IBPP1/443-1177/11/LSz

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 października 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-1177/11/LSz

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 lipca 2011 r. (data wpływu 14 lipca 2011 r. oraz 29 lipca 2011 r. - II egz.) uzupełnionego pismem z dnia 6 października 2011 r. (data wpływu 7 października 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lipca 2011 r., wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania wypłacanych premii pieniężnych za osiągnięcie określonego poziomu obrotu w danym okresie rozliczeniowym oraz prawa do odliczenia podatku VAT.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 6 października 2011 r. (data wpływu 7 października 2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 28 września 2011 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji wyrobów z mięsa, przetwarzania i konserwowania mięsa oraz sprzedaży detalicznej mięsa i wyrobów z mięsa prowadzonej w wyspecjalizowanych sklepach. Ewidencję księgową Wnioskodawca prowadzi w postaci pełnych ksiąg rachunkowych.

W ciągu ostatnich 3 - lat w trakcie prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej pojawiał się temat premii pieniężnych uzyskiwanych przez podatników/ odbiorców z tytułu dobrej współpracy, terminowych płatności czy też z tytułu realizacji określonego poziomu zakupów.

Wynagrodzenie z tytułu premii od obrotu płacone było przez Wnioskodawcę zgodnie z zawartą umową o współpracy na podstawie wystawianej w terminie 10 dni po zakończeniu miesiąca noty księgowej obciążeniowej, a od 2011 r. faktury VAT.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca podał, że zarówno Wnioskodawca jak i Kontrahenci są zarejestrowanymi i czynnymi podatnikami podatku VAT.

Kontrahent nie podejmuje względem Wnioskodawcy dodatkowych czynności od których byłaby uzależniona premia pieniężna.

Jedynym warunkiem udzielania premii pieniężnej jest nabycie towaru o określonej w umowie wartości w danym przedziale czasowym (miesiąc kalendarzowy). Poniżej fragmenty umów:

§ 16: ODBIORCA może otrzymać premię pieniężną w wysokości 4,8% wartości dokonanych zakupów netto w skali miesiąca, jeżeli w danym miesiącu Odbiorca dokona zakupów o wartości przewyższającej 50.000.00 PLN bez uwzględnienia podatku od towarów i usług.

Premia pieniężna będzie wypłacona przez DOSTAWCĘ na podstawie noty księgowej obciążeniowej wystawionej w terminie 10 dni po zakończeniu miesiąca.

Sposób zapłaty: kompensata z bieżących płatności. Informację o wartości zakupów DOSTAWCA przekaże ODBIORCY w terminie do 5 dni po zakończenia miesiąca.

Druga umowa:

BONUS (miesięczny oraz roczny) za osiągnięcie obrotu przyznany Kupującemu przez Sprzedającego za osiągnięcie miesięcznego obrotu dodatkowo za osiągnięcie obrotu rocznego. -% kalkulacji zależny od obrotu-lista wyłączeń z obrotu - załącznik 3b do Warunków Handlowych

- Obroty miesięczne: od 1.000 pln do 10.000 pln - 7% -Płatny w terminie 14 dni od daty wstawienia dokumentu obciążeniowego -

W pierwszym przypadku premia pieniężna jest wyliczana w stałym procencie, a jej wysokość jest uzależniona tylko i wyłącznie od osiągniętych obrotów. W drugim wysokość obrotów jest sumą wartości netto faktur (pomniejszoną o ewentualne faktury korygujące netto) za dany miesiąc, a sama premia jest iloczynem obrotu netto oraz wielkością procentową zawartym w umowie.

Podstawą do sporządzenia zestawienia wykazującego obrót będący podstawą do wypłacenia premii jest suma wartości netto z wystawionych faktur VAT pomniejszonych o sumę netto wysławionych ewentualnie faktur korygujących.

W zawartych umowach wysokość premii zależna jest tylko od wysokości osiągniętych obrotów, bez dodatkowych uzależnień i czynności.

Kontrahenci nie świadczą na rzecz Wnioskodawcy czynności intensyfikujących sprzedaż.

Premia pieniężna zostanie wypłacona za każdym razem kiedy zostanie osiągnięta określona w umowie wysokość obrotu.

Noty obciążeniowe, o których mowa we wniosku były (i są) wystawiane przez kontrahentów.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy premie pieniężne od obrotu mogą być dokumentowane notą obciążeniową czy też fakturą VAT.

Czy VAT z faktur za premie pieniężne będzie podlegał odliczeniu w świetle art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, premia pieniężna będąca wynagrodzeniem za osiągnięcie określonego poziomu obrotu w danym okresie rozliczeniowym nie podlega opodatkowaniu, gdyż otrzymujący premie nie świadczy na rzecz kontrahenta usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT. Zatem czynność ta u Otrzymującego nie podlega opodatkowaniu i nie powinna być dokumentowana fakturą VAT ani notą obciążeniową. Premie te powinny być traktowane jako rabat obniżający podstawę opodatkowania co w konsekwencji wiąże się z koniecznością wystawienia przez producenta faktur korygujących w stosunku do sprzedanych towarów objętych rabatem.

Zatem premia pieniężna od obrotu udokumentowana notą obciążeniową względnie fakturą VAT wystawioną przez Otrzymującego te premie nie będzie stanowić u Sprzedającego kosztu uzyskania przychodu, zaś VAT z faktur za premię pieniężną nie będzie podlegał odliczeniu od podatku należnego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie należy zaznaczyć, że z uwagi na fakt ścisłego powiązania z sobą zadanych przez Wnioskodawcę pytań w zakresie podatku od towarów i usług, tut. organ udzielił na nie odpowiedzi w jednej interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Towarami stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy o VAT są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Definicja dostawy towarów zawarta została w art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, zgodnie z którą, przez dostawę towarów należy rozumieć przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. do 31 marca 2011 r. podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

W myśl art. 29 ust. 1 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r., podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

W myśl art. 106 ust. 1 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 marca 2011 r. Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r. Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

W celu intensyfikacji sprzedaży towarów, podatnicy podejmują różnorodne działania, w efekcie których, wypłacane są tzw. premie pieniężne.

W sytuacji, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą (dostawami), to nawet, jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy. Rabat rozumieć należy, jako zniżkę od ustalonej ceny określonego towaru lub usługi, wyrażoną procentowo lub kwotowo. Rozróżnia się rabaty przyznane przed ustaleniem ceny oraz udzielane po jej ustaleniu.

Rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia - dane dotyczące rabatu znajdą swoje odzwierciedlenie w wystawianej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży.

Rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej, zgodnie z uregulowaniami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360), obowiązującego od 1 kwietnia 2011 r.

Zgodnie z § 13 ust. 1 cyt. wyżej rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą, która - zgodnie z § 13 ust. 2 ww. rozporządzenia - powinna zawierać co najmniej:

1.

numer kolejny oraz datę jej wystawienia;

2.

dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:

a.

określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,

b.

nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;

3.

kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;

4.

kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Powyższe przepisy są powtórzeniem § 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337 z późn. zm.), obowiązującego do dnia 31 marca 2008 r.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) tej ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z powyższego wynika, że ustawodawca umożliwił podatnikom skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez nich zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, tj. zakupione towary i usługi będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Stosownie do art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o VAT, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast w myśl art. 88 ust. 3a pkt 4 lit. a) ustawy o VAT nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy wystawione faktury, faktury korygujące lub dokumenty celne stwierdzają czynności, które nie zostały dokonane - w części dotyczącej tych czynności.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie produkcji wyrobów z mięsa, przetwarzania i konserwowania mięsa oraz sprzedaży detalicznej mięsa i wyrobów z mięsa prowadzonej w wyspecjalizowanych sklepach.

W ciągu ostatnich 3 - lat w trakcie prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej pojawiał się temat premii pieniężnych uzyskiwanych przez podatników/ odbiorców z tytułu dobrej współpracy, terminowych płatności czy też z tytułu realizacji określonego poziomu zakupu.

Wynagrodzenie z tytułu premii od obrotu płacone było przez Wnioskodawcę zgodnie z zawartą umową o współpracy na podstawie wystawianej w terminie 10 dni po zakończeniu miesiąca noty księgowej obciążeniowej, a od 2011 r. faktury VAT.

Kontrahent nie podejmuje względem Wnioskodawcy dodatkowych czynności od których byłaby uzależniona premia pieniężna.

Jedynym warunkiem udzielania premii pieniężnej jest nabycie towaru o określonej w umowie wartości w danym przedziale czasowym (miesiąc kalendarzowy).

Podstawą do sporządzenia zestawienia wykazującego obrót będący podstawą do wypłacenia premii jest suma wartości netto z wystawionych faktur VAT pomniejszonych o sumę netto wysławionych ewentualnie faktur korygujących.

W zawartych umowach wysokość premii zależna jest tylko od wysokości osiągniętych obrotów, bez dodatkowych uzależnień i czynności.

Kontrahenci nie świadczą na rzecz Wnioskodawcy czynności intensyfikujących sprzedaż.

Premia pieniężna zostanie wypłacona za każdym razem kiedy zostanie osiągnięta określona w umowie wysokość obrotu. Noty obciążeniowe były (i są) wystawiane przez kontrahentów.

W celu stwierdzenia czy premie pieniężne wypłacone przez Wnioskodawcę mogą być dokumentowane notą obciążeniową, czy też fakturą VAT oraz czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących udzielone premie pieniężne, należy ustalić czy mamy doczynienia ze świadczeniem usług podlegającym opodatkowaniu podatkiem VAT.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy należy uznać, iż w przedmiotowej sprawie wypłata premii pieniężnej uzależnionej od zrealizowania przez kontrahenta określonego miesięcznego poziomu zakupów, nie jest związana z jakimkolwiek świadczeniem usług przez kontrahenta na rzecz Wnioskodawcy. Wnioskodawca wskazał bowiem, iż z umowy zawartej z kontrahentem wynika uzależnienie otrzymania przez kontrahenta premii pieniężnej tylko i wyłącznie od wielkości dokonanych w firmie Wnioskodawcy zakupów towarów o określonej w umowie wartości w danym przedziale czasowym (miesiąc kalendarzowy) czyli wysokość premii zależna jest tylko od wysokości osiągniętych obrotów, bez dodatkowych uzależnień i czynności.

Premia wyliczana jest przez Wnioskodawcę na podstawie sumy wartości netto z wystawionych faktur VAT pomniejszonych o sumę netto wystawionych ewentualnie faktur korygujących.

Należy zatem uznać, że opisana przez Wnioskodawcę premia pieniężna wypłacana kontrahentom stanowi w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami - zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT - zmniejszający podstawę opodatkowania. Zatem na podstawie powołanego wyżej przepisu § 13 ust. 1 rozporządzeń Ministra Finansów Wnioskodawca winien wystawić fakturę korygującą uwzględniającą wymogi wynikające odpowiednio z § 13 ust. 2 ww. rozporządzeń.

Wnioskodawca ustala bowiem wysokość premii pieniężnej na podstawie wystawionych faktur VAT dokumentujących sprzedaż. Zatem możliwe jest przypisanie powyższego rabatu do konkretnych dostaw, skoro suma tych dostaw stanowi podstawę określenia obrotu dokonanego przez kontrahenta, stanowiącego podstawę wyliczenia wysokości premii pieniężnej.

W związku z tym, iż opisana przez Wnioskodawcę premia pieniężna stanowi w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami i w tym przypadku kontrahenci otrzymujący premię pieniężną nie świadczą na rzecz Wnioskodawcy usług, w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT to otrzymanie przez kontrahenta premii pieniężnej nie będzie stanowiło zapłaty za usługę opodatkowaną podatkiem VAT. Wystawione przez kontrahentów faktury dokumentowałyby zatem czynności, które nie zostały dokonane. Wnioskodawca zatem, zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 4 lit. a) ustawy o VAT, nie będzie miał prawa do odliczenia podatku VAT wynikającego z takich faktur.

Podsumowując stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie mamy do czynienia z rabatem udzielonym przez Wnioskodawcę kontrahentom, dla którego udokumentowania właściwymi będą faktury VAT korygujące wystawione przez Wnioskodawcę, jednocześnie kontrahenci nie świadczą w opisanym przypadku na rzecz Wnioskodawcy żadnych usług, dlatego ewentualne faktury przez nich wystawione nie będą stanowiły podstawy do odliczenia przez Wnioskodawcę podatku naliczonego.

Biorąc powyższe pod uwagę stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Niniejsza interpretacja traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Niniejsza interpretacja wydana została w indywidualnej sprawie Wnioskodawcy i nie wywołuje żadnych skutków prawnych dla kontrahenta Wnioskodawcy otrzymującego premię pieniężną.

Nadmienia się, że w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl