IBPP1/443-707/11/KW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 13 maja 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-707/11/KW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14 marca 2011 r. (data wpływu 18 marca 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 2 czerwca 2011 r. (data wpływu 7 czerwca 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej powołany przez spółkę winien być traktowany jako odrębna od tej spółki jednostka organizacyjna oraz czy powinien wystąpić o nadanie mu własnego numeru NIP - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 marca 2011 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej powołany przez spółkę winien być traktowany jako odrębna od tej spółki jednostka organizacyjna oraz czy powinien wystąpić o nadanie mu własnego numeru NIP.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 2 czerwca 2011 r. (data wpływu 7 czerwca 2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 31 maja 2011 r. znak: IBPP1/443-707/11/KW.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Podatnik (dalej też zwany "Spółką" lub "Wnioskodawcą") jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z wyłącznym udziałem kościelnej osoby prawnej. Spółka została utworzona w celu prowadzenia Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej (szpitala) oraz apteki. Zgodnie z aktem założycielskim spółki (umową spółki), została ona powołana do realizacji charyzmatu Zakonu Szpitalnego w zakresie posługiwania ludziom chorym, świadczenia pomocy ludziom żyjącym w ubóstwie, nędzy, w tworzonych i utrzymywanych w tym celu szpitalach i ośrodkach, we współpracy z miejscową służbą zdrowia. Przedmiotem działalności spółki (zgodnie z umową spółki) jest m.in. działalność medyczna (w tym PKD 86.10.Z-działalność szpitali, PKD 86.21.Z-praktyka lekarska ogólna, PKD 86.22.Z-praktyka lekarska specjalistyczna, PKD 86.23.Z-praktyka lekarska dentystyczna, PKD 86.90.Z-działalność fizjoterapeutyczna, PKD 86.90.B-działalność pogotowia ratunkowego, PKD 86.90.C- działalność pielęgniarek i położnych).

W celu udzielania świadczeń zdrowotnych w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia, Spółka powołała - zgodnie z umową spółki oraz przepisami ustawy o zakładach opieki zdrowotnej - Niepubliczny Zakład Opieki pod nazwą "AAA". Spółka jest więc organem założycielskim szpitala w rozumieniu ustawy o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 nr 14, poz. 89 z późn. zm.).

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej utworzony przez Spółkę posiada swój statut. NZOZ został zarejestrowany decyzją Wojewody do rejestru zakładów opieki zdrowotnej. Celem statutowym NZOZ powołanego przez Spółkę jest działalność w zakresie ochrony zdrowia, która realizowana jest poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych. Obecnie spółka podpisała kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia, w ramach którego realizuje leczenie szpitalne pacjentów.

Założycielem i zarazem jedynym wspólnikiem Spółki, która następnie powołała NZOZ, jest K. - tj. kościelna osoba prawna, działająca według prawa kościelnego. K. został powołany dla realizacji charyzmatu Zakonu Szpitalnego, który jest integralną częścią Prowincji Polskiej pod wezwaniem BBB, Zakonu powołanego zgodnie z Konstytucjami zakonu Szpitalnego, zatwierdzonymi dekretami świętej Kongregacji Zakonów i Instytutów Świeckich w Rzymie oraz Statutami Generalnymi zatwierdzonymi przez LXIV Nadzwyczajną Kapitułę Generalną. Zakon został powołany do posługiwania ludziom chorym, świadczenia pomocy ludziom żyjącym w ubóstwie, nędzy, w utworzonych i utrzymywanych w tym celu własnych szpitalach i ośrodkach.

W uzupełnieniu z dnia 2 czerwca 2011 r. Wnioskodawca wyjaśnił, że:

Zgodnie z art. 36 ustawy z dnia z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym, obowiązkowi wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS podlegają m.in. spółki prawa handlowego, w tym spółka ograniczoną odpowiedzialnością, która w omawianym przypadku, jest organem założycielskim ww. NZOZ-u.

Natomiast, Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej - zgodnie z art. 12 ust. 1 i 3 ustawy z dnia z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej - został zarejestrowany i widnieje jedynie w Rejestrze Zakładów Opieki Zdrowotnej podlegających Wojewodzie. Jest to jedyny organ uprawniony i zobowiązany do rejestracji Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej.

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej utworzony przez Wnioskodawcę nie uzyskał wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego, gdyż nie ma takiej prawnej możliwości.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej, powołany przez spółkę, winien być traktowany jako odrębna od tej spółki jednostka organizacyjna.

Czy Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej powinien wystąpić o nadanie mu własnego numeru NIP.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej zakład opieki zdrowotnej jest wyodrębnionym organizacyjnie zespołem osób i środków majątkowych, utworzonym i utrzymywanym w celu udzielania świadczeń zdrowotnych i promocji zdrowia. Mając na uwadze tę definicję oraz fakt, iż NZOZ działa na podstawie nadanego mu statutu, należy uznać, że NZOZ stanowi jednostkę organizacyjną nieposiadąjącą osobowości prawnej, i jako taki winien być traktowany jako wyodrębniony podmiot w stosunku do założyciela, będącego spółką prawa handlowego.

Tym samym - NZOZ, na zasadzie art. 1 ust. 1, art. 5 oraz art. 11 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników winien wystąpić o nadanie mu numeru NIP i posługiwać się tym numerem w obrocie, jako odrębna jednostka od organu założycielskiego (Spółki).

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej powołany przez spółkę winien być traktowany dla celów wyłącznie rozliczania podatku jako odrębna od tej spółki jednostka organizacyjna.

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej powinien wystąpić o nadanie mu własnego NIP i się nim posługiwać w obrocie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Natomiast, stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy).

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89 z późn. zm.), zakład opieki zdrowotnej jest wyodrębnionym organizacyjnie zespołem osób i środków majątkowych, utworzonym i utrzymywanym w celu udzielania świadczeń zdrowotnych i promocji zdrowia.

Jak stanowi art. 2 ust. 2 ww. ustawy, zakład opieki zdrowotnej może być odrębną jednostką organizacyjną, częścią innej jednostki organizacyjnej lub jednostką organizacyjną podległą innej jednostce organizacyjnej.

W myśl art. 8 ust. 1 pkt 7 cyt. ustawy, zakład opieki zdrowotnej może być utworzony również przez inną krajową albo zagraniczną osobę prawną lub osobę fizyczną (...).

Niepublicznym zakładem opieki zdrowotnej jest zakład opieki zdrowotnej utworzony przez instytucje, o których mowa w ust. 1 pkt 4-8 (art. 8 ust. 3 ww. ustawy).

Stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy, ustrój zakładu opieki zdrowotnej oraz inne sprawy dotyczące jego funkcjonowania, nieuregulowane w ustawie, określa statut.

Zgodnie z art. 11 ust. 2 tej ustawy, w statucie zakładu opieki zdrowotnej określa się w szczególności:

1.

nazwę zakładu odpowiadającą zakresowi udzielanych świadczeń;

2.

cele i zadania zakładu;

3.

siedzibę i obszar działania;

4.

rodzaje i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;

5.

organy zakładu i strukturę organizacyjną;

6.

formę gospodarki finansowej.

Jak wynika z art. 11 ust. 3 ww. ustawy, podmiot, który utworzył zakład, nadaje statut, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

Zgodnie natomiast z art. 12 ust. 1 cyt. ustawy, zakład opieki zdrowotnej może rozpocząć działalność dopiero po uzyskaniu wpisu do rejestru. Podstawą wpisu do rejestru jest - jak wynika z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ustawy - stwierdzenie przez organ prowadzący rejestr, że zakład opieki zdrowotnej spełnia wymagania określone w art. 9-11, z tym że warunek określony w art. 11 ust. 2 pkt 1 nie dotyczy zakładu opieki zdrowotnej, którego nazwa wynika z ustawy lub z przepisów odrębnych. Wpis do rejestru, odmowa wpisu lub skreślenie z rejestru następuje w formie decyzji administracyjnej.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z wyłącznym udziałem kościelnej osoby prawnej. Spółka została utworzona w celu prowadzenia Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej (szpitala) oraz apteki. Zgodnie z aktem założycielskim spółki (umową spółki), została ona powołana do realizacji charyzmatu Zakonu Szpitalnego w zakresie posługiwania ludziom chorym, świadczenia pomocy ludziom żyjącym w ubóstwie, nędzy, w tworzonych i utrzymywanych w tym celu szpitalach i ośrodkach, we współpracy z miejscową służbą zdrowia. Przedmiotem działalności spółki (zgodnie z umową spółki) jest m.in. działalność medyczna (w tym PKD 86.10.Z-działalność szpitali, PKD 86.21.Z-praktyka lekarska ogólna, PKD 86.22.Z-praktyka lekarska specjalistyczna, PKD 86.23.Z-praktyka lekarska dentystyczna, PKD 86.90.Z-działalność fizjoterapeutyczna, PKD 86.90.B-działalność pogotowia ratunkowego, PKD 86.90.C- działalność pielęgniarek i położnych).

W celu udzielania świadczeń zdrowotnych w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia, Spółka powołała - zgodnie z umową spółki oraz przepisami ustawy o zakładach opieki zdrowotnej - Niepubliczny Zakład Opieki pod nazwą "AAA". Spółka jest więc organem założycielskim szpitala w rozumieniu ustawy o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 nr 14, poz. 89 z późn. zm.).

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej utworzony przez Spółkę posiada swój statut. NZOZ został zarejestrowany decyzją Wojewody do rejestru zakładów opieki zdrowotnej. Celem statutowym NZOZ powołanego przez Spółkę jest działalność w zakresie ochrony zdrowia, która realizowana jest poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych. Obecnie spółka podpisała kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia, w ramach którego realizuje leczenie szpitalne pacjentów.

Założycielem i zarazem jedynym wspólnikiem Spółki, która następnie powołała NZOZ, jest K.- tj. kościelna osoba prawna, działająca według prawa kościelnego. K. został powołany dla realizacji charyzmatu Zakonu Szpitalnego, który jest integralną częścią Prowincji Polskiej pod wezwaniem BBB Zakonu powołanego zgodnie z Konstytucjami zakonu Szpitalnego, zatwierdzonymi dekretami świętej Kongregacji Zakonów i Instytutów Świeckich w Rzymie oraz Statutami Generalnymi zatwierdzonymi przez LXIV Nadzwyczajną Kapitułę Generalną. Zakon został powołany do posługiwania ludziom chorym, świadczenia pomocy ludziom żyjącym w ubóstwie, nędzy, w utworzonych i utrzymywanych w tym celu własnych szpitalach i ośrodkach.

Zgodnie z art. 36 ustawy z dnia z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym, obowiązkowi wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS podlegają m.in. spółki prawa handlowego, w tym spółka ograniczoną odpowiedzialnością, która w omawianym przypadku, jest organem założycielskim ww. NZOZ-u. Natomiast Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej - zgodnie z art. 12 ust. 1 i 3 ustawy z dnia z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej - został zarejestrowany i widnieje jedynie w Rejestrze Zakładów Opieki Zdrowotnej podlegających Wojewodzie. Jest to jedyny organ uprawniony i zobowiązany do rejestracji Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej utworzony przez Wnioskodawcę nie uzyskał wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego, gdyż nie ma takiej prawnej możliwości.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, że powołany przez Wnioskodawcę Zakład spełnia przesłanki aby uznać go za niepubliczny zakład opieki zdrowotnej na gruncie ustawy o zakładach opieki zdrowotnej.

Zaznaczyć jednak należy, że przyznane przez ustawodawcę wyodrębnienie dotyczy wyłącznie organizacji zakładu opieki zdrowotnej, a nie wyodrębnienia prawnego, które przesądza o jego samodzielności. Zgodnie bowiem z art. 35b ust. 3 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej podlega obowiązkowi rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym. Z chwilą wpisania do rejestru samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej uzyskuje osobowość prawną.

Ustawa ta nie daje natomiast przymiotu osobowości prawnej niepublicznemu zakładowi opieki zdrowotnej, tym samym niepubliczny zakład opieki zdrowotnej nie jest niezależną od osoby założyciela (osoby prawnej, osoby fizycznej lub spółki tych osób) jednostką organizacyjną niemającą osobowości prawnej, która mogłaby samodzielnie funkcjonować w obrocie prawnym.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka z o.o., z wyłącznym udziałem kościelnej osoby prawnej, powołała - zgodnie z umową spółki oraz przepisami ustawy o zakładach opieki zdrowotnej - Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej pod nazwą "AAA". NZOZ posiada swój statut. Celem statutowym NZOZ powołanego przez Spółkę jest działalność w zakresie ochrony zdrowia, która realizowana jest poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej utworzony przez Wnioskodawcę nie uzyskał wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.

NZOZ nie posiada zatem osobowości prawnej, służy do udzielania świadczeń zdrowotnych i promocji zdrowia, a w relacjach prawnych korzysta z podmiotowości prawnej swego podmiotu założycielskiego.

Wiążąc przepisy ustawy o podatku od towarów i usług z przepisami ustawy o zakładach opieki zdrowotnej należy przyjąć, że NZOZ, którego założycielem jest Spółka, jest wyodrębnioną organizacyjnie formą jej działalności.

W świetle przywołanych przepisów, w opisanym zdarzeniu przyszłym uzasadnionym jest stwierdzenie, że Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej nie posiada odrębnej osobowości prawnej (nie został zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym).

Mając na uwadze powołane wyżej regulacje prawne oraz opis sprawy należy stwierdzić, że utworzony przez Wnioskodawcę NZOZ nie może być uznany za odrębnego podatnika w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. Również z wydanej dla Wnioskodawcy interpretacji indywidualnej znak: IBPBI/2/423-626/11/AP i IBPBI/2/423-627/11/AP z dnia 10 czerwca 2011 r. wynika, że utworzony przez Wnioskodawcę NZOZ jest tylko wyodrębnioną organizacyjnie formą działalności spółki, która go utworzyła i nie może być uznany za podatnika podatku dochodowego od osób prawnych.

Zatem z tego tytułu nie podlega obowiązkowi ewidencyjnemu i nie może wystąpić do właściwego urzędu skarbowego o nadanie oddzielnego od Spółki numeru identyfikacji podatkowej (NIP).

Zgodnie bowiem z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (tekst jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr 269, poz. 2681 z późn. zm.), osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które na podstawie odrębnych ustaw są podatnikami, podlegają obowiązkowi ewidencyjnemu oraz otrzymują numery identyfikacji podatkowej (NIP).

Stosownie do ust. 2 i ust. 3 cyt. wyżej przepisu, obowiązkowi ewidencyjnemu podlegają również inne podmioty niż wymienione w ust. 1, jeżeli na podstawie odrębnych ustaw są podatnikami, a w szczególności zakłady (oddziały) osób prawnych, płatnicy podatków oraz płatnicy składek ubezpieczeniowych - podmioty te również otrzymują numer identyfikacji podatkowej (NIP).

W myśl art. 5 ust. 1 i ust. 3 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, podatnicy obowiązani są do dokonania zgłoszenia identyfikacyjnego; zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się jednokrotnie, bez względu na rodzaj oraz liczbę opłacanych przez podatnika podatków, formę opodatkowania, liczbę oraz rodzaje prowadzonej działalności gospodarczej oraz liczbę prowadzonych przedsiębiorstw.

Zgłoszenie identyfikacyjne podatników niebędących osobami fizycznymi zawiera w szczególności pełną i skróconą nazwę (firmę), formę organizacyjno-prawną, adres siedziby, numer identyfikacyjny REGON, organ rejestrowy lub ewidencyjny i numer nadany przez ten organ, wykaz rachunków bankowych, adres miejsca przechowywania dokumentacji rachunkowej oraz przedmiot wykonywanej działalności określony według obowiązujących standardów klasyfikacyjnych, a ponadto:

1.

w przypadku zakładów (oddziałów) osób prawnych oraz innych wyodrębnionych jednostek wewnętrznych będących podatnikami - NIP oraz inne dane dotyczące jednostki macierzystej;

2.

w przypadku spółek cywilnych, jawnych, partnerskich, komandytowych oraz komandytowo-akcyjnych - dane dotyczące wspólników, w tym również NIP nadany poszczególnym wspólnikom;

3.

w przypadku podatkowych grup kapitałowych - dane dotyczące spółek wchodzących w skład grupy, w tym również NIP nadane tym spółkom.

Powyższe oznacza, że każdy podmiot, który należy do jednej z ww. kategorii, jest obowiązany do złożenia zgłoszenia identyfikacyjnego. Obowiązek dokonania zgłoszenia identyfikacyjnego dotyczy podmiotów, które na podstawie odrębnych ustaw są podatnikami lub płatnikami podatków.

Należy podkreślić również, że nie jest prawnie dopuszczalna sytuacja nadania jednego NIP dwóm podmiotom, jak również posługiwania się numerem identyfikacji podatkowej nadanym innemu podmiotowi. Numer identyfikacji podatkowej nie może być używany w oderwaniu od nazwy podmiotu, która występuje w decyzji administracyjnej o nadaniu NIP. Zgodnie bowiem z przepisem art. 3 ust. 2 ww. ustawy nadanie NIP następuje w drodze decyzji wydanej przez naczelnika urzędu skarbowego.

W związku z powyższym NZOZ powinien posługiwać się numerem NIP nadanym Spółce z o.o., gdyż nie jest odrębnym od tej Spółki z o.o. podatnikiem podatku VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zaznaczyć jednak należy, że niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Nadmienia się, że w zakresie pozostałych zdarzeń przyszłych przedstawionych we wniosku zostały wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl