IBPP1/443-1166/11/AZb

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 października 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-1166/11/AZb

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 lipca 2011 r. (data wpływu 8 lipca 2011 r.), uzupełnionego pismami z dnia 14 lipca 2011 r. (data wpływu 15 lipca 2011 r.), z dnia 28 lipca 2011 r. (data wpływu 1 sierpnia 2011 r.) oraz z dnia 5 października 2011 r. (data wpływu 7 października 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy w przypadku zbycia metali szlachetnych na podstawie art. 17 ust. 2 ustawy o VAT, po dniu 1 lipca 2011 r. Wnioskodawca jest podatnikiem zobowiązanym do rozliczenia podatku należnego z tytułu dokonywanych dostaw metali szlachetnych na rzecz spółki M. lub innych podmiotów będących zarejestrowanymi podatnikami VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 lipca 2011 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy w przypadku zbycia metali szlachetnych na podstawie art. 17 ust. 2 ustawy o VAT, po dniu 1 lipca 2011 r. Wnioskodawca jest podatnikiem zobowiązanym do rozliczenia podatku należnego z tytułu dokonywanych dostaw metali szlachetnych na rzecz spółki M. lub innych podmiotów będących zarejestrowanymi podatnikami VAT.

Wniosek został uzupełniony pismami z dnia 14 lipca 2011 r. (data wpływu 15 lipca 2011 r.) oraz z dnia 28 lipca 2011 r. (data wpływu 1 sierpnia 2011 r.), jak również pismem z dnia 5 października 2011 r. (data wpływu 7 października 2011 r.), stanowiącym odpowiedź na wezwanie tut. organu z dnia 28 września 2011 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT. Prowadzi działalność lombardową, w ramach której m.in. nabywa używane wyroby jubilerskie oraz złom metali szlachetnych od osób fizycznych niezarejestrowanych jako czynni podatnicy VAT. Używane wyroby jubilerskie oraz złom metali szlachetnych pochodzą przeważnie z majątku rodzinnego osób sprzedających. Nabyte używane wyroby jubilerskie są przetwarzane przez Wnioskodawcę w ten sposób, że usuwane są wszelkie elementy niestanowiące metali szlachetnych tj. np. kamienie. Następnie używane wyroby jubilerskie, po przetworzeniu - jako złom metali szlachetnych oraz nabyty złom metali szlachetnych - są przedmiotem dostaw dokonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz spółki M., która dokonuje rafinacji złomu złota lub innych podmiotów. Wszystkie podmioty nabywające złom metali szlachetnych są podatnikami VAT, o których mowa w art. 15 ustawy o VAT. Metale szlachetne będące przedmiotem dostawy nie są towarem używanym w rozumieniu art. 43 ust. 2 ustawy o VAT. Wnioskodawca nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 5 października 2011 r. Wnioskodawca wyjaśnił, że w sytuacji, w której występuje jako sprzedawca:

Wnioskodawca jest podatnikiem, o którym mowa w art. 15 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

W przypadku, gdy Wnioskodawca jest podmiotem dokonującym dostawy złomu metali szlachetnych, będących przedmiotem zapytania, dostawa nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Przedmiotem dostawy zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług są:

PKWiU 24.41.20.0 "Złoto nieobrobione plastycznie lub w postaci półproduktu lub w postaci proszku."

Jednocześnie Wnioskodawca uzupełnia opis stanu faktycznego o następujące informacje:

W przypadku zbycia przez Wnioskodawcę złota lub innych metali szlachetnych na rzecz podmiotów, które dokonują jego rafinacji. Zgodnie z łączącą Wnioskodawcę z tymi podmiotami umową transakcja przebiega w sposób następujący:

a.

Wnioskodawca dostarcza złom złota lub innych metali szlachetnych (PKWiU 38.11.58.00),

b.

kontrahent Wnioskodawcy dokonuje jego rafinacji ustalając, ile w złomie złota jest tzw. złota w czystej postaci,

c.

kontrahent Wnioskodawcy informuje Wnioskodawcę o tym, ile w dostarczonym złomie złota było tzw. czystego złota,

d.

w oparciu o powyższą informację Wnioskodawca wystawia fakturę jedynie na tzw. czyste złoto (pozostała część nie ma wartości zarówno dla Wnioskodawcy jak i kontrahenta Wnioskodawcy, co więcej dokonana rafinacja jest procesem nieodwracalnym),

e.

kontrahent Wnioskodawcy płaci na podstawie wystawionej przez Wnioskodawcę faktury jedynie za złoto w czystej postaci czyli "złoto uzyskane w wyniku rafinacji", które po rafinacji jest klasyfikowane jako PKWiU 24.41.20.0 "Złoto nieobrobione plastycznie lub w postaci półproduktu lub w postaci proszku."

f.

Wobec powyższego należy uznać, iż przedmiotem dostawy jest towar klasyfikowany według PKWiU 24.41.20.0 "Złoto nieobrobione plastycznie lub w postaci półproduktu lub w postaci proszku."

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 5 października 2011 r.):

Czy w przypadku zbycia metali szlachetnych na podstawie art. 17 ust. 2 ustawy o VAT, po dniu 1 lipca 2011 r. Wnioskodawca jest podatnikiem zobowiązanym do rozliczenia podatku należnego z tytułu dokonywanych dostaw metali szlachetnych na rzecz spółki M. lub innych podmiotów będących zarejestrowanymi podatnikami VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 5 października 2011 r.), art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT nie znajdzie zastosowania w sytuacji, w której Wnioskodawca zbywa metale szlachetne na rzecz czynnych podatników VAT. Zgodnie z procedurą "reverse charge" opisaną w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT podatnikami są m.in. osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, jeżeli dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9, a dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT, który nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9, a dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2, niemniej przedmiotem dostawy jest metal szlachetny. W załączniku nr 11 do ustawy VAT ustawodawca wskazuje, iż towary o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT to: ex 24.10.14.0 - Granulki i proszek z surówki, surówki zwierciadlistej lub stali - wyłącznie wlewki lub gęsi zwykle ze stali wysokostopowej, otrzymywane przez przetopienie i odlanie drobniutkich odpadów lub złomu; ex 24.45.30.0 - Pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich; cermetale; popiół i pozostałości zawierające metale i związki metali - wyłącznie odpady i złom metali nieszlachetnych; 8.11.51.0 - Odpady szklane; 38.11.54.0 - Pozostałe odpady gumowe; 38.11.55.0 - Odpady z tworzyw sztucznych; 38.11.58.0 - Odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal; 38.12.27 - Odpady i braki ogniw i akumulatorów elektrycznych; zużyte ogniwa i baterie galwaniczne oraz akumulatory elektryczne; ex 38.32.29.0 - Surowce wtórne z pozostałych metali - wyłącznie odpady i złom.

Jak wynika z opisu stanu faktycznego transakcja z nabywcą złota - M. skonstruowana została w taki sposób, że dopiero po przeprowadzeniu rafinacji dochodzi do dostawy. W konsekwencji należy stanąć na stanowisku, że przedmiotem dostawy jest metal szlachetny, który zgodnie z PKWiU objęty jest grupowaniem 24.41.20.0 "Złoto nieobrobione plastycznie lub w postaci półproduktu lub w postaci proszku" a nie jeden z wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy VAT odpadów.

W konsekwencji dokonując dostawy metali szlachetnych na rzecz spółki M., która dokonuje rafinacji tych odpadów oraz dostawy metali szlachetnych na rzecz innych czynnych podatników VAT, Wnioskodawca zobowiązany będzie naliczyć podatek VAT według stawki 23% na zasadach ogólnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm., a od dnia 26 sierpnia 2011 r. tekst jedn. Dz. U. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 5a ustawy o VAT, obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011 r., towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 cytowanej ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Na podstawie art. 2 pkt 6 cyt. ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r., przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych, o czym stanowi art. 15 ust. 2 ustawy.

Zgodnie z przepisem art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 lipca 2011 r., podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, jeżeli dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9, a dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2.

Przy czym jak stanowi art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT, zwalnia się od podatku dostawę towarów używanych, pod warunkiem, że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Zgodnie natomiast z art. 17 ust. 2 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r. w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.

Z kolei na podstawie dodanego z dniem 1 kwietnia 2011 r. przepisu art. 17 ust. 7, przepisy ust. 1 pkt 7 i 8 stosuje się, jeżeli nabywcą lub usługobiorcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15.

Z powyższych przepisów (uwzględniając brzmienie obowiązujące od dnia 1 lipca 2011 r.) wynika zatem, że ww. art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT wprowadza mechanizm polegający na przesunięciu obowiązku rozliczenia VAT na podatnika, na rzecz którego jest dokonywana dostawa towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy.

Mechanizm odwrotnego obciążenia ma zastosowanie, jeżeli łącznie spełnione są cztery warunki:

1.

nabywcą towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy o VAT,

2.

dostawcą ww. towarów jest podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy o VAT,

3.

dostawca ww. towarów nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT,

4.

dostawa ww. towarów nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w ww. art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT.

Z powyższego wywieść należy, że w sytuacji, gdy dostawca jest podatnikiem VAT czynnym, który nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT, a dostawa towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. jako dostawa towarów używanych (ruchomości), dostawa taka winna być udokumentowana przez kupującego (nabywcę), występującego w charakterze podatnika (czynnego lub zwolnionego). A zatem w tej sytuacji nabywca, będąc podatnikiem w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 7 powołanej ustawy, będzie zobowiązany do rozliczenia podatku z tytułu nabycia ww. towarów.

W przeciwnym natomiast przypadku, tj. gdy któryś z ww. warunków nie jest spełniony to obowiązek rozliczenia podatku w związku z tą dostawą spoczywa na dostawcy.

Tym samym na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 7 w związku z art. 17 ust. 7 ustawy o VAT, podatnikami obowiązanymi do rozliczenia podatku są osoby nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, jeżeli spełnione zostaną ww. określone warunki dotyczące statusu podatkowego zarówno nabywcy, jak i dostawcy.

Zgodnie z art. 106 ust. 1a ustawy o VAT w przypadkach, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, w fakturze nie wykazuje się danych dotyczących stawki i kwoty podatku.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT. Wnioskodawca nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT. Wnioskodawca jest podatnikiem, o którym mowa w art. 15 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Wnioskodawca prowadzi działalność lombardową, w ramach której m.in. nabywa używane wyroby jubilerskie oraz złom metali szlachetnych od osób fizycznych niezarejestrowanych jako czynni podatnicy VAT. Nabyte używane wyroby jubilerskie są przetwarzane przez Wnioskodawcę w ten sposób, że usuwane są wszelkie elementy niestanowiące metali szlachetnych tj. np. kamienie. Następnie używane wyroby jubilerskie, po przetworzeniu - jako złom metali szlachetnych oraz nabyty złom metali szlachetnych - są przedmiotem dostaw dokonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz spółki M., która dokonuje rafinacji złomu złota lub innych podmiotów. Wszystkie podmioty nabywające złom metali szlachetnych są podatnikami VAT, o których mowa w art. 15 ustawy o VAT.

Metale szlachetne będące przedmiotem dostawy nie są towarem używanym w rozumieniu art. 43 ust. 2 ustawy o VAT. W przypadku, gdy Wnioskodawca jest podmiotem dokonującym dostawy złomu metali szlachetnych, będących przedmiotem zapytania, dostawa nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Przedmiotem dostawy zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług są:

PKWiU 24.41.20.0 "Złoto nieobrobione plastycznie lub w postaci półproduktu lub w postaci proszku."

W przypadku zbycia przez Wnioskodawcę złota lub innych metali szlachetnych na rzecz podmiotów, które dokonują jego rafinacji. Zgodnie z łączącą Wnioskodawcę z tymi podmiotami umową transakcja przebiega w sposób następujący:

a.

Wnioskodawca dostarcza złom złota lub innych metali szlachetnych (PKWiU 38.11.58.00),

b.

kontrahent Wnioskodawcy dokonuje jego rafinacji ustalając, ile w złomie złota jest tzw. złota w czystej postaci,

c.

kontrahent Wnioskodawcy informuje Wnioskodawcę o tym, ile w dostarczonym złomie złota było tzw. czystego złota,

d.

w oparciu o powyższą informację Wnioskodawca wystawia fakturę jedynie na tzw. czyste złoto (pozostała część nie ma wartości zarówno dla Wnioskodawcy jak i kontrahenta Wnioskodawcy, co więcej dokonana rafinacja jest procesem nieodwracalnym),

e.

kontrahent Wnioskodawcy płaci na podstawie wystawionej przez Wnioskodawcę faktury jedynie za złoto w czystej postaci czyli "złoto uzyskane w wyniku rafinacji", które po rafinacji jest klasyfikowane jako PKWiU 24.41.20.0 "Złoto nieobrobione plastycznie lub w postaci półproduktu lub w postaci proszku."

f.

Wobec powyższego należy uznać, iż przedmiotem dostawy jest towar klasyfikowany według PKWiU 24.41.20.0 "Złoto nieobrobione plastycznie lub w postaci półproduktu lub w postaci proszku."

Wątpliwość Wnioskodawcy dotyczy kwestii, czy w przypadku zbycia metali szlachetnych na podstawie art. 17 ust. 2 ustawy o VAT, po dniu 1 lipca 2011 r. Wnioskodawca jest podatnikiem zobowiązanym do rozliczenia podatku należnego z tytułu dokonywanych dostaw metali szlachetnych na rzecz spółki M. lub innych podmiotów będących zarejestrowanymi podatnikami VAT.

W świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego oraz obowiązującego stanu prawnego dla uznania czy w okresie od dnia 1 lipca 2011 r. Wnioskodawca zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy o VAT nie będzie zobowiązany do rozliczenia podatku należnego z tytułu sprzedaży ww. towarów w pierwszej kolejności koniecznym jest stwierdzenie, czy sprzedawany przez Wnioskodawcę złom metali szlachetnych stanowi towar, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT.

Zauważyć należy, iż w załączniku nr 11 do ustawy o podatku od towarów i usług, stanowiącym wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, ustawodawca wymienił m.in. pod pozycją 1 "Granulki i proszek z surówki, surówki zwierciadlistej lub stali - wyłącznie wlewki lub gęsi zwykle ze stali wysokostopowej, otrzymywane przez przetopienie i odlanie drobniutkich odpadów lub złomu" określone symbolem PKWiU ex 24.10.14.0, zaś pod poz. 2 "Pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich; cermetale; popiół i pozostałości zawierające metale i związki metali - wyłącznie odpady i złom metali nieszlachetnych" - PKWiU ex 24.45.30.0.

Ustawodawca zatem na potrzeby stosowania ww. znowelizowanej ustawy o VAT odwołał się od dnia 1 lipca 2011 r., do klasyfikacji statystycznych, celem identyfikacji danej czynności, zgodnie z ww. art. 5a ustawy o VAT.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że przedmiotem dostawy dokonywanej przez Wnioskodawcę jest - zgodnie ze wskazaniem podatnika - "Złoto nieobrobione plastycznie lub w postaci półproduktu lub w postaci proszku" sklasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) pod symbolem 24.41.20.0.

Należy zaznaczyć, iż do zaklasyfikowania danego towaru bądź usługi do odpowiedniej grupy czy też do weryfikacji wskazanej klasyfikacji, nie są kompetentne organy podatkowe. W myśl bowiem Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1 poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej i to jego obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu błędnego zaklasyfikowania towarów a w razie wątpliwości może on w tym zakresie zwrócić się do Ośrodka Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi.

Niniejsza interpretacja została zatem wydana w oparciu o klasyfikację statystyczną wskazaną we wniosku przez Wnioskodawcę.

Zatem jeśli przedmiotowe towary, o których mowa we wniosku, objęte są klasyfikacją PKWiU 24.41.20.0 "Złoto nieobrobione plastycznie lub w postaci półproduktu lub w postaci proszku", to ich dostawa, jako towarów niewymienionych w załączniku Nr 11 do ustawy o VAT, po dniu 1 lipca 2011 r. nie będzie objęta zasadami opodatkowania wymienionymi w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, zaś Wnioskodawca jest podatnikiem zobowiązanym do rozliczenia podatku należnego z tytułu dokonywanych dostaw na rzecz innych podatników VAT.

Wnioskodawca jest zatem zobowiązany do opodatkowania sprzedaży ww. towaru na zasadach ogólnych, przy zastosowaniu podstawowej stawki podatku VAT określonej w art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług tj. w wysokości 23%.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy podkreślić, że niniejsza interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego (w szczególności w przypadku zmiany symbolu PKWiU towarów będących przedmiotem dostawy) lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl