IBPBII/2/415-255/13/MZa

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 maja 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBII/2/415-255/13/MZa

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że Pana stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 1 marca 2013 r. (data wpływu do tut. Biura 7 marca 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego ze sprzedaży udziału w gospodarstwie rolnym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 marca 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego ze sprzedaży udziału w gospodarstwie rolnym.

W związku z brakami formalnymi stwierdzonymi we wniosku, pismem z dnia 8 maja 2013 r. Znak: IBPBII/2/415-255/13/MZa wezwano wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Uzupełnienia dokonano w dniu 15 maja 2013 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W kwietniu 1981 r. zmarł ojciec wnioskodawcy. Po jego śmierci nie prowadzono postępowania spadkowego. W październiku 2011 r. zmarła matka wnioskodawcy. Po jej śmierci został złożony wniosek do Sądu o stwierdzenie nabycia spadku. Sąd Rejonowy postanowieniem z dnia 26 kwietnia 2012 r. stwierdził nabycie spadku po zmarłych rodzicach. W skład spadku wchodziło gospodarstwo rolne o powierzchni 1,42 ha wraz z budynkiem mieszkalnym i zabudowaniami gospodarczymi.

Wnioskodawca zaznaczył, że fakt nabycia spadku został zgłoszony w Urzędzie Skarbowym, stosowne podatki zostały opłacone.

W sierpniu 2012 r., a więc przed upływem 5 lat od daty nabycia spadku, gospodarstwo rolne wraz z zabudowaniami zostało sprzedane aktem notarialnym. W wyniku sprzedaży, gospodarstwo rolne nie utraciło charakteru gospodarstwa rolnego, w dalszym ciągu figuruje w ewidencji gospodarstw rolnych w Urzędzie Gminy, naliczany jest podatek rolny.

Wnioskodawca dodał, że nabywcy w akcie notarialnym stwierdzili, że nabywane nieruchomości utworzą gospodarstwo rolne oraz że nie posiadają innych nieruchomości rolnych.

Ponadto sprzedający (wnioskodawca i jego siostra) nie prowadzili i nie prowadzą działalności gospodarczej.

Z uzupełnienia wniosku wynika, że Sąd Rejonowy postanowieniem z dnia 26 kwietnia 2012 r. stwierdził, że spadek po zmarłym ojcu wnioskodawcy na podstawie ustawy wraz z gospodarstwem rolnym nabyli: żona, córka i syn, każde z nich po 1/3 części. Innych spadkobierców nie było. Tym samym postanowieniem Sąd stwierdził, że spadek po zmarłej w 2011 r. matce wnioskodawcy na podstawie ustawy wraz z gospodarstwem rolnym nabyli: syn i córka, każde po 1/2 części.

W sierpniu 2012 r. aktem notarialnym nabyte w spadku gospodarstwo rolne w całości zostało sprzedane przez oboje spadkobierców tzn. wnioskodawcę i jego siostrę.

Po śmierci ojca nie prowadzono poprzez Sąd postępowania spadkowego. Grunty rolne były dalej wykorzystywane na cele rolnicze. Dopiero po śmierci matki przeprowadzono postępowanie spadkowe i ze względu na brak możliwości dalszego użytkowania nabytego gospodarstwa rolnego, zostało ono w całości sprzedane przez wnioskodawcę i jego siostrę. Zgodnie z wypisem z rejestru gruntów sporządzonym przez Starostwo Powiatowe, w skład gospodarstwa rolnego wchodziły następujące grunty:

1.

użytki rolne zabudowane 0,11 ha

2.

pastwiska trwałe 0,09 ha

3.

grunty orne 0,12 ha

4.

grunty orne 0,25 ha

5.

grunty orne 0,7735 ha

6.

grunty zakrzewione 0,0826 ha

Łącznie: 1,4261 ha

Ponadto wnioskodawca poinformował, że dopiero po śmierci matki została zmieniona księga wieczysta dla ww. gospodarstwa, w części dotyczącej właścicieli. Jako współwłaściciele gospodarstwa zostali wpisani: wnioskodawca i jego siostra, każde po #189; części.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy wnioskodawca, jako sprzedający gospodarstwo rolne wraz z zabudowaniami, przed upływem 5 lat od daty prawomocnego orzeczenia Sądu, które zostało nabyte w drodze spadku, może skorzystać na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ze zwolnienia od podatku dochodowego od przychodu ze sprzedaży.

Zdaniem wnioskodawcy, w tym przypadku ma zastosowanie zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż sprzedawane grunty i budynki przed sprzedażą wchodziły w skład gospodarstwa rolnego, a także w momencie sprzedaży miały charakter rolny. Dodatkowym elementem determinującym zastosowanie zwolnienia wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy jest fakt, że po dokonanej sprzedaży zachowały one charakter rolny, gdyż zakupione grunty rolne wraz z zabudowaniami w dalszym ciągu figurują w ewidencji gminy jako gospodarstwo rolne i naliczany jest podatek rolny, a kupujący zamierzają utworzyć gospodarstwo rolne.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a - c) ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.) podlegającym opodatkowaniu źródłem przychodu jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

a.

nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,

b.

spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,

c.

prawa wieczystego użytkowania gruntów

- jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Powyższy przepis formułuje generalną zasadę, że odpłatne zbycie nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie rodzi obowiązek podatkowy w postaci zapłaty podatku dochodowego. Tym samym jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości następuje po upływie 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym miało miejsce nabycie - nie jest źródłem przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym przychód uzyskany z odpłatnego zbycia w ogóle nie podlega opodatkowaniu.

Wobec wyżej powołanych regulacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości istotne znaczenie ma ustalenie daty nabycia nieruchomości i forma prawna jej nabycia.

Z wniosku wynika, że przedmiotem spadku po zmarłych rodzicach wnioskodawcy było gospodarstwo rolne wraz z budynkiem mieszkalnym i zabudowaniami. Wnioskodawca w spadku po zmarłym w 1981 r. ojcu nabył udział 1/3 zaś po zmarłej w 2011 r. matce nabył udział #189; w tej nieruchomości rolnej.

Zgodnie z art. 924 i 925 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy, natomiast spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku. Oznacza to, że z chwilą śmierci należące do spadkodawcy prawa i obowiązki stają się spadkiem, który podlega przepisom prawa spadkowego, a data śmierci (chwila śmierci) spadkodawcy ustala, kto staje się spadkobiercą oraz co wchodzi w skład masy spadkowej. Z kolei postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia potwierdzają jedynie prawo spadkobiercy do tego spadku od momentu jego otwarcia.

W myśl art. 1035 Kodeksu cywilnego, jeżeli spadek przypada kilku spadkobiercom, do wspólności majątku spadkowego stosuje się przepisy o współwłasności w częściach ułamkowych. Do momentu zniesienia tej współwłasności lub dokonania działu spadku, spadkobiercy są współwłaścicielami rzeczy i praw wchodzących w skład spadku.

Mając na względzie powyższe uregulowania prawne oraz opisany we wniosku stan faktyczny, za datę nabycia przez wnioskodawcę udziałów w sprzedanej nieruchomości rolnej należy przyjąć dwie daty nabycia, mianowicie:

* 1981 r. w spadku po ojcu wnioskodawca nabył udział 1/3 w gospodarstwie rolnym,

* 2011 r. w spadku po matce nabył udział #189; w nieruchomości rolnej.

Oznacza to, iż przychód ze sprzedaży udziału 1/3 nabytego w drodze spadku w 1981 r. nie będzie w ogóle podlegał opodatkowaniu z uwagi na fakt, że od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie upłynął pięcioletni okres czasu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Natomiast przychód ze sprzedaży uzyskany przez wnioskodawcę tj. przychód przypadający na udział nabyty w spadku matce będzie stanowić źródło przychodu podlegające opodatkowaniu według zasad określonych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2009 r.

Ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 209, poz. 1316 z późn. zm.) zmieniono bowiem m.in. zasady opodatkowania przychodów z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Nowe zasady opodatkowania, zgodnie z art. 14 ustawy zmieniającej, mają zastosowanie do uzyskanych dochodów (poniesionej straty) od dnia 1 stycznia 2009 r.

W tak w myśl art. 30e ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c) podatek dochodowy wynosi 19% podstawy jego obliczenia.

Zgodnie z art. 30e ust. 2 ww. ustawy, podstawą obliczenia podatku, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Przy czym, przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej (art. 19 ust. 1 ww. ustawy).

Zgodnie z art. 22 ust. 6d ww. ustawy, za koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c), nabytych w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób, uważa się udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania oraz kwotę zapłaconego podatku od spadków i darowizn w takiej części, w jakiej wartość zbywanej rzeczy lub prawa przyjęta do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn odpowiada łącznej wartości rzeczy i praw majątkowych przyjętej do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.

Wysokość nakładów, o których mowa w ust. 6d, ustala się na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych (art. 22 ust. 6e ww. ustawy).

Jednakże przepis art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zwalnia od podatku dochodowego przychody uzyskane z tytułu sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego. Zwolnienie to nie dotyczy jednak przychodu uzyskanego ze sprzedaży gruntów, które w związku z tą sprzedażą utraciły charakter rolny.

Ilekroć w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych jest mowa o gospodarstwie rolnym oznacza to gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym (art. 2 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 z późn. zm.) za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

Szczegółowe określenie, jakie rodzaje gruntów wchodzą w skład gospodarstwa rolnego, co decyduje o zakresie zwolnienia od podatku dochodowego przychodu ze sprzedaży takich gruntów, wymaga odniesienia się do klasyfikacji zawartej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38, poz. 454) oraz Załącznika Nr 6 do tego rozporządzenia.

Zgodnie z § 67 ww. rozporządzenia użytki gruntowe wykazywane w ewidencji dzielą się na następujące grupy:

1.

użytki rolne,

2.

grunty leśne oraz zadrzewione i zakrzewione,

3.

grunty zabudowane i zurbanizowane,

4.

użytki ekologiczne, oznaczone symbolem złożonym z litery "E" oraz symbolu odpowiedniego użytku gruntowego określającego sposób zagospodarowania lub użytkowania terenu, np. E-Ws, E-Wp, E-Ls, E-Lz, E-N, E-Ps, E-R,

5.

nieużytki, oznaczone symbolem - N,

6.

grunty pod wodami,

7.

tereny różne oznaczone symbolem - Tr.

Stosownie natomiast do treści § 68 ust. 1 ww. rozporządzenia użytki rolne dzielą się na:

1.

grunty orne, oznaczone symbolem - R,

2.

sady, oznaczone symbolem złożonym z litery "S" oraz symbolu odpowiedniego użytku gruntowego, stanowiącego część składową oznaczenia klasy gleboznawczej gruntu, na którym założony został sad, np. S-R, S-Ł, S-Ps,

3.

łąki trwałe, oznaczone symbolem - Ł,

4.

pastwiska trwałe, oznaczone symbolem - Ps,

5.

grunty rolne zabudowane, oznaczone symbolem złożonym z litery "B" oraz symbolu odpowiedniego użytku gruntowego, stanowiącego część składową oznaczenia klasy gleboznawczej gruntu, na którym wzniesione zostały budynki, np. B-R, B-Ł, B-Ps,

6.

grunty pod stawami, oznaczone symbolem - Wsr,

7.

rowy, oznaczone symbolem - W.

Wnioskodawca we wniosku wskazał, że grunty, które wchodziły w skład gospodarstw rolnego stanowiły użytki rolne zabudowane o powierzchni 0,11 ha; pastwiska trwałe o powierzchni 0,09 ha; grunty orne o powierzchni 1,1435 ha oraz grunty zakrzewione o powierzchni 0,0826 ha. W rozpoznawanej sprawie istotne jest zatem ustalenie czy przychód uzyskany ze sprzedaży udziału w nieruchomości nabytego w spadku po matce korzysta ze zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy.

Z powyższych przepisów wynika, iż zwolnienie przychodów ze sprzedaży gruntów wchodzących w skład gospodarstwa rolnego od podatku dochodowego uwarunkowane jest następującymi przesłankami:

* grunty muszą być zakwalifikowane jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych,

* muszą stanowić gospodarstwo rolne (tekst jedn.: będący własnością lub współwłasnością osoby fizycznej obszar gruntów o łącznej powierzchni co najmniej 1 ha) lub jego część składową,

* grunty nie mogą utracić wskutek sprzedaży rolnego charakteru.

Utrata charakteru rolnego gruntu następuje przez wyłączenie tych gruntów z produkcji rolnej polegające na faktycznym przekształceniu sposobu ich użytkowania łączącym się ze zmianą ich dotychczasowego przeznaczenia. Dla oceny czy dokonana transakcja skutkuje utratą charakteru rolnego gruntu decydujące znaczenie ma cel jego nabycia, faktyczny zamiar nabywcy co do przeznaczenia nieruchomości, bądź inne okoliczności związane z daną transakcją. Faktyczne przekształcenie sposobu użytkowania gruntów może wynikać bezpośrednio z aktu notarialnego, z charakteru nabywcy lub innych okoliczności związanych z daną transakcją. Całokształt tych okoliczności może wskazywać na utratę charakteru rolnego nabywanego gruntu nawet wówczas, gdy nieruchomość taka umiejscowiona jest w planie zagospodarowania przestrzennego jako nieruchomość położona na terenach upraw rolnych. Okoliczność czy dana nieruchomość w wyniku sprzedaży nie utraciła charakteru rolnego podlega weryfikacji przez urząd skarbowy w toku ewentualnego postępowania podatkowego. Zastosowanie zwolnienia z opodatkowania leży w interesie podatnika, więc to po jego stronie spoczywa obowiązek wykazania, iż spełnia przesłanki do zwolnienia.

Należy także zauważyć, iż art. 21 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy dotyczy sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego, co oznacza, iż transakcja może obejmować wszystkie nieruchomości wchodzące w skład tego gospodarstwa rolnego, bądź niektóre z nich. Sprzedaż całości lub części gospodarstwa rolnego następuje wyłącznie w sytuacji, gdy łącznie wszyscy współwłaściciele sprzedają gospodarstwo rolne lub jego część. Zwolnienie nie dotyczy bowiem sprzedaży jedynie udziału w gospodarstwie rolnym.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż wnioskodawca sprzedał w 2012 r. swój udział w gospodarstwie rolnym. W akcie notarialnym kupujący oświadczyli, że nieruchomość tę nabyli w celu utworzenia gospodarstwa rolnego oraz że nie posiadają innych nieruchomości rolnych. Wnioskodawca nabył w spadku po zmarłej w 2011 r. matce udział #189;, jednak z wniosku wynika, że przedmiotem sprzedaży nie był udział wnioskodawcy nabyty w spadku, lecz cała nieruchomość.

Dokonując analizy powołanych wyżej przepisów oraz przedstawionego we wniosku stanu faktycznego stwierdzić należy, iż przychód uzyskany ze sprzedaży nabytego w spadku po matce udziału w przedmiotowej nieruchomości stanowiącej gospodarstwo rolne podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Powołane przez wnioskodawcę okoliczności wskazują bowiem na spełnienie przesłanek uprawniających do ww. zwolnienia. Wynika to z faktu, iż wnioskodawca będący współwłaścicielem gospodarstwa rolnego o powierzchni 1,42 hektara sprzedał swój udział #189; a sprzedaży swojego udziału dokonał również drugi współwłaściciel (siostra wnioskodawcy), natomiast kupujący oświadczyli, że dokonali nabycia przedmiotowej nieruchomości w celu utworzenia gospodarstwa rolnego.

Zatem stwierdzić należy, iż powołane przez wnioskodawcę okoliczności wskazują na spełnienie przesłanek uprawniających do ww. zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z czym, na wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu sprzedaży nabytego w spadku po matce udziału w gospodarstwie rolnym przed upływem 5 letniego okresu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy. Natomiast przychód ze sprzedaży udziału nabytego w drodze spadku po zmarłym w 1981 r. ojcu nie będzie w ogóle podlegał opodatkowaniu z uwagi na fakt, że od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie upłynął pięcioletni okres czasu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zatem stanowisko wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl