IBPP1/443-377/14/AW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 25 lipca 2014 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-377/14/AW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 11 kwietnia 2014 r. (data wpływu 14 kwietnia 2014 r.), uzupełnionym pismem z 14 lipca 2014 r. (data wpływu 15 lipca 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działki nr 1522/2 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 kwietnia 2014 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działki nr 1522/2.

Wniosek został uzupełniony pismem z 14 lipca 2014 r. (data wpływu 15 lipca 2014 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z 2 lipca 2014 r. nr IBPP1/443-377/14/AW.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Sprzedaż nieruchomości - zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca i jego małżonek otrzymali od ojca Wnioskodawcy, aktem notarialnym: umową przekazania gospodarstwa rolnego (w zamian za rentę strukturalną) - dnia 6 grudnia 2004 r. nieruchomość składającą się z działki ewid. nr 1522, stanowiącej: grunty orne, sad, pastwiska trwałe, użytki rolne zabudowane, nieużytki i inne tereny zabudowane obszaru 3,1493 ha. Obecnie nieruchomość stanowi własność Wnioskodawcy i jego małżonka - na prawach ustawowej wspólności majątkowej małżeńskiej. Nieruchomość zabudowana jest budynkiem mieszkalnym i budynkami gospodarskimi. Wnioskodawca nadmienia, że uprawniony z tytułu renty strukturalnej - ojciec Wnioskodawcy zmarł w roku 2006. W 2012 r. działka 1522 została podzielona na dwie działki: 1522/1 i 1522/2 (obszar 0,0422 ha oraz 3,1071 ha). Na gruncie planowanym do sprzedaży - działka 1522/2 obszaru 3,1071 ha, znajduje się lokal mieszkalny wraz z budynkami. Wnioskodawca jest objęty ubezpieczeniem rolników, zaś jego małżonek prowadzi działalność gospodarczą i jest płatnikiem podatku VAT.

W odpowiedzi na wezwanie Wnioskodawca wskazał, że:

1. Wnioskodawca nie prowadził i nie prowadzi działalności gospodarczej.

2. Wnioskodawca nie jest i nie był płatnikiem podatku od towarów i usług.

3. Wnioskodawca był podatnikiem podatku dochodowego od działów specjalnych produkcji rolnej od 6 grudnia 2004 r. do 31 grudnia 2011 r.

4. Wnioskodawca otrzymał gospodarstwo po ojcu (umowa darowizny) - w zamian za rentę strukturalną dla ojca - z zamiarem kontynuowania działalności rolniczej.

5. Wnioskodawca prowadził działy specjalne produkcji rolnej od 6 grudnia 2004 r. do 31 grudnia 2011 r. - później uprawa została zlikwidowana - obecnie Wnioskodawca tylko mieszka z rodziną na tej działce.

6. Wnioskodawca prowadził działy specjalne: rośliny ozdobne w szklarniach i tunelach foliowych o łącznej pow. 1,1 ha.

7. Wnioskodawca dokonywał sprzedaży z ww. produkcji.

8. Grunt, o którym mowa, nigdy nie był przedmiotem najmu, dzierżawy lub umów o podobnym charakterze.

9. W chwili nabycia na na gruncie znajdowały się dwa domy mieszkalne, garaże, budynki gospodarcze oraz szklarnie i tunele foliowe.

Od czasu otrzymania działki Wnioskodawca nic na niej nie budował - zostały jedynie zlikwidowane tunele foliowe i szklarnie. Nie były dokonywane remonty ani ulepszenia. Obecnie część budynków jest w stanie do rozbiórki lub generalnego remontu.

10. Na pytanie tut. organu czy w stosunku do wydatków poczynionych na ewentualną budowę przysługiwało Wnioskodawczyni prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego Wnioskodawca odpowiedział: "Nie dotyczy (na przedmiotowej nieruchomości nie były budowane inne budowle)."

11. Wnioskodawca nie występował nigdy o warunki zabudowy dla przedmiotowej działki.

12. Znajdujące się na tej działce budynki nigdy nie były przez Wnioskodawcę wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej - bo nigdy takiej nie prowadził. Szklarnie i tunele foliowe były wykorzystywane zgodnie z ich przeznaczeniem.

13. Budynki nie były wpisane do ewidencji środków trwałych.

14. Budynki, budowle, ani żadne ich części nigdy nie były przedmiotem najmu, dzierżawy ani żadnej umowy o podobnym charakterze.

15. Obiekty znajdujące się na działce kwalifikowane są jako budynki wg przepisów prawo budowane.

16. Symbole PKOB: domy mieszkalne: Sekcja I, Dział II, Grupa 111, Klasa 1110, garaże Klasa 1242, budynki gospodarcze Klasa 1252.

17. Na pytanie tut. organu czy, a jeśli tak to kiedy nastąpiło pierwsze zasiedlenie każdego z budynków lub budowli w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), tj. kiedy nastąpiło oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

a.

wybudowaniu lub

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej oraz

jaki okres upłynie pomiędzy pierwszym zasiedleniem każdego budynku a jego dostawą Wnioskodawca odpowiedział: "Nie dotyczy. Budynki zostały wybudowane przez dziadków Wnioskodawcy, później zamieszkiwali tam rodzice Wnioskodawcy, a następnie sam Wnioskodawca. Wszystkie obiekty były używane do celów prywatnych.

18. Przyczyną sprzedaży nieruchomości, jest niemożność jej utrzymania. Budynki wymagają remontów.

19. Przyczyną podziału działki było oddzielenie powierzchni, której Wnioskodawca nie chce sprzedawać.

20. Oprócz wskazanej we wniosku nieruchomości Wnioskodawca nie posiada żadnych innych nieruchomości.

21. Wnioskodawca nie sprzedawał wcześniej żadnych nieruchomości.

22. Środki finansowe ze sprzedaży nieruchomości zostaną przeznaczone na zakup mniejszej nieruchomości z domem lub budowę domu oraz na bieżące utrzymanie.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy sprzedaż obejmująca działkę ewid. 1522/2 będzie opodatkowana podatkiem od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko uzupełnione w piśmie z dnia 14 lipca 2014 r.), planowana sprzedaż nieruchomości oznaczonej ewidencją gruntów: 1522/2 jest działalnością w sferze prywatnej. Wprawdzie grunt spełnia definicję towarów zawartą w art. 2 pkt 6 ustawy o podatku od towarów i usług, jednak z okoliczności nie wynika, aby sprzedając przedmiotową działkę Wnioskodawca działał w charakterze handlowca. Nabycie działki nie było powodowane dalszą odsprzedażą czy celem zarobkowym. Grunt ten nie był wykorzystywany w pozarolniczej działalności gospodarczej. Sprzedaż powyższej nieruchomości nie powinna być objęta podatkiem od towarów i usług w ogólności.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Towarami stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy o VAT są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Definicja dostawy towarów zawarta została w art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, zgodnie z którą, przez dostawę towarów należy rozumieć przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Podkreślić jednak należy, iż aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.

Stosownie do postanowień art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r., działalność gospodarcza, obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Powyższe oznacza, że dostawa towarów, w tym także gruntów podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wyłącznie wówczas, gdy dokonana jest przez podmiot mający status podatnika tj. prowadzącego samodzielną działalność gospodarczą w rozumieniu powołanej wyżej definicji.

Definicja działalności gospodarczej, zawarta w ustawie, ma charakter uniwersalny, pozwalający na objęcie pojęciem "podatnik" tych wszystkich podmiotów, które prowadzą określoną działalność, występując w profesjonalnym obrocie gospodarczym.

W kontekście powyższego należy stwierdzić, iż każdy, kto dokonuje czynności, które są konieczne do przyszłego wykorzystania nieruchomości dla celów działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ww. ustawy o VAT, powinien być uznany za podatnika podatku od towarów i usług.

Natomiast nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług ten, kto jako osoba fizyczna dokonuje okazjonalnych transakcji, za które nie jest przewidziana ściśle regularna zapłata oraz nie prowadzi zorganizowanej czy zarejestrowanej działalności gospodarczej. Dokonywanie określonych czynności incydentalnie, poza sferą prowadzonej działalności gospodarczej, również nie pozwala na uznanie danego podmiotu za podatnika w zakresie tych czynności.

Z przedstawionych przepisów wynika więc, że jeśli osoba fizyczna dokonuje sprzedaży ze swojego majątku prywatnego nieruchomości gruntowej, a czynność ta wykonywana jest jednorazowo lub okazjonalnie, w warunkach wskazujących, iż działanie to nie jest czynione z zamiarem jego powtarzania (kontynuowania) i nie zmierza do nadania mu stałego charakteru ani też nie ma związku z działalnością gospodarczą, transakcja taka nie może być uznana za działalność gospodarczą, w rozumieniu cytowanego wyżej art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zatem określenie czy dany podmiot w odniesieniu do konkretnej czynności działa jako podatnik podatku od towarów i usług wymaga oceny każdorazowo odnoszącej się do okoliczności faktycznych danej sprawy.

W kwestii opodatkowania dostawy nieruchomości istotne jest czy w świetle zaprezentowanego we wniosku stanu sprawy Wnioskodawca w celu dokonania dostawy nieruchomości podjął aktywne działania w zakresie obrotu nieruchomościami, angażując środki podobne do wykorzystywanych przez producentów, handlowców i usługodawców w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, co skutkuje koniecznością uznania go za podmiot prowadzący działalność gospodarczą w rozumieniu tego przepisu, a więc za podatnika podatku od towarów i usług, bądź też przedmiotem dostawy jest nieruchomość związana z prowadzoną działalnością gospodarczą, czy też dostawa nastąpiła w ramach zarządu majątkiem prywatnym.

Dokonując przedmiotowego rozstrzygnięcia, należy wziąć pod uwagę orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości UE wydane w sprawach C-180/10 i C-181/10. Z treści wskazanych orzeczeń wynika, że za podatnika należy uznać osobę, która w celu dokonania sprzedaży gruntów angażuje środki podobne do wykorzystywanych przez handlowca, tj. wykazuje aktywność w przedmiocie zbycia nieruchomości porównywalną do działań podmiotów zajmujących się profesjonalnie tego rodzaju obrotem, tj. działania wykraczające poza zakres zwykłego zarządu majątkiem prywatnym. Chodzi tu przykładowo o nabycie terenu przeznaczonego pod zabudowę, jego uzbrojenie, wydzielenie dróg wewnętrznych, działania marketingowe podjęte w celu sprzedaży działek, wykraczające poza zwykłe formy ogłoszenia, uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy terenu, czy wystąpienie o opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla sprzedawanego obszaru, prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług developerskich lub innych tego rodzaju usług o zbliżonym charakterze. Przy czym na tego rodzaju aktywność "handlową" wskazywać musi ciąg powyżej przykładowo przytoczonych okoliczności, a nie stwierdzenie jedynie faktu wystąpienia pojedynczych z nich.

W powyższym wyroku Trybunał stwierdził również, że osoby fizycznej, która prowadziła działalność rolniczą na gruncie nabytym ze zwolnieniem z podatku od wartości dodanej i przekształconym wskutek zmiany planu zagospodarowania przestrzennego niezależnej od woli tej osoby w grunt przeznaczony pod zabudowę, nie można uznać za podatnika podatku od wartości dodanej w rozumieniu art. 9 ust. 1 i art. 12 ust. 1 dyrektywy 2006/112, zmienionej dyrektywą 2006/138, kiedy dokonuje ona sprzedaży tego gruntu, jeżeli sprzedaż ta następuje w ramach zarządu majątkiem prywatnym tej osoby. Okoliczność, że osoba ta jest "rolnikiem ryczałtowym" w rozumieniu art. 295 ust. 1 pkt 3 dyrektywy 2006/112, zmienionej dyrektywą 2006/138, jest w tym zakresie bez znaczenia.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca otrzymał w dniu 6 grudnia 2004 r. od ojca Wnioskodawcy umową przekazania gospodarstwa rolnego w zamian za rentę strukturalną - nieruchomość składającą się z działki ewid. nr 1522, stanowiącej: grunty orne, sad, pastwiska trwałe, użytki rolne zabudowane, nieużytki i inne tereny zabudowane obszaru 3,1493 ha. Nieruchomość zabudowana jest budynkiem mieszkalnym i budynkami gospodarskimi. Uprawniony z tytułu renty strukturalnej - ojciec Wnioskodawcy zmarł w roku 2006. Wnioskodawca otrzymał gospodarstwo po ojcu (umowa darowizny) - w zamian za rentę strukturalną dla ojca - z zamiarem kontynuowania działalności rolniczej.

W 2012 r. działka 1522 została podzielona na dwie działki: 1522/1 i 1522/2. Na gruncie planowanym do sprzedaży - działka 1522/2 - znajduje się lokal mieszkalny wraz z budynkami.

W chwili nabycia na gruncie znajdowały się dwa domy mieszkalne, garaże, budynki gospodarcze oraz szklarnie i tunele foliowe.

Wnioskodawca wskazał, że nie prowadził i nie prowadzi działalności gospodarczej, nie jest i nie był płatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca prowadził działy specjalne produkcji rolnej (rośliny ozdobne w szklarniach i tunelach foliowych o łącznej pow. 1,1 ha.) od 6 grudnia 2004 r. do 31 grudnia 2011 r. (dokonywał sprzedaży z ww. produkcji) - później uprawa została zlikwidowana - obecnie Wnioskodawca tylko mieszka z rodziną na tej działce.

Wnioskodawca wskazał ponadto, że grunt, budynki, budowle, ani żadne ich części nigdy nie był przedmiotem najmu, dzierżawy lub umów o podobnym charakterze.

Od czasu otrzymania działki Wnioskodawca nic na niej nie budował - zostały jedynie zlikwidowane tunele foliowe i szklarnie. Nie były dokonywane remonty ani ulepszenia. Obecnie część budynków jest w stanie do rozbiórki lub generalnego remontu.

Wnioskodawca wskazał również, że nie występował nigdy o warunki zabudowy dla przedmiotowej działki. Znajdujące się na tej działce budynki nigdy nie były przez Wnioskodawcę wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej - bo nigdy takiej nie prowadził. Szklarnie i tunele foliowe były wykorzystywane zgodnie z ich przeznaczeniem.

Budynki nie były wpisane do ewidencji środków trwałych.

Budynki zostały wybudowane przez dziadków Wnioskodawcy, później zamieszkiwali tam rodzice Wnioskodawcy, a następnie sam Wnioskodawca. Wszystkie obiekty były używane do celów prywatnych.

Wnioskodawca wskazał we wniosku, że przyczyną sprzedaży nieruchomości, jest niemożność jej utrzymania. Budynki wymagają remontów a przyczyną podziału działki było oddzielenie powierzchni, której Wnioskodawca nie chce sprzedawać.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, że oprócz wskazanej we wniosku nieruchomości Wnioskodawca nie posiada żadnych innych nieruchomości oraz, że nie sprzedawał wcześniej żadnych nieruchomości.

Środki finansowe ze sprzedaży nieruchomości zostaną przeznaczone na zakup mniejszej nieruchomości z domem lub budowę domu oraz na bieżące utrzymanie.

Wprawdzie jak wynika z wniosku w celu sprzedaży działki nr 1522/2 otrzymanej 6 grudnia 2004 r. od ojca Wnioskodawcy umową przekazania gospodarstwa rolnego w zamian za rentę strukturalną, Wnioskodawca dokonał podziału działki nr 1522 na dwie działki: 1522/1 i 1522/2 ponieważ konieczne było oddzielenie powierzchni, której Wnioskodawca nie chce, jednakże powyższe zdarzenie (stanowiące pojedynczą z okoliczności przykładowo wskazanych w orzeczeniach w sprawach C-180/10 i C-181/10) nie można uznać za środek zbliżony do tych jakie podejmują podmioty zajmujące się profesjonalnie obrotem nieruchomościami lecz za zwykły zarząd prywatną nieruchomością.

Także fakt, że w przedmiotowej sprawie Wnioskodawca prowadził działy specjalne produkcji rolnej (rośliny ozdobne w szklarniach i tunelach foliowych o łącznej pow. 1,1 ha.) od 6 grudnia 2004 r. do 31 grudnia 2011 r. i dokonywał sprzedaży z ww. produkcji nie może przesądzać, iż sprzedaż opisanej we wniosku nieruchomości będzie dokonana w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Wnioskodawca wskazał bowiem, że uprawa powyższa została zlikwidowana, zlikwidowane zostały tunele foliowe i szklarnie. Obecnie część budynków jest w stanie do rozbiórki lub generalnego remontu (nie były dokonywane remonty ani ulepszenia). Przyczyną sprzedaży nieruchomości, jest niemożność utrzymania nieruchomości (budynki wymagają remontów). Środki finansowe ze sprzedaży nieruchomości zostaną przeznaczone na zakup mniejszej nieruchomości z domem lub budowę domu oraz na bieżące utrzymanie.

Mając zatem na uwadze przedstawiony opis sprawy i obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa uznać należy, że planowana dostawa działki nr 1522/2 wraz z posadowionymi na niej budynkami nie będzie stanowiła działalności gospodarczej podlegającej opodatkowaniu VAT, gdyż brak jest przesłanek świadczących o takiej aktywności Wnioskodawcy w przedmiocie tej sprzedaży działki, która byłaby porównywalna do działań podmiotów zajmujących się profesjonalnie tego rodzaju obrotem (brak przesłanek zawodowego - stałego i zorganizowanego - charakteru takiej działalności). To wskazuje, że w takim przypadku mamy do czynienia z czynnością mieszczącą się w ramach zarządu majątkiem prywatnym niemającą cech działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

Wobec powyższego należy stwierdzić, że planowana przez Wnioskodawcę dostawa działki nr 1522/2 wraz z posadowionymi na niej budynkami nie będzie stanowiła czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdyż Wnioskodawca nie będzie działał dla tej transakcji jako podatnik w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, prowadzący działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2 ustawy o VAT.

Tym samym nie można uznać planowanej przez Wnioskodawcę dostawy ww. nieruchomości za przejaw jego działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, że sprzedaż powyższej nieruchomości nie powinna być objęta podatkiem od towarów i usług, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Zaznaczyć należy, iż niniejsza interpretacja wydana została dla Wnioskodawcy i nie wywołuje skutków prawnopodatkowych dla męża Wnioskodawcy.

Ponadto należy wyjaśnić, że zgodnie z art. 14b § 3 ww. ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika zatem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego. Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny załączonych do wniosku o interpretację dokumentów.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 4A, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl