IBPP1/443-589/12/AZb

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 13 czerwca 2012 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-589/12/AZb

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 8 marca 2012 r. (data wpływu 13 marca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania w stosunku do Wnioskodawcy przepisu art. 7 ust. 2 ustawy o VAT tj. opodatkowania przez Wnioskodawcę czynności nieodpłatnego przekazania towarów wydawanych w ramach konkursów i loterii - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 marca 2012 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania w stosunku do Wnioskodawcy przepisu art. 7 ust. 2 ustawy o VAT tj. opodatkowania przez Wnioskodawcę czynności nieodpłatnego przekazania towarów wydawanych w ramach konkursów i loterii.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka) jest nadawcą programu R. Spółka działa na podstawie odpowiedniej koncesji. Podstawowym źródłem przychodów Spółki jest sprzedaż praw do umieszczania reklam w czasie antenowym oraz czasu reklamowego.

Celem zwiększenia poziomu sprzedaży, rozpoznawalności marki, atrakcyjności dla reklamodawców, budowania i umacniania długofalowych relacji ze słuchaczami Spółka angażuje się w różnego rodzaju przedsięwzięcia o charakterze marketingowym i promocyjnym. W tym celu Spółka zamierza nawiązać współpracę z firmą z grupy kapitałowej, która podejmie się zorganizowania i przeprowadzenia określonych działań związanych z organizacją konkursów oraz loterii (zwaną dalej: "Kontrahentem"). Spółka pragnie wskazać, iż w stosunkach zewnętrznych, jako organizator konkursu/loterii występować będzie Spółka, zaś Kontrahent wykonywać będzie funkcje serwisanta techniczno-administracyjnego. Kontrahent, jako podmiot posiadający odpowiednią strukturę techniczno-administracyjno-personalną oraz odpowiednie know-how przyjmuje do wykonania usługę polegającą na obsłudze logistycznej i promocyjnej loterii oraz konkursów.

W skład powyższej usługi wejdzie w szczególności:

1.

zaproponowanie odpowiednich nagród do loterii oraz programu radiowego (konkursu). Zaproponowane nagrody uwzględniać będą aktualnie panujące trendy na rynku gadżetów elektronicznych, sprzętu RTV, a wiedza ta wynikać będzie z prowadzonych przez Kontrahenta na bieżąco badań marketingowych w tym obszarze,

2.

zakup zgodnie z wyborem Spółki odpowiednich produktów, które będą stanowić nagrody w programie oraz loterii po możliwie najlepszej cenie,

3.

przechowanie tych produktów do czasu wydania w warunkach zgodnych z odpowiednimi normami;

4.

odpowiednie konfekcjonowanie nagród m.in. opatrzenie nagród logotypem..., dodanie odpowiednich gadżetów promocyjnych związanych z programem...;

5.

ekspedycja nagród do osób będących zwycięzcami loterii oraz konkursów prowadzonych w programie..., zgodnie z przekazanymi przez Spółkę danymi;

6.

obsługa informacyjna zwycięzców w zakresie podatku od nagród, przy czym obsługa ta ograniczona jest wyłącznie do podania informacji o konieczności wpłacenia podatku, ewentualnie informacji o rachunku bankowym, na który ten podatek należy wpłacić oraz informacji o kwocie należności;

7.

obsługa ewentualnych reklamacji dotyczących wysłanych nagród.

Należy zaznaczyć, iż Spółka w żadnym momencie nie nabędzie prawa do dysponowania (rozporządzania) towarami będącymi nagrodami w programie jak właściciel, a zatem także nie przeniesie tego prawa na uczestników programu. Nagrody, zarówno w efekcie zorganizowania loterii, jak również w efekcie konkursów, będą wydawane bezpośrednio przez Kontrahenta, który będzie nagrody nabywać we własnym imieniu. Nagrody, zarówno w przypadku loterii, jak również konkursów będą miały charakter rzeczowy. Nagrody stanowić mogą również samochody osobowe.

W związku z wykonywaną przez Kontrahenta usługą, o której mowa powyżej, obciąży on Spółkę wynagrodzeniem z tytułu wykonanej usługi i wystawi na rzecz Spółki odpowiednią fakturę VAT zawierającą podatek obliczony zgodnie z właściwymi przepisami. Wynagrodzenie uiszczane przez Spółkę na rzecz Kontrahenta będzie skalkulowane w ten sposób, że będzie ono uwzględniało również wartość nagród zakupionych przez Kontrahenta, które następnie przekazywane będą przez nią na rzecz uczestników konkursu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w przedstawionym stanie faktycznym, w stosunku do Spółki ma zastosowanie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT i tym samym Spółka ma obowiązek opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania towarów wydawanych w ramach konkursów i loterii.

Zdaniem Wnioskodawcy, w stosunku do Spółki nie ma zastosowania art. 7 ust. 2 ustawy o VAT i tym samym Spółka nie ma obowiązku opodatkowania podatkiem VAT czynności nieodpłatnego przekazania towarów wydawanych w ramach konkursów i loterii.

UZASADNIENIE stanowiska.

Na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT opodatkowaniu podatkiem VAT podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium RP.

Zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

1.

przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2.

wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Spółka pragnie wskazać, iż jak wynika z treści zacytowanych przepisów, warunkiem zastosowania w stosunku do niej art. 7 ust. 2 ustawy o VAT jest aby nastąpiło przeniesienie prawa do rozporządzania rzeczą, jak właściciel.

Przeniesienia takiego prawa dokonać może wyłącznie taki podmiot któremu takie prawo przysługuje.

W związku z tym, w celu uznania, iż Spółka w związku z akcjami marketingowymi dokonuje opodatkowanej podatkiem VAT czynności nieodpłatnego przekazania towarów zrównanego z odpłatną dostawą, konieczne jest przede wszystkim spełnienie podstawowego warunku: mianowicie dane przekazanie (wydanie) towaru musi zostać dokonane przez Spółkę, a więc Spółka musi dysponować określonymi towarami jak właściciel i następnie przekazać to prawo do dysponowania towarami jak właściciel na rzecz innej osoby. Dodatkowo, przekazywane towary powinny stanowić część przedsiębiorstwa Spółki. Spółka pragnie wskazać, iż w jej ocenie w opisanym stanie faktycznym nie zostanie spełniony powyższy warunek. Spółka na żadnym etapie nie nabywa prawa do dysponowania przedmiotowymi towarami jak właściciel.

W rezultacie nie należą one do przedsiębiorstwa Spółki. Spółka nie jest stroną umowy cywilnoprawnej nabycia tych towarów. Stroną takiej umowy jest Kontrahent który dokonuje zakupu przedmiotowych towarów (bądź wytwarza je we własnym zakresie) we własnym imieniu i na własny rachunek celem prawidłowego wykonania usługi na rzecz Spółki. Tym samym w ocenie Spółki w opisanym stanie faktycznym Spółka nie przenosi prawa do dysponowania przedmiotowymi towarami jak właściciel na inną osobę.

Spółka pragnie wskazać; iż niespełnienie powyższego warunku wyłącza możliwość zastosowania wobec niej art. 7 ust. 2 ustawy o VAT.

Tym samym, Spółka stoi na stanowisku, iż w związku z wydaniem w ramach konkursów i loterii nagród - nie będzie spoczywał na niej obowiązek opodatkowania VAT nieodpłatnych wydań towarów, ponieważ Spółka w opisanym stanie faktycznym nie dokonuje nieodpłatnych przekazań towarów skutkujących koniecznością opodatkowania VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy o VAT pod pojęciem towarów rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Jak stanowi art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Stosownie do art. 8. ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Z treści powołanego wyżej przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT jednoznacznie wynika, że dostawa towarów i świadczenie usług, co do zasady podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jedynie wówczas, gdy czynności te są wykonywane odpłatnie.

Odpłatność oznacza wykonanie czynności (dostawy towarów oraz świadczenia usług) za wynagrodzeniem. W znaczeniu potocznym wynagrodzenie to zapłata za pracę, należność, a także odszkodowanie, nagroda. Natomiast odpłatny to taki, który wymaga zapłacenia, zwrotu kosztów, płatny. Powyższa analiza prowadzi do wniosku, że istotną cechą wynagrodzenia jest istnienie bezpośredniego związku pomiędzy dostawą towarów lub świadczeniem usług i otrzymaną zapłatą.

Ustawodawca jednakże przewidział od powyższej reguły wyjątki, które zostały zawarte - w przypadku dostawy towarów w art. 7 ust. 2 ustawy o VAT oraz - w przypadku świadczenia usług w art. 8 ust. 2 ww. ustawy.

W myśl art. 7 ust. 2 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

1.

przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2.

wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Z kolei w myśl art. 8 ust. 2 ustawy o VAT, za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:

1.

użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów;

2.

nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Z przytoczonego wyżej przepisu art. 7 ust. 1 ustawy o VAT wynika, że istotą dostawy towarów jest przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Mowa jest tu o tego rodzaju czynności, która daje otrzymującemu towar prawo do postępowania z nim jak właściciel. Definicja ta wskazuje, iż istotny jest przede wszystkim ekonomiczny, a nie prawny aspekt transakcji, bowiem w przypadku tym nie musi nastąpić przeniesienie własności towarów w rozumieniu prawa cywilnego.

Spośród czynności "przeniesienia prawa rozporządzenia towarami jak właściciel" można wymienić takie czynności jak: sprzedaż, zamianę oraz każdą inną transakcję, która w aspekcie ekonomicznym będzie prowadziła do podobnego rezultatu, tj. nie tylko uprawnienia do korzystania z nabytych towarów, ale i obciążenia oraz wyzbycia się własności.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca w celu zwiększenia poziomu sprzedaży, rozpoznawalności marki, atrakcyjności dla reklamodawców, budowania i umacniania długofalowych relacji ze słuchaczami angażuje się w różnego rodzaju przedsięwzięcia o charakterze marketingowym i promocyjnym. W tym celu Spółka zamierza nawiązać współpracę z Kontrahentem, który podejmie się zorganizowania i przeprowadzenia określonych działań związanych z organizacją konkursów oraz loterii. Spółka pragnie wskazać, iż w stosunkach zewnętrznych, jako organizator konkursu/loterii występować będzie Spółka, zaś Kontrahent wykonywać będzie funkcje serwisanta techniczno-administracyjnego. Kontrahent, jako podmiot posiadający odpowiednią strukturę techniczno-administracyjno-personalną oraz odpowiednie know-how przyjmuje do wykonania usługę polegającą na obsłudze logistycznej i promocyjnej loterii oraz konkursów.

W skład powyższej usługi wejdzie w szczególności:

1.

zaproponowanie odpowiednich nagród do loterii oraz programu radiowego (konkursu). Zaproponowane nagrody uwzględniać będą aktualnie panujące trendy na rynku gadżetów elektronicznych, sprzętu RTV, a wiedza ta wynikać będzie z prowadzonych przez Kontrahenta na bieżąco badań marketingowych w tym obszarze,

2.

zakup zgodnie z wyborem Spółki odpowiednich produktów, które będą stanowić nagrody w programie oraz loterii po możliwie najlepszej cenie,

3.

przechowanie tych produktów do czasu wydania w warunkach zgodnych z odpowiednimi normami;

4.

odpowiednie konfekcjonowanie nagród m.in. opatrzenie nagród logotypem..., dodanie odpowiednich gadżetów promocyjnych związanych z programem...;

5.

ekspedycja nagród do osób będących zwycięzcami loterii oraz konkursów prowadzonych w programie..., zgodnie z przekazanymi przez Spółkę danymi;

6.

obsługa informacyjna zwycięzców w zakresie podatku od nagród, przy czym obsługa ta ograniczona jest wyłącznie do podania informacji o konieczności wpłacenia podatku, ewentualnie informacji o rachunku bankowym, na który ten podatek należy wpłacić oraz informacji o kwocie należności;

7.

obsługa ewentualnych reklamacji dotyczących wysłanych nagród.

Spółka w żadnym momencie nie nabędzie prawa do dysponowania (rozporządzania) towarami będącymi nagrodami w programie jak właściciel, a zatem także nie przeniesie tego prawa na uczestników programu. Nagrody, zarówno w efekcie zorganizowania loterii, jak również w efekcie konkursów, będą wydawane bezpośrednio przez Kontrahenta, który będzie nagrody nabywać we własnym imieniu. Nagrody, zarówno w przypadku loterii, jak również konkursów będą miały charakter rzeczowy. Nagrody stanowić mogą również samochody osobowe.

W związku z wykonywaną przez Kontrahenta usługą, o której mowa powyżej, obciąży on Spółkę wynagrodzeniem z tytułu wykonanej usługi i wystawi na rzecz Spółki odpowiednią fakturę VAT zawierającą podatek obliczony zgodnie z właściwymi przepisami. Wynagrodzenie uiszczane przez Spółkę na rzecz Kontrahenta będzie skalkulowane w ten sposób, że będzie ono uwzględniało również wartość nagród zakupionych przez Kontrahenta, które następnie przekazywane będą przez nią na rzecz uczestników konkursu.

W związku z tak przedstawionymi okolicznościami sprawy Wnioskodawca powziął wątpliwości, czy w stosunku do Spółki ma zastosowanie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT i tym samym Spółka ma obowiązek opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania towarów wydawanych w ramach konkursów i loterii.

Należy zauważyć, iż w przedmiotowej sprawie Wnioskodawca wskazał jednoznacznie, że w żadnym momencie nie nabędzie prawa do dysponowania (rozporządzania) towarami będącymi nagrodami w programie jak właściciel, a zatem także nie przeniesie tego prawa na uczestników programu. Nagrody, zarówno w efekcie zorganizowania loterii, jak również w efekcie konkursów, będą wydawane bezpośrednio przez Kontrahenta, który będzie nagrody nabywać we własnym imieniu.

Jak już zaznaczono powyżej, zgodnie z definicją zawartą w art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, istotą dostawy towarów jest przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, przy czym chodzi tutaj przede wszystkim o możliwość faktycznego dysponowania rzeczą, a nie rozporządzania nią w sensie prawnym.

Podobną regulację w zakresie dostawy zawiera art. 5 ust. 1 Szóstej Dyrektywy Rady z dnia 17 maja 1977 r. w sprawie harmonizacji ustawodawstw Państw Członkowskich w odniesieniu do podatków obrotowych - wspólny system podatku od wartości dodanej: ujednolicona podstawa wymiaru podatku (Dz.Urz.UE.L Nr 145, s. 1 z późn. zm.) oraz w art. 14 ust. 1 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE.L Nr 347, s. 1 z późn. zm.). Dostawa towaru nie odnosi się do zbycia prawa własności zgodnie z procedurami przewidzianymi obowiązującym prawem krajowym, lecz obejmuje wszelkie zbycie majątku rzeczowego przez jedną stronę, która upoważnia drugą stronę do dysponowania w rzeczywistości tym majątkiem tak, jakby była jego właścicielem.

Skoro zatem Wnioskodawca w żadnym momencie nie nabędzie prawa do dysponowania (rozporządzania) towarami będącymi nagrodami w programie jak właściciel, wówczas nie może być mowy o przeniesieniu tego prawa na inny podmiot - uczestnika konkursu/loterii.

Z analizy cytowanego wyżej przepisu art. 7 ust. 2 ustawy wynika, że opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega generalnie każde nieodpłatne przekazanie towaru należącego do przedsiębiorstwa podatnika, z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tego towaru (z wyjątkiem przekazania towarów stanowiących drukowane materiały reklamowe i informacyjne bądź spełniających warunki do uznania ich za prezenty o małej wartości lub próbki - o czym mowa w art. 7 ust. 3 ustawy). Jeżeli natomiast podatnik nie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego, to nieodpłatne przekazanie tych towarów pozostaje neutralne podatkowo (podatnik nie musi dokonać ich opodatkowania).

Aby jednak możliwym było zastosowanie unormowania wynikającego z art. 7 ust. 2 ustawy o VAT w stosunku do Wnioskodawcy, koniecznym jest wpierw uznanie, że dojdzie do przeniesienia prawa do rozporządzania towarami (nagrodami) jak właściciel w rozumieniu przepisu art. 7 ust. 1 ustawy o VAT. W przypadku jednak, gdy Wnioskodawca nie będzie władał towarami (nagrodami) jak właściciel, nie sposób uznać że dojdzie do nieodpłatnego przekazania przez Wnioskodawcę towarów na rzecz uczestnika konkursu/loterii w rozumieniu art. 7 ust. 2 ustawy o VAT. Przy czym należy zwrócić uwagę, iż przepis art. 7 ust. 2 ustawy odnosi się do towarów "należących do przedsiębiorstwa" Wnioskodawcy, co w niniejszej sprawie nie ma miejsca.

Z powyższego wynika, że w omawianej sprawie nie dojdzie ani do dostawy towarów - w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy o VAT ani do nieodpłatnego przekazania przez Wnioskodawcę towarów należących do jego przedsiębiorstwa zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, gdyż jak wskazano we wniosku, Wnioskodawca w żadnym momencie nie nabędzie prawa do dysponowania (rozporządzania) towarami będącymi nagrodami w programie jak właściciel.

W przedmiotowej sprawie nie dojdzie również do użycia towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, o którym mowa w art. 8 ust. 2 ustawy o VAT, gdyż - jak już wskazano powyżej - Wnioskodawca nie będzie władał tymi towarami (nagrodami) jak właściciel, zatem towary te nie będą stanowiły "części przedsiębiorstwa podatnika".

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy, że "w stosunku do Spółki nie ma zastosowania art. 7 ust. 2 ustawy o VAT i tym samym Spółka nie ma obowiązku opodatkowania podatkiem VAT czynności nieodpłatnego przekazania towarów wydawanych w ramach konkursów i loterii" należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Niniejsza interpretacja traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl