IBPP1/443-157/14/DK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 maja 2014 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-157/14/DK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 lutego 2014 r. (data wpływu 14 lutego 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 maja 2014 r. (data wpływu 15 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

1.

stawki podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług związanych ze zbieraniem odpadów innych niż niebezpieczne nienadających się do recyklingu sklasyfikowanych w PKWiU w grupowaniu 38.11.2 - jest prawidłowe,

2.

stawki podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług związanych z obróbką i usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne (PKWiU 38.21) polegających na obróbce odpadów innych niż niebezpieczne w celu ich ostatecznego usunięcia, klasyfikowanych w PKWiU w grupowaniu 38.21.10.0 a także usług związanych z usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne klasyfikowanych w PKWiU w grupowaniu 38.21.2 - jest prawidłowe,

3.

stawki podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług związanych z obróbką i usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne (PKWiU 38.21), które nie są wymienione w poz. 148 i 149 załącznika nr 3 do ustawy o VAT - jest nieprawidłowe,

4.

stawki podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług w zakresie odzysku surowców z materiałów segregowanych, sklasyfikowanych w PKWiU w grupowaniu 38.32 - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lutego 2014 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 12 maja 2014 r. (data wpływu 15 maja 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 2 maja 2014 r. IBPP1/443-157/14/DK.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka Jawna otrzymała zezwolenie na odbiór i składowanie odpadów o określonych kodach.

Wnioskodawca zwrócił się z prośbą o wydanie interpretacji jaką stawkę VAT 8% czy 23% stosować do sprzedaży gdzie przedmiotem umowy jest odbiór odpadu o podanych kodach.

Kod odpadu:

* 10 09 03 Zgary i żużle odlewnicze,

* 10 09 06 Rdzenie i formy odlewnicze przed procesem odlewania inne niż wymienione w 10 09 05,

* 10 09 08 - / 10 09 07,

* 10 09 12 Inne cząstki stałe niż wymienione w 10 09 11,

* 10 10 06 Rdzenie i formy odlewnicze przed procesem odlewania inne niż wymienione w 10 10 05,

* 10 10 08 Rdzenie i formy odlewnicze po procesie odlewania inne niż wymienione 10 10 07,

* 16 11 04 Okładziny piecowe i materiały ogniotrwałe z procesów metalurgicznych inne niż wymienione w 16 11 03.

W uzupełnieniu wniosku, Wnioskodawca podaje, że:

1. Spółka Jawna jest czynnym podatnikiem VAT od 4 listopada 2003 r. z tytułu prowadzonej działalności:

* sprzedaż materiałów budowlanych, opałowych,

* sprzedaż wyrobów betonowych,

* wydobycie piasku żwiru.

2. Na pytanie tut. organu "Jaka jest klasyfikacja usług o których mowa we wniosku według Polskiej Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzonej w życie rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.)...", Wnioskodawca odpowiedział: "Według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzonej w życie rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r.

* Dział 38 Usługi związane ze zbieraniem przetwarzaniem i unieszkodliwianiem odpadów; odzysk surowców.

* 38.11.2 Usługi związane ze zbieraniem odpadów innych niż niebezpieczne nienadających się do recyklingu.

* 38.21. Usługi związane z obróbką i usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne.

* 38.32. Usługi w zakresie odzysku surowców z materiałów segregowanych; surowce wtórne".

3. Na pytania tut. organu:

* "Jeśli to Wnioskodawca dokonuje odbioru odpadów od swoich kontrahentów to w jaki sposób je następnie wykorzystuje..." oraz

* "Czy Wnioskodawca dokonuje przetworzenia odpadów odebranych od kontrahenta, jeśli tak to w jaki sposób. Jaki produkt powstaje w wyniku przetworzenia tych odpadów oraz w jaki sposób jest on następnie wykorzystywany przez Wnioskodawcę...",

Wnioskodawca odpowiedział, że Spółka dokonuje odbioru odpadów własnym transportem i przewozi je na miejsce składowania, które znajduje się na terenie własnym posiada tytuł prawny do władania terenem na podstawie aktu własności. Teren ten to miejsce po byłej żwirowni zatwierdzone przez Wójta Gminy decyzją o warunkach zabudowy poprzez zasypanie wyrobiska do poziomu terenów sąsiednich nie przekształconych materiałami mineralnymi.

4. Wnioskodawca będzie nabywał odpady o których mowa we wniosku lub też dokonywał dostawy tych odpadów o klasyfikacji (PKWiU) 38.11, 38.21, 38.32.

5. Wnioskodawca jest podatnikiem o którym mowa art. 15 ustawy o VAT.

6. Wnioskodawca nie korzysta ze zwolnienia podmiotowego o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o podatku od towarów i usług.

7. Dostawy towarów nie są objęte zwolnieniem. Wnioskodawcy nie przysługuje zwolnienie o którym mowa art. 43 ust. 1 pkt 2.

8. Podmiot który dokonuje dostawy towarów o którym mowa we wniosku jest podatnikiem podatku od towarów i usług w rozumieniu art. 15 ustawy o VAT.

9. Podmiot dokonujący dostawy nie korzysta ze zwolnienia podmiotowego o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Jaką stawkę VAT 8% czy 23% stosować do sprzedaży gdzie przedmiotem umowy jest odbiór odpadu o podanych kodach.

Zdaniem Wnioskodawcy, na odbiór i składowanie odpadów o kodach wyznaczonych przez Urząd Marszałkowski i symbolach (PKWiU) 38.11, 38.21, 38.32 stosujemy stawkę VAT 8%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

1.

prawidłowe - w zakresie stawki podatku VAT dla świadczonych usług związanych ze zbieraniem odpadów innych niż niebezpieczne nienadających się do recyklingu sklasyfikowanych w PKWiU w grupowaniu 38.11.2,

2.

prawidłowe - w zakresie stawki podatku VAT dla świadczonych usług związanych z obróbką i usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne (PKWiU 38.21) polegających na obróbce odpadów innych niż niebezpieczne w celu ich ostatecznego usunięcia klasyfikowanych w PKWiU w grupowaniu 38.21.10.0 a także usług związanych z usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne klasyfikowanych w PKWiU w grupowaniu 38.21.2,

3.

nieprawidłowe - w zakresie stawki podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług związanych z obróbką i usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne (PKWiU 38.21), które nie są wymienione w poz. 148 i 149 załącznika nr 3 do ustawy o VAT,

4.

nieprawidłowe - w zakresie stawki podatku VAT dla świadczonych usług w zakresie odzysku surowców z materiałów segregowanych sklasyfikowanych w PKWiU w grupowaniu 38.32.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zakres tych czynności został zdefiniowany w art. 7 i art. 8 ustawy.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii (art. 2 pkt 6 ustawy).

Natomiast, przez świadczenie usług, w myśl art. 8 ust. 1 ustawy, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów.

Zgodnie z art. 5a ustawy towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Od 1 stycznia 2011 r. do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług, wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.).

Jednocześnie należy wskazać, że to podatnik jest zobowiązany do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z prawidłowym zdefiniowaniem i zaklasyfikowaniem wykonywanych czynności.

Stosownie do Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Wynika to z faktu, że właśnie m.in. producent, bądź usługodawca posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu, czy usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania lub przeznaczenia wyrobu, bądź zakresu świadczonych usług.

Na mocy art. 41 ust. 1 ustawy stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

W świetle art. 41 ust. 2 ustawy dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Natomiast w oparciu o art. 146a pkt 1 i pkt 2 ustawy w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 do ustawy o VAT wymieniono towary i usługi podlegające opodatkowaniu 8% stawką podatku VAT, m.in.:

* w poz. 144 wymieniono sklasyfikowane w PKWiU w grupowaniu 38.11.2 - Usługi związane ze zbieraniem odpadów innych niż niebezpieczne nienadających się do recyklingu,

* w poz. 148 wymieniono sklasyfikowane w PKWiU w grupowaniu 38.21.10.0 - usługi związane z obróbką odpadów innych niż niebezpieczne w celu ich ostatecznego usunięcia,

* w poz. 149 wymieniono sklasyfikowane w PKWiU w grupowaniu 38.21.2 - "usługi związane z usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne".

Z przedstawionego we wniosku zaistniałego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT od 4 listopada 2003 r. z tytułu prowadzonej działalności:

* sprzedaż materiałów budowlanych, opałowych,

* sprzedaż wyrobów betonowych,

* wydobycie piasku żwiru.

Wnioskodawca jest podatnikiem o którym mowa w art. 15 ustawy o VAT i nie korzysta ze zwolnienia podmiotowego o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o podatku od towarów i usług.

Wnioskodawca otrzymał zezwolenie na odbiór i składowanie odpadów o określonych kodach.

Wnioskodawca wskazał, że według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzonej w życie rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r., świadczy następujące usługi:

* Dział 38 Usługi związane ze zbieraniem przetwarzaniem i unieszkodliwianiem odpadów; odzysk surowców.

* 38.11.2 Usługi związane ze zbieraniem odpadów innych niż niebezpieczne nienadających się do recyklingu.

* 38.21. Usługi związane z obróbką i usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne.

* 38.32. Usługi w zakresie odzysku surowców z materiałów segregowanych; surowce wtórne.

Wnioskodawca dokonuje odbioru odpadów własnym transportem i przewozi je na miejsce składowania, które znajduje się na terenie własnym posiada tytuł prawny do władania terenem na podstawie aktu własności. Teren ten to miejsce po byłej żwirowni zatwierdzone przez Wójta Gminy decyzją o warunkach zabudowy poprzez zasypanie wyrobiska do poziomu terenów sąsiednich nie przekształconych materiałami mineralnymi.

Wnioskodawca będzie nabywał odpady o których mowa we wniosku lub też dokonywał dostawy tych odpadów o klasyfikacji (PKWiU) 38.11, 38.21, 38.32.

Mając na uwadze przedstawiony stan prawny i zaistniały stan faktyczny należy stwierdzić, że świadczone przez Wnioskodawcę usługi związane ze zbieraniem odpadów innych niż niebezpieczne nienadających się do recyklingu sklasyfikowane w PKWiU w grupowaniu 38.11.2 podlegają opodatkowaniu stawką podatku VAT w wysokości 8% na podstawie art. 41 ust. 2 i art. 146a pkt 2 w związku z poz. 144 załącznika nr 3 do ustawy o VAT.

Odnosząc się natomiast do pozostałych usług świadczonych przez Wnioskodawcę należy zauważyć, że w dziale 38 załącznika nr 2 do rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) zawierającego schemat klasyfikacji, wymienione zostały usługi związane ze zbieraniem, przetwarzaniem i unieszkodliwianiem odpadów; odzysk surowców.

W grupie 38.2 obejmującej usługi związane z przetwarzaniem i unieszkodliwianiem odpadów, mieści się wskazana przez Wnioskodawcę klasa 38.21 obejmująca usługi związane z obróbką i usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne.

W klasie 38.21 mieszczą się:

38.21.1 Usługi związane z obróbką odpadów innych niż niebezpieczne w celu ich ostatecznego usunięcia,

38.21.10 Usługi związane z obróbką odpadów innych niż niebezpieczne w celu ich ostatecznego usunięcia,

38.21.10.0 Usługi związane z obróbką odpadów innych niż niebezpieczne w celu ich ostatecznego usunięcia,

38.21.2 Usługi związane z usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne,

38.21.21 Usługi związane ze składowiskami odpadów spełniającymi określone normy prawne i wymogi sanitarne,

38.21.21.0 Usługi związane ze składowiskami odpadów spełniającymi określone normy prawne i wymogi sanitarne,

38.21.23 Usługi związane ze spalaniem odpadów innych niż niebezpieczne,

38.21.23.0 Usługi związane ze spalaniem odpadów innych niż niebezpieczne,

38.21.29 Pozostałe usługi związane z usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne,

38.21.29.0 Pozostałe usługi związane z usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne,

38.21.3 Odpady rozpuszczalników organicznych,

38.21.30 Odpady rozpuszczalników organicznych,

38.21.30.0 Odpady rozpuszczalników organicznych,

38.21.4 Popioły i pozostałości ze spalania odpadów komunalnych,

38.21.40 Popioły i pozostałości ze spalania odpadów komunalnych,

38.21.40.0 Popioły i pozostałości ze spalania odpadów komunalnych 2621 10 00.

Natomiast grupa 38.3 zawierająca usługi w zakresie odzysku surowców; surowce wtórne, obejmuje wskazaną przez Wnioskodawcę klasę 38.32 tj. usługi w zakresie odzysku surowców z materiałów segregowanych, surowce wtórne.

Należy zauważyć, że w załączniku nr 3 do ustawy o VAT, który enumeratywnie wymienia towary i usługi podlegające opodatkowaniu 8% stawką podatku VAT, wymieniono dwa rodzaje usług mieszczących się we wskazanej przez Wnioskodawcę klasie usług związanych z obróbką i usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne (38.21) tj.:

* w poz. 148 Usługi związane z obróbką odpadów innych niż niebezpieczne w celu ich ostatecznego usunięcia klasyfikowane w PKWiU w grupowaniu 38.21.10.0

* w poz. 149 Usługi związane z usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne klasyfikowane w PKWiU w grupowaniu 38.21.2.

W związku z powyższym tylko te usługi które zostały wymienione w poz. 148 i 149 załącznika nr 3 do ustawy o VAT należące do wskazanej przez Wnioskodawcę klasy usług związanych z obróbką i usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne (PKWiU 38.21) podlegają opodatkowaniu stawką podatku VAT w wysokości 8% na podstawie art. 41 ust. 2 i art. 146a pkt 2 w związku z poz. 148 i poz. 149 załącznika nr 3 do ustawy o VAT.

Natomiast ewentualne inne świadczone przez Wnioskodawcę usługi sklasyfikowane w PKWiU 38.21 "Usługi związane z obróbką i usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne", które nie zostały wymienione w poz. 148 i 149 załącznika nr 3 do ustawy o VAT, podlegają opodatkowaniu 23% stawką podatku VAT na podstawie art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy o VAT, ponieważ ustawodawca nie przewidział dla nich obniżonych stawek podatku VAT.

Ponadto w załączniku nr 3 do ustawy o VAT nie zostały ujęte usługi obejmujące klasę 38.32 tj. usługi w zakresie odzysku surowców z materiałów segregowanych a zatem usługi te podlegają opodatkowaniu 23% stawką podatku VAT na podstawie art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy o VAT, ponieważ również dla tego symbolu ustawodawca nie przewidział obniżonych stawek opodatkowania.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, że świadczone przez niego usługi:

* związane ze zbieraniem odpadów innych niż niebezpieczne nienadających się do recyklingu sklasyfikowane w PKWiU w grupowaniu 38.11.2,

* związane z obróbką i usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne (PKWiU 38.21) polegające na obróbce odpadów innych niż niebezpieczne w celu ich ostatecznego usunięcia klasyfikowanych w PKWiU w grupowaniu 38.21.10.0 a także usługi związane z usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne klasyfikowanych w PKWiU w grupowaniu 38.21.2,

podlegają opodatkowaniu stawką podatku VAT w wysokości 8%, uznano za prawidłowe.

Natomiast za nieprawidłowe należało uznać stanowisko Wnioskodawcy w zakresie:

* stawki podatku dla ewentualnych innych świadczonych przez Wnioskodawcę usług związanych z obróbką i usuwaniem odpadów innych niż niebezpieczne (PKWiU 38.21), które nie są wymienione w poz. 148 i 149 załącznika nr 3 do ustawy o VAT, oraz

* stawki podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług polegających na odzysku surowców z materiałów segregowanych sklasyfikowanych w PKWiU w grupowaniu 38.32.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Końcowo zaznaczyć należy, że niniejsza interpretacja rozstrzyga wyłącznie prawidłowość stawki podatku VAT dla wskazanych we wniosku usług polegających na odbiorze i składowaniu odpadów wg podanej klasyfikacji PKWiU.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Wnioskodawcy. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

W szczególności niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności zaklasyfikowania przez Wnioskodawcę przedmiotowych usług według PKWiU, ponieważ Organ podatkowy nie jest właściwy do dokonywania klasyfikacji statystycznej towarów bądź usług, ani do oceny poprawności klasyfikacji usługi, według PKWiU. Zgodnie bowiem z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje towary i usługi według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Zatem interpretację wydano w oparciu o wskazaną w opisie sprawy klasyfikację PKWiU.

W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania rodzaju prowadzonej działalności, wyrobu lub usługi, towaru, środka trwałego lub obiektu budowlanego zainteresowany podmiot może zwrócić się z wnioskiem do Urzędu Statystycznego w Łodzi, ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź, który udziela informacji w zakresie stosowania wyżej powołanych standardów klasyfikacyjnych.

Jednocześnie w sprawie będącej przedmiotem wniosku należy zwrócić uwagę, że analiza załączonych do wniosku dokumentów nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (w brzmieniu obowiązującym od 11 maja 2014 r.), zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

Tut. Organ zwraca uwagę, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Należy zatem zaznaczyć, że niniejszą interpretację tut. Organ wydał przyjmując za element stanu faktycznego okoliczność, że Wnioskodawca świadczy usługi sklasyfikowane do grupowania PKWiU 38.11.2, 38.21, 38.32. Powyższe zostało przyjęte jako element przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu zaistniałego stanu faktycznego i nie było przedmiotem oceny.

W związku z powyższym, niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w X. po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl