IBPP1/443-170/10/AZb

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 27 kwietnia 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-170/10/AZb

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 lutego 2010 r. (data wpływu 23 lutego 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania właściwej stawki podatku dla usług sklasyfikowanych w grupowaniach PKWiU 92.34.12-00.00 oraz PKWiU 92.31.21-00 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 lutego 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania właściwej stawki podatku dla usług sklasyfikowanych w grupowaniach PKWiU 92.34.12-00.00 oraz PKWiU 92.31.21-00.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Po zakończeniu programu telewizyjnego, w którym Wnioskodawca brał udział, postanowił on założyć swoją działalność gospodarczą - szkołę tańca, która umożliwiłaby mu nauczać i przekazywać innym osobom swoje umiejętności, które powziął w dotychczasowym życiu. Samodyscyplina, miłość do tańca oraz doświadczenie, które Wnioskodawca zdobył podczas uczestnictwa w ww. programie rozrywkowym, pozwoliło mu na podjęcie tejże decyzji. Dlatego też rozpoczął działalność gospodarczą w oparciu o wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Po zarejestrowaniu jej we właściwych organach m.in. podatkowych, tj. Urząd Skarbowy, Wnioskodawca stał się płatnikiem podatku od towarów i usług (VAT).

Zajęcia, które odbywają się w szkole tańca, Wnioskodawca prowadzi osobiście wraz z innymi instruktorami tańca, z którymi zawiera umowy cywilnoprawne. W zajęciach biorą udział uczestnicy (uczniowie), którzy pod okiem instruktorów, doskonalą swoje umiejętności taneczne. Uczestnicy podzieleni są na grupy taneczne w zależności od wybranych przez nich stylów tanecznych. Ww. grupy składają się z przypadkowych osób, deklarujących chęć udziału w zajęciach, z wybranym przez nich instruktorem. Uczestnikami są dzieci, młodzież oraz dorośli. Za udział w zajęciach (jedna godzina zegarowa) pobierane są opłaty - płatne w kasie Szkoły. Zajęcia - prowadzone w różnych stylach tanecznych - dostosowywane są stosownie do zapotrzebowania rynku (zainteresowanych). Świadczone przez Wnioskodawcę usługi pozwalają młodzieży skupionej wokół szkoły i innym osobom spędzić czas wolny w sposób twórczy, rozwijając przy tym swoje zainteresowania, a jednocześnie udoskonalając umiejętności już posiadane. Uczestnicy zajęć mają również możliwość wykupienia karnetu, na określoną ilość zajęć. Sami dokonują wyboru, z których zajęć korzystają i w jakim terminie je zrealizują. Ponadto, w związku z pojawieniem się konkurencji na rynku, w ramach prowadzonej działalności, Wnioskodawca jako właściciel postanowił - wspólnie z instruktorami - utworzyć tzw. grupę taneczną. W wyniku zawieranych umów z kontrahentami, biorą oni udział w różnego rodzaju imprezach np. promocyjnych, artystycznych, festiwalach, koncertach, itp. Pokazy przedstawiane na ww. imprezach rozrywkowych, oparte są na układach choreograficznych, które tworzone są samodzielnie i posiadają niepowtarzalny charakter (każdy pokaz jest odmienny). Wynika to z faktu, iż są wynikiem własnej twórczości artystycznej. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, na zlecenia różnych instytucji, głównie Domów Kultury w całej Polsce, organizowane są przez Wnioskodawcę również warsztaty taneczne dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

Jednocześnie Wnioskodawca nadmienia, iż w związku z faktem, że jest płatnikiem podatku od towarów i usług, cały swój przychód, uzyskany z przedmiotowej działalności gospodarczej opodatkowuje stawką 22%. Jednak od pewnego czasu pojawiły się u Wnioskodawcy wątpliwości co do klasyfikacji swojego rodzaju działalności gospodarczej. Wnioskodawca zdaje sobie sprawę, że prawidłowa klasyfikacja świadczonych przez niego usług związana jest z właściwym opodatkowaniem podatku VAT. Dlatego też, w dniu 4 stycznia 2010 r. Wnioskodawca zwrócił się na piśmie do Ośrodka Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi, o wskazanie prawidłowej grupy ww. usług. W odpowiedzi na ww. pismo Ośrodek Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi poinformował Wnioskodawcę, iż ww. usługi mieszczą się w ugrupowaniach PKWiU 92.34.12-00.00 oraz PKWiU 92.31.21-00. Pomimo wskazania powyższych grup, w dalszym ciągu Wnioskodawca ma wątpliwości, jaką ma stosować stawkę podatku VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Jaka jest właściwa stawka opodatkowania podatkiem od towarów i usług - VAT świadczonych przez Wnioskodawcę usług, zakwalifikowanych w grupach PKWiU 92.34.12-00.00 oraz PKWiU 92.31.21-00 i jednocześnie opisanych w ww. stanie faktycznym, tj. w zakresie prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej. Usługi dotyczące działalności sal balowych, dyskotek i instruktorów tańca sklasyfikowane zostały w grupowaniu PKWiU pod symbolem 92.34.12 - Usługi związane z działalnością sal balowych, dyskotek i instruktorów tańca oraz - usługi rozrywkowe świadczone przez zespoły teatralne, zespoły piosenkarskie, zespoły muzyczne i orkiestry sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU 92.31.21.00 są zwolnione od podatku VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535), zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku Nr 4 do ustawy. Grupowanie PKWiU 92 jest wymienione w załączniku Nr 4, jako grupa będąca wykazem usług zwolnionych od podatku od towarów i usług.

Zgodnie z pozycją 11 ww. załącznika, zwolnieniu od podatku od towarów i usług podlegają wyłącznie usługi z grupowania ex 92 tzn. usługi związane z kulturą, w tym również usługi twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania, usługi związane z rekreacją i sportem - z wyłączeniem:

1.

usług związanych z taśmami wideo oraz z wszelkimi filmami reklamowymi i promocyjnymi,

2.

usług związanych z wyświetlaniem filmów i taśm wideo, wyświetlaniem filmów na innych nośnikach oraz filmów reklamowych i promocyjnych,

3.

usług w zakresie działalności stadionów i innych obiektów sportowych (PKWiU 92.61),

4.

wstępu na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego (PKWiU 92.31.2), związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych (PKWiU 92.32.10), świadczone przez wesołe miasteczka, parki rozrywki, cyrki, dyskoteki, sale balowe (PKWiU 92.33, 92.34.11, 92.34.12) oraz wstępu na imprezy sportowe,

5.

wstępu oraz wypożyczania wydawnictw (PKWiU 22.11, 22.12, 22.13) w zakresie usług świadczonych przez biblioteki, archiwa, muzea i innych usług związanych z kulturą (PKWiU 92.5),

6.

usług związanych z produkcją filmów i nagrań wideo (PKWiU 92.11), usług związanych z dystrybucją filmów i nagrań wideo (PKWiU 92.12), usług związanych z produkcją filmów i nagrań na innych nośnikach, usług związanych z dystrybucją filmów i nagrań na innych nośnikach,

7.

wstępu do parków rekreacyjnych, plaż i innych miejsc o charakterze kulturalnym (PKWiU ex 92.72),

6.

działalności agencji informacyjnych,

7.

usług wydawniczych,

8.

usług radia i telewizji (PKWiU 92.2), z zastrzeżeniem poz. 12.

Biorąc powyższe pod uwagę oraz fakt, że usługi związane z działalnością instruktorów tańca (szkół tańca) nie podlegają wyłączeniu z poz. 11 Załącznika nr 4 do ww. ustawy, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że usługi, które świadczy w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, są zwolnione przedmiotowo z opodatkowania podatkiem od towarów i usług, z wyłączeniem oczywiście wstępu na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego, ponieważ zgodnie z art. 41 ust. 2 oraz poz. 156 załącznika nr 3 ustawy o podatku od towarów i usług, wstępy te winne być opodatkowane 7- procentową stawką podatku VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do zapisu art. 8 ust. 1 ww. ustawy przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

W myśl art. 8 ust. 3 ww. ustawy usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Zwolnienie z opodatkowania podatkiem VAT lub obniżenie stawki podatkowej, możliwe jest tylko wówczas, gdy przewiduje to ustawa o VAT lub przepisy wykonawcze do ustawy. Jak stanowi art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, podstawowa stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne, obniżone, tj. 7%, 3% i 0% oraz zwolnienie od podatku.

W myśl przepisu art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy.

W pozycji nr 11 załącznika nr 4 do ww. ustawy wymieniono PKWiU ex 92: "Usługi związane z kulturą, w tym również usługi twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania, usługi związane z rekreacją i sportem - z wyłączeniem:

1.

usług związanych z taśmami wideo oraz z wszelkimi filmami reklamowymi i promocyjnymi,

2.

usług związanych z wyświetlaniem filmów i taśm wideo, wyświetlaniem filmów na innych nośnikach oraz filmów reklamowych i promocyjnych,

3.

usług w zakresie działalności stadionów i innych obiektów sportowych (PKWiU 92.61),

4.

wstępu na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego (PKWiU 92.31.2), związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych (PKWiU 92.32.10), świadczone przez wesołe miasteczka, parki rozrywki, cyrki, dyskoteki, sale balowe (PKWiU 92.33, 92.34.11, 92.34.12) oraz wstępu na imprezy sportowe,

5.

wstępu oraz wypożyczania wydawnictw (PKWiU 22.11, 22.12, 22.13) w zakresie usług świadczonych przez biblioteki, archiwa, muzea i innych usług związanych z kulturą (PKWiU 92.5),

6.

usług związanych z produkcją filmów i nagrań wideo (PKWiU 92.11), usług związanych z dystrybucją filmów i nagrań wideo (PKWiU 92.12), usług związanych z produkcją filmów i nagrań na innych nośnikach, usług związanych z dystrybucją filmów i nagrań na innych nośnikach,

7.

wstępu do parków rekreacyjnych, plaż i innych miejsc o charakterze kulturalnym (PKWiU ex 92.72),

6.

działalności agencji informacyjnych,

7.

usług wydawniczych,

8.

usług radia i telewizji (PKWiU 92.2), z zastrzeżeniem poz. 12.

Zgodnie z objaśnieniem do załącznika nr 4 do ww. ustawy powyższe zwolnienie dotyczy wyłącznie tych usług związanych z rekreacją i sportem, które są świadczone przez podmioty, które nie mają jako celu systematycznego dążenia do osiągania zysków, zaś wszelkie zyski, które mimo wszystko osiągną, przeznaczą na utrzymanie lub poprawę świadczonych usług.

Również z treści objaśnienia wynika, iż wskazany symbol PKWiU w pozycji nr 11 załącznika nr 4 do ww. ustawy wraz z oznaczeniem "ex" dotyczy tylko danej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia lub obniżonej stawki VAT tylko do usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniającego określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce "nazwa usługi". Zatem wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT lub zwolnienie dotyczy wyłącznie danej usługi z danego grupowania.

Tytuł działu 92 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. Nr 42, poz. 264 z późn. zm.), którą dla celów podatku od towarów i usług stosuje się do dnia 31 grudnia 2010 r., brzmi: "Usługi związane z kulturą, rekreacją i sportem" i obejmuje on:

a.

usługi związane z filmami i nagraniami wideo (PKWiU 92.1);

b.

usługi radia i telewizji (PKWiU 92.2);

c.

inne usługi rozrywkowe, np. usługi w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego, usługi świadczone przez wesołe miasteczka, parki rozrywki, usługi cyrkowe i inne (PKWiU 92.3);

d.

usługi świadczone przez agencje informacyjne (PKWiU 92.4);

e.

usługi związane z kulturą, np. usługi bibliotek, muzeów (PKWiU 92.5);

f.

usługi związane ze sportem (PKWiU 92.6);

g.

usługi rekreacyjne pozostałe (PKWiU 92.7).

Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, iż ze zwolnienia od podatku nie korzystają usługi wymienione enumeratywnie w treści pozycji nr 11 załącznika nr 4 do ustawy o podatku od towarów i usług oraz te usługi związane z rekreacją i sportem, które nie spełniają warunku podanego w objaśnieniu.

Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

W załączniku 3 zawierającym wykaz towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 7% pod poz. 156 wymieniono usługi rozrywkowe pozostałe - wyłącznie wstęp na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy:

1.

w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego (PKWiU 92.31.2),

2.

związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych (PKWiU 92.32.10),

3.

świadczone przez wesołe miasteczka, parki rozrywki, cyrki, dyskoteki, sale balowe (PKWiU 92.33, 92.34.11 i 92.34.12).

Jak już wcześniej podkreślono, oznaczenie w załączniku danej grupy "ex" oznacza, że stawka podatku odnosi się tylko do danej usługi z danego grupowania. W tym przypadku oznaczenia ex 92 wymieniono zarówno w załączniku nr 3 dotyczącym opodatkowania stawką 7%, jak i w załączniku nr 4 zawierającym wykaz usług zwolnionych od podatku w związku z art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy VAT.

W załączniku nr 3 poz. 156 zawężono tę grupę do usług oznaczonych jako ex 92.3, lecz tylko w zakresie wstępu. Ponadto, dla podkreślenia takiej interpretacji, w załączniku nr 4 do ustawy w poz. 11 oznakowano całą grupę ex 92 jako usługi związane z kulturą, rekreacją i sportem, z wyłączeniem wstępu na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego (PKWiU 92.31.2), związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych (PKWiU 92.32.10), świadczone przez wesołe miasteczka, parki rozrywki, cyrki, dyskoteki, sale balowe (PKWiU 92.33, 92.34.11, 92.34.12) oraz wstępu na imprezy sportowe (...).

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca założył działalność gospodarczą - szkołę tańca. Zajęcia, które odbywają się w szkole tańca, Wnioskodawca prowadzi osobiście wraz z innymi instruktorami tańca, z którymi zawiera umowy cywilnoprawne. W zajęciach biorą udział uczestnicy (uczniowie), którzy pod okiem instruktorów, doskonalą swoje umiejętności taneczne. Uczestnicy podzieleni są na grupy taneczne w zależności od wybranych przez nich stylów tanecznych. Ww. grupy składają się z przypadkowych osób, deklarujących chęć udziału w zajęciach, z wybranym przez nich instruktorem. Uczestnikami są dzieci, młodzież oraz dorośli. Za udział w zajęciach (jedna godzina zegarowa) pobierane są opłaty - płatne w kasie Szkoły. Zajęcia - prowadzone w różnych stylach tanecznych - dostosowywane są stosownie do zapotrzebowania rynku (zainteresowanych). Świadczone przez Wnioskodawcę usługi pozwalają młodzieży skupionej wokół szkoły i innym osobom spędzić czas wolny w sposób twórczy, rozwijając przy tym swoje zainteresowania, a jednocześnie udoskonalając umiejętności już posiadane. Uczestnicy zajęć mają również możliwość wykupienia karnetu, na określoną ilość zajęć. Sami dokonują wyboru, z których zajęć korzystają i w jakim terminie je zrealizują.

Ponadto, w związku z pojawieniem się konkurencji na rynku, w ramach prowadzonej działalności, Wnioskodawca jako właściciel postanowił - wspólnie z instruktorami - utworzyć tzw. grupę taneczną, która w wyniku zawieranych umów z kontrahentami bierze udział w różnego rodzaju imprezach np. promocyjnych, artystycznych, festiwalach, koncertach, itp. Pokazy przedstawiane na ww. imprezach rozrywkowych, oparte są na układach choreograficznych, które tworzone są samodzielnie i posiadają niepowtarzalny charakter (każdy pokaz jest odmienny). Wynika to z faktu, iż są wynikiem własnej twórczości artystycznej.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, na zlecenia różnych instytucji, głównie Domów Kultury w całej Polsce, organizowane są przez Wnioskodawcę również warsztaty taneczne dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług.

W dniu 4 stycznia 2010 r. Wnioskodawca zwrócił się na piśmie do Ośrodka Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi, o wskazanie prawidłowej grupy przedmiotowych usług. W odpowiedzi na ww. pismo Ośrodek Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi poinformował Wnioskodawcę, iż ww. usługi mieszczą się w ugrupowaniach PKWiU 92.34.12-00.00 oraz PKWiU 92.31.21-00.

Należy zauważyć, iż konstrukcja prawna przedmiotu opodatkowania, stawek podatkowych i zwolnień podatkowych w ustawie o VAT opiera się na właściwych klasyfikacjach statystycznych, tj. Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, wprowadzonej ww. rozporządzeniem z dnia 18 marca 1997 r.

Z tego też względu sprawa klasyfikacji statystycznej towarów i usług nabiera szczególnego znaczenia.

Zaznaczyć należy, iż tut. organ podatkowy nie jest uprawniony do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości przyporządkowania formalnego towarów lub usług do grupowania klasyfikacyjnego. Za prawidłową klasyfikację wyrobu lub usługi jest bowiem odpowiedzialny producent lub dokonujący dostawy towaru bądź świadczący usługę. To właśnie ten podmiot obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania wykonywanych usług. W przypadku zaistnienia wątpliwości w tym zakresie, należy zwrócić się o wydanie opinii do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych, Urzędu Statystycznego w Łodzi, ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź.

Niniejsza interpretacja została zatem wydana w oparciu o klasyfikację statystyczną wskazaną we wniosku przez Wnioskodawcę, bowiem warunkiem ewentualnego stosowania zwolnienia od podatku dla usług świadczonych przez Wnioskodawcę, jest właściwa ich klasyfikacja, zgodna z PKWiU.

Wnioskodawca wskazał, iż świadczone przez niego usługi mieszczą się w grupowaniach PKWiU 92.34.12-00.00 - "Usługi związane z działalnością sal balowych, dyskotek i instruktorów tańca", oraz PKWiU 92.31.21-00 - "Usługi rozrywkowe świadczone przez zespoły teatralne, zespoły piosenkarskie, zespoły muzyczne i orkiestry".

Odnosząc przedstawiony stan faktyczny do powołanych przepisów prawa należy stwierdzić, że jeżeli usługi świadczone przez Wnioskodawcę rzeczywiście stanowią "Usługi związane z działalnością sal balowych, dyskotek i instruktorów tańca" i mieszczą się w grupowaniu PKWiU 92.34.12-00.00, oraz "Usługi rozrywkowe świadczone przez zespoły teatralne, zespoły piosenkarskie, zespoły muzyczne i orkiestry" sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU 92.31.21-00, oraz o ile nie stanowią wstępu na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy, podlegają zwolnieniu z opodatkowania na podstawie ww. art. 43 ust. 1 ustawy o VAT w związku z poz. 11 załącznika nr 4 do ustawy o VAT. Usługi te nie są bowiem wymienione w wyłączeniach zawartych w treści poz. 11 załącznika nr 4 do ustawy. Tym samym korzystają ze zwolnienia od podatku od towarów i usług.

W przypadku, gdyby jednak w ramach świadczonych usług Wnioskodawca pobierał opłaty za wstęp na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego (PKWiU 92.31.2), wówczas zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, w związku z poz. 156 załącznika nr 3 do ustawy, podlegałyby opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 7%.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedmiotowym stanie faktycznym.

Niniejsza interpretacja traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego (w szczególności zmiany klasyfikacji świadczonych usług), lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl