IBPP1/443-1247/11/ES

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 10 listopada 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-1247/11/ES

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 lipca 2011 r. (data wpływu 29 lipca 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 października 2011 r. (data wpływu 31 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług - jest:

* prawidłowe odnośnie określenia czy udzielenie kupującemu bonusu będzie czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT,

* nieprawidłowe w zakresie uznania, czy jest to czynność neutralna podatkowo podlegająca udokumentowaniu notą księgową wystawioną przez odbiorcę.

UZASADNIENIE

W dniu 29 lipca 2011 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia:

* Czy udzielenie kupującemu bonusu będzie czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.

* Czy prawidłowym będzie dokumentowanie przekazania bonusu notą księgową wystawioną przez odbiorcę.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 24 października 2011 r. (data wpływu 31 października 2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 17 października 2011 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Przedmiotem działalności Wnioskodawcy (Spółki) jest m.in. produkcja mebli tapicerowanych. Sprzedaż dokonywana jest na rzecz odbiorcy hurtowego i indywidualnego. Sprzedaż na rzecz odbiorcy hurtowego odbywa się w oparciu o zawartą umowę, która zawiera m.in. zapis określający zasady udzielania bonusów pieniężnych. Bonusy te uwarunkowane są od wartości dokonanych zakupów przez odbiorcę i mają określoną stawkę procentową uzależnioną od wzrostu wartości zakupu.

Ustalono okres rozliczeniowy roczny, trwający od 1 września do 31 sierpnia każdego roku, a pierwszy taki okres przypada na okres rozliczeniowy od 1 września 2010 do 31 sierpnia 2011.

Spółka wypłacając taki bonus nie zobowiązuje odbiorcy do wykonywania na jej rzecz jakichkolwiek innych czynności mających na celu intensyfikację sprzedaży czy też promocji towarów i tym samym wypłacany bonus nie będzie w żaden sposób związany z uzyskaniem świadczenia wzajemnego.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT.

Pomiędzy Wnioskodawcą a kontrahentami nie ma zawartych umów uzależniających otrzymywanie premii pieniężnej od jakichkolwiek działań tzn. m.in. od nabywania określonej ilości lub wartości towarów w okresie rozliczeniowym, od terminowego regulowania należności, od konieczności posiadania pełnego asortymentu towarów Spółki czy też od konieczności reklamowania towarów Spółki.

Umowa określa, że Spółka wypłaci Odbiorcy jednorazowy bonus w wysokości uzależnionej od wzrostu obrotu. Przez obrót rozumie się wartość zakupu netto dokonanego przez Odbiorcę w Spółce w okresie rozliczeniowym. Okres rozliczeniowy trwa od 1 września do 31 sierpnia każdego następnego roku.

Jako pierwszy okres rozliczeniowy podlegający rozliczeniu bonusu Strony przyjmują okres od 1 września 2010 do 31 sierpnia 2011, a jako pierwszy analogiczny okres rozliczeniowy w poprzednim roku Strony przyjęły okres od 1 września 2009 do 31 sierpnia 2010.

Wartość bonusu będzie wyliczana% wzrostu obrotu netto w okresie rozliczeniowym w stosunku do obrotów netto analogicznego okresu rozliczeniowego w poprzednim roku.

Jeżeli wzrost obrotów będzie równy lub większy niż 10%, wartość bonusu wyniesie 0,3% od osiągniętego obrotu w okresie rozliczeniowym, jeśli będzie równy lub większy niż 20%, wartość bonusu wyniesie 0,4% od osiągniętego obrotu w okresie rozliczeniowym a jeśli będzie równy lub większy niż 30%, wartość bonusu wyniesie 0,5% od osiągniętego obrotu w okresie rozliczeniowym.

Premia pieniężna będzie wyliczana w różnym procencie w zależności od wielkości przekroczenia obrotów netto okresu rozliczeniowego w stosunku do obrotów netto analogicznego okresu rozliczeniowego poprzedniego okresu. Wysokość obrotów uprawniających do otrzymania premii będzie ustalana na podstawie obrotu z faktur za dany okres rozliczeniowy tak więc premia pieniężna będzie powiązana z dostawami do odbiorcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy udzielenie kupującemu bonusu będzie czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.

2.

Czy prawidłowym będzie dokumentowanie przekazania bonusu notą księgową wystawioną przez odbiorcę.

Zdaniem Wnioskodawcy:

1.

Udzielenie kupującemu bonusu pieniężnego od zakupów wcześniej dokonanych nie stanowi usługi i nie jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.

2.

Dokumentowanie przez odbiorcę przyznania bonusu notą księgową jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług. Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy przez odpłatne świadczenie usług należy uznać każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy.

Usługa zgodnie z ww. art. oraz art. 24 ust. 1 Dyrektywy 2006/112/WE to transakcja gospodarcza, w której stosunek prawny stron wiąże się ze świadczeniem wzajemnym. Spółka wypłacając bonusy nie zobowiązuje odbiorcy do wykonywania na jej rzecz jakichkolwiek innych czynności i tym samym nie jest w żaden sposób związana z uzyskaniem świadczeń wzajemnych. Za takie świadczenie nie można uznać osiągnięcia w rocznym okresie rozliczeniowym określonego w umowie limitu zakupów a wypłacanie bonusu na rzecz nabywcy nie stanowi odpłatności za świadczenie usług. Z punktu widzenia ustawy o VAT jest to więc czynność obojętna podatkowo i dokumentowana winna być notą księgową.

Powyższe stanowiska znajdują potwierdzenie zarówno w wydawanych interpretacjach indywidualnych jak i w wyrokach WSA:

* Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z 7.01.2011 sygn. akt 1 SA/Po 849/10

* Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z 3.03.2011 sygn. akt 1 SA/Po 910/10,

* Wojewódzkiego Sadu Administracyjnego w Warszawie z 23.08.2010 sygn. akt III SA/Wa 1345/10.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

* prawidłowe w zakresie określenia czy udzielenie kupującemu bonusu będzie czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.

* nieprawidłowe w zakresie określenia czy jest to czynność neutralna podatkowo podlegająca udokumentowaniu notą księgową wystawioną przez odbiorcę.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm., a od dnia 26 sierpnia 2011 r. tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177 poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają między innymi odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Artykuł 7 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Uwzględniając powyższe, każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu określonego zachowania mieści się w definicji usługi. Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

W myśl art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r., podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Natomiast stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są nabywcom tzw. premie pieniężne. Skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, m.in. od ustalenia, za co faktycznie premie te zostały wypłacone, tzn. czy podatnik otrzymuje je w związku z zachowaniem, stanowiącym usługę w rozumieniu wskazanych wyżej przepisów.

W praktyce występują sytuacje, w których premia pieniężna jest wypłacana np. z tytułu dokonywania przez nabywcę nabyć o określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie. W takim przypadku, działania kontrahentów nie wypełniają definicji świadczenia usług i wypłacenie w takiej sytuacji premii pieniężnej nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Osiąganie bowiem określonego pułapu obrotów z danym dostawcą nie może być uznane za usługę w świetle art. 8 ust. 1 ustawy o VAT. Premia jest wyliczana w oparciu o osiągane obroty, lecz samo osiąganie obrotów nie stanowi usługi.

Wskazać należy, iż w sytuacji, gdy wypłacona premia będzie związana z konkretną dostawą (dostawami) i nie wiąże się z wykonywaniem na rzecz sprzedawcy dodatkowych czynności (zobowiązanie do prowadzenia akcji o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc.), to nawet jeżeli będzie ona wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy o VAT.

Rabat rozumieć należy jako zniżkę od ustalonej ceny określonego towaru lub usługi, wyrażoną procentowo lub kwotowo. Rozróżnia się rabaty na przyznane przed ustaleniem ceny oraz udzielane po jej ustaleniu. Rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia - dane dotyczące rabatu znajdą swoje odzwierciedlenie w wystawionej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży. Rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej, zgodnie z uregulowaniami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360 z późn. zm.).

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca (zarejestrowany czynny podatnik podatku VAT) prowadzi działalność gospodarczą, polegającą produkcja mebli tapicerowanych. Sprzedaż na rzecz odbiorcy hurtowego odbywa się w oparciu o zawartą umowę, która określa, że Spółka wypłaci Odbiorcy jednorazowy bonus w wysokości uzależnionej od wzrostu obrotu. Przez obrót rozumie się wartość zakupu netto dokonany przez Odbiorcę w okresie rozliczeniowym, który trwa od dnia 1 września do 31 sierpnia każdego następnego roku. Wartość bonusu będzie wyliczana% wzrostu obrotu netto w okresie rozliczeniowym w stosunku do obrotów netto analogicznego okresu rozliczeniowego w poprzednim roku. Jeżeli wzrost obrotów będzie równy lub większy niż 10%, wartość bonusu wyniesie 0,3% od osiągniętego obrotu w okresie rozliczeniowym, jeśli będzie równy lub większy niż 20%, wartość bonusu wyniesie 0,4% od osiągniętego obrotu w okresie rozliczeniowym a jeśli będzie równy lub większy niż 30%, wartość bonusu wyniesie 0,5% od osiągniętego obrotu w okresie rozliczeniowym.

Wysokość obrotów uprawniających do otrzymania premii będzie ustalana na podstawie obrotu z faktur za dany okres rozliczeniowy, tak więc premia pieniężna będzie powiązana z dostawami do odbiorcy. Pomiędzy Wnioskodawcą a kontrahentami nie ma zawartych umów uzależniających otrzymywanie premii pieniężnej od jakichkolwiek działań tzn. m.in. od nabywania określonej ilości lub wartości towarów w okresie rozliczeniowym, od terminowego regulowania należności, od konieczności posiadania pełnego asortymentu towarów Spółki czy też od konieczności reklamowania towarów Spółki.

Odnosząc się do powyższego, należy stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie bonus wypłacany przez Wnioskodawcę, można przyporządkować do konkretnych dostaw, gdyż wzrost obrotu uprawniający do uzyskania gratyfikacji pieniężnych ustalany jest na podstawie wielkości faktycznie zrealizowanych zakupów (rzeczywistego obrotu), dokonanych przez nabywcę w konkretnie określonym przedziale czasowym w odniesieniu do poprzedniego analogicznego okresu rozliczeniowego.

Aby ustalić wysokość bonusu należnego nabywcy, u Wnioskodawcy zsumowane muszą zostać poszczególne faktury dokumentujące konkretne dostawy, na podstawie których dokonywane jest obliczenie należnej gratyfikacji, stanowiącej w efekcie obniżenie wartości tychże poszczególnych dostaw, w całym okresie objętym bonusem w postaci przyznanego rabatu.

Skoro Wnioskodawca jest w stanie ustalić, że nabywca osiągnął określony wzrost obrotów, czy też upłynął przewidziany w umowie okres rozliczeniowy to znaczy, że analizuje wystawione przez siebie faktury dokumentujące dostawy na rzecz konkretnego kontrahenta. Oznacza to również, że jest w stanie ustalić, jakich faktur dotyczy udzielany rabat, a w konsekwencji także, jakich dostaw dotyczą te faktury.

Ponadto - jak wynika z wniosku - w przedmiotowej sprawie brak jest jakichkolwiek usług, w zamian za które bonus był wypłacany, bowiem nabywca nie był w żaden sposób zobowiązany do wykonywania na rzecz Wnioskodawcy jakichkolwiek innych ekwiwalentnych czynności.

Zatem, zawarty we wniosku opis sprawy, pozwala na stwierdzenie, iż nabywca nie wykonuje żadnych dodatkowych czynności poza zakupem towarów od Wnioskodawcy i rozliczeniu się z nim na podstawie zrealizowanego obrotu. Tym samym oznacza to, że nabywca nie świadczy wobec Wnioskodawcy usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, gdyż nie wykonuje on takich działań, które byłyby czynnościami dodatkowymi do jakich byłby zobligowany postanowieniami wynikającymi z umowy dotyczącej otrzymywania bonusu.

Mając powyższe na uwadze należy uznać, że przedmiotowy bonus nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jako świadczenie usług, po stronie nabywcy (kontrahenta Wnioskodawcy). Wypłacony przez Wnioskodawcę bonus stanowi w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami - zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT - zmniejszający podstawę opodatkowania po stronie Wnioskodawcy dokonującego dostawy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, iż udzielenie kupującemu bonusu pieniężnego od zakupów wcześniej dokonanych nie stanowi usługi i nie jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, należało uznać za prawidłowe.

Nie można jednak zgodzić się z Wnioskodawcą, że wypłacanie kontrahentowi premii będzie neutralne podatkowo skoro, jak wskazano wyżej, stanowi rabat zmniejszający podstawę opodatkowania.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (...).

Skoro jak już wskazano powyżej nabywca towarów nie świadczy wobec Wnioskodawcy usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, gdyż nie wykonuje on takich działań, które byłyby czynnościami dodatkowymi do jakich byłby zobligowany postanowieniami wynikającymi z umowy dotyczącej otrzymywania bonusu, tym samym nie jest obowiązany do wystawienia faktury VAT z tytułu otrzymania bonusu, stanowiącego w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw towarów Wnioskodawcy.

W przedmiotowej sprawie przekazanie bonusu przez Wnioskodawcę na rzecz odbiorcy nie powinno być dokumentowane przy pomocy faktury VAT wystawionej przez odbiorcę. Jako rabat podlega bowiem udokumentowaniu fakturą korygującą wystawioną przez Wnioskodawcę zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów obowiązującego od dnia 1 kwietnia 2011 r. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Zgodnie z § 13 ust. 1 ww. rozporządzenia, w przypadku, gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą.

W myśl § 13 ust. 3 powyżej cytowanego rozporządzenia w przypadku gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów lub usług dokonanych dla jednego odbiorcy w danym okresie, faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:

1.

numer kolejny oraz datę jej wystawienia;

2.

dane określone § 5 ust. 1 pkt 1 i 2;

3.

okres, do którego odnosi się udzielany rabat;

kwotę udzielonego rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Jeżeli rabat dotyczy sprzedaży opodatkowanej różnymi stawkami, kwotę rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego, o których mowa w ust. 2 i 3, podaje się w podziale na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku (§ 13 ust. 4 rozporządzenia).

Odnosząc się natomiast do kwestii noty księgowej wystawionej przez odbiorcę należy stwierdzić, że nota księgowa nie jest dokumentem przewidzianym przez przepisy ustawy o podatku od towarów i usług i jako taka nie jest objęta regulacją tych przepisów, brak jest jednakże przeciwwskazań na gruncie przepisów dotyczących podatku VAT, dla takiego sposobu dokumentowania, pozostaje on jednak bez wpływu na rozliczenie VAT w przedmiotowej sprawie.

Reasumując stanowisko Wnioskodawcy jest:

* prawidłowe w zakresie uznania, iż udzielenie kupującemu bonusu pieniężnego od zakupów wcześniej dokonanych nie stanowi usługi i nie jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT,

* nieprawidłowe w zakresie uznania, że jest to czynność neutralna podatkowo i winna być udokumentowana przez odbiorcę notą księgową.

Tut. organ pragnie również zauważyć, iż granice tego szczególnego postępowania podatkowego, którego celem jest uzyskanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, określa Wnioskodawca występując z konkretnym pytaniem prawnym, wyłącznie w odniesieniu do stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę, co wynika wprost z przepisu art. 14b § 1, 2 i 3 ustawy - Ordynacja podatkowa. Natomiast na podstawie art. 14c § 1 i § 2 tut. organ dokonuje oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Niniejsza interpretacja skierowana jest tylko do Wnioskodawcy i nie odnosi się do wskazanych we wniosku kontrahentów Wnioskodawcy, otrzymujących premie pieniężne, bowiem każdą czynność, z którą mogą być związane skutki podatkowo-prawne należy rozstrzygać indywidualnie.

Nadmienia się, iż zgodnie z art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, na pisemny wniosek zainteresowanego i w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną) wydaje Minister właściwy do spraw finansów publicznych. W związku z powyższym niniejsza interpretacja indywidualna odnosi się jednie do Wnioskodawcy.

Natomiast jeżeli wymienieni we wniosku kontrahenci Wnioskodawcy, otrzymujący premie pieniężne zainteresowani są otrzymaniem interpretacji indywidualnych mogą złożyć odrębne wnioski, przedstawić odpowiedni dla nich stan faktyczny (zdarzenie przyszłe), zapytanie i własne stanowisko w sprawie oraz wnieść odrębną opłatę.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl