IBPP1/443-437/10/AZb

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 4 sierpnia 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-437/10/AZb

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 maja 2010 r. (data wpływu 13 maja 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 28 czerwca 2010 r. (data wpływu 30 czerwca 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania prac scaleniowo-wymiennych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 maja 2010 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania prac scaleniowo-wymiennych.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 28 czerwca 2010 r. (data wpływu 30 czerwca 2010 r.), stanowiącym odpowiedź na wezwanie tut. organu z dnia 21 czerwca 2010 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Biuro Geodezji i Terenów Rolnych jest jednostką organizacyjną Województwa nieposiadającą osobowości prawnej. Jest obecnie prowadzone w formie zakładu budżetowego, ale od 1 grudnia 2010 r. będzie jednostką budżetową.

Do zadań ustawowych i statutowych Wnioskodawcy należy wykonywanie prac scaleniowo-wymiennych zgodnie z art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów (Dz. U. z 2003 r. Nr 178, poz. 1749 z późn. zm.) na rzecz starostów, do których zadań należy prowadzenie postępowania scaleniowego i wymiennego - art. 3 ust. 1 ww. ustawy. Zadanie wykonywane przez starostów należy do zadań publicznych z zakresu administracji rządowej i jest finansowane ze środków budżetu państwa i środków unijnych.

Starosta jest beneficjentem tych środków. Wnioskodawca został przejęty przez samorząd Województwa na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 z późn. zm.) i jako taki jest z mocy ustawy wykonawcą wymienionych prac.

Województwo - Biuro Geodezji i Terenów Rolnych zawiera umowy z Powiatami, których przedmiotem jest opracowanie projektów scalenia gruntów i dokumentacji geodezyjno-prawnej dotyczącej przeprowadzenia postępowania scaleniowego. Z umów wynika, że zostają zawarte na podstawie art. 3 ust. 4 ww. ustawy o scalaniu i wymianie gruntów w celu dokonania rozliczeń między jednostkami samorządu za wykonanie zadań ustawowych. Umowy zawierają jednak elementy prawa cywilnego w postaci odpowiedzialności za wady w wykonaniu przedmiotu umowy, gwarancji, kar umownych. Wnioskodawca jako wykonawca wystawia fakturę.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym, od dnia 1 maja 1993 r. i składa deklaracje VAT-7.

Prace scaleniowo-wymienne będące przedmiotem wniosku są pracami wykonywanymi przez Wnioskodawcę jako zadanie ustawowe zlecone samorządowi województwa z zakresu administracji rządowej. Postępowanie scaleniowo-wymienne przeprowadza starosta jako zadanie z zakresu administracji rządowej - art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów (Dz. U. z 2003 r. Nr 178, poz. 1749 z późn. zm.). Wykonawcą prac w postępowaniu prowadzonym przez starostę jest z mocy ustawy samorząd województwa (województwo), a konkretnie jego jednostka organizacyjna tj. Wnioskodawca - art. 3 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 z późn. zm.).

Prowadzenie postępowania scaleniowo-wymiennego należy więc do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez starostę. Wykonawstwo prac geodezyjnych w tym postępowaniu zostało ustawowo zlecone Województwu, a konkretnie jego jednostce organizacyjnej, jaką jest Wnioskodawca działający obecnie jako zakład budżetowy, a od 1 stycznia 2011 r. będzie miał formę jednostki budżetowej).

Starosta zlecając wykonywanie prac scaleniowo-wymiennych działa jako organ władzy publicznej - w toku postępowania scaleniowo-wymiennego wydawane są decyzje administracyjne na podstawie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, a organem wyższego stopnia w stosunku do starosty jest wojewoda - art. 3 ust. 2 ww. ustawy o scalaniu i wymianie gruntów.

Starosta nie może dowolnie wybrać wykonawcy przedmiotowych prac. Jeśli prowadzi postępowanie scaleniowo-wymienne obligatoryjnie ich wykonawstwo należy do Wnioskodawcy. Ustawodawca uregulował te sprawę jednoznacznie nie pozostawiając miejsca na wolę stron charakterystyczną dla czynności cywilnych.

Czynności będące przedmiotem zapytania są wykonywane przez Wnioskodawcę na podstawie zawartej umowy, która ma mieszany charakter, z jednej strony zawiera elementy prawa cywilnego (odpowiedzialność za wady, kary umowne itd.) ale zostaje zawarta w wykonaniu uregulowań ustawowych dotyczących realizacji zadań z zakresu administracji rządowej (co zostało wyżej wskazane). Dodatkowo Wnioskodawca dodaje, że starosta jako organ administracji publicznej zawierając umowę o wykonawstwo prac scaleniowo-wymiennych działa w imieniu powiatu jako osoby prawnej - art. 2 i art. 4 ust. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.). Biuro Geodezji i Terenów Rolnych a konkretnie Dyrektor tego Biura zawiera przedmiotową umowę w imieniu i na rzecz Województwa jako osoby prawnej, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zarząd Województwa w trybie art. 56 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.). Przedmiotem wniosku są więc czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych przepisami, wykonywane we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność przez dwie jednostki samorządu terytorialnego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT prace scaleniowo-wymienne wykonywane przez Województwo - Biuro Geodezji i Terenów Rolnych na rzecz Powiatów wynikające z zadań ustawowych rozliczanych na podstawie umowy zawierającej elementy cywilnoprawne.

Zdaniem Wnioskodawcy, prace scaleniowo-wymienne podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT jako wykonywane wprawdzie w wyniku realizacji zadań publicznych przez jednostki samorządu terytorialnego, ale w oparciu o umowy cywilnoprawne.

Prace scaleniowo-wymienne podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT. Są wykonywane w wyniku realizacji zadań publicznych przez Powiat i Województwo.

Umowa została zawarta pomiędzy tymi jednostkami samorządu na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) i art. 8 ust. 1 ustawy o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.).

Mimo administracyjnego trybu zawierania umowy ma ona jednak elementy cywilnoprawne (podobnie jak porozumienia nosi cechy aktu administracyjnego i umowy prawa cywilnego). Jedynie z tego względu Wnioskodawca ma wątpliwości, czy może korzystać ze zwolnienia podatkowego przewidzianego w § 12 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799 z późn. zm.).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ww. ustawy przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej, zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji, świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ww. ustawy podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ww. ustawy).

W myśl art. 15 ust. 6 powołanej ustawy - nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 178, poz. 1749 z późn. zm.), postępowanie scaleniowe lub wymienne przeprowadza starosta jako zadanie z zakresu administracji rządowej finansowane ze środków budżetu państwa, z zastrzeżeniem ust. 5-7 oraz art. 4 ust. 2.

Organem wyższego stopnia w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego w stosunku do starosty w sprawach z tego zakresu jest wojewoda.

Natomiast z art. 3 ust. 4 ww. ustawy o scalaniu i wymianie gruntów wynika, że Prace scaleniowo-wymienne koordynuje i wykonuje samorząd województwa przy pomocy jednostek organizacyjnych przekazanych mu na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872, z późn. zm.) lub jednostek utworzonych przez ten samorząd do realizacji tych zadań, tj. m.in. biura geodezji i terenów rolnych oraz ich oddziałów.

Biuro to, zgodnie z zapisem powyższego artykułu, jest państwową jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej utworzoną do wykonywania odrębnych zadań.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jest jednostką organizacyjną Województwa nieposiadającą osobowości prawnej. Do zadań ustawowych i statutowych Wnioskodawcy należy wykonywanie prac scaleniowo-wymiennych zgodnie z art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów (Dz. U. z 2003 r. Nr 178, poz. 1749 z późn. zm.) na rzecz starostów, do których zadań należy prowadzenie postępowania scaleniowego i wymiennego - art. 3 ust. 1 ww. ustawy. Zadanie wykonywane przez starostów należy do zadań publicznych z zakresu administracji rządowej i jest finansowane ze środków budżetu państwa i środków unijnych. Starosta jest beneficjentem tych środków.

Wnioskodawca został przejęty przez samorząd Województwa na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 z późn. zm.) i jako taki jest z mocy ustawy wykonawcą wymienionych prac.

Województwo - Biuro Geodezji i Terenów Rolnych zawiera umowy z Powiatami, których przedmiotem jest opracowanie projektów scalenia gruntów i dokumentacji geodezyjno-prawnej dotyczącej przeprowadzenia postępowania scaleniowego. Z umów wynika, że zostają zawarte na podstawie art. 3 ust. 4 ww. ustawy o scalaniu i wymianie gruntów w celu dokonania rozliczeń między jednostkami samorządu za wykonanie zadań ustawowych. Umowy zawierają jednak elementy prawa cywilnego w postaci odpowiedzialności za wady w wykonaniu przedmiotu umowy, gwarancji, kar umownych. Wnioskodawca jako wykonawca wystawia fakturę.

Prace scaleniowo-wymienne będące przedmiotem wniosku są pracami wykonywanymi przez Wnioskodawcę jako zadanie ustawowe zlecone samorządowi województwa z zakresu administracji rządowej. Postępowanie scaleniowo-wymienne przeprowadza starosta jako zadanie z zakresu administracji rządowej - art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów (Dz. U. z 2003 r. Nr 178, poz. 1749 z późn. zm.). Wykonawcą prac w postępowaniu prowadzonym przez starostę jest z mocy ustawy samorząd województwa (województwo), a konkretnie jego jednostka organizacyjna tj. Wnioskodawca.

Prowadzenie postępowania scaleniowo-wymiennego należy więc do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez starostę. Wykonawstwo prac geodezyjnych w tym postępowaniu zostało ustawowo zlecone Województwu, a konkretnie jego jednostce organizacyjnej, jaką jest Wnioskodawca działający obecnie jako zakład budżetowy (od 1 stycznia 2011 r. będzie miał formę jednostki budżetowej).

Starosta zlecając wykonywanie prac scaleniowo-wymiennych działa jako organ władzy publicznej - w toku postępowania scaleniowo-wymiennego wydawane są decyzje administracyjne na podstawie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, a organem wyższego stopnia w stosunku do starosty jest wojewoda.

Starosta nie może dowolnie wybrać wykonawcy przedmiotowych prac. Jeśli prowadzi postępowanie scaleniowo-wymienne obligatoryjnie ich wykonawstwo należy do Wnioskodawcy. Ustawodawca uregulował te sprawę jednoznacznie nie pozostawiając miejsca na wolę stron charakterystyczną dla czynności cywilnych.

Czynności będące przedmiotem zapytania są wykonywane przez Wnioskodawcę na podstawie zawartej umowy, która ma mieszany charakter, z jednej strony zawiera elementy prawa cywilnego (odpowiedzialność za wady, kary umowne itd.) ale zostaje zawarta w wykonaniu uregulowań ustawowych dotyczących realizacji zadań z zakresu administracji rządowej (co zostało wyżej wskazane).

Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym, od dnia 1 maja 1993 r. i składa deklaracje VAT-7.

Wobec powyższego uznać należy, iż skoro postępowanie scaleniowe lub wymienne jest przeprowadzane przez starostę jako zadanie z zakresu administracji rządowej, a wykonawcą prac scaleniowo-wymiennych w tym postępowaniu jest z mocy ustawy samorząd województwa, realizujący ww. czynności przy pomocy jednostek organizacyjnych wymienionych w art. 3 ust. 4 ww. ustawy o scalaniu i wymianie gruntów, wówczas Wnioskodawca (Biuro Geodezji i Terenów Rolnych) wykonując prace scaleniowo-wymienne działa jako urząd obsługujący organ władzy publicznej, o którym mowa w art. 15 ust. 6 ustawy.

Z treści wniosku wynika, iż prace scaleniowo-wymienne są wykonywane przez Wnioskodawcę na podstawie umowy, którą zawiera Dyrektor Biura Geodezji i Terenów Rolnych w imieniu i na rzecz Województwa jako osoby prawnej, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zarząd Województwa w trybie art. 56 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.). Natomiast starosta jako organ administracji publicznej zawierając umowę o wykonawstwo prac scaleniowo-wymiennych działa w imieniu powiatu jako osoby prawnej - art. 2 i art. 4 ust. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.).

Przedmiotowa umowa wprawdzie zostaje zawarta w wykonaniu uregulowań ustawowych dotyczących realizacji zadań z zakresu administracji rządowej, tj. zgodnie ze wskazaniem Wnioskodawcy w trybie art. 3 ust. 4 ww. ustawy o scalaniu i wymianie gruntów, jednakże zawiera elementy prawa cywilnego w postaci odpowiedzialności za wady w wykonaniu przedmiotu umowy, gwarancji, kar umownych.

W świetle powyższego, skoro zawierana umowa nosi znamiona umowy cywilnoprawnej (bowiem w kwestach dotyczących odpowiedzialności za wady w wykonaniu przedmiotu umowy, gwarancji, czy też kar umownych znajdują zastosowanie uregulowania wynikające z ustawy - Kodeks cywilny), do wykonywanych przez Wnioskodawcę prac scaleniowo-wymiennych będzie miało zastosowanie wyłączenie zawarte w końcowej części powołanego art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług. Tym samym Wnioskodawca będzie podatnikiem podatku od towarów i usług w odniesieniu do przedmiotowych czynności.

Reasumując, w świetle przytoczonych regulacji prawnych z tytułu wykonywania prac scaleniowo-wymiennych na rzecz Starosty (Powiatu) działającego jako organ władzy publicznej realizujący zadania z zakresu administracji rządowej na podstawie umowy zawierającej elementy prawa cywilnego, Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług.

W konsekwencji powyższego, przedmiotowe czynności będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od towarów usług na zasadach ogólnych, według stawek obowiązujących dla danego świadczenia.

Odnosząc się natomiast do wskazanego przez Wnioskodawcę we własnym stanowisku przepisu § 12 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799 z późn. zm.), zgodnie z którym zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, stwierdzić należy, iż nie znajduje on zastosowania w przedmiotowej sprawie, bowiem - jak już zaznaczono powyżej - w odniesieniu do przedmiotowych czynności Wnioskodawca występuje jako urząd obsługujący organ władzy publicznej, o którym mowa w art. 15 ust. 6 ustawy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, że "prace scaleniowo-wymienne podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT" należało uznać za prawidłowe, z tym jednak zastrzeżeniem, iż przepis § 12 ust. 1 pkt 12 ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. nie znajduje zastosowania w sprawie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy jednak zauważyć, że niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Tut. organ wydał niniejszą interpretację przy założeniu, że zawarte przez Wnioskodawcę umowy są skuteczne na gruncie prawa cywilnego. Organ podatkowy nie jest bowiem uprawniony do dokonania analizy, czy zawarte umowy są umowami, o których mowa w art. 15 ust. 6 powołanej ustawy, oraz nie jest kompetentny do oceny prawidłowości zawartych umów na podstawie przepisów ustawy - Kodeks cywilny.

Ponadto zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.

W myśl w art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska Wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny.

Zatem z powołanych wyżej przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa wynika, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny załączonych do wniosku o interpretację dokumentów, nie przeprowadza bowiem postępowania dowodowego, jest zatem związany wyłącznie opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionym przez Wnioskodawcę i jego stanowiskiem.

Niniejsza interpretacja wydana została w indywidualnej sprawie Wnioskodawcy i dla Województwa jako odrębnego podatnika w rozumieniu przepisów ustawy o VAT nie wywołuje skutków prawnych, o których mowa w art. 14k-14n ustawy - Ordynacja podatkowa.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl