustawy o VAT nie definiują terminu "przedsiębiorstwo" z tej przyczyny dla celów określenia zakresu pojęcia "przedsiębiorstwo" wykorzystuje się regulację zawartą w art. 55#61446; ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), który to przepis stanowi, że przedsiębiorstwo jest zorganizowanym zespołem składników niematerialnych i materialnych przeznaczonym do prowadzenia działalności gospodarczej.

1.

oznaczenie indywidualizujące przedsiębiorstwo lub jego wyodrębnione części (nazwa przedsiębiorstwa);

2.

własność nieruchomości lub ruchomości, w tym urządzeń, materiałów, towarów i wyrobów, oraz inne prawa rzeczowe do nieruchomości lub ruchomości;

3.

prawa wynikające z umów najmu i dzierżawy nieruchomości lub ruchomości oraz prawa do korzystania z nieruchomości lub ruchomości wynikające z innych stosunków prawnych;

4.

wierzytelności, prawa z papierów wartościowych i środki pieniężne;

5.

koncesje, licencje i zezwolenia;

6.

patenty i inne prawa własności przemysłowej;

7.

majątkowe prawa autorskie i majątkowe prawa pokrewne;

8.

tajemnice przedsiębiorstwa;

9.

księgi i dokumenty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Zatem, składniki materialne i niematerialne wchodzące w skład przedsiębiorstwa powinny pozostawać ze sobą we wzajemnych relacjach w ten sposób, iż można mówić o nich jako o zespole, a nie zbiorze pewnych elementów. Istotne jest, aby w zbywanym przedsiębiorstwie zachowane zostały funkcjonalne związki pomiędzy poszczególnymi składnikami, tak żeby przekazana masa mogła posłużyć kontynuowaniu określonej działalności gospodarczej.

Jeżeli warunki, o których mowa w art. 55#61446; Kodeksu cywilnego, zostaną spełnione, to wniesienie takiego aportu do innego podmiotu (spółki prawa handlowego lub cywilnego), nie będzie podlegało przepisom ustawy.

Należy tu wskazać również art. 55#61447; Kodeksu cywilnego, w którym ustawodawca wprowadza zasadę, że czynność prawna mająca za przedmiot przedsiębiorstwo obejmuje wszystko, co wchodzi w skład przedsiębiorstwa, chyba że co innego wynika z treści czynności prawnej albo z przepisów szczególnych.

Z kolei przez zorganizowaną część przedsiębiorstwa - zgodnie z art. 2 pkt 27e ustawy o VAT - rozumie się organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

Zorganizowana część przedsiębiorstwa, czy też przedsiębiorstwo jako przedmiot zbycia, musi zatem stanowić całość pod względem organizacyjnym i funkcjonalnym, co oznacza, iż najistotniejsze dla przedmiotowego zagadnienia jest ustalenie, czy przenoszony majątek stanowi na tyle zorganizowany kompleks praw, obowiązków i rzeczy, iż zdolny jest do realizacji zadań gospodarczych przypisywanych przedsiębiorstwu.

Podstawowym wymogiem jest więc to, aby zorganizowana część przedsiębiorstwa stanowiła zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań).

Kolejnym warunkiem jest wydzielenie tego zespołu w istniejącym przedsiębiorstwie. Wydzielenie to ma zachodzić na trzech płaszczyznach: organizacyjnej, finansowej i funkcjonalnej (przeznaczenie do realizacji określonych zadań gospodarczych).

Wyodrębnienie organizacyjne oznacza, że zorganizowana część przedsiębiorstwa ma swoje miejsce w strukturze organizacyjnej podatnika jako dział, wydział, oddział itp. Przy czym, w doktrynie zwraca się uwagę, że organizacyjne wyodrębnienie powinno być dokonane na bazie statutu, regulaminu lub innego aktu o podobnym charakterze.

Wyodrębnienie finansowe najpełniej realizowane jest w przypadku zakładu lub oddziału osoby prawnej. Wyodrębnienie finansowe nie oznacza samodzielności finansowej, ale sytuację, w której poprzez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Ponadto wymagane jest, aby zorganizowana część przedsiębiorstwa mogła stanowić potencjalne niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania gospodarcze, których realizacji służy w istniejącym przedsiębiorstwie. Powyższe oznacza, że przez zorganizowaną część przedsiębiorstwa można rozumieć wyłącznie tę część przedsiębiorstwa, która jest przede wszystkim wyodrębniona organizacyjnie, ale także posiada wewnętrzną samodzielność finansową.

Zatem, aby w rozumieniu przepisów podatkowych, określony zespół składników majątkowych mógł zostać zakwalifikowany jako zorganizowana część przedsiębiorstwa, nie jest wystarczające jakiekolwiek zorganizowanie masy majątkowej, ale musi się ona odznaczać pełną odrębnością niezbędną do samodzielnego funkcjonowania w obrocie gospodarczym.

Zorganizowaną część przedsiębiorstwa tworzą więc składniki, będące we wzajemnych relacjach, takich by można było mówić o nich jako o zespole, a nie o zbiorze przypadkowych elementów, których jedyną cechą wspólną jest własność jednego podmiotu gospodarczego.

Oznacza to, że zorganizowana część przedsiębiorstwa nie jest sumą poszczególnych składników, przy pomocy których będzie można prowadzić odrębny zakład, lecz zorganizowanym zespołem tych składników, przy czym punktem odniesienia jest tutaj rola, jaką składniki majątkowe odgrywają w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa (na ile stanowią w nim wyodrębnioną organizacyjnie i funkcjonalnie całość).

Reasumując, na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, mamy więc do czynienia ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, jeżeli spełnione są wszystkie następujące przesłanki:

1.

istnieje zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań,

2.

zespół ten jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie,

3.

składniki te przeznaczone są do realizacji określonych zadań gospodarczych,

4.

zespół tych składników mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące ww. zadania gospodarcze.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca, będący zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzący działalność w zakresie handlu hurtowego meblami i innymi artykułami wyposażenia wnętrz rozszerzył swoją działalność o najem. Wnioskodawca dokonał bowiem wspólnie z małżonką zakupu kilku nieruchomości oraz wybudowali jedną nieruchomość, które to nieruchomości Wnioskodawca wprowadził do ewidencji środków trwałych firmy. Przychody z najmu Wnioskodawca rozlicza w ramach jego działalności gospodarczej.

Wnioskodawca wyodrębnił w swojej firmie oddział zajmujący się jedynie wynajmem nieruchomości.

Wnioskodawca ma zamiar oddzielić swoją dotychczasową działalność od najmu i wnieść aportem do nowopowstałej spółki cały oddział wraz ze związanymi z nim składnikami materialnymi, umowami najmu, umowami o pracę, sprzętem komputerowym, należnościami i zobowiązaniami.

Oddział zajmujący się najmem charakteryzuje się takimi cechami jak:

* prowadzony jest w innej miejscowości niż pozostała działalność,

* posiada wydzielone zobowiązania oraz należności,

* zatrudnia pracownika jako zarządcę nieruchomości,

* posiada osobną kasą gotówkową,

* sporządza osobno, dla celów controllingu, sprawozdania finansowe,

* faktury najmu wystawiane są z osobnego programu, z odrębną numeracją,

* przychody z najmu ewidencjonowane są w osobnym rejestrze VAT,

* każdy budynek ma osobną kartotekę w ewidencji środków trwałych.

Wnioskodawca wskazał, że oddział zajmujący się wynajmem nieruchomości stanowi wyodrębniony organizacyjnie i finansowo zespół składników materialnych. Oddział posiada cztery budynki magazynowe, wyszczególnione w ewidencji środków trwałych, które wykorzystywane są jedynie pod wynajem. Oddział zajmujący się wynajmem, posiada również nowo wybudowany budynek handlowy, który został już wynajęty, chociaż jego budowa jeszcze nie została zakończona.

Ponadto prowadzony jest osobny rejestr sprzedaży dla najmu, z osobną numeracją faktur sprzedaży, jest osobna kasa gotówkowa oraz oddział zatrudnia jednego pracownika zajmującego się koordynacją działań oddziału.

Ewidencja zdarzeń gospodarczych pozwala bezpośrednio przyporządkować przychody i koszty do oddziału zajmującego się wynajmem nieruchomości. Przychody z tytułu wynajmu księgowane są w osobnym rejestrze księgowym (posiada również odrębny rejestr dla podatku VAT), koszty ewidencjonowane są na osobnych kontach zespołu 4, gdzie księguje się jedynie zdarzenia gospodarcze związane z wynajmem. Możliwe jest również wyodrębnienie należności i zobowiązań związanych z oddziałem zajmującym się wynajmem.

Oddział samodzielnie realizuje określone zadania gospodarcze, polegające w tym przypadku na wynajmie nieruchomości oraz zarządzaniu nimi.

Oddział posiada nieruchomości, które wykorzystane są pod wynajem, zatrudnia pracownika, posiada komputer oraz program komputerowy do ewidencji zdarzeń gospodarczych. Oddział w oparciu o posiadany zespół składników majątkowych mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania gospodarcze polegające na wynajmowaniu powierzchni biurowych i handlowych innym podmiotom gospodarczym.

Zasoby personalne oraz infrastruktura techniczna umożliwiają samodzielne funkcjonowanie oddziału w postaci niezależnego przedsiębiorstwa samodzielnie realizującego zadania gospodarcze.

Biorąc pod uwagę przytoczone przepisy prawa oraz przedstawiony opis zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, iż oddział zajmujący się wynajmem nieruchomości można uznać za zorganizowaną część przedsiębiorstwa bowiem istnieje zespół składników materialnych i niematerialnych w tym zobowiązań dotyczący tego oddziału, oddział ten jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w firmie Wnioskodawcy, składniki oddziału przeznaczone są do realizacji określonych zadań gospodarczych tj. związanych z wynajmem nieruchomości, zespół składników oddziału mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo realizujące zadania - tj. wynajem nieruchomości.

Zatem stwierdzić należy, iż oddział zajmujący się wynajmem nieruchomości Wnioskodawcy posiada cechy pozwalające na uznanie go za zorganizowaną część przedsiębiorstwa w myśl art. 2 pkt 27e ustawy o VAT.

W świetle powyższego, na mocy art. 6 pkt 1 ww. ustawy o VAT, transakcja zbycia - wniesienia aportem do nowotworzonej spółki - zorganizowanej części przedsiębiorstwa w postaci oddziału zajmującego się wynajmem nieruchomości, nie będzie podlegała przepisom ustawy o podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego (w szczególności gdyby któreś ze składników stanowiących zorganizowaną część przedsiębiorstwa zostały wyłączone z aportu) lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem.

Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl