IBPP1/443-1653/08/EA

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 16 stycznia 2009 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-1653/08/EA

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Apteki, przedstawione we wniosku z dnia 29 października 2008 r. (data wpływu 5 listopada 2008 r.), uzupełnionym pismem z dnia 29 grudnia 2008 r. (data wpływu 6 stycznia 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i właściwego dokumentowania otrzymywanych premii pieniężnych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 listopada 2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i właściwego dokumentowania otrzymywanych premii pieniężnych.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 29 grudnia 2008 r. (data wpływu 6 stycznia 2009 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu Nr IBPP1/443-1653/08/EA z dnia 18 grudnia 2008 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu art. farmaceutycznymi w aptece. W ramach zawartych umów z hurtowniami farmaceutycznymi prowadzi sprzedaż określonych towarów. W ramach tych umów realizując określony poziom obrotów i realizując terminowo płatności otrzymuje premię (bonus) od tej sprzedaży. Dokumentem rozliczeniowym potwierdzającym wypłatę premii (bonusu) jest nota obciążeniowa. Otrzymywane premie pieniężne są naliczane przez Hurtownię Farmaceutyczną po osiągnięciu ustalonego w umowie pułapu obrotów gdzie po jego osiągnięciu przysługuje określona kwotowo w umowie premia. Od nadwyżki ponad określony próg obrotów wypłacana jest premia określona jako procent od wartości netto zakupionych towarów. Zgodnie z umową kwotą graniczną od której wypłacana jest premia to kwota 90.000,00 zł i od tej kwoty przysługuje premia 8. 100,00 zł natomiast od nadwyżki ponad 90.000,00 zł przysługuje premia w wysokości 9% wartości netto zakupionych towarów.

Otrzymywane premie od hurtowni farmaceutycznej nie są w żaden sposób powiązane z konkretnymi dostawami, nie ma żadnego wpływu na wysokość premii zakup jednego towaru czy innego. Wypłata premii uzależniona jest tylko i wyłącznie od terminowego regulowania należności wobec Hurtowni (dostawcy). Wypłata premii nie jest uzależniona również od jakichkolwiek innych warunków (czy to związanych z płatnościami, czy to związanych z usługami marketingowymi czy to promocją towarów).

Zawarta umowa w sposób jednoznaczny określa sposób sprzedaży towarów zamawianych przez Wnioskodawcę. Wnioskodawca zobowiązany jest do terminowej zapłaty za dostarczony towar uprzednio zamówiony w sposób określony w umowie. Dostawca (Hurtownia Farmaceutyczna) zobowiązuje się do dostarczenia określonego zamówieniem Wnioskodawcy towaru oraz po dokonaniu rozliczenia do zapłaty premii od sprzedaży należnej Wnioskodawcy. Określone są sposoby zapłaty należności za zamawiany towar w formie przelewu lub wpłaty gotówki do kasy Dostawcy. Zgodnie z umową zapłata premii następuje na podstawie noty uznaniowej wystawianej przez Dostawcę (Hurtownię) w terminie 7 od zakończenia okresu rozliczeniowego.

Wnioskodawca dokonuje zakupu towarów również w innych hurtowniach trudno więc powiedzieć, że samo zawarcie umowy z przyznaną premią za osiągnięcie poziomu obrotów skutkuje intensyfikacją sprzedaży towarów zakupionych w Hurtowni (Dostawcy).

Opisana w przedmiotowym wniosku sytuacja faktyczna dotyczy okresu począwszy od stycznia 2008 r. do dzisiaj.

W związku z opisanym stanem faktycznym zadano następujące pytanie (ostateczna wersja pytania sformułowana w uzupełnieniu wniosku z dnia 29 grudnia 2008 r. - data wpływu 6 stycznia 2009 r.):

Czy w świetle obowiązujących przepisów art. 5 w związku z art. 8 ustawy o podatku od towarów i usług wypłata premii jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko sformułowane ostatecznie w uzupełnieniu wniosku z dnia 29 grudnia 2008 r. - data wpływu 6 stycznia 2009 r.), analiza przepisów ustawy o podatku od towarów i usług prowadzi do wniosku, iż przedmiotem opodatkowania w tym podatku jest dostawa towarów lub świadczenie usług. W ustawie zastosowano podział dychotomiczny, który pozwala definiować jako świadczenie usług tego co nie jest dostawą towarów. Naczelną zasadą opodatkowania podatkiem od towarów i usług jest unikanie podwójnego opodatkowania tej samej czynności prawnej. W przedmiotowej sprawie mamy do czynienia z dostawą towarów na rzecz Wnioskodawcy. Wnioskodawca dokonując zakupu towarów handlowych w hurtowni uzyskuje z daną hurtownią określony poziom obrotów, który skutkuje przyznaniem premii (bonusu). Umowa z hurtownią przewiduje, że bonus (premia) ma być wypłacona, gdy osiągnięte zostaną obroty a nie na odwrót, że obroty zostaną osiągnięte w zamian za zapłatę premii. W przypadku, gdy pomimo zawarcia umowy Wnioskodawca nie zwiększy sprzedaży towarów, nie jest zobowiązany do świadczenia zastępczego (np. kary umownej) i nie przysługuje hurtowni żadne inne świadczenie. Wnioskodawca nie jest więc zobowiązany do żadnego świadczenia, co oznacza brak ekwiwalentności świadczenia o której mowa w art. 2 VI Dyrektywy Unii Europejskiej. W odpowiedzi na postawione pytanie niezbędne jest jednoznaczne stwierdzenie, iż nie może wystąpić sytuacja faktyczna w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, która byłaby równocześnie dostawą towarów i świadczeniem usług. Analiza stanu faktycznego prowadzi do wniosku, iż strony stosunku prawnego łączy dostawa towarów i nie można uznać za świadczenie usługi samego faktu zrealizowania przez Wnioskodawcę określonego z góry pułapu obrotu ani terminowego wykonania świadczenia pieniężnego (terminowe regulowanie płatności). Na określony pułap obrotów składa się nieskonkretyzowana liczba transakcji dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy o podatku od towarów i usług. Czynności stanowiące więc dostawę towarów nie mogą przez sam fakt ich zsumowania stanowić usługi. Tak więc dostawa towarów nie może być jednocześnie świadczeniem usług. W doktrynie prawa europejskiego oraz w doktrynie prawa polskiego obowiązuje zakaz podwójnego opodatkowania podatkiem od wartości dodanej. W świetle tego systemu niedopuszczalne jest opodatkowanie podatkiem od towarów i usług raz dostawy towarów oraz drugi raz świadczenia usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (por. wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 25 października 2004 r. sygn. akt. 33/3 OTK-ZU 2004 r., nr 9 poz. 94). Skoro więc za osiągnięcie odpowiedniego pułapu obrotu i terminowe regulowanie należności sprzedawca wypłaca nabywcy premię pieniężną a nabywca dokonuje zakupów dobrowolnie i nie jest zobowiązany do wykonania transakcji o określonej premiowej wielkości to brak jest przesłanek do traktowania tej samej transakcji jako z jednej strony dostawy towarów a z drugiej jako świadczenie usług. Brak sankcji za brak osiągnięcia określonego pułapu obrotów czy też jakąkolwiek odpowiedzialnością rodzi wniosek że nie mamy w tym przypadku do czynienia nawet ze zobowiązaniem naturalnym. Skoro więc nie ma ekwiwalentności świadczenia to nie ma mowy o świadczeniu usług na rzecz sprzedawcy. Premia jest tylko i wyłącznie przychodem w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych natomiast nie podlega podatkowi od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają między innymi odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Artykuł 8 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, iż przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Z powołanego przepisu wynika, iż pojęcie świadczenia usług ma bardzo szeroki zakres, gdyż nie obejmuje wyłącznie działań podatnika, lecz również zobowiązanie do powstrzymania się od dokonywania czynności lub do tolerowania czynności bądź sytuacji. Pojęcie usługi według ustawy o podatku od towarów i usług jest bowiem szersze od definicji usługi w rozumieniu klasyfikacji statystycznych. Oznacza to, że w definicji tej mieszczą się również określone zachowania, które nie zostały sklasyfikowane w PKWiU, o której mowa w art. 8 ust. 3 powoływanej ustawy o VAT. Przez świadczenie należy zatem rozumieć każde zachowanie się na rzecz innego podmiotu.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym do dnia 30 listopada 2008 r., obrót zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, a także kwot wynikających z dokonanych korekt faktur.

Jak stanowi art. 29 ust. 4 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 grudnia 2008 r., podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

W praktyce występują sytuacje, gdzie premia pieniężna (bonus) jest wypłacana z tytułu dokonywania przez nabywcę nabyć określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie lub też dokonywania terminowych płatności za zrealizowane dostawy w pewnym okresie i w określony sposób i premia ta (bonus), nie jest związana z żadną konkretną dostawą. W takiej sytuacji należy uznać, że wypłacona premia pieniężna (bonus) związane są z określonymi zachowaniami nabywcy, a zatem ze świadczeniem usług przez nabywcę otrzymującego taką premię (bonus), które to usługi podlegają opodatkowaniu na ogólnych zasadach. Świadczeniem usług jest bowiem każde zachowanie się podmiotu w wykonaniu stosunku zależności, które niekoniecznie polega na fizycznym wykonaniu jakiejkolwiek czynności lub podjęciu działania.

Kwestia dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów nie została uregulowana przepisami prawa podatkowego, a więc również przepisami ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z definicją zawartą w słowniku języka polskiego (Słownik Języka Polskiego PWN pod red. M. Szymczaka, Warszawa 1992): rabat - to zniżka, ustępstwo procentowe od ustalonych cen towaru, głównie na rzecz nabywców płacących gotówką, kupujących dużą ilość towaru jednorazowo lub w określonym czasie; skonto - to zniżka ceny towaru objętego sprzedażą kredytową albo ratalną, udzielona nabywcy płacącemu gotówką; opust - to zniżka ceny kupna, przyznawana nabywcy przez sprzedawcę (zwykle przy zakupach hurtowych); bonifikata - to zniżka od ustalonej ceny towaru, zwłaszcza jako forma odszkodowania za poniesioną stratę.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu art. farmaceutycznymi w aptece. W ramach zawartych umów z hurtowniami farmaceutycznymi prowadzi sprzedaż określonych towarów. W ramach tych umów realizując określony poziom obrotów i realizując terminowo płatności otrzymuje premię (bonus) od tej sprzedaży. Dokumentem rozliczeniowym potwierdzającym wypłatę premii (bonusu) jest nota obciążeniowa. Otrzymywane premie pieniężne są naliczane przez Hurtownię Farmaceutyczną po osiągnięciu ustalonego w umowie pułapu obrotów gdzie po jego osiągnięciu przysługuje określona kwotowo w umowie premia. Od nadwyżki ponad określony próg obrotów wypłacana jest premia określona jako procent od wartości netto zakupionych towarów. Zgodnie z umową kwotą graniczną od której wypłacana jest premia to kwota 90.000,00 zł i od tej kwoty przysługuje premia 8.100,00 zł natomiast od nadwyżki ponad 90.000,00 zł przysługuje premia w wysokości 9% wartości netto zakupionych towarów.

Otrzymywane premie od hurtowni farmaceutycznej nie są w żaden sposób powiązane z konkretnymi dostawami, nie ma żadnego wpływu na wysokość premii zakup jednego towaru czy innego. Wypłata premii uzależniona jest tylko i wyłącznie od terminowego regulowania należności wobec Hurtowni (dostawcy). Wypłata premii nie jest uzależniona również od jakichkolwiek innych warunków (czy to związanych z płatnościami, czy to związanych z usługami marketingowymi czy to promocją towarów).

Zawarta umowa w sposób jednoznaczny określa sposób sprzedaży towarów zamawianych przez Wnioskodawcę. Wnioskodawca zobowiązany jest do terminowej zapłaty za dostarczony towar uprzednio zamówiony w sposób określony w umowie. Dostawca (Hurtownia Farmaceutyczna) zobowiązuje się do dostarczenia określonego zamówieniem Wnioskodawcy towaru oraz po dokonaniu rozliczenia do zapłaty premii od sprzedaży należnej Wnioskodawcy. Określone są sposoby zapłaty należności za zamawiany towar w formie przelewu lub wpłaty gotówki do kasy Dostawcy.

Zgodnie z umową zapłata premii następuje na podstawie noty uznaniowej wystawianej przez Dostawcę (Hurtownię) w terminie 7 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego.

Wnioskodawca dokonuje zakupu towarów również w innych hurtowniach trudno więc powiedzieć, że samo zawarcie umowy z przyznaną premią za osiągnięcie poziomu obrotów, skutkuje intensyfikacją sprzedaży towarów zakupionych w Hurtowni (Dostawcy).

W opisanym stanie faktycznym mamy więc do czynienia z sytuacją, gdzie Wnioskodawca otrzymuje od dostawcy towarów premie pieniężne, bonusy za osiągnięcie określonego poziomu zakupów w określonym czasie jak też za spełnienie dodatkowych, wskazanych wyżej warunków. Premie te (bonusy) nie mają więc charakteru dobrowolnego, ale uzależnione są od określonego zachowania kupującego (Wnioskodawcy). Beneficjentem jest dostawca Wnioskodawcy, który realizuje swój interes ekonomiczny poprzez tworzenie sytuacji, w której kupujący (Wnioskodawca) decyduje się na zakup u niego, a nie u innego dostawcy.

Wypłata przedmiotowych premii pieniężnych (bonusów) jest rodzajem wynagrodzenia za określone zachowanie się Wnioskodawcy w stosunku do dostawcy. Otrzymując premie pieniężne (bonusy) za zrealizowany obrót w określonym czasie dostawca nagradza Wnioskodawcę za nabycie towarów o określonej wartości, a w konsekwencji za lojalność względem niego, tj. za to, że odbiorca nabywa towary wybranego kontrahenta, a nie jego konkurentów. Premie pieniężne (bonusy) powinny być w związku z tym traktowane również jako wynagrodzenie za powstrzymywanie się od zakupu towarów konkurencyjnych. Zachowanie nabywcy (Wnioskodawcy) stanowi w tym przypadku świadczenie usługi za wynagrodzeniem na rzecz sprzedającego. Jako zapłatę za wykonaną usługę podatnik otrzymuje premię pieniężną (bonus). Zatem pomiędzy stronami zaistniała więź o charakterze zobowiązaniowym, która na gruncie ustawy o VAT stanowi świadczenie usług za wynagrodzeniem podlegające opodatkowaniu na ogólnych zasadach.

Świadczeniem usług jest bowiem każde zachowanie się podmiotu w wykonaniu stosunku zależności, które niekoniecznie polega na fizycznym wykonaniu jakiejkolwiek czynności lub podjęciu działania.

Zgodnie z art. 41 ust. 13 ustawy o VAT, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, niewymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej podlegają opodatkowaniu stawką w wysokości 22%, z wyjątkiem tych, dla których w ustawie lub przepisach wykonawczych określono inną stawkę.

W świetle powyższego zachowanie Wnioskodawcy polegające na osiągnięciu określonego w umowie obrotu w określonym czasie, należy uznać za świadczenie usług zgodnie z cyt. art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i opodatkować podatkiem od towarów i usług według stawki 22%, zgodnie z art. 41 ust. 13 ustawy o VAT.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy, iż otrzymanie premii pieniężnych, (bonusów) nie należy traktować jako zapłatę za świadczenie usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i w związku z tym premie te nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, należało uznać za nieprawidłowe.

Nie można zgodzić się z Wnioskodawcą, iż opodatkowanie usługi świadczonej przez nabywcę towaru będzie prowadziło do podwójnego opodatkowania tej samej czynności. W ocenie tut. organu w żadnym wypadku nie można utożsamiać przedmiotowych czynności. Należy bowiem zauważyć, iż w stanie faktycznym występują dwie transakcje, odrębnie wynagradzane: dostawa towarów oraz świadczenie usług. Na rzecz takiego wniosku przemawia w szczególności okoliczność, iż wypłata przedmiotowej premii nie jest związana z konkretną dostawą towarów.

Nie ulega wątpliwości, iż między Wnioskodawcą a danymi kontrahentami dochodzi do dostawy towarów. Jednocześnie każda dostawa towarów jest czynnością niezależną (autonomiczną) podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Dla odróżnienia, jak zostało uprzednio stwierdzone, premia pieniężna jest ściśle uzależniona od określonego zachowania kupującego. Otrzymanie przedmiotowej premii pieniężnej jest rodzajem wynagrodzenia za określone zachowanie się kupującego w stosunku do dostawcy. Kierunek przedmiotowej czynności (określonego zachowania nabywcy wobec dostawcy) jest przeciwny do wskazanej dostawy w związku z czym za bezpodstawne należy uznać stwierdzenia Wnioskodawcy, że czynności te (dostawa towarów i zachowanie kupującego) są tożsame. W konsekwencji brak podstaw by uznać, iż w przedmiotowej sprawie dochodzi do podwójnego opodatkowania tej samej czynności. Nie występuje również kwestia opodatkowania przedmiotowej sprzedaży raz jako dostawy towaru, a drugi jako usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.

Odnosząc się do zagadnienia prawidłowości dokumentacji przedmiotowych usług poprzez wystawianie faktur zauważyć należy, iż zgodnie art. 106 ust. 1 ustawy o VAT podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w ww. zakresie należało uznać za nieprawidłowe.

Reasumując, w przedmiotowej sytuacji otrzymanie premii pieniężnej przez Wnioskodawcę jest rodzajem wynagrodzenia za określone zachowanie się nabywcy (tj. Wnioskodawcy) w stosunku do sprzedającego stanowiące świadczenie usługi za wynagrodzeniem na rzecz sprzedającego (tj. kontrahenta Wnioskodawcy), podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według 22% stawki podatku VAT, oraz winno być udokumentowane poprzez wystawienie przez świadczącego usługę -Wnioskodawcę faktury VAT na rzecz nabywcy usług, tj. kontrahenta Wnioskodawcy wypłacającego premię pieniężną.

Wobec powyższego, oceniając stanowisko Wnioskodawcy całościowo należało uznać je za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Końcowo zauważa się, że zmiany w przepisach dotyczących podatku od towarów i usług obowiązujące od dnia 1 grudnia 2008 r., nie mają wpływu na powyższe rozstrzygnięcie, które jest jednolite zarówno dla czynności wykonanych do dnia 30 listopada 2008 r. jak i po tym dniu.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl