IBPP1/443-1156/09/AL

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 12 marca 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-1156/09/AL

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 9 listopada 2009 r. (data wpływu 16 listopada 2009 r.), uzupełnionym pismami z dnia 18 stycznia 2010 r. (data wpływu 29 stycznia 2010 r.) z dnia 16 lutego 2010 r. (data wpływu 23 lutego 2010 r.) oraz z dnia 9 marca 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku aportu rzeczowego w postaci budynków wraz z gruntem wnoszonego do jednoosobowej Spółki Gminy - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 listopada 2009 r. wpłynął do tutejszego organu wniosek z dnia 9 listopada 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku od towarów i usług aportu rzeczowego w postaci budynków wraz z gruntem wnoszonego do jednoosobowej spółki Gminy.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 18 stycznia 2010 r. (data wpływu 29 stycznia 2010 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu Nr IBPP1/443-1156/09/AL z dnia 13 stycznia 2010 r., pismem z dnia 16 lutego 2010 r. (data wpływu 23 lutego 2010 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu Nr IBPP1/443-1156/09/AL z dnia 9 lutego 2010 r. oraz pismem z dnia 9 marca 2010 r.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Aktem notarialnym Rep. XXX z dnia 14 grudnia 2007 r. Gmina nabyła nieruchomości w postaci budynków wraz z gruntem stanowiące "zespół szpitalny" składający się z:

* pawilonu handlowego o pow. 41,00 m 2 i kubaturze 135,30 m 3,

* budynku administracyjnego o pow. 493,4 m 2 i kubaturze 2.532,20 m 3,

* magazynów gospodarczych o pow. 160 m 2 i kubaturze 440 m 3,

* budynku prosektorium o pow. 163,10 m 2 i kubaturze 828,80 m 3,

* wiaty o pow. 60 m 2 i kubaturze 180 m 3,

* stacji trafo o pow. 100 m 2 i kubaturze 380 m 3,

* budynku szpitala NZOZ o pow. 3.551,50 m 2 i kubaturze 9.931 m 3,

* budynku ruchu chorych o pow. 126,30 m 2 i kubaturze 420 m 3.

Nabycie nastąpiło od Powiatu, który ww. aktem notarialnym dokonał sprzedaży całego "zespołu szpitalnego" za kwotę XXX zł a sprzedaż powyższa została zwolniona od opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Mając na uwadze treść art. 43 ust. 1 pkt 10 oraz art. 43 ust. pkt 10a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) Gmina dokonując aportu rzeczowego w postaci całego "zespołu szpitalnego" Spółce z o.o. (jednoosobowa spółka Gminy) będzie mogła korzystać ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Zwolnienie możliwe jest ponieważ w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy (Gminie) prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jak również dokonujący dostawy "zespołu szpitalnego" nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Tak więc w obecnym stanie prawnym wnosząc aport rzeczowy do Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością należy zastosować stawkę właściwą dla przedmiotu takiego aportu.

W związku z powyższym jeżeli cały "zespół szpitalny" będzie zwolniony od opodatkowania podatkiem od towarów i usług, to również zwolnieniem objęty będzie aport ww. "zespołu szpitalnego."

W uzupełnieniu do wniosku z dnia 18 stycznia 2010 r. Wnioskodawca wskazał, iż nabywcą nieruchomości w postaci "zespołu szpitalnego" czyli obiektów budowlanych wraz z gruntem, była Gmina, także Gmina będzie podmiotem dokonującym wniesienia wkładu niepieniężnego (aportu) w postaci nieruchomości do jednoosobowej spółki Gminy - Spółki sp. z o.o.

Zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT jest Urząd Miasta.

Urząd Miasta i Gmina nie są odrębnie zarejestrowanymi podatnikami podatku VAT.

W celach rozliczeniowych składana jest jedna deklaracja na podatek od towarów i usług VAT przez Urząd Miasta.

Decyzja o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej NIP została wydana na Urząd Miasta, Gmina nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT nie posiada nadanego odrębnie numeru identyfikacji podatkowej NIP.

Urząd Miasta jako jednostka organizacyjna powołana do prowadzenia działalności i świadczenia usług w imieniu Gminy, wystawi fakturę dokumentującą dokonanie sprzedaży przedmiotowych nieruchomości, zaewidencjonowanych w księgach rachunkowych Urzędu Miasta.

Wyszczególnione obiekty stanowią budynki w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo Budowlane i są to budynki trwale z gruntem związane.

Wyszczególnienie nieruchomości stanowiących "kompleks szpitalny":

* Budynek szpitala: działka ewid. nr 679/2, rok budowy- 1926, symbol RKOB -1264,

* Budynek administracyjny: w częściach działki ewid. nr 679/1, 4203/2 i 4203/1, rok budowy - 1972, symbol RKOB - 1220,

* Budynek prosektorium: w częściach działki ewid. nr 679/2 i 4203/1, rok budowy- 1984, symbol PKOB - 1264,

* Budynek ruchu chorych: działka ewid. nr 679/2, rok budowy - 1976, rozbudowany 1992, symbol PKOB - 1264,

* Budynek stacji trafo: działka ewid. nr 4203/1, rok budowy - 1974, symbol PKOB - 1241,

* Budynek magazynów: w częściach działki ewid. nr 4203/1 i 4203/2, rok budowy - 1980, symbol PKOB 1252,

* Wiata - garaż: działka ewid. nr 4203/1, rok budowy - 1984, symbol PKOB 1242,

* Pawilon handlowy: działka ewid. nr 679/1, rok budowy- 1975, symbol RKOB -1230,

* Budynek przychodni: działka ewid. nr 4206, rok budowy - 1926, rozbudowany w 1974 r., symbol PKOB 1264.

Dostawa nieruchomości na rzecz Gminy w postaci całego "zespołu szpitalnego" nastąpiła w ramach pierwszego zasiedlenia w dniu 14 grudnia 2007 r. na podstawie aktu notarialnego od Powiatu.

Sprzedaż nieruchomości była dokonana w ramach czynności podlegających opodatkowaniu, jednak mogących korzystać ze zwolnienia od podatku VAT dla towarów używanych zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

W momencie nabycia przedmiotowej nieruchomości Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, nieruchomości będące przedmiotem sprzedaży korzystały ze zwolnienia od podatku VAT oraz były nabyte na cele związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych dla społeczeństwa.

Nieruchomości oznaczone jako działki ewid. nr 4206, 4203/1, 4203/2, 4203/3, 679/1, 679/2, 679/3, 679/4 zabudowane budynkiem przychodni i obiektami szpitala, zostały przez Gminę oddane w użyczenie (umową zawartą w dniu 14 grudnia 2007 r. na czas oznaczony od dnia zawarcia umowy do dnia 13 grudnia 2010 r.) na rzecz Spółki z o.o.

Nieruchomości stanowiące "zespół szpitalny" składają się z następujących działek ewidencyjnych;

1.

Obręb "X": nr 4206 o pow. 0,1589 ha, nr 4203/1 o pow. 0,2558 ha, nr 4203/2 o pow. 0,0317 ha, nr 4203/3 o pow. 0,0056 ha,

2.

Obręb "Y": nr 679/1 o pow. 0,0773 ha, nr 679/2 o pow. 0,4177 ha, nr 679/3 o pow. 0,1874 ha, nr 679/4 o pow. 0,0024 ha.

Zgodnie z obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Miasto zatwierdzonym Uchwałą Rady Miasta z dnia 28 marca 2001 r. Nr działka ewid. 4203/3 położona w "X" oraz przeważająca część działki nr ewid. 679/3 położonej w "X" (obręb "Y") znajduje się w terenach "strefy intensywnego zainwestowania miejskiego" - obejmuje tereny zwartej zabudowy o przewadze funkcji mieszkaniowej. Zakłada się utrzymanie dotychczasowej funkcji obszaru, porządkowanie charakteru zabudowy.

Natomiast działka nr ewid. 679/4 położona w "X" (obręb "Y") oraz część działki nr ewid. 679/3 położonej w "X" znajduje się w terenach "strefy komunikacji."

Na działce nr ewid. 4203/3 znajduje się park przy szpitalu wybrukowany alejkami spacerowymi, zasadzony krzewami i drzewami.

Na działkach nr ewid. 679/3 oraz nr ewid. 679/4 znajdują się parkingi postojowe (asfaltowe).

Pozostałe działki są zabudowane obiektami "zespołu szpitalnego".

W uzupełnieniu do wniosku z dnia 16 lutego 1010 r. Wnioskodawca wskazał, iż zgodnie z obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Miasto zatwierdzonym Uchwałą Rady Miasta z dnia 28 marca 2001 r. Nr XXX.

Działka nr ewid. 4203/3 położona w "X" oraz przeważająca część działki nr ewid. 679/3 położonej w "X" (obręb "Y"" znajduje się w terenach określonych jako:

Strefa intensywnego zainwestowania miejskiego - Strefa ta obejmuje tereny zwartych zespołów zabudowy o przewadze funkcji mieszkaniowej w formie budownictwa wielorodzinnego, z usługami na wydzielonych działkach lub wbudowanymi. Tereny w większości zainwestowane o zdefiniowanym programie użytkowania. Możliwe drobne uzupełnienia w ograniczonym zakresie. Zakłada się utrzymanie dotychczasowej funkcji obszaru, porządkowanie charakteru zabudowy.

Natomiast działka nr ewid. 679/4 położona w "X" (obręb "Y") oraz część działki nr ewid. 679/3 położonej w "X" znajduje się w terenach określonych jako:

Strefa komunikacji - główne cele polityki komunikacyjnej koncentrują się na:

* zapewnieniu mieszkańcom gminy dogodnej dostępności do celów ich podróży i do ich miejsc zamieszkania w akceptowanych standardach podróżowania przy jednoczesnej minimalizacji transportochłonności układu komunikacyjnego,

* eliminacji bądź łagodzeniu uciążliwości funkcjonalnych i środowiskowych powstających w wyniku rozbudowy tego układu,

* wykorzystaniu położenia gminy w stosunku do układu dróg międzyregionalnych i regionalnych dla aktywizacji gospodarczej terenów gminy.

Realizacja polityki wymaga podjęcia bądź kontynuacji działań, m.in.:

* rozbudowa i modernizacja głównych elementów podstawowego układu drogowego,

* rozbudowa drogowego układu obsługującego istniejące i projektowane enklawy zagospodarowania terenu,

* podwyższenie standardu funkcjonalnego i stanu bezpieczeństwa na wszystkich drogach krajowych, wojewódzkiej, powiatowych i ważniejszych gminnych poprzez sukcesywną realizację chodników dla pieszych na obszarach zabudowy oraz przebudowę miejsc szczególnie niebezpiecznych.

Powyższe działki nie są zabudowane budowlami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, oraz nie posiadają symbolu PKOB.

W uzupełnieniu do wniosku z dnia 9 marca 2010 r. Wnioskodawca wskazał, iż Gmina od momentu wejścia w posiadanie przedmiotowych budynków nie dokonywała ich ulepszenia w myśl przepisów o podatku dochodowym.

Ponadto działka nr ewid. 679/3 jest położona w "X" w przeważającej części znajduje się w strefie intensywnego zainwestowania miejskiego, pozostała część działki znajduje się w strefie komunikacji (cały obszar działki 679/3 znajduje się wyłącznie w dwóch wymienionych strefach zagospodarowania przestrzennego.)

Gmina obecnie nie posiada zatwierdzonego planu zagospodarowania przestrzennego, który jest w trakcie opracowywania. Obowiązującym dokumentem jest Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy zatwierdzone Uchwałą Rady Miasta z dnia 28 marca 2001 r. Nr XXX.

Na dzień obecny Gmina nie dokonała wniesienia aportem nieruchomości (budynków trwale z gruntem związanych) w postaci "zespołu szpitalnego" do jednoosobowej spółki Gminy - Spółki z o.o.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy wnosząc aport w postaci prawa własności nieruchomości do Spółki z o.o. należy zastosować stawkę właściwą dla przedmiotu takiego aportu.

Inaczej rzecz ujmując czy nieruchomość nabyta przez Gminę, zwolniona z podatku od towarów i usług, wniesiona następnie aportem do jednoosobowej spółki Gminy będzie korzystała ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, lub inaczej czy wnosząc aport rzeczowy do jednodnoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością można zastosować zwolnienie z podatku od towarów i usług ze względu na fakt, że przedmiot aportu był uprzednio zwolniony od podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy wniesienie aportu rzeczowego do Spółki z o.o. jest zwolnione od podatku od towarów i usług, jeżeli przedmiot aportu był uprzednio zwolniony od podatku od towarów i usług.

Inaczej rzecz ujmując Gmina może zastosować zwolnienie od podatku od towarów i usług w stosunku do wnoszonego aportu rzeczowego w postaci prawa własności "zespołu szpitalnego".

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Na wstępie należy zauważyć, że zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Gmina jest jednostką zasadniczego podziału terytorialnego stopnia podstawowego, posiada osobowość prawną, a zatem zdolność do działania we własnym imieniu.

Gmina jest samorządową osobą prawną, która nie ma własnych struktur organizacyjnych, natomiast nałożone na nią zadania, w myśl art. 33 cyt. ustawy o samorządzie gminnym, wykonuje za pośrednictwem urzędu gminy. Zdolność prawną, jak i zdolność do wykonywania czynności prawnych ma jednostka samorządu terytorialnego - gmina, nie zaś urząd gminy. Urząd gminy jest jedynie aparatem pomocniczym gminy.

Samorządowe osoby prawne (gminy, powiaty, województwa) są jednostkami podziału terytorialnego, posiadają osobowość prawną, a zatem i zdolność do działania we własnym imieniu i na własny rachunek. Nie mają jednak własnych struktur organizacyjnych, a nałożone na nie zadania wykonują za pośrednictwem urzędu. Urzędy te realizując zadania spoczywające na samorządowych osobach prawnych, a skutkujące obowiązkiem podatkowym w podatku od towarów i usług, występują wyłącznie jako jednostki organizacyjne działające w imieniu i na rzecz ww. osób prawnych.

Urząd gminy jest więc aparatem pomocniczym służącym do wykonywania zadań gminy oraz obsługi techniczno-organizacyjnej gminy. Biorąc pod uwagę nierozerwalne i niepodzielne powiązania podmiotowe gminy i urzędu gminy, również na gruncie podatku od towarów i usług należy stwierdzić, iż nie występuje odrębna od podmiotowości gminy podmiotowość urzędu gminy. Zatem Urząd Gminy działając w imieniu Gminy realizuje zadania własne Gminy. Natomiast zdolność prawną i zdolność do dokonywania czynności prawnych ma Gmina, nie zaś Urząd Gminy.

W oparciu o rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz. 1020 z późn. zm.) należy stwierdzić, iż urząd gminy nie ma możliwości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, dotyczącej rozliczeń podatku od towarów i usług dla samorządowych osób prawnych oraz dla ich urzędów, obsługujących od strony techniczno-organizacyjnej te osoby prawne.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Towarami natomiast, w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy o VAT, są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Przepisy art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy o VAT definiują pojęcie dostawy towarów i świadczenia usług za wynagrodzeniem.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Natomiast w myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Ustawodawca w ww. przepisach poza wskazaniem, że przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, wskazał ponadto, że za świadczenie usług uznawana jest każda transakcja, która nie stanowi dostawy towarów.

Podstawowa stawka podatku - na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy o VAT - wynosi 22% z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Zwolnienie z opodatkowania podatkiem VAT lub obniżenie stawki podatkowej, możliwe jest tylko wówczas, gdy przewiduje to ustawa o VAT lub przepisy wykonawcze do ustawy.

Stosownie do § 8 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.), które obowiązywało do dnia 30 listopada 2008 r., zwolnieniu od podatku podlegały wkłady niepieniężne (aporty) wnoszone do spółek prawa handlowego i cywilnego.

Z dniem 1 grudnia 2008 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336), obowiązujące do dnia 31 grudnia 2009 r. W rozporządzeniu tym nie przewidziano co prawda zwolnienia od podatku analogicznego do wynikającego z § 8 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 27 kwietnia 2004 r., niemniej jednak w przepisach przejściowych, w rozdziale 13 - przepisy przejściowe i końcowe, wskazano, iż w okresie do dnia 31 marca 2009 r., w przypadku wnoszenia wkładów niepieniężnych (aportów) do spółek prawa handlowego i cywilnego może być stosowane zwolnienie od podatku - § 38 rozporządzenia.

Należy jednakże zauważyć, iż cyt. wyżej przepis § 38 rozporządzenia, obowiązujący od dnia 1 grudnia 2008 r., wprowadził możliwość (nie obowiązek) stosowania zwolnienia od podatku w przypadku wnoszenia wkładów niepieniężnych (aportów) do spółek prawa handlowego i cywilnego do dnia 31 marca 2009 r.

Natomiast po tej dacie, wnoszenie wkładów niepieniężnych do spółek prawa handlowego (np. do spółki z o.o.) podlega opodatkowaniu na ogólnych zasadach, określonych w przepisach o podatku od towarów i usług, w zależności od przedmiotu aportu.

Również w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799) - obowiązującym od dnia 1 stycznia 2010 r., ustawodawca nie przewidział możliwości stosowania zwolnienia od podatku w przypadku wnoszenia wkładów niepieniężnych (aportów) do spółek prawa handlowego i cywilnego.

Jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego Wnioskodawca ma zamiar wnieść w formie aportu rzeczowego, do Spółki z o.o. (jednoosobowa spółka Gminy), nieruchomości w postaci budynków wraz z gruntem stanowiące "zespół szpitalny".

Aktem notarialnym z dnia 14 grudnia 2007 r. Wnioskodawca nabył nieruchomości w postaci budynków wraz z gruntem stanowiące "zespół szpitalny" składający się z:

* pawilonu handlowego o pow. 41,00 m 2 i kubaturze 135,30 m 3,

* budynku administracyjnego o pow. 493,4 m 2 i kubaturze 2.532,20 m 3,

* magazynów gospodarczych o pow. 160 m 2 i kubaturze 440 m 3,

* budynku prosektorium o pow. 163,10 m 2 i kubaturze 828,80 m 3,

* wiaty o pow. 60 m 2 i kubaturze 180 m 3,

* stacji trafo o pow. 100 m 2 i kubaturze 380 m 3,

* budynku szpitala SPZOZ o pow. 3.551,50 m 2 i kubaturze 9.931 m 3,

* budynku ruchu chorych o pow. 126,30 m 2 i kubaturze 420 m 3.

Nabycie nastąpiło od Powiatu, który ww. aktem notarialnym dokonał sprzedaży całego "zespołu szpitalnego" za kwotę XXX zł a sprzedaż powyższa została zwolniona od opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Wyszczególnienie nieruchomości stanowiących "kompleks szpitalny":

* Budynek szpitala: działka ewid. nr 679/2, rok budowy- 1926, symbol PKOB -1264,

* Budynek administracyjny: w częściach działki ewid. nr 679/1, 4203/2 i 4203/1, rok budowy - 1972, symbol PKOB - 1220,

* Budynek prosektorium: w częściach działki ewid. nr 679/2 i 4203/1, rok budowy- 1984, symbol PKOB - 1264,

* Budynek ruchu chorych: działka ewid. nr 679/2, rok budowy - 1976, rozbudowany 1992, symbol PKOB - 1264,

* Budynek stacji trafo: działka ewid. nr 4203/1, rok budowy - 1974, symbol PKOB - 1241,

* Budynek magazynów: w częściach działki ewid. nr 4203/1 i 4203/2, rok budowy - 1980, symbol PKOB 1252,

* Wiata - garaż: działka ewid. nr 4203/1, rok budowy - 1984, symbol PKOB 1242,

* Pawilon handlowy: działka ewid. nr 679/1, rok budowy- 1975, symbol RKOB -1230,

* Budynek przychodni: działka ewid. nr 4206, rok budowy - 1926, rozbudowany w 1974 r., symbol PKOB 1264.

Nabyte przez Wnioskodawcę obiekty stanowią budynki w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo Budowlane i są to budynki trwale z gruntem związane.

Nieruchomości stanowiące "zespół szpitalny" składają się z następujących działek ewidencyjnych:

* Obręb "X": nr 4206 o pow. 0,1589 ha, nr 4203/1 o pow. 0,2558 ha, nr 4203/2 o pow. 0,0317 ha, nr 4203/3 o pow. 0,0056 ha,

* Obręb "Y": nr 679/1 o pow. 0,0773 ha, nr 679/2 o pow. 0,4177 ha, nr 679/3 o pow. 0,1874 ha, nr 679/4 o pow. 0,0024 ha.

Gmina obecnie nie posiada zatwierdzonego planu zagospodarowania przestrzennego, który jest w trakcie opracowywania. Zgodnie z obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Miasto zatwierdzonym Uchwałą Rady Miasta z dnia 28 marca 2001 r. Nr:

Działka nr ewid. 4203/3 położona w "X" oraz przeważająca część działki nr ewid. 679/3 położonej w "X" (obręb "Y") znajduje się w terenach określonych jako:

Strefa intensywnego zainwestowania miejskiego. Strefa ta obejmuje tereny zwartych zespołów zabudowy o przewadze funkcji mieszkaniowej w formie budownictwa wielorodzinnego, z usługami na wydzielonych działkach lub wbudowanymi. Tereny w większości zainwestowane o zdefiniowanym programie użytkowania. Możliwe drobne uzupełnienia w ograniczonym zakresie. Zakłada się utrzymanie dotychczasowej funkcji obszaru, porządkowanie charakteru zabudowy.

Natomiast działka nr ewid. 679/4 położona w "X" (obręb "Y") oraz pozostała część działki nr ewid. 679/3 położonej w "X" znajduje się w terenach określonych jako: Strefa komunikacji.

Powyższe działki nie są zabudowane budowlami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, oraz nie posiadają symbolu PKOB.

Dostawa nieruchomości na rzecz Gminy w postaci całego "zespołu szpitalnego" nastąpiła w ramach pierwszego zasiedlenia w dniu 14 grudnia 2007 r. na podstawie aktu notarialnego od Powiatu.

Sprzedaż nieruchomości była dokonana w ramach czynności podlegających opodatkowaniu, jednak mogących korzystać ze zwolnienia od podatku VAT dla towarów używanych zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

W momencie nabycia przedmiotowej nieruchomości Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, nieruchomości będące przedmiotem sprzedaży korzystały ze zwolnienia od podatku VAT oraz były nabyte na cele związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych dla społeczeństwa.

Wnioskodawca od momentu wejścia w posiadanie przedmiotowych budynków nie dokonywał ich ulepszenia w myśl przepisów o podatku dochodowym.

Nieruchomości oznaczone jako działki ewid. nr 4206, 4203/1, 4203/2, 4203/3, 679/1, 679/2, 679/3, 679/4 zabudowane budynkiem przychodni i obiektami szpitala, zostały przez Gminę oddane w użyczenie (umową zawartą w dniu 14 grudnia 2007 r. na czas oznaczony od dnia zawarcia umowy do dnia 13 grudnia 2010 r.) na rzecz Spółki z o.o.

Biorąc pod uwagę przedstawiony opis zdarzenia przyszłego w oparciu o ww. stan prawny wnoszone w formie aportu rzeczowego, Spółki z o.o. (jednoosobowa spółka Gminy), nieruchomości w postaci budynków oraz gruntu (działek geodezyjnie wyodrębnionych), będzie podlegał opodatkowaniu na zasadach ogólnych wg stawek właściwych dla dostawy ww. nieruchomości.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Ponadto zgodnie z art. 2 pkt 14 ww. ustawy o podatku od towarów i usług przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

a.

wybudowaniu lub

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Stosownie natomiast do art. 43 ust. 1 pkt 10a cyt. ustawy o VAT zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem, że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

W myśl natomiast art. 43 ust. 7a ww. ustawy o VAT warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b), nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Jak stwierdzono powyżej ze zwolnienia od podatku od towarów i usług może korzystać dostawa budynków i budowli.

Zgodnie z Polską Klasyfikacją Obiektów Budowlanych (PKOB) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.) przez obiekt budowlany rozumie się konstrukcję połączoną z gruntem w sposób trwały, wykonany z materiałów budowlanych i elementów składowych będący wynikiem prac budowlanych. Budynki natomiast to zadaszone obiekty budowlane wraz z wbudowanymi instalacjami i urządzeniami technicznymi, wykorzystywane dla potrzeb stałych, przystosowane do przebywania ludzi, zwierząt lub ochrony przedmiotów.

W myśl art. 3 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) ilekroć w ustawie jest mowa o:

1.

obiekcie budowlanym - należy przez to rozumieć:

a.

budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi,

b.

budowlę stanowiącą całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami,

c.

obiekt małej architektury;

2.

budynku - należy przez to rozumieć taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach.

Natomiast zgodnie z art. 3 pkt 3 ww. ustawy pod pojęciem budowli należy rozumieć każdy obiekt budowlany niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury, jak: lotniska, drogi, linie kolejowe, mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne, zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne, oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody, konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców przemysłowych, elektrowni wiatrowych i innych urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową.

Wnioskodawca wskazał, iż przedmiotem wkładu niepieniężnego mają być budynki w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo Budowlane trwale z gruntem związane położone na działkach:

* Budynek szpitala (symbol PKOB - 1264) położony na działce ewid. nr 679/2,

* Budynek administracyjny (symbol PKOB - 1220) położony w częściach działki ewid. nr 679/1, 4203/2 i 4203/1,

* Budynek prosektorium (symbol PKOB - 1264) położony w częściach działki ewid. nr 679/2 i 4203/1,

* Budynek ruchu chorych (symbol PKOB - 1264) położony na działce ewid. nr 679/2,

* Budynek stacji trafo (symbol PKOB - 1241) położony na działce ewid. nr 4203/1,

* Budynek magazynów (symbol PKOB 1252) położony w częściach działki ewid. nr 4203/1 i 4203/2,

* Wiata - garaż (symbol PKOB 1242) położony na działce ewid. nr 4203/1,

* Pawilon handlowy (symbol PKOB -1230) położony na działce ewid. nr 679/1,

* Budynek przychodni (symbol PKOB 1264) położony na działce ewid. nr 4206.

Nabyte przez Wnioskodawcę obiekty stanowią budynki w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo Budowlane i są to budynki trwale z gruntem związane.

Wnioskodawca od momentu wejścia w posiadanie przedmiotowych budynków nie dokonywał ich ulepszenia w myśl przepisów o podatku dochodowym.

Dostawa nieruchomości na rzecz Gminy nastąpiła w ramach pierwszego zasiedlenia w dniu 14 grudnia 2007 r. na podstawie aktu notarialnego od Powiatu.

Sprzedaż nieruchomości była dokonana w ramach czynności podlegających opodatkowaniu, jednak mogących korzystać ze zwolnienia od podatku VAT dla towarów używanych zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

W momencie nabycia nieruchomości Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, nieruchomości będące przedmiotem sprzedaży korzystały ze zwolnienia od podatku VAT oraz były nabyte na cele związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych dla społeczeństwa.

Nieruchomości oznaczone jako działki ewid. nr 4206, 4203/1, 4203/2, 4203/3, 679/1, 679/2, 679/3, 679/4 zabudowane budynkiem przychodni i obiektami szpitala, zostały przez Gminę oddane w użyczenie (umową zawartą w dniu 14 grudnia 2007 r. na czas oznaczony od dnia zawarcia umowy do dnia 13 grudnia 2010 r.) na rzecz Spółki z o.o.

Na dzień 9 marca 2010 r. Gmina nie dokonała wniesienia aportem nieruchomości w postaci "zespołu szpitalnego" do jednoosobowej Spółki Gminy - Spółki z o.o.

Zgodnie z cytowanym wcześniej art. 2 pkt 14 ustawy o VAT, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonywaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli po ich wybudowaniu lub ulepszeniu (jeżeli wydatki na ulepszenie stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej).

W świetle tego przepisu przedmiotowa dostawa nie będzie zatem dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia gdyż:

* oddanie do użytkowania tych nieruchomości w wykonywaniu czynności podlegających opodatkowaniu pierwszemu nabywcy nastąpiło w ramach pierwszego zasiedlenia w dniu 14 grudnia 2007 r., bowiem sprzedaż nieruchomości co do zasady podlegała opodatkowaniu, jedynie korzystała ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie obowiązującego wówczas art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT,

* Wnioskodawca od momentu otrzymania przedmiotowych nieruchomości - budynków nie dokonywał ich ulepszenia w myśl przepisów o podatku dochodowym.

W związku z powyższym stwierdzić należy, że zbycie przez Wnioskodawcę budynku szpitala (symbol PKOB - 1264), budynku administracyjnego (symbol PKOB -1220), budynku prosektorium (symbol PKOB - 1264), budynku ruchu chorych (symbol PKOB - 1264), budynku stacji trafo (symbol PKOB - 1241), budynku magazynów (symbol PKOB - 1252), wiaty - garażu (symbol PKOB - 1242), pawilonu handlowego (symbol PKOB - 1230), budynku przychodni (symbol PKOB - 1264) korzystać będzie ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, gdyż nie wystąpiły okoliczności wyłączające zwolnienie od podatku na podstawie tego przepisu.

W przedmiotowej sprawie dostawa nie będzie bowiem dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim i pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynków nie upłynie okres krótszy niż 2 lata.

Przepis art. 29 ust. 5 cyt. ustawy o VAT stanowi ponadto, iż w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu. Powyższe oznacza, iż w przypadku gdy dla budynku lub budowli obowiązuje zwolnienie od podatku, zwolnieniem objęta jest również dostawa gruntu, na którym to gruncie budynek lub budowla są posadowione.

Zatem skoro dla dostawy ww. budynków zastosowanie znajdzie zwolnienie od podatku od towarów i usług, również dostawa gruntu tj. działek o numerach ewidencyjnych: 679/1, 679/2, 4203/1, 4203/2, 4206, na którym są one posadowione, będzie zwolniona od podatku od towarów i usług.

Z wniosku wynika ponadto, że przedmiotem aportu będą również niezabudowane budowlami działki geodezyjnie wyodrębnione o numerach ewidencyjnych: 679/3, 679/4, 4203/3.

Zgodnie z obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy działka nr ewid. 4203/3 oraz część działki nr ewid. 679/3 znajdują się w terenach określonych jako strefa intensywnego zainwestowania miejskiego, obejmujacej tereny zwartych zespołów zabudowy o przewadze funkcji mieszkaniowej w formie budownictwa wielorodzinnego, z usługami na wydzielonych działkach lub wbudowanymi.

Natomiast zgodnie z ww. Studium działka nr ewid. 679/4 oraz pozostała część działki nr ewid. 679/3 znajduje się w terenach określonych jako strefa komunikacji.

Jak wskazał Wnioskodawca, działki te nie są zabudowane budowlami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.

Jak stanowi przepis art. 43 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy o VAT, zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę.

Zauważyć w tym miejscu należy, iż ustawa o podatku od towarów i usług w cytowanym powyżej art. 43 ust. 1 pkt 9 posługuje się kryterium przeznaczenia terenu.

Celem określenia czy dany grunt jest przeznaczony pod zabudowę należy się odwołać do przepisów zawartych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) regulującej zasady kształtowania polityki przestrzennej przez jednostki samorządu terytorialnego i organy administracji rządowej.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 2 ww. ustawy, ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu, przy czym:

1.

lokalizację inwestycji celu publicznego ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,

2.

sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy.

Zatem o charakterze danego gruntu winien rozstrzygać odpowiedni zapis w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, który jako dokument prawa miejscowego, decyduje o kwalifikacji gruntu.

W sytuacji, gdy dla danego terenu, nie obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego, jak ma to miejsce w opisie zdarzenia przyszłego przedstawionym przez Wnioskodawcę, należy posłużyć się decyzją o warunkach zabudowy lub inną istniejąca na dzień zawarcia transakcji dokumentacją sporządzoną na podstawie ww. ustawy o planowaniu przestrzennym.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, w tym uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, z wyjątkiem morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej oraz terenów zamkniętych, należy do zadań własnych gminy.

W myśl art. 9 ust. 1 i ust. 4 ww. ustawy w celu określenia polityki przestrzennej gminy, w tym lokalnych zasad zagospodarowania przestrzennego, rada gminy podejmuje uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, zwanego dalej "studium". Ustalenia studium są wiążące dla organów gminy przy sporządzaniu planów miejscowych.

Z powyższych przepisów wynika, że dla określenia przeznaczenia danego terenu, w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego decydujące znaczenie ma przeznaczenie terenu określone w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.

Jak już wspomniano wyżej, w przedmiotowej sprawie nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. W świetle powyższego decydujące znaczenie będą więc miały ustalenia zawarte w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, z którego wynika, iż posiadane przez Wnioskodawcę nieruchomości gruntowe o numerach ewidencyjnych 679/3, 679/4, 4203/3 mające być przedmiotem (dostawy) aportu znajdują się w strefie intensywnego zainwestowania miejskiego oraz w strefie komunikacji.

Zatem zdaniem tut. organu bezsprzecznym pozostaje więc fakt, iż działki mające być przedmiotem dostawy (aportu) znajdują się na terenach przeznaczonych pod zabudowę.

W świetle powyższego planowane wniesienie wkładu niepieniężnego (aportu) działek niezabudowanych o numerach ewidencyjnych 679/3, 679/4 i 4203/3 przeznaczonych pod zabudowę, na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy o VAT będzie podlegało opodatkowaniu 22% stawką podatku od towarów i usług, gdyż żaden przepis ustawy o VAT oraz rozporządzenia wykonawczego do tej ustawy nie zwalnia od tego podatku dostawy tych działek ani nie przewiduje innej (niż podstawowa) stawki podatku VAT przy tej transakcji.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy, należało uznać za nieprawidłowe.

Na marginesie należy wskazać, że zgodnie z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2009 r. przepisem art. 43 ust. 10-11 ww. ustawy o podatku od towarów i usług podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:

1.

są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;

2.

złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.

Oświadczenie, o którym mowa w ust. 10 pkt 2, musi również zawierać:

1.

imiona i nazwiska lub nazwę, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej dokonującego dostawy oraz nabywcy;

2.

planowaną datę zawarcia umowy dostawy budynku, budowli lub ich części;

3.

adres budynku, budowli lub ich części.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego (w szczególności gdyby działki 679/3, 679/4 i 4203/3 były zabudowane budowlami) lub zmiany stanu prawnego.

Ponadto zaznaczyć należy, iż przedmiotem niniejszej interpretacji nie była ocena prawidłowości wystawienia faktury dokumentującej dokonanie dostawy przedmiotowych nieruchomości przez Urząd Miasta, gdyż kwestia ta nie była przedmiotem zapytania Wnioskodawcy i Wnioskodawca w tej sprawie nie przedstawił wyczerpująco stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) ani własnego stanowiska.

Przedmiotem niniejszej interpretacji nie była również kwestia prawidłowości rejestracji Urzędu Miasta i Gminy w zakresie podatku VAT i NIP oraz składania przez nich deklaracji podatkowych gdyż Wnioskodawca nie zadał w tym zakresie pytania, nie przedstawił wyczerpująco stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) ani własnego stanowiska.

Końcowo nadmienia się, iż w myśl w art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika więc, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny załączonych do wniosku o interpretację dokumentów, nie przeprowadza bowiem postępowania dowodowego, jest zatem związany wyłącznie opisem stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) przedstawionym przez Wnioskodawcę i jego stanowiskiem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem.

Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl